Forum >> Szerelőműhely

sty03-07-2017 09:48:41 // 52922
Hello,valaki megtudná nekem mondani a159-es Alfa 2,4 Jtd ,a szervó szivattyúnál az egyik cső pereménél engedi az olajat.Az amelyik felfelé indul a motor takaró burkolat alatt megkerüli a motort és megy hátra a kormányműhöz .Ezt csak egyben lehet cserélni és honnan lehet beszerezni ezt a csövet,néztem a Bardi és az Unix oldalán is de nem találtam?
peter081303-07-2017 09:19:15 // 52921
Sziasztok! 2.5 v6 166-ról mi a legegyszerűbb módszer lehúzni a váltót kuplung cseréhez?Pár tippet meg tanácsot elfogadnék mielőtt nekiállok. Más autón már csináltunk ilyet de itt egyenlőre nem tudom hogy álljak neki úgy hogy ne magamat szívassam. Előre is köszi a válaszokat.
Vasarelly03-07-2017 08:02:18 // 52920
Megnéztem, háát elég kicsi ott a hely azt semtudom mit bonzsak ki biztosítéktáblát, vagy pedálsort.... :-(
Piritu - 1.000.00002-07-2017 10:22:39 // 52919
Szétjött. A réz kupakot rögzítő rugó nem volt hajlandó leugrani a gyertya végéről. Vonallal összekötöttem, hogy melyik rész hagyott nyomot a tekerés közben a gyertya végén.
pettinke01-07-2017 22:12:15 // 52918
akkor pedig a pipa dagadt bele valahogy :-(
két oldalról szélről egy-egy csavarhúzóval egyszerre próbálnám megfeszegetni. talán.
Piritu - 1.000.00001-07-2017 19:41:54 // 52917
Már tekertem, de meg se moccan. (Márciusban lett új gyertya berakva.) A külső gumi elforog a piros belső részen.
pettinke01-07-2017 19:14:29 // 52916
bocs, most látom, te 146-ról beszélsz (én meg 166-ról). de a csere talán ugyanaz, bújj be a lábtérbe, és nézd meg...
pettinke01-07-2017 19:13:42 // 52915
a gyertyán az érintkező vég az csavaros szokott lenni - ha csak arra van rárohadva a pipában lévő érintkező, akkor próbáld meg a középső véget tekerni, hátha szépen leforog a gyertyáról a saját érintkezője.
Piritu - 1.000.00001-07-2017 18:45:39 // 52914
Tegnap amikor leszedtem a trafósort, az egyik pipa fele benne maradt a lyukban, egyszerűen elszakadt. Mondjuk elég erősen is kellett ehhez húzni:

Járt már így valaki?

Próbáltam laposfogóval kihúzni a benne maradt részt, de csak a gumit szabkodtam vele. A középső rész mintha oda lenne betonozva. Pár hónapja lett téve új gyertya bele, akkor még semmi baja sem volt.
Holnap megpróbálom a külső gumi részt levagdosni, aztán egy csőkulccsal a maradékot gyertyástól kitekerni. Csak félek, hogy eltörik a gyertya...
Vasarelly01-07-2017 15:49:02 // 52913
Cseréltél már? Sos :-)
Vasarelly01-07-2017 15:30:51 // 52912
Cserélték már?
pettinke01-07-2017 13:11:31 // 52911
nem a főhenger a drága, hanem cserélni szar :-) tegyél rongyot a lábtérbe.
Vasarelly01-07-2017 11:36:16 // 52910
Sajnos így sem lett jó. Megrendelem a felső munkahengert is. A pedál még mindig beesik. Akárhogy légtelenítem.
pettinke01-07-2017 11:07:44 // 52909
arról nem szólva, hogy van olyan típus, amelyiknél ez tiltva van...
ÁdidiGaga (il hempescattore)01-07-2017 10:34:14 // 52908
"Azt mondja csak nyomással lehet rendesen lêgteleníteni."

Ha egyedül van közel-s'távol akkor igen (gondolom ez az egyszemélyes légtelenítő szett, amit olvastam de sosem érdekelt mert nyilván egyszerűbb megkérni valakit arra a 10 perces munkára)
amúgy +1 ember és ugyanolyan jó lesz...
Vasarelly30-06-2017 21:15:58 // 52907
Áldás- Áldás :-)
Vasarelly30-06-2017 21:14:12 // 52906
Az Áldás szerelő segített. Azt mondja csak nyomással lehet rendesen lêgteleníteni. Pumpa , kompresszor stb. Kaptam egy kupakot az olajtartályra, azt kell nyomás alatt tartani aztán kiengedni a levegőt. Na holnap jó lesz. Aztán Alfacity. :-)
redbull9030-06-2017 20:34:02 // 52905
Köszi a segítséget! Igen ha kétszer ráadom akkor elindul menet közben nincs hiba. De néztem ezt a nyomás szabályzót jó kis ára van 40-50-90 ezerFt az a kis szar. Ez most nem pont jókor jött.de hát ez van. Köszi mindenkinek.
blackbird0030-06-2017 19:29:17 // 52904
Ha nem látsz sehol szivárgást, akkor nem biztos, hogy visszaengedi. Úgy próbáld indítani, hogy előtte csak rakd gyújtásra, és várj kb öt másodpercet, majd ismételd meg még egyszer. Ezután indulnia kéne.
Ha nem, akkor MES-el meg kéne nézni indítózás közben. Pár tized másodperc alatt min 300bar nyomásnak kell lennie. Ha nincs meg, ott a hiba a nyomásszabályzónál.
atis_166jtd30-06-2017 15:39:35 // 52903
Ha az üzemanyagot engedi vissza azt a legegyszerűbb megnézni. Ráadod a gyújtást és habugyborékolást hallasz a tankból akkor tuti az. Viszont mivel van benne ac így nagyon gyorsan kilégteleníti.
redbull9030-06-2017 12:28:10 // 52902
Új akksi van benne. Exide premium.
Most amúgy nagy nehezen elindul 3-4 próbálkozás után.
De tuti h az a hiba h vissza engedi az üzemanyagot. Csak nem találom hol ereszt el.. hibát nem hoz se menet közben se mikor indítózok.. ezért így nehéz keresgélni . Szervizbe se tudtak semmit mondani azért meg nem hagyom ott h ők is találgassanak.. meg kicseréltessék a fél autót. Q
ÁdidiGaga (il hempescattore)30-06-2017 11:23:31 // 52901
nagyjából pont: ha szaXerűen lett kicserélve a MUNKAhenger és rendesen légtelenítve lett utána és mégis szar, akkor az FŐhenger.

Egyébként nekem az a tapasztalat (szintén boxer) hogy beesni a munkahengertől csak akkor esett be, amikor már a fékfolyadék lámpa is fel-felvillant, azaz durván engedte. Amúgy folyamatosan a blokkot-váltót öntöző munkahengerrel mentem vagy egy évet :-p
(a váltón bekoszolódva váltóaolajnak hittem, csak az volt gyanús, hogy a lemez váltódeknin a szintert oldotta :-)
pettinke30-06-2017 11:10:22 // 52900
de, lehet ... bár gondolnám, hogy egy alsó henger csere után tisztességesen légtelenítettek...
Vasarelly30-06-2017 10:09:49 // 52899
Az a gond, hogy nem egyértelmű egyszer megy egyszer nem. Ahogy írtam. Levegős nem lehet?
pettinke30-06-2017 09:58:41 // 52898
ha a felsőben megdöglik a karmantyú, akkor az általában nem csöpögni fog, csak egyszerűen nem csinál semmit :-)
a motortérben látnod kéne, hogy ha nyomkodod a pedált, kiemel-e az alsó henger. ha nem töfködi a villát, akkor felső henger csere.
blackbird0030-06-2017 08:30:18 // 52897
Szerintem első körben próbáld ki egy új, tuti feltöltött, belevaló aksival. Min 75Ah.
Ha nem jó, én még mindig a nyomásszabályzóra tippelnék. Ha beindul, próbáld ki, hogy használat közben 3000 fordulat környékén elkezd e világítani a sárga engine lámpa. Ha igen, el van dugulva a mikrószűrő.
Lehet még önindító is, ha kopott, és túl nagy áramot vesz fel. Ilyenkor már nem forgat eléggé, és nem indul.
redbull9030-06-2017 08:00:53 // 52896
Behúztuk a kocsit. Pikk pakk elindult. Mentem vele egy kicsit leállítottam vártam kicsit már nehezebben de elindult még. Gépre raktuk üzemanyaghőmérséklet érzékelő hiba meg üzemanyagnyomás érzékelő hiba de ezt nyilván azért dobta mer nem volt üzemanyag.
Na ez most mi lehet? Vissza engedi az üzemanyagot? A visszacsapó szelepet hol találom?
Vasarelly30-06-2017 07:38:12 // 52895
Üdv. Kedves Tagok.
Tegnap sajnos beesett a kulpungom. Mivel az alsó munkahenger csöpögött, a felső viszont száraz, így az alsót tegnap ki is cserélte. A probléma továbbra is fennáll, sőt rosszabb lett. Ha lassan nyomom be a pedált, akkor szinte beszívódik. Ha határozottaban nyomkodom akkor többnyire rendesen működik. Mielőtt a felsőt is szétszedném, ha valakinek lenne hasonló tapasztalata kérem ossza meg.... :-) Előre is köszi!!!
redbull9029-06-2017 17:28:57 // 52894
Semmi még egy röf se. Már nagyon elkeseredtem egyik alfámmal se volt még ilyen sztem vmi letiltott... Csak semmi hibát nem hoz. Most meg lesz nézve holnap egy kicsit komolyabb műszerrel is. :( :(
tarilaci29-06-2017 13:57:52 // 52893
Köszönöm az infot!
blackbird0029-06-2017 05:39:35 // 52892
Szia!

Nézd meg a nyomásszabályzót. Annak a végén van egy mikrószűrő. Ha el van dugulva, nem fog beindulni, mert nem tud felépülni a nyomás. Nekem is volt ilyen.
Lehet még akkor is, ha valamelyik cső szivárog a befecskendezőknél.
redbull9029-06-2017 02:03:11 // 52891
Én már nem tudom szétszedtem félkocsit.. és semmi... de az AC pumpa lesz sztem a gyenge. A Cr sztem jó. De majd kiolvasom meg tesztelek holnap mindent. Az a poén az egészben h egyik napról a másikra adta meg magát a kocsi este még jó volt reggel már semmi...
Csabo2228-06-2017 22:36:55 // 52890
Ciao
Hát a kuplungbowdenen! keresd meg, és ott tudsz rajta állitani. de sok időt ne fordits a keresgélésre, mert sztem nem fogod megtalálni. aztán keresd fel a szerelődet ;)
Első lépésben meg lehet próbálni 1 légtelenitést, miután végigbogarásztátok ereszti-e vhol a fékfolyadékot a kuplung rendszer. ha nem látható, akkor talán a kinyomócsapágy járja a végét.
Csabo2228-06-2017 22:29:10 // 52889
Szerintem ne szinezd, töltsd le a free MES-t először és vegyél hozzá egy ELM kábelt adapter szettel. Annál jobb a fiat konszernhez nincs, max a gyári gép.
Amit linkeltél, az vmi kinai kacat sztem, egy rendes gyártó klónja. mint pl a delphi autocom, azt is csillióan leklónozták.
PistaFR28-06-2017 22:21:39 // 52888
Élő adatot kellene nézni, bizonyos rail nyomás (300bar, ha jól tudom) alatt nem ad jelet a motorvezérlő az injektoroknak.
mgeri7628-06-2017 22:20:53 // 52887
Ez mar megoldana minden problemat asszem :)

http://www.ebay.de/itm/Neu-X-100-PAD2-Programmer-Tool-Special-Functions-Expert-with-VW-4th-5th-IMMO-/152573610776?hash=item2386188b18:g:d8kAAOSw3ZRY9Fjr
Zagato28-06-2017 22:14:50 // 52886
Köszi...mármint hogy érted, hogy munkára bírni??
Erhard 242 (Pure Energy)28-06-2017 22:00:27 // 52885
Attól még el lehet dugulva a fékcső....
LacUS28-06-2017 21:56:23 // 52884
ABS-s kocsit nem elég "simán" légteleníteni, a kockát is munkára kell bírni közben. Ha nem így csináltátok megvan az esélye,hogy nem lesz jó. Bár találkoztam olyannal akinek sikerült.
LacUS28-06-2017 21:56:22 // 52883
ABS-s kocsit nem elég "simán" légteleníteni, a kockát is munkára kell bírni közben. Ha nem így csináltátok megvan az esélye,hogy nem lesz jó. Bár találkoztam olyannal akinek sikerült.
mgeri7628-06-2017 21:50:41 // 52882
Üdv kartarsak!
Playstoren talaltam androidra egy alfaODB nevü appot kis piros 500 fiathoz hasonlo ikonja van . van ingyenes es 35 ojroert fizetös valtozata is. esetleg hallottatok mar rolla valamit? Valakinek tapasztalat mir jo es mennyire?
Zagato28-06-2017 20:23:02 // 52881
Köszi, de kapott új folyadékot...légtelenítve lett mind a 4...😯
tarilaci28-06-2017 19:58:01 // 52880
Szervusztok! 147 ts-nél a kuplunkog hol kell állítani? A pedálnál vagy a kuplungnál? Bonyolult hozzá férni? Nagyon lent emel ki és elég nagy a holtjátéka. Hátramenetben melegen már nehezen tudom berakni.
Zagato28-06-2017 18:42:05 // 52878
Sziasztok, a fékemmel lenne egy kis gáz. Úgy néz ki , hogy szinte csak a jobb első fog rendesen. Fékezéskor erőteljesen elhúzza az elejét jobbra. Szétkaptuk, bal nyereg berohadva. Kapott két felújítottat a bárdiból. Gyönyörűen csillog villog, de a dolog nem javult. Ugyanazt produkálja fékezéskor.....Volt hasonló már valakinek?...Ötlet, hogy mi lehet? ....ha nem muszáj nem cserélném az ABS kockát.....előre is köszi
redbull9028-06-2017 16:04:29 // 52877
Az mi lehet gyerekek hogy se tiltó hiba üzenet csak egy p1612 üzemanyag fűtő reléje rossz sztem.
De üzemanyagot is kap a gép de az istenért se akar beröfenni :/ 156 2.4 2004 es 175 lovas.
Mondjuk az AC pumpa elég siralmasan nyomja az anyagot.
De ettől sztem.még indulnia kéne. Valakinek vmi ötlete?
Csabo2228-06-2017 13:03:17 // 52876
Én is kicsit pontatlan voltam, h az ELM mindenre jó az adapterekkel, mert a régebbi tipusokon, ahol nem obd2-es a csati, hanem a régebbi 3 lábas, oda a KL kábel kell és a kis adapter hozzá. de végülis a MES oldalon szinte mindenre lehet választ kapni, vagy ha ott nem, akkor a fórumán. csak keresni kell és olvasni.
Liquid28-06-2017 12:48:28 // 52875
Persze, attól függ milyen autóhoz kell.
Azt nem is figyeltem, hogy a 147-nél már más mint a 156--nál. Ott még a KKL volt mindenre jó.
Csabo2228-06-2017 12:40:07 // 52874
Hogy érdemes-e megvenni, azt állapitsd meg abból, h mely funkcióit szeretnéd használni. Szintén a supported vehicles menüben van: a feketével szedett modulokhoz jó a free verzió, a pirosakhoz kell a licensz.
Blogom elérhető ha a HSZ tetején a nevemre kattintasz, majd kiválasztod a legfelső autómat.
FES mobilt nem használok, mert nincs win oprendszer alapú mobil eszközöm.
Csabo2228-06-2017 12:30:59 // 52873
Ha most kellene kábelt vennem, akkor az ELM327-et venném, a különböző szinű adapterekkel, mert az valóban mindenre jó (és nem kell a portbeállitásokkal játszani, amit pl win10 alatt nem is tom h meg lehet-e tenni). A KL csak engine/gearbox, airbag, abs, eps-hez jó, a can hálóra kapcsolódó egyéb vezérlőket nem látja. Az ELM az adapterekkel viszont tényleg mindenre jó. DE! a legtutibb, ha megnézi az ember milyen autó melyik egységéhez akar hozzáférni és a MES supported vehicles menüjében kikeresi milyen kábellel tudja megtenni.
Én is KL-lel kezdtem, amit átforrasztottam kapcsolós verzióra, de utána kellett egy ELM is, amit szintén forrasztani kellett (mind2 alap kinai). Viszont tökéletesen működnek (kell hozzá némi szerencse is).
USB-t (kábelest) használok, mert abban bizok a legjobban, kellemetlen lenne pl 1 proxy rendezés közben ha a BT kapcsolat megszakadna. menet közben lehet, h kényelmetlen élő adatot figyelni a kábeles kivitellel, de nem vészes.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.