Forum >> Szerelőműhely

GTPeti27-10-2013 17:30:58 // 46271
Régebben mintha 1500Ft-ról beszéltek volna a kódkártya kapcsán... (Ezekszerint egyes kereskedések ebben is igen "korrektek".)
padand27-10-2013 17:24:01 // 46270
Sziasztok!

Szükségem volna egy kis segítségre, ha valakinek van pár perce.

Az érdekelne, hogy a kódkártyán ami ugye járna a kocsihoz, hány számsor van és azok hány karakterből állnak?

Az enyémen (papiron van csak) a következők vannak:

Reference order: 2 betű - 7 szám
Electronic code: 5 szám.

Azért kértem le, hogy a központi záramat újra tanítsák, mert egy kocsi bebikázása után a táviránytó megszűnt működni. Azt mondták ez kell hozzá. Lekértem 15.000 pénzért, majd azt mondták hogy nem lehet újratanítani, nem ez a baja. De gyanúsan nem akartak utána a kocsival foglalkozni.

Elmentem egy másik fiat szervizbe, ahol azt mondták, hogy a kódkártyámról (papíromról) hiányzik még egy számsor, vagy ami van, annak kellene hosszabnak lennie, mert pont az kellene a távírányító tanításához.

Csak nem akarom, hogy megint potyára kifizessek 15.000 Ft,-ot, hogyha más a baja, szóval akinek van kártyája, gyári megnézhetné hány számsor van rajta.

Legrosszabb esetben veszek egy másik távírányítót és rákötik de csak jobb lenne a saját kulcsáról....

Köszi
Sityu27-10-2013 08:53:06 // 46269
Oké, keresgetek :) A hibakódolvasás dobta ezt a kibát egyébként, hogy kontroll lámpa hiba, ami ugye működik, mert ég. Különben nem 156, ez a kisasszony 145-je. "A" HNC konkrétan.
Kicsit "a néma mondta a süketnek, hogy a vak látta a bénát szaladni" helyzet :D
Robesz726-10-2013 23:16:45 // 46268
Sziasztok! Lenne egy kérdésem: eddig én azt hittem, hogy az 1.6 boxerben a két vezérmű tengely ugyan olyan. Rosszul gondolom? Nekem van 2 db, az egyiken 15-ös szám van, a másikon 16-os... ez mit jelent? Valamint a bütykök mérete hátulról előre a jobb oldalin (ha a kocsiból nézzük) 37,4 37 37 37,4 .. ezen van a 16-os szám, a másik, a balos 36,5 37 37 36,2... ezen van a 15-ös szám. Ebben tud nekem valaki segíteni? (a 145-465 ba is írtam, bocs... csak régen voltam itt és nem tudom, hogy tudjátok jobban ezt a kérdést)
GTPeti26-10-2013 21:16:54 // 46267
OK. Nem fogom kipróbálni, de az érdekel, hogy mit csinál az Actuator Test?
[k i z z o]26-10-2013 20:37:42 // 46266
Az én vélekedésem pedig az, hogy nyugodtan próbáld ki. Itt nem fejtem ki miért, de elhiheted nekem, jól ismerem azt a vezérlőt.
GTPeti26-10-2013 19:29:32 // 46264
A FES készítője erről máshogy vélekedik. De ne próbáljuk ki, hogy kinek van igaza. ;)
[k i z z o]26-10-2013 16:36:56 // 46263
A 156 vezérlőjét nem tudod - de másét sem, actuator teszttel nyitásra bírni.
GTPeti26-10-2013 15:58:33 // 46262
Hibakódkiolvasáskor eszedbe ne jusson "Actuator test"-et csinálni!!
GTPeti26-10-2013 15:57:11 // 46261
Jobb oldalon "Keresés", beírni, hogy "légzsák", kiválasztani, hogy "Hozzászólások".

Utána 500-at mutató nézetre váltani, majd Ctrl-F, beírni "GTPeti" és továbbléptetni, a hsz-aim között. Ott lesz a válasz. Nem írom le tizedszerre, de nem azért mert lusta, vagz galád vagyok. ;)

Annyit azért leírok, hogy ilyen esetben elég triviális, hogy a hibakódkiolvasás megmondja a légzsák ECU bánatát.
Sityu26-10-2013 15:37:17 // 46260
Urak! Az milyen , hogy légzsák hibajelző lámpa hiba? :D Ég, kialszik amikor kitörlöm, de uténna feszt visszajön, magyarul működik. Hol lehet kontakt hiba?
GTPeti26-10-2013 14:00:52 // 46259
Az OMV sem garancia semmire... Állítólag ugyanúgy a MOL-tól kapja a legtöbb kútjuk a naftát, mint a többi kút, ami nem az osztrák határhoz van közel.

Nekem az utóbbi évek egyik negatív tapasztalata pont a Fehérvári úti OMV-nél volt. Vagyis utána. Szerencsére a 156-nál megtehetem, hogy csakis Ausztriában tankolok bele. A magyar kutakból elegem van.
szasza(SW)26-10-2013 08:20:26 // 46258
Sziasztok!
Ki kéne cserélnem a bajuszkapcsolót(156)Odáig eljutottam,hogy a légzsákot kiveszem.A nagy anyáról lehajtom a biztosító füleket körbe, vagy avval együtt tekerem le a csavart???
frank15626-10-2013 06:56:19 // 46257
Ha a boltos nem tud kiszolgálni motor és/vagy alvázszám alapján, javaslom azonnal menj másik boltba...ki tudja mit sóz el neked ha ennyit ért hozzá?
Imyx24-10-2013 14:33:26 // 46256
A legrosszabb, ami történhet ilyen esetben, hogy meghibásodik a befecskendező (injektor) annál az X hengernél. Reméljük, most nem ez a probléma.. Ritka eset, de hallottam már, hogy előfordult.
DeezL22-10-2013 22:13:09 // 46255
észrevettem a napokban,hogy többet,sokkal többet eszik az autó mint szokott.. most elment a városban 10liter kb 100km alatt... motor ugyanúgy megy,hangja ugyanolyan,teljesítmény nem csökkent,hibát nem írt be,termosztát jó!OMV-s anyag van benne mindig! ezelőtt 7el elment itt Kaposváron
Krisz8522-10-2013 18:00:46 // 46254
Heló mindenki!

Tud esetleg valaki olyan oldalt ahonnan le lehet tölteni gyári adatot beállítást computerhez??? Az enyém chippelt de jelenleg valami átok ül rajta.... 145 1.4 boxer 95ös

Ha valaki tud segíteni előre is köszönöm.
Zozoeusz22-10-2013 16:11:13 // 46253
Sziasztok !

Nagy segítségre volna most szükségem tőletek!


Az a helyzet hogy vezémrűszíj + cuccai cseréje előtt állok. Illetve a szimeringeknél elmegy az oljam a szabadba, vagy a szelepszár szimeringeknél a motorba. Ez még a kisebb baj, de a szerelő sajnos még nem ért rá szét szedni de viszont a boltosoknak kéne a méret, hogy mekkora a következő tömítések méretei:

- Vezérműszíj felőli főtengely tömítésének mérete ?
- Szelepszár szimering mérete ( ez esetben 9.8 vagy 10.0 a kettő közül ? )
- Illetve a szelepvezérlő tengelyek tömítéseinek mérete ?


Egy 2.0 Ts motorról van szó.

Ha valaki bármit is tud ezekről az nagyon sokat segítene ha Csütörtök(24.) reggelig megírná mert akkor még péntekre megkapnám a cuccot, és hétvégén lehetne kocsikázni.

Előre is nagyon nagyon köszönök minden segítséget !
kapeka (Nagyvad)22-10-2013 15:48:35 // 46252
Sziasztok! Ismét csak beírom ide is, nem mindenki olvassa a nagyvadak-topikot.
Van még egy problémám a kocsival (166 V6 automata), apróság, de annál inkább bosszantó. A fék benyomására nem old a zár, hogy P-állásból kivegyem a váltót. Ideiglenesen egy relével át lett hidalva, de nem szeretném, hogy így maradjon. Keresek tehát kapcsolási rajzot a váltóeletronikához (Bosch - ZF automata váltóhoz), mert nem tudjuk, hogy hogyan milyen módon kellene működnie, a teljes autóhoz van rajz, még az Aisin-váltóhoz is, csak az enyémhez nincs.
A váltóval amúgy minden rendben, csak a relé, aminek normálisan kéne működnie, kattog össze-vissza, most ki is kötöttem, de nem ez a normális... :-(
hg6idn22-10-2013 11:38:23 // 46251
Igazából ha 3-as hengerre mutat a hibakód, akkor jó eséllyel ott kell lenni a hibának, LMM, gázpedál jeladó a globális motorvezérléshez csatlakozik, kicsi az esély, hogy csak egy adott hengerre okozzon hibát.
Szkóppal néztétek, hogy kap e vezérlést a 3 trafó, tudom időszakos hibánál kicsit szívás, esetleg ECU oldalon csatlakozó ellenőrzés, kontakt hiba is tud élményeket okozni :(
Illetve ha van lehetőség csináljatok logot menet közben FES/MES progival, hátha a logba megtalálható mi okozza a gyújtás kimaradást.
Henger mechanikus vizsgálata, de ehhez már hülye vagyok, erről tőlem okosabbak tudnak nyilatkozni, tud e időszakos hibát produkálni.
atis_166jtd22-10-2013 09:36:25 // 46250
Próbáld meg esetleg az injektor fejeket kicserélni az is okozhat ilyet.
JozsiTI22-10-2013 09:02:00 // 46249
Szia!

A gyújtótrafó megcserélésével már próbálkoztunk. Nincs semmi változás. A hiba máshol van. Légtömegmérő? Gázpedál jeladó? Ez így hosszú próbálkozás lesz...
Jack21-10-2013 16:29:33 // 46248
Volt nekem már 2x is:). Az előttem szólót csak ismételni tudnám... A trafó nagyjából egy 20-as, de a katalizátor nagyságrendekkel drágább.
hg6idn21-10-2013 12:01:13 // 46247
Gyújtótrafó? Érdemes lenne a 3-ast átdobni pl 2-es hengerre, megnézni megy e a hiba...
Katalizátor nem kedveli a gyujtás kimaradást.
JozsiTI21-10-2013 10:35:54 // 46246
Sziasztok!

Kérdéssel fordulok hozzátok, háha valakinek volt már hasonló problémája.

2005-s az autó 2.0JTS. Menet közben gázadásra rángat és nem megy fokozattól, fordulatszámtól függetlenül, hibakódot dobja egyből. Az érdekes, hogy 10-ből 5x csinálja 5x nem. Illetve van,hogy gyorsítok nincs semmi a követekező előzésnél pedig ismét rángat. A hibakódodt kiolvastuk: 3-as henger gyújtás kimaradás. A gyertyák jók, gyertyakábel rendben és mégis rossz az autó.

Ötletek, hogy mi lehet a probléma?
Köszi
Tom8519-10-2013 12:27:08 // 46245
Jaja, szerintem, ha valamikor lesz több időm megpróbálom. A hőfokjeladó vezetéket egyszer már mértem ki az ECU-ig, de az se 15 perc volt... :)
Hát, a fűtésen feszültség volt, mondjuk magán a szondán nem mértem ellenállást a fűtésszálak között. Már úgy értem elfelejtettem mérni, nem úgy, hogy szakadt volt. :))
süsnye19-10-2013 11:40:09 // 46244
ha estleg nincs meg a stabil 12V+, tud okozni fura jelenségeket az érzékelők és jeladókat szolgáltatott jelét illetően és az ECU hibákat dobhat.
De nem gondolom, hogy ez vágja haza a szondát.
A kábelezést illetően, szerintem az eLearn alapján állj neki szakadást kimérni (a megfelelő végpontok között) miközben az érintett kábeleket mozgatod. De ez nagyon pepecselős és időrabló meló lehet és egyáltalán nem biztos, hogy ez eredményre vezet. Ez csak egy ötlet.
A szonda fűtése is rendben van?
Tom8519-10-2013 09:50:11 // 46243
Jó ötlet átnézni a kábelezést, bár fogalmam nincs, hogy álljak neki... Annyira el van rejtve mindegyik köteg, hogy kb. szemmel sem bírom lekövetni.
Egyébként milyen problémákra gondolsz a szar akksival kapcsolatban? Azt tudom, hogy az önindítónak nem a legjobb, de másról még eddig nem nagyon hallottam.
Alfa GT-Csaba19-10-2013 09:01:57 // 46242
Valószínű,főtengely jeladó hiba.
attika19-10-2013 06:30:47 // 46241
Hali mindenkinek kellene egy kis segítség.145 ts nem indul üzemanyag van szikra van mi a gond?Menetkőőzben leállt azóta nem indul.Gondolom ez a kis probléma anyagilag megint fájni fog.A segítséget előre is köszönőm.
süsnye18-10-2013 22:37:45 // 46240
ja, tehát a FES és a multiméter is fix 420mV-ot mutat üzemmeleg motornál? Akkor elég egyértelmű, h a lambda döglött, valóban. :)
De sztem ettől még érdemes lenne a vezetékelést átnézni, hogy biztos nem az error logban is említett rövidzár/test probléma vágja-e haza a szondát és esetleg az AFM-et is.
Ha teheted, cseréld le az akksit, ha döglődik, mert egyrészt az nagyon sok galibát okozhat, másrészt egy lehetséges okot kizárhatsz.
Piritu - 1.000.00018-10-2013 21:48:45 // 46239
Hamarosan indul a továbbképzés a Discovery-n! :-)
Tom8518-10-2013 21:41:17 // 46238
Kicsit döglődik már az akksi, de amúgy még megy. Kimértem a szondát fent a csatlakozónál mindkét felén multiméterrel, illetve lent közvetlenül a szondán, ahol kijön a vezeték (persze járó motornál), még a szonda vezetékeit is kimértem egyesével, hogy kizárjam a kábelhibát. Sajnos kerek 0.42V-ot mutatott a műszer, mint amennyit a FES is írt. Kiszedtem a szondát is, látszatra semmi baja sincs.
süsnye18-10-2013 21:25:25 // 46237
hát, szerintem a szonda kábelei/csatlakozóit is csekkolni kéne.
Valamint külön a szondát is ki kellene mérni működés közben.
Akksid rendben van?
Tom8518-10-2013 21:08:39 // 46236
Itt van a Log file:

"READING ERROR CODES:
1: 1C - Lambda sensor
The After-cat.converter Oxygen sensor signal indicated by the code is incorrect, out of range or missing. This O2 sensor monitors the residual Oxygen in the exhaust, after the HC, CO and NOx eliminating reactions, and enables the ECU verify both the converter and the pre-cat. O2 sensor functions. Depending on system, the sensors may be of the 0-5V or 0-1V type.
Usually, if the system is in good working order there is a small quantity of oxygen in the exhaust and the signal rarely reacts. Mostly, a signal reaction can be seen by e.g. snapping the accelerator quickly several times (strong enrichment).
Before replacing the sensor, check:
- Check the post-cat. O2 sensor signal behavior from the data parameters or with a Multimeter or Oscilloscope: enrich strongly the mixture with repeated throttle snaps
- the exhaust for excessive O2 with an exhaust analyzer
- the exhaust system for leaks between and near the O2 sensors and at the converter to exhaust joints
- Aux. Air system (if present) for leaks or excessive air supply.
The reason for this fault is Open circuit / Short circuit at ground
The current status of the fault is Impact occurred / Present
The error counter value is 54

2: 07 - Air flow meter
Mass or Volume Air Flow Circuit Malfunction
The reason for this fault is Unknown / No power supply
The current status of the fault is Impact occurred / Present
The error counter value is 55"
kispeterz18-10-2013 21:07:07 // 46235
Sziasztok!
Imádott 147-esem jobb hátsó részéből tompa kopogást hallok. Egyenletes haladásnál nem, de egyébként igen sűrűn, ill. ha felnyitott csomagtartónál lefelé nyomom a kocsit intenzíven hallatszik.
Van esetleg 5lete valakinek?
Előre is köszi!
süsnye18-10-2013 21:05:46 // 46234
és milyen hibát dob pontosan?
Tom8518-10-2013 20:58:42 // 46233
Jaa, azt eddig nem írtad, hogy előtt! :) Egyébként előtte nem volt semmi észrevehető növekedés. Csak városban használom, így jó szondánál kb. 8-9 L volt (városon kívül kb. 7), most az utolsó 2 tanknál pedig 10-10,5.
Mr. Z18-10-2013 20:51:20 // 46232
köszi megpróbálom
GTPeti18-10-2013 20:50:29 // 46231
Én pedig ezért kérdeztem, hogy a szonda halála ELŐTT nem tapasztaltál-e magasabb fogyasztást... Ui. ha túl dús a keverék vmi okból, az okozhat idő előtti exitus-t.
Tom8518-10-2013 20:47:21 // 46230
Hát igen, szerintem sem, azért is kérdeztem meg itt a fórumon!
GTPeti18-10-2013 19:19:38 // 46229
A szonda nem romlik csak úgy el 10ekm alatt. Ezért kérdeztem.
Imyx18-10-2013 18:27:22 // 46228
Például FBS-el.
Mr. Z18-10-2013 15:09:00 // 46227
Leszedett emblémát, mivel lehet visszaragasztani?
Tom8518-10-2013 08:46:52 // 46226
De, azért néztem rá laptoppal és derült ki, hogy nem jó a szonda! Kb. 1,5 L el nőtt a fogyasztás.
GTPeti17-10-2013 21:19:37 // 46225
A fogyasztáson nem venni észre, hogy valami nem OK?
Tom8517-10-2013 18:39:08 // 46224
Hát igen, arra gondoltam, hogy nem volt hibakód. Mondjuk, ha most törlöm a hibát, így, hogy tudom, hogy rossz az LMM, akkor utána nem is dob semmit. Kell neki pár nap mire újra dobja a hibát. De amikor beraktam az "újakat", akkor direkt ránéztem többször is pár nap/hét után és nem volt semmi hibakód.
süsnye17-10-2013 18:19:00 // 46223
az mit jelent, hogy a FES szerint nem volt gond velük?
Ha azt, hogy nincs hibakód, az még sajnos nem jelenti azt, hogy minden rendben van.
Nekem pl. hibás volt az AFM karakterisztikája, tehát nem volt teljesen rossz csak bizonyos tartományban. Ha a rossz AFM miatt rossz a keverékképzés, akkor idővel azt a lambda szonda megbánja.
Tom8517-10-2013 18:08:14 // 46222
Sziasztok! Szerintetek mitől lehet, h a gyári belevaló BOSCH lambdaszonda kb. 10.000 km alatt tönkrement? 1.6 TS-ről van szó. Ezelőtt próbálkoztam mással is mint a BOSCH, azt nagyon hamar gallyra vágta (azt hiszem NTK volt). Az igazsághoz hozzátartozik, h az LMM sem tökéletes a Fiatecuscan szerint, viszont menettulajdonságra nem lehet érezni, h rossz lenne. Szerintetek lehet összefüggés a "rossz" LMM és a tönkrement szonda között? Most már nem tudom mit csináljak, mert ez a 2. szondám (amit újként vettem) és a 2. LMM ami tönkremegy (igaz, hogy ezeket használtan vettem, de amikor beraktam a Fiatecuscan szerint sem volt gond velük).
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.