Forum >> Szerelőműhely

indi6925-08-2013 18:44:45 // 45921
üdv. nem lehet kapni, nem csinál senki. sajnos, ha lehetne nem kérdezném
GTVili25-08-2013 18:20:22 // 45920
Lehet kapni újat......pár ezer forintért. Kár gányolni....
indi6925-08-2013 18:00:36 // 45919
üdv. 156 1.6 ts 1998-as autóba 6-os számú csövet keresek vagy cserélném, de mire? ötlet? valaki csinált már ilyet? most szigetelőszalag van rajta, de ez igy gagyi
GTPeti25-08-2013 17:05:33 // 45918
Menj végig az akkutól a kpl. föld és plusz kábelen, egészen a biztosítéktábláig. (Szerintem ott lesz a hiba.)
GTVili25-08-2013 17:04:31 // 45917
Nem pulzál.....csak elhalványul,amíg nyomom a pedált.
Végignéztem az izzókat....még a féklámpa kapcsolót is...
GTPeti25-08-2013 17:00:26 // 45916
A pulzálást okozhatja igen. De egyben necces is a válasz, mert ha ő nem tud elég áramot felvenni, akkor az az ő baja, éppenhogy "egy kis belső ellenállású fogyasztóval kevesebb" a rendszerben. Nem lehet megspórolni a keresést. :(( Sok sikert!
GTVili25-08-2013 16:55:59 // 45915
Aha.....akkor lehet,hogy az ABS testelése lesz a ludas...? A csatlakozók remek állapotban vannak....és a kábelezésem is jónak tűnik. Több helyen megnéztem,és a szabadon levő sarukat leszámítva (testelési pontok) nem találtam korróziót....
GTPeti25-08-2013 16:50:49 // 45914
Nincs más megoldás több helyen kell mérni, hogy hol tűnik el a fesz. Ez 99%, hogy korrózió valahol. Az ABS elektronika áramfelvétele (tekercsek) okozza, szerintem.
GTVili25-08-2013 16:48:35 // 45913
Skacok! Merre érdemes kutakodni....ha benyomom a féket,beesik a feszültség. Ami persze érthető....de jobban beesik,mint amikor a tompítottat felkapcsolom.

A tompított esetében kb 0,5-0,8V...míg a fékpedál benyomásakor akár 1V fölé is megy.
Ami ugyebár azért is fura,mert a tompított 2X55W.....míg a fék csak 2X21W+a pótféklámpa.
Fura volt,hogy enyhén villog a központi kijelző fékezéskor.

A testkábeleket már átnéztem....ott minden rendben.
Ja....és meg egy kis adalék....a generátorom stabil 14,1V-al tölt.....se többel...se kevesebbel. A fordulatszám emelésével se nagyon változik a helyzet....

Ötlet.....?
GTPeti25-08-2013 16:02:41 // 45912
Ha nem számol rá, akkor a teljes ledugózás (a szívóoldalon) miért nem játszik?
GTPeti25-08-2013 15:56:41 // 45911
Értem, de akkor hogyan lehet, hogy a cartárséknál ledugózott kartercsőnél elmászott a CO?

A port injection alatt azt érted, hogy a szívószelep elé plusz benzint befecskendezni?
Ha igen:
- Ezt konstans mennyiséggel?
- Remap szükséges, vagy a lambda alapján korrigál majd?

Előre is köszi!
[k i z z o]25-08-2013 15:43:54 // 45910
+ neked már LSU4.2 -öd van, így tudja a "JTS" -t a felső tartományban, akármit dugóztok, annyit nem tudtok kartergáz vonalon, hogy le ne tudná korrigálni:) A megoldás, mint sok gyártó esetén + port injection, addíg pedig lehet tisztítani levett szivósorral, ha elég ügyesek vagytok.

András bácsi25-08-2013 15:40:25 // 45909
Akár lehet Ferodo is, de nem a Premier. Van ebből is vagy négyféle minőségi szint, ami egyenes arányban áll az árral.
[k i z z o]25-08-2013 15:37:35 // 45908
Nem számol rá.
Bilux25-08-2013 15:00:43 // 45907
Akkor jó :)
GTPeti25-08-2013 13:57:59 // 45906
(Kieg.: Ha a programmot úgy lehetne módosítani, hogy pontosan az LMM által lemért levegőhöz adagoljon benzint, akkor nem lenne szükség a plusz levegő bejuttatására. De ez az egész továbbra is csak elmélet.)
GTPeti25-08-2013 13:53:56 // 45905
Van egy teóriám... Azon alapul, amit tegnap leírtál. Valóban lehet, hogy az ECU nem az LMM által lemért levegőmennyiséghez adagol benzint, hanem arra rászámol még egy hangyányit, annyit, amennyi a tapasztalatok szerint a karter felől jöhet. És ebben az esetben az olajnak SEMMI szerepe nincs, hogy benne van, vagy nem.
Az egyedüli probléma, hogy ha egy hatékony szűrőt teszel be, akkor kevesebb lesz a levegő, ami arról jön. (Ismétlem, valószínűleg nem a kevesebb olaj a probléma.) Ez azt jelenti, hogy ha kb. ugyanannyi szűrt, tiszta levegő jönne azon a csövön, akkor a szívósori része meg lenne oldva.
(A kartergáz pedig pl. mehetne egy lecsapatószűrőn és egy sima szűrőn keresztül a nagyvilágba. Előbbi csökkentené az ilyen módon távozó gáz olajtartalmát - megtisztítaná -, a "mini légszűrő" pedig garantálná, hogy abból az irányból nem jöhet szűretlen levegő.)
19kicsike8225-08-2013 12:55:51 // 45904
Sziasztok!Segitseget kernek szepen!145 96-os az auto,nem talalom az elso kodlampa biztit,tudna valaki ebben segiteni?Elore is koszi!
Tom8525-08-2013 12:17:42 // 45903
Aha. És mi lett volna a jó betét? Egyébként még Ferodo-ban eddig nem csalódtam, azért választottam ezt.
Alfa GT-Csaba25-08-2013 11:41:53 // 45902
sehol nincs benne.
Dzsozy25-08-2013 10:28:14 // 45901
Köszi, persze a CO-ra gondoltam, ugyan úgy ahogy te írtad a, túldúsítást is tekintve. Egyébként, nem is ment olyan jól. Valszeg az olajpára során keletkezett "füstöt" is figyelembe veszi a szonda. Egyszer egy bmw-srácnál láttam, hogy valami elektrolízises műszer volt bele fabrikálva a kocsijába, és a direkt szűrőhöz vezette egy gumicsövön keresztül a felszabaduló "gázt". Azt mondta, neki bevált, hígul tőle az olajpára. Sajna mennem kellett, és nem tudtunk erről eleget dumálni, de ő is ezzel a jelenséggel küzd.
Bilux25-08-2013 08:37:50 // 45900
1.9JTDm-ben hol van a kartergáz szűrő?
pb_25-08-2013 00:27:59 // 45899
Perxe, hogy nem.)))
pb_25-08-2013 00:27:01 // 45898
A tárTSát is öxxe kell kenni, akkor nem fog nyikogni semmi sem, igaz fogni sem fog.D
pb_25-08-2013 00:18:14 // 45897
Lecsapatás.
pb_25-08-2013 00:17:06 // 45896
Biztos ez xünteti mayd +.)))
pb_25-08-2013 00:16:08 // 45895
Próbáld ki, hátha sikerül neked is, de Lőtte növex TSipexujjakat.D
Gonosztevő24-08-2013 23:33:48 // 45894
Sziasztok! Egyik barátom küzködik a 156 1.9 jtd-vel! Gondol egyet ès nem indul,motor hajt. hideg ès meleg motorral egyaránt produkálja a tünetet. Persze,tudom sok minden okozhatja,ezèrt minden hibalehetősèg èrdekelne. Èn először immo gondra tippeltem,majd AC pumpára is,majd a főtengely holtponti jeladót is emlìtettem(bár,ez szerintem csak meleg motornál okozna hibát) De,persze a legjobb ötletem ,hogy gèpet rá,azt kiderül! :-) Szóval,ötletek?
GTPeti24-08-2013 21:48:33 // 45893
Ha az elejét keni be, akkor pedig biztos, hogy nem. :)))


A cartárs tuti, hogy az oldalára, a vezetőrészre gondolt. :)
Ferke24-08-2013 21:46:56 // 45892
Ha nem keni meg a betét hátát, akkor nyikorog??:)))
Ferke24-08-2013 21:46:05 // 45891
Naja, kb a silverrel versenyezhet:)
András bácsi24-08-2013 21:39:27 // 45890
Az a magyarázat, hogy a Ferodo Premier egy olcsó és gyenge minőségű betét.
GTPeti24-08-2013 21:26:31 // 45889
Köszi az infót.

Érdekes amit írsz.

(Két észrevétel: Bizonyára a CO kibocsájtásra gondolsz. A lambda szonda amúgy nem dúsít túl, hanem a vezérlőegység, mely a szonda jelére támaszkodik. Ezekszerint belekalkulálja még az olajpárát is, ahogy írod.)

Nem adom fel... próbálok keresni valami megoldást, mert ez így nincs rendben.
Dzsozy24-08-2013 21:07:36 // 45888
Vannak kartergáz szűrők. Van olyan fajta aminek a betétje szivacsos. Lehet mosni. Igaz a meleg olajpára összehúzza, olyan lesz mint a rágó. Annó engem is foglalkoztatott az egész kiiktatása. Ledugózni NEM lehet a nyomás miatt. Csak úgy kivezetni sem ajánlatos, mert az utastér bűzleni fog az olajpárától. De a végére hagytam a csattanót. EZ AZ ÉN TAPASZTALATOM: A szerelőm mondta, hogy nyugodtan megcsinálhatom tehetek szűrőt rá, de az megzavarja a lambda szondát. Nem hittem neki, és két kartergáz szűrőt rádobtam a vasra. Két hét után ment műszakira, és az addig tökéletes co2 kibocsájtás rémálommá vált. Fekete matricát kapott a vas. ???? Elmentem a szerelőmhöz, hogy hogyan készítette fel a kocsit a műszakira. Mosolygott, rádugta a gépet a vasra, és mutatta, hogy a lambdaszonda túldúsít! Magyarázta, hogy a szonda kalibrálva van egy értékre. Környezetvédelem miatt "égetjük" el az olajpárát, de ez befolyásolja a kipufogógáz t. Szóval ha befolyásoljuk a gáz keveréket, akkor a szonda "megkeveredik". Tíz perc alatt visszafabrikáltuk, újra gép, és határon belül mozgott a szonda!
Szóval ez se jó, meg az se jó.
Jozso5324-08-2013 19:35:08 // 45887
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem hogy a 156-os öninditoját alulrol vagy felülről egyszerübb kivenni?Köszi a válaszokat.
mreni24-08-2013 18:35:27 // 45886
nálam már rég le van kötve a jtd-ről :D
DieselManiaco(NagyVad)24-08-2013 17:36:18 // 45885
a fékbetét és kengyel érintkező pontjait be kell zsírozni,valamint én a csúszkákat nézném meg amiken a nyereg mozog,nekem az egyik görbe volt és azért nyikorgott új betétekkel.
GTPeti24-08-2013 16:57:06 // 45884
Azt már látom, hogy buszokhoz és tgk-khoz igazi, cserélhető szűrőt szokás használni. Olyat kb. mint egy olajszűrő.
GTPeti24-08-2013 16:56:10 // 45883
Vagy szűrőt tenni rá és mehet a szabadba, ekkor olajszag lesz, azt írja valaki az Alfisti-n.
Vagy lecsapatót kell betenni az útjába, ekkor elvileg kevesebb pára megy tovább.
Perpill még az utánanézés fázisában vagyok.
Jack24-08-2013 16:43:22 // 45882
Kikötni, ledugózni? Szűrőt rá és kész? Állítólag megemelkedhet az olajfogyasztás.... Bár ezt sem értem hogyan függ össze a kartergáz elengedése és az olajfogyasztás... A képzett szakik elmagyarázhatnák hogy is van ez(persze csak ha helyes az állítás) ;).
GTPeti24-08-2013 15:20:45 // 45881
Arra vigyázott, hogy a két szelep, ahol éppen dolgozik zárva legyen.
Ez nem népbetegség, hanem a közv. bef. konstrukciójából fakad. :(
A kartergáz (olajpára) csak 50%-ban felelős a dologért. És ez az egyúttal ami ellen lehet is valamit tenni...
Jack24-08-2013 15:18:21 // 45880
Biztos ügyes kezű srác volt;). A hengerekbe hulló kokszdarabokkal mit csinált? :)
Először mikor megláttam ezeket a képeket, elszomorodtam(na, kifogtam a tipusbeteg modellt). Aztán egyre több cikket olvastam ahol hasonló problémák merültek fel, mind off-os tipus, ismert/elismert márkák többnyire. Nem nyugtat meg, hogy a szomszéd tehene is döglődik, de ez mintha most valami "népbetegséggé" nőtte volna ki magat a direkt bef. motoroknál.
Lehet a kartergáz a ludas, de ha jól rémlik a szegény keverékes üzemmel is összefüggésbe hozták a kokszolódást(lehet rosszul értettem).
Tom8524-08-2013 15:12:16 // 45879
Köszi! Kipróbálom!
Piritu - 1.000.00024-08-2013 14:48:15 // 45878
A csikorgást szünteti meg.
Tom8524-08-2013 13:44:33 // 45877
Nem, igazából azt sem tudom mire jó az! :)
Piritu - 1.000.00024-08-2013 13:40:14 // 45876
Rézpasztát kentél a betét hátára?
Roll198324-08-2013 13:22:28 // 45874
A fékbetétek sarkait lecsiszoltad picit?
Tom8524-08-2013 13:00:18 // 45873
Srácok, tud valaki valami ötletet adni a következőre? 156 1.6 fékről van szó. Kicseréltem mindkét első tárcsát, betétet és gumi csövet, leginkább azért mert a régi eléggé el volt kopva, plusz a bal fék ha bemelegedett nagyon nyikorgott úgy, hogy hozzá sem értem a pedálhoz. Az új tárcsa ATE, a betét Ferodo Premier. Összeraktam az újat, ugyanúgy nyikorgott. Szétszedtem a bal nyerget, dugattyút kipucoltam, bezsíroztam a gumiágyat és a csavart amiben csúszik a nyereg, a felfekvő felületeket megcsiszoltam amin mozog a betét. És ha bemelegszik, még mindig nyikorog, bár egy kicsit talán jobb lett. Nekem nincs más ötletem...
gecsa24-08-2013 11:36:27 // 45872
KLIKK

elég nehezen, igényelni fog némi bontást. szerintem a váltó felől fogja 2-3 csavar, nem tudom, mert alfán még nem szedtem le.

ha nekiállsz, az akksit mindenképp húzd le!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.