Forum >> Szerelőműhely
Kickass11-11-2013 16:50:21 // 46421
Mivel itt a kollega is említett relét is csakhogy tisztában legyek a dolgokkal, van maga a vez. módosító, az ezt vezérlő szelep és még van egy relé is?
zee11-11-2013 16:39:52 // 46420
145-146-ban az akku előtti relészigeten található. Én ott keresném 156-on is.
Buddha11-11-2013 15:34:41 // 46419
A vezérlésmódosítót az olajnyomás működteti és elektronika vezérli. Ez tulajdonképpen egy vezérlőszelep, ami a motor olajnyomását egy hf-ben lévő csatornán keresztül a vezmód-ba engedi, ha fennállnak a feltételek.
Nem volt baromság, ezért járunk ide, hogy segítsünk... ;-)
Nem volt baromság, ezért járunk ide, hogy segítsünk... ;-)
Kickass11-11-2013 15:19:17 // 46418
Direkt körbejártam a témát, hogy ne kérdezzek orbitális baromságot ennek ellenére sikerült megingatnia :D
Képet külön köszönöm!
Képet külön köszönöm!
Buddha11-11-2013 15:01:09 // 46417
Nincs itt félreértés, Ferke kollégának egy soros motor csak egy fél boxer! :-D
Mr. Z11-11-2013 14:50:57 // 46416
BILSTEIN fékbetét milyen minőséget képvisel?
Kickass11-11-2013 14:34:05 // 46415
Így van. M is ennek a pontos neve a további félreértések elkerülése végett? :D
Buddha11-11-2013 14:27:57 // 46414
Kickass11-11-2013 14:03:09 // 46413
Van egy kapcsolója/reléje vagy valami magán a szerkezeten kívül is a motortérben ha jól tudom.
Ferke11-11-2013 13:51:42 // 46412
A micsodáááát???:)))
Kickass11-11-2013 11:25:56 // 46411
Sziasztok!
Valaki meg tudná nekem mondani 156 fl előtti 1.8TS-en pontosan hol találom a vez módosító reléjét?
Valaki meg tudná nekem mondani 156 fl előtti 1.8TS-en pontosan hol találom a vez módosító reléjét?
Jack11-11-2013 11:22:27 // 46410
Valami ilyesmire gondoltam, köszi a megerősítést ;).
gecsa10-11-2013 19:25:43 // 46409
gratulálok! Ön nyert! :D
majd valamikor kukázok egyet bontóból, most át lett fordítva 180 fokot, és minden pöpec lett. :D
majd valamikor kukázok egyet bontóból, most át lett fordítva 180 fokot, és minden pöpec lett. :D
[k i z z o]10-11-2013 15:59:17 // 46408
Vidd el hozzáértőhöz, mielőtt levesznek az önindítósok.
A felső jeladó nélkül is elindul rész - szekvenciális módban, ha az alsó rossz akkor csak teker, nem robban, de akkor nincs befecskendezés, szikra sem.
Benzinszag, szikra? Robbant egyáltalán?
A felső jeladó nélkül is elindul rész - szekvenciális módban, ha az alsó rossz akkor csak teker, nem robban, de akkor nincs befecskendezés, szikra sem.
Benzinszag, szikra? Robbant egyáltalán?
WarbiRunner (Gyuri)10-11-2013 15:06:30 // 46407
A felső jeladó nem is okoz ilyen hibát, amúgy pont az a holtponti jeladó szerintem (dízelnél így van). A vezérműkeréken lévő nyílás fölé érve érzékeli az 1-es henger FHP-t Ha az rossz, akkor egyáltalán nem indul be, vagy ha csak meleg állapotban rossz, leáll a motor.
Elvileg hibalámpa kíséretében. Ezt volt szerencsém kipróbálni, amikor a csodálatos hamisítvány görgő porvédője exitált és levágta a jeladót.
Az alsó jeladó a fordulatszám jeladó, ha a logika egyezik a jtd-vel. Ez egy induktív szenzor, csak kérdem, hogy mértétek ki. A főtengelyen van egy fogazott tárcsa. A fogak négyszögjelet generálnak azáltal, hogy érzi/nem érzi a jeladó. Ha ezt a négyszög jelet megmértétek szkóppal, akkor nem szóltam :-) Egyébként simán lehet rossz, és pontosan a leírt hibát okozza, bár szokás szerint MIL kíséretében. Lehet TS-nél más a helyzet.
Az önindítós tippre nem nagyon szavaznék, legalábbis nem cserével indulnék neki. Hidegen akkor miért jó? Olyat hallottam és tapasztaltam, hogy melegen nehezen kezdi tekerni, mert szorul a bendix. A Wartburgon volt ilyen, de teljesen átalakított hajtásnál, vw 1.3 önindítóval, 1.6 lendkerékkel. Volt hogy csak kattan a behúzó, és nyössz, meg se mozdult. Aztán volt hogy hallhatóan az első tekerés nyögős volt. De ha egyszer elkezd tekerni rendesen, akkor miért ne indulna be? Azt írod teker rendesen. Egyébként ha felmerült hogy ez a gyanús, illene rámérni cserélgetés előtt, hogy pl önindító tekerés közben mit csinál az akksi. A jtd-nél nincs fény villogás, de pl végigszaladnak a műszerek és úgy tilt le, ha nincs meg a szükséges akkufeszültség.
Nem tudom hol jársz a hibakeresésben, de lehuzigálnám egyessével a jeladókat (lambda, LMM). Bár ezekre is hamar szól az ECU.
A hibalámpa nélküli nemindulás szerintem legvalószínűbb oka, hogy nem kap benzint. Pl melegen rossz/nem induló üzemanyagszivattyú. Gyújtást rátéve minimum ráhallgatnék, hogy bekapcsol e, majd kikapcsol e magától (gondolom a benzinesnél is így dolgozik), vagy esetleg nyeszereg és bugyborékol..:-)
Elvileg hibalámpa kíséretében. Ezt volt szerencsém kipróbálni, amikor a csodálatos hamisítvány görgő porvédője exitált és levágta a jeladót.
Az alsó jeladó a fordulatszám jeladó, ha a logika egyezik a jtd-vel. Ez egy induktív szenzor, csak kérdem, hogy mértétek ki. A főtengelyen van egy fogazott tárcsa. A fogak négyszögjelet generálnak azáltal, hogy érzi/nem érzi a jeladó. Ha ezt a négyszög jelet megmértétek szkóppal, akkor nem szóltam :-) Egyébként simán lehet rossz, és pontosan a leírt hibát okozza, bár szokás szerint MIL kíséretében. Lehet TS-nél más a helyzet.
Az önindítós tippre nem nagyon szavaznék, legalábbis nem cserével indulnék neki. Hidegen akkor miért jó? Olyat hallottam és tapasztaltam, hogy melegen nehezen kezdi tekerni, mert szorul a bendix. A Wartburgon volt ilyen, de teljesen átalakított hajtásnál, vw 1.3 önindítóval, 1.6 lendkerékkel. Volt hogy csak kattan a behúzó, és nyössz, meg se mozdult. Aztán volt hogy hallhatóan az első tekerés nyögős volt. De ha egyszer elkezd tekerni rendesen, akkor miért ne indulna be? Azt írod teker rendesen. Egyébként ha felmerült hogy ez a gyanús, illene rámérni cserélgetés előtt, hogy pl önindító tekerés közben mit csinál az akksi. A jtd-nél nincs fény villogás, de pl végigszaladnak a műszerek és úgy tilt le, ha nincs meg a szükséges akkufeszültség.
Nem tudom hol jársz a hibakeresésben, de lehuzigálnám egyessével a jeladókat (lambda, LMM). Bár ezekre is hamar szól az ECU.
A hibalámpa nélküli nemindulás szerintem legvalószínűbb oka, hogy nem kap benzint. Pl melegen rossz/nem induló üzemanyagszivattyú. Gyújtást rátéve minimum ráhallgatnék, hogy bekapcsol e, majd kikapcsol e magától (gondolom a benzinesnél is így dolgozik), vagy esetleg nyeszereg és bugyborékol..:-)
András bácsi10-11-2013 15:03:25 // 46406
Valószínű továbbra is az, hogy a holtponti jeladó nem jól lett kimérve és rossz. Ha hidegen méri az ember és melegen van szakadás, akkor egyértelmű a dolog.
szeda10-11-2013 13:57:59 // 46405
Sziasztok,
még mindig szenvedek a nem indulás problémájával.MIL nem ég.Felül a fordulatszám jeladó cserélve de nem az volt.Holtpont jeladó kimérve, nem rossz.Továbbra is az van hogy melegen leállítom és nem indul.Önindító teker rendesen.
Kaptam még egy olyan tippet hogy valószínűleg az önindítóm szar mert túl sok áramot vesz fel.Ezzel két bajom van.Egy hogy a fények nem villognak indítózás közben, a másik hogy normális fordulaton teker, nincs szaga sem.Mivel más ötletem már tényleg nincs keddre előjegyeztettem magam önindító cserére de addig is várnék ötleteket vagy véleményt mert kifogytam...
még mindig szenvedek a nem indulás problémájával.MIL nem ég.Felül a fordulatszám jeladó cserélve de nem az volt.Holtpont jeladó kimérve, nem rossz.Továbbra is az van hogy melegen leállítom és nem indul.Önindító teker rendesen.
Kaptam még egy olyan tippet hogy valószínűleg az önindítóm szar mert túl sok áramot vesz fel.Ezzel két bajom van.Egy hogy a fények nem villognak indítózás közben, a másik hogy normális fordulaton teker, nincs szaga sem.Mivel más ötletem már tényleg nincs keddre előjegyeztettem magam önindító cserére de addig is várnék ötleteket vagy véleményt mert kifogytam...
WarbiRunner (Gyuri)10-11-2013 12:04:03 // 46404
LOL...100pont :-) Csak aztán még fújd be WD-40-el, biztos ami biztos
Fairlane10-11-2013 08:31:28 // 46403
Téged kellene...
Buksi10-11-2013 04:00:54 // 46402
Tekerd be szigetelőszalaggal! :-D
Fairlane09-11-2013 23:35:02 // 46401
Kösz a konstruktivítást, meglett a rohadék...
Mondjuk ezt a 50509788 produkt kódot ugyanúgy nem akarja megtalálni az eperem :S
Itt látszik is a bevonat azon a csapon:

Mondjuk ezt a 50509788 produkt kódot ugyanúgy nem akarja megtalálni az eperem :S
Itt látszik is a bevonat azon a csapon:

GTPeti09-11-2013 23:20:41 // 46400
Hogy konstruktív is legyek: door lock striker a becsületes neve.
GTPeti09-11-2013 23:05:59 // 46399
A lánc egyáltalán nem nyekeregne (nyikorogna?). Csörögne. :) Nade menet közben úgy sincs rajta, max ha a 8kerben krúzolsz. :)))
A 156, 159, stb. autókon nincs azon a kengyelen semmi bevonat. Az ismerős Audiján sincs. (Mondjuk annak mintha krómozva lenne, nem simán tüziónozva.)
A 156, 159, stb. autókon nincs azon a kengyelen semmi bevonat. Az ismerős Audiján sincs. (Mondjuk annak mintha krómozva lenne, nem simán tüziónozva.)
Fairlane09-11-2013 23:03:21 // 46398
Ennyire nem vagyok alternatív... :P
Pont az a gond, hogy lerágódott a műanyag erről a toszról, és így nyenyereg a zár... nemost a lakat meg a lánc mennyire nyenyeregne szerinted? :D
Pont az a gond, hogy lerágódott a műanyag erről a toszról, és így nyenyereg a zár... nemost a lakat meg a lánc mennyire nyenyeregne szerinted? :D
GTPeti09-11-2013 22:59:55 // 46397
Ha esetleg nem oldódik meg a probléma, itt egy alternatív megoldás. :)
Fairlane09-11-2013 22:57:36 // 46396
door latch
De hogy az eperben hol van az rejtély... :(
De hogy az eperben hol van az rejtély... :(
Fairlane09-11-2013 22:24:52 // 46395
Hogy a manóba hívják azt az alkatrészt, ami a B-oszlopon foglal helyet és azt kapja el az ajtózár becsapáskor? :)
Illetve vajon hogy a manóba hívják angolul, és ebben a szerencsétlen eperben hogy lehet meglelni? Már majd egy órája túrom, a keresője meg egy rakás...
Illetve vajon hogy a manóba hívják angolul, és ebben a szerencsétlen eperben hogy lehet meglelni? Már majd egy órája túrom, a keresője meg egy rakás...
Buksi09-11-2013 21:22:12 // 46394
Nah, örülök, hoyg szépen megcsinálták! ;-))
Inter156 (il mascalzone)09-11-2013 20:32:34 // 46393
Ma hoztam el a kocsim a szerelőtől és nagyon szép munkát végeztek : .Lakatos munka volt és fényezés (vaddisznó lesodorta a jobb első cuccokat) ,sőt még pár karcot is kiszedtek ,ami nem a történet része volt ,tehát csak ajánlani tudom őket,lakatolás és fényezés ügyben. A fényező egy hölgy ,de nem kell megijedni ,profi lett tényleg a meló.
Érdiek . Akinek kell a számuk megadom !
Érdiek . Akinek kell a számuk megadom !
gecsa09-11-2013 18:51:43 // 46392
akkor holnap, ha már úgyis le kell szednem a kereket, akkor ránézek... köszi a tippet, majd referálok.. ;)
Fairlane09-11-2013 18:43:09 // 46391
Lehet.
Én pontosan így jártam :)
Én pontosan így jártam :)
gecsa09-11-2013 17:08:35 // 46390
mondjuk nehezen jött ki emlékeim szerint, lehet mondasz valamit, ma nem volt időm megnézni... lehet annyira görbe, hogy ennyire betart?
Ludas09-11-2013 17:01:15 // 46389
A jelölt flappantyú motor csatlakozója volt kicsúszva: 
Visszadugtam, és most már szépen lehet hallani és érezni is, ahogy átvált a motor.
Bár én kiszedtem a kesztyűtartót is, elég lett volna, ha az alatta lévő filc takarót távolítom el, 2 db 10-es anya lecsavarozásával.

Köszönöm szépen a segítségedet (és a blogodat, amiben sok más, nagyon értékes dolgot is találtam)!

Visszadugtam, és most már szépen lehet hallani és érezni is, ahogy átvált a motor.
Bár én kiszedtem a kesztyűtartót is, elég lett volna, ha az alatta lévő filc takarót távolítom el, 2 db 10-es anya lecsavarozásával.

Köszönöm szépen a segítségedet (és a blogodat, amiben sok más, nagyon értékes dolgot is találtam)!

Ricsi 14709-11-2013 16:56:22 // 46388
EGR-nél van valami gond, de valószínű, hogy elektronikusan... A gyári programmal is kidobja a hibát meg az írt programnál is, ha kitöröljük a hibát akkor működik az EGR de aztán 1-2 perc vissza dobja újra a hibát és megint nem működik az EGR...!
gecsa09-11-2013 13:53:37 // 46387
ok, csekkolom..
GTPeti09-11-2013 12:41:05 // 46386
A blogomban többször is írtam a fűtésjavításról. Nálam is hasonló volt a probléma, bár nálam állandóan a szélvédőt melegítette. (Tél=láblefagyás.)
Ludas09-11-2013 11:33:46 // 46385
Fairlane09-11-2013 08:26:05 // 46384
Nézd meg nem-e görbe a bazi hosszú csavar ami a csonkállványhoz fogatja a lengőkarok alját.
gecsa09-11-2013 08:23:58 // 46383
ja, az én autómról van szó, 156 jtd, 932.
gecsa09-11-2013 08:23:04 // 46382
most nekem is kellene egy kis segítség.
elvittem a gépet futóműállításra, és történt az, hogy a hátulját nem tudták beállítani, de csak az egyik felét. a lengőkar olyan, mintha hosszabb lenne a kelleténél, és itt nem 1-2 mm-ről van szó. ugyan utángyártott az alkatrész, de össze lett mérve az előző szettel, és tökéletesen stimmelt a méret. a jobb, és bal oldali is milliméterre azonos. érekes, és gyanús a dologban, hogy a bal oldalát be tudták állítani frankón, de a jobb oldaliban 8mm befelé tartás maradt, mert ott átfordul a kulissza, ergo valamiért nem engedi jobban állítani. találkozott már valaki ilyennel? felhívták a helyi alfa szervízt, ahol jött a szlogen, hogy nem gyári az alkatrész, azért van. de, ha stimmel a méret, akkor mi is van?
elvittem a gépet futóműállításra, és történt az, hogy a hátulját nem tudták beállítani, de csak az egyik felét. a lengőkar olyan, mintha hosszabb lenne a kelleténél, és itt nem 1-2 mm-ről van szó. ugyan utángyártott az alkatrész, de össze lett mérve az előző szettel, és tökéletesen stimmelt a méret. a jobb, és bal oldali is milliméterre azonos. érekes, és gyanús a dologban, hogy a bal oldalát be tudták állítani frankón, de a jobb oldaliban 8mm befelé tartás maradt, mert ott átfordul a kulissza, ergo valamiért nem engedi jobban állítani. találkozott már valaki ilyennel? felhívták a helyi alfa szervízt, ahol jött a szlogen, hogy nem gyári az alkatrész, azért van. de, ha stimmel a méret, akkor mi is van?
hg6idn08-11-2013 20:43:13 // 46381
Valamelyik külföldi fórumon láttam hasonló hibajelenséget, ott valamelyik levegő cső volt fellazulva, gondolom falsot szívott a motor az LMM után. Érdemes lenne a csöveket megnézni, mivel szegényednél ki volt véve a szíve/lelke javítás céljából :)
süsnye08-11-2013 15:18:02 // 46380
biztosan, de a magyar műszaki fordítások nekem sokszor elég zagyvának tűnnek, ezért inkább kerülöm őket..
süsnye08-11-2013 15:17:12 // 46379
azért csak sikerült hülyeséget írnom:
P1172, P1173: 1. hengersor
P1175, P1176: 2. hengersor
legalábbis elvileg a V6 esetén. Sajna nem biztos, h JTS-nél ugyanezeket jelentik és sajnos nem igazán konzekvensek az egyes szoftverek és a neten található infók sem. :(
Ebben kizzo kartárs az igazán kompetens.
P1172, P1173: 1. hengersor
P1175, P1176: 2. hengersor
legalábbis elvileg a V6 esetén. Sajna nem biztos, h JTS-nél ugyanezeket jelentik és sajnos nem igazán konzekvensek az egyes szoftverek és a neten található infók sem. :(
Ebben kizzo kartárs az igazán kompetens.
atis_166jtd08-11-2013 09:30:00 // 46378
Ezeket megtalálod magyarul is.
hg6idn08-11-2013 08:05:07 // 46377
Jts-nél normális, 2+2 lambda van:(
Jack07-11-2013 16:30:17 // 46376
Igazából az akksi sem új, de működik. Indít, saruk tiszták. A hibajelet 1600ford/min adta, ott már van töltés elvileg rendesen. A LMM cserélgetve volt tegnap, kipróbáltunk párat, de az eredetit vissza tettük és pár óra múlva dobta a hibát. Kitöröltem, várom mi lesz.... Köszönöm a válaszokat ;).
Otto07-11-2013 16:27:21 // 46375
Ezt én is megnéztem, de ez hol mi?
süsnye07-11-2013 16:06:20 // 46374
süsnye07-11-2013 16:03:11 // 46373
P1172, P1175
Ez keverékképzési probléma és ez csak a következmény. Az igazi sok minden lehet. Nekem pl. kibelezett katalizátor okozta.
Emlékeim szerint a P1173 és P1176 ugyanez csak a 2. hengersorra. JTS esetén viszont nem tudom, hogy normális-e, hogy a 2. hengersori kódokat is dobja (nyilván csak egy van). De azt is el tudom képzelni, hogy soros motornál bebillenti automatikusan ezeket a hibákat is. annak ellenére, h 1 hengersor van.
De azért először tényleg ellenőriz(tes)d az akksit.
Ez keverékképzési probléma és ez csak a következmény. Az igazi sok minden lehet. Nekem pl. kibelezett katalizátor okozta.
Emlékeim szerint a P1173 és P1176 ugyanez csak a 2. hengersorra. JTS esetén viszont nem tudom, hogy normális-e, hogy a 2. hengersori kódokat is dobja (nyilván csak egy van). De azt is el tudom képzelni, hogy soros motornál bebillenti automatikusan ezeket a hibákat is. annak ellenére, h 1 hengersor van.
De azért először tényleg ellenőriz(tes)d az akksit.
Otto07-11-2013 15:48:10 // 46372
Szívósor nyomásérzékelőt kitakarítottátok? Tele szokott menni koksszal...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
663
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?