Forum >> Szerelőműhely

gstup14-04-2013 15:01:19 // 43972
Sziasztok,
A következõ a gondom.Folyamatosan megy a fûtès még leállìtott motornál is amikor már nincs rajta gyùjtás.Csak ùgy tudtam kikapcsolni hogy lehùztam a venti kábeljèt ami az anyòsüllès elött van.Ötlet,mi lehet a gond?

Üdv,
G
Buddha14-04-2013 13:07:02 // 43971
Elfelejtettem hozzátenni: ha nincs gyakorlatod a fékszerelésben akkor szerintem kérj egy szakembertől segítséget!!! :-)
Buddha14-04-2013 13:05:21 // 43970
Hali!
Min. 9mm a vastagság, átmérő nem változhat! ;-)
Azzal számolj, hogy a munkahengert csak úgy tudod visszanyomni ha közben jobbra forgatod! Tehét nyomni és forgatni is kell egyszerre! Speciális szerszám nélkül sem lehetetlen megcsinálni, de kell hozzá némi gyakorlat. A munkahenger porvédői épségére különösen ügyelj!
A féknyerget és a nyeregtartót kell leszerelned, mindösszesen négy csavar az egész, plusz a kerékcsavarok meg egy tárcsaillesztő. ;-) Innen az íróasztalról most ennyi jut eszembe! :-D
frusciante13-04-2013 20:09:33 // 43969
Sziasztok!

Épp bőrözném lefele az ajtó kárpitomat, mert már elég megviselt és eddig azt hittem, hogy a kárpit leszedése lesz a legnehezebb, hát tévedtem... nekem egy sima fekete bőr alapanyagom van, viszont szívok vele, mert ugye össze vissza hajlik az elem és nehéz úgy lebőrözni, hogy ne legyen sehol törés a bőrben... szerintetek ezen a képen látott bőrözés több részből van összerakva, és egyben felragasztva, vagy többrészből lett fel is ragasztva? én nem akarom az én anyagom szétszabni, de ha másként nem megy hát mit tok' tenni...
https://www.google.hu/search?q=alfa+147+ajt%C3%B3k%C3%A1rpit+b%C5%91r%C3%B6z%C3%A9s&biw=1057&bih=597&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&um=1&ie=UTF-8&hl=hu&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=fJVpUdPiDYLPtQbDpoCIDg#imgrc=rXz8QR6743yt-M%3A%3BsyyPoibSafJyrM%3Bhttp%253A%252F%252Frbcdn.hu%252Fb%252F201301%252F45%252F1641050_1024x768.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fracing-bazar.hu%252Falkatresz%252Fbelter%252Falfa_147_jtdm_2009_bor_ajtokarpit_5_ajtoshoz%3B1024%3B768

a legelső kép!
kösz előre is a válaszokat
Skodra13-04-2013 20:04:48 // 43968
Sziasztok ! Valaki tudna leírást a156-os hátsó féktárcsa cseréjéről, esetleg fotókat,vagy videót? Mennyinek kell lennie a minimum átmérőnek,amikor már illik cserélni, 10-1 mm?
Köszönöm!
sty13-04-2013 12:56:24 // 43966
Jó kérdés,mit kell nézni,gondolom a gumi harang alatt
Forsberg13-04-2013 12:15:28 // 43965
Ha már a témánál vagyunk, mondjatok nekem jó klímást Budapesten. :)
Szerintem nem ártana gázt cserélni, a szezon előtt.
Buddha13-04-2013 11:56:31 // 43964
Neeem, de van profi klímás ismerősöm! ;-)
padand13-04-2013 10:37:56 // 43963
Sziasztok!

156 SW-re szeretnék vonóhorgot rakni. Valaki esetleg csinált már ilyet, vagy tudja, hogy miként célszerű bekötni az elektronikát? Nem akarok érte feleslegesen pénzt kiadni.

Köszi
DieselManiaco(NagyVad)13-04-2013 09:07:47 // 43962
Buddha bácsi te foglalkozol is töltéssel?
Buddha12-04-2013 23:15:37 // 43961
Belső féltengelycsuklók rendben vannak? ;-)
sty12-04-2013 22:02:41 // 43960
Nem tudom tudtok-e segíteni de hátha.Ma olyat művelt a vasam,terhelésnél(gyorsításnál, emelkedőn felfele) néha beremeg rezonál a kocsi a kormányon a pedálúakon mindenhol lehet érezni,defektre gondoltam először de nem az volt,nemrég kerültek föl a nyári papucsok centirozva de azért elmentem egy gumishoz biztos ami biztos,de nem volt gond. Mitől lehet ez,a motor egyenletesen jár nem ad ki semmi hiba üzenetet???
atis_166jtd12-04-2013 21:36:37 // 43959
Igen de 55 fokos gáznál R134-nek mindíg akkora a nyomása.
atis_166jtd12-04-2013 21:34:49 // 43958
Tudom hogy működik csináltam én is. De ne vitatkozzunk szerintem mert nem azért írtam.
Buddha12-04-2013 21:33:44 // 43957
...mert ha pl. egy váltóba 2.6 liter olaj kell akkor annyi kell, és ha nincs szintjelző akkor is annyi kell! ;-) Honnan is tudod, hogy mennyi van benne ha csak rátöltesz? Meddig töltöd? Mennyit? Nem lesz jobb ha több olaj kerül bele! :-)
Nyomással ellenőrizni a klímán a mennyiséget botorság, hiszen a hőmérséklet függvényében elképesztő mértékben tud változni a rendszerben a nyomás! Már 10Celsius fokos különbség is tetemes, a motortérben pedig akár 80-90 fok is lehet. Gondolj bele, ha egy kétliteres pet palackot 30 fokban bennfelejtesz az autóban, a reggeli 8 fokban össze lesz horpadva! ;-) A nyomás ezekért sem megbízható érték a klímarendszerben!
Szatyi12-04-2013 21:24:10 // 43956
Mennyi "gázra" töltesz rá??? Honnan tudod mennyi van benne?? Ha kevés a gáz és nincsen elég nyomás,nem kapcsol be a klima kompr.ha sok a gáz szintén. Tudod ez egy szakma,és hosszu lenne leirni a helyes klimatöltési folyamatot. Vákumolás,jelzöfolyadék...stb
Erhard 242 (Pure Energy)12-04-2013 21:17:13 // 43955
én eddig egyszer voltam klímásnál, nem töltött rá semmire, leszívták a gázt, majd újat töltöttek fel....
atis_166jtd12-04-2013 21:04:32 // 43954
Miért is nem lehet rátölteni? Ha a kondenzátor tiszta akkor tudni9 fogja a megfelelő nyomás értéket ami minden autónál ugyan az. Viszont azt is megmondja ha akarja hogy ki kell e mosni a kondenzátort. Nekem 3,5 fokos levegőt fúj.
Szatyi12-04-2013 20:59:31 // 43953
Igaz. Aki nem ért hozzá az rátölt. Életben nem lessz jó::))
Azzurro12-04-2013 20:59:23 // 43952
De a Kínai is beszart. Utána vadásztam a Hellát, és az is.- :-((( Mi lehet a gond? Mindig csak a jobbos.
Erhard 242 (Pure Energy)12-04-2013 20:53:59 // 43951
vegyél szar kínait lehet tovább bírja, mint a nagynevű Hella :P
Azzurro12-04-2013 20:44:49 // 43950
Sziasztok!

Valakinek van fogalama arról, miért megy tönkre folyton az egyik oldali xenon gyújtó tarfom?? Már kétszer cseréltem, és megint beszart. Pedig ez egy Hella típusú volt, nem egy szar Kínai.
Szóval hozzá szólásokat várok. :-)))
Imyx12-04-2013 19:53:18 // 43949
Igen, persze, köszi :).
Buddha12-04-2013 19:47:02 // 43948
Az adatlapodon lévő autóhoz néztem, gondolom hozzá kell: 2003 156 2.0 JTS SW
Szívesen! :-)
Imyx12-04-2013 19:31:08 // 43947
Köszönöm!!! :). A klímásnak fogalma sem volt róla, most már tudni fogja :)).
Buddha12-04-2013 18:07:58 // 43946
Klímánál "rátölteni" nem szerencsés, hiszen nem tudod mire töltesz rá!? Ott pontos érték kell a rendszerbe ami nagyon érzékeny a mennyiségre! Ha picivel több van benne melegben a hasadószelep szét fog nyílni, védendő a rendszert a nagy nyomástól!
Ezért kell, sőt kötelező a teljes rendszert kiszivattyúzni, majd a pontosan meghatározott gramm értéket betölteni a kenőolajjal. Hiába tennél többet bele, nem fog jobban hűteni mert a belső nyomásszabályozókon átszökik a gáz, romlik a hatásfoka és bizonytalan lesz a rendszer. Szerintem... ;-)
Buddha12-04-2013 17:58:31 // 43945
R134a, 650g, olaj: SP20 130cm3.
Imyx12-04-2013 16:54:25 // 43944
Igen.
GTPeti12-04-2013 15:39:38 // 43943
Szerintük 7 és 9 fok közötti érték a jó. Nekem 8,5 és szerinte tökéletes. (Álló helyzetben.) Ne egy Audi klímájából induljunk ki, azok erősebbek.
Szatyi12-04-2013 15:31:02 // 43942
Tiedbe Imi??
Imyx12-04-2013 15:26:49 // 43941
Ja, 6-7 fok-os kell legyen.
Hány gramm kell a JTS- esetében? Ezt még nem sikerült kideríteni.
Szatyi12-04-2013 14:46:52 // 43940
Mennyi "gázra" hütöközegre töltött rá??? 6-7fokos levegöt kell mérni a beáramló levegö esetén.
GTPeti12-04-2013 14:42:29 // 43939
Ma jártam egy klímásnál, Halásztelken a Hege Kft-nél, mert érzésre nem hűtött túl jól a klímám. Gondoltam ráfér egy újratöltés. (10eFt lett volna.)
Megnézte egy Gábor nevű srác, mért itt-ott, rátöltött egy minimális mennyiségű gázt. A végén kiderült, hogy 8,5 fokos levegőt fúj középen, vagyis nincs semmi baja. Nem fogadtak el pénzt, ő sem, pedig akartam adni neki.
Nagyon korrekt társaság. (A Nagykőrösi útiakkal nem ilyen pozitívak a tapasztalataim, de ezt már írtam.)

A FES-t is ismeri, dolgozik is vele. Abszolút ajánlott hely.
Kareszka198412-04-2013 10:06:09 // 43937
sziasztok!
2 és 5 ajtós függönylégzsákja egyforma? helyettesíthető egyik a másikával?
mreni11-04-2013 21:02:48 // 43936
Nekem van egy komplett gázpedálom 1.6 ts 147 ből,ki mit ad érte? :)
0Balazs11-04-2013 19:49:39 // 43935
Szia!
Köszi, akkor tisztogatás lesz.
Azt meg tudja valaki mondani, hogy a dugattyúkon mit jelentenek a 2P2 és 2P3 feliratok?
Buddha11-04-2013 19:34:59 // 43934
Harminc éve zsírozás volt a gyakorlat az akkori anyagokkal, de most inkább hallgass Tesódra! ;-)
Én nitróval finoman át szoktam törölni a gondosan megtisztított felületeket, aztán jöhet a tömítés.
Forsberg11-04-2013 18:52:21 // 43933
Szia!
Köszönöm!
Külföldi oldalakon is valami fehér csatiról írnak, aminek a hibájára írják ezt a problémát. Na, majd megkeresem. :)
padand11-04-2013 18:41:55 // 43932
Szia!

Elég csak levenni a motorvezérlő burkolatot a jobb1 lábterében. Egyelőre ezt a pocsék fotót tudtam csak csinálni, de a lényeg szerintem látszik. A fehér csati volt nekem a ludas, illetve volt rajta körben egy szürke szivacs még. Fel volt valahova pattintva, de elengedte magát. Most fel van kötegelőzve meg befújva kontakt sprével, azóta nincs hiba.

Forsberg11-04-2013 17:47:37 // 43931
Köszönöm, de azért ne szedd szét!
0Balazs11-04-2013 16:36:42 // 43930
Hali!

Véleményeket szeretnék kérni. Hengerfejtömítés csere fog történni nálam. Valaki azt mondja, zsírozzam be jó vastagon a tömítést egy napra, utána rakjam össze. De neten azt olvasta tesóm hogy tilos, zsírtalanítani kell előtte a felületeket, nem még hogy zsírozni.
padand11-04-2013 08:13:43 // 43929
Össze van már rakva, de holnap lesz időm, szétkapom és lefotózom a csatit. Esetleg meg kéne nézni, hogy a TS nél meg a JTD-nél ugyanaz-e a gázpedál. De nekem nincs ePER-em.
Forsberg11-04-2013 00:20:08 // 43928
Köszi!
Remélem, azért nem az a baja. Más problémája nincs, minden működik, más hibákat nem dob. Mondom, ha megmozgatom, húzogatom a kábelt a pedálnál, akkor jó egy darabig. A másik végét kellene tudnom, hogy merre van, mert lehet, hogy ott a baj.
krisz.v10-04-2013 22:53:21 // 43927
Most nézem, hogy 2001-es az autód! A tesómnak is 2001-es volt és sok elektronikai gond volt vele. A Bodycomp a szériahibás, ezt írták is sok külföldi fórumon és a szervizben is mondták! Neki a bal hátsó irányjelző nem működött mikor megvette, kicseréte az izzót, de akkor sem működött. A bodycomp-ot kellett volna cserélni emiatt, amire 300e körüli összeget mondtak! Ezen kívül mindig dobott neki ASR, ABS meg még valami hibát! De minden hibátlan volt, csak téves jelzés volt, ez is bodycomp hiba talán! Szóval annyi, hogy az első szériás 147-eknél sajnos előfordulhatnak ilyen hibák! Bodycomp csere lehet megoldja a gondokat! Persze nem biztos, hogy a tiédnek is ilyen gondja van!
Forsberg10-04-2013 22:26:14 // 43926
Ja, most már a légzsák is hibát jelez....
Mondjuk azt tudom miért, mert porszívóztam az ülés alatt és megpiszkáltam véletlenül a kábelét. Ilyen volt már, simán ki lett törölve a hiba és nem is jött vissza, csak most.
Most megint kell valaki, aki kitörli. Azt hiszem az addig marad, amíg nem lesz törölve.
Forsberg10-04-2013 22:22:15 // 43925
Szia!
Jó Neked! :)
De nekem állóhelyzetben is bedobja, tehát úgy, hogy meg sem mozdul a kocsi, nem is érek a gázpedálhoz. Persze attól még lehet, hogy nem érintkezik rendesen és dobja a hibát. Ha esetleg egy fényképet tudnál a csatiról, azt megköszönném! Bár, Neked nem TS a moci.
krisz.v10-04-2013 21:31:11 // 43924
Ezt a csatit megnézem én is majd, mert nekem is olyankor dobta ezt a hibát ha kátyúba mentem, vagy ritka sz.r úton!
padand10-04-2013 20:08:18 // 43923
üdv,

Nem akarom elkiabálni, de sikerült megoldani az én hibámat (rázkódáskor bedobta a MIL jelet, a kocsi belassult, majd rázkódásra el, majd újra vissza.....néha napokig jó, aztán újra bedobta)

Végigkövettük a gázpedál vezetékét és a motorvezérlő elektronika előtt a csatija, ami gyárilag fel volt valahova rögzítve, az csak lógott. Szétszedtem, befújtam kontaktsprével, össze, majd felkötegelőztem valahova. Valószínű akkor tört le, mikor belementem egy nagy kátyuba, mert akkor dobta be először a hibát.

Azóta nem dobta be a hibát, pedig kivételesen direkt belementem pár kátyuba .)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.