Forum >> Szerelőműhely

Pityukoma27-11-2016 04:11:23 // 52272
Szerintem ahogy én cseréltem a 159-ben, az minden további nélkül alkalmazható a 145nél is. Lásd Blogom.. Csak jóval nagyobb tölcsért használj, mert egy pillanat alatt ez is kikapja belőle a léséget.
Kazes☻26-11-2016 22:11:27 // 52271
Helyezd vákuumba... vagy olajfürdőbe... esetleg szedd szét, mindent zsírozz le és mehet a polcra... gondolom annyi idő után már a tömítések sem lesznek jók. :)
Piritu - 1.000.00026-11-2016 22:07:09 // 52270
Ha az ember vesz egy tartalék motort, hogyan lehet azt konzerválni hosszú időre? Mondjuk, ha csak 10 év múlva kellene, mert a jelenlegi addig húzza? (2,0TS)
kesa26-11-2016 14:40:58 // 52269
Sziasztok!

145 boxer kormány szervo folyadékcseréhez hol érdemes megbontani a rendszert, ill. mire érdemes vigyázni?
Előre is köszi!

S.
Szabi626-11-2016 13:15:29 // 52268
Sziasztok! Adott egy '96-os GTV 2.0 TS. Mostanában menetközben néha kigyullad a befecskendező hibakód 1 másodpercre megáll a motor is kb 1 másodpercre aztán megy is tovább. (20km/1 megállás kb.). Szerintetek kitudok belőle olvasni valami hibakódot ? (obd+átalakító). Ha a kuplungot sikerül gyorsan kinyomnom ilyenkor akkor megáll a motor, de simán újra indul a kulccsal.
ÁdidiGaga (il hempescattore)26-11-2016 11:42:50 // 52267
Sziasztok!

KIVÉTELESEN NEM KÉRÉS, INKÁBB SIKERSZTORI KÖSZÖNETNYILVÁNÍTÁSSAL :-))))

Köszi mindenkinek a segítséget vezetéksaru ügyben, végül tényleg a RIPCA lett a befutó, legalábbis az óra-egységre menő saruban. Olyannyira, hogy élőben kiderült: rossz a rajzuk is és az ott ábrázolttal ellentétben nincs eltérés a gyárihoz képest, egyezmek!

Az egész amiatt történt, hogy amióta rendszeresen járok az autóval, nem működött a kilóméteróra, gyakorlatilag mostanra megtanultam a sebességfokozat és a fordulatszám függvényében sík úton pontosan (nem síkon meg korrigálva) meghatározni a sebességet - sehol nem volt gond, jópár trafi mellett mentünk el a 2 év alatt (amiben volt egy Miskolc-Dalmácia 1000 km-es út oda-vissza) - számukra eredménytelenül .-p
Igazából inkább kihívás, hogy ha mindent meg tudtam csinálni az autón, akkor ezt miért nem?

Úgyhogy némi kalandos kitapasztalás árán (az első és az utolsó saru felarakása kb. ég és föld volt időben, szerszámban, kézsérülésben és káromkodásban :-) kicseréltem mind a 17-et , megcsináltam a kilóméteróra-jeladó vezetékének árnyékolását, minden vezetékből levágtam azz az ismeretlen okból, de nagyon rendellenesen kinéző 5-6 centit.

Persze nem működött, aztán egy próbaúton kissé elkeseredve rávertem az óra tetejére - na, onnantól elkezdett mérni - de csak a következő állóra fékezésig, az elinduláskor már megint verni kellett.

Az órát szétkapva végül arra jutottam, hogy csak az (eletro-)mechanikai része (mutatótengely, mozgótekercs) szorulhat, úgyhogy az "egyetlen általam is hivatalosan elismert" csodaszer, a WD-40 következett. És azóta működik külső ösztökélés nélkül is!
Még vissza kell rakni bele a napi számláló nullázógomb-mechanikát illetve egy autópályás teszt is kell még - mivel sajnos kiszerelt állapotban , számlap nélkül is észrevettem, hogy kb. 100 km/h környékén szeret fennakadni a mutató . Igyekeztem a tekercs-vasmag kenést abban a tartományban "kihansúlyozni" - remélem elég lesz...

A bajuszkapcsolóra rendelt saruk viszont nem jók: a fentiek miatt úgy voltam a méreteltéréssel (a RIPCA-s 1,0-1,5 mm-rel magasabb a rajzon) hogy vagy rossz az a rajz is - vagy elfér ennyi a csatlakozófejben. Hát nem: jó a rajz, a saru a valóságban is akkor és nem fér bele a fejbe :-(
Levee156SW26-11-2016 08:42:13 // 52266
+1 - az elvegzett munka lelkiismeretes,a beigert idotol-ig tart,hozott alkatreszen sem akad fenn.
Ennek megfeleloen van is atlag 2 het varolista,valamint olyanok az arak,hogy tenyleg csak azt vigyem oda,ami magamnak tapasztalat es/vagy celszerszam hianyaban nem megy (pl vezerlescsere, vagy ha majd kuplungozas jon),viszont az utolso forintot is jo erzessel hagyom ott.
Az a fajta jó értelemben vett, erős "középkategória" ,ami sajnos egyre jobban fogy mindenben az orszagbol.
Atoska24-11-2016 17:55:08 // 52265
Sziasztok!

Valaki tudna nekem küldeni egy használható
AlfaDiag szoftver letöltésére alkalmas linket?
A MultiEcuScan-al még túl sokra nem mentem.
Előre is kösz!
javascript: //;
szoja24-11-2016 09:19:24 // 52264
Köszi szépen.
Marseus23-11-2016 20:33:52 // 52263
Szevasztok CarTársak!
Sürgős segítség kellene Szeged és nagyon közvetlen környezetében alfa szerelőre lenne szükségem,megbízhatóra!
Ha tudtok,légyszíves segítsetek!
detox2022-11-2016 13:28:42 // 52261
Köszi! Problémára rájöttem, a központi zár motorja romlott el azon az oldalon valoszinűleg vagy csak nem kap áramot a kettő közül valamelyik, nem tudom esetleg plusz áramot hogyan lehetne neki adni! Na és még egy kérdés, ugye ez egy kombi 159-es és azt nem tudom hogyan lehet a hátsó ülés lapot kiszedni mert ez már nem olyan mint a 156 ba volt hogy előre dönthető mint az ülés támla! Valaki szedett már ki esetleg és tudja hogy müködik? Törni nem nagyon szeretnék semmit

Köszi
szoja22-11-2016 11:56:07 // 52260
Köszi szépen...
igen, már olvastam róluk, még meg kell barátkoznom a gondolattal, hogy Alfa menni Várpalota...:-)
szoja22-11-2016 11:54:20 // 52259
Köszi, ott eszembe sem jutott nézni:-)
Liquid22-11-2016 11:31:28 // 52258
megírtam neked üzenetben :)
Poló22-11-2016 10:57:54 // 52257
Csörgő Autószerviz, Várpalota.
Tagok között Csöri néven megtalálod.
szoja22-11-2016 09:58:54 // 52256
Ha valaki tudna segíteni egy vmennyire megbízható szervíz/szerelő/szaki elérhetőséggel, akkor azért változatlanul nagyon hálás lennék:-) próbáltam a fórumokból tájékozódni, de olyan érzésem van, mintha a barátnőjük számát is szívesebben odaadnák a tagok, mint a szerelőjükét:-)
privibe is jöhet (mármint nem a csaj száma)

(nem a csodaszervizet keresem, félreértés ne essék, de a neten is keresgélve, most szembesülök azzal, hogy hiába vannak jó szakik,bizonyára, attól még a net-re nem képes egy értelmes elérhetőséget feltenni, vagy nem is akar..)


Köszi, János
PistaFR21-11-2016 21:30:02 // 52255
Mostanában nekem is volt alkalmam kipróbálni, az enyém nem töröl.
ÁdidiGaga (il hempescattore)20-11-2016 22:52:48 // 52254
Kösz a tanácsokat, amúgy fater is az FBS-t ajánlotta, a sarki vegyiáruboltos csaj (hozzá 99%-ban épületes relációban mennek szilikonért) az elmondásom után a neutrális szilikont.
Sőt, sztem FBS az van is nekem - ha le nem járt vagy be nem száradt...

Karosszériatömítőm is van, rengeteget használtam mire ki lett lakatolva az ótó. Szóval fémre tudom mit kell használni - de valamiért nem érzem jónak arra, amire kellene, azaz ahogy írtad, műanyagra szinte kizárólag....

a klíma kondenzvízlefolyóját kell csak a kasznihoz ragasztani, de az is gumi és festett fém kapcsolat - nem fém-fém tömítés
forrasr20-11-2016 20:10:47 // 52253
Sziasztok,
Van esetleg valaki, aki készíttetett olyan első felső lengőkar szilentet PU-ból amelynek a középső fém csapja excenteres, és így állíthatóvá válik az első kerékdőlés?
forrasr20-11-2016 20:10:00 // 52252
Jogos, ott a pont! :)
Kazes☻20-11-2016 19:44:42 // 52251
Első sorban műanyag(ok)hoz kérte a cartárs... azokhoz meg szerintem jó, még nem volt vele gondom. :)
JulesTS20-11-2016 19:22:31 // 52250
FBS ecetsavas, ezert nem tul szerencses hasznalni. Ahogy forrasr is irta a kaszni es a szelvedo ragasztok a jok autohoz pl. Sikaflex es tarsai...
ÁdidiGaga (il hempescattore)20-11-2016 18:01:57 // 52249
Részben egyetértek ...

... az autóm pont az, hogy szinte senki hozzá sem tud szagolni, én magam kétkezi építészként + az autószerelés egyes, szerelők számára az általad írt hozzáállás miatt "büdös" fázisait nonprofit módon ,ámde profin művelők (pl. édesapám) segítségével boldogulok. Ha véletlenül mégis szakember kell (vizsga,gumiszerelés, fényezés, klíma) - már előre lábrázást kapok a hozzáállástól meg attól, hogy egy ház tervezése szellemi munkában kutyaf..sza ahhoz képest amit leművel velük az ember mire fogadnak, megértenek és relatíve jól meg is csinálják.

Mondjuk mostanában mintha kezdenének gördülékenyebben menni a dolgok - ennek talán az az oka, hogy rájöttem a varázsmondatra mely így hangzik: "nem azért járok ilyen autóval, mert nincs pénzem a mindenkori közgondolkodás szerinti "jobbra". Ugyanis ez így megy, pofára (vagy az autód pofájára) ítélnek , illetve ajánlják magukat a "szakemberek"

Részben viszont azt is látom, hogy a legtöbb vállalkozásban nincs tervezhetőség, előregondolkodás - ilyen országban nem is lehet...Emiatt tök hektikus, vannak időszakok amikor valami miatt állandó teltház van pl. egy szervízben, nem tudják tartani a határidőket - de nem lehet tudni, hogy most ez 2 hónapig tart vagy 2 évig - nem mindegy...Meg az sem, hogy zsebből kell fejleszteni vagy terem-e (és ha igen, mikor) pénz az EU-s pénzfán vagy "állam bácsi csecsén :-p"

Kicsit OFF de saját meló: éves szinten régóta az jön ki, hogy a tényleges bevételt hozó munkát egyedül is el tudom végezni, - ugyanakkor csak ebben az évben a CSOK, a valamilyen pályázatok hülye rendszere és határidői meg hasonlók miatt volt vagy 2-3 hullám, amikor ki sem látszottam a munkából , késtem mindennel - aztán meg sok ajánlatra vissza sem jeleznek, hónapokig lebegtetés után benyögik hogy mégsem terveztetnek, félbehagyjuk a munkát "bizonytalan ideig" , nem fizetnek, stb - erre nem veszek fel embert...
medcare20-11-2016 16:35:59 // 52248
Kérdés: az ablakmosó motorjának van biztosítéka ill. reléje is, ugye?
medcare20-11-2016 16:28:16 // 52247
Ezt jómagam is tapasztaltam. Itthon mindenki úgy érzi, hogy a vevő, beteg stb csak púp a hátán. Szakember nem fogad el javításra munkát, amivel esetleg dolgozni kell. Csak a gyorsan, kevés munkával megszerzett pénz az érték, e mögött viszont értékteremtés 0.
forrasr19-11-2016 20:35:02 // 52246
Van neutrális szilikon átlátszóban és feketében is, szerintem jobb mint az ecetsavas, mert az önmagában is korrodál. Ahol nem szempont a jövőbeni oldhatóság ott szélvédő ragasztót is szoktam
Kazes☻19-11-2016 19:01:33 // 52245
Én FBS-t szoktam használni. :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)19-11-2016 13:55:42 // 52243
Elsősorban műanyag alkatrészek, elemek tömítésére-illesztéséhez milyen szilikon való?

merugye építőipariban van X féle, de hogy autóhoz melyik jó, azt még nem sikerült kiderítenem...Olyasmire gondolok, hogy

-a külső tükör két felét összeragasztani,
-a klímabox két fele eredetileg illesztés után gyárilag be lett vonva a műszerfalakhoz hasonlóan egy műbőrszerű hártyával légtömörré - de javítás esetén a javítási manual is szilikon írt
-klíma kondezvízcső a padlólyukhoz*

*ez kivételesen műa-fém, de leginkább műa-műa ragasztás van, olaj-benzin-hőállóság nem fontos, inkább hogy nehogy megtámadja a huszonX éves műanyagokat!

Köszi!
szoja18-11-2016 15:19:37 // 52242
Tudsz/tudtok esetleg olyan szerelőt, műhelyt ajánlani, ahová fordulhatnék a problémámmal?
(akikhez eddig, sok éve jártam, annyira el vannak úszva az utóbbi időben a dolgaikkal, hogy zaklatás őket bármivel keresni...)
Lehet esetleg itt az oldalon/fórumon szerelő-listát vagy hasonlót találni?

János
szoja18-11-2016 15:11:14 // 52241
Köszi a választ!
szoja18-11-2016 15:10:40 // 52240
Megnéztem, a hűtőfolyadék -szint teljesen rendben van!
pettinke18-11-2016 13:46:41 // 52239
igen, ez is egy jogos kérdés.
Liquid18-11-2016 13:46:01 // 52238
van elég hűtőfolyadék a rendszerben?
pettinke18-11-2016 13:45:58 // 52237
hát így látatlanban a tipp: vagy termosztát, vagy vízpumpa.
szoja18-11-2016 13:03:17 // 52236
Sziasztok.

Új tagként szeretnék kérdezni: láttatok már ilyet?

Alfa 159-es fűtése csak autópályán működik...úgy kell elképzelni, hogy Kápolnásnyéknél felmegyek reggel M7-re, beindul, majd Budaőrs körül leáll...hazafelé az egész városban semmi, majd pályán újra rendesen megy. Ha napközben városban megyek, semmi, tök hideg.
Van valakinek ötlete, mert ez kicsit gáz...

Köszi, János
JulesTS18-11-2016 11:29:36 // 52235
Ügyes. :O)
A külső kilincsed volt rossz, a gyerekzár meg (általában) a belső kilincset iktatja ki, hogy a gyerek menet közben ne tudja kinyitni, ezzel mindkét irányból sikerült bezárnod...
Nincs más megoldás, le kell szedni a kárpitot, kinyitni az ajtót, és javítani a külső kilencset. A külső kilincs javításhoz amúgy is le kellett volna szedni a kárpitot, csak nyitott ajtóval könnyebb lett volna...
detox2018-11-2016 01:10:07 // 52234
Sziasztok! Minap vettem egy 159-est! hátsó ajtót kivülről nem lehetett kinyitni, gondoltam mi baja gyerekzár be van rajta kapcsolva. Erre mondom tekerek az állitoján egyet tudjátok az ajtózárnál de hát volt kettő állitó fül és rosszat forditottam el, most kivülről belülről zárva van és nem tudom kinyitni! Tudja valaki milyen trükkje van ennek hogyan lehet a zárást semlegesíteni? vagy teljesen mechanikus és fel kell szó szerint törnöm a saját autom? ha Valaki tud bármi okosat légyszi segitsen nagyon fontos lenne!!!

Köszi
Kirialfa16-11-2016 11:12:50 // 52233
Sziasztok! Nos tegnap találtam egy hibát hogy mitől lehet az utastérbe dízel szag, és a képen bejelölt területen volt nem kívánatos folyás, illetve a zöld karikával jelölt cső ki-be jár könnyedén. Nem találtam semmilyen tömítést, csak a cső megy be egy réz perselybe aztán annyi. Ami a baj, hogy sehol nem találom, hogy mi a manó lehet ez, és honnan lehetne hozzá rendelni alkatrészt, mert egy-két webshopban kerestem, de nem találtam hasonlót sem.
Kirialfa14-11-2016 10:15:35 // 52232
Sziasztok! Olyan problémám van, hogy álló helyzetben valahonnan beszivárog az utastérbe a gázolaj szag. Még nem néztem meg, hogy belső levegő keringetésnél is érezni-e, de jó lenne tudni, hogy hol szív be levegőt a fűtés box? Menet közben egyébként már nem érezni. Garázsban nincs alatta folt sem, szóval nem tudom honnan folyhat az üzemanyag, ha egyáltalán attól van.
Segítséget előre is köszi!
gradvolttomi13-11-2016 16:09:33 // 52231
Sziasztok,
145 jh. biztonsági öv akad, nem tudom kihúzni... Lassan, finoman húzva sem indul meg, azonnal akad, mint hirtelen rántásnál. Esetleg valakinek ötlet?
Levee156SW13-11-2016 12:01:47 // 52230
Ezt nem tudom-nekem a sajatommal van tapasztalat (belso FL-egyaltalan az esoszenzor szeria lett onnantol?)-az szerintem barhova kapcsolt elsonel torol hatul hatramenet kapcsolasara-de ahogy nezem,szerdan megint lesz alkalmam ellenorizni.:)

(Maszekban meg lehet, hogy megoldok egy nagyobb intervallumot a hatso normal bekapcsolasara,mert jobbara kezzel kapcsolom egy torlesre,hogy ne gyaluljon feleslegesen.)
PistaFR12-11-2016 18:59:34 // 52229
Az okosság csak az esőérzékelősre igaz? Ha nem, akkor szakaszosra kapcsolt ablaktörlővel is kell(ene) törölnie?
Metwar12-11-2016 15:29:41 // 52228
https://youtu.be/madmSEYVZLA
Beigazolódott a gyanum.
Kevés melegítésre elindul az ablaktörlő.
A hátsó viszont nem akar elindulni.
Kapcsoló lesz az, vagy kézrátétellel gyógyítok, még nemtudom.
:-)
JulesTS11-11-2016 22:02:07 // 52227
Neha nekem sem indul el a ventillatorom es nekem is a csatlakozoja kontakthibas. Aranylag ritkan jon elo es akkor is megjavul, ha megmozgatom a csatlakozot...
Kazes☻11-11-2016 13:28:39 // 52226
Sajnos nincs konkrétum... csak nem rég Csongi cartárs verdáját bütyköltük és akkor végignéztük... ezek működnek szépen, a ventinél voltak totál kontakthibás csatik...
Redneck Viking11-11-2016 11:04:51 // 52225
Errol valami konkretabb infot tudnal adni? Mit es hol keressek?
Kazes☻11-11-2016 09:41:12 // 52224
Kis motorok mozgatják a csapot és a terelőket... talán ott lehet a baj... mindkettőtöknek.
Redneck Viking11-11-2016 09:27:59 // 52223
156-ban nekem sem megy a fűtés. ellenállás most lett cserélve (előtte maga a befújás sem működött), azóta fúj de csak hideget (még csak langyosat sem, és így 0 fok környékén elég gáz)
próbáltam másik konzollal rákötve, úgy sem változott.
Milyen biztosítékokat kellene ellenőrizni?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.