Forum >> 156

JulesTS05-03-2015 17:36:26 // 148053
Az 1.6-ra vonóhorog nélkül is panaszkodnak, hogy gyenge. Gondolom, vontatmannyal sem lesz erősebb. Bár régen a Trabira is tettünk vonóhorgot...
RSVRocky05-03-2015 17:10:00 // 148052
Sziasztok!
Van valakinek vonóhorog 1,6TS motoros 156-on? Elég nyomatékos a blokk a vontatásra? Érdemes rá szereltetni?
Hardy05-03-2015 16:47:15 // 148051
Tudom de nekem igen. Azt hittem lemaradtam valamiről. Mivel van olyan autó ahol mind a 6 irányba állítható.
SPeti04-03-2015 20:51:51 // 148050
Ok, hülyeséget írtam: le-fel, előre-hátra. De nem ez volt a lényeg...
Inter156 (il mascalzone)04-03-2015 20:44:22 // 148049
Most talán egy négyes is elég lenne ! Legalább is bízok benne :-)))
Hardy04-03-2015 20:24:21 // 148048
Lehet allitani jobbra balra? Azt hittem csak fel le illetve ki be. Holnap megprobalom.
SPeti04-03-2015 20:13:45 // 148047
Ma próbálgattam kicsit a kormány állíthatóságát jobbra-balra, le-fel.
Közben egyszer csak kigyulladt a chekpanelen a légszák lámpa, azóta is ég, hiába indítom újra. A Multiscan-t keresgélve még tegnap olvastam valami infót, miszerint hajlamos elszakadni valami kábel.
Ez vajon az lehet?
S ha igen, hogyan mókoljam meg?
SPeti04-03-2015 20:10:31 // 148046
Nálam a telefon kézibeszélője is arrafelé van kábelezve.
Mike0104-03-2015 19:04:47 // 148045
Köszi, én is erre gondoltam.
159 Indigo Gray 2.4 Monster04-03-2015 16:47:10 // 148044
Ülésfűtés csatlakozó talán. Nekem is van olyan csati ott
Mike0104-03-2015 16:12:47 // 148043
Sziasztok,

a kézifékkar borítását levettem és alatta találtam egy csatlakozót, amelyikbe kb. 6-8 vezeték van, fehér véggel van a csatlakozó. De nincs sehova bedugva. Ez mi lehet szerintetek?
Köszi a választ.
SPeti04-03-2015 00:37:49 // 148042
Szia! :-)
Kapcsolós a cucc, elvileg olaszos az ebay-ről, megvannak az ezek szerint felesleges adapterek is.
Elolvastam a blogot, meg a MES leírását is, már dereng némi fény...
...de holnap kiderül. :-)
LacUS03-03-2015 23:40:20 // 148041
A sima kapcsolós KKL kiolvasód van? Abból, ha kimondottan Alfa/Fiat/Lancia vetted,akkor jó esetben nem kell forrasztgatni. Ha csak vettél egy KKL kiolvasót akkor sanszos,hogy forrasztgatni kell. Erről GTPeti blogjában leírja mit hova kéne. Ha kapcsolós KKL akkor elvileg a sárga/zöld/piros adapter felesleges mert azok az ELM327hez valóak.
SPeti03-03-2015 23:21:29 // 148040
Köszi a segítséget. Valóban van a kis pakoló felett egy műanyag-szárnyas csavar, szerencsére időben megtaláltam. :-)

Viszont nem értem ennek a sokszínű kábeles xarnak a működését.
A kék alapkábellel kiolvasta az ECU-t elvileg: gyújtáskimaradás a 4-5-6. hengerben.
Viszont a többit hogy a rákba' kell aktiválni?
Kipróbáltam mindegyiket minden kapcsolóállásban.
Mindig újra kell indítani a Multiecuscan-t, vagy mifene? Így még nem próbáltam, nem volt időm...
Dévid03-03-2015 19:38:08 // 148039
Nekem az egyik patent anno törött volt (vagy úgy vettem, vagy egy szerelő kezében), be is szereztem helyette a cseredarabot míg valamiért szervizben volt a kocsi, de a "jóképességű" szaki felcsavarozta egy szép fényes facsavarral. Nem volt őszinte a mosolyom, képzelheted.
Hardy03-03-2015 19:35:28 // 148038
A faceliftesnel van csarvar. De ott is csak akkor billen ki ha a tetejen a pöckök le vannak torve. Amugy ugy kell ahogy Devid irta. Csak itt elotte ki kell venni a csavart.
Poló03-03-2015 19:33:46 // 148037
Ez valami maszek megoldás :)
Az alján kell kipattintani a két patentnél, a teteje meg kibújik, ahogy Dévid is írta.
pdudas03-03-2015 18:21:38 // 148036
Nekem egy nagy fules csavar fogja a tetejet (mint egy szarnyas anya), azt kicsavarva a teteje kibillen es az also 2 pockot csak ki kell huzni a sinjebol. 156SW JTS.
SPeti03-03-2015 17:04:55 // 148035
Köszi, este megnézem.
Úgy emlékszem, a 155 is ily könnyen elérhető volt.
Dévid03-03-2015 15:18:56 // 148034
Nem kell csavarhúzó, csak alul megfogod és kipattintod a két patentot, aztán le fog jönni szépen a burkolat. Gondolom a GTA műszerfala sem más mint a a"sima" 156-é.
SPeti03-03-2015 14:31:51 // 148033
Sziasztok!

Óvatosan megkérdem, mielőtt bajt okoznék:
Az ODB csati hozzáféréséhez a kormány melletti-alatti elemet hogyan tudom eltávolítani, hogy ne gyilkoljam szét?
Gondolom, először az ajtó felőli jön le, de azt is csak letépjem egy lapos csavarhúzóval alányúlva, avagy van trükkje?
Rolee4602-03-2015 23:40:04 // 148032
Egy lotto5os😉!
Inter156 (il mascalzone)02-03-2015 21:43:22 // 148031
Köszi! A hétvégére többet fogok tudni...addig maradnak az álmatlan éjszakák :-)
GTPeti02-03-2015 21:42:57 // 148030
Filc vagy textil szigetelőszalaggal. A Homasitában is lehet kapni, de ha jól emlékszem sréhen szemben a kábelboltban olcsóbb.
GTPeti02-03-2015 21:41:54 // 148029
Kiváncsian várom a fejleményeket! Szorítok, hogy a JTS újra egészséges legyen és sokáig szolgáljon!
Inter156 (il mascalzone)02-03-2015 21:33:12 // 148028
A kicsikét szétszedték! Most már szeretnék annak a fémes kopogó hangnak a végére járni,meg hogy honnan csöpög a hűtővíz! A főtengely csapágy problémás a szerelő szerint.
...és vajon még milyen meglepetések jöhetnek?

pdudas02-03-2015 20:47:37 // 148027
Ajtokarpit nyeszegeset mivel lehet megszuntetni?
Nem mozog, de az ajto zsanaer feloli reszenel megnyomva nyeszeg.
Mit kellene belulrol az ajtopanelre ragasztani, hogy eltunjon?

Filccsik?
[k i z z o]02-03-2015 20:15:41 // 148026
Dynamat. Nem olcsó, de könnyű vele dolgozni és tényleg kiválóak a csillapítási tulajdonságai. Én az utasteret ezzel csináltam.
pdudas02-03-2015 19:57:02 // 148025
Milyen kabeleket csereltel?
szakosmate02-03-2015 19:17:42 // 148024
Sziasztok!

Volt az autóm alján egy kevés rozsda, ki lett lakatolva de ehez ki kellett szedni a hangszigetelést, mit lehet helyette betenni ami ugyan úgy hangszigetel vagy jobban?
Trombozis02-03-2015 07:19:42 // 148023
Én is küzdök. Én két trafót, és kábeleket is cseréltem. Múlthéten megint kezdte. Csak nálam nincs hibakód. Találgatok. De most tuti gyertya lesz. :-) Meg is rendeltem. Csak nálam valamikor le is áll. Úgy leesik a fordulat. Kigyorsításkor néha valaki húzza vissza a kocsit. :-D
Jack01-03-2015 23:02:21 // 148022
Nálam a gyújtó trafó hibája okozta ugyan ezt a jelenséget a kettes hengernél, de nekem a cserével meg is szűnt a dadogás és a csipogás. Később megint elkezdte bedobálni a kettest hibára, de ott már dadogás nélkül és hibakód törlés után napokig nem is jelentkezett a hiba. Ha átcseréltük a trafókat akkor is a kettst dobta. Aztán meguntam és vettem megint egy trafót. A sok trafó (új és használtak) összekeveredtek a kocsiban és egyszer a szerelőtől működőképesen hoztam el, de egy hónap múlva leállt a kettes megint, viszont se hibajel se semmi, egyszer csak úgy maradt, 3 hengeres lett. A csomagtartóban kallódó általam rossznak ítélt trafót feltettük és azóta működik. Most 3 használt trafó és egy új működteti, pedig én kettő újat már vettem bele.
Nem tudom mitől működik, de működik, csak azért írtam le, hogy tudd, nem vagy egyedül ezzel a jelenséggel. Ha sokat cserélgeted a trafókat, egyszer kiadja majd:-))
JulesTS01-03-2015 22:21:39 // 148021
A "roppantos femgyuru"-t csavarhúzóval óvatosan ki lehet nyitni (a szalag vége kampós, az van beakasztva). Összerakáskor meg csípőfogóval össze lehet pattintani.
Peti 8101-03-2015 21:59:08 // 148020
Sziasztok! Van egy Alfa 156 1.9 JTD-m. Abban tudna-e valaki segíteni,hogy mi lehet akkor a probléma ha az eleje felől kanyarodás,elindulás megállás közben néha furcsa kopogó,ropogó hang hallatszik?
Trombozis01-03-2015 21:24:07 // 148019
Gyertya kábelköteg?
osee_selespeed01-03-2015 21:23:47 // 148018
Cseréld fel az injektorokat is. Úgy is ott marad a hiba?
pdudas01-03-2015 20:33:48 // 148017
Volt egy bontott meg egy uj.
Igy elkezdtem cserelgetni.
De egyik sem rossz. Azaz barmelyik trafot rakom a harmas hengerre ott mindig ledadog padlogazra 1500-nal....
Trombozis01-03-2015 20:21:56 // 148016
Bontott trafót vettél?
pdudas01-03-2015 19:22:07 // 148015
Meg a trafo foldpontjat kell megkeresnem, az valahol a motoron lesz. Az is okozhat ilyen fura hibat.
pdudas01-03-2015 19:18:46 // 148014
Gyertya es trafo szerintem kizarhato, azokat csereltem.

Ecu vegfok?
Az meg reqlis is lehetne. Kerdes, hogy javithato-e vagy vadasszak bontottat?
Az enyemhez se tudom az otjegyu kodot, honnan lehet ezt kideriteni? Nem kaptam kodkartyat.

Viz? Mire gondolsz? Hengerfejesseg?

Nem jol zaro szelepek? Miert csak eros gazra es kis fordulaton?
Kompressziot szerintem holnap megmeretem veluk.

A vege az lesz, hogy ujrakabelezem az ecutol a 4 hengert.
De nem a gyari buzilila csatikon keresztul, hanem direktben.
Ha kell ra is forrasztom az ecu labara :)
Csak valami jo hoallo kabelt kell neznem.
GTPeti01-03-2015 19:10:31 // 148013
Gyertya, Trafó, ECU végfok, kontakthiba, kompresszió, víz, nem jól záró szelep(ek). Nekem kb. ennyi jut eszembe.
pdudas01-03-2015 18:53:18 // 148012
100-as benzint tankolok mostanaban.

A hiba a szerelotol eljove azonnal jelentkezett, mielott ledatam az autot probautra mentunk ahol mutattam neki a nyeszegest a bal elso lengokartol. Akkor meg nem dadogott.
Mi okozhst ilyen problemat a harmas hengernel?

Mindig csak ott van.
GTPeti01-03-2015 18:46:52 // 148011
Csak egy halk kérdés, mert nem ez okozza (viszont...). Ugye 98-as nafta van a gépben?
vpatrik01-03-2015 18:27:48 // 148010
Köszönöm Szabeee ,elolvastam a blogodba remélem nekem is sikerülni fog :),bár ahogy látom nem lesz egyszerű.még 1x kösz mindenkinek .
pdudas01-03-2015 17:05:07 // 148009
Kezd tele elenni a hocipom a JTS szarjaival....

Most epp azt jatssza, hogy 1500-2000 kozot gazra lepve erosen dadog.
P0300 es P0303 - altalanos gyujtas kimaradas es 3. henger gyujtas kimaradas.

Gyertyat csereltem, gyujtotrafot csereltem. Throttle es ecu reset megvolt. A hiba mindig a 3. hengernel van. Mi lehet? Kabelt kimertem az ECU labaig, jo.
A gyujtotrafo masik hengernel hibatlan, gyertya is.

A durva az, hogy csak 1500-2000 kozott van. Utana taposhatom revlimitig (addig nem probaltam) es megy. Nem ertem mi a fene ez. Ha injektor lenne, akkor az feljebb is jelentkezne. Ha uzemanyag nyomas, detto. Ha gyujtotrafo, akkor azt masik hengerre atrakva vandorolna a hiba. Ha gyertya, akkor ugyanugy vandorolna.

A masik ami zavar: van egy finom olajfilm a hutofolyadek tetejen. Nem olaj, csak olyan csillamos a teteje.

Komolyan mondom, amiota a multkor a szerelo lengokart/olajat,/hutofolyadekot/termosztatot cserelt az auto egy szemethalmaz...

Nem megy (dadogas), a bal elso nyeszeges ugyan megszunt a lengokar cserevel, de most valami kopog a doccenokon. (nem a kipufogo, azt nagyon megrangattak a szerelok a felrakaskor, az nem er oda sehova.

A motor mellett levo (szerintem az a fojtoszelep) szivoagban levo nagy, gumi csatlakozon repedeseket latok (ha szethuzom a harmonikas resznel). Nem lukas, de latszik, hogy kezd repedezni a kulseje. Ennek mi a megnevezese? (az az elem ami a legtomegmerorol felfele jovo kemeny muanyag csovet koti ossze a 'folytoszeleppel'....) ( hogy lehet ezt cserelni? Mert valami roppantos femgyuruvel van a muanyagra raszoritva - a folytoszelep oldalan bilincs van. Viszont van 1-2 kisebb cso ami ebbol megy a hengerfejbe is.

Holnap elviszem a szerelohoz, csinalja meg rendesen. A rangatas a multkori muvelete utan azonnal volt - de hulye fejjel azt hittem az egyik gyujtotrafo szar es nem vittem vissza. Letezik, hogy a dolognak koze van a termosztathoz? Akkor az volt cserelve es a hutoviz is. Meg az olaj, de az 10W60 racing.

Koszi!
Szabeee01-03-2015 16:36:58 // 148008
pl az én blogomban is le van írva a JTD-nél hogy szedtem ki....
osee_selespeed01-03-2015 16:34:44 // 148007
Emlékeim szerint azt írták a srácok, még régebb, hogy a generátor lefele jön ki. Motor és tűzfal között. De pontosan majd leírja olyan, aki szerelte már le.
mreni01-03-2015 16:31:21 // 148006
ez most csak vicc,ugye?
vpatrik01-03-2015 16:15:51 // 148005
Köszönöm a tanácsokat Gpeti , abba agyatok még tanácsot hogy mit vegyek le ahhoz hogy ki férjen a generátor mert sírva fakadok leszereltem a sárvédőt ,2 csavart ami fogja a generátort plusz kábeleket plusz a műanyag feszítőt görgőt is ami el is tört f..án ,de nem fér ki sehogy se össze vissza forgatom az egész G tartót ki kell kapnom ahhoz hogy ki jöjjön ?
GTPeti28-02-2015 23:52:24 // 148004
Én külön kérném felújításkor, hogy NE homokszórják. Mert az ő festékrétegük sokkal kevésbé tartós, mint a gyári bevonat.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.