Van egy adapter, amivel feltöltöd túlnyomásra a hengert, a gyertyanyíláson keresztül, amelyiken dolgozol. Az FHP -on lévő dugattyú nem tartja meg a szelepet ahhoz, hogy az ékeket vissza tudd rakni (nem tartja tökéletesen a helyén, leesik a szelep) Nekem is van, így cseréltem szeleprugót. Persze szimmering cseréhez is jó. Feltétele a jól záró szelep:)
A feladat tehát kivitelezhető a helyén is, azonban az ismert olajeltűnős problémákra csak Vietnami balzsam jellegű gyógyír.
Forum >> Szerelőműhely
[k i z z o]30-03-2013 08:47:29 // 43732
Dévid30-03-2013 08:19:10 // 43731
Csomagtértetőt 156-on a zsanérnál található 4 imbuszcsavarral lehet lejjebb állítani? A hátsó szélvédő felőli oldalon szerintem beázik, és picit zavar. Csak ezért meg nem vinném karosszérialakatoshoz.
szasza(SW)30-03-2013 07:13:32 // 43730
Sziasztok!
Van egy kis ablaktörlő problémám.Mivel esik így most elég nagy probléma.A kézi fokozat megy,de csak ha tartom a kart,különben nem egyet töröl és visszaáll,hanem ahogy elengedem ott megáll.Egyes és kettes fokozat nem megy,csak a leggyorsabb 3-as.Mi lehet a gond mit nézzek meg?
Van egy kis ablaktörlő problémám.Mivel esik így most elég nagy probléma.A kézi fokozat megy,de csak ha tartom a kart,különben nem egyet töröl és visszaáll,hanem ahogy elengedem ott megáll.Egyes és kettes fokozat nem megy,csak a leggyorsabb 3-as.Mi lehet a gond mit nézzek meg?
Buksi30-03-2013 03:53:01 // 43729
Igen, nekem is ez jutott eszembe, hogy beleeshet a szelep a hengerbe! :-)
Ferke29-03-2013 21:48:38 // 43728
Naja, 90%-ban nem emiatt szokott...de ha valakit megnyugtat, és elhiszi, hogy minden az égvilágon rendben van az autójával, egyedül a szszárszimmering az, ami kicsit felkeményedett,.....hát cserélje csak azt:))
.......................29-03-2013 21:30:06 // 43727
Egyetértek,ha baj van a motorral ,le kell kapni a HF
pb_29-03-2013 21:25:05 // 43726
+ lehet csinálni, de mint azt már párx láttuk nem emiatt fústül kéken.))
Ferke29-03-2013 17:55:51 // 43725
Én már csak azért sem csinálnám így, mert ha már eregeti a kékséget a szszszimmering miatt, akkor ott azért más is lehet, ilyenkor vagy úgy kell hagyni a pcsába az egészet, és menjen, amíg tud, vagy le kell venni a hf-et, és tisztességesen rendbe tenni, tehát a szimmeringeken túl szerepvetetők csere és szelepek újra becsiszolása...ezen kívül pedig ilyenkor látni a hengerfalat is ugye, és ha már kékséges füst van, akkor azt is illik megnézni....egyébként ez a hengerfej leszedés nem tudom miért ekkora mumus. +6-7ezer a hftömítés, még 1-2 ezres a szívó, kipuff töm, és 1 óra alatt kényelmesen lent van. Ha hf csavarokat is cserélünk, akkor még +5e. Ennyi azért csak belefér, nem hinném, hogy ezen érdemes spórolni...
Piritu - 1.000.00029-03-2013 17:49:59 // 43724
Akkor jól gondoltam :-)
Én se vinném ilyen helyre.
Én se vinném ilyen helyre.
Ferke29-03-2013 17:48:07 // 43723
Azért azt tudni kell, hogy ez a gányolás top5 lista első helyezettje volt már anno a ladánál is, rögtön a disznózsírral és népszabival felújított hengerfejtömítés előtt...a ladán túl egyébként nem is lehet tisztességesen megcsinálni, de legalábbis sokkal de sokkal nagyobb xopás, mint tisztességesen megcsinálni:)
Én mindenesetre nem vinném olyan szerelőhöz az autómat, aki ilyet elvállal:)
Én mindenesetre nem vinném olyan szerelőhöz az autómat, aki ilyet elvállal:)
Piritu - 1.000.00029-03-2013 13:32:33 // 43722
Kareszka198429-03-2013 13:19:47 // 43721
vagy valamivel egyenként megfogják fixre? de tény és való pár éve nekem is magyaráztak ilyent, hogy járható út. egyedül akkor kell lebontani a hengerfejet, ha beesik a szelep :)
Bilux29-03-2013 13:12:53 // 43720
Gondolom felső holtpontra nyomják a dugókat egyesével és bontják meg a szelepeket.
Máshogy nem tudom elképzelni, hogy nem esik bele a hengerbe a szelep.
Máshogy nem tudom elképzelni, hogy nem esik bele a hengerbe a szelep.
Kareszka198429-03-2013 12:51:07 // 43719
erről karattyoltam a napokban :) (43652hsz)
Piritu - 1.000.00029-03-2013 12:19:50 // 43718
Szerintem nem vagy egyedül vele :-)
Buksi29-03-2013 12:00:49 // 43717
Hmm... Azért kíváncsi lenék élőben is egy ilyen műveletre! :-)
Piritu - 1.000.00029-03-2013 11:54:35 // 43716
De, klatty :-)
admirális29-03-2013 11:51:51 // 43715
Ha jól vettem ki a szavaiból, akkor Bambinooo-nak így csinálták meg a kocsiját a héten.
Buksi29-03-2013 11:20:20 // 43714
Sztem ilyet nem lehet!
BalintDkny29-03-2013 11:04:42 // 43713
Srácok, nem tud valaki BP-n olyat, aki kicserélné a szelepszárszimeringet a hf levétele nélkül? Egy hengerfejkipofozás most nem fér bele sajnos
KloWn28-03-2013 20:36:30 // 43712
padand28-03-2013 18:37:42 // 43711
Köszi a segítséget, beszélek velük!
forrasr28-03-2013 17:04:29 // 43710
Szia!
Nekem egy bontott kulcs távirányító részét kellett feltanítani(immot nem-azt nem is lehet) és nem kellett hozzá a kódkártya, 5000e ből megvolt a tanítás számlásan Fiat Rieglerben győrben.
Nekem egy bontott kulcs távirányító részét kellett feltanítani(immot nem-azt nem is lehet) és nem kellett hozzá a kódkártya, 5000e ből megvolt a tanítás számlásan Fiat Rieglerben győrben.
padand28-03-2013 10:01:36 // 43709
Sziasztok!
Nemrég írtam, hogy elszállt a távírányítós kp.-zár a 156-osomon. Egy bikázás után, pedig álló motornál, gyújtás nélkül bikáztam, de többet sehogyse fogok bikázni senkit se :) a lényeg, hogy a kulcsot kell csak újraprogramozni elvileg, viszont nem kaptam a kocsihoz kódkártyát, de legalább most lekérem (18.000 Ft.) és akkor az is meglesz. Azt mondták azon van a táv. kódja.
Nemrég írtam, hogy elszállt a távírányítós kp.-zár a 156-osomon. Egy bikázás után, pedig álló motornál, gyújtás nélkül bikáztam, de többet sehogyse fogok bikázni senkit se :) a lényeg, hogy a kulcsot kell csak újraprogramozni elvileg, viszont nem kaptam a kocsihoz kódkártyát, de legalább most lekérem (18.000 Ft.) és akkor az is meglesz. Azt mondták azon van a táv. kódja.
Erhard 242 (Pure Energy)28-03-2013 08:48:49 // 43708
mindegyik automatában van szűrő :) az Aisin váltót szét kell szedni a cseréjéhez, egyébként érdemes bennük 60e-ként olajat cserélni és akkor örökös ...felesleges a 2x egymás után
A Tutela is jó bele természetesen ....
A Tutela is jó bele természetesen ....
weltner27-03-2013 20:05:22 // 43707
Én Szatyi kolegát ajonlom!!!! Nagyon korekt,és nem drága!!
www.alfaszatmari.hu
www.alfaszatmari.hu
Wickey27-03-2013 19:01:17 // 43706
pontosan, eddcsájna is ígycsinája. :-)
Robi6427-03-2013 18:59:59 // 43705
Köszönöm az észrevételeidet, sajnos én nagyon bíztam mindig is a Seleniában, mint lentebb írtam és le is ragadtam ennél. Ettől függetlenül szívesen veszek minden tapasztalatot, amit Tőletek hallok, olvasok...
A japán váltó valóban nem feltétlen Seleniat igényel, csak gondoltam az jó lehet. A kétszeri cserét a szerelő azért ajánlotta, hogy ha az első adag olaj kémiailag felold valamit a váltóban akkor ki is kéne dobni belőle, amit csak a kivehető mennyiség enged. Én valami olyasmit hallottam Tőle, hogy ebben szűrőt nem lehet cserélni...ha láma volt, akkor így én is :)
A japán váltó valóban nem feltétlen Seleniat igényel, csak gondoltam az jó lehet. A kétszeri cserét a szerelő azért ajánlotta, hogy ha az első adag olaj kémiailag felold valamit a váltóban akkor ki is kéne dobni belőle, amit csak a kivehető mennyiség enged. Én valami olyasmit hallottam Tőle, hogy ebben szűrőt nem lehet cserélni...ha láma volt, akkor így én is :)
CSIBI27-03-2013 18:47:59 // 43704
Ha jó szerelöt keresel keresd meg Szatyit.
Robi6427-03-2013 18:35:57 // 43703
Szia! Ezen logika mentén már én is átgondoltam a dolgot, valószínű egy sikertelen kísérletnek biztos, hogy ez lenne a magyarázata. Nekem anno a Selenia volt az Alfához a numero uno, de mióta látom ezt az igénytelen műanyag csomagolást teljesen elbizonytalanodtam. Adhatnátok tippet, hogy milyen olio most a jó minőség a márkához, én már Castrol, Mobil és társairól is hallottam sok negatívumot....az a baj, hogy üzletkötőként járom az ország autósboltjait, benzinkutakat, gumisokat és minden hülyeséget meghallgatok :)
Gtaati27-03-2013 17:35:50 // 43702
Hello! Érdeklődnék, hogy valaki szerelt-e már be utólagosan tolatóradart gt-jébe? Ebben kérnék esetlegesen segítséget, információt! Köszönöm!:)
BalintDkny27-03-2013 13:18:59 // 43701
Bp-n kihez érdemes vinni TS-motort aki korrekt áron dolgozik és ért is hozzá?
Erhard 242 (Pure Energy)27-03-2013 09:40:00 // 43700
minek annyi olajcsere benne? egyszer kell cserélni szűrővel együtt vagy a GI/E-t rakd bele vagy hívjál fel egy automataváltós emberkét jó hozzá nevesebb dextron VI is (dextron 3-at inkább ne) egyéb iránt Aisin váltós annak a gyári olaja sosem volt Tutela max ő is fejlesztett hozzá bár minőségre jó ...a tisztán látás végett
Ferke27-03-2013 08:41:38 // 43699
Ezzel csak annyi a baj, hogy spórolsz ugyan 14ezret, de ha nem válik be, akkor a szaki - mivel ha jól értem, nem a haverod - azt fogja mondani, hogy amit ő ajánlott olaj, azzal jó lenne...ezek a dolgok mindig neccesek, ha nem ismered a szerelődet...sajnos sok ilyenről hallani.:P
Egyébként egyre többen ráncoljuk már a szemöldökünket, amikor seleniaról/tutelaról van szó, én nem is raknám bele..
Egyébként egyre többen ráncoljuk már a szemöldökünket, amikor seleniaról/tutelaról van szó, én nem is raknám bele..
DieselManiaco(NagyVad)27-03-2013 07:16:03 // 43698
köszönöm szépen:)
Robi6427-03-2013 00:03:54 // 43697
Sziasztok! Sürgősen tudnom kellene, tapasztalat alapján melyik automata-váltóolaj a bevált a 166-os 2,4 JTD-ben. Egy itteni szaki vállalta, hogy ránéz a rakoncátlankodó automatámra, azzal kezdené némi próbaút után, hogy csinálna egy olajcserét benne, majd 500 km után még egy cserét. A baj csak annyi,hogy Ő Dex.III-as olajra több mint 3000 ft-ot számolna, én Seleniat durván kétezerért láttam (Tutela GI/E). Ez ugye cserénként azzal a leengedhető kb. 7 liternél számolva már nem kevés és mindezt kétszer...
[k i z z o]26-03-2013 22:41:09 // 43696
Elnézést, elhalt az egérben a pergésmentesítés:)
[k i z z o]26-03-2013 22:39:57 // 43695
Szemcseszórás, galvanikus horgany, és lefestve Temacoat GPL -el. (Ezt minden futóműelem megkapta, de a rugón is elég rugalmasnak mutatkozik.)
[k i z z o]26-03-2013 22:39:57 // 43694
Szemcseszórás, galvanikus horgany, és lefestve Temacoat GPL -el. (Ezt minden futóműelem megkapta, de a rugón is elég rugalmasnak mutatkozik.)
Attika0126-03-2013 22:31:15 // 43693
4-ik éve van nálam a 156-os. Harcos kollegától vettem és nekem sem volt ilyen bajom vele, csak tavaly télen, és azóta 2-szer már csinálni kellett. Lehet nem jó szírt használok?
Tudom rézpaszta kellene............ :)
Tudom rézpaszta kellene............ :)
KloWn26-03-2013 22:12:03 // 43692
Hm... talan akkor hetvegen neki is allok :) ha sikerul, kivancsi leszek nekem meddig fogja birni, miota megvan az auto (3eve) most csinalta ezt elosszor
Attika0126-03-2013 21:45:05 // 43691
Szerintem nem egy bonyolult feladat, Én sem vagyok autószerelő :)
Csak (képzem ) magam a cartársak leírásai alapján :)
Csak (képzem ) magam a cartársak leírásai alapján :)
KloWn26-03-2013 21:36:44 // 43690
Koszonom a leirast , valaszt :)
Eleg egyszeruen leirtad ^^ ez valosagban is ilyen egyszeru?, vagy ha nincs nagy rutinom autoszereles teren inkabb vigyem szakemberhez ? :)
Eleg egyszeruen leirtad ^^ ez valosagban is ilyen egyszeru?, vagy ha nincs nagy rutinom autoszereles teren inkabb vigyem szakemberhez ? :)
Attika0126-03-2013 21:03:15 // 43689
Szia. Nem tört el semmi. :)
Akksit vedd ki, Akksitartót szintén. Meg fogod látni mi motgatja a sebváltó sebességfokozatait. 2-db bovden van rajta. A váltó tetején lévő (kulissza) vízszintes tengelye a probléma. Ki kell venni, megcsiszolni a tengelyt és a hüvelyt is majd lekenni.
Nálam fél éves művelet. Addig bírja.
Akksit vedd ki, Akksitartót szintén. Meg fogod látni mi motgatja a sebváltó sebességfokozatait. 2-db bovden van rajta. A váltó tetején lévő (kulissza) vízszintes tengelye a probléma. Ki kell venni, megcsiszolni a tengelyt és a hüvelyt is majd lekenni.
Nálam fél éves művelet. Addig bírja.
Buddha26-03-2013 20:39:54 // 43688
Szia!
Sok dolog lehet, de először a váltóbowden-t ellenőrizd le, hogy akadálytalanul menjen! ;-)
Sok dolog lehet, de először a váltóbowden-t ellenőrizd le, hogy akadálytalanul menjen! ;-)
KloWn26-03-2013 20:15:24 // 43687
Sziasztok
Egy olyan gond lepett fel az auton, hogy a sebvalto nem ugrik vissza uresbe. Vkinek mar volt ilyen problemaja? Interneten irtak olyat is igaz mas automarkanal, hogy a sebvaltoba torott el vmi rugo. Itt is ez lehet a problema?
Egy olyan gond lepett fel az auton, hogy a sebvalto nem ugrik vissza uresbe. Vkinek mar volt ilyen problemaja? Interneten irtak olyat is igaz mas automarkanal, hogy a sebvaltoba torott el vmi rugo. Itt is ez lehet a problema?
Kovi26-03-2013 19:09:10 // 43686
Sziasztok.
Szerintetek találok valahol 1,9jtd mjet 16v 140le kuplungtárcsát külön?
Vagy ne is keressem mert nincs?
Szerintetek találok valahol 1,9jtd mjet 16v 140le kuplungtárcsát külön?
Vagy ne is keressem mert nincs?
gecsa26-03-2013 16:59:40 // 43685
aranyárban bárhol....:D
az új itt van a legjobb árban, ha használtat keresel, akkor kérdezd az olaszautobonto.hu oldalon, én ott találtam újszerű bontottat 8000ért.
az előbbi meg pápán van, és 38eft programozással együtt...
az új itt van a legjobb árban, ha használtat keresel, akkor kérdezd az olaszautobonto.hu oldalon, én ott találtam újszerű bontottat 8000ért.
az előbbi meg pápán van, és 38eft programozással együtt...
Squeky26-03-2013 16:04:53 // 43684
Szeva!
Nekem csak gépre kötve sikerült, szerintem nincs más módja.
Nekem csak gépre kötve sikerült, szerintem nincs más módja.
MÁRK15626-03-2013 15:41:24 // 43683
Hali! Budapesten hol tudnék komplett kulcsot szerezni 2001es 156 sw-hez?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
513
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?
Members
New members
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV