Forum >> Szerelőműhely

zozoszabo23-03-2013 10:43:30 // 43622
Sziasztok, egy kis segítséget szeretnék kérni, vettem egy diagnosztika kábelt vag-kkl és port beállítási hiba miatt nem csatlakozik. Ha valaki tudja hogy kell beállítani azt megköszönnék :)
Buddha23-03-2013 10:07:54 // 43621
Marea JTD-vel volt ilyen pár hónapja, annál a rail nyomásszabályozószelep volt a hibás. Kell egy diagnosztika és minden kiderül, mert más is okozhatja! ;-)
Alfa GT-Csaba23-03-2013 09:55:30 // 43620
De olyankor tilt be amikor hirtelen odalépsz neki?!Ha bevillan a motor hiba lámpa hiába nyomod le neki ,vészüzembe vagy és nem tol a turbó !Nekem a turbó geometriám szarakodik 0238 a hibakód,ugyan ezt csinálja minden héten egyszer.
fefe0123-03-2013 07:47:20 // 43619
sziasztok találkozott valaki olyan hibával hogy rendesen megy az autó csak ha eléri a 2500-as fordulatot letilt nem akar pörögni motorkontroll lámpa kivilágít ha leparkettázom semmi ha szépen óvatosan adom neki a gázt akkor elkezd gyorsulni de nagyon lagymatagul viszont ha leállítom az autót újra indítom akkor eltűnik a hibajelenség csak ha eléri a 2500-at akkor jön megint minden elölről ??????????
krisz.v23-03-2013 00:04:17 // 43618
Az olajfogyasztás oldalról nézve teljesen igazad van! Viszont az is igaz hogy a 20k-nál vannak már jobb minőségű olajok is, amik ha feltétlenül nem is teszik hosszabb életűvé a motort de ártani biztos nem fognak (persze szabványokat, viszkozitást stb. figyelembe véve kiválasztva)!
Liquid22-03-2013 21:11:38 // 43617
én csak azt tudom szajkózni amit már soxor elmondtunk, hogy nem véletlenül találták ki a gyári ajánlást, lehet hogy hiperkirály olajat lehet kapni a 20K árában, de az nem feltétlenül lesz jobb a motornak, nincs vele tapasztalat (és most felejtsük ez az ilyen 5000-et mentem vele és szép halk a motor, típusú dumákat)
Az én véleményem és tapasztalatom az, hogy a 20K AR-t ha komolyan eszi, nem csak akkor ha hosszan van kergetve, akkor valami nincs rendben a motorral, és hiába teszel bele mást amit éppen nagyon ajánl valaki semmi garancia nincs hogy nem rontasz a helyzeten.
[k i z z o]22-03-2013 17:20:37 // 43616
Ezekkel a sűrítési végnyomásokkal, gyári vezérműtengelyekkel, csak remappal, egy feleslegesen kinyitott kipufogóval soha nem lesz 150LE felett. 180 -hoz több minden kell.

Ahhoz, hogy 150 -nél (ritka gyári) nagyobb teljesítménye legyen, több levegőt kellene beszívatni vele, amihez lehet üzemanyagot írni. Azaz, ha csak remapolod, akkor a emisszió rovására egy kicsi többlet teljesítményhez juthatsz, (1-3%) de több levegőt nem fog beszívni. Kellene neki még sűrítés, egy összehangolt nagyobb összenyitású vezérlés, egy rávaló kipufogó (60-as nem kell ilyen teljesítményekre). Többletlevegőt a mechanika ad.

Az, hogy 4000 felett nem megy, okozhatja a rossz remap, a nem megfelelő kipufogórendszer (összenyitáson csökkent a VE az előzőhöz képest), illetve gyújtás / benzin, szóval sok minden. AFR -t mértetek teljesítmény méréskor, illetve remap mi alapján történt? A leírtak alapján remap abszolút nem indokolt, hiszen ha valahol a VE elment, akkor azt a MAF szenzor korrigálta volna, az pedig biztos,hogy a 480g/min MAF szenzort nem vezérled túl. Ha mechanikailag változtattál volna, akkor indokolt lenne egy jól átgondolt remap.

Sajnos, 20% teljesítménynövekedés nem légszűrőtől, remaptól és kipufogótól várható.
RoliQ422-03-2013 16:52:19 // 43615
Én ol. ezt a nyitott kipuff rendszert se értem ha van benne dob akkor az mitől nyitott? Ha van fojtás akkor az nem nyitott... ha viszont nincs fojtás "átmenő dobok" akkor ott elég sok lóerő elveszhet... a szívó motornak kell a fojtás... ellentétben a turbós motorokkal.
Mérni kellett volna egyet előtte és egyet a konfig után... 178ezer km? és nem futott sokat?! :D 200Ezernél szoktak kikönyökölni a hajtókarok:)
Egyébként 180 Le kihozni a TS ből... hát ahhoz elég "csúnya" beavatkozások kellenek... a minimum a hengerfej tuning... járatokat bővíteni stb. stb stb.
RoliQ422-03-2013 16:38:00 // 43614
rosszul tetted :) az a alu öntvény és csavarjai érnek le elsőnek az útra... és már kész is a baj... 1 szer az okozta a karter repedését... amikor kicseréltük a kartert akkor már nem raktuk vissza.... soha többet nem ért le...
Squeky22-03-2013 16:31:37 // 43613
Tudom, hogy TS-motornál ez nem vészes, de azért néha kattogok rajt, hogy mennyit enne mással :) 10W-60 az elképzelés, mivel ahogy linkelted újabban ez van előrírva ,ráadásul a friss Autodata is csak! 10W-60at hoz az autóhoz. Valószínű az lesz benn Castrolból :)
Máté
Grando22-03-2013 16:10:12 // 43612
A 2.0 TS előírt olaja újabban a 10w-60 Racing volt már.

1000 km-enként 3 deci fogyasztás viszont lópikula, főleg ha néha meg is kergeted a lovakat. Szóval ne görcsölj ezen szerintem, és főleg ne kísérletezgess. ;)))
.......................22-03-2013 16:06:09 // 43611
10W-60al kb felére fog csökkenni az olajfogy.
megszünni nem fog..
Squeky22-03-2013 16:01:23 // 43610
Én ennyiért jutok hozzá ezekhez. Boltban lehet többet mondanak rá, de nem is ez a lényeg. Minősítésben bőven felülmúlja a Selenia 20K-t, aminek az árán full szintetikus olajokat is bármikor adnak. Ne érts félre, nem az 1-2e Ft számít, a jót meg kell fizetni, de attól még hogy valami drága, nem biztos hogy jó is.
Pörgetni pörgetem, de azért nem gyilkos módban használom.. Csak jó olaj jöhet szóba és tapasztalatokra lennék kíváncsi, hogy kinek mi vált be. Nálam a 20K nem ok, ezért kéne valami más :)
DieselManiaco(NagyVad)22-03-2013 13:31:57 // 43609
milyen pontosan kifejtette kérem:D nekem nem volt időm azért csak dióhéjban:D
Jack22-03-2013 11:25:01 // 43608
Szurkolok, a kat csere óta vagyok én is tünetmentes.:)
Buddha22-03-2013 08:31:22 // 43607
DieselManiaco már leírta a probléma okát, szinte 100%, hogy ez a baj! A gumifékcsövek egy idő után elkezdenek befelé dagadni, mikor összezárul a belső fal az olajnak már nincs visszaút! Fékcső csere és minden jó lesz! :-)
Buddha22-03-2013 08:27:57 // 43606
Évjáratok? Motorkódok? ;-)
DieselManiaco(NagyVad)22-03-2013 08:06:54 // 43605
gumifékcső hiba,lehet hogy nincs rajta lyuk,és nem engedi vissza az olajat,mi már csúsztunk ilyen miatt az árokba...
Kareszka198422-03-2013 07:55:39 // 43604
kipuffrendszer összerakva, tegnap kipróbálva, hibakód kiütve, teszt folyamatban...szorítsatok!!!
attika22-03-2013 07:53:49 // 43603
Hali kellene egy kis segítség alfa145ts 1999év .Miért ragad be a jobb első fékem a féknyerget átnéztem megtakarítottam az rendbe akkor mi a gond? Fékbetétet cseréltem míg baloldalt fogóval szépen visszament a dugattyú addig jobboldalt kikellet csavarnom a léktelenítő csavart hogy visszatudjam tolni. Mi lehet a gond főfékmunkahenger? Előre is köszönöm a segítséget.
Tocsa22-03-2013 07:02:49 // 43602
Jah újrafeldolgozott szutyok olaj ! :)
timo21-03-2013 21:18:13 // 43601
Sziasztok!

156 2.0 T.S 114 kW-os kocsim van, passzolna bele egy 147-es 2.0 T.S. 110 kW-os kuplungja? A tárcsa és a csapágy is?
csoki15921-03-2013 17:13:09 // 43600
nem, menet közben nem, csak míg be nem melegszik.
Ferke21-03-2013 16:13:32 // 43599
Hb szíjfeszítő, vagy a szíjtárcsa tud ilyet.
Dévid21-03-2013 16:12:38 // 43598
Akkor lövésem sincs. Menet közben nem hallani, az biztos, mert akkor hallottam volna, mikor a múltkor elmentél mellettem. :D
Liquid21-03-2013 16:00:58 // 43597
Őszintén szólva nemszivesen használnék olyan olajat aminből 4l csak 5000ft...
de persze ezt nem tudom megfelelő érvekkel alátámasztani :)

hogy használod? ha sokat forog 5000 körül akkor némelyik TS szereti csípni az olajat, de ha nem durvulsz akkor nem kellene ennie, feltéve hogy minden rendben van vele.
csoki15921-03-2013 15:53:05 // 43596
De garázsban elindítva ill. jó időben nem csinálja.
Dévid21-03-2013 15:44:57 // 43595
Nem lazult le valami hőterelő lemez a kipufogó leömlőjénél? Nekem legalábbis a TS-nél anno az zörgött csúnyán. :)
Squeky21-03-2013 15:41:22 // 43594
Az enyémről is hiányzik :/ Szerintem max valami rezoncső védő lehet, a váltó-motor között nemnagyon van mit merevíteni szerintem, de kitudja. Haver 2.4TD Mareájáról is hiányzik, pedig ugyanígy megvan a helye, de egy régebbi 2.4TD-n pedig fennvolt. Biztos ami biztos, bontóban ha találok, teszek az enyémre.
Squeky21-03-2013 15:36:55 // 43593
Kb Nálam is 3dl/1000km. Ezért is gondolkozom 10W-60ban, mivel a hidegviszkozitása ugyanaz, csak melegen sűrűbb és mivel nagyon hamar bemelegszik a 2.0TS, így nemhiszem, hogy hidegen enné. Selenia Racing is 10W-60, viszont Castrolt szeretnék most beletenni. Nem rajongok az alapolajaiért, de amiket csinálok autók, azoknál tökéletes, egyik sem eszi. Esetleg lehet bepróbálok más 10W-40et: Ismerősnek valami Calibrája van ami szinte kétüteműként működött, annyi olajat evett. Most Q8at használ, azóta szinte semmi olajfogyás nincs. Jaéspersze árban is hatalmas különbségek vannak: Q8 4L 5e körül van, Selenia 20K literje valamivel 2e fölött, Castrol 10W-60 2,5e körül megy. Selenia racing pedig 3e fölött literje.
Gondoltam rákérdezek itt is, de ezekszerint mindenkinek más a tapasztalata, biztos megoldás nincs :D
csoki15921-03-2013 15:32:46 // 43592
Sziasztok! Tudnátok nekem abban segíteni, hogy az autó elindításakor leginkább hideg időben a motor tér felől fém a fémen izgágán zörgő hang mire utalhat? Köszönöm!
BalintDkny21-03-2013 13:44:46 // 43591
Igen, tudom mire gondolsz, ezért szeretném újra íratni fékpadon. Aztán ha nincs változás, akkor kéne elindulni valamerre, hogy hol vész el az erő...
DieselManiaco(NagyVad)21-03-2013 13:28:46 // 43590
az is lehet,de az is hogy a megváltozott karakterisztika miatt érzed erősebbnek pedig számadatok alapján nem az. remélem érted mire gondolok,ezt hívják úgy hogy bele képzeled:D
Buddha21-03-2013 13:26:25 // 43589
Elkéstem, látom ezt már tisztáztátok! :-D
BalintDkny21-03-2013 13:26:21 // 43588
De én így most határozottan jobbnak érzem, mint amikor gyári programos volt gyári kipuffal.
Szóval sejtésem szerint akkor jó ha százharminc közepe táján volt... Ennyire lehet elgyengülve a motor? Vagy esetleg valamit még cserélni kéne?
Buddha21-03-2013 13:25:32 // 43587
Az 1.6 vezérműtengelye más mint a 2.0! Még fokolásban is van pici eltérés! ;-)
Pl ha ugyanaz lenne akkor jó lenne egy sablon is a rögzítéshez, de nem jó! ;-)
DieselManiaco(NagyVad)21-03-2013 13:25:24 // 43586
hát akkor még arra tudok tippelni hogy mivel meg nyitottad a sport rendszerrel,így a szívó oldalt is utánna kéne nyitni.lehet ezért tud többet noisia motorja mert ott sportbetét van..mert gondolom a két oldal és annak ellenállása egymáshoz van igazítva,a gázlengések szempontjából,és az egyik oldalt felrúgtad még a másikat gyárinak hagytad.más ötletem nincs de várjuk meg még valaki hozzáértőbb is hozzászól a témához, pl kizzo bácsi:)
DieselManiaco(NagyVad)21-03-2013 13:19:58 // 43585
nahh azt nem írtad :D hát ha a chip után vesztett erőt akkor már csak ott lehet a hiba..
BalintDkny21-03-2013 13:18:28 // 43584
Ja, értelek. A vezérműtengely ki lett cserélve természetesen 2.0ra. A többi része ugyan az a hengerfejnek
DieselManiaco(NagyVad)21-03-2013 13:13:26 // 43583
gondolom máshogy van fokolva, vagy más lehet a bütyök profil,nem tudom,példaként hoztam fel,igazából Kau-t kéne erről megkérdezni hogy miben változott az autó a művelet után.
6UR2021-03-2013 13:11:14 // 43582
miért lesz erősebb az 1.6 a 2.0 vez. tengellyel?
DieselManiaco(NagyVad)21-03-2013 13:03:51 // 43581
azt értjük hogy 1.6-ból csináltál 2.0-át egy qv blokkal! de amint írtad a hengerfej az 1.6 ról van! nahh én ezt írtam neked hogy ez így már rögtön lőve is van,mert kau az 1.6-ba szerelte át a 2.0 vezértengelyeket,hogy ezzel növelje a teljesítményt.szóval az 1.6-os tengelyekkel a kétliteres motor erőt veszít.
BalintDkny21-03-2013 13:00:15 // 43580
4000nél is feljebb megy a görbe, de csak szerényen
BalintDkny21-03-2013 12:58:14 // 43579
Tehát gyárilag 1.6 volt és át lett építve 2.0-ra
BalintDkny21-03-2013 12:57:13 // 43578
Nemnemnem. Egy 145 Qv fűzött blokkja, fékje, kuplung váltó stb. lett berakva. A vezmód jó, nem csörög, amikor kész lett, akkor 4000től kilőtt rendesen, ez a chip után változott meg. Légszűrő gyári. Azért gondolom, hogy emelné a teljesítményt, mert Noisia-nak is ugyan ez a setupja van(+ sportszűrő, nem direkt)fél éve és 180lovat mértek úgy, hogy még lehetett volna kicsalni belőle. Pedig az a motor már az olajat is csipegette, de ez más tészta, azóta jó.
A szívósor gyári. Minden gyári, csak a kipuff van
Liquid21-03-2013 12:46:23 // 43577
szerintem is ott van a kutya elásva, azonkívül abban sem vagyok biztos hogy a nyitott rendszer illetve a csippelés törvényszerűen emeli a 2.0TS teljesítményét, a levegőszűrőt illetve a szívócsövet is megváltoztattátok?
DieselManiaco(NagyVad)21-03-2013 12:34:44 // 43576
hát azt nem értem hogy egy kétliterest miért raktál össze 1.6-os cuccokkal? például Kau az 1.6-ba a kétliteres veztengelyeit tette tuning gyanánt,ha te átraktad a komplett hf-et az egyhatról a gyári tengelyeivel akkor itt már meg is bukott a projekt..
.......................21-03-2013 12:28:39 // 43575
´ha 4000 fordulat felett nem megy ,akkkor szerintem vezérlésmódosító lesz,
vagy beszorult ,vagy valami miatt nem mükszik
BalintDkny21-03-2013 12:24:41 // 43574
Sziasztok! Kicsit hosszú leszek, a segítségeteket kérem:
Elvittem teljesítmény mérésre az autót, mert amióta átépült 2.0-ra, gyanakodom,
hogy nem hozza a kellő teljesítményt. Van rajta egy 60as nyitott(egy sportközép és vég)
rendszer, valamint ehhez frissen írt elektronika. 6600ig mértük a teljesítményt, 149 lóerőt tudott. A görbe már szinte egyenes volt, szóval 1-2le-vel lehet 150 felett maximum. Ez nagyon kevés, bőven 170felett kéne lennie. A chip is lett módosítva, az utolsó után már nagyon jónak éreztem, így tudott 149-et.
A KÉRDÉS: hol veszhet el ennyi lóerő?
Légtömegmérőt próbáltam cseredarabot, de semmi változás.
Lambda 1éve lett cserélve, de nyélgázon úgyse ad jelet, szóval az is kiesik.
Injektort is kapott másikat, (gondoltam hátha az 1.6 injektora kevés) de az se...
Kompressziót mértünk: 11-11.5-10.5-11(sajnos egy kevés olaj befolyhatott, a mert szelepfedélnél folyt, így ez növelhette picit az értéket).
A gyertyák nincsenek 3évesek, ezek is ugyan azok 1.4-2.0ig.
Kipuff ugye friss, nem fúj ki(leömlő gyári).
A szelepszár szimeringnél jut némi olaj az égéstérbe, az tuti cserés. De szerintem itt ennyi lőerő nem veszhet el.
A hengerfej az 1.6ról jött, de az ugyan az mint a 2.0. (most jár 208ezer km-nél kb)
A blokkban 178ezer van, szóval nem egy sokat futott...
A kipuff és a chip után alul sokkal nyomatékosabb lett. Felül nem tudom, ritkán gyilkolom annyira. Egy biztos, 4000től nem lódul úgy mint előtte.
Hol lehet a hiba? Esetleg valami alkatrészt még ki kéne cserélni az 1.6 maradékai közül?
Ferke21-03-2013 12:11:23 // 43573
Jól tetted, ne kallódjon el:)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.