Forum >> Szerelőműhely
krisz.v08-05-2013 19:33:40 // 44571
Nekem is ezt csinálta a kuplung pedálom. Először észre sem vettem, hogy ereszt csak lelégtelenítettem és rendbejött. 2-3 hónap múlva megint olyan volt, akkor körbenéztem és a munkahenger alsó felén a porvédője volt egy kicsit fékfolyadékos de tényleg nagyon kicsit engedett, viszont ahol kiengedett ott levegő került a rendszerbe és ez okozta az egészet.
krisz.v08-05-2013 19:26:55 // 44570
Ez esetben akkor nem teljesen érvényes amit írtam.
Dante08-05-2013 19:13:59 // 44569
De így legalább már kezdem érteni miért esett be pár héttel ezelőtt egy városi araszolgatás közben a kuplungpedál a felső 1/4 részen. Majd később - egy pár óra állás után újra visszaállt a megszokott működésbe. Ezért is akartam most légteleníteni, hátha a fékfolyadék öreg már benne és csak ez volt a hiba oka.
Amúgy a kinyomócsapágy - már amennyit láttunk belőle a kis nyíláson át a légtelenítő mellett száraz, és a pedál mögötti munkahengerrel sincs gond.
Gondolom régebb óta elnyalták ezt a csavart és azóta nem is volt cserélve azon a részen a fékfolyadék... :(
Amúgy a kinyomócsapágy - már amennyit láttunk belőle a kis nyíláson át a légtelenítő mellett száraz, és a pedál mögötti munkahengerrel sincs gond.
Gondolom régebb óta elnyalták ezt a csavart és azóta nem is volt cserélve azon a részen a fékfolyadék... :(
Dante08-05-2013 19:04:10 // 44568
Nekem sajnos nincs külön alsó munkahenger. Csak a cső van ami bemegy a váltóba a kinyomócsapágyhoz, azon van ez a légtelenítő csonk is.
Erhard 242 (Pure Energy)08-05-2013 18:56:46 // 44567
majdnem jól látod :) mindenki azt preferálja amit árul, különben mit adna el? :P
krisz.v08-05-2013 18:54:53 // 44566
Annak hatlapnak kellene lennie. Biztos elnyalták az éleit. Így nehéz lesz kivenni. Szerezz hozzá egy új csavart aztán ha mással nem megy próbáld meg valami izmos fogóval kitekerni vagy ha így sem jön akkor munkahengert kivéve, satuban megfogva a csavarfejet tekerd ki. Én így csinálnám, így nem kell semmi spec. szerszám.
DieselManiaco(NagyVad)08-05-2013 18:48:22 // 44565
hát ha kívülről légtelenítőnek néz ki de nincs rajta hatlapfej akkor elnyalták,mert annak elvileg 6 laposnak kéne lenni
DieselManiaco(NagyVad)08-05-2013 18:47:15 // 44564
ez tény,van aki olvassa,én nem,ezek a dolgok maguktól értetődnek,legalábbis nekem,én arra akartam ott igazából kitérni hogy aki sokat pályázik,hosszú távokat megy,annak például az sem baj ha turbosba 15ezrenként cserél,de aki az oviba viszi a gyereket meg a 1,5 km-re lévő tescoba jár az nyugodtan cserélheti akár a szívóban is 8-anként. szóval hogy nem mindegy mire-és hogyan használjuk a gépet. szerintem az a lényeg hogy a viszkozitás meg a teljesítmény szint megfelelő legyen,mindegy melyik nevesebb márka, a ts meg úgy is egy menthetetlen konstrukció szóval annak megint mindegy mitől szorul meg.
Dante08-05-2013 18:39:13 // 44563
Sziasztok!
Ma fékfolyadék cserét csináltunk az autón, de egy nagyobb problémába ütköztünk:
A kuplungnál nem sikerült légteleníteni, ugyanis a váltó tetején ahol kéne légteleníteni ott nincs semmiféle légtelenítő csavar. Maga a légtelenítő csonk megvan, de nem tudtuk kitekerni mert semmiféle hatlap alakja nincs.
Esetleg valahogy bekell nyomni és akkor nyit, vagy valamilyen különleges célszerszám kéne oda? Vagy szimplán csak elnyalták valamikor a légtelenítőcsavart rajta...?
Ma fékfolyadék cserét csináltunk az autón, de egy nagyobb problémába ütköztünk:
A kuplungnál nem sikerült légteleníteni, ugyanis a váltó tetején ahol kéne légteleníteni ott nincs semmiféle légtelenítő csavar. Maga a légtelenítő csonk megvan, de nem tudtuk kitekerni mert semmiféle hatlap alakja nincs.
Esetleg valahogy bekell nyomni és akkor nyit, vagy valamilyen különleges célszerszám kéne oda? Vagy szimplán csak elnyalták valamikor a légtelenítőcsavart rajta...?
hering*dani08-05-2013 17:48:16 // 44562
Én még szerencsére időben észrevettem , nekem nem is csöpögött alatta a motor teteje is kicsit lett csak olyan ami a motortakaróról lefolyt. de rohadt büdös az ágett olaj! Már fájt a fejem tőle szabályosan ahogy fujta be :D:S
Hardy08-05-2013 17:39:38 // 44561
Munkadíjjal gondolom, mert ha nem kicsit húzós!
Piritu - 1.000.00008-05-2013 17:26:03 // 44560
Nekem 380 km elég volt, hogy elmenjen az olajnyomás is. Leesett a kupak és kinyomta az összes olajat. Nem kicsit volt undorító látvány, amikor 1500 km-el később (ennyi kellett hazáig) bevittem motormosásra.
Piritu - 1.000.00008-05-2013 17:21:09 // 44559
"Na és így legyen okos az egyszeri autóbuzi. :)" - LIKE
Én csak féltengelycsukló zsír ügyében próbáltam tájékozódni. Ez lett belőle:
klatty
Én csak féltengelycsukló zsír ügyében próbáltam tájékozódni. Ez lett belőle:
klatty
Piritu - 1.000.00008-05-2013 17:15:20 // 44558
Itt tér vissza a kérdés, hogy olvassuk-e vagy sem (komolyan vegyük-e vagy sem) a használatit. Ott mindez le van írva! pl:
"FIGYELMEZTETÉS Hosszú, a motort megerőltető útszakasz utáni megálláskor ne állítsuk le azonnal a motort, hanem járassuk néhány percig alapjáraton, amíg a motortérben a hőmérséklet csökkenni kezd."
"FIGYELMEZTETÉS Hosszú, a motort megerőltető útszakasz utáni megálláskor ne állítsuk le azonnal a motort, hanem járassuk néhány percig alapjáraton, amíg a motortérben a hőmérséklet csökkenni kezd."
Piritu - 1.000.00008-05-2013 17:07:04 // 44557
"Egyébként az a fura, hogy ez az olajtéma a szerelők körében fel se merül komoly témaként, minden szerelő tudja, hogy mit lehet beletölteni, és mit nem, ellenben itt, az elméleti sík melegágyában annyiszor téma és annyira karakánok a vélemények, mintha mindenki értene hozzá:)"
Pedig egyszerű a dolog.
Soha egyetlen szerelőtől - itt és az 5D-s világban - sem hallottam alátámasztott TÉNYEKET (szerintem más user se nagyon):
Ki hány km-t ment az ajánlott olajjal mire száraz tényként közölni meri, hogy ez szar, az jobb.
Ha valaki egyszer leírná, hogy Singhuai Super Plus 10W40-es használva 15 ezres csereperiódussal a TS elmegy 350 ezer km-t, szemben a gyári olajjal használt 20ezres csereperiódussal 250 ezrével szemben komolyan is tudná venni a ember.
Amíg a hivatkozási alap:
a.) mi már minden kocsiba csak ezt teszünk
b.) nem volt hülye, aki ezt kifejlesztette
c.) komoly szakemberek fejlesztették
d.) nyilván nem rakok szart a motorba
e.) több OFF-ba is ezt rakjuk
f.) ez egy hiperszuper fémet a falba beépítő cucc
g.) szintetikus, csak jobb lehet
h.) a gyári eleve szar
stb.
Addig nagyon nehéz hitelt adni neki.
Főleg, mert a mi zsebünkre megy a játék...
Pedig egyszerű a dolog.
Soha egyetlen szerelőtől - itt és az 5D-s világban - sem hallottam alátámasztott TÉNYEKET (szerintem más user se nagyon):
Ki hány km-t ment az ajánlott olajjal mire száraz tényként közölni meri, hogy ez szar, az jobb.
Ha valaki egyszer leírná, hogy Singhuai Super Plus 10W40-es használva 15 ezres csereperiódussal a TS elmegy 350 ezer km-t, szemben a gyári olajjal használt 20ezres csereperiódussal 250 ezrével szemben komolyan is tudná venni a ember.
Amíg a hivatkozási alap:
a.) mi már minden kocsiba csak ezt teszünk
b.) nem volt hülye, aki ezt kifejlesztette
c.) komoly szakemberek fejlesztették
d.) nyilván nem rakok szart a motorba
e.) több OFF-ba is ezt rakjuk
f.) ez egy hiperszuper fémet a falba beépítő cucc
g.) szintetikus, csak jobb lehet
h.) a gyári eleve szar
stb.
Addig nagyon nehéz hitelt adni neki.
Főleg, mert a mi zsebünkre megy a játék...
Xixo08-05-2013 17:02:27 // 44556
A budaörsi meg külön a kedvencem! Ott már fülről megmondja a szaki, hogy olyan komoly bajok vannak az autóval, hogy jobb ha már el sem megyek vele... a javítás meg lehet vagy öccézezer is, majd kiderül... igaz csak a motortakaró műanyag zörgött... :)
No meg egy rozsdás kipufogót is simán észrevesznek! :)))
No meg egy rozsdás kipufogót is simán észrevesznek! :)))
Ferke08-05-2013 16:38:43 // 44555
Az igen!:) Biztosításnak is drága a felár, pláne úgy, hogy a márkaszervizes gari olyan, mint a kutya vacsija:)
Peti156Sw08-05-2013 16:26:22 // 44554
Ezzel most nagyon megnyugtattál! :) Így is megáll bennem az ütő, ha ilyen hangokat hallok. 15.-én indulok haza, remélem addig nem lesz semmi gond, meg hogy egy ezrest kibír.
Ferke08-05-2013 16:24:26 // 44553
Az karcsú. Nem érdemes spórolni vele sajnos....
flyerz08-05-2013 16:23:34 // 44552
a 60 csak a vezmód:)
Ferke08-05-2013 16:23:32 // 44551
Vagy felhívod zé-t és felgurulsz erzsébetre, ahol gyorsan kész lesz és még jól is érzed magad:)
Ferke08-05-2013 16:18:20 // 44550
Ezzel marhára vigyázni, most volt egy olyan eset, amikor a hosszbordás majdnem mindent vitt, köztük a vezérlést is csak épphogy nem....valszeg a kompresszor beállása miatt...
Pont eltaláltad, a feszítő és a szíjtárcsa tud ilyet csinálni.
Pont eltaláltad, a feszítő és a szíjtárcsa tud ilyet csinálni.
Tom_15608-05-2013 16:15:46 // 44549
Hát igen olyan 30 körüli összegre számítottam én is, mivel váltó le, kuplung le, lendkerék le stb. Az 50nél azért kicsit megszédültem.
De délutánra találtam emberkét, 20-25be megcsinálja, csak sajna várnom kell jövőhét utánig...
De délutánra találtam emberkét, 20-25be megcsinálja, csak sajna várnom kell jövőhét utánig...
Peti156Sw08-05-2013 16:15:18 // 44548
A szíjfeszítőn, csak a görgőt cseréltem.
Ferke08-05-2013 16:15:00 // 44547
Azért azt tudni kell, hogy az amore nagy részét a hideg kirázza a szakszervizektől, szóval nehéz lesz itt márkaszerviz-marketingesként megélni:)
Hogy a bánatba vállalna már 2 év garit?:)) Ha pl 1,5 év alatt letolsz 100e km-t és elreccsen a szett egy darabja? Ilyenkor is vállal? Mert akkor az összes taxis oda járna, a hülyének is megérné:)
Ha a 60-ból 30 a vezmód, akkor légyszi hozz egyet nekem, azonnal utalok...mert ez az ár már a nagykerárat súrolja erősen, és inkább alulról:)
Maradjunk annyiban, hogy a vezműszíj és barátai 90ezerért tartalmazza a szíjat, feszítőt, vezetőt és vízpumpát.
Ezen kívül kell még egy olajcsere szett, hűtőközeg és hosszbordás szett.
Ez így tehát, amit leírtál, egy csúnyán elnagyolt szerviz költsége, és mint ilyen, ennyiért horror drága.
Ezen túl külön szar, amikor az ember kocsiján gyakorolnak a hozzá nem értők ottan, és többet áll az autó garis javításon, mint otthon.
A garis javítás pedig nem csak a szakszervizben van meg, hanem minden normális szerelőnél, sőt!
Hogy a bánatba vállalna már 2 év garit?:)) Ha pl 1,5 év alatt letolsz 100e km-t és elreccsen a szett egy darabja? Ilyenkor is vállal? Mert akkor az összes taxis oda járna, a hülyének is megérné:)
Ha a 60-ból 30 a vezmód, akkor légyszi hozz egyet nekem, azonnal utalok...mert ez az ár már a nagykerárat súrolja erősen, és inkább alulról:)
Maradjunk annyiban, hogy a vezműszíj és barátai 90ezerért tartalmazza a szíjat, feszítőt, vezetőt és vízpumpát.
Ezen kívül kell még egy olajcsere szett, hűtőközeg és hosszbordás szett.
Ez így tehát, amit leírtál, egy csúnyán elnagyolt szerviz költsége, és mint ilyen, ennyiért horror drága.
Ezen túl külön szar, amikor az ember kocsiján gyakorolnak a hozzá nem értők ottan, és többet áll az autó garis javításon, mint otthon.
A garis javítás pedig nem csak a szakszervizben van meg, hanem minden normális szerelőnél, sőt!
Peti156Sw08-05-2013 16:13:47 // 44546
De jó, klímakompresszort kicseréltem, mert csapágyas volt, meg utólag kiderült, hogy a kuplungja is gatya volt. Erre másfél hét után újból hasonló kerregő hang jön a kocsiból, alapjáraton, meg ha alacsony fordulattal megyek. És a legszebb hangot akkor adja elő, ha üresben nagyon minimálisat, szinte minimétert nyomok a gázon, nem többet, nem kevesebbet. Ekkor olyan hangja van mint azoknak a régi kotyogós kávéfőzőknek, párosítva egy gyenge láncfűrész hangjával, ami erőlködik. Ha lassan megyek alagútban is kicsit visszaveri a hangot, és így ma meghallgattam, hogy menet közben is van folyamatos csattogó hangja egy kicsit, 50Kmh-nál. Valaki valami tapasztalatot legyen szíves velem megosztani, mert én a hosszbordás szíj feszítőre saccolok, egyedül az nem lett cserélve, meg a főtengely szíjtárcsa. Mik lehetnek még a hasonló tünettel járó okok?
Liquid08-05-2013 16:12:11 // 44545
Sógornak volt nemrég ilyen műtétje, neki is 1.6 TS 147 van
Neki 131e volt vezmóddal, olajcserével. Ha a hűtővíz régen volt cserélve akkor még az is hozzájön.
Neki 131e volt vezmóddal, olajcserével. Ha a hűtővíz régen volt cserélve akkor még az is hozzájön.
flyerz08-05-2013 15:58:30 // 44544
Ebből a szempontból a márkaszerviz 2 év garit vállal a vezérlés cserére és ha bármi van, akkor a járulékos költség is őket terheli, míg a sarkon vett szíjnál max a szíj árát tudod megtéríttetni.
Nagyságrendileg mennyibe került a vezérlés csere?
Én épp nemrég kértem árajánlatot a budaörsi autóháztól, ott 90ezer a vezérműszíj és barátai + vizpumpa csere, amiből 30 a munkadíj. A vezérlésmódosító 60 ezer, aminek a munkadíja szintén 30 lenne, de mivel közel egy helyen vannak ezért ha egyszerre megy a buli, akkor a munkdaíj "megspórolható".. Olajcserére 25ezret mondtak, amiben nincs benne a levegő- és a pollenszűrő. Nem nevezném olcsónak, de tekintve az utólagos költséged a hiba miatt, lehet h inkább megéri.
Nagyságrendileg mennyibe került a vezérlés csere?
Én épp nemrég kértem árajánlatot a budaörsi autóháztól, ott 90ezer a vezérműszíj és barátai + vizpumpa csere, amiből 30 a munkadíj. A vezérlésmódosító 60 ezer, aminek a munkadíja szintén 30 lenne, de mivel közel egy helyen vannak ezért ha egyszerre megy a buli, akkor a munkdaíj "megspórolható".. Olajcserére 25ezret mondtak, amiben nincs benne a levegő- és a pollenszűrő. Nem nevezném olcsónak, de tekintve az utólagos költséged a hiba miatt, lehet h inkább megéri.
Ferke08-05-2013 15:10:29 // 44543
Na de most épp arról írsz, hogy sikerült találni egy megbízható szerelőt, akiben bízol is:)
Akkor mi itt a probléma? Kérdezgesd, tanulj tőle, mert azzal jobban jársz, mintha itt gyűjtenél ötleteket.:)
(a tanulópénzt meg mindenki meg szokta fizetni:))
Akkor mi itt a probléma? Kérdezgesd, tanulj tőle, mert azzal jobban jársz, mintha itt gyűjtenél ötleteket.:)
(a tanulópénzt meg mindenki meg szokta fizetni:))
frusciante08-05-2013 15:09:06 // 44542
Így egyszer én is jártam olaj cserét megcsináltam de nem csavartam fel rendesen a 710-et(mint egy igazi szőke nő) 2 percel később anyám hív, h nézzek a kocsi alá, mert otthon hagytam a viakoloron egy kis olajat, megállok sehol a sapka a motorháztető belül meg csupa olaj volt, vártam egy kicsit néztem olajszintet alig 4 dl fogyott ki, fogtam rátöltöttem(mindig van nálam olaj a csomiban) levettem a zoknim meg a csajom térd harisnyáját zokni ráhúz harisnyával odaköt, vissza a 4 km... hívtam szerelőm, h így jártam az meg adott ingyen egy új sapkát... még jó, h anyám felhívott... :D
frusciante08-05-2013 14:59:56 // 44541
Az első szerelőm vezérlés cseréje (amire azt mondta, h 60e-t bírt) nekemmajdnem 300k-ba került... 40.e km után kattogó hangot hallottam a vezérműszíj felöl, leállítottam a kocsit veszprémből tréler ceglédig ott már a 2. szerelőm fogadta aki faterom jó barátja..a motor elkezdte ledarálni a szíjat de még nem szakadt el teljesen... mind a 4. dugattyúmat cserélni kellett(190e csak a 4 dugattyú) mert belevertek a szelepek + a szelepeket meg vezérmű tengelyeket... szerinted mekkora bizalmat épít ki az ilyen tapasztalat... azóta a mostani szerelőm, aki helyrehozta az 1. szerelőm jótékony hatását kb. olyan arc mint te lehetsz kb. 20 éve csak olasz autókkal foglalkozik(van egypuntója, meg egy 156 2,4e) bemegyek hozzá és már mondja is, h mit fogok cserélni az elkövetkező 30e km alatt..vele még csak pozitív tapasztalatom volt nagyon korrekt és csak ajánlani tudom... a bizalmatlanságot az 1. szerelőimhez hasonló arcok építik fel... aki már járt hasonlóan tudja miről beszélek... egyébként egyre több mindent próbálok magam szerelni..:D már nem hiszem, h ezek a dígó rakéták csak szerelő által gyógyíthatók... a motoron kívül szinte már bármihez hozzá merek nyúlni...
Gyalu08-05-2013 14:20:33 // 44540
Sziasztok
Szükségem lenne Alfa 156 2.0TS AR322310 és a Fiat Coupe Turbo 16V 175A1/4.000 autók komplett elektromos bekötési rajzára. Ha valaki tudna ebben nekem segíteni, nagyon hálás lennék!
Előre is köszi!
Szükségem lenne Alfa 156 2.0TS AR322310 és a Fiat Coupe Turbo 16V 175A1/4.000 autók komplett elektromos bekötési rajzára. Ha valaki tudna ebben nekem segíteni, nagyon hálás lennék!
Előre is köszi!
Ferke08-05-2013 14:06:15 // 44539
Semmi baja, no panic:) Sok idő és magas fordulat kell ahhoz, hogy kinyomjon annyit, amennyi a minimumra viszi le a szintet.
(pont tegnap jártam én is így, pedig próbálok nagyon figyelni, mert jártam már így...most nem sikerült...nem tudom hány napja lehetett leesve a kupak, de nekem le is ment a pálca feléig)
(pont tegnap jártam én is így, pedig próbálok nagyon figyelni, mert jártam már így...most nem sikerült...nem tudom hány napja lehetett leesve a kupak, de nekem le is ment a pálca feléig)
Ferke08-05-2013 14:00:45 // 44538
Azért ha mindkét szimmeringet cserélni kell (nem csak a vezérlés oldalit), akkor annyira durván sokkal kevesebbre ne számíts, mert ugye le kell húzni a váltót. Mondjuk az 50 elég emberes, a 30-35 körüli reálisabb már:)
hering*dani08-05-2013 14:00:28 // 44537
Sziasztok ma megtörtént az olajcsere a gépen. Meg midnen szűrő. 5 km megtétele után égett olajszagot éreztem amit a kocsi befújt a szellőzön. Megálltam és láttam hogy az olajkupak nem volt rendesen visszatekerve és olajos lett a motorvédő meg egy kevés ráfojt a mototrra is. Ezt gyorsan letöröltem és meghuztam rendesen az olajbeöntő sapkát. Utána már minden rendben volt és nem fujt büdösét. Kérdezem én hogy így nem-e károsodhatott semmi sem? Most midnen ok! oil fullon a pálcán is ma xjelzésnél! MAX fél deci ha kifojhatott! Várom a válaszokat:)
Ferke08-05-2013 13:48:24 // 44536
Nem akarlak bántani, de annyira más világban éltek:) Az első autóm idején nem volt szervizkönyv bakker, mert a ladán kívül minden autó ufónak számított...továbbá még nem volt net, nem volt mobil, voltam én, a szerszámok meg a probléma...meg az öregek, akik csak xopattak, jó esetben a megoldás felé tereltek, de volt, hogy csak nézték, hogy szívunk...rá kellett jönni mindenre magunktól. Nem akarom a szentimentális dumát nyomni, de a mostani helyzetet kvára ne hasonlítsuk 1990-hez:)
Persze túrhatod a gép előtt ülve a manualt meg a krézikönyvet, de ha átjössz erzsébetre a vágóhíd utcába, akkor 1 óra alatt többet tudsz meg az alfákról, mint pl itt 1 év alatt.:)))
Persze tudom, hogy ez a fárasztóbb, már a fiamat is nehezebben rugdosom ki a gép elől az udvarra:))))
Persze túrhatod a gép előtt ülve a manualt meg a krézikönyvet, de ha átjössz erzsébetre a vágóhíd utcába, akkor 1 óra alatt többet tudsz meg az alfákról, mint pl itt 1 év alatt.:)))
Persze tudom, hogy ez a fárasztóbb, már a fiamat is nehezebben rugdosom ki a gép elől az udvarra:))))
Ferke08-05-2013 13:42:23 // 44535
Továbbra is tartom: kvára nem nehéz megtalálni a megfelelő embert, ha valaki nem teljesen abnormális, és kinyitja a szemét, kérdez. Persze az itteni magasrötű eszmefuttatásokkal lehet bonyolítani a dolgokat. Ha meg semmi bizalom nincs egyetlen szerelő felé, akkor egyetlen megoldás van: neki kell állni magad:) Én is így csináltam, 15 évesen egy olyan autóban találtam magam, amire minden szerelő csak pislogott, beleértve a boldizsárt is.
Most minden újoncnak sokkal könnyebb: net, fórum, ismerősöknek ugyanilyen verda...szóval úgy globálisan túl van misztifikálva ez az egész szerviz téma.
Most minden újoncnak sokkal könnyebb: net, fórum, ismerősöknek ugyanilyen verda...szóval úgy globálisan túl van misztifikálva ez az egész szerviz téma.
frusciante08-05-2013 13:31:05 // 44534
Évente 25ezret rakok a gépbe ebből max. 3000et megy városban vagy főúton. A munkám miatt ilyen távokat megyek hetente, h Pilis Nyíregyháza odavissza aztán 2 napra rá Pilis Sz.hely aztán Pilis Szeged odavissza nem a tescóba járok vele oda vissza...:D 20.000kmet meg csak 1x vártam a cserével utána egy alfás haverom mondta, h cseréljek inkább elötte kb. 15.000ként... a szerelőm meg azt mondta, h elmegy az 20-at is, meg mindig azt mondogatta, h cseréljem le inkább egy dízelre, mert kicsi ez a moci ahhoz amit én megyek vele... hát eddig egyébként tökéletesen bírja... az elején még inkább 140ekkel járkáltam de aztán hamar ráálltam a 130ra... azt meg simán bírja utazóba.. persze biztos jobban bírná egy dízel, de nekem eddig semmi bajom nem volt vele...
frusciante08-05-2013 13:17:22 // 44533
Tök igazad van, a videó is fasza!:DD Persze Ferke cartárs biztos az 1x autójánál is elhitt mindent amit a szerelője mondott és persze neki szerencséje volt és egyből olyan szerelőhöz vitte 1. autóját aki nem lehúzni akarta hanem csak segíteni neki (ezért nem olvasta soha a szervízkönyvet).... hát én nem így jártam... és szerintem nem vok egyedül..persze ha már rögtön vétel után ismertem volna az oldalt és felregeltem volna az biztos sokat segített volna..... nekem a 2. szerelőm volt az "igazi" de neki sem hittem el egyből mindent... sajnos nehéz olyan szeretőt találni akire vakon rábízhatja az ember a kocsit és el is lehet neki hinni mindent...
Liquid08-05-2013 13:06:03 // 44532
ha egyszer az van a gépkönyvben akkor nem lehet akkora orbitális ökörség...
Mert te sose olvasod el és tartod be egy olyan dologhoz tartozó gyári előírásokat amihez nem értesz ennyira (vagy legalábbis úgy gondolod) hogy felülbíráld?
Innen nézd a dolgokat.
Én is azért cseréltem le mindig 8-10e-renként a TS-ben az olajat mert megvolt az 1 év.
Egyébként nem tudhatod hogyan használja, mert ha pl. autópályázik 1000km-eket, akkor szerintem simán tartható a 20-es ciklus. De ez nem csak a Seléniára és az Alfára igaz.
Mert te sose olvasod el és tartod be egy olyan dologhoz tartozó gyári előírásokat amihez nem értesz ennyira (vagy legalábbis úgy gondolod) hogy felülbíráld?
Innen nézd a dolgokat.
Én is azért cseréltem le mindig 8-10e-renként a TS-ben az olajat mert megvolt az 1 év.
Egyébként nem tudhatod hogyan használja, mert ha pl. autópályázik 1000km-eket, akkor szerintem simán tartható a 20-es ciklus. De ez nem csak a Seléniára és az Alfára igaz.
Grando08-05-2013 12:45:47 // 44531
Nagyjában-egészében egyet tudok érteni azzal, amit lentebb leírtál.
Egy dologgal azonban alapvetően nem. Mégpedig a szerelőkbe vetett bizalomban. Ahányan vagytok, annyifélét mondtok, és annyifélére esküsztök. Ez pedig így, ahogy mondom hótziher. Ahány olajmárka van, annyi kis prófétacsoportot lehetne gyúrni a szerelőkből, akik simán teledumálják az egyszeri autós fejét. Az okok szerteágazóak (tapasztalat, jutalék, bekajált marketing, vallás, érzelem stb.), de hogy így van, az tutkó. Valami ilyesmi... :D
Vajon miért?
Na és így legyen okos az egyszeri autóbuzi. :)
Hát szóval tényleg nehéz ügy ez. Éspedig ezért nehéz.
Egy dologgal azonban alapvetően nem. Mégpedig a szerelőkbe vetett bizalomban. Ahányan vagytok, annyifélét mondtok, és annyifélére esküsztök. Ez pedig így, ahogy mondom hótziher. Ahány olajmárka van, annyi kis prófétacsoportot lehetne gyúrni a szerelőkből, akik simán teledumálják az egyszeri autós fejét. Az okok szerteágazóak (tapasztalat, jutalék, bekajált marketing, vallás, érzelem stb.), de hogy így van, az tutkó. Valami ilyesmi... :D
Vajon miért?
Na és így legyen okos az egyszeri autóbuzi. :)
Hát szóval tényleg nehéz ügy ez. Éspedig ezért nehéz.
Ferke08-05-2013 12:38:11 // 44530
Én nem tudom, hogy mit tud ez a fekete mágia, de én jobban hiszek a gépműhelyben meg az új alkatrészekben:)))
Erhard 242 (Pure Energy)08-05-2013 12:35:06 // 44529
"Az adalékokat - amik újjáépítik a hengerfalat és újrafogalmazzák az olajnyomást - én itt 6 éve ellenzem folyamatosan, de sokan ezzel is lehurrognak:)."
A kolléga Xadot isteníti akkor most ez hogy is van??? Az is épp ezt csinálja :DDDD
A kolléga Xadot isteníti akkor most ez hogy is van??? Az is épp ezt csinálja :DDDD
DieselManiaco(NagyVad)08-05-2013 12:19:37 // 44528
van aki nem fogja,meg vannak a szerelők,akik 10ezrenként cserélnek turbósba,meg 15-önként szívóban,longlife téma meg off. hiába a selenia is ha valaki 5-6km-ert megy reggel meg ugyanannyit este,tölthet bele bár mit ez ellen a selenia sem véd.lehet jó vagy rossz az olaj,a teljesítmény szintje a lényeg,meg az adott motorhoz tartozó viszkozitás,és mindezek mellett a használat mikéntje,milyen távokat teszünk meg egyszerre,lehűtjük a turbot,vagy esetleg hidegen hf-esre rúgjuk.
Ferke08-05-2013 12:14:59 // 44527
Nekem írhatod, biztos, hogy nem fogom megnézni:))
Ferke08-05-2013 12:13:48 // 44526
hát de fogod...mert ha én most kezdenék autózni, és nem vágom a dolgokat, akkor előbb megkérdezem a szerelőmet...(persze ha nincs szerelőm, akkor előbb valahová bekéredzkedem állandóra:) )
Na, ott meg ugye -ha jó helyre kerültem, akkor - kvára értenek az alfához, és emiatt nem azzal kezdik, hogy letolják a torkomon a seleniat, meg a zsíros cehhet, hanem segítenek, elmondják, mit, mikor, hogyan.
Nem ez tűnik logikusabbnak, mint a kézikönyv bogarászása?:)
Ezek az autók a fogyasztói társadalom számára készülnek, ami nem lenne baj, ha nem a németek járnák le vele azt a km mennyiséget, amennyi időre tervezték ezeket a 20ezres intervallummal:)
Na, ott meg ugye -ha jó helyre kerültem, akkor - kvára értenek az alfához, és emiatt nem azzal kezdik, hogy letolják a torkomon a seleniat, meg a zsíros cehhet, hanem segítenek, elmondják, mit, mikor, hogyan.
Nem ez tűnik logikusabbnak, mint a kézikönyv bogarászása?:)
Ezek az autók a fogyasztói társadalom számára készülnek, ami nem lenne baj, ha nem a németek járnák le vele azt a km mennyiséget, amennyi időre tervezték ezeket a 20ezres intervallummal:)
frusciante08-05-2013 12:10:27 // 44525
147 kézikönyv 252. oldal....
frusciante08-05-2013 12:05:44 // 44524
Durva de szervízkönyven olvastam, h 20.ezrenként köl' cserélni!!! Ha azt írja a kézikönyv, h cseréld 20.ezrenként magadtól nem fogod 15ezrenként cserélni... egy alfás ismerős mondta, h ne várjak vele azért 20-ig inkább cserélgessem 15-önként... azóta cserélem úgy...
frusciante08-05-2013 11:57:33 // 44523
pont jól látod! mi azért ragaszkodunk a seléniához lekinkább, mert nem értünk hozzá és a gyár ezt ajánlja (ezért vesszük ezt "szentírásnak"), a sok jónép aki annó svájci frankon vette fel a hitelét se értett hozzá, h mit vett fel de mind kinevette azokat akik forintban fizették ugyanarra az összegre havi szinten a 1,2-1,4xét... és most ki nevet??? :D ha nem értesz vmihez, de akitől megveszed a szolgáltatást vagy dolgot úgy néz ki, hogy ért hozzá akkor neked monhatja más szerelő, vagy pénzügyi tanácsadó, h az szar amit vettél nem fogsz neki hinni... abban én is biztos vok, h az alfa nem kis lét kap azért a seléniától, h őket ajánlja mint minden autógyártó cég a "gyári " olajgyártó cégétől... de arról meg fingom sincs, h a többi olaj milyen hatással van a vasra ezért használom azt amit a gyár ír laikusként...
Ferke08-05-2013 11:52:55 // 44522
Nem a leeresztette olajról beszélek...durva mi?:))
Mondjuk a km meg amásik fele. Minek az olaj megválasztásáról témázni, ha úgyse cseréli a delikvens időben???:) 20ezret menni az olajjal?! Bakker....:P
Mondjuk a km meg amásik fele. Minek az olaj megválasztásáról témázni, ha úgyse cseréli a delikvens időben???:) 20ezret menni az olajjal?! Bakker....:P
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
501
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?