Forum >> Szerelőműhely

medcare18-09-2016 19:31:22 // 52072
Önmagamnak válasz...

"Szükségindítás (csak benzinmotoros és elektronikus befecskendezésű dízelmotoros változatoknál)

Szükségindításra akkor lehet szükség, ha a FIAT CODE, azaz az indításgátló (immobiliser) nem ismeri fel a gyújtáskulcs fejébe épített adó kódját, ezért nem indul el a motor (a FIAT CODE sárga FIAT CODE, és a befecskendezés vörös Injektor visszajelző lámpája a gyújtás ráadása után égve marad a műszerfalon), és nincs kéznél a tartalékkulcs, vagy azt sem fogadja el a rendszer. A szükségindítás folyamata komplikált, ezért nem javasolt a folyamatos használata; a tartalékkulcsért, vagy a legközelebbi szervízbe való eljutáshoz azonban nagyon hasznos lehet.
A szükségindításhoz szükség van a kulcsokhoz kapott FIAT CODE kártyára, ezért azt lehetőség szerint tartsuk magunknál (vagy jegyezzük meg a rajta lévő kódot), de ne hagyjuk az autóban!

A szükségindítás menete:
A szükségindítás lényege, hogy a FIAT CODE kártyán található, 5 számjegyből álló, ún. elektronikus kódot a gázpedál segítségével "adjuk be" (az indításgátló rendszer megkerülésével) az ECU-nak. Az indítás lépései:
1. Vegyük elő a kártyát, és keressük meg a rajta lévő kódot.
2. Fordítsuk el a gyújtáskulcsot MAR állásba(adjuk rá a gyújtást).
3. Nyomjuk le teljesen, és tartsuk lenyomva a gázpedált. A Injektor lámpa ekkor kb. 8 másodpercre kigyullad, majd elalszik. Ekkor engedjük fel a gázpedált, és figyeljük a Injektor lámpát.
4. A Injektor lámpa elkezd villogni. Amikor a felvillanások száma megegyezik a kártyán lévő elektronikus kód első számjegyével, nyomjuk le teljesen a gázpedált, és tartsuk lenyomva, amíg a Injektor lámpa 4 másodpercre kigyullad, majd elalszik. Ekkor engedjük fel a gázpedált.
5. A Injektor lámpa újra elkezd villogni. Ismételjük meg a 4. pontban leírtakat a kód második, harmadik, negyedik és ötödik számjegyével is.
6. Az utolsó számjegy bevitele után tartsuk lenyomva a gázpedált, amíg a Injektor lámpa kigyullad, majd 4 másodperc múlva elalszik. Ekkor engedjük fel a gázpedált.
7. A Injektor lámpa kb. 4 másodpercig tartó gyors villogása nyugtázza a kód helyes bevitelét. A gyújtáskulcs tovább fordításával a motor ekkor indítható. Ha azonban a Injektor lámpa nem alszik el, akkor a kód bevitele nem sikerült, próbálkozzunk újra!"
Coyote17-09-2016 16:33:50 // 52071
Sziasztok. Nagyon fontos lenne ha esetleg a hétvégén tudna nekem valaki ilyet.
El fárad az egyik kis műanyag pöcök.
mizooo17-09-2016 08:06:39 // 52070
Sziasztok, hátha tudtok tanácsot adni :)

Apósom JTDm 8v-je kuplung csere óta minden 2. alkalommal csak gázadásra indul.

Hibakód nincs, szenzorok tisztítva amit lehetett EGR stb...
Üzemanyagszűrő cserélve.
Korrekciók nagyon jók, ha beindult gyönyörűen rezzenéstelenül jár :)
Indítózásnál a Rail nyomás pl. ugyanolyan módon épül fel mint az én hibátlanul induló autómban.

Valaki küzdött már hasonló tünetekkel?
Sityu16-09-2016 22:47:37 // 52069
Urak! Felújított TS bejáratására van jó tanácsotok? Hosszú egyenletes utak, vagy változó sebességek 3000 alatt? Kicsit nyomva, közepesen stb..
medcare16-09-2016 14:40:09 // 52068
A hütöventillátor? A gyors fokozat? A lassú megy? Elvileg bekepcsol, ha a kompresszor megfelelö nyomást produkál. Nekem az I. fokozat nem ment 166-on. Meg kellett a reléket pucolnom, igazítanom. A vezérlö nem hiszem, hogy rossz, a bejövö jelek hiánya inkább okoz gondot vagy a kimeneti parancs teljesítetlensége. Ja, nálam a belsö venti reléjét is cserélni kellett, nem akart indulni, ezt is érzékeli a kp-i egység, hibát dobott. VAG Kom kábellel elvileg bele lehet kukkantani. (Nem vagyok szakember, csak a saját nyügeimet írom...)
Alfás Stifi16-09-2016 12:23:17 // 52067
Sziasztok a klima vezérlőm meg kergult fogja magát és fel pörög a ventillátor... Ki be kapcsol. A hőfok is fel pörög HI fokozatba akárhova állítom. Amúgy minden Funkció mukodik. Mi lehet a gond? A biztosítékot néztem az jó. Hogyan tovább? Lehet a klima vezérlő panelom megadta magát 10 év után? Alfa 156 m-jet.
jakimilu16-09-2016 10:30:10 // 52066
Köszönöm
Föckös16-09-2016 09:44:13 // 52065
falkokc cartárs
quasimoto16-09-2016 09:43:26 // 52064
2.0 selespeed 147 - meg szabad venni? Állítólag hibátlanul teszi a dolgát, kérdés, hogy meddig, illetve a váltóhoz az alkatrészellátás is.
jakimilu15-09-2016 20:26:22 // 52063
Sziasztok!
Szombathelyen van szerelő akit jó szívvel ajánlanátok? Lenne pár orvosolandó betegsége a GT-mnek.
medcare15-09-2016 18:22:21 // 52062
http://www.transpondery.com/transponder_catalog/alfa_romeo_transponder_catalog.html

Ez a lista korrekt szerintetek? Az adott chipet kell beszerezzem? A natív nem drága. Csak bele kell íratni a kis programját. Ért ehhez valaki e honban?
medcare15-09-2016 17:37:59 // 52061
Ha bontásból szerzek egy immo vezérlőt meg kulcsot az megoldás lenne a problémámra? Vagy akkor még a computerrel is össze kell hangolni? Esetleg létezik valaki, aki, ha veszek immo chipet (állítólag ez való bele:PCF7935) felprogramozná? Pápán áll. a 3-as jelü kulcsot nem tudják.
:-((((
pettinke15-09-2016 10:08:01 // 52060
van. ha kidobtad, az gáz, mert az autó ennek alapján ismeri meg a kulcsodat.



pótolni ... hát csak úgy lehet, hogy kerítesz egy másik kulcsot, és megpróbálod az immót rávenni, hogy fogadja el.

esetleg: http://www.kulcsmasolas.com/immobilizeres-kulcsok-masolasa/category/15.html
atis_166jtd15-09-2016 09:47:39 // 52059
Igen van. Pótolható csak tudni kell a pontos tipusát és a számát. Plusz tanítani kell. Jobb ha megtalálod legalább az egyiket. Ejz egy majdnem téglalp alakú kis valami.
medcare15-09-2016 08:37:25 // 52058
B+, ha kidobtam, pótolható? :-(
medcare15-09-2016 08:19:10 // 52057
A 166osban is van? Nem találtam külön.
medcare15-09-2016 08:11:04 // 52056
A 166osba is van?
pettinke15-09-2016 07:55:20 // 52055
van még az a pici kis "kapszula", ami az immónak kell. azt is átraktad? nem elég a NYÁK-ot!
medcare15-09-2016 07:14:46 // 52054
Gáz van. Vettem új kulcsházakat. Átraktam a belét. Zár működik, immo nyekk. Megoldás? Korábban mikrokapcsolót is cseréltem, akkor nem lett baj. Ötlet?
Mateus13-09-2016 07:27:33 // 52053
Üdv!
Nekem két "szerelő" mondta ezt.
Lehet nem kéne velük foglalkoznom, azért kérdeztem rá itt is.
Köszi a segítséget, valószínű az lesz a hiba amit te mondtál.
emGéza12-09-2016 23:12:06 // 52052
Napi 2*20 km + a hétvége kisebb-nagyobb szakaszai.
tomka197312-09-2016 21:20:08 // 52051
Te rövid vagy hosszú távon használod?
tomka197312-09-2016 21:09:57 // 52050
Nem lehet hogy valami érzékelő vagy szelep
emGéza12-09-2016 20:55:18 // 52049
A fene tudja ! ;-)
Hibát nem tárol ...
Nekem is csinálja ! Általában párás reggeleken . Főleg , ha alapjáraton arrébb álok pár métert és már durrog.
Ezért járatom egy kicsit , max 1 perc .
tomka197312-09-2016 20:47:59 // 52048
Igen akkor utána semmi baja
emGéza12-09-2016 20:45:16 // 52047
Hidegen? Beindítás után pár másodperccel ?
tomka197312-09-2016 20:30:49 // 52046
Sziasztok!olyan kérdésem lenne hogy mi okozhat az elinduláskor dadogást illetve leállás. Benzines 1.9 159.Köszönöm előre is
atis_166jtd12-09-2016 19:34:58 // 52045
Ha nem tudod hogy működik a rendszer akkor hiába adunk tanácsot. Hidd el nem egyet csináltam. A vákumcső kint van a motortérben a szervódobba megy bele közvetlen a munkahenger közelében. Ha benzines akkor a szívócsonkról ágazik le, ha diesel közvetlen a vákumpumpáról. A pumpa a vezérműtengely végén van.
Mateus12-09-2016 19:05:49 // 52044
Üdv!
Meglett a hiba oka.
Elméletileg a fékszervó vákumcsöve miatt szuszog a pedálom.
A fékmunkahenger azért nem lehet, mert akkor álló motor mellett is be kéne esnie a pedálnak, de álló motornál felkeményedik ha pumpálom.
A kérdésem az lenne hogy a fékszervó vákumcsövét hol találom?
Leszedtem a fékpedálnál a borítást, de ott nem találtam.
Válaszokat köszi előre is!
peter081312-09-2016 19:02:25 // 52043
Sziasztok!
Elvittem kiolvastatni a hibakódot, de mire odaértem hibajelzés eltűnt,a hibakódot pedig nem jegyezte meg. Szóval a jelenség még mindig ugyan az kivillan a lámpa elmegy az erő, elalszik a lámpa van erő de ezek szerint a hibakódot nem jegyzi meg. Ehez társul még az ,hogy az alapjárata kedvfüggő, minden indításnál máshova áll be, legtöbbször 1000 de 800-tól 2000-ig már minden volt, viszont erre sem dob hibakódot. Valakinek esetleg nincs tippje rá mi lehet a baja?
Az autót most vettük, de elötte kb 2 évet állt ha esetleg ez számít valamit.
Előre is köszi a válaszokat. :)
Mateus12-09-2016 06:13:45 // 52042
Köszi a segítséget!
atis_166jtd12-09-2016 02:16:20 // 52041
Igen sajnos van ilyen jelenség. Valószínű hogy csak munkahenger cserével tudod orvosolni. Valószínű nagyon mélyre nyomtad a pedált mikor kipumpáltad a dugókat csere után. Sajna ilyenkor leszakad a karmantyú pereme amikor átlépi a kopott részt. A szervó dobban is ez a helyzet általában ott vissza lehet fordítani a tömítőgyűrűt. Azért sziszeg mert kifordult.
Mateus11-09-2016 19:36:37 // 52040
Üdv!
A mai nap folyamán lecseréltem a féktárcsákat és fékbetéteket elől, illetve a stabilizátor pálcákat és a kormányösszekötőket.
Összerakás után kipróbáltam a fékeket, és furcsa módon a pedál nagyon bepuhult, és a pedál felengedésekor még szuszog is.
Hozzáteszem hogy a fékhatás sem volt az igazi, de azt betudtam annak hogy új tárcsa + betét, majd bekopik.
Nem hagyott nyugodni a szuszogás és a puha pedál, ezért légtelenítettem a fékrendszert, de nem volt benne levegő.
Elképzelhető hogy a fékmunkahenger lehet a hibás?
Volt már valakinek hasonló jelenség?
Válaszokat előre is köszönöm.
Soti11-09-2016 06:49:35 // 52039
Az előbb lemaradt
Soti11-09-2016 06:46:09 // 52038
Tisztelt Cartársak!
Érdeklődnék hogy van-e valakinek 1 ilyen felni közepe? Sajnos elveszett és jó lenne pótolni. Ha van valakinek írjon! Előre is köszi!
[img1]
keresztpatrick10-09-2016 22:41:58 // 52037
Sziasztok!
Az alábbi kérdés a Mito topicban is szerepel, gondoltam talán itt többen segíthetnek.
Kis segítségre volna szükségem tempomat kapcsán.

Nemrég lettem boldog gazdája egy 2008-as 1.4-es Mito-nak gyári tempomattal, ami nem működött.
Kisebb keresgélés után jutottam oda, hogy sokszor kuplung érzékelő meghibásodása okozza a gondot.
Csere megtörtént egy újra, de a hiba továbbra is fennáll.

A tempomat kapcsoló on-off állását viszajelzi a műszerfalon, viszont a sebességet nem veszi fel.

Valami tipp?
Haddel10-09-2016 17:20:17 // 52036
Ez tényleg jó! Hálás köszönet a link-ért!😃
medcare10-09-2016 10:17:31 // 52035
Köszi! Ez jó!
medcare10-09-2016 10:16:44 // 52034
Nálam az emisszió csökkentö részben volt egy rozsda által keletkezett lyuk (ugyan 2,4 JTD), gyorsításnál kigyulladt a lámpa, késöbb úgy maradt. Turbónyomásom elment. ELM interface-t lehet olcsón venni, ezeket a paramétereket kiolvashatod.
Dexi10-09-2016 09:42:49 // 52033
Sziasztok!
Egy mgbízható pécsi, vagy budapesti szaki számára lenne szüksége az egyik barátomnak. Ha tudtok valakit ajánlani megköszönöm!
Liquid09-09-2016 21:25:40 // 52032
tök úgy néz ki mintha lekopizták volna az ePert
Demecsab09-09-2016 21:06:37 // 52031
Ismeritek ezt a weboldalt: https://7zap.com/en/ ?

Rengeteg robbantott ábrás rajz, információ található Alfákhoz, Fiatokhoz egyéb márkákhoz!
Hihetetlenül részletes!

Kész aranybánya! :)
peter081308-09-2016 23:05:39 // 52030
Rendben köszönöm, akkor amint tudom kiolvastatom a hibát.
Liquid08-09-2016 22:01:42 // 52029
1000+1 oka lehet
atis_166jtd08-09-2016 21:54:15 // 52028
gázpedálnál. Vagyis ha benézel ott van fölötte egy kis rudazattal összekötve.
peter081308-09-2016 21:02:05 // 52027
Igazából ma kezdte el szóval még nem tudtam elvinni megnézetni, csak gondoltam hátha valakinek ismerős a probléma.
Piritu - 1.000.00008-09-2016 20:35:13 // 52026
A comp kiolvasás mit mutat? Ha a lámpa világít, kell hogy legyen hibaüzenet. Anélkül akár a kristálygömböt is kérdezheted...
peter081308-09-2016 20:14:29 // 52025
Sziasztok!
Lenne egy olyan problémám 2002-es alfa 166 2.5 v6-al, hogy néha kigyullad a check engine lámpa és elmegy az erő, utána gondol egyet kialszik a lámpa és újra van erő. Valaki esetleg nem tudja mi okozhatja a hibát? A másik kérdésem pedig az lenne, hogy a gázpedál jeladót hol találom?
mzoli07-09-2016 15:53:53 // 52024
Sziasztok!

A tolatóradarral kapcsolatban kellene egy kis segítség. Az egyik szenzor kimozdult a helyéről. Rögzítés után a radar már nem működik, csak folyamatos sípoló hangot ad kb 30mp-ig, majd elhallgat. A vezeték lehúzásakor is hasonló a helyzet.

Valaki már szembesült hasonló problémával?
ÁdidiGaga (il hempescattore)07-09-2016 13:04:11 // 52023
Szia!

Nem tudom mekkora az eltérés ebben egy 156 és egy 33 között, de nekem is az autó nagyjából pont ennyi idősen kezdte el az index-balhét. Relére gyanakodtam, mivel ha nem indexelt normálisan, akkor a relé is kattogás helyett ilyen zizegő hangot adott ki...

1x valaki azt mondta, hogy szerinte vészvillogó-kapcsoló! Komplett idiótának tartottam mert azt gondoltam, hogy a vészvillogó az működésileg annyi, hogy egyesíti a kétoldali indexet...

Pont a bontóból jöttem ki (ahol találtam több indexrelét is de mindegyikkel szar volt ) nagy elkettyenve amikor - inkább csak az ideget levezetendő :-) - kb. 5-6 kapcsolás/másodperc sebességgel "nekiestem" a vészvillogó kapcsolónak - és egyből lett index! Utána kivettem a kapcsolót és megtisztogattam-lekezeltem.

Lehet, hogy nálad már másképp van de nálam a vészvillogókapcsoló is benne volt az index-körben és mivel ritkán használja az ember (miután egy Alfa sosem romlik el :-p) belepi a por, a kosz, oxidálódik, stb...

1 próbát megér...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.