Felcsavarod, gyújtás ráad, hallod, hogy szörcsög, gyújtás levesz, párszor megcsinálod. Saját magát légteleníti.
Ha nem indul, vedd le újra, nézd meg hogy a gumitömítés a helyén van-e. Felrakáskor kis gázolajjal kend meg a gumitömítést, hogy csússzon, ne gyűrődjön fel amikor feltekered.
Nézd meg az alján a víztelenítőt (kis fehér műanyag), nincs-e kitekeredve.
Forum >> Szerelőműhely
Jorjie13-03-2017 14:18:15 // 52522
Christian13-03-2017 13:11:26 // 52521
Alfa Romeo 156 1,9 Jtd üzemanyagszürő csere után a légtelenítésében valaki tudna hasznos tanácsot adni?
Egyszerüen nem indul.3szor lemeritettem az akksit de nem akarja elkapni.Porlasztok elött a csatlakozonál elvileg jó,mert a gázolaj csöpög csak motorinditózás közben.Valami trükk amivel beindulna?
SOS.
Kérlek segítsetek!
Egyszerüen nem indul.3szor lemeritettem az akksit de nem akarja elkapni.Porlasztok elött a csatlakozonál elvileg jó,mert a gázolaj csöpög csak motorinditózás közben.Valami trükk amivel beindulna?
SOS.
Kérlek segítsetek!
pettinke12-03-2017 18:18:32 // 52520
valamivel baja van, pl. nem ismeri fel a rádiót, vagy proxyt kéne rendeztetni (MES-el)
JED112-03-2017 17:16:59 // 52519
Bocsi az elirasokert telefonról vagyok
JED112-03-2017 17:15:35 // 52518
Hello! Olyan problémám lenne hogy 47rol lehúztuk a sarut és visszatértünk, de azóta nem mutatja km-et csak a napi számláló megy, a km helyett alapvonalak jelennek meg. Valami ötlet?
Liquid10-03-2017 15:46:11 // 52517
olvass kicsit vissza :D
CSI10-03-2017 15:44:59 // 52516
Sziasztok! Ma küldte az egyik rokonom az alábbi cikket! Mivel alig 2 hónapja vagyok Alfa tulaj, nincs kellő tapasztalatom. Van valóságalapja a cikkben felhozott állításoknak? Jelentkezett valakinél az emlegetett motorhiba?
Rossz motorok Totalcar cikk
Rossz motorok Totalcar cikk
Csabo2210-03-2017 11:33:11 // 52514
Amit linkeltem ausztrál leirást, az ezt a lehetőséget is megemliti, bár nem jégen...
Piritu - 1.000.00010-03-2017 06:22:42 // 52513
Ott hogyan lehet megoldani a 20 éves olaj kieresztését? Télen fékezgetni kell jégen, aztán kattogás közben kidolgozza?
Piritu - 1.000.00010-03-2017 06:14:51 // 52512
A 97-es Spiderhez simán kapcsolódtam a 3 pinnel. Kiolvasás ment, igaz a kapcsolgatást nem próbáltam. Tavaszi projektnek szántam.
Ferke09-03-2017 22:35:23 // 52511
De meg mennyire, hogy de ;) 2005-tol a 103kw-os 147 tutira dpf-es
Ferke09-03-2017 22:23:58 // 52510
155ost irt a kollega, onmagaban csoda, ha3 pinnel kapcsolodni tudsz hozza, nemhogy abst kapcsolgass ;) Amit olvastal, az 2006-tol van ;)
Ferke09-03-2017 22:19:41 // 52509
10es ribe fej kell hozza.
Ferke09-03-2017 22:14:37 // 52508
Nincs.Sose volt;)
göthe09-03-2017 11:59:45 // 52507
Sziasztok, gyors kérdés ! TS motorokban van e EGR szelep, hol, és hogy néz ki ???
katbal09-03-2017 10:58:00 // 52506
Nekem a döglött lambda szonda okozott ugyan ilyen jelenséget. Probaképp széthuzhatod a csatijàt, hogy vàltozik-e valami.
Piritu - 1.000.00007-03-2017 20:28:06 // 52505
Első kanyarban a fojtószelep házat nézném meg, hogy nincs-e elkoszolódva.
Aztán meg hogy milyen hőmérsékletet lát a a vezérlés (víz, levegő).
Aztán meg hogy milyen hőmérsékletet lát a a vezérlés (víz, levegő).
Atoska07-03-2017 16:20:16 // 52504
Ki kellene olvasni!
Ne kelljen sokat találgatni.
Ne kelljen sokat találgatni.
Huszi07-03-2017 12:34:50 // 52503
Sziasztok,
Alfa GTV 1999-es 2000 TS alapjárati problémám van. Indításkor minden oké, de mikor bemelegedett a motor, elkezd ingadozni az apajárat a normál 900 körüli fordulatszám és a nulla közt, de nem áll le. 3-5 után beáll szépen normálisra. Gázadásra azonnal szépen reagál, menet közben nem fulladozik, vagy akadozik.
Tudja valaki, mi lehet a baj?
Alfa GTV 1999-es 2000 TS alapjárati problémám van. Indításkor minden oké, de mikor bemelegedett a motor, elkezd ingadozni az apajárat a normál 900 körüli fordulatszám és a nulla közt, de nem áll le. 3-5 után beáll szépen normálisra. Gázadásra azonnal szépen reagál, menet közben nem fulladozik, vagy akadozik.
Tudja valaki, mi lehet a baj?
Atoska05-03-2017 19:57:13 // 52502

156 1.6 TS hengerfej csavar kulcsnyílásról tud valaki mondani valamit?
Ami eddig remélhetőleg tiszta számomra, hogy nem Torx kulcs hanem belső ékfrofilú. Úgynevezett RibeCV.
Ennek kellene a mérete vagy száma. Állítólag a belső kialakításában, a két szemközti legnagyobb távolság milliméterben a mérvadó.
Ha ez 10mm akkor elvileg Ribe 10-es kulcs kell hozzá.
Megmérném én is, csak egyenlőre nem szedném szét egy mérésért.
Esetleg valakinek bontott csavarról egy méret?
Segítségeteket előre is köszönöm!
Piritu - 1.000.00001-03-2017 17:53:51 // 52501
Az asszony OFF-ját ugyan így szemlézték (csekklistát is töltöttek ki róla) a hárombetűs német márkaszervizben. Kicsit meglepődtem, hogy miért nézik a fékbetéteket és tárcsákat, amikor pótkulcsért jöttem.
Kau01-03-2017 17:11:45 // 52500
Dunakeszin a Medic Carhoz úgy vigyetek autót futómű állításra, ha előtte átnézetitek és szalon állapotú az autó. Nekem minden HIBÁT lefényképeztek, mert ahhoz nagyon értenek! Kiszakadt gumiharangok, lengéscsillapítónál olajfolyás, kopott a gumim, rozsdás a rugó! Vékony a fékbetét...
Mondom 17 éves autót hoztam. Már majdnem megkérdeztem, hogy a csavarokat ne cseréljem ki újra? Biztos azok is berohadtak...
Nem véletlen, hogy már aznapra is tudnak időpontot adni...
Mondom 17 éves autót hoztam. Már majdnem megkérdeztem, hogy a csavarokat ne cseréljem ki újra? Biztos azok is berohadtak...
Nem véletlen, hogy már aznapra is tudnak időpontot adni...
Buksi28-02-2017 21:22:15 // 52499
Köszi neked is az infót! :-)
Csabo2228-02-2017 18:48:08 // 52498
Ezen tapasztalat alapján nem árt az ABS-t is "légteleniteni".
Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy itthon nem kifejezetten jellemző az a jelenség, h a tulajok sok gondot forditanának a fékfolyadék állapotára.
A fenti leirás alapján először a hagyományos légtelenitést kell alkalmazni, aztán jöhet az ABS. Az ATE-nak van egy kék fékfolyadékja, literes kiszerelésben (bár nemtom, h forgalmazzák-e még a szine miatt). Az Alfa 147 fék/kuplung rendszerébe kb 0,52l folyadék kell. Kiváncsi lennék, hogy egy literes kék lötty elég lehet-e a teljes fékfolyadék cserére?
Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy itthon nem kifejezetten jellemző az a jelenség, h a tulajok sok gondot forditanának a fékfolyadék állapotára.
A fenti leirás alapján először a hagyományos légtelenitést kell alkalmazni, aztán jöhet az ABS. Az ATE-nak van egy kék fékfolyadékja, literes kiszerelésben (bár nemtom, h forgalmazzák-e még a szine miatt). Az Alfa 147 fék/kuplung rendszerébe kb 0,52l folyadék kell. Kiváncsi lennék, hogy egy literes kék lötty elég lehet-e a teljes fékfolyadék cserére?
Buksi28-02-2017 12:59:56 // 52497
Na ezzel így nem is lenne semmi gond, de akkor tényleg nem kell hozzá laptop, meg hókusz-pókusz? :-))
Buksi28-02-2017 12:58:49 // 52496
Na ezt nem akartam, hogy ezzel kelljen vacakolni.
Kazes☻28-02-2017 09:54:10 // 52495
Szatyi28-02-2017 07:01:10 // 52494
Semmi trük nincsen.Pontosan ugyanugy kell légteleniteni mint a többi fékrendszert. De utána feltétlenül méresd meg fékpadonmert az eg dolog hogy megáll az automásik hogy hogy fognak afékek.
Piritu - 1.000.00027-02-2017 23:20:42 // 52493
Megvan! :-)
Piritu - 1.000.00027-02-2017 23:19:40 // 52492
FES/MES-el kapcsolgatni kell a szelepeket a légtelenítéshez. Valaki a 159-es csapatból leírta a blogjában, de most nem jut eszembe hogy ki.
Buksi27-02-2017 23:09:47 // 52491
Üdv!
ABS-es fékrendszert hogy kell légteleníteni? Konkrétan a 155-nél! Van valami hókusz-pókusz vagy ugyanúgy kell légteleníteni, mint a sima fékrendszert?
Köszi előre is! :-)
ABS-es fékrendszert hogy kell légteleníteni? Konkrétan a 155-nél! Van valami hókusz-pókusz vagy ugyanúgy kell légteleníteni, mint a sima fékrendszert?
Köszi előre is! :-)
janikiraly23-02-2017 18:48:50 // 52490
Sziasztok!
Nem hagyott nyugodni a dolog, csináltam egy grafikont rpm-ről és turbónyomásról (mért és várt). Német Misi műhelyével beszéltem telefonon, sajnos nem tudnak vállalni, csak 3 hét múlva szerelést. Ami a grafikonon látható, hogy alacsony fordulaton nem tölt eléggé, magas fordulaton túltölt a turbó (ezért is jelez be az ECU), legalább is a mért adatok szerint. Ugyanúgy P0235 hibát rögzít. Kérdésem, hogy a turbónyomás-vezérlő szolenoiddal lehet-e a baj, vagy a MAP fáradt el az idők során szerintetek?
Köszi előre is a segítséget!

Nem hagyott nyugodni a dolog, csináltam egy grafikont rpm-ről és turbónyomásról (mért és várt). Német Misi műhelyével beszéltem telefonon, sajnos nem tudnak vállalni, csak 3 hét múlva szerelést. Ami a grafikonon látható, hogy alacsony fordulaton nem tölt eléggé, magas fordulaton túltölt a turbó (ezért is jelez be az ECU), legalább is a mért adatok szerint. Ugyanúgy P0235 hibát rögzít. Kérdésem, hogy a turbónyomás-vezérlő szolenoiddal lehet-e a baj, vagy a MAP fáradt el az idők során szerintetek?
Köszi előre is a segítséget!

Kazes☻22-02-2017 19:30:06 // 52489
Cartársak!
A Ts gyújtótrafó az egy, tehát u.a. az 1.6 és a 2.0 is, vagy van köztük különbség? Ugye nincs?! :)
Thx!
A Ts gyújtótrafó az egy, tehát u.a. az 1.6 és a 2.0 is, vagy van köztük különbség? Ugye nincs?! :)
Thx!
norbi199222-02-2017 14:47:17 // 52488
earbash21-02-2017 18:42:33 // 52487
Köszönöm szépen!
Csabo2221-02-2017 18:23:03 // 52486
Szia
Ne haragudj meg a kérdésért, de városi közlekedésre minek kell JTD, ami telekormolja a levegőt amit az emberek belélegeznek?
Városban nem fog kevesebbet fogyasztani a benzinesnél. najó, lehet 1-2 literrel kevesebbet, de azt a nyereséget rá fogod forditani szervizköltségben.
2006-tól előirás a DPF európában, szóval szinte biztos, h van benne (hacsak nem szedték már ki)
Ne haragudj meg a kérdésért, de városi közlekedésre minek kell JTD, ami telekormolja a levegőt amit az emberek belélegeznek?
Városban nem fog kevesebbet fogyasztani a benzinesnél. najó, lehet 1-2 literrel kevesebbet, de azt a nyereséget rá fogod forditani szervizköltségben.
2006-tól előirás a DPF európában, szóval szinte biztos, h van benne (hacsak nem szedték már ki)
Béci Ɨ|ѯ21-02-2017 11:47:30 // 52484
Dunakeszi nincs olyan messze: Német Misi
janikiraly21-02-2017 09:37:14 // 52483
Sziasztok!
Szerelőt keresek Hatvan-Nagykáta-Jászberény környékén, aki ért a 156-os diesel Alfakhoz. A problémám: P0235 hiba, 3000-es fordulatnál íródik be, erősebb gyorsításkor, szinte minden alkalommal kigyullad a motorhiba izzó. MAF, MAP tisztítva, de ugyanaz a hiba. Gyanítom, hogy szolenoid lesz, de nem szeretném potyára megvenni. Az autó 17000km óta van nálam, nem úgy megy, mint ahogy 115 lónak kéne. Diagnosztikám van, tudok grafikont csinálni, ha az segít a hiba megállapításában. Más: szeretném az EGR-t ledugózni, és kiirattatni az ECU-ból, valamint a szívórészt kitisztíttatni, utóbbi kettőhöz kérnék segítséget. Az autót napi szinten használom, ezért olyas valakit keresek, aki gyorsan és precízen dolgozik.
Köszi előre is a segítséget!
Szerelőt keresek Hatvan-Nagykáta-Jászberény környékén, aki ért a 156-os diesel Alfakhoz. A problémám: P0235 hiba, 3000-es fordulatnál íródik be, erősebb gyorsításkor, szinte minden alkalommal kigyullad a motorhiba izzó. MAF, MAP tisztítva, de ugyanaz a hiba. Gyanítom, hogy szolenoid lesz, de nem szeretném potyára megvenni. Az autó 17000km óta van nálam, nem úgy megy, mint ahogy 115 lónak kéne. Diagnosztikám van, tudok grafikont csinálni, ha az segít a hiba megállapításában. Más: szeretném az EGR-t ledugózni, és kiirattatni az ECU-ból, valamint a szívórészt kitisztíttatni, utóbbi kettőhöz kérnék segítséget. Az autót napi szinten használom, ezért olyas valakit keresek, aki gyorsan és precízen dolgozik.
Köszi előre is a segítséget!
earbash21-02-2017 09:07:04 // 52482
Sziasztok!
Főként Vác vonzáskörzetében, esetleg Rétság-Balassagyarmat felé tudnátok ajánlani Alfa szívű autószerelőt akire bátran rábízhatnám az autómat? Köszönöm! :)
Főként Vác vonzáskörzetében, esetleg Rétság-Balassagyarmat felé tudnátok ajánlani Alfa szívű autószerelőt akire bátran rábízhatnám az autómat? Köszönöm! :)
gecsa20-02-2017 17:43:46 // 52481
teljesítménycsökkenés szolídabb lett,de még van. fogyasztás is javult,de 10 alá nem megy soft üzemmódban sem. alapjárat ingadozása megmaradt. a csere előttre jött egy kopogás szenzor 1, és egy 2 hiba is. lámpát egyik sem gyújtott.
Föckös20-02-2017 10:25:18 // 52480
egyszerű feladat részecske szűrő mentesíteni.
147ben és GTben is volt részecskeszűrős változat
147ben és GTben is volt részecskeszűrős változat
Liquid19-02-2017 23:38:26 // 52479
A 159 előtti modellek nem részecskeszűrősek.
Rolee4619-02-2017 22:56:00 // 52478
Koszi szepen😉! VaG Cartarsunk tipje bejott,az ules alatti csatik lettek megigazitva es jo lett😊😚
Anti6419-02-2017 19:44:07 // 52477
Sziasztok.
Alfa 147 2006 évjárat 1.9jtd 150 pacis szerintetek részecskeszűrős vagy nem? Mivel főleg városban járok és havi 1x csak 200 km-es hosszú utat, így elkerülném a problémákat.
Bár egy 159-es 1.9jtd 2007 136 lovas jobban tetszene, de abban már biztos van részecskeszűrő. Aki ismeri ezeket a típusokat, megköszönném, ha megnyugtatna, kiokosítana. köszi
Alfa 147 2006 évjárat 1.9jtd 150 pacis szerintetek részecskeszűrős vagy nem? Mivel főleg városban járok és havi 1x csak 200 km-es hosszú utat, így elkerülném a problémákat.
Bár egy 159-es 1.9jtd 2007 136 lovas jobban tetszene, de abban már biztos van részecskeszűrő. Aki ismeri ezeket a típusokat, megköszönném, ha megnyugtatna, kiokosítana. köszi
pettinke19-02-2017 16:00:24 // 52476
AH turbo, Dunakeszi
Levee156SW19-02-2017 13:02:35 // 52475
Szia,
hat roviden:jo esellyel felultel a szoporollerre. :)
Bovebben: katalizator(ok) utani lambda szonda(k) szerint a katalizator hatasfok elegtelen.
Cselekvesi folyamat/terv:
-Hibakod kiutese
-kartergazlecsapato beepitese (kozvetlen befecskendezeses motornal nem is ertem,hogy hagyhattak ki)
-injektortisztito (5000 km-enkenti ismetlessel,de ha eddig hanyagolva volt,akar minden masodik tankhoz, 4-5 alkalommal),es persze csak omv vagy mol premiumbenzin(Bekebeli 98-asok(Agip,Lukoil) ritkak erre,de a-masik :D- hobbiauto klasszik ladaszaga alapjan nem annyira kedvelne-nagyon "olajos")
-katalizator elotti szondak kabeleinek leforrasztasa(nem kotelezo,csak a biztonsag kedveert)
Itt tartok most. Ami meg jön:
-szivooldal diohejszoratasa-ha mar ott jarok,injektorok bevizsgalasa,szukseg szerinti gatyaba razasa (4 injektortomitesnyi anyaggal 130e-t mondtak ra Novothek-tehat ha csak takaritani kell)
-ha meg ezutan is visszairja a kodot,muszakiig lambda faker katalizator utanra,muszakira uj (utangyartott,de gyarto Alfa jovahagyottt katalizator)
Udv: :Levee:
hat roviden:jo esellyel felultel a szoporollerre. :)
Bovebben: katalizator(ok) utani lambda szonda(k) szerint a katalizator hatasfok elegtelen.
Cselekvesi folyamat/terv:
-Hibakod kiutese
-kartergazlecsapato beepitese (kozvetlen befecskendezeses motornal nem is ertem,hogy hagyhattak ki)
-injektortisztito (5000 km-enkenti ismetlessel,de ha eddig hanyagolva volt,akar minden masodik tankhoz, 4-5 alkalommal),es persze csak omv vagy mol premiumbenzin(Bekebeli 98-asok(Agip,Lukoil) ritkak erre,de a-masik :D- hobbiauto klasszik ladaszaga alapjan nem annyira kedvelne-nagyon "olajos")
-katalizator elotti szondak kabeleinek leforrasztasa(nem kotelezo,csak a biztonsag kedveert)
Itt tartok most. Ami meg jön:
-szivooldal diohejszoratasa-ha mar ott jarok,injektorok bevizsgalasa,szukseg szerinti gatyaba razasa (4 injektortomitesnyi anyaggal 130e-t mondtak ra Novothek-tehat ha csak takaritani kell)
-ha meg ezutan is visszairja a kodot,muszakiig lambda faker katalizator utanra,muszakira uj (utangyartott,de gyarto Alfa jovahagyottt katalizator)
Udv: :Levee:
Rolee198619-02-2017 07:27:33 // 52474
Hi! Katalizátor hibakód szerintem.
deportivo18-02-2017 21:08:05 // 52473
Sziasztok! Az egyik ismerősömnek kezd tönkremenni a turbója (159). Az lenne a tiszteletteljes kérdésem, hogy valaki tud e ajánlani jó szakembert aki turbó javítással foglalkozik? Akivel már dolgoztatok.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
923
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?