Forum >> 156

Ákos9118-08-2014 21:24:21 // 146503
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy a szivargyújtóba ha bedugok valamit pl telefontöltőt állandóan kicsúszik és nem érintkezik. Ez típusbetegség vagy csak az enyém szar?
szasza(SW)18-08-2014 20:45:45 // 146502
Fél éve ,nekem a Lmm miatt volt ilyenem,de ki kéne olvasni.
mreni18-08-2014 20:11:08 // 146501
vagy bármi más,lmm-től a map ig minden lehet
zalan18-08-2014 19:35:22 // 146500
Sziaa turbócső tuti nem mert azért annak elég jellegzetes hangja van!
Az egr meg le van falazva!
Alfa GT-Csaba18-08-2014 19:25:24 // 146499
vagy turbó cső szakadás vagy EGR tömődés!
indi6918-08-2014 19:24:20 // 146498
Üdv urak. Következő kérdésem, hogy a lambda hiba mindig látszik a műszerfalon? 1mv és 7mv között ugrál. A szerelő szerint, aki végre ki tudta olvasni azt mondta szerinte nem jó ez a görbe. azt mondta sűrűbbnek kéne lennie. És az alapjárati befecskendezési idő 3.5ms. Szerinte ez is sok. Hibakód nem volt egy sem
mreni18-08-2014 19:05:25 // 146497
Egyszerűbb lenne gépre dugnia a szerelődnek találgatások helyett....
egyébként lehetséges a nyomásszabályzó szelep halála is.
zalan18-08-2014 18:33:03 // 146496
Sziasztok!
Segítség, ötlet kellene nekem:

A turbó munkája mintha megszűnt volna, amit 1800-2000-es fordulaton kellene csinalni kb haloványan 2800-3000 környékén érzem ... hatalmas nagy koromfelhő társaságában!

Szerelőm szerint nem a turbó a ludas, hanem a szabályzó szelep vagy vákuumcső (szakadás, eltömődés) ?!

Valakinek valami hasonló baja volt vagy van ???

Előre is köszi!
Z
Piritu - 1.000.00016-08-2014 21:47:15 // 146495
Valami ebben az esetben tuti nem kerek. Mint írtam már ugyan ez a vezérlő a Spideremben 3 pólusú csatin keresztül kommunikál. Nem lehet véletlen, hogy ezt a vezérlőt papíron a free nem kezeli. Sem itt, sem a Spiderben, ott viszont a fullal megy. ( A Spidernél ugyan így nem tudtam semmivel sem fellépni a légzsákra, még az általános kütyükkel sem, csak a gyári Examinerrel.)
Trombozis16-08-2014 18:57:26 // 146494
Sok autószerelő nem arról híres, hogy tudja kezelni ezeket a programokat. Nem leszólni akarom őket, mert a jelenlegi nekem tudja. :-D Az előtte lévő, nem és tőlem kért sokszor segítséget. Én voltam a hibás, ha a balfasznak a laptop lemerült, amit tőlem kapott....idiótája. :-D
indi6916-08-2014 18:51:07 // 146493
Én nem akarok csatlakozni sehova, ehhez láma vagyok, nem tudom mivel kísérleteznek a szakik. az érdekelt volna, hogy más is járt e így
Dante16-08-2014 18:37:46 // 146492
A lényeg az, hogy ha Te házilag az ingyenes demo verziójú progival akarsz csatlakozni a motorvezérlődhöz, az nem fog menni, mert ez a funkció fizetős. Az már furcsább ha az autószerelő programjával sem megy a csatlakozás (hacsak nem ő is ugyanezt használja :) )
Dante16-08-2014 18:34:14 // 146491
Ugyanerre az esetre jó kipróbálni az AlfaOBD progit is. :) Amiről amúgy sanda gyanúm, hogy 99%ig ugyanaz a program mint a MES csak a "köntös" más. Nagyjából ugyanazok a vezérlők elérhetők a free verzióban mint a MES free verziójában.
Viszont van benne pár jó dolog még. Pl.: MES-ben fel sem kínálja az autómnál, hogy csatlakozhassak a központizár agyához. Alfa OBD-ben pedig ez benne van, és nálam működik is (kapcsolós VAG kábellel).
indi6916-08-2014 18:30:20 // 146490
hali. Ha ezt nekem írtad akkor ne fáradj, egy árva hangot nem értek belőle. Már néztem párszor, nekem ez krix-krax :) De azért köszi :)
Piritu - 1.000.00016-08-2014 18:24:38 // 146489
Amúgy már én is jártam úgy, hogy egy újabb verzióval nem tudtam belépni (MES), de egy régebbi FES kezelte. Érdemes megpróbálni.
Piritu - 1.000.00016-08-2014 18:22:06 // 146488
Kicsit összekevertem :-(
Piritu - 1.000.00016-08-2014 18:20:55 // 146487
Bocs, mellé nyomtam, nem neked ment volna erre a hsz-re akartam írni :-)
kawics16-08-2014 18:20:25 // 146486
Ezek szerint csak engem tiszteltek meg azzal, hogy selejtet adtak. :-(
Dante16-08-2014 18:15:03 // 146485
Én ezt pontosan tudom, hogy így van, és mint korábban olvashattad nem az 1.6 TS-ről írtam hanem az 1.9 JTD-ről fiat merea-ban. Az nincs ezen a listán rajta.
Minden tiszteletem, de néha neked sem ártana olvasni mielőtt írnál.

Dévid16-08-2014 18:12:17 // 146484
Múltkor téma volt, hogy a 156-ban nincs gyárilag semmi a kalaptartón levő rács alatt, mégy lyuk sem. Szerintem lyuk az van. Enyémben ovál is volt, persze gondolom nem gyárilag. :)
indi6916-08-2014 18:02:53 // 146483
üdv. nem ment a klíma.
Piritu - 1.000.00016-08-2014 18:02:30 // 146482
"De a motorvezérlőhöz elvileg az ingyenes verzióval is lehetne csatlakozni. " - a MES oldala szerint NEM tudsz csatlakozni:

A MES kompatibilitás listáján ez áll felül:
"PLEASE NOTE: The modules in red are NOT supported by the FREE version! You can connect to these modules with the FREE version, but after successful connection the program will only show the Info screen and the following message: FREE VERSION RESTRICTION / This module requires REGISTERED version! / You can run it in 'simulation' (CTRL+F10) mode only!
If the connection is not successful then you will see another message. "

Néha nem árt elolvasni a használt dolgok leírását...
Dévid16-08-2014 17:58:24 // 146481
Pl. a 156 2.5 V6 agyát sem olvassa a free MES. A regisztrált már igen.
Dévid16-08-2014 17:57:22 // 146480
Klíma szokta elindítani. Próbáld ki, hogy kikapcsolt klímával csinálja-e. :)
Dante16-08-2014 17:54:22 // 146479
A jelenleg legfrissebb igyenesen letölthető 2.1-es MES volt. Hackelt meg mindenféle más verziót nem is próbáltam soha (biztonság kedvéért). De a motorvezérlőhöz elvileg az ingyenes verzióval is lehetne csatlakozni. Ahhoz az egy autóhoz valamiért mégsem. Minden más autóval eddig tökéletesen működött.
indi6916-08-2014 17:19:19 // 146478
üdv. hátha valaki már járt így. 98-as 156 1.6 ts. beindítja a ventilátort pár perccel indulás után. a hőfok mutató még meg sem mozdult, a vízcsövek a motortérben még hidegek tapintva. majd egyszer csak megállt. a termoban lévő gombát most cseréltem ( bosch ). ez mi ez?
mreni16-08-2014 16:47:27 // 146477
Valoszinu vagy free vagy hackelt verzio volt,ott előfordul ilyen.
Dante16-08-2014 11:33:29 // 146476
Nem kételkedem :) De én mindent beállítottam ami le van írva a MES pdf doksijában, blogodat is áttanulmányoztam. Mégsem működött. Alfa OBD-vel viszont elsőre (ugyanarról a laptopról).
Dani16-08-2014 10:26:38 // 146475
Üdv! Gyors válaszra lenne szükségem: a kérdés az hogy hogyan lehet a leggyorsabban kicserélni az alfa 156 első lengéscsillapítóit??

előre is köszi.
indi6915-08-2014 22:36:46 // 146474
uraim köszönöm a válaszokat. már csak azt nem értem, hogy ezt egy szerelő miért nem tudja. üdv
redbull9015-08-2014 21:55:37 // 146473
Lekell venni a sebességét a kábelnek fogadott és küldött adatokat 1re... nekem ez volt a gond sokáig nem.tudtam belépni a motorvezérlőbe csak a légzsák meg abs... aztán amióta lebutítottam az adat sebességet azóta akármikor felcsatlakozik!
Piritu - 1.000.00015-08-2014 21:55:20 // 146472
Az oldalukon itt le van írva. (Download gomb)
redbull9015-08-2014 21:51:42 // 146471
Már van és tökéletes :-)
indi6915-08-2014 21:50:37 // 146470
üdv ez " beállítási gondra vezethető vissza " mit jelent? mit lehet állitani
GTPeti15-08-2014 20:40:23 // 146469
A barátom 110 lovas Marea-ja tökéletesen megy MES-sel. SZVSZ a "nem kommunikál" esetek kb. 2/3-a beállítási gondra vezethető vissza.
ystuc15-08-2014 19:31:53 // 146468
A faceliftes 156-os már tuti OBD2-es, enyém teljesen jól kommunikál.
kawics15-08-2014 19:01:22 // 146467
Nekem van! Ne vegyél! Csak német autókhoz lehet használni. Az olasz autók hiába OBD2 rendszerűek egyszerűen nem kommunikálnak jól az ilyen kütyükkel. Az apám Fordjával és a sógog VW-jével minden gond nélkül, de az Olasz autók egyediek :D és egyéniségek!!!
mreni15-08-2014 17:37:43 // 146466
Az nem lehet,mert csak obd csati van benne
Piritu - 1.000.00015-08-2014 15:45:46 // 146465
Nem lehet, hogy a motorhoz van valahol még egy 3 pólusú csati? A Spider a Bosch Motronic M2.10.4-el még 3 pólusú csatlakozóval van az alufedeles blokkal.
Dante15-08-2014 15:28:06 // 146464
Egy haverom Fiat Marea-jánál találkoztam hasonlóval. 1.9 JTD moci de valamiért MES-el sehogysem tudtunk csatlakozni hozzá. Kipróbáltuk Alfa OBD nevű progival (szintén nagyon jól használható a free verziója), azzal pedig elsőre sikerült. MES-el próbálkoztunk azóta többször is, de a motorvezérlőhöz azzal nem akar csatlakozni. Szerintem próbáld ki az Alfa OBD-t, hátha bejön.
indi6915-08-2014 14:03:15 // 146463
hali. hát ha ez ilyen egyszerű akkor nem értem miért nem tudja a motort olvasni egyik alfa szerelő sem akinél eddig voltam. az ABS és légzsák jó, a motor és élő adat nincs. pedig ez kéne. üdv
Trombozis15-08-2014 11:50:36 // 146462
Na látod, hogy nem látod. :)
mreni15-08-2014 11:45:37 // 146461
szabvány obd csati vag com kábel és fes vagy mes kell hozzá és tökéletesen működik.
Trombozis15-08-2014 11:29:04 // 146460
Halló!

http://alfaamore.hu/tagok/ATE-TR/blog/4059

Hát megnézni? Lehet, ha kiveszed látni fogod a hibát. Amúgy jó a kérdésed.
AL15-08-2014 11:14:28 // 146459
Kedves ATE TR!

Mi az az előtét ellenállás? Sajna nem értek hozzá.
Hol van, hogy tudom megnézni, hogy ő-e a hibás? Köszi!
Trombozis15-08-2014 08:25:57 // 146458
Én nem tudom mi az. Csak egy kocka vagyok. :)
Piritu - 1.000.00015-08-2014 07:08:26 // 146457
2003-óta vagyok itt az Amorén, eddig még senkiben se merült fel a gondolat, pedig volt pár "vad" ötlet. (Gondolom a program átírásán is gondolkodsz, mert az a változtatott nyitási időhöz van hangolva a teljesítmény miatt.)
Ellenben létezik 1500 Ft-ért javítószett hozzá, voltak akiknek bevált.
theBanyai15-08-2014 05:13:42 // 146456
háát voltam 2hónapis óóódis :D
theBanyai15-08-2014 05:13:19 // 146455
Az rendes kapcsolós kábel :)
byfx14-08-2014 23:46:24 // 146454
Mindenképp nagyon koszonom, egy probat meger!
Megnezem... A vezerlesmodositot volt mar olyan elvetemult ember, hogy egy darab tengellyel helyettesitette? Persze celiranyossal.
Most ezen jar az agyhelyem... A garnitura hidrotoke mibe faj? 2.0 ts, 28 alatt nem talaltam... Az jo ar?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.