Forum >> Szerelőműhely

hg6idn31-08-2013 16:38:12 // 45971
Sziasztok!
Egy kérdés:

a váltó kulisszát felülről, vagy alváz alól tudom kiszabadítani?
A felső 3 db 10 csavarból kettő simán elforog, kb 3500rpm fölött sírbakergető hangot ad :(
Mielőtt a szerviz CD-t kérdeznétek, család hölgytagja elpakolta, autó félig szétszedve, bor az esti fröccshöz behűtve :)
pex15631-08-2013 13:07:24 // 45970
Sziasztok,

Emlékeim szerint amikor először cserélték az "alapjárati motort", a csere után nem csak az alapjárati szabályzó szervomotor felől kellett kalibrálni, tanítani az ECU-t, hanem a gázpedál állást is tanítani kellett neki. Mivel az egy külön potit mozgat a bovdenen keresztül. (lásd. fotóalbumom)

Nos sajnos, újra cserélni kellett az alkatrészt, de a szervizekben csak a az alapjárati motor kalibrálást végzik, mert szerintük nem kell a gázpedált kalibrálni, és nem is értik mit kérek tőlük... Cserébe persze az alapjárat nem jó.

Van valaki aki tudja, hogy pontosan, hogyan kell eljárni az alapjárati motor cseréje esetén?

Illetve mi okozhatja még az alapjárati problémát? 1800 körül áll be, illetve néha jó. Nem ingadozik egyszerűen hülye értekre áll be.

Köszönettel:
Péter

1998 alfa 156 1.6 TS motorkód.: 67...

Ja és minden új és gyári: légtömegmérő, lambdaszonda, alapjárati motor
Jack30-08-2013 12:29:36 // 45969
Gyárilag is 98-as kell a kocsiba, annál kisebb oktánszámú benzintől (legyen az akár prémium 95-ös) szánalmassá válik a kocsi. Csörög és erőtlen, az alapjárat kritikán aluli. 98-as használatával dinamikusabb a kocsi, alapjárat kicsit durrog, csörgés (nekem) néha hallható. Én ezt használtam sokáig. Kiko ajánlására elkezdtem 100-ast próbálgatni (OMV, MOL,Shell). CSörgést szinte azóta nem hallottam, alul még több nyomaték, minimális fogyasztás csökkenés (a comp szerint, valóst még nem mértem), viszont 470ft literje lassan.... A magas sűrítés miatt 95-ös nem való bele:(
Kka30-08-2013 11:44:20 // 45968
Sziasztok!
Debrecenben vagy annak közvetlen környékén ki van megbizható szerelő, aki ért is az Alfákhoz?
PistaFR29-08-2013 17:11:33 // 45967
Kb 10 éve dolgoztam építőgép szervizben, többek közt szemcseszórókkal is foglalkoztunk. Az egyik ügyfelünk graffity eltávolítással foglalkozott, vizes szemcseszóróval. Ők már akkoriban is különböző csonthéjasok (cseresznye, szilva, csupa pálinka alapanyag ;) ) maghéjának az őrleményével dolgoztak, az óceánon innen.
GTPeti27-08-2013 20:05:17 // 45966
JTS tulajok! Eddig a GTV-be szinte csak BP ultimate üa-t (elvileg 95+, prémium) tankoltam. Most kivételesen OMV Super Plus (értsd.: 98-as) ment bele. Érdekes módon más lett ez+az. Az alapjárat, mintha simább lenne, a motor pedig harsányabban szól (mondjuk 3000-nél). Mintha jobban is húzna.
Most vagy az ultimate-tel csendesebb és ez extra, vagy a 98-as tetszik az autónak.
Utánajárok, majd tesztelgetem még... (A VPower is sorra kerül, természetesen.)
Imyx27-08-2013 19:52:20 // 45965
Nem tudtam ezt, az ember mindig tanul valamit :), thx.
Buddha27-08-2013 17:20:01 // 45964
Az óceán túloldalán már rég bevált szokás, hogy dió vagy mogyoróhéjjal tisztítják a fémet! Granulátummá őrlik és azzal fúvatják tisztára! :-) A fémet egyáltalán nem bántja, a festéket meg minden mást tökéletesen letakarítja.
Imyx27-08-2013 16:57:26 // 45963
Walnut shell? :))). Az. Elég meghökkentő :-)))).
forrasr27-08-2013 15:01:38 // 45962
Sziasztok!
A következőkben kérem a segítségeteket, mert miért is ne nyaraláskor produkál meglepetést az autó. Idefel hibátlanul jöttünk, célhoz érve leállítottam. Újra indítottam egy fél óra múlva, átjártam egy másik helyre kb 2 percet járt a motor, majd mikor leállítottam volna, kulcsot elfordít és még pár másodpercig járt a motor, majd leállt. Következő indításkor MIL lámpa fogadott, mikor le akartam állítani némi késedelemmel reagált ismét. Kéznél volt a diag kábel, így némi telepítgetés után kiolvastam, és a következő hibajeleket kaptam:
Mi az a leállító szolenoid, konkrétan melyik alkatrész? Lehetséges, hogy a hosszabb út alatt megragadt a szelep? Mennyire kellhet attól tartsak, hogy félúton megáll a technika?
Hja azt kihagytam, hogy visszaérve a kocsihoz, a gyújtás ráadásával MIL lámpa kialudt, mint eltárolt hiba maradt benn, elindítva megszűnt a hibajelenség, töröltem a kódokat és egyelőre nem dobta vissza (2,4 JTD cf2)
Gábor15627-08-2013 13:43:01 // 45961
ezen se lehet látni, hogy lyukas :/ onnan tudtam meg hogy hol ereszt, hogy teljesen tisztára letöröltem bindítottam az autót tekergettem a kormányt és egyszercsak megjelent ott a kis rózsaszín olaj :/
.......................27-08-2013 13:18:59 // 45960
Bontott is jó,ugyis làtod h lyokas e?
Gábor15627-08-2013 12:31:25 // 45959
Sziasztok!
Elrepedt elöl egy szervohűtő csövem az ami a zárhíd alatt van, gondolom alumínium cső, a rögzítésnél kidörzsölődött és ereszt. Tanácsot kérnék melyik lehetőséget válasszam?

1-veszek egy zsír újat gondolom méregdrágán de nincs vele gond
2-veszek egy bontottat és reménykedem hogy azzal nincs ugyan ez
3-elviszem alumínium heggesztőhöz ami vagy jó lesz vagy nem

Megköszönném ha valaki tudna segíteni :)
.......................27-08-2013 12:22:56 // 45958
tökérdekes a Bmw mogyoróhélyal tisztítja ,hengerfej leszedés nélkül
Megmogyorózzàk a szivoszelepeket
Imyx27-08-2013 11:31:03 // 45957
Köszi a cikket!!!
Tuningman27-08-2013 02:10:49 // 45956
Anno erre a célra fékfolyadékot használtunk, hibátlanul tisztán tartotta a szelepeket.:)
Itt viszont szerintem semmilyen szeleptisztító hókusz-pokuszt nem kéne kipróbálni, többet árthat, mint amennyit használ.
Ha ilyen mértékű lerakódás van a szelepeken azt csak egy módon lehet tisztességesen megpucolni, hengerfej le, szelepek ki. Jó volna tudni, hogy mennyi km alatt rakódik le ekkora mennyiség.
Ha pl. 100ezer km alatt, akkor belefér egy ilyen művelet, feltételezve, hogy ezt a km-t több év alatt futja le.
Buksi26-08-2013 22:02:44 // 45955
Irigykedsz, mi? :-DDDD
GTPeti26-08-2013 20:42:02 // 45953
Nem, dehogy. :) Csak benéztem. Lehet, vmelyik német fórumon láttam a minap egy Liqui-s linket, emiatt.
Piritu - 1.000.00026-08-2013 20:39:34 // 45952
A belinkelt cuccot ők gyártják? :-O
GTPeti26-08-2013 20:33:29 // 45951
Spec. a Liqui Moly pont nem az a cég, amelyik össze-vissza ígérget.
TSiga ( I am the TSIG)26-08-2013 20:21:50 // 45950
Te jó isten!
Ennyi ésszel már rég felvettelek volna a Ferrarihoz fejleszőnek. :-D
hg6idn26-08-2013 20:06:18 // 45949
Lassan már úgy árulnak kemikáliákat mint a középkorban a bűn bocsánatot, mindenre jó, csak fizess :)
Gondolom lelkes, gondos Skodás öreguraknál beválik 20EKm alatti motornál preventív célból.
Kíváncsi lennék a katalizátor mit szól hozzá....
GTPeti26-08-2013 19:01:04 // 45948
A szívócsőbe kéne spriccelni, márpedig az nehézkes. Amúgy is sokáig tartana, míg a ráégett kormot leoldaná. Van egy ilyennel foglalkozó német gyártó, de még hagyom, hogy dolgozzanak a dolgon. Szerintem előbb utóbb lesz kíméletes, ámde működő tisztítási eljárás.
@gecsa: Ha egyben jön le az egész, az tényleg veszélyes lenne. Ha viszont mindig "csak egy kevés" jön le, azt még talán elviselné a motor. Bár a kat-on nem jutna át, max ha tényleg "korom állagú".
Imyx26-08-2013 17:58:55 // 45947
Egy fiatalabb, keveset futott autónál (van ilyen?? :)))) szerintem a szelepeknél nincs különösebb lerakódás. Ott nem lehet gond, ha használják, de végül is minek? Ott nem kell... Viszont öreg autóknál gond lehet, injektor tisztítótól is állt már meg motor :).

Az üzemanyag talán egy picit feloldja, de az akkor is a motorban marad valóban :-).
mreni26-08-2013 16:50:55 // 45946
kipuffogja :D
Tom8526-08-2013 16:48:16 // 45945
Én itthon az összes autóba fújtam ilyet. Még anno, ahol régebben dolgoztam, ott használtuk és csak pozitív vélemények voltak. Egyértelműen szebb alapjárat, dinamikusabb lesz a motor, jobban pörög, stb... Nyilván ez függ attól, mennyire koszos belülről, általában a csak városban használtak sokkal szarabbak voltak. Fehér és rohadt szúrós szagú, büdös füst jön a kipufogóból, attól függ mennyire volt koszos a gép. Pl. tegnapelőtt fújtam az enyémbe, alig jött valami füst (nem is történt érdemleges változás menetteljesítményre), de volt olyan autó,mintha alá raktunk volna egy füstgépet! :)) Mondjuk a JTS-nél nem tudom, de sima benzinesnél biztos, hogy ér valamit.
gecsa26-08-2013 16:08:27 // 45944
de hova lesz a csodaszer által lemart koksz? gondolom nem gázzá alakítja..
Imyx26-08-2013 15:04:03 // 45943
Alvázszám szerint tudsz hozzá venni lmm-et, nem fontos az EU besorolás. Ha jelenleg gyári Bosch van benne, a gyári szám alapján is tudsz rendelni.
Imyx26-08-2013 14:59:04 // 45942
A szeleptisztító csodaszer működhet 'normál' befecskendezésű motornál, a JTS 'direkt' befecskendezős motornál aligha, mivelhogy közvetlenül az égéstérbe fecskendezi az üzemanyagot. Ugye ezért rakódik le a kosz a szelepeknél, mert nincs mi "lemossa".

Javítsatok ki, ha rosszul informált vagyok erről a motorról.

Imádjuk ezt a motort ;-)). Én a jövő év elején megbontom, az tuti :). Kerül amibe kerül. Az olajfogyasztás is bosszant rendesen, a TS ehhez képest semmit nem fogyasztott :))).
gecsa26-08-2013 11:19:44 // 45941
és szerinted hová távozik a sok szutyi? vagy csak úgy abrakadabra eltűnik? :)

biztos jók ezek az adalékok, de én kíváncsi kellék egy szétszedett before-after képre is..
Ricsi 14726-08-2013 11:14:47 // 45940
Üdv! Légtömegmérőt kellene vennem, de nem tudom, hogy melyik környezetvédelmi osztályba tartozik az autóm, ezt fontos lehet tudni, vagy mind1 hogy Eu 3-as vagy 4-es osztályba van sorolva az autóm? Csak azért kérdezem mert állítólag nem mind1 hogy hova tartozik...!
hg6idn26-08-2013 07:00:29 // 45939
Szia!

Tegnapi infók alapján bennem is elindult a vezérhangya, mi lehet a szelepeim környékén 170 k Km után :(
Találtam is "csodaszert":
Szelep tisztító

Nem hinném, hogy közelébe érhet a szétszerelt mechanikai tisztításnak.

Friss JTS vásárlóként feltűnt, hogy a forgattyúsház vákuum alatt van, míg más olasz benzineseimnél mindig kicsi túlnyomással találkoztam...
GTPeti25-08-2013 20:59:24 // 45937
Azt mondod egy ilyen nem okozna gondot?

Mocat oil catch can, 1 litre
GTPeti25-08-2013 20:55:05 // 45936
Köszönöm a választ.

Összefoglalnám, akkor mit szűrtem le belőle:

- A cartársnál a rossz CO-t a leírtak alapján nem okozhatta a nem megérkező kartergáz. (De akkor ez egy ellentmondás.)
- Kéne venni egy Mocal lecsapatót és a kartercső útjába tenni.
- A szívócsőt az előbbi alapján NEM kéne ledugózni.
- A szelepre befecskendezés gyak. nem megvalósítható, a szoftveren elbukik. Marad a takarítgatás.

Ezeket jól értettem? (I / N)

Megtennéd, hogy küldesz egy ebay linket a Mocal-hoz? Mert nem nagyon találok olyat amire gondolhatsz.

Köszi mégegyszer!
Liquid25-08-2013 20:50:23 // 45935
rossz helyen kérdezted szerintem. Én egy olasz alkatrészes üzletben vettem itt Győrben, de sztem Erhard vagy Ofi simán tud neked rendelni.
Liquid25-08-2013 20:49:13 // 45934
gyári újra cseréld, kb. 8-10e ft, legalábbis a 2.0TS-nél pár éve ennyi volt, plusz nekem a kartergáz csövet is cserélnem kellett, mert változott és a régit összedugva az úgy flexibilissel, feszült és eltört pár hét után. 18e volt akkor együtt a 2 cső.
[k i z z o]25-08-2013 20:43:58 // 45933
A CO érték nem módosulhat, hiszen ideális esetben egy konstans feltöltött térből - karter - nyerhet többletoxigént, de ez a tér csak pulzál, átlagban vákuum van benne, és kiegyenlítődik, azaz nincs hozzáadott értéke a beszívott levegő mennyiségéhez.

Egy kopott motor esetén a lefújások miatt lehet 1-2% hozzáadott, ideális esetben oxigénmentes gáz a karterben, amelyet beszívva, a MAF értékhez képest korrekciót hajt végre, hiszen kevesebb oxigén lesz a hengerben, be kell avatkozni ( a motor VE értéke ugye nem változik, csak bekeversz oxigén helyett valami mást). A kartergáz a CO értékét ronthatná, de csak addig, amíg nincs korrekció. (Az LSU már 32 foktól korrigál a JTS -ben, és átlag 10s alatt felfűtődik, nagyon kicsi lehet ez az intervallum, ugye a JTS -t elviszik alul 1.1 - 1.2 lambda körülire, kell a data, meg minél előbb sztochiometrikusra kell szabályozni, meg a 2 katalizátor is érzékeny.)



A szívósort le kell zárni, ha a kartergáz kikerül belőle, a kartergázt egy normális centrifugál lecsapatón keresztül kell engedni (Pl. Mocal, 100GBP Ebayen), és mehet bárhol a szabadba, a jó lecsapatóval nincsen olajszag stb., de azt a gázt már jobb eséllyel lehet visszavezetni a szívósorba akár - vákuum alatt ezek is sokkal hatékonyabbak. Kínai oil catchek itt nem játszanak. A motor szempontjából jobb, ha a gázok a szívócsőbe kerülnek, mert így fenntartható egy javarészt negatív nyomású forgattyúsház (főleg egy lefúvásos motornál - a legtöbb JTS ilyen - kialakuló pulzáló pozitív forgattyús nyomás akár a tömítések túlterheléséhez is vezethet, egyszerűen, mert ambientre távozik a kartergáz, nem pedig pl. -4psi viszi el magával).

A szívószelepre befecskendezés nem ilyen egyszerű, a nagynyomású rendszerre nem lehet szinkronizálni 1:1 -ben, mert az ugye felső holtpont előtt fecskendez, illetve valamikor összenyitás után már nekiáll, ugyanakkor a kisnyomású rendszernek zárt szívószelepre kellene fecskendeznie, hogy pucoljon, azaz a befecskendezés kezdetét úgy kell megválasztani, hogy szívószelep nyitásra befejeződjön. Ugyanakkor a nagynyomású rendszer nem fecskendezhet, ha a kicsike megy, és a rétegképzés miatt, nem mindegy, hogy a kisnyomású milyen fordulaton,terhelésen dolgozik, nehogy pl. bekopogjon (a sürítés itt ugye 11.3 már). Meg persze neked elég lehet akár minden 1000. ciklusban fecskendezni, ki kellene találni.


Ha remappal meg tudnád oldani, nem lenne nagy baj, ahhoz lassan már mindenki ért, de itt algoritmust kell módosítani, kellene az ME7.1.1 forráskódja, meg egy jó ST1027x fordító egy vezérlővel, szimulátorral.

Ami fontos, hogy a szelepszár szimeringek okozta olaj is épül a szívószelepre, nem csak kartergázból származó, de az a hengerfej állapotától függ. Ezért érdemes pl. levenni, megnézni a szelepszárakat, normálisan elpucolni, kiszelepelve. A lerakódás extrém esetben okozhat szelepfej törést is, nagy fordulaton, extrém esetben a korom a vezetőt is fogyaszthatja. A szívócsőre egyértelműen a kartergáz kicsapatás hiányosságai miatti olaj ég ki - ezért is fontos ezeknél a jó olaj (milyen is a JTS jó olaja, 10W40? de nem is igen a viszkozitáson van a hangsúly, a carbon buildup is eredményezte a JTS hez a minőségében más olaj előírását.)
Dévid25-08-2013 20:37:32 // 45932
Ca. három éve még létezett, én is cseréltem a 2.0 TS-en, előtte egy-két évvel meg Liquid.
indi6925-08-2013 19:59:36 // 45931
az kérlek tisztelettel egy a nasa által kifejlesztett motoradalék, amit én lenyúltam hosszú és fáradtságos aknamunkával az autom és én magam nagy örömére, egy baja van gyorsan fogy:)
GTVili25-08-2013 19:57:22 // 45930
Valami újfajta olajszűrő lehet.....:-)
GTPeti25-08-2013 19:54:00 // 45929
Szerintem szerelési segédanyag. :)
hg6idn25-08-2013 19:51:43 // 45928
A zöld henger piros csíkkal a tetején milyen alkatrész?, szerintem az én Alfámba is jó lehetne :)
GTVili25-08-2013 19:51:32 // 45927
Valóban másnak tűnik....de ne add fel.Holnap hívd fel az Elaforgot.....
indi6925-08-2013 19:38:58 // 45926
nekem ilyen , szerintem ez más
indi6925-08-2013 19:11:05 // 45925
ja, majd minnyá csinálok én is képet, meg veszek sört:)
GTVili25-08-2013 19:08:09 // 45924
Így néz ki.....
indi6925-08-2013 18:54:09 // 45923
öket még nem. neked a levegő hőmérő külön van, az lmm és a pillszelep között? egy képet tudnál dobni a mociról?
GTVili25-08-2013 18:49:55 // 45922
Érdekes.....én a 45-öshöz simán kaptam. Kérdezted már az Elaforg-ot is.....?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.