Forum >> Szerelőműhely

mreni13-02-2012 13:29:31 // 37522
zsír új termosztáttal 40km országút 100as tempó után... csak akkor megy fel 90ig ha nyomom neki egyébként ennyin szokott állni kb
GTPeti13-02-2012 13:20:03 // 37521
Lehet, hogy tévedek, csak leírtam a véleményem!!
Föckös13-02-2012 13:14:35 // 37520
vagy a műszeremnek van vagy plusz-mínusz 10 fokos tűrése:-)))))
Föckös13-02-2012 13:13:34 // 37519
Vagy mégsem érted? :-) beindítom, elkezd melegedni és felmegy 90 fokig. Totál mindegy hogy tél vagy nyár van, hogy pálya vagy város. 90foknál megáll mint a szög! :-)

nem a 2,4re gondolok, mert más (56osban) 2,4es motornál is van ilyen, hogy visszahűl.

na de amikor álló autónál visszahűl?
akkor azért gyanús, h termosztát gond, vagy mint említettem túlméretezett hűtő.
GTPeti13-02-2012 13:00:30 // 37518
Persze lehet, hogy e téren máshogy viselkedik egy kettőnégyes. (Nagyobb a veszteséghője.)
GTPeti13-02-2012 12:58:21 // 37517
Értem, hogy hogy érted. De baromira nem mindegy a külső hőmérséklet és, hogy mit jelent a folyamatos menés. A városban botorkálás 1500 f mellett nem ua, mint 90-nel az országúton.
Kareszka198413-02-2012 12:53:35 // 37516
én is tapasztaltam olyant, hogy leesik picit, majd visszamegy 90-re. szerintem is túlvan méretezve a hűtő, termosztát nyit és bezúdul a hűvös lötyi a rendszerbe, majd szépen lassan reagál a termosztát is és ezért van ez...persz ez most csak az én elméletem :)
Föckös13-02-2012 12:51:36 // 37515
úgy értem kolega úr, hogy felmelegszik egyszer 90ig, aztán ott marad, amíg le nem állítom a motort ;-)
GTPeti13-02-2012 12:46:59 // 37514
"folyamatos menet közben is..."
Ez a kulcsa az egésznek.
fefe0113-02-2012 12:45:44 // 37513
Sziasztok a segítségeteket szeretném kérni le szeretném cserélni a kocsimat egy 156 1,9 JTD-re de nem igazán vagyok otthon a dízelekbe hogy mit érdemes megnézni rajta mielőtt megveszem mert nem szeretnék zsákbamacskát venni? Ha valaki tudna segíteni írjon az oldalamra Köszi előre is,
Föckös13-02-2012 12:43:47 // 37512
56/47 nél hallottam ilyeneket. lehet, hogy túl van méretezve a hűtő?
Föckös13-02-2012 12:40:03 // 37511
hát nem tudom, nekem eddig MINDEN Alfámon úgy volt, hogy felment 90re, aztán ott maradt, akár -15 fokban folyamatos menet közben is...
Dévid13-02-2012 12:27:23 // 37510
Nem tudom a 147-nél milyen a rendszer, de a 156-nál nekem a szélvédő előtt az Y elágazásnál oldotta szét valami a csatlakozó belét, és ott eresztette el a nyomást, no meg az ablakmosó folyadékot, így nekem is alig nyomott valamit a szélvédőre. A csere óta jó.
Kareszka198413-02-2012 09:59:37 // 37509
jaja, elég zsnyö az ablakmosó sajna :-/ ilyen hidegben pedig még a téli mosó is sűrűbb, minden gyengébb :(
Lewes13-02-2012 09:13:11 // 37508
Sziasztok!

Következő lenne a kérdésem, kérésem, hátha tud nekem valaki segíteni. Alfa 147, 1,6 TS, 2001-es évjárat. Gyenge volt az ablakmosó nyomása, alig vitte fel a szélvédőre álló helyzetben a löttyöt, menet közben pedig abszolút lehetetlen volt normálisan törölni. Kicseréltem a motort újra, átfúvattam a rendszert, nem volt eltömődve, tehát ez a dolog kizárható, még sincs semmi változás. Olvastam, hogy gyárilag ennyire szar ezen típusnak a mosórendszere. Valaki nem próbált már meg csinálni vele valamit? Kisebb átmérőjű cső a nagyobb nyomás miatt, másik nagyobb teljesítményű mosómotor, másik fúvóka, stb. Előre is köszönöm! Lévai G Lewes
bega198612-02-2012 18:02:06 // 37507
Köszi!
oliveira11-02-2012 23:17:13 // 37506
Köszi szépen!
Piritu - 1.000.00011-02-2012 18:28:41 // 37505
Kösz az infókat, ma szétkaptam. Gyakorlatilag a zéger leszedése után minden erőltetés nélkül lejött :-))
GTPeti11-02-2012 18:17:00 // 37504
A hideg miatt visszahűl. Ha rossz lenne a thermo, akkor szerintem nem is menne fel 90-re.
Bence11-02-2012 18:10:48 // 37503
ciao
Mitől lehet az, hogy a víz felmelegszik 90re majd állandóan ingázik 80 és 90 között. Le 80ra, majd 20-30 mp alatt fel 90, mindezt elég gyakran. Eddig folyamatosan a 90en állt a mutató, tegnap este jött ez elő kb 10km városi menet után. A nagy hideg? Termosztát? Mi lehet?
GTPeti11-02-2012 17:52:06 // 37502
Úgy emlékszem, a tartályból a kormányműhöz menő csöveket kell leszedni. Illetve jobboldalt elöl a lökhárító mögött van egy "spirál" (ami tulképpen egy hűtő), annak az alsó csőcsatlakozását. (Ez fontos, mert különben sok marad benne a régi folyadékból.)
bega198611-02-2012 17:44:11 // 37501
Sziasztok!

156-ban hogy kell leengedni a kormányszervó olajat?
Ferke11-02-2012 13:35:48 // 37500
Tekergesd a kormányt végállásokig ide-oda.
oliveira11-02-2012 12:11:14 // 37499
Hello Alfások!

Egy kis segítségre lenne szükségem!
Tegnap elfojt a szervó olajam. Megcsináltam csak annyi lenne a kérdésem,hogy azt kell légteleníteni? Mert még mindig nehezen megy a kormány csak ha gázt nyomom akkor megy könnyebben néha. És ha kell kkor hol kell pontossan légteleníteni?
Előre is köszi a választ!

Oli.
pb_09-02-2012 22:17:02 // 37498
A válaszokból, szmbe jut 1 Totalcaros cikk.)
Liquid09-02-2012 21:44:21 // 37497
a Pandáét simán megkaptam a Fiat NIKKO-tól emailben, egy scannelt forgalmi elküldése után. Egyébként a Blaupunkt 7000 ft-ot akart kérni ugyanezért :(
Ferke09-02-2012 21:13:36 // 37496
Ez miért merész??:-)))
pepe.0509-02-2012 20:59:30 // 37495
okés.köszi a választ.
GTPeti09-02-2012 20:53:55 // 37494
Laza. B)
Bgabor09-02-2012 20:45:09 // 37493
Merész :-)
Wickey09-02-2012 20:22:01 // 37492
hát... ott oldalt. Félúton a vízhűtő és a fűtőradiátor között, a motorblokk oldalára csavarozva. :)
pepe.0509-02-2012 20:10:19 // 37491
sziasztok! termosztátot kéne cserélnem. hol helyezkedik el az autóban? köszi
Kareszka198409-02-2012 14:24:24 // 37490
van benne elég olaj?
Kareszka198409-02-2012 13:43:22 // 37488
akkor gyanus az lesz az :)
amúgy tegnap tankoltam gázt...-10-ben mégtöbbet elnyel a tartály :))
mreni09-02-2012 13:34:41 // 37487
rá szokták írni amúgy :))
Kareszka198409-02-2012 13:28:07 // 37486
bár mintha rémlene, hogy kézzel vannak valami számok írva a rádióra, ezt is leellenőrzöm, mielőtt az akksihoz nyúlnék :)
GTPeti09-02-2012 13:26:10 // 37485
Az baj. De nem apellálhatsz arra, hogy sosem lesz kivéve az akksi az autóból. Szóval erre a rádió dologra én keresnék a helyedben egy megnyugtató megoldást.

Ami az akksikivételt illeti, egyetértek a cartársakkal, ha más megoldás nincs, akkor járható út ez. (Bár nem túl kényelmes.)

(A sarufelrakás ajánlott sorrendjének pusztán biztonsági okai vannak, elektronikai szempontból mindegy.)
Ferke09-02-2012 13:21:35 // 37484
Azért szerintem sürgősen cserélj olajat+szűrőt.
Tom145ts09-02-2012 13:13:02 // 37483
Nah vegre!Elinditotam még 2-3X és most járatom, elaludt a lámpa szépen jár!
mreni09-02-2012 12:51:03 // 37482
illetve milyen olaj van benne?
mreni09-02-2012 12:50:12 // 37481
mikor volt olaj cserélve és mennyit mentél vele? semmiképp nem normális jelenség,mielőbb ki kell deríteni mi okozza
Kareszka198409-02-2012 12:47:03 // 37480
hmmm...nemtudom a rádió kódját :(
Tom145ts09-02-2012 12:38:38 // 37479
Sziasztok!
Az normális ebben a hidegben hogy nem alszik ki még 10mp után sem az olajnyomás lámpa?Merjem járatni üresben h bemelegedjen?Vagy mit csináljak?
mreni09-02-2012 12:14:26 // 37478
annyi hogy kinullázza a napi km számlálókat,fogyasztási adatot stb,ha gyári fejegységed van,esetleg annak a kódját kérheti.
mreni09-02-2012 12:13:07 // 37477
semmi baja nem lesz,levételt a negatívval kezded a visszarakást pedig a pozitívval :)
Kareszka198409-02-2012 12:04:26 // 37476
rendben, de nem kurjantsa össze az elektronikát hogy huzamosabb ideig kint van? :)
megszerelek siznte bármit, de az elektrótol mindig is tartottam...
egyáltalán melyik sarut kell előbb levenni, majd berakásnál feltenni??
Tentacle09-02-2012 10:50:37 // 37475
Még jobb, ha fel is töltöd rendesen az akksit :)
Kareszka198409-02-2012 08:46:10 // 37474
átadom :)
Totti09-02-2012 08:45:13 // 37473
A legjobb amit tehetsz az ez ! (Marit üdvözlöm)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.