Forum >> Szerelőműhely
indi6925-08-2013 18:44:45 // 45921
üdv. nem lehet kapni, nem csinál senki. sajnos, ha lehetne nem kérdezném
GTVili25-08-2013 18:20:22 // 45920
Lehet kapni újat......pár ezer forintért. Kár gányolni....
indi6925-08-2013 18:00:36 // 45919
GTPeti25-08-2013 17:05:33 // 45918
Menj végig az akkutól a kpl. föld és plusz kábelen, egészen a biztosítéktábláig. (Szerintem ott lesz a hiba.)
GTVili25-08-2013 17:04:31 // 45917
Nem pulzál.....csak elhalványul,amíg nyomom a pedált.
Végignéztem az izzókat....még a féklámpa kapcsolót is...
Végignéztem az izzókat....még a féklámpa kapcsolót is...
GTPeti25-08-2013 17:00:26 // 45916
A pulzálást okozhatja igen. De egyben necces is a válasz, mert ha ő nem tud elég áramot felvenni, akkor az az ő baja, éppenhogy "egy kis belső ellenállású fogyasztóval kevesebb" a rendszerben. Nem lehet megspórolni a keresést. :(( Sok sikert!
GTVili25-08-2013 16:55:59 // 45915
Aha.....akkor lehet,hogy az ABS testelése lesz a ludas...? A csatlakozók remek állapotban vannak....és a kábelezésem is jónak tűnik. Több helyen megnéztem,és a szabadon levő sarukat leszámítva (testelési pontok) nem találtam korróziót....
GTPeti25-08-2013 16:50:49 // 45914
Nincs más megoldás több helyen kell mérni, hogy hol tűnik el a fesz. Ez 99%, hogy korrózió valahol. Az ABS elektronika áramfelvétele (tekercsek) okozza, szerintem.
GTVili25-08-2013 16:48:35 // 45913
Skacok! Merre érdemes kutakodni....ha benyomom a féket,beesik a feszültség. Ami persze érthető....de jobban beesik,mint amikor a tompítottat felkapcsolom.
A tompított esetében kb 0,5-0,8V...míg a fékpedál benyomásakor akár 1V fölé is megy.
Ami ugyebár azért is fura,mert a tompított 2X55W.....míg a fék csak 2X21W+a pótféklámpa.
Fura volt,hogy enyhén villog a központi kijelző fékezéskor.
A testkábeleket már átnéztem....ott minden rendben.
Ja....és meg egy kis adalék....a generátorom stabil 14,1V-al tölt.....se többel...se kevesebbel. A fordulatszám emelésével se nagyon változik a helyzet....
Ötlet.....?
A tompított esetében kb 0,5-0,8V...míg a fékpedál benyomásakor akár 1V fölé is megy.
Ami ugyebár azért is fura,mert a tompított 2X55W.....míg a fék csak 2X21W+a pótféklámpa.
Fura volt,hogy enyhén villog a központi kijelző fékezéskor.
A testkábeleket már átnéztem....ott minden rendben.
Ja....és meg egy kis adalék....a generátorom stabil 14,1V-al tölt.....se többel...se kevesebbel. A fordulatszám emelésével se nagyon változik a helyzet....
Ötlet.....?
GTPeti25-08-2013 16:02:41 // 45912
Ha nem számol rá, akkor a teljes ledugózás (a szívóoldalon) miért nem játszik?
GTPeti25-08-2013 15:56:41 // 45911
Értem, de akkor hogyan lehet, hogy a cartárséknál ledugózott kartercsőnél elmászott a CO?
A port injection alatt azt érted, hogy a szívószelep elé plusz benzint befecskendezni?
Ha igen:
- Ezt konstans mennyiséggel?
- Remap szükséges, vagy a lambda alapján korrigál majd?
Előre is köszi!
A port injection alatt azt érted, hogy a szívószelep elé plusz benzint befecskendezni?
Ha igen:
- Ezt konstans mennyiséggel?
- Remap szükséges, vagy a lambda alapján korrigál majd?
Előre is köszi!
[k i z z o]25-08-2013 15:43:54 // 45910
András bácsi25-08-2013 15:40:25 // 45909
Akár lehet Ferodo is, de nem a Premier. Van ebből is vagy négyféle minőségi szint, ami egyenes arányban áll az árral.
[k i z z o]25-08-2013 15:37:35 // 45908
Nem számol rá.
Bilux25-08-2013 15:00:43 // 45907
Akkor jó :)
GTPeti25-08-2013 13:57:59 // 45906
(Kieg.: Ha a programmot úgy lehetne módosítani, hogy pontosan az LMM által lemért levegőhöz adagoljon benzint, akkor nem lenne szükség a plusz levegő bejuttatására. De ez az egész továbbra is csak elmélet.)
GTPeti25-08-2013 13:53:56 // 45905
Van egy teóriám... Azon alapul, amit tegnap leírtál. Valóban lehet, hogy az ECU nem az LMM által lemért levegőmennyiséghez adagol benzint, hanem arra rászámol még egy hangyányit, annyit, amennyi a tapasztalatok szerint a karter felől jöhet. És ebben az esetben az olajnak SEMMI szerepe nincs, hogy benne van, vagy nem.
Az egyedüli probléma, hogy ha egy hatékony szűrőt teszel be, akkor kevesebb lesz a levegő, ami arról jön. (Ismétlem, valószínűleg nem a kevesebb olaj a probléma.) Ez azt jelenti, hogy ha kb. ugyanannyi szűrt, tiszta levegő jönne azon a csövön, akkor a szívósori része meg lenne oldva.
(A kartergáz pedig pl. mehetne egy lecsapatószűrőn és egy sima szűrőn keresztül a nagyvilágba. Előbbi csökkentené az ilyen módon távozó gáz olajtartalmát - megtisztítaná -, a "mini légszűrő" pedig garantálná, hogy abból az irányból nem jöhet szűretlen levegő.)
Az egyedüli probléma, hogy ha egy hatékony szűrőt teszel be, akkor kevesebb lesz a levegő, ami arról jön. (Ismétlem, valószínűleg nem a kevesebb olaj a probléma.) Ez azt jelenti, hogy ha kb. ugyanannyi szűrt, tiszta levegő jönne azon a csövön, akkor a szívósori része meg lenne oldva.
(A kartergáz pedig pl. mehetne egy lecsapatószűrőn és egy sima szűrőn keresztül a nagyvilágba. Előbbi csökkentené az ilyen módon távozó gáz olajtartalmát - megtisztítaná -, a "mini légszűrő" pedig garantálná, hogy abból az irányból nem jöhet szűretlen levegő.)
19kicsike8225-08-2013 12:55:51 // 45904
Sziasztok!Segitseget kernek szepen!145 96-os az auto,nem talalom az elso kodlampa biztit,tudna valaki ebben segiteni?Elore is koszi!
Tom8525-08-2013 12:17:42 // 45903
Aha. És mi lett volna a jó betét? Egyébként még Ferodo-ban eddig nem csalódtam, azért választottam ezt.
Alfa GT-Csaba25-08-2013 11:41:53 // 45902
sehol nincs benne.
Dzsozy25-08-2013 10:28:14 // 45901
Köszi, persze a CO-ra gondoltam, ugyan úgy ahogy te írtad a, túldúsítást is tekintve. Egyébként, nem is ment olyan jól. Valszeg az olajpára során keletkezett "füstöt" is figyelembe veszi a szonda. Egyszer egy bmw-srácnál láttam, hogy valami elektrolízises műszer volt bele fabrikálva a kocsijába, és a direkt szűrőhöz vezette egy gumicsövön keresztül a felszabaduló "gázt". Azt mondta, neki bevált, hígul tőle az olajpára. Sajna mennem kellett, és nem tudtunk erről eleget dumálni, de ő is ezzel a jelenséggel küzd.
Bilux25-08-2013 08:37:50 // 45900
1.9JTDm-ben hol van a kartergáz szűrő?
pb_25-08-2013 00:27:59 // 45899
Perxe, hogy nem.)))
pb_25-08-2013 00:27:01 // 45898
A tárTSát is öxxe kell kenni, akkor nem fog nyikogni semmi sem, igaz fogni sem fog.D
pb_25-08-2013 00:17:06 // 45896
Biztos ez xünteti mayd +.)))
pb_25-08-2013 00:16:08 // 45895
Próbáld ki, hátha sikerül neked is, de Lőtte növex TSipexujjakat.D
Gonosztevő24-08-2013 23:33:48 // 45894
Sziasztok! Egyik barátom küzködik a 156 1.9 jtd-vel! Gondol egyet ès nem indul,motor hajt. hideg ès meleg motorral egyaránt produkálja a tünetet. Persze,tudom sok minden okozhatja,ezèrt minden hibalehetősèg èrdekelne. Èn először immo gondra tippeltem,majd AC pumpára is,majd a főtengely holtponti jeladót is emlìtettem(bár,ez szerintem csak meleg motornál okozna hibát) De,persze a legjobb ötletem ,hogy gèpet rá,azt kiderül! :-) Szóval,ötletek?
GTPeti24-08-2013 21:48:33 // 45893
Ha az elejét keni be, akkor pedig biztos, hogy nem. :)))
A cartárs tuti, hogy az oldalára, a vezetőrészre gondolt. :)
A cartárs tuti, hogy az oldalára, a vezetőrészre gondolt. :)
Ferke24-08-2013 21:46:56 // 45892
Ha nem keni meg a betét hátát, akkor nyikorog??:)))
Ferke24-08-2013 21:46:05 // 45891
Naja, kb a silverrel versenyezhet:)
András bácsi24-08-2013 21:39:27 // 45890
Az a magyarázat, hogy a Ferodo Premier egy olcsó és gyenge minőségű betét.
GTPeti24-08-2013 21:26:31 // 45889
Köszi az infót.
Érdekes amit írsz.
(Két észrevétel: Bizonyára a CO kibocsájtásra gondolsz. A lambda szonda amúgy nem dúsít túl, hanem a vezérlőegység, mely a szonda jelére támaszkodik. Ezekszerint belekalkulálja még az olajpárát is, ahogy írod.)
Nem adom fel... próbálok keresni valami megoldást, mert ez így nincs rendben.
Érdekes amit írsz.
(Két észrevétel: Bizonyára a CO kibocsájtásra gondolsz. A lambda szonda amúgy nem dúsít túl, hanem a vezérlőegység, mely a szonda jelére támaszkodik. Ezekszerint belekalkulálja még az olajpárát is, ahogy írod.)
Nem adom fel... próbálok keresni valami megoldást, mert ez így nincs rendben.
Dzsozy24-08-2013 21:07:36 // 45888
Vannak kartergáz szűrők. Van olyan fajta aminek a betétje szivacsos. Lehet mosni. Igaz a meleg olajpára összehúzza, olyan lesz mint a rágó. Annó engem is foglalkoztatott az egész kiiktatása. Ledugózni NEM lehet a nyomás miatt. Csak úgy kivezetni sem ajánlatos, mert az utastér bűzleni fog az olajpárától. De a végére hagytam a csattanót. EZ AZ ÉN TAPASZTALATOM: A szerelőm mondta, hogy nyugodtan megcsinálhatom tehetek szűrőt rá, de az megzavarja a lambda szondát. Nem hittem neki, és két kartergáz szűrőt rádobtam a vasra. Két hét után ment műszakira, és az addig tökéletes co2 kibocsájtás rémálommá vált. Fekete matricát kapott a vas. ???? Elmentem a szerelőmhöz, hogy hogyan készítette fel a kocsit a műszakira. Mosolygott, rádugta a gépet a vasra, és mutatta, hogy a lambdaszonda túldúsít! Magyarázta, hogy a szonda kalibrálva van egy értékre. Környezetvédelem miatt "égetjük" el az olajpárát, de ez befolyásolja a kipufogógáz t. Szóval ha befolyásoljuk a gáz keveréket, akkor a szonda "megkeveredik". Tíz perc alatt visszafabrikáltuk, újra gép, és határon belül mozgott a szonda!
Szóval ez se jó, meg az se jó.
Szóval ez se jó, meg az se jó.
Jozso5324-08-2013 19:35:08 // 45887
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem hogy a 156-os öninditoját alulrol vagy felülről egyszerübb kivenni?Köszi a válaszokat.
Az lenne a kérdésem hogy a 156-os öninditoját alulrol vagy felülről egyszerübb kivenni?Köszi a válaszokat.
mreni24-08-2013 18:35:27 // 45886
nálam már rég le van kötve a jtd-ről :D
DieselManiaco(NagyVad)24-08-2013 17:36:18 // 45885
a fékbetét és kengyel érintkező pontjait be kell zsírozni,valamint én a csúszkákat nézném meg amiken a nyereg mozog,nekem az egyik görbe volt és azért nyikorgott új betétekkel.
GTPeti24-08-2013 16:57:06 // 45884
Azt már látom, hogy buszokhoz és tgk-khoz igazi, cserélhető szűrőt szokás használni. Olyat kb. mint egy olajszűrő.
GTPeti24-08-2013 16:56:10 // 45883
Vagy szűrőt tenni rá és mehet a szabadba, ekkor olajszag lesz, azt írja valaki az Alfisti-n.
Vagy lecsapatót kell betenni az útjába, ekkor elvileg kevesebb pára megy tovább.
Perpill még az utánanézés fázisában vagyok.
Vagy lecsapatót kell betenni az útjába, ekkor elvileg kevesebb pára megy tovább.
Perpill még az utánanézés fázisában vagyok.
Jack24-08-2013 16:43:22 // 45882
Kikötni, ledugózni? Szűrőt rá és kész? Állítólag megemelkedhet az olajfogyasztás.... Bár ezt sem értem hogyan függ össze a kartergáz elengedése és az olajfogyasztás... A képzett szakik elmagyarázhatnák hogy is van ez(persze csak ha helyes az állítás) ;).
GTPeti24-08-2013 15:20:45 // 45881
Arra vigyázott, hogy a két szelep, ahol éppen dolgozik zárva legyen.
Ez nem népbetegség, hanem a közv. bef. konstrukciójából fakad. :(
A kartergáz (olajpára) csak 50%-ban felelős a dologért. És ez az egyúttal ami ellen lehet is valamit tenni...
Ez nem népbetegség, hanem a közv. bef. konstrukciójából fakad. :(
A kartergáz (olajpára) csak 50%-ban felelős a dologért. És ez az egyúttal ami ellen lehet is valamit tenni...
Jack24-08-2013 15:18:21 // 45880
Biztos ügyes kezű srác volt;). A hengerekbe hulló kokszdarabokkal mit csinált? :)
Először mikor megláttam ezeket a képeket, elszomorodtam(na, kifogtam a tipusbeteg modellt). Aztán egyre több cikket olvastam ahol hasonló problémák merültek fel, mind off-os tipus, ismert/elismert márkák többnyire. Nem nyugtat meg, hogy a szomszéd tehene is döglődik, de ez mintha most valami "népbetegséggé" nőtte volna ki magat a direkt bef. motoroknál.
Lehet a kartergáz a ludas, de ha jól rémlik a szegény keverékes üzemmel is összefüggésbe hozták a kokszolódást(lehet rosszul értettem).
Először mikor megláttam ezeket a képeket, elszomorodtam(na, kifogtam a tipusbeteg modellt). Aztán egyre több cikket olvastam ahol hasonló problémák merültek fel, mind off-os tipus, ismert/elismert márkák többnyire. Nem nyugtat meg, hogy a szomszéd tehene is döglődik, de ez mintha most valami "népbetegséggé" nőtte volna ki magat a direkt bef. motoroknál.
Lehet a kartergáz a ludas, de ha jól rémlik a szegény keverékes üzemmel is összefüggésbe hozták a kokszolódást(lehet rosszul értettem).
Tom8524-08-2013 15:12:16 // 45879
Köszi! Kipróbálom!
Piritu - 1.000.00024-08-2013 14:48:15 // 45878
A csikorgást szünteti meg.
Tom8524-08-2013 13:44:33 // 45877
Nem, igazából azt sem tudom mire jó az! :)
Piritu - 1.000.00024-08-2013 13:40:14 // 45876
Rézpasztát kentél a betét hátára?
Roll198324-08-2013 13:22:28 // 45874
A fékbetétek sarkait lecsiszoltad picit?
Tom8524-08-2013 13:00:18 // 45873
Srácok, tud valaki valami ötletet adni a következőre? 156 1.6 fékről van szó. Kicseréltem mindkét első tárcsát, betétet és gumi csövet, leginkább azért mert a régi eléggé el volt kopva, plusz a bal fék ha bemelegedett nagyon nyikorgott úgy, hogy hozzá sem értem a pedálhoz. Az új tárcsa ATE, a betét Ferodo Premier. Összeraktam az újat, ugyanúgy nyikorgott. Szétszedtem a bal nyerget, dugattyút kipucoltam, bezsíroztam a gumiágyat és a csavart amiben csúszik a nyereg, a felfekvő felületeket megcsiszoltam amin mozog a betét. És ha bemelegszik, még mindig nyikorog, bár egy kicsit talán jobb lett. Nekem nincs más ötletem...
gecsa24-08-2013 11:36:27 // 45872
KLIKK
elég nehezen, igényelni fog némi bontást. szerintem a váltó felől fogja 2-3 csavar, nem tudom, mert alfán még nem szedtem le.
ha nekiállsz, az akksit mindenképp húzd le!
elég nehezen, igényelni fog némi bontást. szerintem a váltó felől fogja 2-3 csavar, nem tudom, mert alfán még nem szedtem le.
ha nekiállsz, az akksit mindenképp húzd le!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
574
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?