Forum >> Szerelőműhely

Szegi15601-06-2015 18:19:41 // 50322
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy miután beszereltem az új légtömegmérőt az autóba, van-e egyéb teendő az ECU-resetelésen (akksisaru levétele kb. fél órára) kívül?
Köszi előre is! :) Üdv. Szegi
grandios01-06-2015 10:49:55 // 50321
sziasztok!

Tudja valaki hogyan kell Mitoban váltószoknyát cserélni? Hogyan van odafogatva alul, pattintós, csavros, stb, mert valami fogja.

Köszi!
.......................29-05-2015 09:38:09 // 50320
márkaszervizek tudtak anno rendesen lendkereket felújíttatni,
mivel ök elküldik a gyárnak
nem rossz ötlet,ha rendesen megcsinálják

de inkább bontott ,vagy új
zoligt29-05-2015 07:56:40 // 50319
Sziasztok. Alfa gt-mnél elértünk a lendkerék cseréjéhez. Az lenne a kérdésem hozzátok, hogy van-e tapasztalatotok a felújításával kapcsolatban. Hallottam olyat, hogy utána megnő a rezonancia, az meg nem lenne az igazi, mivel évente kb 30.000 km-t megyek vele. Mennyire tartós ez a felújítás?
Előre is köszi a válaszaitokat. Üdv Zoli
Buksi28-05-2015 13:52:56 // 50318
Nem tudom mi lehetett, de lehet ha a Vernet-et veszed, akkor abban is Behr lesz. De SZVSZ a Behr jobb. ;-)
Csabo2227-05-2015 22:35:54 // 50317
Biztos zsonglőrködtek a raktáros figurák. még jó, h nem fehér nyuszi ugrott ki belőle :)
Buksi27-05-2015 22:20:57 // 50316
Én ami termosztátot vettem a 155-be az Vernet dobozban volt, de Behr gyártmányú. :)
Csabo2227-05-2015 22:07:16 // 50315
Üdv

Termosztátból melyiket válasszam inkább? Vernet, vagy Behr? utóbbi sztem jobb valamivel, de nemtom megér-e +4ezret...
köszi
Andrewxy26-05-2015 17:18:17 // 50314
Szia! Tudunk beszélni vmikor pl. fb-n? :)
dev16626-05-2015 17:09:56 // 50313
kösz a tippeket. remélem a hétvégén jut rá időm és átnézem az egész vákuumrendszert alaposan.

A cikkek is hasznosak. amúgy járt már valaki a BMS-nél (injektor.hu)? az írásaik alapján profiknak tűnnek, csak attól félek, hogy ha nem esettanulmánynak szánják és nem saját verda, akkor már nem erőltetik meg magukat olyan nagyon.
.......................26-05-2015 14:59:51 // 50312
http://szerszambolt.com/tag/vakuumpumpa/
ezzel megtudod nézni,csak a baj hogy nem tud nagy térfogatot megszívni
a tömítettség mérésre viszont jó
ha közben adsz egy +12V ot a

http://injektor.hu/kezdolap/11-eset/136-xxiii-esetleiras-mozi-a-fedelzeten-egy-passat-elgyengulesei
mex8626-05-2015 14:41:12 // 50311
nekem ha väkumbaj van ältaläban csö gond van mindig.
és akkor a féken is hatärozottan észreveszem és persze vgt sincs
volt hogy szinte balesetveszélyesen keménnyé vält a fék, és räadäsul néha viszont volt räsegités.
väkuumcsö a szervodob elött lett lyukas itt, ki volt töredezve hajtäsnäl belsö iven.

aztän volt olyanom offnäl hogy a väkumpumpa belülröl peremezett csonkja engedett el emiatt nem volt väkum, ezt le lehetett tömiteni szétszedés utän. ott fék sem volt jo meg vgt sem volt javitäsig.

de volt mär olyan is h csak vgt nem volt mert a nyomässzabälyzo utän volt lyukas a väkumcsö.
dev16626-05-2015 13:41:20 // 50310
határozottan puha benne a fékpedál, viszont jól fog, de ez sem túl objektív teszt sajnos. vaktában viszont nem akarok vákuumpumpát cserélni. Újonnan nem is tudom, h létezik-e, a bontott meg teljesen lutri, hiszen nem lehet megbízhatóan tesztelni.

Az is benne van a pakliban, h levegőt szív valahol a vákuumrendszer és ezért gyengébb a vákuum. A VGT-nél biztosan nem lyukas sehol, a vákuumtartályt és a csöveit még nem néztem.
mex8626-05-2015 09:03:17 // 50309
féked sem az igazi pedälkeménység érzetre ha nem jó a vákuum
dev16625-05-2015 23:57:26 // 50308
:) reméltem, hogy van olyan módszer, amit akár én vagy egy átlagos szerviz is alkalmazhat a vákuumpumpa tesztelésére (pl. jellemző tünetek felismerése, furcsa hangok, stb.). A másik gond, h nem tudjuk mi kéne mérni. szabályozott a nyomás vagy sem, ha igen milyen értékre szabályoz?

talán az lesz a legjobb, ha a végétől visszafelé haladva lebontom a motorszellőztető rendszert, míg el nem jutok a törmelékek forrásáig. bár sanszos, h így sem fog kiderülni, mert mindenhova széthordhatta törmelékeket.:(
[k i z z o]25-05-2015 23:42:46 // 50307
Én egy ilyennel mérem: SMC

De jó lehet bármilyen mérőműszer, ami vákuumot tud.
[k i z z o]25-05-2015 23:39:23 // 50306
A vákuum mérhető:)
[k i z z o]25-05-2015 23:38:36 // 50305
Az ECUnak nem lehet baja, ha mér. A végfokozatok védettek zárlat ellen.

Itt nincsen nagyobb DC szint az akkumulátor feszültségénél, a benzineseknél gyorsabb zárásra használt flyback feszültség is le van vágva, ahogy zárjuk az injektort.
dev16625-05-2015 23:31:14 // 50304
Sziasztok! Hogyan lehet ellenőrizni, hogy a vákuumpumpa megfelelően dolgozik-e, azaz kellően nagy vákuumot állít-e elő? Honnal lehet tudni, ha haldoklik? 2.4 JTDm 20V 175LE

A tünet: rosszul működő VGT, apró nem fémes törmelékek a teljes motorszellőztető rendszerben (olajpára visszacsapó szelep, VGT mágnesszelep szűrője, kartergázcsövek, talán az olajlepárlóban is, de azt még nem szedtem szét).
atis_166jtd25-05-2015 23:04:15 // 50302
Csak azt ne felejtsük el, hogy ez nem benzines, itt akár 80 volt is lehet az injektoroknál. Nem hiszem, hogy ezt otthon kellene mérned mert az ecu-ban könnyen kárt tehetsz.
Kisvuk25-05-2015 22:31:05 // 50301
Köszi az infokat , a generátort megvetem. A vezérlésrögzítőt pedig vissza fogm vetetni szerintem . Nem koser a cucc az a véleményem. Lehet hibás a cucc ! A másik tljesen patent az semmi hézag ennél meg lötyög. Majdtöltök fel képeket.!
Na akkor indul kedden a generátor csere :)
Ferke25-05-2015 21:56:55 // 50300
Őszintén szólva sok éve nem használok rögzítőt, de nem hinném, hogy gyári szerszámnál 'lötyögne' a bütyök a rögzítőben...nem emlékszem, hogy ilyet láttam valaha is:)
Ferke25-05-2015 21:55:23 // 50299
Nem kell kép, ugyanaz a generátor:)
Andrewxy25-05-2015 21:13:58 // 50298
Köszi, ezeket átnézem :)
Kisvuk25-05-2015 20:56:22 // 50297
Ferke kérlek nyilatkozz , a vezérlésrögzítő szettnél a szívóoldali rögzítőben nem pontos a bütyökre a rögzítő ez így pár fokot tud csalni .Ez normális dolog ????
Kisvuk25-05-2015 20:54:46 // 50296
http://www.vatera.hu/listings/index.php?q=gener%E1tor+alfa+156&c=0&warn=1

a link
Kisvuk25-05-2015 20:49:00 // 50295
Ts az is azt mondi az ipse 6000 Ft-ért adná van kép mindjárt feltöltöm
Ferke25-05-2015 20:30:43 // 50294
Ez kuvajó, köszi, hogy felraktad!:)
Ferke25-05-2015 20:26:39 // 50293
Nem a karosszériától függ, hanem a motortól!:)
Kisvuk25-05-2015 20:26:32 // 50292
Bocs elírtam, generátor a kérdéses Sorry :)
Kisvuk25-05-2015 20:25:25 // 50291
Sziasztok ! Segítség kellene a 146 nak az öninditója uaz mint a 156-é ??? Fel tudom rá rakni ??
Csabo2225-05-2015 17:52:02 // 50289
Ha valakinek esetleg van olyan rádió kód generáló progija, ami honda civic EP1-hez működik, az legyen szives jelezzen.
Köszönöm
Csabo2225-05-2015 17:50:19 // 50288
Ha nincs meg a kis kódkarid, akkor megnézed a rádió keretébe ütött számot (asszem BP-vel kezdődik), és itt a beütött szám alapján megmondják elég hamar (1, max 2 napon belül). Vagy vannak kódgeneráló alkalmazások neten, amik fizetősek.
Andrewxy25-05-2015 14:28:12 // 50287
Még egy kérdés :) Hol találok magyarázatot az elearn használatához?
számjelölés, színjelölés, ábrákhoz magyarázat :)

Köszi..
Bubi (147)25-05-2015 11:42:17 // 50286
valaki tudna segíteni?!
honnan tudnám megszerezni a rádió kódját mert levettem a sarut és kéri?!
Andrewxy25-05-2015 10:40:25 // 50285
Tehát a pirossal jelölt vezetéken járó motor mellett az ECU elveszi a 12V-t, akkor ott testnek kell lennie?

A másikon pedig menet közben a piroshoz képest kell mérni vezérlő jelet?

Tehát ha a gyújtást nem adom rá akkor a piros vezetéken folyamatosan 12V-nak kell lennie?

:)
[k i z z o]25-05-2015 07:21:59 // 50284
Az egyik vezetéken +12V van, amelyet a gyújtás ráadása után az ECU egy relén keresztül kapcsol ki.

A másik vezetéken keresztül az ECU kapcsolgatja az inkektorokat az alsó oldali meghajtóival. A 4 injektor teljesen szekvenciálisan van kapcsolva, azaz egymástól függetlenek.



Szkóppal hasonló jeleket tudsz mérni (A csatorna):

Andrewxy24-05-2015 20:27:40 // 50283
Megtaláltam az elearning anyagot 156-hoz, de két kérdésemre nem találtam benne választ.

Mindegyik injektorra két vezeték megy (szin/szincsik).
- Ezek közvetlenül az ECU-ra vannak kötve, vagy van közöttük más berendezés, esetleg egy relé stb..?
- Ezeken a két vezetékeken mit kell mérni? Egyik test, a másik a testhez képest vezérlőjel, vagy mindkettőn vezérlő jel van (és az injektorház maga a test)?

Köszönöm a segítséget.
Alien424-05-2015 16:19:07 // 50282
kezdő vagyok a témában sajnos, a gyári kábel mellé kaptam gyári CD-t is, azt raktam fel, de van egy olyan érzésem, hogy az ecuscan nem látja a kábelt, mert tesztelgetés közben sem látta, mindig fail-ra ment.
áttettem egyes portra is, ugyan az, vissza 9-re, állítottam a receive buffert 1-re, valamint a transmit-et is, com9-en. viszont lehet, hogy itt bukik ki a hiba, mert latency timer fület nem láttam... vagy vak vagyok, vagy nemtom :/ ha ez a kulcs, akkor ki kellene találni, miért nem lelem a latency timert

köszönöm az eddigieket és remélem köszönhetem a továbbiakat is!
Andrewxy24-05-2015 16:05:27 // 50281
köszi, közben találtam :)
GTPeti24-05-2015 15:55:57 // 50280
Próbáltad a Google-t? Végigbogarásztad a találatokat? Mert én sem tennék ám mást.
(Bocs, ez a gyengém.)
Andrewxy24-05-2015 15:47:35 // 50279
Egy linket tudnál adni? :)

Tehát az ECU-n keresztül az üzemanyagot "veszi el"? Köszi
GTPeti24-05-2015 15:31:51 // 50278
Google: 156 elearn (.zip v. .rar)

Minden esetben a motor ECU-jával van összekötve az immo-doboz.
Andrewxy24-05-2015 15:06:43 // 50277
Sziasztok! Valaki nem rendelkezik 156 workshop manuallal? Ha igen, átküldené nekem?
(elsősosrban az elektronika érdekelne)

Illetve az a kérdésem, hogy 156 2.4jtd esetén az immo mit tilt le?

Köszi. :)
hg6idn24-05-2015 13:55:57 // 50276
Csatlakoztam🙋!
Ferke24-05-2015 12:50:30 // 50275
A leállást meg holtbiztos, hogy nem a retkes egr okozta, ott más is lesz, de ha leállt, akkor kell legyen nyoma az ecuban...
Ferke24-05-2015 12:48:17 // 50274
Elég lett volna takarítani...most csekkold le FES-sel, az elvárt és a mért légtömeget...:)
Csabex24-05-2015 12:45:34 // 50273
Ciao... Problémám a következő volt. Egyenletlen járás , ici-pici torpanasok fix sebesség tartományban . Esetenként leálás ( menetközben ) ! Orvosoltam ; EGR takarítás , falazással egybekötve ! ;) hiba megszűnt , szebben jár ....
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.