Forum >> Szerelőműhely

Ferke24-02-2012 22:22:37 // 37772
Nem az alfa a hibás azért,mert 40-et költesz egy generátorra.Ebből lesznek azok az urbanlegendek,hogy az alfa egy drága autó. Bárhol megkapod a felújító szettet a generátorhoz 15-ért, ami tizesért kicserélhető,beépítve. Messze nem 40....
Ferke24-02-2012 22:17:03 // 37771
Most ezekre az árakra mit mondjon az ember?:-)Múltkor egy kollegára 90-ért sóztak egy lmm-et. Így hamar összejön a 600 valóban!:-)
mreni24-02-2012 21:16:42 // 37770
130ért csak a "csupasz" motor???? az qrva sok de te tudod
én 100ért adtam volna minden cuccával együtt és húzgálta a száját pár ember,végül csupaszon ment el 75ért
Rolee15624-02-2012 20:54:37 // 37769
Szét nem fogjuk szedni, egy-két új tömítés maximum... ha valami nem klappol akkor kiszedjük és megy vissza... jobbat nem tudok. A srác azt mondta ha nem jó visszaadják a pénzt. Persze akkor lefixálom vele azt is, hogy útiköltség, szerelési költség, stb... Remélem ez így is világos számára, hiszen nem egy szarért akarok kiadni 130-at, úgy, hogy semmit nem adnak hozzá, csak a motor maga... 100-130-ért meg mindennel együtt kapni lehet a neten máshol. Szóval gondolom patent a motor.
mizooo24-02-2012 20:49:09 // 37768
Ez nem rossz választás szerintem, de belenéztek a beépítendő motorba? Vagy lesz ami lesz :). üdv
Rolee15624-02-2012 20:29:30 // 37767
Sziasztok!

Szeretném mindenkinek megköszönni a hasznos tanácsokat az 1.6-os hajtókarcsapágyas motorom sorsát illetően!!!
A döntés végül az lett, hogy veszek egy másik 1.6-os TS motort, és a régi simán ki, a másik pedig be, és ennyi... sem papírozás, sem bonyolultabb procedúra a beépítés körül.
A motort a tatai olasz autóbontóban vásárolom majd, mert azt mondták egyedül, hogy teljesen megbízható. Így is félek kicsit, de olyan helyről nem igen szeretnék vásárolni, amiről semmi info-t nem tudok!
Még egyszer köszönöm mindenkinek!
Üdv.: Roland
Robbye24-02-2012 19:32:08 // 37766
Hello
98-as évjáratú klíma radiátor megegyezik a 2001-es évjáratéval? hol tudok radiátort forrasztatni?
mreni24-02-2012 13:25:29 // 37765
vannak árak
Imyx24-02-2012 12:10:36 // 37764
Lambdaszondát, hátsó kipuffot nem is említettem, amit cserélnem kell, és nem jó kedvemből :)) + 70K. Mindannyian tudjuk milyen az Alfa...
Imyx24-02-2012 11:45:49 // 37763
Összeszedtem az elmúlt 1 év "nagyobb" tételeit, amit az autón kellett megeszközölni. (A kisebb tételek is szerepelnek a blogomban, az extrákkal természetesen ne foglalkozzunk).

- Futómű 125K
- LMM 37K
- Kuplung 70K
- Vezérlés (összes szíj, feszítők) 120K
- Xenon 44K
- Generátor 40K

436K
ebben fék nincs pl....ha van akkor a végösszeg kb 520K
Soknak minősül, nem?
Ezeket a szervizeket hogy tudtam volna elkerülni? Sehogy. Persze ebben benne van a munkadíj is. Legfeljebb a vezérlésen tudtam volna spórolni 50K-t. Tehát, elég közel vagyunk a 600K-hoz egy 56-al...
Ferke24-02-2012 08:55:47 // 37762
Nem fogok árparádézni, de leírad Te is, hogy nem 140 egy szett, ez így elég is.
A másik bibi: végképp nem a múltról beszélünk, a 159-hez most 250 egy szett nagyon nagyon alsó hangon, de nyilván ha a 159 10-12 éves lesz, akkor nem ennyibe fog kerülni, szóval a 156-hoz se a 4 évvel ezelőtti árakat nézzük.
Maradjunk már az eredeti témánál továbbra is: ésszel vásárolva, és egy kis szerencsével kizárt, hogy egy 10 éves 156-ra 600-at kellene rálocsolni.
Ez ésszerűtlen, gazdaságtalan, és szerintem még hülyeségre is vall, hacsak nem veteránig akarja megtartani a tulajdonosa.
Te költöttél már 600at egyben a 156-ra? Nem amióta megvan összesen, és nem gumikkal, meg átírással, wunferbaummal, fejegységgel meg felnikkel, hanem mondjuk 1 év alatt csak a kopó alkatérszekre, motorra.
Erről szólt az eredeti kérdés!
Az árakhoz meg nem kell cselesnek lenni, ha hülye hozzá az ember, akkor egy olyan szerelő kell, aki ésszel vásárol, és tudja, hogy mi a jó bele, nem biztos, hogy a gyári vagy a dárgább lesz a jó, mert pl. a factory refurbished cuccosból nem tudom megszámolni, hogy hanyadikat dobtuk ki a vasakból 50ezer km után, tudok mutatni 159-es kettőstömegűt, ami 40 ezret futott, pluszban lemezelt, egy rakás szar. Lett helyette valeo, ami teljesen hibátlan.
Bilux24-02-2012 07:17:05 // 37761
200178Km van a kocsiban gyári lengőkarokkal, bocs a jobb felső cserélve lett pár tízezerrel előbb. Én nem szeretnék 2 évente lengőkart cserélni. :)
Wickey24-02-2012 00:20:54 // 37760
Mi olyan vicces ezen?
Igen, amikor én vettem, még 88k volt a factory refurbished kéttömegű Ofiéknál elég durva kedvezménnyel. Úgy, hogy a cseredarabot kérték vissza. Most sem hiszem, hogy 80k-nál olcsóbb lenne egy akármilyen DMF. Az akkori listaárára meg ne legyél kíváncsi. 2-essel kezdődött.
A szar csótány Valeo kuplungszettre meg direkt megnéztem neked: az utcai ára Unixnál per pillanat 77ezer forint. Rendben, hogy mondjuk Erhardnál ha jól emlékszem 50ezer körül is volt a múltkor valami, de akkor most te jössz, nevettess meg: mennyi mostanában egy kéttömegű, meg egy kuplung? UTCAI ÁRON! Mert az rendben van, hogy te milyen cseles és okos fiú vagy, aki még a vécépapírt is 35% kedvezménnyel veszi a Bárditól házhoz szállítva, és asszem nem árulok el nagy titkot, amikor megsúgom, hogy én se fizetek többet érte, de ez a többségre gondolom nem teljesen igaz.
80 ezer meg miért is lenne horror összeg négy tárcsára és négy betétre? Csak saccoljunk, legutoljára ÉRTELMES féktárcsát hűtöttben nem nagyon láttam 17-18ezer per darab ár alatt előre, de láttam már 30 fölött is, hátra is 10 fölött kezdődött az, amivel érdemes foglalkozni, akkor - ha jól számolom - az 55 ezer csak a négy tárcsára. Oké, a betét nem kerül vagyonokba, lehet 80 helyett 70 a fék, na akkor most sokat tévedtem? Írj hozzá két kézifékkötelet mittudomén kábé 15-ért a párat, máris ugyanott vagy.
Wickey24-02-2012 00:09:03 // 37759
nem extrém esetben meg nem 30 hanem 100ezer km alatt, de minden előjön. Van, ami többször is. Mert mondjuk első futóműhöz 100k alatt vagy kétszer tuti hozzá kell nyúlni. :)
Liquid23-02-2012 21:58:23 // 37758
nekem Selénia 20K AR van benne, mióta nálam van, nem kajálja
Csöri23-02-2012 21:42:33 // 37757
Akkor szinte bármit beletehetsz. Én aTS-be Racing-et öntök.
Csöri23-02-2012 21:32:11 // 37755
Eszi az olajat?
Robbye23-02-2012 21:15:33 // 37754
Estét!
Milyen olaj kell a 2.0 ts 114kw 160000km alfába mi ajánlott?
mreni23-02-2012 21:14:48 // 37753
azért mondom,hogy több féle van,de ilyen árkategóriában van mondjuk brembo is meg ezer más.
mreni23-02-2012 21:12:05 // 37752
jtd-hez is van hűtött,tudtommal
vm23-02-2012 21:10:54 // 37751
Én a kommerszre gondolok, sárga dobozzal, amit a sarki vegyesbolt is tart ;-)
Meg mi is...
Az kemény, és a saját tárcsája kivételével mindent gyorsan megkajál.
Liquid23-02-2012 21:09:05 // 37750
hol nézted? én is ott akarok vásárolni :)
mondjuk az elfeledtem, hogy a JTD-re sima tárcsa kell, az meg valszeg olcsóbb
Liquid23-02-2012 21:07:10 // 37749
mert első hátsó fék cak-pak valami értelmes nemhiszem hogy sokkal olcsóbban megoldható, nekem az első BremboMax tárcsák+betétek kerültek 66e-be, nagyon akciósan, de ha tudsz olcsóbbat, osszad meg velünk
mreni23-02-2012 21:03:50 // 37748
textarból is van vagy 3 féle...
vm23-02-2012 20:40:30 // 37747
Ja! Igen!
Persze ;-)
Erhard 242 (Pure Energy)23-02-2012 20:32:02 // 37746
had kopjon meg görbüljön, fogyjon a cucc :P
Buksi23-02-2012 20:31:01 // 37745
Delphi :)
vm23-02-2012 20:30:29 // 37744
Az jó választás, mert a Textar pont egy kemény betét, A Brembo Max sport meg pont egy puha tárcsa ;-)
mreni23-02-2012 20:27:54 // 37743
jaja,tesómé 900 volt friss műszakival,új téligumival átírással
Ferke23-02-2012 20:25:59 // 37742
Nekem mondjuk kékkel mázlim volt, mert kép alapján vettem,azt sem tudtam,hogy mi van a géptető alatt,de átírással lett kb 500-ban,és 1éve nem nyitottam ki az elejét.
Egyébként az sem mindegy hogy mit számolunk a rálocsolásra, mert pl gumit mindenképp vesz az ember,ez ugyanolyan tétel,mint az átírás,van és kész.
mreni23-02-2012 20:11:14 // 37741
most néztem épp ~65e egy szett fék,textar betéttel brembo max tárcsákkal
Ferke23-02-2012 20:10:43 // 37740
Most visszaolvasva az előzmény az autóvétel utáni ráköltés volt. Nyilván lehet venni egy rakás szart is, fék,kuplung,futómű nélkül,de akkor azt nyilván nem is a piaci áron fogod megvenni.Akinek meg egy csöpp esze van, átnézi rendesen,vagy visz valakit ,aki ért hozzá,így azért elég nagy az esélye,hogy a faton ne egy olyan szart vegyen, amire 600k-t kell költeni.
Ezen túl azt továbbra is tartom, hogy a leglepukkantabb ts-re is minimum árhülyének kell lenni+egy lehúzós szerelővel kell rendelkezni, hogy rámenjen 600ezer.jtd esetén ez meg hatványozottan igaz.
GTPeti23-02-2012 20:03:37 // 37739
Miért te hol vásárolsz? (Mert ezekszerint én is drága helyen.. :)
mreni23-02-2012 20:03:27 // 37738
most néztem a táblázatomat,
5hónap 10e km alatt 360e lett ráköltve a jtd-re,ebben benne van egy garnitúra 17es kerék egy nagy két kis szervíz,teljes futómű csere,szerintem ez nem vészes egy 250ezret futott tizenéves "frissen" vásárolt autónál.
Ferke23-02-2012 20:02:21 // 37737
Te hol vásárolsz???? 140 egy kuplung+2tömegű a 8v-re? meg 80egy szett fék??? :-))))
mreni23-02-2012 19:59:08 // 37736
milyen betétet vettél? :D :P
GTPeti23-02-2012 19:41:59 // 37735
Namost aki ezt a 600 ezres dolgot két egymást követő évben egy JTD-nél eljátssza, az egy művész és tiszteletet érdemel. B)
Buksi23-02-2012 19:39:41 // 37734
Lehet, hogy nincs érezhető különbség a kettő között, de a 310-et valahogy jobb kimondani, mint a 305-öt! :-DDDD
Meg a 310-nél az egész tárcsára felfekszik a fékbetét, a 305-nél meg lelóg fél centi! :)
mreni23-02-2012 18:01:11 // 37733
"Erősen extrém esetben" ez a kulcs mondat...
mreni23-02-2012 18:00:10 // 37732
tök mindegy,a 305 meg 310 között szerintem semmi érezhető különbség nincs utcán,pályára meg legalább 330-at raknék fel,viszont akkor a téli kerék is ugrott :D
Imyx23-02-2012 17:41:07 // 37731
És turbót még nem is említettél :-).
Buksi23-02-2012 17:14:50 // 37730
Az oké, de a 166 öt lyukasából állítólag lehet 4x98-ast csinálni! Viszont amit lehet kapni az már 10 lyukas, de az már nem átalakítható! Ezért lenne jó 5 lyukast szerezni! Mégis csak 310-es! :)
Wickey23-02-2012 16:51:53 // 37729
Miért is? Egy halálán levő jtd-re simán lehet. Erősen extrém esetben ha megveszed és épp készül minden megdögleni, akkor 30ezer km alatt rálocsolhatsz.
- Garnitúra futómű, ~80k
- fékek, legyen mondjuk első-hátsó, mert már semmi nem száz százalékos, ~80k
- kelljen mondjuk egy pár hátsógátló meg hátsó rugó, ~70k
- netán egy kuplung kéttömegűvel ~140k
ez eddig 370, legyen mondjuk egy kis meg egy nagyszervíz, az mittudomén 70k + 20k vezérléssel vízpumpával meg a szokásos szarokkal, jöjjön mondjuk egy közepesen szar nyárigumival, ami helyett télire kell venni télipacskert, számolok egy roppant kedvező 100k-val, és máris megugortuk az 550ezret.

Persze lehet fillérbaszóskodni, ésakkor elhozza a mókus a
- bontott de jó lengőkarokat 30k-ért
- hátsófék nem kell, előre a legolcsóbb betét plusz tárcsa mondjuk 40k,
- bontott gátló és rugó legyen mittudomén 20k
- kéttömegű marad, kuplungból a ocsó is jó 60kért
- vezérlést is meg lehet úszni 50k-ból ha nem vagyunk maximalisták, azt az olajat meg nem kell 15ezrenként cserélni, jó lesz 30ezrenként a teszkósból 10k-ért.
- télipacsker is van használt 20kért.
Hol is vagyunk? 230 ezer? A spórolás nagymestereként is elég szép összeg.
alfa kutya23-02-2012 16:46:57 // 37728
Sziasztok mit kell kicserélni nem tudom zárni az ajtót baloldalról csak nyitni?
mreni23-02-2012 16:39:38 // 37727
Coupe,mert a 166-é 5lyukas :P :P :)
Buksi23-02-2012 15:53:24 // 37726
Te milyen féktárcsát vettél a Brembo nyergekhez? A 166-osét vagy a Fiat Coupe-ét? :)
mreni23-02-2012 15:09:27 // 37725
A kerékagyon rajta
.......................23-02-2012 14:45:10 // 37724
Tudja valaki hol tudnám megnézni ,mennyi a Mitó 1,6 dieselben az olajnyomás?
èpítenék bele + egy mérömüszert
Hermész 8823-02-2012 13:15:36 // 37723
Köszi. Az ABS t hol találom?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.