Forum >> Szerelőműhely

gecsa22-04-2013 12:55:21 // 44171
én is most cseréltem csapágyat elöl, meg fékeket is, viszont nekem a fék fog egy kicsit, mivel ügyesen elfelejtettem átzsirozni a csúszkákat, amik végei ugye a "kihasználatlanság" miatt be is rozsdásodtak.. cserébe nem tud most akkorát tágulni, mint kellene.. lehet hallani menet közben a lyuggatott tárcsa ritmikus hangját..:)
a lényege az egésznek, hogy így nekem az agy is melegszik egy kicsit jobban, de még így is simán megfogható kézzel az a része.. ahol éri a betét, hát na..ott azért hagytam egy kis dns-t..azóta nem tapogatom..:)
nekem nincs nyomatékkulcsom, mindent érzésre húzok meg (kivétel motor/váltó), és eddig semmi ilyen problémát nem tapasztaltam..pedig nem ez volt az első féltegely, amit visszatekertem.
én inkább tippelnék arra, hogy sérült, vag yhibás az a csapágy..
Piritu - 1.000.00022-04-2013 12:13:50 // 44170
Nem, maga a fék hideg marad, csak az agy melegszik. A kereket megforgatva sem ér hozzá a betét, nincs súrlódó hang.
Liquid22-04-2013 12:08:21 // 44169
tudtommal valóban teljesítményt növeli ha az 1.6-ba a 2.0 vezérműtengelyt szerelnek
frusciante22-04-2013 12:04:38 // 44168
-1.8ts - 2.0ts vezérmű tengely is van! 1.6ts-ba építve teljesítmény növekedés várható! 12.000 ft, párban


??? Ennek mi a valóságtartalma??? Adok-veszekből másoltam ki... teljesítménynövekedés, vagy inkább kuka várható? Nem tud róla senki semmit???
gecsa22-04-2013 09:59:24 // 44167
most lehet hülyeség, de nem lehet, hogy egy kicsit fog a fék, és az átmelegíti?
Piritu - 1.000.00022-04-2013 09:23:04 // 44166
Nem tudom rajta tartani a kezem, de még nem sistereg ha nedves a kezem. Saccra 70-80 fok. A másik oldal langyos
Buddha22-04-2013 08:51:56 // 44165
Mekkora a melegedés? Rajta tudod tartani a kezed vagy annál melegebb?
Forsberg22-04-2013 08:32:46 // 44164
Ma újabb próbát tettem, most nincs hang, de nem fúj semmilyen levegőt.
A kijelző mindent jelez, de nem forog a ventilátor. Otthon megnézem a biztosítékokat, hátha azokkal van a probléma.
Kicsu22-04-2013 07:01:01 // 44163
Rendben
Akkor jól gondoltam,hogy nem vadulunk 115nm-el. :D
Piritu - 1.000.00022-04-2013 06:58:10 // 44162
A mérnökök szerint akkor miért melegszik, ha így jó? Miért nem melegszik a másik, amit még az előző tulaj rakatott be valamelyik német szervizben?
Kicsu22-04-2013 06:51:20 // 44161
Én is régóta szerelgetek csak a ts új. Azért nem húztam tovább mert éreztem,hogy nem a csavar tekeredik a meneten hanem ,,nyúlik,, vmi.
.......................22-04-2013 06:14:47 // 44160
Meghúzod,
És visza kell lazítani,addík míg kézzel érezve könnyen forog,
Nekem kb 5 fokot kellett lazítani ,
A Mítón ilyen van
Buddha22-04-2013 01:36:09 // 44159
Szerintem (és a mérnökök szerint is) semennyit. Nem olyan sok az a 280 mint gondolná az ember. A csapágyhéjakat nem tudod összébb húzni vele, még 500-al sem szorulhat a csapágy, de elég neki a 280! BoschEsi szerint: 266-294Nm
Peugeot Boxer-en egy környékbeli szerelő cserélt első kerékcsapágyat. 100-ra húzta, mert szerinte az biztos elég neki. 80km után úgy fellazultak a csapágyak, hogy kerékélen centiket lehetett mérni! Ezen 480Nm a hivatalos és annyi is kellett neki, hogy jó legyen. :-)
G-Burt22-04-2013 00:01:11 // 44158
280Nm-el sztem az se csoda, ha felforrósodik és besül. Viszont a manual se azt írja, hogy addig húzd ennyivel, amíg lekattan a kulcs, megad egy bizonyos szögértéket is. Azért van szükség ekkora nyomatékra, hogy a csapágy biztosan felüljön a helyére, csak mivel forgás közben amúgy is melegszik, ha így hagynád megszorulna, ezért kell visszaengedni, majd esetleg miután visszaengedted, egy minimálisat visszahúzni, hogy ne kottyanjon.
Piritu - 1.000.00021-04-2013 22:28:32 // 44157
A visszaeresztésen van a hangsúly...
[k i z z o]21-04-2013 22:17:59 // 44156
Szerintem szerezz egy másik kulcsot, vagy egy erőmérővel pl. 2m -en hitelesítsd le a kulcsodat (szerintem túlhúztad, de a kulcs hibájából), de gondolkodj el egy új csapágyon is, ha ennyire megmelegedett. Ha berágott helyenként, később soha nem lesz jó + a megolvadt zsír sem adja ugyanazokat a kenési tulajdonságokat.
[k i z z o]21-04-2013 22:13:46 // 44155
Az lehet. De az erő amivel le kell húzni, más lehet, ha más a csésze anyaga / mérete. Azt a 280 Nm lehet összenyomná úgy, hogy át se fordul pl.
[k i z z o]21-04-2013 22:11:39 // 44154
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gtv-and-916-spider/189131-replacing-rear-wheel-bearing.html

Jó az a 280 körüli. A 75 -ön 300 felett kell,
G-Burt21-04-2013 22:05:57 // 44153
a felépítése ugyanaz
[k i z z o]21-04-2013 22:03:31 // 44152
45 -50Nm -el kell őket lehúzni. Ha a kezedben van az se rossz, de hogy nem lesznek egyformák, meg ahogyan fáradsz úgy változik, az is biztos:)
Piritu - 1.000.00021-04-2013 21:57:28 // 44151
Viszont hasonló a felépítése. Két napja ez az egyetlen leírás, amit a neten felleltem.
[k i z z o]21-04-2013 21:54:13 // 44150
De az nem ez a csapágy. Még Piritu nyomatékkulcsával lehet gond:)
G-Burt21-04-2013 21:52:52 // 44149
akkor már volt bolygatva és nem új került bele:)
[k i z z o]21-04-2013 21:52:13 // 44148
Ha túltömted, kapargathatod:) Rakj egyet össze egyszerű módon csapig rakva zsírral, nézd meg mit csinál. Egyszerű, kezdő hiba, amikor valaki csapágyat újrazsíroz. Szedtem emiatt szét legutóbb kuplungharangot GTV -n, a kardán felőli csapágy szólt benne - nem nagyon szokott, a tulajdonos szerint hibátlan, ő rakta össze, de nem tudja, most mi baja. Szétszedéskor a zsír java a 2 csapágy között volt...Később elmondta, hogy ő rakta meg zsírral rendesen a csapágyakat, mikor kuplungozta:)
Piritu - 1.000.00021-04-2013 21:51:30 // 44147
Az új originale ricambi csavaron is piros volt :-)
Piritu - 1.000.00021-04-2013 21:49:27 // 44146
Gyárilag NEM volt rajta kence. (Lehet, hogy 15 éve még nem is volt.) Utána két csavarra egy anya se nagyon akart visszamenni, a másik kettőre simán.
G-Burt21-04-2013 21:37:23 // 44145
Egyedül a hengerfejet és a motor belső részeit szoktam nyomatékra húzni, nagyjából minden másnál érzed, hogy mennyire lehet meghúzni. 280Nm nekem túl soknak tűnik a kerékcsapágyhoz, főleg a hátsóhoz. Viszont a linkelt oldalon is írja, hogy vissza kell lazítani, miután 200Nm-el lehúztad.
Ferke21-04-2013 21:36:01 // 44144
(ja, nem feltétlen kék, van amikor pirosas...de általában kék:) )
Ferke21-04-2013 21:35:20 // 44143
Kitekerésnél a menetrögzítő kék kencefice miatt érezted, hogy nem kerek. A manual is az új csavart nem a csavar miatt írja elő, hanem a menetrögzítő miatt. Normálisabb fékbetétekhez adnak is ilyen csavart, de aki szerel, annak általában van menetrögzítője, tehát neki nem feltétlen kell új csavar:)
Piritu - 1.000.00021-04-2013 21:19:15 // 44142
A Spidernél akkor lepődtem meg, amikor az első féket az agyra felfogató csavarokra újat írt elő a manual. Aztán kitekerésnél éreztem is, hogy valami nem "kerek"...
GTPeti21-04-2013 21:18:19 // 44141
Próbálj meg lazítani! :))
Piritu - 1.000.00021-04-2013 21:17:26 // 44140
Akkor összehasonlítom a gyári oldallal és lazítok a szorításon :-)
Ferke21-04-2013 21:17:15 // 44139
Az új csavar nem hülyeség ott, ahol tényleg indokolt:)
Ferke21-04-2013 21:16:16 // 44138
Passz...amikor húzom, akkor tudom:)) Sose húztam még nyomatékkulccsal karékagyat:)
Ferke21-04-2013 21:15:20 // 44137
Ja, és az is fontos, hogy pl a sonkák csavarjait is illik cserélni, de ha 2x lehúzza az ember, az nem baj, viszont másodjára illik picit alulhúzni, tehát kicsit kevesebbre.
Ferke21-04-2013 21:13:44 // 44136
A 115 szerintem kvasok. A boxer nagy böszme sonkáit szoktam cca. 90-100-zal lehúzni, a jtd is 90-en van gyárilag (akármit is ír a manual, mindegyiknél lekattan a 90-en), a ts-nél is elég a kb 90. A hajtókarra meg egyértelműen kizárt a 115, az 60, nagyon max 70.
Az "érzés" is fura dolog, mert nekem évekbe telt rendesen ráérezni, és a mai napig reflexből - valószínűleg óvatosságból - alulhúzom, tehát amire 70-et érzek, az csak 50:)
Piritu - 1.000.00021-04-2013 21:12:26 // 44135
Igen, és mindenhol, ahol a manual adatot ad meg. Lehet, hogy hülyeség, mint ahogy az is, hogy az ember új csavart tesz be oda, ahová azt írják, hogy kell :-)
Szóval, akkor mennyire kell húzni? Mikor jó?
Kicsu21-04-2013 21:06:23 // 44134
Akkor légyszives áruld el nekem 2.0TS nél a hajtókarokat ftengely csap.házakat mennyire húzod meg? Manual szerint 115nm de érzésre 70nm. nem merem tovább húzni. Bár a kutyát nem érdekli,hogy én mit érzek. :D
Ferke21-04-2013 20:59:38 // 44133
Ti tényleg nyomatékkulcsoztok egy kerékagynál?:)) Én max a hengerfej csavaroknál szoktam, esetleg hajtókaroknál...a kerékagynál jobban sehol sem jön ki jobban a tipikus "érzed, hogy mennyit kell húzni" -feeling:)
Rég tudjuk már, hogy minél többet olvas hozzá az ember, annál több a hibalehetőség...végig kell nézni párszor a hozzáértők munkáját, az ezerszer többet ér:)
Ferke21-04-2013 20:56:32 // 44132
Az a trükk túl bonyolult:D
Wickey21-04-2013 20:45:24 // 44131
nnna, akkor most megyek és kikapargatom azt a raklap zsírt. :-)

Én 280-ra amúgy úgy húztam, hogy a 190 Nm-ig hitelesített nyomatékkulcsom lekattant, plusz kb. egyhatod fordulat. Azzal nagyot nem tévedhettem érzésem szerint. :D
Piritu - 1.000.00021-04-2013 20:44:25 // 44130
Fél collos nyomatékkulcs, és csak egy reggeli.
Az előzőt is így raktam be, gyárilag volt zsírozva az is.
Sorja ügyben mindent átnéztem, a felületek szépek/épek voltak.
Piritu - 1.000.00021-04-2013 20:41:51 // 44129
Itt is hasonló csapágyhoz van némi infó írva. Ahogy nézem a gyári csapágy is ilyen osztott, lehet, hogy szar a manual? (4 helyen is megtaláltam a 280 Nm-t, de mást nem.)
[k i z z o]21-04-2013 20:36:16 // 44128
280-ra mivel húztad? Remélem nem 2m -es cső + vasárnapi ebéd:) Erre nagyon kényes. Ha túlhúzod, akkor a csészéket megnyomod. Az olaj az előzőből azért jött ki, mert meleg e volt. Ez 2 ok miatt lehet: megnőtt illesztési hézag miatti súrlódás növekedés, vagy valaki túltömte zsírral. Sajnos csapágyakat tönkre lehet tenni 2 perc alatt azzal, ha túltömöd zsírral. A belső súrlódás miatt elmelegszik.

Amikor felraktad, nem maradt semmi sorja az agyon, alátétek alatt stb.?
mex8621-04-2013 20:32:28 // 44127
Szép estét az Uraknak!

Van egy 0235-ös hibakódom (2.4jtd 10v 150cv) ez elvileg t.nyomás érték hiba ha jól tudom.
Azután jött ki, hogy nagyon lájtosan használtam a vasat hónapokig nemigen volt meghajkurászva. Csak vehemens gyorsitásnál jelentkezik 3.gangtól felfele, és minimum 3000es fordulatnál, olyankor betilt és beírja a hibát is, elváltok tudom huzatni tovább.
Anno volt már ilyen bajom, akkor a coolernél kifújt, ez ki lett küszöbölve, azután jó volt.

Most szétkaptam, megnéztem az összes turbócsövet, minden oké, cooler is. Turbó tengely is oké, könnyen pörög, nem faragja a házat sem.

Szemre gyújtást ráadva a geokart is könnyen huzigálja, de nekem az a gyanúm hogy a geometriám ragadt le. GT2256 van rajta, a gyári.
Szerintetek lehet ez a baja?

Kicsit alátámasztja az elméletem hogy meg lett picit hajtva a vas pályán úgy, hgoy mozgassa sokat a kart, és azóta egyre kevésbé van probléma, sőt mondhatni hogy 10 padlózásból egyszer dobja csak be.

Köszi a segítséget!
sty21-04-2013 20:23:51 // 44126
Azt tudom hogy átvezetöt is kell cserélnem de a kormányt 1 az 1-ben át tudom cserélni ?
G-Burt21-04-2013 20:21:52 // 44125
Én úgy szoktam, hogy felrakom a csapágyat, amennyire lehet ráhúzom, majd visszalazítok kb negyed-fél fordulatot. Az a lényeg, hogy könnyen forogjon, de ne kotyogjon.
GTPeti21-04-2013 20:18:00 // 44124
Pár napja válaszolták meg ezt a kérdést... B)

Keress rá arra, hogy "átvezető" és nézd a 156 topic hsz-eit. Onnan meg lesznek a dátumok, mikor volt téma, és sima nézetben oda kell lapozni és olvashatod a többit is.
sty21-04-2013 20:16:18 // 44123
Elvileg 147 Gt kormánynak hirdetik,milyen trükkel lehet átoperálni?
Piritu - 1.000.00021-04-2013 20:15:59 // 44122
Elvi síkon már én is eljutottam idáig, de mennyit lazítsak vissza?
A manual is csak annyit ír, hogy 280Nm-el húzzuk meg.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.