Forum >> Szerelőműhely
boli11127-12-2011 14:08:01 // 36922
ok :)
Erhard 242 (Pure Energy)27-12-2011 14:06:59 // 36921
akkor térjünk erre vissza ha lesz konkrét dolog :)
boli11127-12-2011 13:59:19 // 36920
Konkrétumot nem tudok. Hála Istennek, most nem kell ezen gondolkodnom.
Erhard 242 (Pure Energy)27-12-2011 13:57:54 // 36919
mondj konkrét példát így nehéz okosnak lenni...nagyon nagy a szórás a piacon akár egy adott termékről is legyen szó
boli11127-12-2011 13:52:36 // 36918
Mindig az ár legyen a döntő? Hogyan találhatjuk meg a megoldást? (ár/érték)
Erhard 242 (Pure Energy)27-12-2011 13:48:15 // 36917
miből s mihez?
boli11127-12-2011 13:46:27 // 36916
Te mit javasolsz?
Erhard 242 (Pure Energy)27-12-2011 13:44:52 // 36915
az emberek 99%-a az ár alapján dönt a nevesebb alkatrészek közül
boli11127-12-2011 13:15:01 // 36914
Amikor különböző márkájú és árú alkatrészek közül választotok, mi alapján döntötök?
mreni27-12-2011 12:10:23 // 36913
bírom ezt az örökolaj szöveget :D :D
100ezrenként bőven ráfér a csere:)
100ezrenként bőven ráfér a csere:)
mrknavi27-12-2011 11:47:30 // 36912
Köszi a választ! Hát alfába mentem:) Kifogatam a legjobb szériát(első verda). Nah mind1 ha lenne elfekvőben azt megköszönném! De viszont a tárcsára visszatérve ah. mostanában szerelgettem valamit jól sikerült összeraknom 200m-ig tökéletes volt minden váltó nem reccsent a kuplung nem csúszott utána u.azok a tünetek csúszás reccsenés. De használható finoman. A másik dolog h. annak a rúdnak ugye egyenesen kellene állnia de nekem mindig elugrik slégba?! Olvastam itt olyat h. a nyomórúd alján valami eltud törni v.mi stift. Ez váltó lehúzás v. motor ki stift cseréhez.(lehet butaságot írtam)
Kareszka198427-12-2011 10:30:13 // 36911
ez a körömlakkos tanács számomra új, de praktikus megoldás :) alkalmazni fogom, ha oda jutok!
tolatólámpa kapcsoló cseréjét ajánlatos az olajcserekor kivitelezni, vagy azt bármikor lehet? gondolom ha kiveszem, nem folyik ki az olaj?
tolatólámpa kapcsoló cseréjét ajánlatos az olajcserekor kivitelezni, vagy azt bármikor lehet? gondolom ha kiveszem, nem folyik ki az olaj?
Dzsozy27-12-2011 10:22:24 // 36910
A Tutela olajat írja a könyved a váltóba. A váltó olaj teljesen, 100% szintetikus, ezért nem kell cserélni, de vannak akik ajánlják 100-150 ezer km után a cserét. Én is cseréltem a motorfelújítás után. Szerintem puhább lett a váltó. A csere nem nagy macera,kb 20 perc. Annyit esetleg tanácsként, hogy a csajod körömlakkjával jelöld meg a válókulisszát,meg a leeresztő ill. az utántöltő csavarokat, hogy mikor visszarakod, ne húzd sokkal tovább,ne szakítsd meg a menetet.
Hari27-12-2011 10:00:35 // 36909
(Újra végig olvastam amit írtál.) Hacsak a mh. nagyon nincs berozsdásodva?! A kuplung mh. gumicsövét is cseréld ki!!! Az is szokott ilyen tüneteket produkálni!
boli11127-12-2011 09:16:47 // 36908
Ciao!
Szerintem nézd meg a kocsihoz kapott könyved. Abban benne van, hogy mi kell bele. Ha nincs meg, vagy nem találod, javaslom kérdezd meg Csörit, vagy Erhard-ot. Ők tuti fogják tudni. :)
Szerintem nézd meg a kocsihoz kapott könyved. Abban benne van, hogy mi kell bele. Ha nincs meg, vagy nem találod, javaslom kérdezd meg Csörit, vagy Erhard-ot. Ők tuti fogják tudni. :)
Kareszka198427-12-2011 08:54:12 // 36906
sziasztok!
Kérdezni szeretném, hogy az én váltómba mehet-e ez az olaj?:
[img1]
azt írja, hogy 2,01 liter megy bele....ezt most mennyire kell szigorúan betartani? 0,01 liter? :)
csere után mivel lesz másabb? észrevehető lesz egyáltalán?
ja és nem utolsó sorban...nagy mutatvány a csere? ez alapján megy?
Kérdezni szeretném, hogy az én váltómba mehet-e ez az olaj?:
[img1]
azt írja, hogy 2,01 liter megy bele....ezt most mennyire kell szigorúan betartani? 0,01 liter? :)
csere után mivel lesz másabb? észrevehető lesz egyáltalán?
ja és nem utolsó sorban...nagy mutatvány a csere? ez alapján megy?
Hari27-12-2011 08:39:30 // 36905
Nem akarlak nagyon elszomorítani! ... de ebből csak gyári létezett! Igen ... csak létezett! :-( Már nem rendelhető! ... esetleg ha valahol, valakinek van elfekvő készleten polcon, akkor mákod van!
A munkahenger miatt nem csúszhat a kuplungod!!! Ott valószínű a tárcsa van hullára kopva! ... esetleg a szerkezet rugója eltörve! :-(
(Azért megnézem a "polcon" hátha találok ilyen munkahengert!) :-)
A munkahenger miatt nem csúszhat a kuplungod!!! Ott valószínű a tárcsa van hullára kopva! ... esetleg a szerkezet rugója eltörve! :-(
(Azért megnézem a "polcon" hátha találok ilyen munkahengert!) :-)
mrknavi27-12-2011 07:00:54 // 36904
Szép Jóreggelt!
Lenne 1 kérdésem a 33-sal kapcsolatban(1.8TD). Ilyet hol lehet beszerezni?? mert itt az autósboltok kiakadtak meg csak benzinest dob ki nekik.(kuplungmunkahenger). Meg a másik minden szerelő azt mondta h. k.tárcsás a gép, igazítottam a munkahengeren letömít stb... és megjavult nem csúszott(teszem hozzá ahol tud ereszteni ott eresztett)!! Most lágyabb lett a kuplung de ezek elött majdnem 2 lábas volt. Ugye ha levegős a rendszer nem kellene csúsznia, meg ugye recseg is, nekem reccsent is csúszott is. Előtte nem bírt felállni 5%-os lejtőn. Ha valakinek volt valami hasonló megírhatná nekem köszöntem

Lenne 1 kérdésem a 33-sal kapcsolatban(1.8TD). Ilyet hol lehet beszerezni?? mert itt az autósboltok kiakadtak meg csak benzinest dob ki nekik.(kuplungmunkahenger). Meg a másik minden szerelő azt mondta h. k.tárcsás a gép, igazítottam a munkahengeren letömít stb... és megjavult nem csúszott(teszem hozzá ahol tud ereszteni ott eresztett)!! Most lágyabb lett a kuplung de ezek elött majdnem 2 lábas volt. Ugye ha levegős a rendszer nem kellene csúsznia, meg ugye recseg is, nekem reccsent is csúszott is. Előtte nem bírt felállni 5%-os lejtőn. Ha valakinek volt valami hasonló megírhatná nekem köszöntem

Piritu - 1.000.00026-12-2011 21:46:25 // 36903
Olvastam már többet is, de most egyiket se találom :-(
Poló26-12-2011 21:45:07 // 36902
Valakinek a blogjában olvastam, hogy kavicsokkal, sóderral.
Piritu - 1.000.00026-12-2011 21:36:25 // 36901
KI, mivel mosta ki a kiegyenlítő tartályból a dzsuvát?
WarbiRunner (Gyuri)26-12-2011 21:06:15 // 36900
A közútkezelőtől elvileg tudsz útvonalengedélyt vagy hosszabbítást kérni. Én ilyen engedéllyel vittem a Wartburgomat műszakizni. 6e Ft volt asszem. A vizsgabázison meg pendísd meg, hogy nem szeretnéd ha a te autódon ilyet mérnének...ha nem nagyon hajlanak a Karácsonyra tekintettel, emlísd meg hogy Széchenyi sem szeretné...ilyen ország ez, így működik minden...:-(
Csöri26-12-2011 19:51:12 // 36899
A 147-et már nem lehet beindítani a pedálos módszerrel.
muzsai26-12-2011 19:45:52 // 36898
Köszönöm a segítséget!
Piritu - 1.000.00026-12-2011 19:37:29 // 36897
... írva...
Piritu - 1.000.00026-12-2011 19:37:07 // 36896
A 146-os topikban le van :-)
hsz126631
hsz126631
muzsai26-12-2011 19:10:02 // 36895
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni, hogy hogyan kell egy Alfa 147-est vészindítani? Elejtettem a kulcsot, elmozdult az immo és sokadik próbálkozásra idul be. A kódkártya nálam van, csak nem tudom mit kell nyomkoni a pedálokkal. Én külföldön vagyok, a pótkulcs persze Magyarországon. Szétszedni nem igazán tudom a kulcsot, semmi szerszámom nincs. Előre is köszönöm, ha valaki tud segíteni.
Tudna valaki segíteni, hogy hogyan kell egy Alfa 147-est vészindítani? Elejtettem a kulcsot, elmozdult az immo és sokadik próbálkozásra idul be. A kódkártya nálam van, csak nem tudom mit kell nyomkoni a pedálokkal. Én külföldön vagyok, a pótkulcs persze Magyarországon. Szétszedni nem igazán tudom a kulcsot, semmi szerszámom nincs. Előre is köszönöm, ha valaki tud segíteni.
GTPeti26-12-2011 18:07:23 // 36894
Nem beszélve arról, hogy az ECU eltárolja, hányszor volt tiltásig pörgetve a motor... Ez amolyan bizonyítvány az előéletről. Tényleg elmeháborododott aki ilyen életszerűtlen mérést kiötölt.
GTPeti26-12-2011 18:00:23 // 36893
Az akkor tök jó, hogy itt van 2 utcára, ahova vinném (1 hét múlva) és ma lejárt a műszaki... Optimális felállás .:((
(Addig nem használom az Alfát, de a bemelegítés kalandos lesz...)
Ha tudom, hogy erre a mérésre vszínüleg sor kerül, akkor inkább tovább kerestem volna. Most viszont már nem igazán tudom lemondani. :((
(Addig nem használom az Alfát, de a bemelegítés kalandos lesz...)
Ha tudom, hogy erre a mérésre vszínüleg sor kerül, akkor inkább tovább kerestem volna. Most viszont már nem igazán tudom lemondani. :((
WarbiRunner (Gyuri)26-12-2011 17:09:25 // 36892
Kérdez Ferko-t, eddig az enyémet csak ő padlózta tiltásig :-))
Amúgy vizsgabázis függő, elvileg nekem is 4957 van beírva a környezetvédelmi adatlapra mint leszabályzási fordulat. Ha kiforgatták is addig, baja nem lett tőle. Ott ültem a váróban, csak hallottam a dolgot, nem volt olyan szívszaggató mint ahogy vártam. Én max 4000-nek tippeltem.
Viszont jól melegísd be a vizsga előtt a gépet, mert ezek hidegen is simám elpadlózzák, és az már lehet gázosabb...
MIndenesetre elég hülyeség így mérni az autókat. Fékpadon 2-esben 3-masban padlózva kevésbé sajnálnám, mint terheletlenül.
p.s.
....most hogy olvasom a saját írásomat, itt is megvan a 250 különbség. Fordulaton elcsal a mérő 250-et, de nem tudom hol vész el az információ. Óra szerint 5200 (ahol leszabályoz) az 4950 ha levonom a hiányzó 250-et. ...akkor megnyugtatlak...kiforgatták végig :-S
Amúgy vizsgabázis függő, elvileg nekem is 4957 van beírva a környezetvédelmi adatlapra mint leszabályzási fordulat. Ha kiforgatták is addig, baja nem lett tőle. Ott ültem a váróban, csak hallottam a dolgot, nem volt olyan szívszaggató mint ahogy vártam. Én max 4000-nek tippeltem.
Viszont jól melegísd be a vizsga előtt a gépet, mert ezek hidegen is simám elpadlózzák, és az már lehet gázosabb...
MIndenesetre elég hülyeség így mérni az autókat. Fékpadon 2-esben 3-masban padlózva kevésbé sajnálnám, mint terheletlenül.
p.s.
....most hogy olvasom a saját írásomat, itt is megvan a 250 különbség. Fordulaton elcsal a mérő 250-et, de nem tudom hol vész el az információ. Óra szerint 5200 (ahol leszabályoz) az 4950 ha levonom a hiányzó 250-et. ...akkor megnyugtatlak...kiforgatták végig :-S
mreni26-12-2011 16:55:22 // 36891
hová én hordom ott nem... sőt volt hogy el sem mozdult a helyéről... ne kérdezd hogy ezt hogy csinálják :)
DieselManiaco(NagyVad)26-12-2011 16:51:59 // 36890
de általában megcsinálják....:)
mreni26-12-2011 16:47:39 // 36889
mondjuk ki is kell bírnia...
mreni26-12-2011 16:47:12 // 36888
tudom hogy hivatalosan így kellene,de nem csinálják.
Csöri26-12-2011 16:21:53 // 36887
Sajnos a dízelnél ilyen.
Hari26-12-2011 15:15:30 // 36886
De igen az "olajkályhákat" szabályzásig ki kell forgatni! A korlátozási tartomány ellenőrzése miatt! ( Én már láttam amikor a bömös mocija belehullott az aknába! ... iszonyatos hang, csörömpölés ... és egy hatalmas csattanás következtében!) :-) .... de a műszaki vizsga állomáson ki van függesztve, hogy semmilyen felelősséget nem vállalnak!
Azt mondják: " Ha jó a motor, akkor ezt simán ki kell, hogy bírja!" ..... :-)))
Azt mondják: " Ha jó a motor, akkor ezt simán ki kell, hogy bírja!" ..... :-)))
'''''26-12-2011 13:34:51 // 36885
Nekem eddig műszakin mindig ott parkolt az autóm ahol hagytam.Biztos figyelnek rá,hogy ugyan oda és ugyan úgy álljanak vissza. :-)
mreni26-12-2011 13:16:22 // 36884
én olyat még nem láttam hogy tiltásig pörgetik műszakin :)))
GTPeti26-12-2011 13:01:24 // 36883
Srácok, jan. elején viszem műszakira az autót. Nyugtassatok meg, hogy a tiltásig való pörgetésből nem szokott baj származni.
(Lenne egy-két keresetlen szavam ahhoz, aki kitalálta ezt...)
(Lenne egy-két keresetlen szavam ahhoz, aki kitalálta ezt...)
süsnye19-12-2011 14:33:44 // 36882
jah, ha esetleg van diag topix, akkor bocs.. átrakhatjuk oda a témát..
süsnye19-12-2011 14:33:05 // 36881
s, hogy csatlakozzak a marginális ismereteűekhez.. :))
épp' azt nézegetem, h mennyiért lehetne venni vmi diag csomagot (interfész + sw)..
155 8Vhez kellene, de ahogy nézem a kínálatot, ez ilyen sw-ek kizárólag DOS-os alapúak és két soros csatiti igényelnek..
van esetleg tapasztalat?
épp' azt nézegetem, h mennyiért lehetne venni vmi diag csomagot (interfész + sw)..
155 8Vhez kellene, de ahogy nézem a kínálatot, ez ilyen sw-ek kizárólag DOS-os alapúak és két soros csatiti igényelnek..
van esetleg tapasztalat?
Döme7918-12-2011 15:45:16 // 36880
Azért mentek el a lovak mert világít a motor lámpa ilyenkor átáll vészüzembe és nem engedi terhelni a motort! Legalábbis az enyém ilyen! Amíg nem olvasatod, és nem törlöd ki a hibát addig gyenge lesz!
GTPeti17-12-2011 21:09:34 // 36879
Két véglet van: aki nem olvas ki hibát, pedig kéne és aki pedig nekiesne, pedig ismeretei marginálisak... :)
Föckös17-12-2011 21:09:33 // 36878
ilyen dolgokra ao fórumon is map cserét javasoltak
Wickey17-12-2011 21:09:12 // 36877
a 8V jtd nem hisztizik egér miatt. Nekem három éve kontakthibás a csatlakozója, ha érted miregondolok, és a hibakódot beírja, de MIL (piroslámpa) nincs, mellesleg jobban is megy picit nélküle.
Wickey17-12-2011 21:07:58 // 36876
E: a D majdnem jó, a kartergáz ver bele az indexbe.
amúgy HIBAKÓDOLVASÁS bakker, anélkül nehéz okosnak lenni. De így látatlanban azt mondom, készülj fel egy MAP szenzor cserére.
amúgy HIBAKÓDOLVASÁS bakker, anélkül nehéz okosnak lenni. De így látatlanban azt mondom, készülj fel egy MAP szenzor cserére.
Csaba17-12-2011 20:15:40 // 36875
Egr?
Rodoman17-12-2011 15:28:18 // 36874
Szóval sokat néztem régebben a Vágó Pityu műsorát és úgy döntöttem kérem a közönség segítségét! Alap felállás: Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 2002, 116 LE
A kérdés: Pár napja a ménest képviselő lovakból úgy 60 elment. Nem húz az autó! És világít motordiagnosztikai kontroll lámpa. Aztán vissza jönnek a pacik, és újra elmennek. Az autót üresen sem tudom 3000 fölé pörgetni. És baromi lassan gyorsul fel. Volt már valakinek hasonló élménye? Mi lehet a gond?
A: üzemanyagpuma B: Üzemanyagszűrő C: Valami relé vagy ilyesmi D: Irányjelző
Valakinek konkrét ötlete?
A kérdés: Pár napja a ménest képviselő lovakból úgy 60 elment. Nem húz az autó! És világít motordiagnosztikai kontroll lámpa. Aztán vissza jönnek a pacik, és újra elmennek. Az autót üresen sem tudom 3000 fölé pörgetni. És baromi lassan gyorsul fel. Volt már valakinek hasonló élménye? Mi lehet a gond?
A: üzemanyagpuma B: Üzemanyagszűrő C: Valami relé vagy ilyesmi D: Irányjelző
Valakinek konkrét ötlete?
mreni17-12-2011 09:45:53 // 36873
Volt ilyen öcskösnek is,havonta egyszer eljátsza hogy első gázadásra alszik csak ki a töltés visszajelző,hidegen "nyüszög" valami,annak ellenére,hogy az összes szíj és görgő cserélve lett 3-4e km-el ezelőtt.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
939
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?