Forum >> Szerelőműhely

0Balazs26-11-2013 20:55:55 // 46621
Es mukodott is? :)
Roll198326-11-2013 19:58:13 // 46620
Szerintem igen. 156-nál próbáltam a Torque programot PRO verzióba.
0Balazs26-11-2013 19:41:21 // 46619
Hali! 2005 végi 147 (fl) 1.9JTDm 16V az már obd2-es? Próbálta már valaki a Torque nevű programot vele?
Ferke26-11-2013 19:02:34 // 46618
Pont ezt akartam írni. Ez itt a klasszik fotelfizika. Elnézést a kifejezésért, de "Ilyet látott" kollegák, virtuálisan ötletelnek...ez csak paráztatáshoz vezet....ahogy mondod, meg kell mutatni hozzáértőnek, személyesen....
Buddha26-11-2013 16:41:09 // 46617
Szerintem meg egy tapasztalt szerelőnek meg kellene mutatni, mert itt ítéletnapig találgathatunk... ;-)
Roll198326-11-2013 16:37:32 // 46616
Félre értettél, én csak azt írtam, hogy hidegen nem hajtom, szóval melegen van hajtva rendesen.
.......................26-11-2013 16:32:12 // 46615
ugy értettem ,leht meg kellene hajtani egy kicsit,
"kikormolni"
lehet a gyürökön van lerakódás
Roll198326-11-2013 16:19:05 // 46614
Azt írtam, hogy hidegen nem hajtom! Szóval ezzel nincs gond.
gecsa26-11-2013 16:17:50 // 46613
na ja.... néha "ki kell kormolni"... :D
.......................26-11-2013 15:50:32 // 46612
lehet az a baj,hogy nem hajtod
.......................26-11-2013 15:49:32 // 46611
hogy 8v
akkor lehet hogy szelephézag túl nagy
Roll198326-11-2013 14:20:58 // 46610
Ami idegesít, hogy véletlenül sincs gyilkolva az autó. 10-12ezrenként olajat kap, hidegen nem hajtom, melegen nem állítom le egyből, szóval én vigyázok rá, de kezdi kihúzni a gyufát. :D
Roll198326-11-2013 14:18:07 // 46609
Igen 8v itt nincs hidrotőke.
mex8626-11-2013 14:16:42 // 46608
meg még ezer más dolog is
bär ahogy nézem ez 8V?
mert akkor tuti nem töke
mex8626-11-2013 14:15:21 // 46607
akär sima hidrotöke hang is lehet
bär az ilyen sokäig nem szokott kitartani meg ha mär full eldugul vagy vmi akkor melegen se nagyon szünik meg.
.......................26-11-2013 14:11:48 // 46606
sajna pontosat csak akkor tudnánk ha szétszednénk a motort,
q**va idegesítö tudom,
Roll198326-11-2013 13:56:19 // 46605
Majd, holnap csinálok ilyen videót is, de ma már nem tudok, mert csak hosszú állás után van ilyen hangja.
.......................26-11-2013 13:50:50 // 46604
de lehet Injektor is ,én elsökörben azokat nézném meg
.......................26-11-2013 12:57:00 // 46602
kellene egy olyan Video amit hidegen gázt adsz egy kicsit,1500 ig lassan
ha a kopogó hang megszünik és csak a dieseles kopogás marad akkor Injektor,
ha erösebben kopog a hang (amit hallani ,olyan fémes kopogás)
akkor valami Mechanikus hiba lesz

nekem a Bravom így kopogott hidegen,
el Volt kopva a dugattyú ,és billeg a hengerben hidegen (Piston slap néven van sok Video a YouTube on)
melegen megszünik
.......................26-11-2013 12:52:26 // 46601
mennyi a km er a kocsiban?
Roll198326-11-2013 12:29:34 // 46600
Sziasztok,

Mostanában hidegen fura hangot ad ki magából a kis kedvenc autóm. Csináltam róla videót, amin jól hallatszik az a fura hang, amint elkezd bemelegedni megszűnik a jelenség. Szerintetek minek lehet ilyen hangja? Köszi előre is a segítséget!

Hideg motor fura hang

Meleg motor normál hang
padand26-11-2013 10:32:01 // 46599
Köszi mindenkinek,
akkor rendelek alulra felülre tömítéskészletet, aztán megnézünk mindent amig nagyobb baj nem lesz...
Attika0126-11-2013 09:36:29 // 46597
Eltört szerintem a kuplung pedál visszanyomó "szerkezet". Én visszahúzó rugót tettem bele.
padand26-11-2013 09:22:12 // 46596
Folyást még nem láttam, de megnézem alaposabban. Igazából azért gondolok arra, mert már régóta mikor néha érzek olyat mintha be lenne valami rágódva mikor nyomom a kuplungpedált, pár benyomásnál ilyen darabosan megy be a pedál, aztán utána egy pár napig nem érzem, de néha előjön. Ezért gondoltam, ha az alsó munkahenger lenne szar, azt nem érezném a pedálon. de lehet tévedek :)
Ferke26-11-2013 09:02:56 // 46595
Ugyanaz...de miért gondolod, hogy a főhenger, és nem az alsó munkahenger az?? Folyik bent?
padand26-11-2013 08:59:07 // 46594
Üdv,

156, 1,9 JTD ben, kezdi megadni magát sztem a kuplung főhengerem (reggel nem jött vissza teljesen, de tudtam váltani azért, aztán felhúztam a pedált, azóta jó..). Javítókészletet nem kapni úgy láttam, de olvastam valakinél, hogy 2,4-hez jó a 166-oshoz való javítókészlet. 1,9-2,4- ben a főhenger ugyanaz lehet? vagy ez még kW függő is?
gecsa25-11-2013 12:59:29 // 46593
156nál a jobb oldali irányjelző, illetve a féklámpa hol testel?
GTPeti25-11-2013 09:10:26 // 46592
2. Oké, igaz, sorry. ;)
DieselManiaco(NagyVad)24-11-2013 14:55:28 // 46591
ez a megoldás,én egy tél alatt kb kétszer szoktam és működik,lehet annyi előnyöm van hogy garázsban állok,de nem fűtöttben,de nem szokott befagyni..
Liquid24-11-2013 14:00:56 // 46590
az offost későn vettem észre, sorry
Liquid24-11-2013 13:59:40 // 46589
a MES tudja, ingyenesen max. 4 paramétert tud grafikonon mutatni, és 20perc az időkorlát, 50EUR a fullos, ráadásul olaszautó specifikus
PistaFR24-11-2013 13:12:27 // 46588
1.: Próbáltam, de nem mélyedtem el benne, végül nem kellet offost olvasni. Pontosabban csak hibakódot kellett, arra meg elég a Torque mobilon.

2.: a kolléga offoshoz keresett megoldást.
Helgi24-11-2013 13:10:03 // 46587
Ja, és cak hidegben csinálja, kb 5 fok alatt. Felette semmi gondja.
Helgi24-11-2013 13:08:54 // 46586
Igen, arra gondolok. Ideig óráig jó. Már csináltam. Valami maradandóbb megoldás?
Meg azt is mondják,hogy az sem tesz neki jót ha mindig tisztitom.
GTPeti24-11-2013 12:55:49 // 46585
1. Ezt te próbáltad?
2. A MES szinte tökéletes. Minek fapadosabb alternatívát használni?
PistaFR24-11-2013 12:49:58 // 46584
OBD Facile ELM327-el kompatibilis, regisztrálatlanul elég butus, regisztrálva (ingyenes) már használható, 23€ a teljes változat. Hogy korrekciót, főleg hengerenként tud-e, azt nem tudom.
GTPeti24-11-2013 12:33:40 // 46583
(A szilent Ruville és Febi megfelelőjét anno beírtam a blogbejegyzésbe is. Mint most a te találatodat is. ;)
DieselManiaco(NagyVad)24-11-2013 12:07:57 // 46582
ha arra gondolsz hogy bezárod központival,és úgy csinál mint aki bezár aztán rögtön visszanyit,akkor az a megoldás hogy ki kell tisztítani a zárbetéteket,szerkezeteket,mert nem jut el végállásig és azért nyit vissza,zár jégoldó-olajzó,kárpit leszedés szilikonzsír mindenhova,csomagtérnél is.
DieselManiaco(NagyVad)24-11-2013 12:05:42 // 46581
nahh azt nem tudom,diagnosztikában nem vagyok otthon,de ha nem eszik olajat,akkor csak víz lehet,mert az olaj és a gázolaj feltehetőleg nem érne ki folyékony formában a kipuff végéig.nem rövidtávoznak vele?
Helgi24-11-2013 11:14:54 // 46580
Van egy 146 os Alfám, 16TS, 1998as. Az a gondom,hogy nagyon érzékeny a hidegre megfigyeléseim alapján. Értem ezt úgy, hogy a központi záram nem jól működik ha hidegebbek vannak. Ha már olyan 0 és +5 fok kozt van a hömérséklet. Voltam már vele szerelőnél, cserélgettük is a zárakat, igaz használtra.
Nektek van ilyen problémátok?
WarbiRunner (Gyuri)24-11-2013 11:00:40 // 46579
Nem tudom, biztos nem olaj, nem eszi egyáltalán. Az enyémet néztem, nem csinál hasonlót. Ja, meleg motornál néztük. Szerinem átmegyek és megismételjük a kísérletet célzottan :-) Mondtam, hogy ha lehet, olvassanak hengerenkénti korrekciót a porlasztókra, sajna delphi cuccot én nem tudok olvasni.
Erre nincs valami ötlet egyébként, hogy mivel érdemes? A vag-com kábelem egyáltalán jó lenne hozzá?
Rizzo24-11-2013 10:08:31 // 46578
Én épp most fejeztem be a futómű felújítást.
A kerékagyban levő szilentet nem találtam én se a 156 alkatrészek között ,de egyezik az
Alfa 164-es hátsó alsó lengőkar szilentjével. A mérete 32 X 12 X 32mm hosszú,és ez a UNIX-os cikkszáma:10502069.
Én csináltam a cseréhez egy célszerszámot ,kölcsön is adom ha érdekel.

A keresztlengőkarok szilentjeit , strongflex poliuretán szilentekre cseréltem de még nem tudok véleményt mondani róla (csak tegnap csináltam)de sajnos nem tünnek valami feszesnek.
DieselManiaco(NagyVad)24-11-2013 09:31:17 // 46577
gőzt nem sokáig ereget,csak amikor már rendesen hideg van,és akkor is csak beindítás után 1-2 percig.legalábbis az enyém
PistaFR23-11-2013 18:07:26 // 46576
Pont a héten tűnt fel hajnalban a mögöttem jövő lámpájának a fényében, hogy hideg motornál ereget gőzt az enyém.
padand23-11-2013 10:17:57 // 46575
Üdv,

156-os hátsó futómű felújítással lenne kérdésem:

Keresztlengőkarból meg szabad venni a Starlinet- vagy csak a gyárit?
Illetve szilentet mennyire macerás cserélni benne?

A hosszkitámasztó kerék felőli végénél van egy szilent, azt lehet kapni külön? mert a hosszkitámasztóhoz nem jár, külön viszont nem találom.

Köszi, ha valaki tud segíteni.
gecsa22-11-2013 20:11:30 // 46574
eszembe nem jutott volna, hogy éppen ott..

egyébként jobbra indexelésnél még mindig bevillan a visszajelző, és megnéztem, amikor az index felvillan, a helyzetjelző pislant (inkább csak elhalványodik) egyet.. lehet, hogy hosszabb távon ez nyírja ki a kis tranzisztort?
GTPeti22-11-2013 19:39:20 // 46573
Az utsó kérdésre válaszolnék: Az a köze hozzá, hogy a fordulatszámmérőben van a jelek szerint a shunt, amin keresztül folyik az izzók áráma. (Ezt méri az izzókiégés-figyelés.)
gecsa22-11-2013 19:19:52 // 46572
megoldódott a helyzetjelző probléma, de sosem gondoltam volna, hogy a problémát merre kell keresni..
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.