Forum >> Szerelőműhely
Ferke24-05-2015 11:29:29 // 50272
Az FTDI fel lett gondolom telepítve(?!). A válaszidőt is le kell venni 1-re, ha jól emlékszem...
Ferke24-05-2015 11:20:25 // 50271
Sziasztok, mivel mindenki ezen a remek fészbúkon éli már az életét, és mivel olyan szintű baromságok mennek ott fenn mindenféle fékek/ellensúlyok nélkül (lsd jó a váltóba a motorolaj is), hogy gondoltam csinálok egy Alfa Romeo Szerelőműhelyt oda is. Akinek van kedve, jöjjön...borzasztó olvasni, hogy az általános alfás csoportokban milyen tanácsadások mennek, és legtöbbször szerencsétlen delikvens még nyugtázza is...
A legjobb lenne persze, ha itt kérdezne mindenki, mert a marhák itt általában leoltásra kerültek mindig, de ugye a fészbúk és a hülyék világa erősödik csak..:(
Fészbukos Alfa szerelőműhely
A legjobb lenne persze, ha itt kérdezne mindenki, mert a marhák itt általában leoltásra kerültek mindig, de ugye a fészbúk és a hülyék világa erősödik csak..:(
Fészbukos Alfa szerelőműhely
csokagm24-05-2015 11:06:29 // 50270
Kedden tudok csak szerelőhöz begurulni.
Addig csak az a kérdésem hogy tudok-e menni vele pár km-ert.
A hiba: Elkezdett hangosodni a turbo, hangosan tölt magas fordulaton.
Semmilyen torpanás, erővesztés nincs, se füst vagy olajfogyás.
viszont a motorháztetőt kinyitva azt vettem észre hogy olajszerű valami van a légszűrő házon. Nem látom honnan jöhet. Mi lehet ez?
Addig csak az a kérdésem hogy tudok-e menni vele pár km-ert.
A hiba: Elkezdett hangosodni a turbo, hangosan tölt magas fordulaton.
Semmilyen torpanás, erővesztés nincs, se füst vagy olajfogyás.
viszont a motorháztetőt kinyitva azt vettem észre hogy olajszerű valami van a légszűrő házon. Nem látom honnan jöhet. Mi lehet ez?
mreni24-05-2015 10:09:10 // 50269
A 9600 jo lesz,a com portot próbáld atallitani 2 vagy 3ra
Alien424-05-2015 09:53:56 // 50268
Sziasztok! Elektronikai kérdés: kiolvasás
Kocsi adatlapomon, laptop, VAG KKL usb, 3 pin adapter.
VAG KKL installálva, COM9 portra dobta be.
Kocsihoz ki, géptető fel, gyújtás ráad, akksira ráköt, anyós oldali csatira ráköt.
Fiat ecuscan 3.6.2, beállítások,
interface 1: K-line/vagcom
port: 9
aztán a csoda érthető módon ne jött meg, eljutottam addig, azért, hogy szólt a program, hogy nincs ECU válasz. teszt gombra azt a tippet adta, hogy nem jó a BPS értékem, 9600 volt az alap, 4800on sem ment, mindet meg nem fogom végig bogarászni, úgy érzem nem itt van a gondom. remélem mindent leírtam, aki tud segíteni és rutinosabb mint én, megköszönném ha adna tippet. köszönöm.
Kocsi adatlapomon, laptop, VAG KKL usb, 3 pin adapter.
VAG KKL installálva, COM9 portra dobta be.
Kocsihoz ki, géptető fel, gyújtás ráad, akksira ráköt, anyós oldali csatira ráköt.
Fiat ecuscan 3.6.2, beállítások,
interface 1: K-line/vagcom
port: 9
aztán a csoda érthető módon ne jött meg, eljutottam addig, azért, hogy szólt a program, hogy nincs ECU válasz. teszt gombra azt a tippet adta, hogy nem jó a BPS értékem, 9600 volt az alap, 4800on sem ment, mindet meg nem fogom végig bogarászni, úgy érzem nem itt van a gondom. remélem mindent leírtam, aki tud segíteni és rutinosabb mint én, megköszönném ha adna tippet. köszönöm.
Ferke23-05-2015 16:26:48 // 50267
Turbocső? diagnosztika lenne az első, amit meg kéne ejteni...
kawics22-05-2015 14:34:05 // 50266
Sziasztok!
Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy véleményetek szerint mi lehet annak a jelenségnek az oka amit ma reggel óta művel velem a szeretett 156 1.9JTD SW-m.
Gyönyörűen gond nélkül indul, jár...50-100 méter megtétele után mielőtt még fel tudnék váltani, a motor-kontroll lámpa pirosra "érik", a teljesítmény megszűnik. A motor ugyan alapjáraton jár, de erő zéró. Nagyon lassan emelhető a fordulat. A piros diagnosztika lámpám viszont ég rendíthetetlenül. Ötlet?
Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy véleményetek szerint mi lehet annak a jelenségnek az oka amit ma reggel óta művel velem a szeretett 156 1.9JTD SW-m.
Gyönyörűen gond nélkül indul, jár...50-100 méter megtétele után mielőtt még fel tudnék váltani, a motor-kontroll lámpa pirosra "érik", a teljesítmény megszűnik. A motor ugyan alapjáraton jár, de erő zéró. Nagyon lassan emelhető a fordulat. A piros diagnosztika lámpám viszont ég rendíthetetlenül. Ötlet?
Piritu - 1.000.00022-05-2015 13:29:27 // 50265
Gyanúm, hogy az elektronikus kapcsolgatás miatt van. A minimális terhelésen a kapcsoló tranzisztor nem tud teljesen lezárni és így marad némi delej a LED-en. Attól meg parázslik.
Liquid22-05-2015 08:06:17 // 50263
sajna nem értek hozzá ennyire, de csak a 159-ben parázslik, és csak leállítás után 1-2 percig, a 156-ban nem csinálta.
Forsberg22-05-2015 07:51:41 // 50261
Sziasztok!
Nekem is jött, hogy egy boltba beszaladás után nem indul melegen, csak forgat.
Kis hűlés, szerencsére közel a "hazához" indult, majd otthon keretben leállt megint.
Kiolvastam a hibát, p0335 fordulatszám érzékelő.
Gondolom akkor a főtengely holtponti jeladót kell cserélnem. Ugye?
Köszönöm!
Nekem is jött, hogy egy boltba beszaladás után nem indul melegen, csak forgat.
Kis hűlés, szerencsére közel a "hazához" indult, majd otthon keretben leállt megint.
Kiolvastam a hibát, p0335 fordulatszám érzékelő.
Gondolom akkor a főtengely holtponti jeladót kell cserélnem. Ugye?
Köszönöm!
pedrobaa21-05-2015 23:43:17 // 50260
Nekem úgy is jó! :) De szerintem pont az ellenállás miatt hívják így, hiszen a célja, hogy átverje az ellenőrző protokoll-t. Mivel ez átvágja a CAN buszt, ezért CANbuszos. :) Na mind1 sokkal fontosabb, hogy világít akkor is amikor nem kéne neki.
Kicsit utána olvasva arra jutottam, hogy ez ilyen. Valami induktív feszültség lehet, megnézem majd a lámpatestet, nem kizárt, hogy olyan rövid az útja a kapcsolónak, hogy áthúz rajta valami minimális nafta és az bevillantja a ledet.
Kicsit utána olvasva arra jutottam, hogy ez ilyen. Valami induktív feszültség lehet, megnézem majd a lámpatestet, nem kizárt, hogy olyan rövid az útja a kapcsolónak, hogy áthúz rajta valami minimális nafta és az bevillantja a ledet.
Bpali21-05-2015 15:58:57 // 50259
Sziasztok!
Nagy problémám van!
Harmadikba kapcsoltam, érdekes fémes hang majd az autó leállt. Nem indult csak nehezen és csatogott, azonnal leállitottam. Vezérműszíj nem szakadt.
Aki akar és tud, vagy járt így írjon. Főtengely csapágy törésre gyanakszom.
Nagy problémám van!
Harmadikba kapcsoltam, érdekes fémes hang majd az autó leállt. Nem indult csak nehezen és csatogott, azonnal leállitottam. Vezérműszíj nem szakadt.
Aki akar és tud, vagy járt így írjon. Főtengely csapágy törésre gyanakszom.
Liquid21-05-2015 14:17:21 // 50258
nem tudom mi a pontos magyarázata, de valszeg nagyon kicsi áramra/feszültségre is aktiválódik, míg a sima izzón nem látszik. De továbbra se CAN-buszos, csak műterheléses :)
Kócosw21-05-2015 12:49:12 // 50257
tudom ezert is irtam
:D
:D
nagyferi8121-05-2015 12:17:03 // 50256
9619 hsz. GT coupé topic ;-)
.......................21-05-2015 11:24:04 // 50255
szerintem meg nagyon gagyi hogy tovább parázslik
pedrobaa21-05-2015 10:41:07 // 50254
Nekem a belső világítás ledes és az is parázslik, de ez inkább idegesítő. Beindítom a kocsit, kialszik a világítás és parázslik tovább, sokszor nem is alszik el teljesen. Canbus-os pedig. Nem tudom mit kellene csinálni vele, de este zavaró.
Ami érdekes, hogy ha bezárom a kocsit és nem jár a motor, akkor nem parázslik, simán elalszik.
Ami érdekes, hogy ha bezárom a kocsit és nem jár a motor, akkor nem parázslik, simán elalszik.
Liquid21-05-2015 10:01:12 // 50253
már nem is kell, mert a ledek nagy részében benne van az ellenállás :)
A 156-nál megcsináltam.
A 156-nál megcsináltam.
Liquid21-05-2015 10:00:33 // 50252
azt nem tudom, de nagyon tetszik :) Leállítás után parázslik 1-2 percig
Kócosw21-05-2015 09:31:16 // 50251
jo de azert azt ismerd el nem mindenki all neki a kertvegeben minifluxuskondenzatort összeforrasztani mint te :)
.......................21-05-2015 08:06:01 // 50250
Miért parázslik a Led a helyzejelzőben?
Liquid21-05-2015 07:31:17 // 50249
Divatosan can-busonak nevezik, de mindössze műterhelés van benne, hogy meg legyen az ecu által elvárt áramfelvétel. Sima ledessel is megoldható, csak be kell iktatni egy megfelelő ellenállást.
Kócosw21-05-2015 07:20:08 // 50248
Nekem canbusos a ket oldalso iranyjelzö, es a 2 elsö helyzetjelzö.Mar berendeltem a rendszamtablavilagitsba is a canbusosokat, meg egy rakat sofitat a belterhez.
Ledesitek :)
Ledesitek :)
Kócosw21-05-2015 07:18:24 // 50247
Cartársak megtudná nekem vki mondani hogy a 2.4 JTD nél a kartergáz cső belső átmérője mekkora?
Köszi előre is!
Köszi előre is!
Tamás8920-05-2015 23:28:24 // 50246
Hello, van valakinek tapasztalata can bus s ledes égővel, sima ledest nem ismeri fel a computer azt irja nincs bent izzó , nem szeretnem feleslegesen megvenni.
Bati20-05-2015 22:50:49 // 50245
köszi az aprólékos leírást addig jutottam hogy a gáz megvan és a kis relé kattog mikor kapcsolgatom ki/be a klímát a kompresszornál nincs feszültség
még megpróbálom kiolvastatni hátha ir nyomás szelep hibát ha nem akkor kedden megy a villamoságis specialistához
még 1x köszi a leirást
még megpróbálom kiolvastatni hátha ir nyomás szelep hibát ha nem akkor kedden megy a villamoságis specialistához
még 1x köszi a leirást
Buksi20-05-2015 19:52:13 // 50244
De nem biztos, hogy mindenkinek rendelkezésére áll a Multiecuscan. :) De mindegy is, a lényeg, hogy meglegyen a hiba. :)
Csabo2220-05-2015 16:58:50 // 50243
Üdv
147 1.9 16v mjtd-be milyen olajat javasoltok?
Könyv szerint Selénia turbo diesel (10w40), ha nagyon hidegben használom, akkor Selénia WR (5w40).
Régebbi a könyv, asszem azóta megjelent ez az olaj is.
Javaslatok?
Köszönöm
147 1.9 16v mjtd-be milyen olajat javasoltok?
Könyv szerint Selénia turbo diesel (10w40), ha nagyon hidegben használom, akkor Selénia WR (5w40).
Régebbi a könyv, asszem azóta megjelent ez az olaj is.
Javaslatok?
Köszönöm
WarbiRunner (Gyuri)20-05-2015 13:37:30 // 50242
Multiecuscan-ból is lehet kapcsolni a relét és ezáltal a tekercset, kinek mi az egyszerűbb :-) Persze, lehet nyomáskapcsoló is, igazad van.
Buksi20-05-2015 13:16:09 // 50241
Aztán lehet még valamelyik nyomásszabályozó is. Ha nem működik, akkor sem kapcsol be a klíma. Nekem ez volt a gond a 155-nél. Van egy teszt, amivel méricskélés nélkül meg tudod állapítani, hogy működik-e a behúzótekercs. A klímavezérlő panelen kell bűvészkedni és közben hallod, ha behúz a tekercs. De a manual-ban le van írva, tuti, hogy a 156-hoz is van valami ilyesmi. :-)
WarbiRunner (Gyuri)20-05-2015 09:15:32 // 50240
Keresd meg a reléjét, kezdd ott a hibakeresést! 2.4-nél nem tudom hol van, a manual megmondja, vagy ha kapcsolgatod a klímát, ki tudod fülelni ha működik. Nekem az 1.9-nél a motortérben a tűzfalon van:

Ha a relé kattog, akkor az már egy információ, hogy behúz, a klíma vezérlés ok.
Ellenőrizheted a relét is, kaphat egy kis kontakt sprayt, de méginkább mássz be a gép alá. Húzd le a kopresszorról a csatlakozót.
Bekapcsolt klímánál a vezeték két pólusán (amit lehúztál) 13.5V körül kell mérned. Ha ez nincs meg, akkor vissza a reléhez :-)
Ha megvan a feszültség, akkor leállíthatod a gépet, mert büdös :-) A multiméterrel mérj rá a kompresszor csatlakozó pólusaira. Ez a behúzótekercs csatija. Pár Ohm-ot kellene mérned rajta. (6-8Ohm ?) Ha ez is rendben, akkor kontakt hiba, ha itt szakadást mérsz akkor behúzó tekercs hiba.
Ennyi ötlet így elsőre.

Ha a relé kattog, akkor az már egy információ, hogy behúz, a klíma vezérlés ok.
Ellenőrizheted a relét is, kaphat egy kis kontakt sprayt, de méginkább mássz be a gép alá. Húzd le a kopresszorról a csatlakozót.
Bekapcsolt klímánál a vezeték két pólusán (amit lehúztál) 13.5V körül kell mérned. Ha ez nincs meg, akkor vissza a reléhez :-)
Ha megvan a feszültség, akkor leállíthatod a gépet, mert büdös :-) A multiméterrel mérj rá a kompresszor csatlakozó pólusaira. Ez a behúzótekercs csatija. Pár Ohm-ot kellene mérned rajta. (6-8Ohm ?) Ha ez is rendben, akkor kontakt hiba, ha itt szakadást mérsz akkor behúzó tekercs hiba.
Ennyi ötlet így elsőre.
Bati20-05-2015 09:00:09 // 50239
Van benne gáz
valami elektromos baj van biztosíték OK
????
valami elektromos baj van biztosíték OK
????
Bati18-05-2015 15:50:04 // 50238
nem indul a klima 156 2,4
van ennek valahol biztosítéka ami kimehetett ?
vagy egyéb ötlet mielőtt esetleg hülyét csinálok magamból a klímásnál
van ennek valahol biztosítéka ami kimehetett ?
vagy egyéb ötlet mielőtt esetleg hülyét csinálok magamból a klímásnál
Barni14718-05-2015 09:39:10 // 50237
Hi,
Akadt egy kis elektronikai problémám.
Álló helyben lemerült az akkumulátorom + egy kis savat is köpött a két oldalára.
5,8 V maradt benne. Valami csumára zárlatos a vasban.
Ötletek hogy merre induljak el ?
Akadt egy kis elektronikai problémám.
Álló helyben lemerült az akkumulátorom + egy kis savat is köpött a két oldalára.
5,8 V maradt benne. Valami csumára zárlatos a vasban.
Ötletek hogy merre induljak el ?
devil6917-05-2015 12:19:57 // 50236
egy kalap semmit, mert annyira le van ultetve szerintuk, hogy semmire nem jutottak vele... :( viszont az elektronikam azota szaraxik, es telefonon tudtam veluk egyeztetni, de semmire nem mentem vele
devil6917-05-2015 12:18:12 // 50235
mert 1200 km-re vagyok a szerviztol :(
pb_17-05-2015 12:16:37 // 50234
A legkonstruktívabb +oldás.)
Pisti130017-05-2015 11:21:09 // 50233
Hello!
En kb 1 nap alatt vegeztem a ket oldallal.
Az anyat leszedtem aztan mos2 aztatas. Aztan legkulcs es a masik a menet felol utottem.
Lassan de biztosan kijott. Ami nagy szivas volt az a lengescsillapito getejen levo anya. Valamelyik barom legulccsal ratepte es a kozepen levo 6os inbuszt is elcseszte. Az egyikre hegesztettem egy masik anyat es igy meg tudtam fogni aztan azt levagtam.
A masik oldal meg nagyobb szivas volt. Ott hiaba hegesztettem ra masik anyat ugy sem birtam megmozdutani. Par ora szivas utan flexel levagtam az anya oldalat es hidegvagoval meginditottam.
Osszerakasnal jol bezsiroztam a hosszu csavart hatha kevesbe fog berohadni.
Kozbe elojott egy ujabb selespeed hiba: nem vette a kettest es a negyest. Gondoltam hogy vagy a tengelyrogzito csavar lazult ki vagy a paros fokozat szelep adta fel.
Kb 10 km es vagy 10 valtas utan meggyogyult magatol. Hibat nem tarolt. Vagy kontakthiba vagy valami piszok ment a szelepbe. Lenyeg hogy amig megy nem piszkalom.
En kb 1 nap alatt vegeztem a ket oldallal.
Az anyat leszedtem aztan mos2 aztatas. Aztan legkulcs es a masik a menet felol utottem.
Lassan de biztosan kijott. Ami nagy szivas volt az a lengescsillapito getejen levo anya. Valamelyik barom legulccsal ratepte es a kozepen levo 6os inbuszt is elcseszte. Az egyikre hegesztettem egy masik anyat es igy meg tudtam fogni aztan azt levagtam.
A masik oldal meg nagyobb szivas volt. Ott hiaba hegesztettem ra masik anyat ugy sem birtam megmozdutani. Par ora szivas utan flexel levagtam az anya oldalat es hidegvagoval meginditottam.
Osszerakasnal jol bezsiroztam a hosszu csavart hatha kevesbe fog berohadni.
Kozbe elojott egy ujabb selespeed hiba: nem vette a kettest es a negyest. Gondoltam hogy vagy a tengelyrogzito csavar lazult ki vagy a paros fokozat szelep adta fel.
Kb 10 km es vagy 10 valtas utan meggyogyult magatol. Hibat nem tarolt. Vagy kontakthiba vagy valami piszok ment a szelepbe. Lenyeg hogy amig megy nem piszkalom.
mreni17-05-2015 09:32:06 // 50232
Szerintem valami test hiba lesz.
Mit csináltak az autón?
A legtutibb az lenne ha visszavinnéd,ezt a problémát nekik kell megoldani.
Mit csináltak az autón?
A legtutibb az lenne ha visszavinnéd,ezt a problémát nekik kell megoldani.
Skodra17-05-2015 09:30:00 // 50231
Szia! Köszönöm az infókat, remélem nem lesz túl összerozsdásodva,és kijön a csavar egyben...!Bár az enyém ennél jóval rozsdásabb sajnos. Felül csak azt az egy anyát kell lecsavarni a lengéscsillapító rúdjáról,és ki is jön az egész?
Köszönöm!
Köszönöm!
[k i z z o]17-05-2015 08:58:53 // 50230
Miért nem viszed vissza???
devil6917-05-2015 07:41:01 // 50229
Sziasztok!
Megpróbálom itt, hátha valaki tud valami kiindulási pontot mondani :) Elvittem Romeot szervízbe, és valamit elbarmoltak az elektronikámmal, ugyanis a fűtés/hűtés kapcsolóm nem megy, ha meg elindul, akkor leesik az üzemanyag szint mutatóm, és pár másodperc múlva elnémul a rádió is :( Mi az eget művelhettek vele? ötlet?
Előre is köszönöm
Megpróbálom itt, hátha valaki tud valami kiindulási pontot mondani :) Elvittem Romeot szervízbe, és valamit elbarmoltak az elektronikámmal, ugyanis a fűtés/hűtés kapcsolóm nem megy, ha meg elindul, akkor leesik az üzemanyag szint mutatóm, és pár másodperc múlva elnémul a rádió is :( Mi az eget művelhettek vele? ötlet?
Előre is köszönöm
GT Ɨ|ѯ16-05-2015 06:53:13 // 50228
TSak konstruktívan, de köszi ezért....:-)
Kristyon15-05-2015 23:04:52 // 50227
inkább ezen a képen látszik rendesen, hogy mennyire be lett fújva:


Kristyon15-05-2015 23:00:42 // 50226
Hali!
Drótkefét és nagynyomású csavarlazító szprét (wd40)-et használtam. Nem kellett melegíteni. Viszont befújás után hagytam bő fél órát hatni a csavarlazítót, és újra megfújkodtam, ez után álltam csak neki kivenni. Ha drótkefézés közben tudod forgatni, az a legjobb a csonkállvány közepe részénél ugyan is eléggé rárakodik a por és a víztől ahogy megkapja a rozsda egy kicsit bedagad ez a része tud nagyon megszorulni ezt a részét kell a lehető legjobban megpucolni.
Finom kocogtatással szépen kijöttek ezek a csavarok is, és még csak szétt sem vertem a menetet...

Drótkefét és nagynyomású csavarlazító szprét (wd40)-et használtam. Nem kellett melegíteni. Viszont befújás után hagytam bő fél órát hatni a csavarlazítót, és újra megfújkodtam, ez után álltam csak neki kivenni. Ha drótkefézés közben tudod forgatni, az a legjobb a csonkállvány közepe részénél ugyan is eléggé rárakodik a por és a víztől ahogy megkapja a rozsda egy kicsit bedagad ez a része tud nagyon megszorulni ezt a részét kell a lehető legjobban megpucolni.
Finom kocogtatással szépen kijöttek ezek a csavarok is, és még csak szétt sem vertem a menetet...

pb_15-05-2015 22:37:51 // 50225
NiTS mit! Aztán vagy +fogadod, vagy nem.))
Skodra15-05-2015 11:36:04 // 50224
Sziasztok!
Én is szeretném ezt megtudni ,csak nálam már az anyák is nagyon nehezen lazultak meg, valszeg nem lesz egyszerű kivenni a csavarokat.Szerintem melegíteni szokták,de azt én nem tudom megoldani.....
Én is szeretném ezt megtudni ,csak nálam már az anyák is nagyon nehezen lazultak meg, valszeg nem lesz egyszerű kivenni a csavarokat.Szerintem melegíteni szokták,de azt én nem tudom megoldani.....
GT Ɨ|ѯ15-05-2015 06:57:08 // 50223
köszi csoki, ezzel sokat segítettél...:P
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
1119
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?