Forum >> 156
fony7206-02-2012 22:12:55 // 126103
Lehet, hogy nem a szíj adja ki a hangot, de nekem volt hasonló esetem a faterom Lybráján. Majdnem ugyanilyen hangja volt. Kicseréltem rajta a vezérlést. Új vezető, feszítő, vízpumpa, szíj. Beröffentettük és csak hallgattuk, hogy mi a bánat szól így benne. Kb egy órát bújtuk a gépet, aztán véletlenül vettem észre, hogy a szíj hozzáért a feszítőnél a blokkhoz. Jó, hogy el nem szakadt, mert akkor aztán nem bírtuk volna ki röhögés nélkül. A feszítővel volt a gond. Ferde volt az egész, hibás gyártás. Szemre fel sem tűnt még összerakáskor sem, csak kicsit félre vezette a szíjat. Aztán megszólalt. Cseréltem másikra és azóta csöndben van. Mindenesetre érdekes ez a hang... Mintha nyesné a műanyag borítást valahol. Bár ez csak egy ötlet.
GTPeti06-02-2012 20:42:20 // 126102
Kieg.: A KKL (=VAGCom) és az ELM327 között az a nagy különbség, hogy előbbiben kevesebb elektronika van. Viszont annak, hogy nem önmaga akarja felügyelni a kapcsolatot, annak előnye is van. Mert - bár a notebooknak 0,05%-kal nagyobb lesz a prociterhelése - olyan időzítést valósítasz meg, amilyet akarsz (persze érthető határokon belül). Ezért van, hogy hiába az ELM a "hardveres kábel", egyes ECU-khoz KKL (vagy egy harmadik fajta) kábel kell.
GTPeti06-02-2012 20:34:48 // 126101
Bizonyos ECU-kat ELM-mel is ki tudsz olvasni, bizonyos ECU-khoz (pl. klíma az MK1-ben) KKL kábel kell. Lásd a FES oldalát.
(Ami az MK1 klímapanelt illeti, hibás a kompatibilis kábelek listája Ezt emailben megerősítette Yani, a programm írója, de még nem javította a felsorolást. ELM-mel az nem megy.)
(Ami az MK1 klímapanelt illeti, hibás a kompatibilis kábelek listája Ezt emailben megerősítette Yani, a programm írója, de még nem javította a felsorolást. ELM-mel az nem megy.)
mreni06-02-2012 20:31:00 // 126100
ezt a hangot nem a szíj okozza
GTPeti06-02-2012 20:30:22 // 126099
Így van. Ez volt a fő oka, hogy megvettem a teljes verziót.
Az, hogy felismeri a lámpákat, az már az ingyenesben is látszott.
Az, hogy felismeri a lámpákat, az már az ingyenesben is látszott.
mreni06-02-2012 20:29:37 // 126098
milyen tipusú a szíj?
Demecsab06-02-2012 20:26:17 // 126097
Sziasztok!
Segítségeteket kérném, hátha volt hasonló problémája valakinek Alfa 156 1.6 TS motorral kapcsolatosan. Az autóm motorjából a vezérműszíj felől folyamatos vinnyogó hang hallatszott régebb óta. Eljutottam odáig, hogy kicseréltettem a vezérműszíjat, a hosszbordás szíjat, vízpumpát, vezérlést, vezérlésmódosítót, de a nem történt változás. Ha a hosszbordás szíjat levesszük a hang megmarad, szóval a vezérléskörben lehet valami.
Találtam is egy youtube-os videót amit egy hasonló problémával küzdő tulaj tett fel. itt a link: http://www.youtube.com/watch?v=vkA5V41NSCg
Nálam ennyire nem hallható, de a hang jellege nagyon hasonlít. Lehetséges az, hogy a nem gyári vezérműszíj (utángyártott) adja a hangot?
Válaszotokat előre is köszönöm!
D.Csaba
Segítségeteket kérném, hátha volt hasonló problémája valakinek Alfa 156 1.6 TS motorral kapcsolatosan. Az autóm motorjából a vezérműszíj felől folyamatos vinnyogó hang hallatszott régebb óta. Eljutottam odáig, hogy kicseréltettem a vezérműszíjat, a hosszbordás szíjat, vízpumpát, vezérlést, vezérlésmódosítót, de a nem történt változás. Ha a hosszbordás szíjat levesszük a hang megmarad, szóval a vezérléskörben lehet valami.
Találtam is egy youtube-os videót amit egy hasonló problémával küzdő tulaj tett fel. itt a link: http://www.youtube.com/watch?v=vkA5V41NSCg
Nálam ennyire nem hallható, de a hang jellege nagyon hasonlít. Lehetséges az, hogy a nem gyári vezérműszíj (utángyártott) adja a hangot?
Válaszotokat előre is köszönöm!
D.Csaba
fony7206-02-2012 18:59:23 // 126096
Szabee!
Elég 1000es vagy 1200as vizes csiszolópapír. Utána meg lehet pasztázni rozsdamentes acélra való pasztával. Nekem a rózsaszín tégla alakú van itthon (hamár egyszer ilyen munkákat is csinálok :-D ), azzal políroztam fel.
Csak nagyon vigyázz, hogy közben a polírvászon ne melegítse túl a plexit, mert akkor aztán nagyon bele tud kapkodni. Csak épphogy érjen hozzá, ne nyomd rá erősen. Az ajánlott fordulatszám 3000 ford/perc. Nagyobbnál könnyen túlmelegedhet az anyag.
Elég 1000es vagy 1200as vizes csiszolópapír. Utána meg lehet pasztázni rozsdamentes acélra való pasztával. Nekem a rózsaszín tégla alakú van itthon (hamár egyszer ilyen munkákat is csinálok :-D ), azzal políroztam fel.
Csak nagyon vigyázz, hogy közben a polírvászon ne melegítse túl a plexit, mert akkor aztán nagyon bele tud kapkodni. Csak épphogy érjen hozzá, ne nyomd rá erősen. Az ajánlott fordulatszám 3000 ford/perc. Nagyobbnál könnyen túlmelegedhet az anyag.
admirális06-02-2012 18:36:14 // 126095
Üdv típustársak! Kölcsönbe keresek bármilyen 156-os kormányt mert bőrözésen ott kéne hagyni az enyémet 1 hétre. Írjon aki szívesen kisegítene. Köszi.
Imyx06-02-2012 18:15:12 // 126093
Működne!!!!!! :). Átkapcsoltam 14 lábra, FES közölte, hogy csak full verzióval használható ez az opció :)). Köszönöm!!!!!
Imyx06-02-2012 18:13:12 // 126092
Gyanítottam, hogy más kábel kell.. thx!
smog06-02-2012 17:21:19 // 126090
Köszi-Köszi :)
Mire felhívtam a TEAMET addigra pont beröffentették a Romeo-t :)
KÖSZI-KÖSZI :)
Mire felhívtam a TEAMET addigra pont beröffentették a Romeo-t :)
KÖSZI-KÖSZI :)
Szabeee06-02-2012 17:14:46 // 126089
oké, a polírt azt géppel fogom, van rá vmi erre való Xerapol nevű szer itthon
mreni06-02-2012 17:12:03 // 126088
ennek is a sofőr ülés alatt van,ha jól emlékszem
smog06-02-2012 17:05:52 // 126087
Sziasztok!
Olyan probléma merült fel az 56-ommal kapcsolatosan,hogy elvittem,alvázhegesztetni, alvázvédőztetni,kipuffogót hegesztetni és a szerelőm telefonon értesített,hogy a kocsi nem indul...Inercia kapcsolóra gyanakszik mindenki,mert már egy egész TEAM ráállt a témára.Ennek a kapcsolónak a helye érdekelne engem,mert állítólag,ha ezt megnyomják,akkor szépen indulni fog,stb...Ez ügyben kérném SOS-ben a segítsegeteket!
Elóre is köszönöm,Üdv.:SMOG
Olyan probléma merült fel az 56-ommal kapcsolatosan,hogy elvittem,alvázhegesztetni, alvázvédőztetni,kipuffogót hegesztetni és a szerelőm telefonon értesített,hogy a kocsi nem indul...Inercia kapcsolóra gyanakszik mindenki,mert már egy egész TEAM ráállt a témára.Ennek a kapcsolónak a helye érdekelne engem,mert állítólag,ha ezt megnyomják,akkor szépen indulni fog,stb...Ez ügyben kérném SOS-ben a segítsegeteket!
Elóre is köszönöm,Üdv.:SMOG
mreni06-02-2012 17:03:30 // 126086
ha olyanod van akkor ha jól emlékszem az utolsó állásban tudja olvasni a xenont,ha 12 van oda írva akkor biztosan :)
mreni06-02-2012 17:02:18 // 126085
lakkot rá ne fújj ... :D
vizesen 1600 majd vizesen 2000 a végén pedig gépi polír,szerintem
vizesen 1600 majd vizesen 2000 a végén pedig gépi polír,szerintem
Abarai06-02-2012 16:46:05 // 126084
Kollégának ELM kábele van, ami megbírja az enyémet is. Szintén facelift, bár 2003.
Szabeee06-02-2012 16:36:09 // 126083
szeretném polírozni a lámpáimat, úgy gondoltam h 3 különböző durvaságú csiszolópapírral fogom csiszolni, a végén vizesen 1600-as csiszolópapírral, majd polírozom. polír után fújjak rá lakkot is?
Imyx06-02-2012 15:09:28 // 126082
Most ugrik be, hogy a KKL, ami nekem van, több pozícióba (4) állítható. Külön Airbaig, ABS - VDC, motor-váltó.. lehet, hogy csak át kellene kapcsolni? :)). Az a baj, nem vagyok tisztában ezekkel a kábelekkel, szabványaikkal, működésükkel..
Ajajj, forrasztópáka nem nagyon volt a kezemben.. :D. Remélem, hogy nem kell forrasztani :)).
Kösz az infót...
Ajajj, forrasztópáka nem nagyon volt a kezemben.. :D. Remélem, hogy nem kell forrasztani :)).
Kösz az infót...
mreni06-02-2012 14:47:53 // 126081
2004-est szerintem már KKL-el nem tudsz olvasni,csak ELM-el,de nem 100%
nem feltétlenül kell neked elm,ugyanezt az átalakítást a sima KKL interface-en is meg tudod oldani.
nem feltétlenül kell neked elm,ugyanezt az átalakítást a sima KKL interface-en is meg tudod oldani.
Imyx06-02-2012 14:38:39 // 126080
Elolvastam! :). Tehát ELM 327 kábel kellene nekem?
Lenne egy másik kérdés: faceliftes 56-hoz (2004) is ELM 327 kábel kell? FES nem listázza ki, csak a 2002-es Alfakat.
Lenne egy másik kérdés: faceliftes 56-hoz (2004) is ELM 327 kábel kell? FES nem listázza ki, csak a 2002-es Alfakat.
mreni06-02-2012 09:10:08 // 126079
viszont Petinek van egy jó kis blogja erről,érdemes ezt is elolvasni :))
mreni06-02-2012 09:09:26 // 126078
7-es helyett a 12-es lábbal kell kommunikáni,akkor el tudja érni a xenont is :)
ha valóban gyári
mondjuk én az ELM-et jobban szeretem mostanában
ha valóban gyári
mondjuk én az ELM-et jobban szeretem mostanában
Imyx06-02-2012 09:03:19 // 126077
Nem tudod véletlenül, hogy milyen kábel kell ahhoz, hogy hozzáférjek gyári xenonhoz FES-sel? A KKL-lel nem lehet. Valami zöld kábelt ír ki, ill. nem megfelelő a pinek száma. Köszi :-).
Ferke06-02-2012 08:36:45 // 126076
Nem a mínusszal van baja, hanem a lerakódott latyakkal a féltengelynél. Nem tud rendesen jelet kapni. Gőzborotva, és kész.:)
mizooo06-02-2012 08:32:02 // 126075
Pont írni akartam, hogy tegnap csapatás közben nekem is bevillant az ABS lámpa és el sem akart aludni, majd nyugodt tempó közben egyszer csak eltűnt. :D Nem bírta a -19-et.
Gabesz05-02-2012 23:01:24 // 126074
Volt, hogy forgás közben már az abs és a vdc is hibát írt ki :) de miután megálltam és ujra indítottam pár mp múlva eltűnt.
Gabesz05-02-2012 22:59:49 // 126073
Nekem akkor csinál furcsát, mikor a garázsból indulok el, és reccsen egyet, nincs behúzva a kézifék, de szerintem befog egy kicsit, valamelyik nap be is ragadt, alig bírt menni az autó, és fékszag is volt, de megráncigáltam párszor mindkét oldali bowdent és megjavult, már nagyon a végét járja a kézifékem, tavasszal csere lesz.
mreni05-02-2012 22:22:22 // 126072
én is csúszkáltam picit,találkoztam is ATE TR "kollégával" :)))
Szabeee05-02-2012 20:25:29 // 126071
én is szerettem volna kipróbálni, de 10 perc alatt úgy befagyott a kézifékem, hogy nem tudtam meg se mozdítani :S
piktortom05-02-2012 19:14:50 // 126070
Én is játszottam ma ilyet... ;)
Gabesz05-02-2012 18:39:29 // 126069
mreni05-02-2012 18:12:33 // 126068
7e illetve 7800 kb +posta
mreni05-02-2012 18:11:38 // 126067
80SHR keménységű 3500/db a 90SHR 3900/db
GTPeti05-02-2012 18:11:36 // 126066
Mennyire jönne ki / lengőkar?
GTPeti05-02-2012 18:07:35 // 126064
Reni, a PUR-szilent témához: A 156 hátsó hosszlengőkarjait is fel lehet újítani ilyenekkel?
Hermész 8805-02-2012 17:29:20 // 126063
Az enyém is lomha ,ezértckellene megoldanom a dolgot. De azt sem tudom hogy àlljak neki.
GTPeti05-02-2012 17:28:18 // 126062
Ma írtam klímapanel ügyben a FES készítőjének. Az új verzió elvileg támogatja az MK1 kezelőjét (ráadásul ELM327 kábellel, amit a programm viszont másképp gondol).
Kivácsi vagyok mit reagál. Lassan időszerű lenne kideríteni, mi okozza, hogy lebénul a levegőirány-változtatás.
Kivácsi vagyok mit reagál. Lassan időszerű lenne kideríteni, mi okozza, hogy lebénul a levegőirány-változtatás.
Duda05-02-2012 16:59:04 // 126060
Akkor azokat is ellenőrzöm majd. Habár azt a comp nem jelezné?
mreni05-02-2012 16:38:46 // 126059
akkor leginkább valamelyik cooler cső lesz kiszakadva/repedve
Duda05-02-2012 16:36:12 // 126058
ha lefalazom akkor is le kell húznom a csatit? Szerintem a levegő áramlása miatt jobb a lefalazás, de hozzá teszem nem sokat értek a fizikához. :) Egyébként okozhatja ez a lomhaságot és a füstölést? Az EGR egyébként comp szerint megfelelően működik, tesztelve is lett.
GTPeti05-02-2012 16:28:22 // 126057
A kérdés megint csak az, hogy le kell-e falazni, vagy elég csak a csatit lehúzni.
Majd jön Andrásbácsi és jól megmondja a tutit.
Majd jön Andrásbácsi és jól megmondja a tutit.
Hermész 8805-02-2012 16:12:49 // 126056
Hali. 2.4 jtd nél hogy lehet lefalazni az EGR -t?
GTPeti05-02-2012 15:34:08 // 126055
A te autódon nem feltétlenül kell lefalazni sem, elég, hogyha jól zár és akkor (gyújtás nélkül) lehúzod a csatit. Ennyi a megoldás.
(Persze a lefalazás sem árt, de nem feltétlenül. szüks.)
(Persze a lefalazás sem árt, de nem feltétlenül. szüks.)
GTPeti05-02-2012 15:31:30 // 126054
Szerintem a bowdeneket célszerű beszerelés előtt telefújni láncsprayvel. No me a gumiharangokat, főleg. Ezek végeire apró kábelkötegelőt tenni sem hülyeség, hogy jobban zárjanak.
Amúgypedig nem kell erőltetni ilyen hidegben a kéziféket SZVSZ. Főleg nem egy sík parkolóban.
Amúgypedig nem kell erőltetni ilyen hidegben a kéziféket SZVSZ. Főleg nem egy sík parkolóban.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
496
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?