Forum >> Szerelőműhely

159 Indigo Gray 2.4 Monster13-12-2013 11:02:10 // 46871
Munkatársam most csináltatott ilyen "tuningot" József Attilán valahol , homokszórózás porfestéssel együtt volt neki 5eft a kettő. Az egész baráti ár szerintem.
159 Indigo Gray 2.4 Monster13-12-2013 10:59:39 // 46870
Hát annélkül nehezen férsz hozzá tolómérővel :) Fel is szokták szabályozi a tárcsákat ha még jó a vastagsága de van válla.
Liquid13-12-2013 09:51:40 // 46869
gyári piros csak a TI-nek volt tudtommal, szerintem fújasd le, mert semmi különbség nincs csak a szín meg az al Alfa Romeo felirat
Zsombor13-12-2013 09:50:49 // 46868
Köszi :) Azon kívül, hogy állati szutykos lettem, nem jutottam előrébb a vastagság vizsgálatával :) Csak leszerelt keréknél lehet?
mex8613-12-2013 09:48:36 // 46867
egy tärcsa ältaläban 2 betétet elbir, szkäs is cserélni csak betétet
meg kell nézni mennyi a vastagsäga

nyerget külön sztem nem versenyképes äron kapsz egy pirosra festéshez képest :)
Zsombor13-12-2013 09:14:17 // 46866
Sziasztok! Tegnap este mondja a vas, hogy "break pads worn out". (Brera, 2,4 jtdm, 2007.) Nézegettem a tárcsákat, de nincs "akkora" válluk. Tanácsos önmagában csak a betéteket cserélni? Még nem karistolja a tárcsát. Sokat motorfékezgetve meddig húzhatja még? Ja, és egy divatkérdés :) Nekem szürke féknyergeim vannak. Sokba' fáj pirosra cserélni/fújatni? Nem látok az alkatrészek közt sehol sem féknyerget. Köszi előre is :)
DieselManiaco(NagyVad)13-12-2013 06:19:39 // 46865
a munka az munka,akkor kell csinálni amikor van és lehetőségekhez képest minél előbb kész legyen,ne foglalja a helyet...:D
GTPeti12-12-2013 22:43:03 // 46864
Szombat éjjel szoktál autót szerelni? Végülis ez is "buli". :)
Wickey12-12-2013 22:42:46 // 46863
Nem. Mér, a saru áramot fogyaszt? :D
Wickey12-12-2013 22:41:41 // 46862
Értenek hozzá, megmondják, hogy lehet-e vagy érdemes-e. De ha már ott vagy, hozzál tőlük gömbfej gumiharangot, van náluk olyan korrekt minőségű fillérekért, ami már ránézésre is bizalomgerjesztőbb a gyárinál.Párszáz forint, és ha véletlen egyszer megsérül egy új lengőkaron az a cucc beszereléskor, mondjuk szombaton este 10 körül, és van otthon polcon tartalék, na az jól tud esni. Én már csak tudom. :D
Alfa GT-Csaba12-12-2013 22:29:00 // 46861
Sziasztok.Valaki újíttatott már fel Érden gömbfejet?Érdekelne a minősége és az ára.Én holnap viszek alsó lengőket oda,kíváncsi leszek a végeredményre!
Benz12-12-2013 14:25:29 // 46860
Üdv urak ! olyan kérdésem lenne hogy 156 2.0 ts ( műanyag motortakarós) motor helyett bele lehet rakni olyan motort aminek még nem oylan a motortakarója? szóval a fém meg a szívótorok. Ugyan az a két motor?
padand12-12-2013 14:13:26 // 46859
Nekem se világos, hogy miért segített rajta, de szerintem ha csúszna, akkor 15.000 km-alatt, már ledobta volna magát :D
mex8612-12-2013 10:53:13 // 46858
a generätornäl nincs feszitögörgö ezeknél csk a strech szij
én mär megnéztem uj a szabadonfutom is, lehet maga a generätor a xar, de csak hidegen csinälja melegen rätehetek mindent akkor se.
WarbiRunner (Gyuri)12-12-2013 10:40:47 // 46857
A generátort nézném meg elsőnek. valami fogysztó bekapcsol, ettől nehezebben fordul a generátor, akkor csúszik meg. Esetleg generátor csapágy+ szabadonfutó gond, vagy akár a feszítőgörgő nem feszít rendesen?
DieselManiaco(NagyVad)12-12-2013 10:27:44 // 46856
pedig attól tényleg mégjobban kell csúsznia:D lehet főtengely tárcsa,csak lehet hogy szemmel nem látni rajta.
mex8612-12-2013 09:43:17 // 46855
pedig a szilikontol talän mégjobban csuszik :D
lehet attol nem hallod :D
padand12-12-2013 09:39:50 // 46854
Üdv, nekem is csúszott, átnéztünk mindent, semminek se volt komoly baja.
Mondták nekem, hogy lehet kapni ilyen spray-t ami a tapadást hivatott javítani.
Én jobb hijján próbaképp szilikonspray-el adtam neki párszor és azóta nem csúszik.

Persze ez nem a profi megoldás, de nekem megoldotta a gondom, azóta mentem bő 15.000 km-ert.
mex8612-12-2013 09:31:45 // 46853
az enyém terhelésre is vältja a hangjät
abban sem vagyok biztos hogy a belsö szij csinälja csak
mex8612-12-2013 09:27:10 // 46852
erre én is kiváncsi volnék
az enyém ugyanezt csinälja de még nincs megoldäs.
minden új benne...
fötengely szijtärcsät mondjäk okként, de az nálam egészséges...
gecsa12-12-2013 09:16:41 // 46851
hülye kérdés lvl100:

okozhatja laza, vagy már korosabb akkumulátos saru annak a merülését?
jati15912-12-2013 08:51:31 // 46850
159 2.4 JTDm-ről van szó!
jati15912-12-2013 08:50:29 // 46849
Sziasztok!

Járt e már valaki úgy, hogy a generátor szíjhajtása csúszott?
Én már fél éve szívok vele.
Hidegindításkor egy relé bekacsolása után elkezd nyikorogni és ezt kb. 4 perc után hagyja abba...

Nincs valakinek tapasztalata ez ügyben?

Előre is köszönöm!
mreni11-12-2013 22:04:45 // 46848
rosszul tudod,nem can-es
[k i z z o]11-12-2013 19:14:20 // 46847
Az EDC16 is CAN kommunikációt használ, igaz van 1 Kline és 2 LIN busz is rajta. Az ECM BCM kommunikáció is BCAN HS, K line -on alacsony szintű diagnosztika érhető el.

A JTS MED7.11 is beszél CAN-en, ha szépen szólnak hozzá, a Flashloadere is azt használja.
[k i z z o]11-12-2013 19:12:09 // 46846
Meg sem érzi.
Rizzo11-12-2013 15:55:39 // 46845
Szétszedtem egy 17000km-t futott kotyogó felső lengőkart(starline). A gumi porvédő nem volt szakadt és zsír is volt benne. A gömb mégis csupa rozsda volt . Hát ezért megy szét hamar.
WarbiRunner (Gyuri)11-12-2013 14:19:41 // 46844
Te tudod mennyire biztos a 110e, de az nem olyan rossz, más autókban is hasonló, függően a használat módjától. Azt is vedd figyelembe, hogy 13 éves a gép. Nem a km önmagában eszi meg a gömbfejet. 13 év alatt a gömbfej porvédője kireped, a zsír lassan kikophat belőle, vagy por jut bele, aztán az eszi meg.
Az u.gy alkatrészekkel is állítólag a fő gond a kenés/ gagyi porvédő. Valaki mintha itt csinált volna olyat, hogy zsírzógombot tett a gömbfejre. A szerelőm szerint is megoldás lehet, persze ha nincs kirepedve a porvédő gumi.
Nagy variáció szerintem nincs, bele kell tenni két jó minőségű márkás/ajánlott lengőkart és használni.
GTPeti blogjában okosakat olvashatsz a különböző alkatrészgyártók minőségi megítéléséről, bagyjából belőheted, hogy melyik márkától mit várhatsz.
marci9111-12-2013 13:46:15 // 46843
És azt nem lehet tudni, hogy miért verődnek szét ilyen hamar ezek? Nyilván, sportosan kemény a futómű és szarok a magyar utak, de más autóknál mégsem nagyon látni ilyet kevés km után. Írtátok ugye, hogy inkább a gömbfej az, ami megadja magát. Esetleg nem érné meg vmi strapabíróbb gömbfejet készíttetni bele?
DieselManiaco(NagyVad)11-12-2013 07:06:00 // 46842
mondtam én hogy felénk nem szokott...:D
GTPeti10-12-2013 23:59:22 // 46841
Itt láthatod, melyik vezérlőegységek CAN-esek. (Amelyek mögött nincs KL, viszont van ELM. Tehát, ha van KL, az egyből azt jelenti, hogy az adott vez.egység NEM CAN-buszos.)

Még egy 2.4-es 159-ben is csak a komfortelektronika és a boardcomp. csatlakozik CAN-nel. Az összes többi vezegységhez, mint motor, ABS, légzsák elég egy sima KKL (más néven VAGCom) kábel.
GTPeti10-12-2013 23:52:41 // 46840
Korr.: "csatlakozót mutatja"= "a formáját mutatja, nem a kiosztását"
GTPeti10-12-2013 23:51:33 // 46839
Sem a JTS sem az 1.9 JTD nem CAN-buszos. Az OBD csatlakozó pusztán a csatlakozót mutatja. (K-Line-ok gyűjteménye, ahogy a blogomban is írtam.)

Az, hogy a 2003/2004-es JTS sem CAN-es, meglepett. De hátránya nincs, sőt...

Nagy rá az esély, hogy egy CW-ben sincs CAN.
G-Burt10-12-2013 23:38:24 // 46838
Az első sw-ket 2000ben vagy 2001ben dobták ki, azokban tuti, h canbus van, elvileg onnantól volt a berlinában is. De vehetjük támpontnak mondjuk a 47est is, azt 2000ben kezdték. Érdekes kérdés egyébként, mert szerintem azok a cuccok kerültek az autókba, amik éppen a polcon voltak, GTből is volt 1.8TS.
PistaFR10-12-2013 23:11:43 // 46837
Ez a CAN-bus dolog nekem nem teljesen világos. Kiírja ezt valamelyik program? Eddig nem figyeltem.

Jó lenne tudni, hogy mi a helyzet pontosan. SW 2000 óta van, GTA 2001, belső fészlift 2002, külső fészlift 2003, Q4 és Crosswagon 2004, 2005/2006-ban meg már vége is lett, csak a Crosswagon maradt 2007-ig. Most akkor mikor is vezették be a CAN-bust? Mindegyik modellnél bevezették? Mindegyik motorváltozatnál? 2000-től kezdve minden évben jött valami új. 2000-től kezdve a motorokat is variálták, az 1,9-es például minden évben változott, egyedül az 1.6 ts maradt a legelejétől a végéig. Ja, a motorvezérlőnek nem kellett változnia? Az enyém 2003-as SW 1,9, de a motorvezérlő ugyanaz, mint az öregebbeké.
GTPeti10-12-2013 21:09:35 // 46836
Pontosan. És ha nem jár a generátor, akkor teljes mértékben a donorautó akksija szolgáltatja az áramot, ami pont erre van tervezve.
padand10-12-2013 21:03:44 // 46835
Ez a gyújtás rajtafelejtés ez nem direkt volt, pont aznap olvastam, hogy nem jó járó motornál bikázni, erre leállítottam, de nem figyeltem, hogy gyújtáson hagytam. Nyílván semmi haszna nem volt, csak a baj lett belőle:) Amúgy sw, úgyhogy ezek szerint can-busos....de legalább egy életre tanultam belőle :) De így legalább van kódkártyám, egyszer még az is hasznos lehet, illetve most mind a 2 kulcsom működik, előtte az egyik már rossz volt. Próbálom a jó oldalát nézni :)
swan10-12-2013 20:44:22 // 46834
Ez elméletileg igaz. De a tapasztalat azt mutatja, hogy nálam eddig soha nem ment tönkre. Lehet csak szerencse, :) de én mindig emelt fordulatal bikázom a másik autót. Eddig nem keveset és ilyen nem fordult elő. Gondolom van fizikai magyarázata mint pl hogy azért ott van a másika akksi is ami ezért bőven tudja az indítóáramot és lehet kisebb a belső ellenállása vagy vmi ilyesmi :)
Buddha10-12-2013 20:40:09 // 46833
Igen, fesz.szabályzót egy tízesért kicserélnek (hozzáteszem életemben kb. 1000 járó motoros bikázáson vagyok túl és egyetlen alkalommal sem lett a bikázó kocsinak semmi baja) neki pedig a kulcsozás 33ezerben van... :-)
Ráadásul a bikázó járműnek nem a generátora viseli a kb. 500A-t, hiszen abban is be van kötve egy akkumulátor ami szintén hozzájárul az indításhoz néhány nem elhanyagolható amperrel. Ha a bikázó járműben nem lenne akksi akkor állna fel az általad említett 120 vs. 500 amper. ;-)
G-Burt10-12-2013 20:38:23 // 46832
de ha pontos szeretnék lenni, akkor csak félig az
G-Burt10-12-2013 20:35:03 // 46831
egy fotelből minden sokkal egyszerűbb:)
G-Burt10-12-2013 20:22:44 // 46830
az első pár darab nem az, az sw-től volt can-bus :)
DieselManiaco(NagyVad)10-12-2013 20:01:09 // 46829
attól egy kicsit nagyobb az áramfelvétel mintha a saját motorját indítaná...:)
DieselManiaco(NagyVad)10-12-2013 20:00:18 // 46828
Tönkremehet.De eddig felénk ilyen nem történt szóval bízunk a szerencsénkben.
GTPeti10-12-2013 19:43:13 // 46827
...a gyújtást azért le kellett volna venni. Még akkor is, ha elméletileg egy pontosan egy olyan feszültségingadozás az elektronikák számára, mintha a "saját" autót indította volna be.
GTPeti10-12-2013 19:40:07 // 46826
Igen, előfordul olyan, hogy egy induktív jeladó megszakad és csak néha működik. (Rezgésre v. hőmérsékletre érzékeny ilyenkor.)
GTPeti10-12-2013 19:36:22 // 46825
Jobb, mintha járt volna. Ugyanis a generátort nem arra tervezték, hogy egy indítómotor áramát biztosítani tudja. (120A vs 500A)
Ha járó motornál bikázol, akkor tönkremehet a fesszabályozó vagy a diódahíd.
aranytl10-12-2013 19:00:24 // 46824
Ugyan kicsit off, de sajnos nincs Lancia fórum, ezért itt kérdezem.
Az alany Lancia Ypsilon 2004-es. Pár hónapja szívat egy visszatérő hiba az ABS-szel.
A MES az írja jobb első kerék szenzor hibás jelet ad, nem állandó hiba, így persze amikor nézem a grafikonon, mindig kb egyforma a 4 kerékszenzor jele.
Írja, miket ellenőrizzek: kontakt, vezetékek, ellenállás, test, kerékcsapágy kiképzése (na ezt az egyet nem tudom megnézni.)
Létezik, hogy tényleg a szenzor rossz néha? Kiszedni sajnos esélytelen épségben, begyógyult a helyére.
Vagy szedjem szét a kerékagyat?
mreni10-12-2013 18:27:29 // 46823
az igaz, de az 56 nem can bus-os.. :)
G-Burt10-12-2013 17:52:45 // 46822
meg úgy a can-bus alapból odavan érte :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.