Forum >> Szerelőműhely

Piritu - 1.000.00006-03-2012 20:32:25 // 37972
Az olcsóbbaknál a kábel tényleg vastag (mint a gyújtáskábel), csak a közepében futó réz vékony. Valószínűleg itt is ez volt a helyzet és ezért melegedett.
Roll198306-03-2012 20:29:05 // 37971
Meg tudja nekem valaki mondani, hogy melyik a jó bikakábel? Anyu világítást égve hagyta verdán egész nap, aztán este meg se nyekkent. Gyorsan kértem kábelt és mentem segíteni, de meg se nyekkent a verdája. Kábel márkáját nem tudom, ami feltűnt, hogy elég meleg lett, illetve maga a kábel elég vastag.
Ferke06-03-2012 20:19:13 // 37970
Laza 3-4 óra kb.
Azzurro06-03-2012 19:56:37 // 37969
Mennyi idő egy 145 TS alatt, váltott cserélni??? :-))
Wickey06-03-2012 17:43:50 // 37968
azért nincs, mert az 1.5.5-ös már tudja ezt a fícsört, ('98tól fölfele a plasztik motorburkolatos TS-ek), de a 2.10.4 még nem. A Fiat Tipokban (Gtv,145, 146, Spider stb.) 98 előtt 2.10.4 utána 1.5.5 volt ezek 3pines konverterkábeles történetek, a 156-ban meg 1.5.5 volt és még köztes facelift előtt (talán 2000ben?) bejött a 7.3.1 ha jól dereng.
Imyx06-03-2012 17:43:35 // 37967
Csináltam egy alapérték visszaállítást FES-sel, kíváncsi vagyok, újra beírja-e az új LMM-et :). Viszont most dobot egy másik hibát, 4. tekercs. Ez mire utalhat?
Wickey06-03-2012 17:39:44 // 37966
Mér lenne érdekes.
Ugyanaz a motor van benne, mint a korai 145QV-ben. A 3 pines konverterkábeles. :)

1.4TS-ből is volt kétféle a 145ösökben, a 2.10.4-es acél szelepfedeles korai, meg az 1.5.5-ös műanyagszelepfedeles kései (facelifttől kb).

A 156ban meg volt a korai 1.5.5-ös, illetve a 7.3.1-es később, talán 2000-től? De ez nem biztos.
Imyx06-03-2012 17:38:35 // 37965
Várj még vele, ha melegebb lesz az idő, és ugyanúgy habos, cserélj olajat. És NE ezt rakd bele, ennek a motornak jobb minőség kell, Selénia, vagy hasonló minőségű. Nem vicc.
Wickey06-03-2012 17:31:03 // 37964
vagy hengerfejes az autód, vagy (és ez a gyakoribb) mostanában rohadt hideg volt, és csak rövid utakon mászkáltál vele (mittudomén az elmúlt párszáz kilométeren legalább). Nem melegszik fel annyira a motor és az olaj, hogy rendesen elpárologjon belőle minden kondenzvíz, és az csapódik ott le.
Kareszka198406-03-2012 14:46:05 // 37963
ennyire nem másztam bele a dologba, ezt egy öreg mester mondta nekem 1x, de nem kérdeztem a részletekre...
...nálam is trutymós amúgy :)
DELFIN06-03-2012 14:43:34 // 37962
Az ,hogy nem megfelelő alatt mit értesz ? a nem megfelelő olajtól hamarabb elhasználódhat éségettebb lehet az olaj???? Most ENEOS 10W40 van benne.
Kareszka198406-03-2012 14:37:44 // 37961
én úgytudom az olaj és a hőtöl származő kondenzáció miatt van, meghogy nem ártalmas egyáltalán.
viszont olyant is hallottam, hogy a nem megfelelő olajtol keletkezik.
DELFIN06-03-2012 14:35:07 // 37960
ha-ha -ha, komolyan kérdezem!!!
Sotime06-03-2012 13:55:01 // 37959
Talán a kutas fújta bele az orrát...
DELFIN06-03-2012 13:52:53 // 37958
Sziasztok ! Mitől van az olajsapkám belsejében krémszinű takony???
pb_06-03-2012 08:23:02 // 37957
Már amelyiknél.)
Piritu - 1.000.00006-03-2012 07:21:38 // 37956
Nekem vélhetőleg az 50% E85 használata miatt dobálta. Mióta nem tankolok bele nincs.
Ugyan ehhez vezetett az áramtalanító kapcsoló kontakt hibája is. Ki is kötöttem azt is.
Annyit sikerült megtudnom a netről, hogy
- az FRA a lambda jelével
- a TRA meg az LMM jelével
függ össze. A bemenő és a hozzá tartozó kimeneten mért adatokból kalkulálja a comp ezeket az értékeket. A normál üzem során ezekkel korrigálja az adott érzékelő jelét. Ha olyan összefüggés van, amit nem tud értelmezni (vagy anno a programozásnál nem gondoltak rá) dobja az üzenetet. (Gondolom az én esetemben az E85 hozta ezt az ismeretlen összefüggést, mert másképp égett el, mint a benzin) Szélsőséges esetben kiakad az érték. Bizonyos értékeknél jobban megy a kocsi, de többet is fogyaszt. Már azt hittem, hogy lambda csere lesz a dologból, de annak a jele rendben volt.
Liquid05-03-2012 21:16:18 // 37955
ilyen hibám nekem is van, kitörlöm és újra megjelenik egy idő után, látható/mérhető/érezhető baja nincs, lehet megpróbálok én is egy ilyesmit...
Piritu - 1.000.00005-03-2012 20:37:18 // 37954
Egyre érdekesebb a dolog. A Spideremben még 3 pólusú a csati és Bosch Motronic M2.10.4 Injection (TS 16V) van benne a FES szerint. (motorkód 16201)
A 98-as motorhoz a nagy ODB csatival van a FES-ben is.
Hari05-03-2012 20:12:50 // 37953
Miért nincs?! :O
Nem olyan régen cseréltem '98-as 156 2,0TS-en alapjárati állító motort és bizony utána csak úgy jó, ha csinálok egy alapérték visszaállítást.
... de néztem a GTV szerint is. (Na jó én általában nem a FiatEcuSannal dolgozom.) :)
Piritu - 1.000.00005-03-2012 18:46:32 // 37952
A menettel semmi baj sincs, az nem maradiság kérdése.
Csak mint írtam az euro2-es motorhoz ilyen menüpont nincs :-(
Hari05-03-2012 18:28:04 // 37951
Igen! Pontosan erről beszéltem. ... hogy miért is?!
Először is: - valami problémája van, volt az autónak - minek kapcsán az első lépés szerintem egy hibakód olvasás.
Második lépés: - az adott hiba elhárítása. Ezzel egyetembe hibatároló törlése. (...és itt van a lényeg! Ugyan is ha van tárolt hiba akkor semmi értelme a "rendszer újratanításának". ) ... és ha jól dolgoztunk és nem jelenik meg ismét valami kis gebasz, na akkor jöhet a ....
Harmadik fázis: - a rendszer alaphelyzet visszaállítás. vagy ahogy azt az FiatEcuScan írja. - "Önbeállító paraméterek visszaállítása".
:)
Tudom kicsit maradi vagyok. .... de én már csak így csinálom. :)))
Piritu - 1.000.00005-03-2012 17:14:43 // 37950
erre gondolsz?
SzJoci05-03-2012 17:08:17 // 37949
Üdv mindenkinek!
A következő problémáról kérdezném a véleményetek: 145 1.4 TS-em elvittem szerelőhöz kuplungtárcsa cserére, mert a kinyomócsapágynak elég gáz hangja volt. Kicserélték, de amikor kész lett szóltak hogy az immo letiltott, vigyem el a pótkulcsot és a kódkártyát. Mindkettő megvan, el is vittem de így se sikerült elindítani - azóta se, ennek már egy hete! Gépre is tették, úgy is be lett ütve a kód, az jó, de nem indul és ua a hibakód: immo lezárva!!! Azóta látta már több ember is de semmi. Szerintetek mi lehet a gond, és a megoldás??? És mi okozhatta??? A szervíz azt állítja hogy ők csak lehúzták az akkusarut amíg szerelték, utána visszatették és már égett a kulcs-code, és nem indult csak forgatja a motort... szerintük ennyitől pont akkor megbolondult a vezérlés-immo. Háááát, nem tudom. Vélemény? Tipp? Előre is köszi szépen!!!!
RoliQ405-03-2012 15:08:02 // 37948
meglehet ez lesz az első próba... difi tud ilyet produkálni?
GTPeti05-03-2012 13:24:15 // 37947
Az Uno-mnál is, mert se EEPROM nincs benne (ahol nulla energiával is megmaradnának a megtanult értékek), se backup battery. Lehet, hogy az általad említett autóknál is így van ez. (Bár nem biztos, mert ezek azért fejlettebbek.)
mreni05-03-2012 13:18:48 // 37946
ez megy a 45/46/55-nél is,az tuti
Piritu - 1.000.00005-03-2012 13:18:28 // 37945
Tudtommal ugyan ezt a motort szerelték 156-ba is.
Piritu - 1.000.00005-03-2012 13:17:42 // 37944
Csak a saját tapasztalatomról írtam.
Euro2-es 2.0TS van a Spiderben.
Az FRA és a TRA paraméterek esetében ha leveszem a sarut egy időre mindkettő nullára áll be, majd indítás után pár km után a rendszer beállítja magának.
.......................05-03-2012 12:08:34 // 37943
féltengely?
csukló
ki kellene kapni
RoliQ405-03-2012 11:49:15 // 37942
kérnék egy kis segítséget....
Az a probléma... jobbra eltekert kormánynál az autó egyszerűen nem akar elindulni. Most elgurultam egy haverhoz hogy nézzünk rá....! Azt csináltuk hogy kitekertem a kormányt jobbra az autó meg se mozdul... felemeltük a jobb oldalát... ott elforog a kerék felemeltük a bal oldalát... ott a kerék meg se mozdul... majd visszatekertem egyenesbe... akkor megmozdult. Az a baj hogy egyenesbe is érzem pl elindulásnál hogy valami fogja az autót. Ötletek?
Imyx05-03-2012 11:31:46 // 37941
Ja, igazából én se hiszek annyira benne :))). Csinálok egy alapbeállítást, ha nem jó, irány szerviz.
Imyx05-03-2012 11:29:42 // 37940
Még nem csináltam meg azóta, hogy az új LMM-et ugyanúgy beírja :)).
mreni05-03-2012 11:25:25 // 37939
én is így vagyok vele
Hari05-03-2012 11:09:42 // 37938
:) ... igen az a csodálatos internet! :) ... én is láttam már aki hallotta, hogy mesélték...
na ja!
De komolyra fordítva - így tuti nem lehet törölni az ECU-t !!! Rá lehet kényszeríteni egy tanulási metódusra, de az vagy be jön vagy nem! (Én is kipróbáltam már! 3-4 próbából 1x sikerült JÓ eredményt elérni!)
Tehát én inkább nem pocsékolom az időmet ilyesmire. Inkább rádugom a dignosztikát törlök, és alaphelyzet visszaállítás. ... ez még mindig bejött! (Ez az én véleményem! ... )
Kareszka198405-03-2012 10:14:25 // 37937
neked bejött? mill lámpa azóta nyugton van? :)
Imyx05-03-2012 10:11:29 // 37936
Illetve azt a resetet, amit leírtam a blogomban. Sokan állítják, hogy így (is) lehet resetelni az ECU-t.
Hari05-03-2012 09:19:26 // 37935
Hmmm! ... bocs! ...de az aksi sarok levétellel semmit nem ér el! ... legalább is 156-nál! ( Az tuti!)
Az ECU -ban az alapérték visszaállításra gondolsz az csak is diagnosztikával fog menni!
Piritu - 1.000.00005-03-2012 06:59:29 // 37934
Akusaru levételt.
Liquid04-03-2012 22:29:39 // 37933
reset alatt mit értesz?
pb_04-03-2012 19:30:20 // 37932
Nem Vletlenül.)))
Andy04-03-2012 18:59:36 // 37931
Szerintem ivott valamit! Nézz be a Nagyvad topicba! ;))))
Ferke04-03-2012 18:57:45 // 37930
Naja,ez igaz:-)Bár tegnap nekem elsőre felvette a tel-t, nem is értem mi van vele:-)
Andy04-03-2012 18:45:00 // 37929
Nem akartam felsorolni az összes típust. Még elbízza magát. Így is nehezen jutunk be hozzá. :)))
Ferke04-03-2012 18:41:18 // 37928
Csak 166 és boxer? :-))) Ezt nem is tudtam:-)
Hari04-03-2012 12:41:43 // 37927
Nocsak?! ... :) ... tanulni - tanulni! ...
Nem nekem nincs ilyen több millás masinám,- ilyet csak annak szabad venní aki csak ezzel foglalkozik! .... vagy nyert a lottón egy 5-öst! - de itt egy kollégámnak van. (Én is náluk (is!) szoktam tölteni. )
(Grandónak is valószínű tavasszal klímázni kell a vasat! :I ) ... de én nem mondtam ilyet! ...még aztán azt mondja, hogy "mert én mindig a falra festem az ördögöt!" :)
Andy04-03-2012 12:00:09 // 37926
Na látod már megérte belevakkantanom, mert megint tanultam valamit! :)))
Neked van ilyen klímatöltögető berendezésed?
...hmmm, úgyis régóta ígérem Grandonak, hogy kirándulok vele felétek! ;)))))
Hari04-03-2012 11:43:02 // 37925
Az automata klímafeltöltő masina képes leszedni az olajat is! ...olyan meg hogy sok az olaj?! Max. romlika hűtőközeg hatásfoka és a teljes rendszer jobban melegszik! ... tehát nem hűt kellőképpen! Nyilván a 0,20 - 0,30 literhez képest a 0,50 liter nagyon sok! ( Árban is nagyon húzós egyébként is ez az olaj! 6-8e /L ((és ez a beszerzési ára!!!!)) ... tehát nem nagyon szoktuk pocsékolni!) :)
Piritu - 1.000.00004-03-2012 11:09:55 // 37924
Mi van, ha sok az olaj a rendszerben? Az mit okoz?
Piritu - 1.000.00004-03-2012 11:09:29 // 37923
Kiszippantja az olajat is? A klímagép, amiket eddig láttam leszívta a gázt és azt vissza is töltötték. De hogy az olajat is, arról sose volt szó...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.