Forum >> Szerelőműhely

Csaba11-08-2013 13:54:00 // 45721
Szia
A klímahűtő nincs eltömődve bogárhullákkal?
forrasr11-08-2013 13:18:39 // 45720
gyári van benne most(made in china van rajta-rieglernél győri fiatban vettem), előtte volt benne knecht oc222, most vettem mann-t 714/4 est, cserélek majd benne olajat akkor, majd ez kerül fel. De csere előtt mérek olajnyomást mindenképp, mert ha szivattyú cserés akkor azzal együtt cseréltetek olajat.
Simi7211-08-2013 13:08:23 // 45719
Hali.
Vettem egy alfa 166-ost (2,4 jtd), most rakom rendbe, de egy hiba jellenségel nem tudunk mit kezdeni.
Egyenletes sebességnél rángat az auto. Ez főként 1500-2500-as fordulatnál jellemző.
Ha valakinek mar volt hasonló hiba, vagy tud tippet adni azt megköszöném.

Köszi.
Attika0111-08-2013 12:58:20 // 45718
Pollenszűrő esetleg? :)
sty11-08-2013 12:24:17 // 45717
Mi lehet az oka hogy a klímám már nem hűt úgy,tavaly még beállítottam 24 fokra a szélőztétest a szélvédőre irányítottam a szellőztető szép halkan dolgozott,és jó idő volt bent,most meg a leghidegebbre van véve a szellőztetés rám van irányítva és még a szellőztető is igen gyorsan hangosan megy és meleg van bent.A klíma fel van töltetve be is kapcsol és szerintem nem is nyom olyan hideget mint tavaly.
.......................11-08-2013 12:11:03 // 45716
valami màs olajszűrőt tegyél bele,eredeti gyàrit?

a mai szűrőkben előszeretettel kihagyjàk a viszzacsapószelepet
vm11-08-2013 11:31:47 // 45715
Ha ortodox vagy, akkor a Selénia.
Ha nem , akkor a Liqui M.
forrasr11-08-2013 09:51:43 // 45714
egyelőre nem mértem, de héten szerzek be műszert, és mérek rajta elearn szerint.

Olajat milyet ajánlotok hozzá, konkrét típust 5W40es-ből? mert leereszteném a castrolt, és akkor már preferáltat tennék bele.
GTPeti említette Mobil1 est, super 3000x1? liqui molyból top tec 4100? vagy tegyek bele mindneképp selenia 5w40wrd-t?
alfa147,Gt10-08-2013 23:45:40 // 45713
Igen,kormánymű oldali csavarok közül pont a legalsot kellene kiszedni de arra csak csillagkulcsot tudtam rárakni 1 pozicioba.A másik dilemám hogy az egész csövet hol fogom tudni kivenni.
GTPeti10-08-2013 21:56:09 // 45712
Ha a kormánymű oldali csavarokra gondolsz, azok a 156-nál (ami ugye elől ugyanaz, mint a 147) viszonylag jól hozzáférhetőek. (Emlékeim szerint.)
alfa147,Gt10-08-2013 21:30:53 // 45711
Ahogy nézegettem nem éppen könyen hozzáférhetö helyeken vannak a csavarok.Ugykinéz van egy tüszurásnyi lyuk az alucsövön.
GTPeti10-08-2013 21:11:35 // 45710
Emlékeim szerint az nem nagy ügy.
alfa147,Gt10-08-2013 21:05:10 // 45709
Sziasztok.
Érdeklödnék nagy szívás-e a147es 1.6-on a kormánymü és a spirál közötti csö kiszerelése nagyobb bontás nélkül?
mreni10-08-2013 18:29:57 // 45708
cooler is lehet lyukas,egyre többször van ilyen,meg kéne nyomáspróbázni a szvó és nyomó oldalt is,így hamar ki fog derülni szerintem
mreni10-08-2013 18:29:06 // 45707
olajnyomást mértél is, vagy csak a lámpára hagyatkoztál?
linzenbold10-08-2013 18:27:50 // 45706
egr le van falazva. vákumcsővel sincs gond, egyből néztem hogy mozog a kis rudacska :(
Ránézésre minden rendben van .
Alfa GT-Csaba10-08-2013 18:27:31 // 45705
tiedbe nincs!!!!!
Kareszka198410-08-2013 18:26:22 // 45704
sziastok
johet egy naiv kerdes? :P
igaz, hogy benzines mocikban is van EGR? apumek audijaban ugy mondta a szerelo, hogy azt kellett pucolni, mert vilagitott a check engine. azt mondta az en 147-esemben is van...mennyire igaz ez az info es hol talalhato?
mreni10-08-2013 18:26:20 // 45703
én feltöltöm mindig
mreni10-08-2013 18:25:15 // 45702
lehető legrosszabb olajat választottad,a gyár alternatívaként írja a 10w-t de mindenhol az 5w-t javasolja...
nem való bele 10w,magnatec meg főleg
Alfa GT-Csaba10-08-2013 18:17:56 // 45701
Egr? Vagy a vákum cső ami vezérli?
linzenbold10-08-2013 17:39:54 // 45700
átnéztem. semmi baja :/
Alfa GT-Csaba10-08-2013 17:31:29 // 45699
nézd meg az alsó turbó csövedet nem e lyukadt ki.Ha olajos is akkor biztos hogy ereszt!!Vagy a fölső!!
linzenbold10-08-2013 17:25:26 // 45698
Van valakinek mi lehet a problémám? Eltűnt a turbónyomásom fele kb. 1,5 volt eddig. most 0,9 a max. Érezhető is a hiány. füstöl is rendesen. fizikai sérülést nem látok, hibakód nincs. Mitől lehet ez??
MikeTheDevil10-08-2013 14:21:09 // 45697
De csak melegen csinálja hidegen nem.
DieselManiaco(NagyVad)09-08-2013 22:11:21 // 45696
hát hogy őszinte legyek nem tudom,néztem most az eper-ben de nem találtam:(
forrasr09-08-2013 22:02:44 // 45695
Más típusoknál van ahol az olajszűrőn kívül is van még visszacsapó szelep az olajozókörben, lehet tudni, hogy ebben lehet-e? vagy csak az olajszűrőnél kell lennie a hibának?még az a hőcserélő ami gyanús lehet, alatta van elvileg egy gumigyűrűs tömítés,de ha az nem lenne jó akkor kellene jelentkezzen ott némi szivárgás, amit eddig nem tapasztaltam, bár elég nehezen hozzáférhető, majd tüzetesebben megvizslatom
DieselManiaco(NagyVad)09-08-2013 21:55:07 // 45694
nem abban biztos vagyok és te is az lehetsz,hogy nem az olajszűrő első felcsavarásánál dől el a dolog.szerintem is visszacsapó szelep hiba lehet,mert melegen a legviszkózusabb,szóval gyorsabban lefolyik fentről.
forrasr09-08-2013 21:51:01 // 45693
Én is ezt gondoltam eddig hogy lehúzhatom rögtön mert ki kell nyomja a levegőt, csak az az eddigiek alapján nem sok ötletem van már. Olajnyomás problémát egyéb esetben járva nem tapasztaltam, nagyobb hajtás után alapjáraton sem. Kétféle olajjal kétféle szűrővel is jelentkezik a hiba
Knecht oc222 es szűrő volt rajta előzőleg(katalógus alapján ez ami hozzá való-bár jóval nagyobb térfogatű mint a gyári , most pedig gyári original. Hidegebb időkben ritkán vagy egyáltalán nem tapasztaltam így nem foglalkoztam vele, de most már rendesen zavar a jelenség
forrasr09-08-2013 21:45:20 // 45692
körben egy gumi membrán van ami ellátja a visszacsapó szelep szerepét
DieselManiaco(NagyVad)09-08-2013 21:39:37 // 45691
csak egy tipp,vezérlés módosító?
MikeTheDevil09-08-2013 21:36:21 // 45690
Szevasztok!
Van egy olyan kérdésem, hogy most lett összerakva az autómban a motor.Alapjáraton meg olyan 2700-as fordulatig szép is a hangja, utána meg olyan csörömpölő hangja van.Most volt benne cserélve új dugó gyürü a hengerfej is meg lett csinálva.Egy csepp olajat se eszik, de kiváncsi vagyok hogy mitől van az a csörömpölő hangja.Előre is köszönöm a válaszokat.
atis_166jtd09-08-2013 21:33:19 // 45689
milyen membránra gondolsz mert a szűrőben nincs ilyen. Hidd el kinyomja a levegőt teljesen.
DieselManiaco(NagyVad)09-08-2013 21:10:39 // 45688
nem kell feltölteni olajjal,és meg kell húzni rendesen!!!!
forrasr09-08-2013 20:45:27 // 45687
Olyan típusoknál ahol függesztve van a szűrő felszerelve, fel szoktam tölteni olajjal a szűrőt felszerelés előtt, tekintettel, hogy ennél 90fokkal elfordítva van nem töltöttem bele. Most olvastam arról, hogy célszerű nem teljesen meghúzni első indításnál, hogy ki tudja nyomni a levegőt-ezt nem tettem meg. Lehetséges, hogy nem tud teljesen kijönni a levegő a szűrőből üzem közben és ez okozza a parajelenséget? mikor lehűl a levegő lecsökken a nyomás a házban nem nyomja a membránt és leengedi az olajat
GTPeti09-08-2013 19:45:41 // 45686
Az én gépkönyvem is megengedi a TD olaj használatát, minőségben mégis vannak különbségek a WRD-hez képest. Arról, pedig, hogy minimum melyik elég én tényleg nem nyitnék vitát. ;)

Az Uno-mnál is volt ilyen, ott a szűrő volt a hibás. Hogy nálad hogy van nem tudom, de a legtöbb ilyen korú autónál a visszacsapószelep a szűrőben van. (A Mahle online katalógusában benne vann, hogy hány szelepes a tied szűrője.)
forrasr09-08-2013 19:39:28 // 45685
Kozbe olvastam oldaladon irtakat. Alairom,hogy lehet jobb lenne altalad preferaltat hasznalni,de attol tartok nem oldja meg a hibat csak az olaj minosege
forrasr09-08-2013 19:32:38 // 45684
AR34202es motorhoz gyari gepkonyv szerint 10w40es olaj valo.a10w egyebkent sem befolyasol nagyon 30fok korul,mert a hideg viszkozitasra utal.Megbizhato forrasbol van az olaj,teljesitmenyszintje is meggfelel a gyari normanak
GTPeti09-08-2013 19:16:36 // 45683
Sikaflex szélvédőragasztó, pl.
GTPeti09-08-2013 19:15:24 // 45682
10W40 eleve nem való egy 2.4-es JTD-be. A Castrol-t hamisítják, ez már emiatt is kerülendő. Selénia WR Diesel, Mobil 1, Liqui Moly, stb. inkább valók bele.
Bati09-08-2013 19:08:27 // 45681
SZIASZTOK

nincs valakinek tapasztalata 156-os gyári küszöb spoilert hogyan lehet vissza ragasztani és mivel ??
úgy látszik a nagy meleget nem bírta roppant egyet és végig elengedett
forrasr09-08-2013 14:42:05 // 45680
Sziasztok! 2,4 jtd nél találkozott valaki már a problémával, hogy hosszabb állás után indításkor olajnyomás lámpa 1-2 sec-al később alszik ki a kelleténél?rövidebb idő után illetve hideg időben nem tapasztaltam, csak nagyobb melegekben. Q8 5w40olaj volt benne eddig,most cseréltem castrol magnatec 10w40-re, és most gyári szűrőt tettem fel-előző knecht volt, a jelenség nem változott. Az olajozó kör visszafolyásgátló szelep hol található? olajszivattyúnál? vagy esetleg a szűrő alatt az olajhűtő hőcserélőnél? Van ötlete valakinek esetleg mi lehet a megoldás?
Köszönöm előre is a választ!
(elnézést a duplázásért, beírtam Dízelmánia illetve Szerelőműhely topicba is)
VKG231!!! (156+75)09-08-2013 08:35:50 // 45679
Én mást nem is tudnék :) Sőt, fogalmam sincs, kihez érdemes menni, de legalább fb-n visszaírtam mikor kérdezted :D
Sityu05-08-2013 15:38:13 // 45678
Több mint egy hónapja senki annyit sem mond, hogy fapapucs... :)
Ofi05-08-2013 14:35:50 // 45677
Szia.
Ha még aktuális a dolog küldj egy emailt és adok rá árakat.
Most már vagyok megint, lejárt a szabi.

Üdv
Rolee15605-08-2013 13:29:19 // 45676
Jó, tapasztalatom nem sok sajnos ezen a téren. Köszi! :)
VKG231!!! (156+75)05-08-2013 13:03:39 // 45675
Miért várod? Mindenki épp motort cserél... ;)
Sityu05-08-2013 11:15:30 // 45674
IMMO témában ki tud nekem segíteni ?
GTPeti05-08-2013 11:11:23 // 45673
Ofi, Erhard242 első körben. Aztán Bárdijuniksz, stb. Igazából nekik kellett volna írni a listát, nem feltétlenül itt posztolni, elvégre árajánlatot sem itt kapsz. ;)
Ferke05-08-2013 07:51:20 // 45672
Igy van.De ez miert gond?:-) Ha veszel egy fredibeni jtd-t,azon van 2-3x annyi melo.Idoben,penzben egyarant.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.