Forum >> Szerelőműhely

Dömpi (il dottore)21-01-2012 19:46:17 // 37272
Szerintem a helyzettől függ minden.Ha olyan helyen hagy cserben az aksi, ahol biztonságban van a kocsi és van lehetőség tölteni, akkor töltök. Ha viszont muszály menni - ha más nem a legközelebbi oylan helyig, ahol új aksit vehetek - akkor bikázás. De ha nincs kábel, vagy nincs kiről, az idő viszontsürget, akkor be kell tolni, nincs mese. ...na tessék, beszáltam a vitába, amin még néhány perce röhögtem :)
pb_21-01-2012 19:34:25 // 37271
Szóval, ha gyújtásra nem megy az AC, akkor nem lehet betolni 1 autót?)
pb_21-01-2012 19:31:34 // 37270
Legalább nem maradsz le semmiről.)))
Szovjet csodáknál én is találkoztam ilyen SZközzel.)))
Piritu - 1.000.00021-01-2012 19:28:54 // 37269
akkor mégse akasztják :-DD
Piritu - 1.000.00021-01-2012 19:28:07 // 37268
a Spider könyve meg a 213. oldalon bikáz :-)
Erhard 242 (Pure Energy)21-01-2012 19:27:08 // 37267
én utoljára a Simson Enduro segédmotorkerékpáromat toltam be akkor 30m után durrant egy nagyot és leküldte a könyököt ...végül is tuning hangja lett :)
Piritu - 1.000.00021-01-2012 19:20:50 // 37266
A 156-é meg a 138. oldalon javasolja a bikázást...
Piritu - 1.000.00021-01-2012 19:19:29 // 37264
Idézném a 159 gépkönyvét:

182. oldal: "Ha a gépkocsi akkumulátora lemerült, a motor indításához segédakkumulátort
kell használni, amelynek kapacitása az eredetivel azonos, vagy annál valamivel nagyobb."
- tehát javasolja

183. oldal "Mindenképpen kerüljük el a tolással, vontatással vagy lejtőn legurulással történő motorindítást. Ekkor ugyanis nagy mennyiségű, el nem égett üzemanyag kerülhet a katalizátorba, ami javíthatatlan károsodást okoz annak szerkezetében." - ezt meg nem
Erhard 242 (Pure Energy)21-01-2012 19:17:58 // 37263
naaa azért nagykerből jött :P
Piritu - 1.000.00021-01-2012 19:12:56 // 37262
Amikor a hóhért akasztják :-DDDD
Hari21-01-2012 19:12:25 // 37261
Gratula!!! Kimondtad a igét! Egy autógyártó sem ajánlja sem a bikázást sem a behúzást! (Lehet próbálkozni! .... meg vitatkozni.)
Az egyedüli jó megoldás: az aksi feltöltése vagy ha ez már nem lehetséges CSERE!
Erhard 242 (Pure Energy)21-01-2012 19:11:15 // 37260
a vicc hogy tényleg vennem kellett nyáron nem tartok akkut :)
András bácsi21-01-2012 19:09:07 // 37259
Ez is volt már mókolva: valakinek sikerült torxxal nyitni a hengerfejcsavarokat. :)
Hari21-01-2012 19:06:30 // 37258
Tetundra ue. volt!! Olyat lógott a szelep, hogy ha kitoltam 1- 1,5 cm-re a tányérját és megmozgattam oldalirányba 3-4 mm-t kotyogott! Csat a hk. csapágyakon volt látható, mérhető kopás! ... meg a gyűrűkön! :(
(Aztán a tulajt rendesen kifaggattam.Kiderült, hogy 50-60 ezerrel ezelőtt volt egy szíjszakadása!
:((( ... na ekkor biztos megsérült a vezető és nem cserélték ki! ( Márkaszerviz végezte a javítást!!!)
Ferke21-01-2012 19:05:29 // 37257
Én elfogadom, de egyrészt ennek semmi köze pb-hez (pb hozzá se szólt, mikor én írtam, de ettől még kövezhetitek:) ), másrészt tágabb értelemben a más véleményének nem elfogadása az is, ha szegény kollegának leírod, hogy nehogy betolja, csakis bikáztassa...persze ha ezt az írja, aki odamegy és bebikázza, az nyilván vállalja a felelősséget is, de ha bebikáztatja egy olyannal, akit utána kár ér, és azt kifizettetik vele...na akkor van gebax.
Ne vedd személyeskedésnek, engem nap mint nap oktatnak már ki itt, olyanok is, akik lehet, hogy épp akkor születtek, amikor én épp egy zsigulit generáloztam, de már nem veszem fel:))
Piritu - 1.000.00021-01-2012 19:04:22 // 37256
Talán tudsz egy boltot, ahol ilyesmit lehet kapni? :-DD
W.21-01-2012 19:03:59 // 37255
Én bikáztam már 166-ot JTD-ről és a 156-ot a 159-esemről is. Még semmi gondom nem volt soha...
Erhard 242 (Pure Energy)21-01-2012 19:02:21 // 37254
mikor megadta magát az akkum az 59-ben eszembe sem jutott bikázni vagy betolni inkább tettem bele egy új akkut :P
Ferke21-01-2012 18:57:25 // 37253
Én a sprintről bikáztam legutoljára, arról nyugodt szívvel..a jtd-ről pont az ilyenek miatt nem is tenném, csak ha nagyon elkerülhetetlen. Előbb betolom inkább, sokkal kevésbé rizikós.
Dömpi (il dottore)21-01-2012 18:52:25 // 37252
...imádok politizálni, de szerintem ezen az oldalon autózzunk inkább :) ... a politikusokkal kapcsolatban egyébként is, legyen az jobb vagy bal osztom Lukács (Tankcsapda) véleményét: "a hatalom mindenhol büdöset sz*rik és soham töröl segget"
Ferke21-01-2012 18:52:14 // 37251
Nézd meg Józsit, asszem Turul utca. Itt is hirdet, de ha nem találod, keress rá a telszámára a neten.
mreni21-01-2012 18:52:03 // 37250
ezzel mi a bajod?? később csöri is ugyanezt írta...
András bácsi21-01-2012 18:49:53 // 37249
Fogalmam sincs miért éppen így tört le. És még ahhoz képest alig karcolta meg a hengerfalat. :)
András bácsi21-01-2012 18:48:09 // 37248
A vezetőben szabályosan lötyögnek a szelepek. És ami még érdekes: első blikkre nem kopott szarrá a csapágysor. Persze lehet, hogy egy mérés mást fog mutatni.
Hari21-01-2012 18:45:48 // 37247
:-)))) ... nekem is ue. az érzésem volt! (Jót vigyorogtam magamban! )
... de egyébként ez olyan mint kormányunk egy-némelyik intézkedése. .... addig is van min rágódni, civakodni!
Piritu - 1.000.00021-01-2012 18:38:05 // 37246
Mi törte ki a szelepet? A hengerben lévő olaj? :-O
Hari21-01-2012 18:37:03 // 37245
Hmmm! ... ezt is szépem kirágták az egerek! ... de még nem is annyira! Decemberben szettem le egy 1,4-es TS hf. és annak is a 3. hengernél hiányzott egy kipof szelep 1/4 része! Olyan szabályosan volt kivágva, mint amikor a tortát szeled! :-) Én sem akartam elhinni, hogy azt nem szándékosan faragta ki valaki! :))))
Dömpi (il dottore)21-01-2012 18:32:48 // 37244
Két napig nem volt időm a munkám miatt a magam szórakozására netezni, de most, hogy egy kicsit sikerült megülnöm a kanapén (csak én és a notebook), jót röhögtem azon, hogy még mindig ugyanaz a téma, mint mint két napja: betoljuk vagy bikázzuk? Nincs olyan érzésetek, hogy ez kicsit olyan mint egy brazil szappanopera? Akér egy hetet is kihagyhatsz, akkor is még mindig ugyanott tartanak az események :).
Mellesleg amikor még Dacia-m volt, azt egyszer bekurbliztam!!! Halál komoly! A szerszámkészletben lévő emelő rúdja, ami egyben a csavarkulcsis volt a kerekekhez, annak a másik végét be lehetett dugni elöl a lökhárító alatt egy lyukba, és azzal be lehetett kurblizni a kocsit. Mondanom sem kell, hogy mikor erre a műveletre Szolnokon egy szombati csúcsforgalomban sort kerítettem, mindenki engem nézett. Ha más meséli, el sem hiszem. De megtörtént. ...mennyit változott azóta a technika...de vajonbiztosan a jó irányba?
András bácsi21-01-2012 18:32:11 // 37243
Az okok az alábbiak:
- átbaxós kereskedők
- hatalmas olajfogyasztás
- ebből eredően nem célszerű olaj nélkül menni
Piritu - 1.000.00021-01-2012 18:29:35 // 37242
Meg lehet tudni, hogy mi történt vele hogy ilyen lett?
András bácsi21-01-2012 18:27:00 // 37241


Egy rettentő hengerfej. :) Érdemes megfigyelni a hármas henger szellőztetését. :)))
Szabi621-01-2012 17:47:52 // 37240
Megejtettem az EGR tisztítást. Úgybevolt koszolódva, hogy egyszerűen nem tudtam megmozdítani sehogy. Komoly áztatás lazítózást követelt. visszaszerelés után most azt tapasztalom, hogy ingadozik az alapjáratom a tisztítás előtt nem ingadozott. ez mitől lehet ? Csináltam kb. 1 hónapja ECU resetet lehetséges, hogy újra megkéne ejteni működő szeleppel.
pb_21-01-2012 17:35:58 // 37239
"Nem vezérlésrcseréről, szelephézagolásról, beszélgettünk, hanem egy lemerült akkuról."
Ehhez képest mégis sikerült beleszőnötök az üzemanyagnyomást, az ACt, a generátort, az ECUt, a katot, és a vezszíjat..)
GTPeti21-01-2012 14:51:31 // 37238
Nézd cartárs, a tied egy elég speciális eset volt szerintem. Mindamellett, ha a genererátortól jött volna a zenergia ugyanez lett volna a vége...
Egy lemerült akkut megpróbálni újra feltölteni egy elég bevett dolog (anyagi okokból).
(Amúgy fontos tanulság az esetedből, hogy a cellazárlat egyik előjele, ha a 5 cellában kevés a víz. Mert a feszültség ezeken a cellákon oszlik meg és ezáltal túl magas. Ilyenkor tényleg nem árt gyanakodni. És cserélni!)
Public Enemy21-01-2012 14:43:26 // 37237
Nekem is van a bikázásról keserű tapasztalatom!
Az egyik cartárstól vettem a 166-hoz egy gyári akkumulátort még az Exide előtt.
Inditott, de kevés volt benne a wasser, ezért desztvízzel feltöltöttem, majd rá a töltőre.
Utána beraktam az autóba (szakszerűen, ami a 166-nál nem éppen egyszerű), ráindítottam, kicsit járattam, minden okés volt! Aztán jó két hétig nem használtam a kocsit, majd megyek, hogy indítsak, semmi!? Na mondom, fasza... Nem tudtam mi a probléma, de haver mondta, semmi gond, ő nem régen bikázott be 166-ost a homlokfalról. Kérdezem, ne inkább az akksi felől csináljuk, á, minek, mondta, előlről könnyebben hozzáférünk. Ráálltam a saját másikkal, gondosan elllenőriztük a polarítást, aztán gyia! Ahogy próbáltam indítózni, egy csettenés hallatszott és se kép, se hang! Mint később kiderült, cellazárlatos volt az akksi, fel volt púposodva és a csomagtartóba folyatta a savat...Valami letestelhetett, kivágta hátul a nagybiztosítékot Beszereztem, kicseréltük, de utána is semmi! Tréleren kelett elvinni az autót a Szamosi-műhelybe, ott közölték, mekkora hülyeséget csináltunk a bikázással! Szerencsémre nem vágott tönkre mást a zárlat, az új akksi berakása után -azóta is- minden működik az autóban! 70k-ba került nekem ez a kis "próbálkozás"!!
Tanulság: ha az akksi szarozik, mert öreg - CSERE!! Bikázás pedig csak akkor, ha feltétlenül szükséges és elkerülhetetlen, lehetőleg kellő körültekintéssel, mert sokba fájhat!!!
GTPeti21-01-2012 14:38:15 // 37236
Ferke, fogadd el légyszi, hogy más(ok)nak jelen esetben más a véleménye. Ennyi. Én is így teszek.

Ezt a fotelfizikus dolgot viszont kikérem magamnak. Nem vezérlésrcseréről, szelephézagolásról, beszélgettünk, hanem egy lemerült akkuról. Értem, hogy a legegyszerűbb "megcímkézni a másikat", de az ilyenekkel óvatos lennék.
Egyébként ismerlek egy vmennyire, tudom, hogy értesz az autószereléshez - sőt még segítőkész alfás is vagy -, ezeket tényleg senki nem is vitatta!
Attól, hogy névnélküli tagunk a barátod, viszont nem kéne a fent említett módon nekem esni.

Egyébként itt most nem C5-ről és BMW-ről volt szó, hanem JTD-ről, amivel elég sokunknak van ilyen téren tapasztalata.
Liquid21-01-2012 14:08:25 // 37234
Hogy hívják konkrétan a "pirosas" színű Paraflu-t? Sógor 147-jébe kellene utántölteni...
Tónyó21-01-2012 13:59:25 // 37233
Szewasztok!Kocsi bebikázva újra a régi!
Hála Pityukoma CARtársnak....Köszi Pityukoma!!!!!
Alien421-01-2012 13:34:58 // 37232
habár nem akarok "csakazértis" vitázni és tudom h jobban értesz hozzá mint én, de ha BMW-m lenne és bikáznék másnak -mert már korábban bikáztam havernak többször is-
én levettem a saját saruimat, így nem volt benne a "saját köröm"
meg hát azért más a szupermodern BMW meg az alfa -mondjuk ki-

na meg a németéknek is megéri h ha barmolod a kocsid akkor meghal -kényszerítés szakszervízre- az a márka már nem az amit modern kocsiként megszerelhetsz

apám is sk szerelte a saját kocsiját az összeset ladától a mazda 323 (azt hiszem BA type) -ig bezárólag... most mazda 5 van gen 2 asszem

azt már szakszervízeli... na meg nem rosszból de mérje meg az ember h mennyi szufla van még az akksiban

(mellesleg megjegyzem h megint szépen elvitázgatunk de egyikünk sem segített csak okoskodtunk)
kocsitól függetlenül nekem is azt tanították h ne told be a kocsit mert leöli a katalizátort

minden esetre a konklúzió összesítve az hogy ne is toljam be a kocsit és ne is bikázzam be -tehát hagyjam ott és gyújtsam fel- :D

most pedig lemegyek és megmérem az aksimat b@sszameg és kitakarítom a kocsit :D kellemes szombatot cartársak :D

ui: GTPeti blogjából

Az akku nyugalmi feszültségéből következtetni lehet a töltöttségi állapotára. Fontos, hogy a töltés után legalább 4 órával mérjünk.

12.65V 100%
12.45V 75%
12.24V 50%
12.06V 25%
11.89V vagy kevesebb: kisült
Adrián21-01-2012 12:27:29 // 37231
Üdv urak!
Infóra lenne szükségem Érd ill ehhez közeli Pest megyei Alfa bontókról ahol 156 Facelift -hez találok cuccokat elfogadható áron!
Tel szám? Cím?
Köszönettel
Ferke21-01-2012 00:19:29 // 37230
Még egy gondolat. Barátom 5ös bmw-je computer cserés lett, miután beindított egy c5-öt. Azonnal elhalálozott. És ez nem az első, amit hallok. A c5 tulaja a fél c5-ös árát ráköltötte a bmwre.
Akkor most hogy is van ez??
Ha választhatok, hogy állat módon szanaszét szaggatom az ótvar jtd szíját, vagy rámbikázzon egy 10millás vas, nabaze, az előbbit fogom választani, mert ehhez az egész motor annyi, mint a bajorwágenhez egy indítókulcs.
Ferke21-01-2012 00:13:52 // 37229
Tesókám, mekkorát ránt 3-asban a szíjon, ha betolnak? Ne bohóckodjunk már tényleg... Elképesztő ez az elméleti hozzáértés, ami itt megy, komolyan.:P
Mint ez.
pb_20-01-2012 21:03:28 // 37228
Motorfék.P
pb_20-01-2012 21:02:53 // 37227
"ha nem megy gyujtásra az AC,akkor a tolás is olyan mint halottnak a csók...."
DD
pb_20-01-2012 21:00:49 // 37226
Ha te mondod.)
Pityukoma20-01-2012 19:46:34 // 37225
Holnap nekem jó. Kábelem van és nem lakok messze :-) mindjárt hívlak!
Tónyó20-01-2012 19:40:46 // 37224
szevasztok!
Tudna nekem holnap valaki segíteni,bebikázni az alfámat mer senkinek sincs a környéken bikázó kábele,és tologatni meg nincs kivel...jók a szomszédaim...aksi lemerülve még mindig....Budapest Örs környékén...ha tudna valaki jönni hívjon ezen a számon: 06209408971 Köszi előre is mindenkinek a segítséget...Üdv: Tónyó
Alien420-01-2012 19:35:36 // 37223
ez nem a medmeksz 3 ahol már kocsi is alig akad :D -nem még benya- :D
tologasson elméletben aki akar én gyakorlatilag bikázok :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.