Forum >> Szerelőműhely

Otto04-09-2013 20:47:25 // 46021
Köszi!
Közben visszamentem megnéztem a biztiket.
A kis kinyitós fakkban az akksi felett van vagy 7-8 bizti, azok jók. Van egy a biztosíték, egy 50-es az teljesen külön van és a nagy fedél kinyitásakor látszik, azt nem tudtam megnézni, nem volt műszer.
Hibátlan volt, mielőtt olajat cseréltem, mondjuk ki kellett venni akksitartót is, lehet akkor történt valami gikszer. Holnap világosban megnézem.
Lali7504-09-2013 20:41:37 // 46020
Üdv!
Épp a selespeedről szeretnék érdeklődni,jó választás-e?
Mi a váltót használó tulajok tapasztalata,megbízható-e?
Valamint élvezetes-e?
Imyx04-09-2013 20:26:57 // 46019
:), tedd a következőt: a biztosíték után nézd meg a relét is, az akksi előtt találod, 50A-es, fekete. Lehet, hogy nem kapcsol, MES megmondja, vagy adj neki 12V-ot, és kiderül. Csatlakozókat nézd át, kontakt spray nem árt, ha van kéznél. Az akksi sarut is leveheted egy kis időre.
A szivattyú nem működik, tehát az olajtartály tele van olajjal. A szivattyú csatlakozójához menő kábelt kellene megnézni, hogy van-e áram, ha igen, akkor a szivattyúval van a gond. Csavarhúzó+kalapács, egy kicsit kocogtasd meg :), az ajtót nyisd ki, lehet, hogy megszorult, sőt, valószínű.
Ha ezeket így megcsinálod, relé jó, áram van, be kell röffennie ;).
Majd referálj :)).
Jim00704-09-2013 20:21:22 // 46018
Köszi :)
Otto04-09-2013 20:15:14 // 46017
Estét!

Kicsit megszívattam magam.
Lecseréltem a Selespeed hidraulikában az olajat. Tolattam vele és úgy állítottam meg. Azóta nincs válasz a váltó felől, maradt rükibe...
Indítani nem lehet, sebességben van és mozdíthatatlan.
Most itt látom, hogy a biztosítéka az akksi feletti dobozban van, megnézem még hátha.
Ha nem akkor mi a szitu?
jim15604-09-2013 19:35:29 // 46016
sziasztok hol tudnek jo aron turbocsovet venni?
Jim00704-09-2013 18:03:11 // 46014
Semelyik alkatrész kereskedésnél nem találtam ezt az alkatrészt így nem tudtam összehasonlítani a cikkszámokat.
gecsa04-09-2013 17:57:56 // 46013
ha a cikkszám egyezik.... azt meg eperben meg tudod nézni.. :)
Jim00704-09-2013 17:40:44 // 46012
Üdv!
Remélem tud vki segíteni az Alfa 156 2.4 JTD-nek a szervócsőve ami a hűtő alatt fut két párhuzamos kb. 1 m-es csövek, megmeggyezik-e a 1.9-es JTD -ével?
Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdvözlettel: Imi
süsnye04-09-2013 17:02:05 // 46011
jah, van online is? :)) én "lokálisan" (pontosabban virtuális gépen) használom :)
Fangio04-09-2013 16:55:14 // 46010
Azt szeretném kérdezni, hogy a 156 2.0 TS-ről a generátort hogyan kell leszerelni? Mi a menete?
karika15504-09-2013 16:53:24 // 46009
Hi! nekem 1.8 16v-m van és amikor ez a jelenség volt akkor nekem a holtponti jeladót (speed sensor,fordszám jeladó)kellett cserélni, ill. lehet próbálkozni de valóban a gyári műszer megmondja.
gecsa04-09-2013 16:02:53 // 46008
kuglikrómmal itt is csak annyit ír, hogy kapcsolódás folyamatban...
gecsa04-09-2013 16:00:52 // 46007
a múltkor valamiért rátévedtem a linkjére, és mintha nem működött volna.. igaz az otthon volt, mindjárt rápróbálok innen a cégtől is..
süsnye04-09-2013 13:29:18 // 46006
ehhez kapcsolódó? passz. :) eLearn a barátod ;)
Imyx04-09-2013 11:59:50 // 46005
A motortérben, az akksi tetején lévő "dobozban". Ott van a Selespeed szivattyú biztosítéka is pl.
Zozoeusz04-09-2013 10:19:26 // 46004
Köszi a tippet ami biztosíték csapat van a kormány bal oldalánál 2 külön rekeszben abba mindent átnéztem és ki is cserélgettem őket, nem tudom hol lehet még ehhez kapcsolódó biztosíték csapat ?
süsnye04-09-2013 09:19:53 // 46003
Szia,

1. ha biztosra akarsz menni, amikor valami olyat bütykölsz, amin elektromos csatlakozó van, akkor le kell húzni az akksiról negatívot, amig a bütykölt csatit vissza nem tetted a helyére

2. ha a másik óracsoporttal is ugyanaz a jelenség, akkor én a biztosítékoknál néznék körül először
Otto04-09-2013 08:56:12 // 46002
Egész egyszerű volt a hiba, csak nem tudom mi. :)
Kivettem a motort, lecsavaroztam a hátulját, megforgattam a kismotor tengelyét és összeraktam. Azóta megy. :)
Majd négy év állás után ez kellett neki.
Tomi7403-09-2013 20:28:19 // 46001
Köszönöm a választ !
pettinke03-09-2013 19:12:11 // 46000
bármi.
az az injektor formájú pilács kb. 100 féle, a motorvezérlő által észlelt hibára utalhat. fel kell dugni számítógépre, és kiderül.
Zozoeusz03-09-2013 18:32:07 // 45999
Sziasztok !
Hatalmas nagy problémával találtam magam szemben, ebben kérnék tőletek némi segítséget, ami nagyon fontos lenne.

A következő a helyzet, van egy 156 2.0 TS Selespeed-em és amikor megvettem szét kaptam a közép konzolt mert az óra csoport elég gányul állt benne. Hamar rá is jöttem hogy oda volt ragasztva a közép konzol fedő lemezéhez amit ugye leszedünk és amibe elhelyezkednek a cuccok, mivel az óracsoport tartóinak a fülei mind le vannak törve.
Na semmi gond megoldottam szépen mindent megcsináltam kialakítottam stb,
Majd mielőtt vissza szereltem volna a cuccokat egyenként megnéztem működnek-e ?

Minden működik megfelelően kivéve az óracsoportok háttér világítása elszállt.
Hogy hogy ? azt ne kérdezzétek, nem zártam össze semmi áramkört nem ment ki semmi belőle minden trafó tökéletes. De nincs háttér világítása az órának.
Na egye fene elmentem a boltba vettem egy rakás rizsszem izzót kicseréltem mindet és semmi.

Akkor már kezdtem gyanakodni hogy valami gubanc van az óra csoporttal magával.
Így hát felkerestem egy jó állapotú bontásra ítélt társat majd megszereztem belőle a közép konzol óracsoportját. Boldogan szedem szét tenném bele, majd mikor ráfordítom a gyújtást szépen működik az összes óra, aztán ráteszem a helyzet jelzőt és ugyan az a jelenség :D
Semmi háttérvilágítás nincs az óracsoportnak !

Minden tökéletesen működik mindennek megvan a háttér világítása csak enne a redvás 3mas óra csoportnak nincs.

Bármilyen ötletet tippet szívesen fogadnák és nagyon hálás lennék.
Előre is köszönöm a segítségeteket.
Tomi7403-09-2013 17:51:32 // 45998
Üdv cartársak!Ha világít a műszerfalon az injektor jele,nem indul a kocsi,mi a baj?
Bomi03-09-2013 15:33:05 // 45997
Tárnok kicsit messze van :)
Viszont emailben kérhetek tanácsot? Szokásos alapjárat téma....

Köszi előre is :)
Ferke03-09-2013 15:19:27 // 45996
Én tudok ilyet, de nem Győr mellett..:)
Kovi03-09-2013 14:10:29 // 45995
Sziasztok.

Hibakód c1246 abs szelep volt már valakinek hasonló probléma?
Egyszer jelezte majd eltünt azóta nincsen ki lett ütve.
Légzsák jelez nem komonikál a géppel ilyenkor mi van?
Köszönöm a hozzá értö válaszokat. :-)

Üdv.
Bomi03-09-2013 13:56:32 // 45994
Sziasztok,

Kifejezetten Alfa (leginkább JTD) szakértőt ismertek Győr környékén?
Olyanra gondolok aki nem csak találgat hanem egyből tudja tapasztalatból ,hogy merre kell keresni a hibát...ja és persze nem horror áron :) (...tudom nagy elvárás)

Köszi!
Otto03-09-2013 09:02:27 // 45993
Köszi, utánanézek.
GTPeti02-09-2013 22:43:21 // 45992
A fűtés box. Ott kéne körül nézni. Pl. nem mozog az egyik terelőlapát - az amelyik a hőmérsékletállítást végzi. Beszorul és a tengely végén a csonkot forgatja az állítómotor. Vagy még azt sem.
Otto02-09-2013 22:37:38 // 45991
Szép estét!
156-osom folyamatosan meleg levegőt fúj.
Már próbáltam másik fűtés konzollal is, azzal sem más a dolog.
Mi lehet a probléma?
Jupiter15502-09-2013 22:09:46 // 45990
Köszi, megnézem :) Én is valami ilyesmire tippelek, de hát amennyit én értek hozzá... :)
süsnye02-09-2013 16:55:26 // 45989
próbáld meg lehúzni a pedálnál a féklámpa kapcsolót és nézd meg, h akkor hogy viselkedik.. zárlat/testhiba problémának tűnik..
Jupiter15502-09-2013 16:43:23 // 45988
Sziasztok!

A feleségem 145-öse érdekes jelenséget produkál: ha nyomom a fékpedált és le akarom állítani a motort, nem áll le, megy tovább még akkor is, ha kihúzom a kulcsot. Ha nem nyomom a fékpedált, akkor le tudom állítani a motort. A féklámpa viszont folyamatosan világít attól függetlenül, hogy nyomom-e a féket vagy sem.
Találkozott már valaki ezzel a jelenséggel? Mi lehet az ok?

Köszi előre is!
pex15601-09-2013 21:13:36 // 45987
Köszi, ezt a lehetőséget is figyelembe veszem...
Egyébként Budapesten lakom jelenleg, ha Szamosin kívül, tudnátok ajánlani jó műhelyt ahol hajlandók is ezzel foglalkozni, azt megköszönném.

Mégegyszer köszi a tippeket!
hg6idn31-08-2013 21:44:34 // 45986
Szia!
Bocsi mindig OFF-osra hivatkozom :) (De legalább olasz:))
A tavasszal beszerzett Doblómnál volt néhány érdekes hiba:
váltáskor fennmaradt a fordulat, időnként leesett az alapjárat 5-600rpm közelébe.
Lassan végigmenve a rendszeren kiderült, hogy az előző "szerelő" eltekerte a pillangó szelep határoló csavarját, amitől az ECU teljesen meghülyült. Fojtószelep csere után derült ki az mi miatt nyúlt bele:
AC pumpába egy O gyűrű eleresztette a nyomást, nem volt állandó az üzemanyag nyomás, ami a motor működésben gondot okozott.
Bontott vagy új alkatrész került a gépbe, mert esetleg ennek a hibája is okozhatja a problémát.
Szamosiékat nem ismerem személyesen, de a hallottak alapján értik a dolgukat.
Sajnos mostanában nem járok Miskolc felé, de ha Isaszeg környékén jársz diagnosztikában tudok segíteni.
pex15631-08-2013 20:43:20 // 45985
Köszönöm a választ és a tippeket, mindenképp ellenőriztetem a tömítettséget és a hőmérséklet jeladót...
William31-08-2013 20:36:15 // 45984
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szügségem! Az autóm (145) menet közben nyikorgó hangot ad ki magábó (olyan mintha egy tücsök bújt volna el:-)) Szerintem bal előről hallom,de az is lehet,hogy csak vízhangzik! Már ki lett cserélve a lengéscsillapító (mondjuk nem ez miatt,de reménykedtem még az elejhén) két kerékagycsapágy két komplett fék mindenestül és még mindig zenél! Nyikorgás közben ha a kormányt megmozgatom elhalgat,de újból rákezd egy két másodperc után! Olyan mintha inkább balos kanyarokban csinálja! Valakinek volt már ilyen problémája?Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szügségem! Az autóm menet közben nyikorgó hangot ad ki magábó (olyan mintha egy tücsök bújt volna el:-)) Szerintem bal előről hallom,de az is lehet,hogy csak vízhangzik! Már ki lett cserélve a lengéscsillapító (mondjuk nem ez miatt,de reménykedtem még az elejhén) két kerékagycsapágy két komplett fék mindenestül és még mindig zenél! Nyikorgás közben ha a kormányt megmozgatom elhalgat,de újból rákezd egy két másodperc után! Olyan mintha inkább balos kanyarokban csinálja! Valakinek volt már ilyen problémája?
Lali7531-08-2013 20:28:03 // 45983
Kár,hogy ilyen messze laksz,segítenék megfejteni a problémát...
De mindenképp ellenőrizni kell,nincs-e tömítettlenség a szívórendszerben!
pex15631-08-2013 20:11:31 // 45982
1db lamba szonda van csak, a katalizátor előtt.
Lali7531-08-2013 19:56:10 // 45981
Mennyi lambdaszonda van benne?Amúgy adatlistában meg kéne nézni,valós értéket ad-e a hőmérséklet jeladója.De még sok oka lehet.Nehéz látatlanban jót szólni.
pex15631-08-2013 19:34:50 // 45980
Hideg motorral szinte állandóan problémás, ha bemelegszik akkor rendszerint jól működik, de ekkor is előfordul a magas(1800) alapjárat. A melegedéssel érezhetően jobb lesz.

A lambda értékeket nézték rendben működött...

Az a baj, hogy igazából nem érzem biztonsagosnak az autót, mivel ha elveszem a gázt érzem, hogy "magától gázt ad" így a fékhatás sem olyan, mint a teljesen zárt pillangószelepnél.
Lali7531-08-2013 18:56:11 // 45979
Üdv!Tömítettséget kellene leellenőrizni a szívócsőnél.Az is okozhatja az alapjárat ingadozását,valamint a fékrásegítő is. Meg kellene vizsgálni a lambda szondát is járó motornál.
Kérdés,hogy mindíg fennáll-e a probléma,vagy függ valamitől?(hőmérséklet,stb)
pex15631-08-2013 18:43:26 // 45978
Köszi a választ!

Az Alfa Szamosiban voltam, ott próbáltak segíteni de nem jutottak semmire.
""öntanuló értékek nullázása" parancsot csináltam FiatECU scan progival"
Ezt tették ők is...
A miskolci fiat szervíz volt ahol anno a gázpedált is "kalibrálták".

Lehet beszerzek egy VAG-COM KKL-t aztán nekiesek én... :)
Hari31-08-2013 17:07:02 // 45977
:) Megértelek! ... az egész tartókonzolostól le kell venni! ( kipufogó; stb leszedése után!)
hg6idn31-08-2013 16:52:38 // 45976
Basszus...Akkor most csak a zörgés csillapítására összpontosítok. Igaz ma már voltam alatta: hátsó fék szorult, tisztítás OK, kipufogós, mert a katalizátornál kifújt csúnyán a kipufogó, örömmel konstatáltam, hogy jó le van olajozva a váltóm...
Na ezután nincs az a pénz amiért ma még egyszer alámászok:(
Attika0131-08-2013 16:47:00 // 45975
Beke Imi Debrecen, Mező Renátó Polgár. :)
Hari31-08-2013 16:45:04 // 45974
A rossz hír az az, hogy felülről semmiképpen nem! ... alulról. :/ ... és nem is leányálom!
hg6idn31-08-2013 16:44:58 // 45973
Bocsi: többször
Helyesírás: 1
hg6idn31-08-2013 16:44:10 // 45972
Én már töbször cseréltem alapjárati motort, igaz Fiatban, mindig egy "öntanuló értékek nullázása" parancsot csináltam FiatECU scan progival, mindig rendben működött a dolog. Talán másik szerelőt kellene keresni, vagy egy közeli cartársat, aki diaggal tud segíteni.
Céges 1,2 Doblómat Bosch szervizben műszakiztattam tavasszal, gépátvételkor az ismerős szól, hogy van egy kis gond a Chek Engine lámpa villog, nem boldogulnak vele....
Vittem a laptopomat, és befejeztem az ECU reset mechanikus beállítását.... (ott a motort 3x kellet cca 4500rpm-en járatni 2-3 sec ideig, hogy mindent megtanuljon)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.