Forum >> Szerelőműhely

Kareszka198420-02-2012 10:14:57 // 37622
facebookon találtam ezt a videót és egyből eszembe jutott a hűtölityi hőmérsékletes ingadozás:
KLIKK
Hermész 8819-02-2012 19:11:38 // 37621
Hali. Olyan gondom van, hogy az autóm erősebb lendületes kanyarodásnál , a hátuljától ritmikusan kattogó hangot hallat. ?
mreni19-02-2012 18:52:05 // 37620
elhiszem :)
Rolee15619-02-2012 18:46:33 // 37619
Köszönöm szépen a tanácsokat! Holnap remélem kiderül a dolog... :(

A kézi mosás kártékonyságát én is egy műsorban láttam nagyon rég, de nem tudom már melyikben és hol. Nem én találtam ki azt amin te jót nevettél. :)
mreni19-02-2012 18:42:45 // 37618
nem láttam,mi volt a lényeg?:)
mreni19-02-2012 18:41:59 // 37617
valószínűleg 3 hengerezel azért hallasz fura hangokat,vagy csapágyas a motor vagy ezer más dolog lehet még
Piritu - 1.000.00019-02-2012 18:41:56 // 37616
Ha jól emlékszem, a Topgear-nak volt egy adása, ahol 3 kézi mosót teszteltek. Az eredmény alapján utána egy darabig nem mostam kocsit...
Rolee15619-02-2012 18:40:50 // 37615
Holnap délután munka után viszem is egyből, és azért vagyok ennyire kétségbe esve, mert eddig futotta rá, de most nagyon nem, és csak és kizárólag kocsival tudok munkába járni (oda vissza napi 65 km).
A szerelőm meg nem alfa specialista, és nem minden pénzt nála költöttem el, mellesleg vasárnap is van, szóval nem veszi fel... így eléggé kétségbe vagyok esve.
Remélem, hogy az a baj, hogy nem megy egy henger, és valami gyújtás probléma van, mert így könnyen megoldódik a dolog, de akkor mi kopog a motornál?
mreni19-02-2012 18:37:29 // 37614
bocsi,de ezen jót nevettem :))) "Amúgy sok esetben a kézi mosás kártékonyabb, hiszen ott a koszt a nagynyomású nem igazán tudja leszedni, hanem csak mi szivaccsal... és ott azzal a kosszal amit kapirgálunk, karcoljuk össze a fényezést... stb, stb..."
Piritu - 1.000.00019-02-2012 18:36:00 // 37613
Autómosó kefét használok. Tapasztalatom szerint csak annál nem áll fenn, hogy egy kaviccsal végigkarcolom az egész autót.
mreni19-02-2012 18:35:46 // 37612
egyébként én gyujtás körül néznék szét,legelső tippem pl a trafók gyertyák,gyujtókábelek
Ferke19-02-2012 18:35:34 // 37611
Nem kell kétségbe esni, meg kell mutani egy hozzáértőnek...megjegyzem,fura,hogy 600ezret ráköltve az első telefonhívásra nem rohan a szerelőd a segítségedre, helyette itt kell info foszlányokat gyűjtögetned...
itt senki nem fog tutit mondani látatlanban, csak tippelni lehet,mert látni kéne. ha már tipp: szerintem simán nem megy 1henger.
Bence19-02-2012 18:31:36 // 37610
Nekem az előző autóm csinált ilyesmiket, bár az nem Alfa volt. Puffogott a kipufogó, egyenetlen volt a motor járása, bizonyos fordulatszám tartományban rángatott is és néha egy henger is leállt. Egy csomó mindent megnéztek/cseréltek, miután kiderült, hogy a trafó volt a hibás. Tehát mielőbb bármi nagyobb dologot csinálnál, szerintem a trafót mindenképp érdemes lenne leellenőrizni/megnézetni, hátha csak ennyi a hiba.
GTPeti19-02-2012 18:27:57 // 37609
A szivacsnál is van kíméletesebb megoldás: A mosókesztyű. Ld. kép.
Rolee15619-02-2012 18:16:26 // 37608
Na akkor, hazajöttem szüleimtől a kocsival, és már nem rángat, hanem csak szimplán erőtlen... kotyogó/kalapáló (nem egyenletes) hang jön a motortérből, és a kipufogónak olyan a hangja mintha folyamatosan puffogna... Gondoltam arra, hogy lehet nem jár egy henger, de akkor szerintem nem csattogna a motor. Meg a kipufogóhang sem kéne ilyen legyen.
Mintha valami régi bogár lenne, vagy nem is tudom mihez hasonlítsam.
Most teljesen készen vagyok, azt sem tudom mi van... Találkozott már valaki ilyesmivel??
Attól tartok ez motorcsere lesz, de azt nem tudom, hogyan fogom kivitelezni, hiszen egy vagyonba kerül, és azt a vagyont már így is a 156-osra költöttem.


Ui.: OMV mosóba hordom az autót Pécsett, ahol a gép Vileda-val dolgozik, és egyáltalán nem karcol. Amúgy sok esetben a kézi mosás kártékonyabb, hiszen ott a koszt a nagynyomású nem igazán tudja leszedni, hanem csak mi szivaccsal... és ott azzal a kosszal amit kapirgálunk, karcoljuk össze a fényezést... stb, stb...
De most nem is ez a lényeg.
mreni19-02-2012 18:07:52 // 37607
az a baj,hogy láttam már olyat hogy csere helyett csak egy alapos takarítást kapott a légtömegmérő,viszont ki lett számlázva az új.... van több lehetőség sajnos.
Bella19-02-2012 18:05:13 // 37606
Én maximálisan nem értek hozzá, annyi közöm van a kocsikhoz, hogy jogsim van.
Csak azért gyanús nekem, hogy ez volt és most is ez a baja, mert amikor ki lett cserélve akkor jó volt. 2 hónapig.......

De köszönöm a tanácsot, megnézetem!
mreni19-02-2012 17:56:29 // 37605
az olaszoknál még nem mosattam,de itthon a gépi mosók 90% több kárt csinál mint hasznot.

Az volt a legszebb mikor telibe kellett polírozni a 3hetes CLK-t,első mosása után :D

Volt példa arra is hogy a gép az autó belsejét is ki akarta mosni, a szélvédőn keresztül próbált meg bejutni :/

szal én messziről kerülöm,van itt a közelben kézi mosó,viszek szivacsot,bogároldót autósampont aztán egy 15perc és 600Ftból viaszos mosást kap az autó.:) utána szépen áttörölgetem és kész.
mreni19-02-2012 17:52:54 // 37604
Bosch ami jó valamire,érdemes lenne gépre tenni,más is produkálhat ilyen hibát nem csak a légtömegmérő :)
Bella19-02-2012 17:50:40 // 37603
Na, ezt nem tudom, de majd úgyis megyek hozzá és megkérdezem.
Milyen fajta lenne jó? Gondolom a Bosch....
Piritu - 1.000.00019-02-2012 17:50:25 // 37602
Az átlag nagyon le van pusztulva. Kevés, de ismerős helyre hordtam. Ismeretlen helyen meg megnézem a kefék állapotát meg hogy mennyi vízzel dolgozik.

Itt pl. az olaszoknál pl hihetetlen mennyiségű vízzel ment és nagyon finom volt a kefe is.
mreni19-02-2012 17:44:11 // 37601
nekem eddig csak rossz tapasztalataim vannak vele... dolgoztam egy ideig autókozmetikában...(sajnos) :D
Piritu - 1.000.00019-02-2012 17:42:31 // 37600
A gépi mosással szerintem nincs semmi baj, ha nincs nagyon lemortizálódva a kefe rajta.
A 156SW-m elég sokat járt a benzinkúti mosókban, eladáskor még nem szorult polírra.
mreni19-02-2012 17:19:18 // 37599
milyen típusúra cserélte ki?
Bella19-02-2012 17:13:52 // 37598
Sziasztok!

Kb 2 hónapja kicserélte a szerelő a kocsimban a légtömeg mérőt, mert hidegen indítva első indításra mindig leállt és erőtlen volt kb 1 kilométeren át a kocsi. Jó is volt, most viszont megint ugyanez van. 2 hónap telt el. Mi lehet a baj? Eddig bírt az új légtömegmérő?
Tozo19-02-2012 15:52:52 // 37597
Üdv,
tudnátok Bp-en ajánlani egy szerelőt akihez nem kell hetekre előre bejelentkezni? Vmilyen fura ciripelő, fémes hangra lettem figyelmes a motortérben, szeretném megnézettetni + turbó környéke egyre olajosabb és kezd aggasztani!
Köszi, Zoli
mreni19-02-2012 15:36:58 // 37596
a fényezés szereti biztos
Dévid19-02-2012 15:34:41 // 37595
Akkor az én blogomat meg se nézd... :D
Rolee15619-02-2012 15:32:14 // 37594
Akkor elviszem hibát olvasni a héten... azért köszönöm mindenkinek!

Ui.: Mindig gépi mosóba hordom, és eddig sosem volt baj.
Ferke19-02-2012 15:31:53 // 37593
Épp értetlenkedni akartam, hogy hogyan lehet 600ezret költeni egy 56-osra,aztán belenéztem a blogodba....hát nem mondanám szerénytelennek a szerelődet...a szokásos magyar hozzáállással 1 ügyfélen megkeresni a havi rezsit nem egy elegáns dolog.:-(
mreni19-02-2012 15:17:24 // 37592
már a gépi mosó is nagy hiba volt :))
Piritu - 1.000.00019-02-2012 14:25:35 // 37591
A megoldás felé itt is egy kiolvasás visz, mint korábban több esetben. (Esetleg élőadat elemzés.) A comp a legtöbb esetben megmondja, hogy mi baja van. Onnan már lehet következtetni a meghibásodott alkatrészre.
Nélküle minden csak találgatás és sokba is kerülhet, ha mondjuk feleslegesen LMM-et cserélsz.
Liquid19-02-2012 14:14:42 // 37590
a rángatáshoz nem tudok hozzászólni, a fogysztás viszont simán elképzelhető, alapvetően attól függ hogyan használod, ha ez vigasztal az UNO-m (1.5) simán megevett télen 14-15L-t is, de a Panda is elkéri a 10-et (városban, rövid távokon)
Rolee15619-02-2012 14:11:40 // 37589
Sziasztok!

pár napja elvittem gépi mosóba a kocsit, és azóta elkezdett rángatni! Egyre durvábban csinálja, egyáltalán nem gyorsul... 5-ös fokozatban kevésbé csinálja, ha egyenletesen haladok, viszont 1-estől 3-as fokozatig nagyon durván... nem tudok normálisan haladni... és igen kényelmetlen ahogy rángat.
Nem tudom, hogy a mosás okozta-e, vagy sem, de mielőbb meg kéne tudnom oldani ezt a problémát, mert az autóval járok dolgozni, és máshogy nem tudom kivitelezni.
Amúgy az normális, hogy alapból 10 Litert fogyaszt a kis 1.6-os? Most a hóban bevett 12-t is! Kezd elegem lenni belőle, tekintve, hogy fél éve van nálam és nem sajnáltam tőle semmit, több mint 600 ezret költöttem már rá, de kezd elegem lenni...
Légyszi segítsen valaki!!!!
GTPeti18-02-2012 19:58:46 // 37588
Hajrá!


Kieg. az előbbiekhez: Azért fontos, hogy az ember szétcsatlakoztatás (csatlakozótisztítás) ELŐTT olvasson ki hibát, mert így még benne vannak az "elszenvedett sérelmek" (hibakódok) a tárolóban.
Ferke18-02-2012 19:30:11 // 37587
Na, ezen morfondírozok egy ideje én is, de lusta voltam megnézni is, meg utánaolvasni is eddig. Nálam is világít az abs visszajelző (nem is működik az abs), és nem kap jelet a kmórám sem...lassan kénytelen leszek utánanézni, de sanszos, hogy nem a relé lesz a hunyó.
GTPeti18-02-2012 18:38:28 // 37586
Pedig neked most leginkább erre van szükséged.

Amúgy könnyen lehet, hogy az egyik kerékfordulatszám-jeladód romlott el. A diagnosztikával kiderül, hogy melyik. (Persze lehet ABS relé is, de attól még SZVSZ lenne km-jel az órának.)
GTPeti18-02-2012 18:36:52 // 37585
Tudtommal nem.
Átok79146TD18-02-2012 18:36:20 // 37584
ezt nem lehet kivillogtatni mint a 146 os-ét?
Hermész 8818-02-2012 18:32:01 // 37583
Oksa de nem tom kinek van felém programja. Most vettem , nincs sok ismerősöm aki ilyent làtott. . .
mreni18-02-2012 18:20:47 // 37582
tudom,tudom,érdekes hogy szinte mindenki a bonyolultabb megoldást választja először ahelyett,hogy gépre dugná :D
GTPeti18-02-2012 18:15:08 // 37581
Persze nem ez volt a kérdés, csak én már előreszaladtam. A válasz a hogyan keressük meg a hibát első lépéseként értendő. :)
mreni18-02-2012 18:01:02 // 37580
:D:D
GTPeti18-02-2012 17:59:56 // 37579
Konkrétan úgy, hogy VAGCom kábellel kifaggatod az ABS-t.
Hermész 8818-02-2012 17:47:53 // 37578
És hogyan? Neked ismerős a jelenség?
Ferke18-02-2012 15:29:40 // 37577
Össze bizony:)
Hermész 8818-02-2012 15:22:15 // 37576
Ránéznék a csatlakozokra, mivel ABS em sincsen azt ki is jelzi. Vszinű a 2 dolog összefügghet?
GTPeti18-02-2012 15:17:19 // 37575
Konkrétan mit akarsz csinálni?
Hermész 8818-02-2012 15:03:58 // 37574
Köszi, és azt hol találom a motortérben? Tudnál instrukciòt küldeni képekben? motoros1977@gmail.com köszi.
GTPeti18-02-2012 12:23:11 // 37573
Az eLearn szerint az ABS egységtől kapja a sebesség jelet. (Ezt írtuk már múltkor is...)

Functional description
Pin 1 of connector A is earthed.

The ABS control unit M50 sends the speedometer signal to pin 11 of connector A of E10 .

The speedometer signal is sent again from pin 15 of connector A to the engine control unit M10 , which differs for the various versions and from pin 16 of connector A towards the climate control unit M70 .
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.