Forum >> Szerelőműhely

Dömpi (il dottore)18-01-2012 22:03:03 // 37172
"köszörüli a torkát" = fémesen morog...nem tudom jobban körülírni. A lényeg, hogy nem csak a normális motorhangját adja hanem mellette valami más is hallható. Kicsit olyan, mint amikor alacsonyabb fordulaton váltasz feljebb, mint kellene. Csakhogy én nem váltok korán!!!
Dömpi (il dottore)18-01-2012 21:56:49 // 37171
azért, mert 10 éven át szervizelte a fiatom, és jó füle van a zörejekhez. Csakhogy tavaly az anyósa csinálta az adóbevallásom...szóval képben van. Bíznék én benne, de amikor elkezdte sorolni, hogy ez lehet, meg az is lehet, és hát a legjobb lenne mindent cserélni...szóval kezd meginogni a bizalmam. Szakmailag egyébként kiváló a srác!
GTPeti18-01-2012 21:55:31 // 37170
Bocsánatot kérek, ezt nem fogom belátni.
Ferke18-01-2012 21:54:21 // 37169
És ez mit jelent? Tehát pl guruló autóban sem indíthatok akkor kulccsal? Be kell látni, hogy ez hülyeség:-)
GTPeti18-01-2012 21:52:49 // 37168
(Amúgy meglep, hogy te egy átlagos városi környezetben egyáltalán megfontolásra érdemesnek tartod egy JTD betolását. Mégegyszer: bebikázni pár perc és pár mozdulat.)
GTPeti18-01-2012 21:51:02 // 37167
"hogy egy villanymotor tekeri meg a főtengelyt, vagy a hajtáslánc"

Pl. a sebesség.
Ferke18-01-2012 21:49:30 // 37166
1 betolástól nem fog elköszönni a kat.de kettőtől sem. ha igy lenne,akkor minden lambdacsere egy katcserével járna az elégetlen üanyag miatt.mást meg nem érint a betolás-önindító különbség.
Ferke18-01-2012 21:45:42 // 37165
Már aludnék, de azt csakazértis megvárom, hogy elmondd:mi a különbség pl eg jtd esetén, hogy egy villanymotor tekeri meg a főtengelyt, vagy a hajtáslánc? a kat-ot ne ird, mert a sima 8v jtd esetén ez nem releváns.:-)
mreni18-01-2012 21:43:32 // 37164
más offosnál is volt ilyen,ha belegondolsz bőven lehetséges,főleg benzinesnél....
Ferke18-01-2012 21:41:46 // 37163
Èn nyugodt szívvel betolom,garanciával:-) 20 év alatt nekem sosem volt ilyen gondom,se ts,se jtdvel, se semmi mással, pedig volt, hogy húztuk, nem csak toltuk.ez urbanlegend.Persze 1000ből 1x lehet ilyen, de ott akkor eleve nem minden 100-as. a suzukinál meg minden eleve érzékeny...:-)
mreni18-01-2012 21:35:31 // 37162
jaja
GTPeti18-01-2012 21:35:10 // 37161
Erről beszélek. Pozitív eredménye nem lesz, negatív viszont könnyen lehet. Semmiképpen sem egészséges.

Mondom: bikakábel+barát v. szomszéd. És probléma megoldva...
mreni18-01-2012 21:33:24 // 37160
ha nem megy gyujtásra az AC,akkor a tolás is olyan mint halottnak a csók....
Ferke18-01-2012 21:33:04 // 37159
Ha ennyire nem bízol a szerelődben, akkor miért oda viszed???:-)
mreni18-01-2012 21:32:33 // 37158
nem feltétlen,3éves suzukival kínoz a garázsszomszéd egyfolytában,mert katalizátor hibát dob a műszer csek endzsin kiséretében :D nem tudok vele semmit csinálni....

mer' részegen mulatóst "hallgat" a kocsiból az akksi lemerül utána meg betolja a gépet,félévente 1-2x játszotta ezt el :D
GTPeti18-01-2012 21:31:09 // 37157
Ez szerintem egy common railes autónál gyakorlatilag kínzás. Pl. nincs megfelelő üzemanyagnyomás, mert nem megy az AC... mert alig vagy képes megtolással megforgatni a generátort. Ennek biztos nagyon örül a nagynyomású szivattyú. Egyébként pedig az ECU csak figyelne, hogy néha talán van vmi "feszültségfoszlány". Szóval küzdelem ez mindenképpen. Ilyet csak abszolút vészhelyzetben kéne megpróbálni és nem egy városban, ahol egy bikakábel kérdése az egész...
Ferke18-01-2012 21:30:58 // 37156
Gépre kéne kötni, ennek nyoma kéne legyen. én a gázpedál potira tippelek.
Ferke18-01-2012 21:27:41 // 37155
Mi az, hogy köszörüli a torkát? egyébként mindegy, hogy húzócsapágy vagy tárcsa, mert egyben illene cserélni a szettet, a2tömegűn meg ált. látszik szétszedés után, hogy mizu...
zalan18-01-2012 21:25:58 // 37154
nektek a termo, h melegszik fel ma mentem vele, nyugisan mittomén 15-20km és első vonal közelében volt, ez jó vagy kaki? tegnap lett cserélve.
Ferke18-01-2012 21:23:58 // 37153
Én tudom, hogy miért írta, de az az elmélet csak elmélet:-)
mreni18-01-2012 21:22:23 // 37152
mert elméletileg ezeket nem lehetne betolni,több dolog miatt is,gyakorlatilag be lehet csak nem érdemes :D
zalan18-01-2012 21:20:08 // 37151
én sem értem, h miért ?
Dave8718-01-2012 21:20:06 // 37150
Segítsetek, ha tudtok!
147esemmel van egy kis gond...
A szellőzés/fűtés nem nagyon akar működni.
A kapcsolót a maximális állásba állítom és a nyílásokbol nem jön szinte semmi.
Ha sokat tekergetem, kikapcsolom, akkor Néha a maximális állásnál felzúg, mintha be akarná küldeni a levegőt, de 2mp és leáll, de inkább az a jellemző, hogy semmit sem csinál. :(((
Ebben a szép időben hasznos ha le tudom fujatni a párát a szélvédőről. :)

Másik, hogy ha kipörög a kerék vagy fékezek egy nagyobbat akkor felhozza a következő üzeneteket: EBD, ASR, ABS hiba.
Ebben is segíthettek, ha tudtok.

Millio hála!
Dömpi (il dottore)18-01-2012 21:13:18 // 37149
Szia Gábor145JTD!
Gondoltam én is a kinyomócsapágyra, de a szerelőm erősködik, hogy kuplungtárcsa, vagy kettős tömegű lenkerék. Azért érdeklődöm a véleményetek iránt, mert nem szeretném, hogy fejőstehénnek nézzenek :(
Ferke18-01-2012 21:12:29 // 37148
Mer miért?:-):-)
Tónyó18-01-2012 19:39:56 // 37147
Sziasztok!
Teljesen lemerült az aksim,kellene valaki aki segít feltölteni vagy betolni....Örs vezér tér,Ikea Mögött....Köszi a segítséget!
Tel: 06209408971
vienna18-01-2012 19:38:19 // 37146
Köszönöm az infokat! Elso lépésként megprobalkozom az egerrel. Érdekes ez a turbó takarító szett is :)
GTPeti18-01-2012 19:32:02 // 37145
A betolást felejtsd el, azt mondom!!
Tónyó18-01-2012 19:02:42 // 37144
Sziasztok!
Teljesen lemerült az aksim,kellene valaki aki segít feltölteni vagy betolni....Örs vezér tér,Ikea Mögött....Köszi a segítséget!
Gábor145JTD18-01-2012 19:00:28 // 37143
hali!
esetleg kinyomócsapágy???
mreni18-01-2012 18:20:24 // 37142
ha olaj nélkül nem indítod be nagy kárt nem tudsz benne tenni :))
igen van a tartálynak is szerepe a dolgokban,erhard-nál érdeklődj a tartály után,ő biztos tud hozni.

Melegen érdemesebb,nyilván valamennyit melegszik ez is,így könnyebben lefolyik
"Átmosni" szervóolajjal szoktam,gyári ajánlás Tuela GI/A,automata váltó olaj van ráírva de a szervóba is ez kell,végülis hasonló szerkezet :))
eldiablo15618-01-2012 17:56:10 // 37141
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni tőletek, hátha hallott már vagy tapasztalta valaki ezt a hibajelenséget: (alfa 156 1.9jtd 110le) Hidegen a motor indul szépen, de ha melegen leállítom, és újraindítanám nehezen indul, nehezen kapja el a fordulatot van olyan hogy beindul és ha nem nyomok kis gázt leáll.... ha beindul alacsony az alapjárat de kis gázadásra egyből helyreáll, és onnantól semmi baj, szvsz melegen gázadásra indul normálisan.... Mióta megvettem kilett pucolva éslelett falazva az egr, kilett puceválva a pillangószelep a légtömegmérő, és az összes szűrő. Minden ami esetleg belejátszana ebbe a hibajelenségbe. Köszönöm előre is.
Kareszka198418-01-2012 09:17:14 // 37140
na ezt a folyamatot bezászlóztam :P
mivel mosod át a rendszert? hidegen engeded le a régi olajat, vagy mész vele pár km-ert (gondolom melegszik az is picit). elb*szni tudok valamit? (ez nálam mindig lógó dolog O:) ). s végül: mien olaj is ajánlott a szervóba?
nekem is nyöszörög kormányzáskor. néztem, szintje rendben van, bár néha nagyon picit csurgatok bele. valamint amit észrevettem, hogy a tartály környéke olajos szokott lenni. nemtudom miért, de a kupakon lévő cső nekem levan dugózva :(
olvastam 1x itt amoren, hogy magával a tartállyal is lehetnek gondok, mert tán van valami kis szűrőke benne, ami egy idő után letud esni és mivel áramláscsökkentő funkciója is van, így betud zavarni a rendszerbe... ...hol lehet ilyen tartályt venni? eddig sehol sem találtam neten :(
Dömpi (il dottore)18-01-2012 09:11:41 // 37139
Hali! Nekem volt néhány napja hasonló esetem. Nem akart húzni a kocsi, bár hibát nem jelzett a fedélzeti. Annyi történt, hogy az EGR beragadt, nem zárt vissza, így a kipufogógáz visszafojtotta a motort. Szerintem mielőtt nekiesel a turbónak, kapd szét az EGR-t és takarítsd ki. Egy kis csavarlazító sem árt neki, illetve nézd meg, hogy az elektromos fejegységből kiálló kis pecek mozog-e.
Dömpi (il dottore)18-01-2012 09:06:46 // 37138
Sziasztok!
Kezdő Alfás vagyok, bár előzőleg 11 évig Fiatom volt, úgyhogy nem szokatlan az olasz kocsi számomra. Most, hogy megvettem az alfám (159 sw 1.9 jtdm 8V) két hónapja, furcsa hangokat hallok: hidegen (de csak hidegen) enyhe csörgés, ami elmúlik, ha benyomom a kuplungot, valamint kettesben és hármasban a váltás után néhány másodpercre "köszörüli a torkát" a kocsi. Mi okozhatja ezt? Egyébként 121e km van a kocsiban.
mreni17-01-2012 20:07:16 // 37137
tesómnak is nehézkes volt,csere után álló helyzetben kisujjal tekerem jobbra balra....
zalan17-01-2012 20:06:29 // 37136
erősen megmozgatod van. de mondjuk normál esetben kb egy újjal tudnád mozgatni, ide elég izmos új kéne :)
mreni17-01-2012 20:01:27 // 37135
holtjátéka van a kormányműnek?
mreni17-01-2012 19:58:51 // 37133
igen,szerintem egy próbát megér,az autó jobb oldalán a lökös alatt/mögött van egy spirál hűtő,annak lekötöd az alsó csatlakozását,kifolyik a régi(át szoktam öblíteni picit) csövet vissza olajjal feltöltöd,picit vársz hogy leérjen,motor indít,rátöltesz aztán jobbra balra tekergeted párszor a kormányt,hogy légtelenítse magát.

csak vigyázz,be ne indítsd olaj nélkül
zee17-01-2012 19:44:40 // 37132
Ez talán segít:
geometria takarítás
zalan17-01-2012 19:42:55 // 37131
2hónapja mondjuk félig volt után töltöttem tele van, Vagy teljes komplett cserére gondolsz?? Hogy tudom leengedni a tartályt?
mreni17-01-2012 19:39:39 // 37130
cserélj szervóolajat először,offos focus-nál ez megoldotta hasonló problémát. tesóméban is épp tegnap cseréltem fél óra max a művelet
zalan17-01-2012 19:34:52 // 37129
Sziasztok,

Ma cseréltünk axiál csuklót, de nem hozta meg a várt eredményt a szerelőm azt mondta, hogy már csak a kormánymű lehet megoldás. Tehát az lenne a kérdésem, hogy akinek van ebben tapasztalata segítsen! Most ugye kb. annyit tudok mondani a a kormányzásról h akad néha, finom mozdulatoknál Csubakka szerű hangot ad ki, de ennél többet nem.

Keressek bontott -ból kormányművet hívjam a bontókat kinek van(persze kizárólag beépítési garanciával). Csak az én típusú(2004 1,9 jtd 116 Le)156 kormányműve jó bele, vagy más alfáé is? Mi alapján keressek bele?
Vagy még kérdés, hogy küldjem el felújítani, de nem tudom, mi baja lehet az nem megoldás.

Ti mit ajánlotok, hogy verekedjem magam át ezen??

Előre is köszi!!!!
pepe.0516-01-2012 20:59:35 // 37127
szevasztok alfások kis segítség kellene a vízfok nem megy fel 80fok felé gyenge a fűtésem is szerintetek csak termosztát baja lehet
Csöri16-01-2012 20:31:15 // 37126
Pedig lehet.:-)
Sőt sűrűn előforduló hiba. A korom oldásához komolyabb oldószer kell, de néha a rozsdával is meg kell küzdeni a turbinaházban.
Keress egy olyan szervízt ahol értenek ezekhez a dolgokhoz.
vienna16-01-2012 20:24:29 // 37125
Még jó, hogy nekem azt mondta a szerelő, hogy nem takarítható. Turbót egyébként szét lehet szedni darabokra? Mivel lehet kitakarítani? Sűrített levegő, rongy, üzemanyag?
Csöri16-01-2012 20:20:01 // 37124
Több mint valószínű, hogy a turbonál van a gond. Le kell venni és kitakarítani.
mreni16-01-2012 20:10:51 // 37123
geometria gond lehet,de azt ki is lehet ám takarítani,nem kell cserélni :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.