Forum >> Szerelőműhely
DieselManiaco(NagyVad)22-11-2013 17:53:57 // 46571
én is arra tippelek amire gecsa hogy pára? bár dieselnél ritka,ha olaj lenne azt a nívón nagyon észrevennéd,meg a kék füstön,mert szerintem elégne.szóval az valami más:D
Otto22-11-2013 16:32:56 // 46570
Üdv!
Okos ötleteket várnék a következő problémára.
156-os egyszer csak gondolt egyet és egy halom elektromos dolog elfelejtette a dolgát.
Nincs ventilátor, index, nem lehet kapcsolni a klímát és még ki tudja mi.
Esett az eső, tetőantennánál beázott a szerkezet, okozhatta az a galibát?
Első körben nézni kéne mindjárt egy biztosíték táblát?
Okos ötleteket várnék a következő problémára.
156-os egyszer csak gondolt egyet és egy halom elektromos dolog elfelejtette a dolgát.
Nincs ventilátor, index, nem lehet kapcsolni a klímát és még ki tudja mi.
Esett az eső, tetőantennánál beázott a szerkezet, okozhatta az a galibát?
Első körben nézni kéne mindjárt egy biztosíték táblát?
gecsa22-11-2013 12:29:12 // 46569
pára+korom?
WarbiRunner (Gyuri)22-11-2013 12:08:22 // 46568
Na ezt kérdem én is. Azt akartam nézni, hogy egyenletesen jön e a kipufogógáz, vagy pulzál. Kértem hogy nyomjon kicsit nagyobb gázt (nem padló) erre pár (olaj?)nedves csepp röpült a kezemre.
DieselManiaco(NagyVad)22-11-2013 11:55:37 // 46567
zaccot köp az meg milyen dolog?
zee22-11-2013 10:45:47 // 46566
Roncsolás nélkül nem eltávolítható,tehát nem cserélhető... :(
Ezért vagdossák le előszeretettel,így csak ideig-óráig megoldás a nagyobb károsodás mellett.
Ezért vagdossák le előszeretettel,így csak ideig-óráig megoldás a nagyobb károsodás mellett.
GTPeti22-11-2013 09:57:49 // 46565
Adódik a kérdés, hogy lehet-e cserélni azt a mikroszűrőt. Vagyis lehet-e ilyet kapni külön?
Bomi22-11-2013 09:37:21 // 46564
Ezt találtam még a mikroszűrős témához, szerintem elég korrekt válasz (egy fórumon volt):
"....A mikroszűrő levágásával várnék, mert szerintem nem az okozza a hibát.
Az alkatrész szerepe egyébként nem a porlasztócsúcsok védelme, hanem a nyomászsabályzó zavartalan működéséhez kell. Van benne egy hengeres mozgórész, amely egy szelepgolyót nyom a szelepülékre, ezzel leválasztja egymástól a nagynyomású és a kisnyomású oldalt. Ha a golyó alá szennyeződés kerül, akkor nem lesz nagynyomás, az autó leáll mint az atom. Egyébként a korai típusokban még nem volt mikroszűrő ráépítve a nyomásszabályzóra, és a sok váratlan motorleállások miatt fejlesztették ki a módosítást.
Ezt a mikroszűrőt lézerrel perforálják, erős nagyítás alatt lehet látni, hogy tényleg lyukak vannak rajta, és rosszabbik esetben azt, hogy már eltömődtek. Általában azért, mert a motortéri szűrő nem megfelelő minőségű, és a pár 10 mikronos lebegő szennyeződéseket átengedi.
Ezért fontos, hogy gyári minőségű szűrőt használj!.... "
"....A mikroszűrő levágásával várnék, mert szerintem nem az okozza a hibát.
Az alkatrész szerepe egyébként nem a porlasztócsúcsok védelme, hanem a nyomászsabályzó zavartalan működéséhez kell. Van benne egy hengeres mozgórész, amely egy szelepgolyót nyom a szelepülékre, ezzel leválasztja egymástól a nagynyomású és a kisnyomású oldalt. Ha a golyó alá szennyeződés kerül, akkor nem lesz nagynyomás, az autó leáll mint az atom. Egyébként a korai típusokban még nem volt mikroszűrő ráépítve a nyomásszabályzóra, és a sok váratlan motorleállások miatt fejlesztették ki a módosítást.
Ezt a mikroszűrőt lézerrel perforálják, erős nagyítás alatt lehet látni, hogy tényleg lyukak vannak rajta, és rosszabbik esetben azt, hogy már eltömődtek. Általában azért, mert a motortéri szűrő nem megfelelő minőségű, és a pár 10 mikronos lebegő szennyeződéseket átengedi.
Ezért fontos, hogy gyári minőségű szűrőt használj!.... "
Bomi21-11-2013 20:24:21 // 46563
Na végre meg van a probléma:):):)
Kösz mindenkinek!
Blogban kicsit részletezve a dolog...mennyivel szebb hangja van így! :)
Üdv. T
Kösz mindenkinek!
Blogban kicsit részletezve a dolog...mennyivel szebb hangja van így! :)
Üdv. T
gecsa21-11-2013 18:45:04 // 46562
becsatlakozott a jobb első helyzetjelző is a körbe... :(
mcsabi21-11-2013 18:35:09 // 46561
Hi!
Esetleg vkinek van ötlete, hogy mitől világítanak tovább a fényszóróim annak ellenére, hogy lekapcsoltam őket és leállítottam a kocsit (ma du-n melóból hazaérve bajusz-kapcsoló elteker, autó leállít és világítanak tovább)? Illetve pár próbálkozásnál lekapcsol de csak a kapcsoló elfordítása után 3-4mp-cel és fél percre rá gondol egyet és felkapcsol megint. Relé?
Tud valaki esetleg Vácon vagy környékén hozzáértő szakit aki rá tudna nézni mondjuk holnap? :)
Előre is köszi a válaszokat.
Üdv!
Esetleg vkinek van ötlete, hogy mitől világítanak tovább a fényszóróim annak ellenére, hogy lekapcsoltam őket és leállítottam a kocsit (ma du-n melóból hazaérve bajusz-kapcsoló elteker, autó leállít és világítanak tovább)? Illetve pár próbálkozásnál lekapcsol de csak a kapcsoló elfordítása után 3-4mp-cel és fél percre rá gondol egyet és felkapcsol megint. Relé?
Tud valaki esetleg Vácon vagy környékén hozzáértő szakit aki rá tudna nézni mondjuk holnap? :)
Előre is köszi a válaszokat.
Üdv!
gecsa21-11-2013 17:30:52 // 46560
úgy gondoltam, van valami tipikus hely... legalább nem unatkozok majd hétvégén... :D
köszi az infót... akkor ráhajrázok..
igazi kontaktom nincs kéznél sajnos, csak wd... befújok neki egyet estére, aztán meglátjuk mi sül ki belőle, mert reggel még kell mennem vele..
az a tippem, hogy beázik az oldalsó résznél a kis műanyag lapnál, amit a csomagtérajtó takar.. nekem az az említett oldalon nincs rendesen odaragasztva... :(
köszi az infót... akkor ráhajrázok..
igazi kontaktom nincs kéznél sajnos, csak wd... befújok neki egyet estére, aztán meglátjuk mi sül ki belőle, mert reggel még kell mennem vele..
az a tippem, hogy beázik az oldalsó résznél a kis műanyag lapnál, amit a csomagtérajtó takar.. nekem az az említett oldalon nincs rendesen odaragasztva... :(
GTPeti21-11-2013 17:15:41 // 46559
Igazi kontaktspray-vel kéne egy kicsit kezelésbevenned az érintkezőket. Az, hogy honnantól nem megy hátra fesz. egy multiméter+eLearn+2db gombostű segítségével kiderítheted.
gecsa21-11-2013 17:11:47 // 46558
Az a szituáció történt ma, hogy nem világít a jobb hátsó helyzetjelzőm. gyanús volt a dologban, hogy a műszerfalon nem jelzi a hibát. érdekessége pedig, hogy az izzó is jó, és a biztosíték is jó. minden egyéb világítóeszköz hibátlanul működik. pár hete volt megfújkodva a hátsó lámpák csatlakozója wd40-el. eddig működött minden.
okozhat ilyen dolgot beázás? más tippem sajnos nincs jelenleg... szerintetek?
okozhat ilyen dolgot beázás? más tippem sajnos nincs jelenleg... szerintetek?
PistaFR21-11-2013 15:57:34 // 46557
Más világ. Elképzelhetőnek tartom, hogy kisebb fórumok, közösségek itt is vannak, de szerintem nem jellemző. Pecával és számítástechnikával kapcsolatban többször túrtam a netet információk után, de nem sok sikerrel :( A német, angol és amerikai fórumoknak nagyon jó hírük van.
WarbiRunner (Gyuri)21-11-2013 15:43:06 // 46556
Egy offos kérdés:
Egy off cr dízel alapjáratról gázfröccsre ha a kipuffhoz tartom a kezem, kicsit nedves zaccot köp. Amúgy nem látható kormolása szemmel, kifejezetten ha odatartok valamit, azt összekulázza. Nem durván, de egy kicsi mindíg jön gázfröccsre. Ez normális dolog? Mondjuk kipróbálom majd a sajátommal, de van egy érzésem, hogy ez így nincs rendben.
Van egy fura remegése a gépnek 1300-nál, azt nyomoztam, akkor figyeltem erre fel.
Egy off cr dízel alapjáratról gázfröccsre ha a kipuffhoz tartom a kezem, kicsit nedves zaccot köp. Amúgy nem látható kormolása szemmel, kifejezetten ha odatartok valamit, azt összekulázza. Nem durván, de egy kicsi mindíg jön gázfröccsre. Ez normális dolog? Mondjuk kipróbálom majd a sajátommal, de van egy érzésem, hogy ez így nincs rendben.
Van egy fura remegése a gépnek 1300-nál, azt nyomoztam, akkor figyeltem erre fel.
beco21-11-2013 15:15:29 // 46555
Valószínű már belebarmoltak előtte, csak nem jól rakták újra össze.
Ferke21-11-2013 12:15:28 // 46554
Mondjuk az ott nem tudom hogy a fenébe tud beázni..:)
Ferke21-11-2013 10:24:10 // 46553
Azt a motorvezérlőt nagyjából el is felejtheted, lehet vele kínlódni, de örökké lesz valami meglepetése számodra:))
beco21-11-2013 10:17:17 // 46552
Sziasztok! Hát kiderült, hogy a motorvezérlő elektronika doboza "beázott", nedvesség került bele.
Hál isten a szerelőnél döglött le teljesen. Sikerült meggyógyítani, de hideg indításkor még mindig dob egy hibát (felpörög az alapjárat, majd visszaáll). A hiba megnevezése: nincs referenciafeszültség, vagy valami ilyesmi (sajna a kódot nem írtam fel). Ezután, egyenlőre minden oké, de azért szeretnénk rendbe tenni rendesen a dolgot. Valakinek valami ötlete? Érdemesebb volna egy másik motorvezérlőt beletenni?
Hál isten a szerelőnél döglött le teljesen. Sikerült meggyógyítani, de hideg indításkor még mindig dob egy hibát (felpörög az alapjárat, majd visszaáll). A hiba megnevezése: nincs referenciafeszültség, vagy valami ilyesmi (sajna a kódot nem írtam fel). Ezután, egyenlőre minden oké, de azért szeretnénk rendbe tenni rendesen a dolgot. Valakinek valami ötlete? Érdemesebb volna egy másik motorvezérlőt beletenni?
GTPeti20-11-2013 23:16:13 // 46551
A németek ezzel szemben mindent megbeszélnek a neten. De tényleg mindent. :) És pont azok az emberek, akik ilyen aktívak a neten, szerelik maguk az autójukat. A többiek (ők a többség) pedig viszik szakszervízbe (méregdrága), vagy egy szervízhálózatba (szintén drága).
Alfa GT-Csaba20-11-2013 22:05:20 // 46550
Nem,chippelve van
[k i z z o]20-11-2013 21:53:35 // 46549
Gyári programmal?
Alfa GT-Csaba20-11-2013 21:36:53 // 46548
Sziasztok.Szerintetek hol keresem a hibát a vason !Egr ,Map LMM takaritva van ,turbó csövem nem lyukas!A hiba a következő:3000 fordulat felett minden sebességben elkezd rángatni vagyis hullámosan gyorsulni a gép !!Valakinek esetleg volna valami jó tippe ,mi lehet a gond? GT 1,9 M jet
PistaFR20-11-2013 19:47:45 // 46547
Sajnos nem ez a háttere a dolognak. Roppant elhanyagoltak tudnak lenni a francia autók. Sérülésmentes példányt szinte csak szalonban látni. Műszakilag alapvetően jó állapotban vannak, amit muszáj azt javíttatják, de amivel átcsúszik vizsgán (esetleg kenőpénzzel), azt leszarják. Az olajcseréket is csak tessék-lássék módon csinálják, bár az annyira nem is vészes. Ha akció van valamelyik gyorsszervizben, akkor 50 €-ból meg lehet úszni, ez valamilyen olaj, és valamilyen olajszűrő. Házilag ennyiből kijön nagyon jó szűrővel és csúcs olajjal, de nem foglalkoznak vele. Ha kidől, megy a bontóba, aztán vesznek másikat. 500-1000 € körül már vannak 15-20 éves vizsgás autók, tele horpadásokkal, lógó, törött műanyag elemekkel, de a lényeg hogy gurul. Amúgy maszek műhelyek azért vannak, de nem tudom hogy milyen árakon dolgoznak. A másik, hogy vidéken nem tudom hogy megy, Párizs környékéről van inkább tapasztalatom. Itt nem sok lehetőség van bütykölni, közterületen feltételezem a rendőr/csendőr szóvá tenné a dolgot. Feltételezem, kisebb településeken, családi házban élő, normális emberek közt van olyan, aki maga szereli az autóját.
Ferke20-11-2013 19:19:29 // 46546
Ez a helyzet, amit vázolsz, szerintem teljesen normális így, és ez így van minden tőlünk nyugatabbra lévő országban: nincs szükség kisműhelyre, szakira, mert van az átlagnak annyi pénze, hogy egyrészt relatíve válogatás nélkül betolja bármelyik szervizbe a vasat, másrészt - jobb esetben - lecserélje az autót időben, és így őt csak a kötelező beavatkozások érintik....
PistaFR20-11-2013 19:02:59 // 46545
Rohangálnak hát. :) De nincs köszönő viszony :(
Itt úgy tűnik nem nagyon megy az otthoni szerelgetés, nagyon művész lelkek. Alfa szervíz 10 km-es körzetben van legalább 7-8. Aki nem engedheti meg a márkaszervizt, azok jellemzően gyorsszervizbe viszik az autót, van 3-4 nagy hálózat, mint pl az otthon is jelen levő (talán már nem?) Speedy. Kis autósboltot talán egyet láttam eddig, de nem jegyeztem meg hogy hol.
Nagy kereskedést kettőt találtam, az Oscaro-t és a Yakaruler-t. Nem tudom, hogy a szervizeket is ők látják-e el, vagy vannak-e kizárólag viszonteladókra szakosodott nagykerek. Otthon autóalkatrész szakmában dolgoztam 7,5 évig, némileg beleláttam a dolgokba, és szerintem elég jól működő rendszert tart fönn a 3-4 nagy nagyker.
Az internetes és a barkács kultúra is egész más, mint otthon. Rendes szerszámboltot vagy csavarboltot (utóbbiról biztos forrásból tudom hogy nincs!) sem találtam még, otthon meg a sarki csavarboltnak is tisztességes honlapja van, és hozza a google. Itt van néhány nagy OBI/Praktiker jellegű barkácsbolt hálózat, akik árulják a sok gagyit. Honlapja csak a nagyobb cégeknek van, azok nagy része is totál káosz.
Az internetet szinte csak vásárlásra (webshopok) használják, információt alig lehet találni. A feljebb említett két nagy kereskedő is webshopot üzemeltet, a Yakaruler-nak van 1 azaz "egy" olyan raktára, aminél van ügyfélfogadás is. Szerencsére nem messze a munkahelyemről, ugyanis az üzemanyag szűrőt elk*rtam /6-ost rendeltem, nem /5-öst, ami azért fura, mert típusválasztáskor rákérdez, hogy melyik szériás. Itt második szériának veszik a belső fészliftest, harmadiknak a külső fészliftest. Az üzemanyag szűrő váltás 2002-ben volt, tehát a a külső fészliftesekhez mindenképp a /5-ös kell, de valamiért a /6-os adta ki. Vagy mellékattintottam, vagy a rendszer volt szar, de a lényeg, hogy cseréltetnem kell. :(
Találtam Alfa club-ot, de nem olyan mint az Amore, inkább hivatalos márkaklubnak tűnik. Van valami üzlet is, a képek alapján mindenféle officiel Alfa cuccot árulnak, gondolom Lajos arannyal kell fizetni értük :( Olasz bontót sem találtam, Alfára szakosodott "háztáji" bontót főleg nem. Hát, kb ez a helyzet. (ide nem tudom melyik szmájli passzolna)
Itt úgy tűnik nem nagyon megy az otthoni szerelgetés, nagyon művész lelkek. Alfa szervíz 10 km-es körzetben van legalább 7-8. Aki nem engedheti meg a márkaszervizt, azok jellemzően gyorsszervizbe viszik az autót, van 3-4 nagy hálózat, mint pl az otthon is jelen levő (talán már nem?) Speedy. Kis autósboltot talán egyet láttam eddig, de nem jegyeztem meg hogy hol.
Nagy kereskedést kettőt találtam, az Oscaro-t és a Yakaruler-t. Nem tudom, hogy a szervizeket is ők látják-e el, vagy vannak-e kizárólag viszonteladókra szakosodott nagykerek. Otthon autóalkatrész szakmában dolgoztam 7,5 évig, némileg beleláttam a dolgokba, és szerintem elég jól működő rendszert tart fönn a 3-4 nagy nagyker.
Az internetes és a barkács kultúra is egész más, mint otthon. Rendes szerszámboltot vagy csavarboltot (utóbbiról biztos forrásból tudom hogy nincs!) sem találtam még, otthon meg a sarki csavarboltnak is tisztességes honlapja van, és hozza a google. Itt van néhány nagy OBI/Praktiker jellegű barkácsbolt hálózat, akik árulják a sok gagyit. Honlapja csak a nagyobb cégeknek van, azok nagy része is totál káosz.
Az internetet szinte csak vásárlásra (webshopok) használják, információt alig lehet találni. A feljebb említett két nagy kereskedő is webshopot üzemeltet, a Yakaruler-nak van 1 azaz "egy" olyan raktára, aminél van ügyfélfogadás is. Szerencsére nem messze a munkahelyemről, ugyanis az üzemanyag szűrőt elk*rtam /6-ost rendeltem, nem /5-öst, ami azért fura, mert típusválasztáskor rákérdez, hogy melyik szériás. Itt második szériának veszik a belső fészliftest, harmadiknak a külső fészliftest. Az üzemanyag szűrő váltás 2002-ben volt, tehát a a külső fészliftesekhez mindenképp a /5-ös kell, de valamiért a /6-os adta ki. Vagy mellékattintottam, vagy a rendszer volt szar, de a lényeg, hogy cseréltetnem kell. :(
Találtam Alfa club-ot, de nem olyan mint az Amore, inkább hivatalos márkaklubnak tűnik. Van valami üzlet is, a képek alapján mindenféle officiel Alfa cuccot árulnak, gondolom Lajos arannyal kell fizetni értük :( Olasz bontót sem találtam, Alfára szakosodott "háztáji" bontót főleg nem. Hát, kb ez a helyzet. (ide nem tudom melyik szmájli passzolna)
Imyx20-11-2013 17:18:41 // 46544
És akkor tört verzióval sem (?) :). Tehát akkor 50 €, hogy működjön? :). Ezt se gondoltam volna.
Kösz a linket, most már világos :-).
A JTS-em nem panaszkodott, hogy tört MES-sel miért akarom állítani a xenon fényszórókat :)), bezzeg ez... :)
Köszönöm!!
Kösz a linket, most már világos :-).
A JTS-em nem panaszkodott, hogy tört MES-sel miért akarom állítani a xenon fényszórókat :)), bezzeg ez... :)
Köszönöm!!
süsnye20-11-2013 16:43:08 // 46543
nekem is ME 3.1 van a 156 2.5V6-ban és ingyenessel nem megy.
süsnye20-11-2013 16:41:14 // 46542
az ingyenessel nem tudsz csatlakozni, csak az airbag-hez a lista szerint
Imyx20-11-2013 15:59:43 // 46541
Hm, igazad lehet, egy próbát megér :), thx!
Bomi20-11-2013 15:51:00 // 46540
Nekem az Alfa 156-hoz pl. csak ELM327 kábelllel sikerült csatlakoznom VAG-commal nem...esetleg egy próbát megérne másik kábellel.
Imyx20-11-2013 15:16:47 // 46539
Urak,
MES-sel nem tudok csatlakozni a 166 3.0 V6-os motorhoz, azzal a hibaüzenettel, hogy a használt program (MES) próbaverzió, elutasítja a csatlakozási kérelmet.
Próbáltam új, illetve régebbi verzióval is, hiába. Crackelt verzióval is is ugyanez van. Egyik vezérlőegységhez se tudok csatlakozni, a fent említett hibaüzenet kíséretében.
Megkérdőjelezném, hogy az ECU tud ilyen irányban csatlakozást elutasítani.. még ilyennel nem találkoztam, hogy ingyenes szoftverrel ne lehessen csatlakozni a motorhoz pl. A xenon állítás, és miegyéb műveletek teljes verziót igényelnek, ez tiszta.
De a motor ECU-hoz elég kellene legyen a demo verzió is :).
Kapcsolható VagCom kábelem van.
Ha valaki V6-hoz tud csatlakozni ezzel a kábellel, és MES-sel,legyen szíves árulja el, hogyan kell :).
Bárminemű egyéb tippet, ötletet is megköszönök :).
MES-sel nem tudok csatlakozni a 166 3.0 V6-os motorhoz, azzal a hibaüzenettel, hogy a használt program (MES) próbaverzió, elutasítja a csatlakozási kérelmet.
Próbáltam új, illetve régebbi verzióval is, hiába. Crackelt verzióval is is ugyanez van. Egyik vezérlőegységhez se tudok csatlakozni, a fent említett hibaüzenet kíséretében.
Megkérdőjelezném, hogy az ECU tud ilyen irányban csatlakozást elutasítani.. még ilyennel nem találkoztam, hogy ingyenes szoftverrel ne lehessen csatlakozni a motorhoz pl. A xenon állítás, és miegyéb műveletek teljes verziót igényelnek, ez tiszta.
De a motor ECU-hoz elég kellene legyen a demo verzió is :).
Kapcsolható VagCom kábelem van.
Ha valaki V6-hoz tud csatlakozni ezzel a kábellel, és MES-sel,legyen szíves árulja el, hogyan kell :).
Bárminemű egyéb tippet, ötletet is megköszönök :).
Bomi20-11-2013 14:34:18 // 46538
A mikroszűrő eltávolítását max csak egy próbára tenném meg, ha kiderül ,hogy valóban nyomásszabályzó kell bele (és netán a használt sem lesz jó) akkor megveszem az újat bele...én úgy látom ,hogy az új nyomásszabályzón is van szűrő (lásd kép) és úgy tudom a porlasztókban is van de erre nem esküszöm meg!
Na de majd holnap vagy pénteken amikor cserélem okosabb leszek!
(akkor lepődöm majd meg igazán ha máe az enyémben is levágták a szűrőt :))

Na de majd holnap vagy pénteken amikor cserélem okosabb leszek!
(akkor lepődöm majd meg igazán ha máe az enyémben is levágták a szűrőt :))

.......................20-11-2013 14:28:31 // 46537
szerintem se kéne fogóval letörni oszt jóccaka,
nem véletlenül van az ott
a nepperek szokták letörni ,ha nem idnul a kocsi
nem véletlenül van az ott
a nepperek szokták letörni ,ha nem idnul a kocsi
WarbiRunner (Gyuri)20-11-2013 14:02:23 // 46536
Ha amiatt áll meg az autó, hogy koszos az a szűrő, akkor nagyon nem logikus lépés azzal a lendülettel levágni. Azon a szűrőn nem szabad kosznak lennie! És ha így van, nyugodtabban berakhatod a szűrő nélkülit. A fémreszelék ettől függetlenül keletkezik a jtd-ben is, legfeljebb a porlasztók tovább bírják, ezt ki-ki maga eldönti, hogy mennyire hosszú távra tervez. Abban biztos lehetsz, hogy az autógyártó igyekszik nem túl hosszútávra tervezni.
Szóval azt hogy ott van a szűrő, meg kell becsülni, feltételezhetően azt még hosszú távra tervezve tették oda, vagy elővigyázatossági okokból, lévén a 105 jtd előtt nem volt sok tapasztalat a cr dízelekkel. Ha nem tudod pótolni, persze ez van, de direkt nem vágnám le, főleg ha koszosan került elő a pumpából.
Szóval azt hogy ott van a szűrő, meg kell becsülni, feltételezhetően azt még hosszú távra tervezve tették oda, vagy elővigyázatossági okokból, lévén a 105 jtd előtt nem volt sok tapasztalat a cr dízelekkel. Ha nem tudod pótolni, persze ez van, de direkt nem vágnám le, főleg ha koszosan került elő a pumpából.
mex8620-11-2013 13:08:26 // 46535
na ja az ipari hulladék
még1x mondom csak a szürö létjogosultsága miatt hoztam fel :D
még1x mondom csak a szürö létjogosultsága miatt hoztam fel :D
DieselManiaco(NagyVad)20-11-2013 12:44:42 // 46534
a dci-ket ne említsük egy napon a rendes dieselekkel:D
mex8620-11-2013 12:18:28 // 46533
amikröl én beszélek hogy spénesednek, az delphi.
én arra godnoltam h valszeg azon okbol lehet ott az a szürö ami azokat kinyirja.
ettöl függetlenül örülök h a mieinkkel nemigen van baj :)
én arra godnoltam h valszeg azon okbol lehet ott az a szürö ami azokat kinyirja.
ettöl függetlenül örülök h a mieinkkel nemigen van baj :)
.......................20-11-2013 12:13:32 // 46532
egy dolog a müködési elv,egy másik hogy gyártástechnológiailag sikerül tartósra csináln vagy nem
Bosch Cp 2 es nagyomású van szinte az összes Fiat ALfa jtd ,jtdm ekben
nem szokott baj lenni velük
(pl a Bosch CP4 amerikában ugyanolyan spénesedéseket produkál,
spénes lesz
Bosch Cp 2 es nagyomású van szinte az összes Fiat ALfa jtd ,jtdm ekben
nem szokott baj lenni velük
(pl a Bosch CP4 amerikában ugyanolyan spénesedéseket produkál,
spénes lesz
mex8620-11-2013 12:02:30 // 46531
müködési elv alapjän CR-re gondoltam
mex8620-11-2013 11:56:41 // 46530
miért az nem ugyanilyen müködési elvü motor?
bär talän a JTD a tapasztalatok alapjän nem szokott szivattyukopäst produkälni
bär talän a JTD a tapasztalatok alapjän nem szokott szivattyukopäst produkälni
Attika0120-11-2013 11:42:45 // 46529
JTD-ről beszélünk, nem dci-ről. Tapasztalatból írom amit írok. SORRY.
mex8620-11-2013 11:39:31 // 46528
hogy ott van-e szürö a szabälyzoba nem tudom.
valszeg nincs
valszeg nincs
mex8620-11-2013 11:39:14 // 46527
a pumpa kopäsa miatt välnak le részecskék, az pedig mär a rendes gäzolajszürö utän van....
csodälatos offos DCI-k sorba halnak meg amiatt mert a pumpa kopadékát beküldi a porlasztóba. volt kollegäm mindig kuton tankolt ujonnan vett fent nevezettje is 140e km-nél porlaszto felujitäst kivänt fentiek miatt...
csodälatos offos DCI-k sorba halnak meg amiatt mert a pumpa kopadékát beküldi a porlasztóba. volt kollegäm mindig kuton tankolt ujonnan vett fent nevezettje is 140e km-nél porlaszto felujitäst kivänt fentiek miatt...
Attika0120-11-2013 11:32:18 // 46526
Én és rajtam kívül még sokan mások így oldottuk meg. Az újabb kiadásúakban viszont már nincs ez a szűrő, mert hogy gondolatom szerint rájöttek hogy "fölösleges". Miért is válnak le fém részecskék? Az újabbakban már nem kell felfogni? Nem kötöszködöm, csak felmerülnek az írásod olvasására ezek a kérdések. :) Én sem akarok magamnak, és másoknak plusz kiadásokat csinálni, minden fillérnek meg van a helye. Rendelni szerettem volna szabályzó szelepet, mikor eme problémával kűzdöttem, de nem találtam szűrővel ellátott szelepet (újat). Használtat meg nyilván nem fogok egy ilyen darabból beépíteni.
WarbiRunner (Gyuri)20-11-2013 10:18:23 // 46525
Annak azért oka van ha a mikroszűrő eldugul. A CR rendszert én nem kezelném úgy mint a Lada karbis üzemanyag rendszerét. :-)
Nekem gyári szabályzóm és mikroszűrőm van, sosem dugult el. Ha el fog, akkor megpróbálom kitalálni miért. Ha kosz jut a porlasztóba, annak előbb-utóbb ára van. Magasabb ára, mint egy tanktisztításnak, gázolajszűrőcserének, vagy akár egy vadiúj nyomásszabályzónak.
Elvileg, mivel ez a szűrő a gázolajszűrő után van, nem szabadna csak úgy eltömődnie, legalábbis túl sűrűn nem. Leginkább a nagynyomású pumpa működése közben leváló fémforgácsokat hivatott megfogni (vagy biztonság, ha gond van a gázolajszűrővel). Ha a "forgács" túl gyorsan gyűlik, arra nem hiszem hogy az a megoldás, hogy beengedjük a porlasztóba. .
Nekem gyári szabályzóm és mikroszűrőm van, sosem dugult el. Ha el fog, akkor megpróbálom kitalálni miért. Ha kosz jut a porlasztóba, annak előbb-utóbb ára van. Magasabb ára, mint egy tanktisztításnak, gázolajszűrőcserének, vagy akár egy vadiúj nyomásszabályzónak.
Elvileg, mivel ez a szűrő a gázolajszűrő után van, nem szabadna csak úgy eltömődnie, legalábbis túl sűrűn nem. Leginkább a nagynyomású pumpa működése közben leváló fémforgácsokat hivatott megfogni (vagy biztonság, ha gond van a gázolajszűrővel). Ha a "forgács" túl gyorsan gyűlik, arra nem hiszem hogy az a megoldás, hogy beengedjük a porlasztóba. .
Hakesh20-11-2013 07:24:15 // 46524
Urak!
Pár napja az egész napos eső után észrevettem, hogy beázik a csomagtartóm (156-osról beszélünk). A beázás pontos helye, a csomagtér jobb oldalánál, fent történhet, ott, ahol a teleszkóp "sín" fekszik. Legalábbis ott éreztem vizesnek a kárpitot.
Újra is húztam az imbuszokat a sínen, hátha...
A mai (éjjeli) esőzés után újra vizes volt a kárpit, sőt, a biztonság kedvéért alá rakott törülköző is nedves volt, szóval nem csak apró szivárgásról lehet szó...
Valaki járt már ebben a cipőben? Hol kezdjek kutakodni, vannak-e tipikus pontok ilyen estre? Mert ha könnyen orvosolható a probléma, akkor nem megyek szakihoz...
Előre is köszi!
Közben kutattam egy képet a neten, hogy tudjam jelölni a kritikus területet. :)

Pár napja az egész napos eső után észrevettem, hogy beázik a csomagtartóm (156-osról beszélünk). A beázás pontos helye, a csomagtér jobb oldalánál, fent történhet, ott, ahol a teleszkóp "sín" fekszik. Legalábbis ott éreztem vizesnek a kárpitot.
Újra is húztam az imbuszokat a sínen, hátha...
A mai (éjjeli) esőzés után újra vizes volt a kárpit, sőt, a biztonság kedvéért alá rakott törülköző is nedves volt, szóval nem csak apró szivárgásról lehet szó...
Valaki járt már ebben a cipőben? Hol kezdjek kutakodni, vannak-e tipikus pontok ilyen estre? Mert ha könnyen orvosolható a probléma, akkor nem megyek szakihoz...
Előre is köszi!
Közben kutattam egy képet a neten, hogy tudjam jelölni a kritikus területet. :)

Tuningman20-11-2013 02:56:59 // 46523
Ja, én pedig nem tudom honnan vettem, hogy légszűrő kell.:DD
Hajnalban már van zavar.:D
Hajnalban már van zavar.:D
Tuningman20-11-2013 02:47:59 // 46522
Na így már mindjárt más:)
w714/4 a belevaló ahogy Ferke is írta.
Ami a lényeg, 76mm átmérő és M20X1.5 menet a hossza márkánként változó ami nem sokat számít mert van hely bőven. Legfeljebb picit több olaj kell bele.:)
Azt azért nem értem, hogy nálad ott kint nincs értelmes helyi autósbolt?
Csak rohangálnak Alfák Franciában is:)
w714/4 a belevaló ahogy Ferke is írta.
Ami a lényeg, 76mm átmérő és M20X1.5 menet a hossza márkánként változó ami nem sokat számít mert van hely bőven. Legfeljebb picit több olaj kell bele.:)
Azt azért nem értem, hogy nálad ott kint nincs értelmes helyi autósbolt?
Csak rohangálnak Alfák Franciában is:)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
534
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?