Forum >> Szerelőműhely

Ferke08-05-2013 11:50:12 // 44521
Jah. A lonlájf és a turbo nem barátok. Olajat kell cserélni, és akkor nincs olyan korán gond:)
frusciante08-05-2013 11:49:53 // 44520
Én eddig a 100ezrem alatt 7x cseréltem olajat, 1x. 20.000 km után mert azt olvastam, h ilyen intervallunonként kell utána 15.000ként de "panírmorzsával" vagy akár benzines szaggal sosem találkoztam... én annyira nem értek az olajhoz, mindig fateromnak mutogattam, h szerinte ez milyen (ő sem autószerelő, csak buszt, kamiont és puttonyos verdákat vezet már 50 éve ez idő alatt volt vagy 20 autója és látott már egy két dolgot) ettől még közel se szakember... de szerinte 1xse volt tré az olaj amit leeresztettünk...
Ferke08-05-2013 11:47:29 // 44519
Nem hinném, hogy tanulmányokat kell végezni ahhoz, hogy helyettesítsek egy olajat egy másik gyártóéval:) Nyilván az ember garanciát vállal arra, amit csinál, legyen az egy tárolt eljárás vagy matview megírása (és annak következményei), vagy akár egy olaj kiválasztása és betöltése.
Egyébiránt nyilván nem rakok szart abba a motorba, amit előtte 1 hétig csavaronként fűztem össze, nem?:)
Egyébként az a fura, hogy ez az olajtéma a szerelők körében fel se merül komoly témaként, minden szerelő tudja, hogy mit lehet beletölteni, és mit nem, ellenben itt, az elméleti sík melegágyában annyiszor téma és annyira karakánok a vélemények, mintha mindenki értene hozzá:)
Mondjuk laikusként én sem kockáztatnék, mert ha nem értek hozzá, akkor nyilván a seleniat rakom bele, mert le van írva...:) De ez esetben meg ugye győzött a 2. pontban említett marketing, csak épp visszafele nyalt a fagyi:)
Az adalékokat - amik újjáépítik a hengerfalat és újrafogalmazzák az olajnyomást - én itt 6 éve ellenzem folyamatosan, de sokan ezzel is lehurrognak:).
Grando08-05-2013 10:44:57 // 44518
Nincs misztikum szőve, csak néhányan azt mondjuk, hogy felesleges kísérletezgetni, ha a Selénia egyértelműen teljesíti az adott motorhoz előírt követelményeket. Másrészt elhiszem, hogy más olajok is megfelelőek lehetnek, de azok mégiscsak nagyobb rizikófaktort hordoznak magukban, mint amiért a gyár kezeskedik.
Panírmorzsa szerű izék? Nem vagyok szerelő, de 1-2 olajcserét végignéztem már a saját verdáimnál. Ilyen még nem volt. Ellenben a prolonggal megszeretgetett, korábban össze-vissza olajokkal használt 2.5 V6 motorom azonmód hidrós is lett - gyanúnk szerint a korábban lerakódott, és a csodaszer által leoldott szennyeződésektől. Gyanúnk szerint... Aztán hogy mi a fenétől valójában. Ezer oka is lehet. Pedig én csak hűdejót akartam neki.
De viszont! Neked természetesen sokkal-sokkal nagyobb tapasztalatod van a legtöbbünknél, éppen ezért csak remélni tudom, hogy ezt felelősen adod át nekünk, és mielőtt sommás véleményt alkotsz (nevezetesen, hogy az Alfa Romeo tizen-huszon-X éve ajánlott gyári olaja nemes egyszerűséggel egy fos), megfelelő tanulmányokat végeztél e téren, és az ítéletet körültekintően hoztad.
Bár tapasztalataim szerint az ilyen vélemények alapvetően ritkán helytállóak. :)

A 2. pont valóban kicsit gyorsra sikeredett. Leginkább az olajok műszaki és üzleti hátterét (melyik a döntőbb, melyik nyomja el a másik szempontot - ha elnyomja) feszegető témával kapcsolatos, és valóban inkább Tuningman kollégának szól - bár nem csak neki nyilván. Sőt, akár te magad is hozzászólhatsz.
Erhard 242 (Pure Energy)08-05-2013 10:39:53 // 44517
itt van pedig :))) igaz váltóból a második van rajta....gondolom bsztak olajat cserélni benne
frusciante08-05-2013 10:38:31 // 44516
400.000 kmet futó turbó?? Én nem tom, uncsi tesóm 120dje örülne ha ennyit elment volna... neki 150 után csere érett lett, de kreesztapám 9-3 benzines saabjján se bírt 200nál többet...
Tom_15608-05-2013 10:31:54 // 44515
Hali Urak!

Nem tud valaki olcsó és megbízható szerelőt Kiskunfélegyháza/Kecskemét vonzáskörzetében?
Főtengely szimeringet, féltengely szimeringet , meg termosztátot kellene cserélnem. Egy helyi szerelő rögtön mondott 50 ropit munkadíjra, amit kicsit sokallottam :-)
Erhard 242 (Pure Energy)08-05-2013 10:24:33 // 44514
a céges autónkban 425e km lakik mindig olyan olajat kap ami van a polcon 10w40, 5w40 Agip, Mannol, Eneos stb és érdekes módon megy, a turbó is a gyári rajta, igaz 10-15e-ként cseréljük...én lassan kételkedek ebben az olajmizériában :))))
Ferke08-05-2013 09:58:09 // 44513
Én még itt írásban soha nem csodaolajoztam (ez a selenia-hívők privilégiuma:) ), én csak azt mondom, hogy egy rakás más olaj tudja ugyanazt, mint a selenia, ezért felesleges misztikumot szőni a selenia köré.
(Ezen túlmenően személy szerint engem idegesítenek az olajban úszkáló panírmorzsa szerű izék, de ez tényleg csak az én és egy szűk ismerősi köröm véleménye:) )

Egy pár autó életútját végigkísérve elmondható, hogy a seleniától nem lesz rövidebb, sem hosszabb a motor élettartam.
Az 1. pontra a válasz tehát: kb fele-fele az arány a gyári és nem gyári olajok terén.
A 2. pontot nem igazán értem, ez gondolom olyasvalakinek akartad címezni, aki valamilyen olajat preferál a selenia helyett.
Grando08-05-2013 09:00:12 // 44512
Arra a kérdésre mi a válasz, hogy:
A nálatok megforduló autók többségét a forgalomba helyezésüktől kezdve túlnyomó részben vajon a gyári olajjal, az olajszintet rendszeresen ellenőrizve, és az előírt csereintervallumokat, illetve a javasolt üzemeltetési feltételeket betartva használták/használják?

vagy:

A kemény marketingmunkával, esetleg fejtágításokkal megtámogatott csodaolajoktól/sárkányfű adalékoktól örök életű lesz a motor? Netán dokumentálható, hogy ezek mennyivel tolják ki az élettartamot (ha egyáltalán kitolják)? Az ilyen olajcégeknek nincs haszna? Egyáltalán ugyanannyi olajcég van, ahány márka? Ugyanannyi tulajdonos, ahány olajcég?
Ferke08-05-2013 08:35:45 // 44511
A kivétel mindig erősíteni fogja a szabályt!:)
Piritu - 1.000.00008-05-2013 06:57:00 // 44510
Melyikkel hány százezret mentél, amíg a motorkopás számottevő lett? Mennyivel többet
megy el velük a TS? (Összehasonlítási alapként, a volt 1,6 TS-em 300e felett van már.)
osee_selespeed08-05-2013 06:37:01 // 44509
Legalábbis 156-nál az van benne.
osee_selespeed08-05-2013 06:36:13 // 44508
3mm-es SMD led.
Tuningman08-05-2013 02:39:27 // 44507
Én már semmilyen Selénia terméket nem használok. Persze ha valaki kéri akkor megkapja. Mindegy melyik olaját nézzük mert mindegyik gyenge. Viszont a Tutela az jó, persze itt most nem a motorra értem:))
Eleve TS-be nem kell 10W-60-as olaj, felesleges pénzkidobás.
Én a TS-be Xado 10W-40 SL/CF-et használok és abszolút meg vagyok vele elégedve.
15ezer km-ig is használható minőségvesztés nélkül. Amúgy én leteszteltem és pontosan 19ezret bír az olaj:)
Ha ez esetleg nem tetszik akkor még ajánlom a Mobil Super 2000 10W-40 SL/CF-et.
Ha pedig nagyon profi olajat szeretnél és a pénztárcád is megengedi akkor a Motul 300V Chrono 10W-40 észter bázisú versenyolajat ajánlom:)
Ez nem holmi racing nevű vacak, ez nagyon komoly olaj.
Amúgy az itt felsorolt olajak nemhogy meghaladják az ACEA és API követelményeket hanem túlteljesítik azokat.
Piritu - 1.000.00007-05-2013 22:13:06 // 44506
A 30 éves Ikarus nagyságrenddel kevesebb nitrogén-oxidot termel. A régebbi, adagolós dieselekben kisebb az égési hőmérséklet miatt. (Ráadásul a termelt korom is nagyobb méretű, mint az újabb rendszereké, így hiába látványosabb, a tüdőre kevésbé káros, mert nem jut le az alsó részekbe.)
A szívósort sem kell sokszor tisztítani/cserélni az autó élete során. A volt 156mjetemnél ez 200e-nél lett esedékes. Ha kicseréli az ember kb. az autó életéig többet nem lesz gond vele.
A korszerűbb, erősebb motorú autó meg sajnos tényleg többe kerül, ezzel a vételnél tisztában kell lenni. Ezért olcsóbb is egy használt autó. Hiába mondják itt sokan, hogy állapotot kell venni, vannak dolgok, amik a km-el arányosan kopnak, fogynak. Ezért nem veszünk olcsón Maseratit sem, mert nem tudnánk fenntartani.
MikeTheDevil07-05-2013 21:21:38 // 44505
Persze cseréltem mindent.
G-Burt07-05-2013 21:19:32 // 44504
vagy nem...
gecsa07-05-2013 21:18:29 // 44503
elég összetanítani is..
G-Burt07-05-2013 21:05:19 // 44501
immot is cseréltél hozzá?
Hermész 8807-05-2013 21:03:39 // 44500
Ki tudja az izzó tipusát ami az ablak lehuzó gomb belsejében lakik?
MikeTheDevil07-05-2013 20:52:35 // 44499
Hello!
Van egy költői kérdésem.Be szart a motorvezérlőm éés ki akarnám cserélni egy másikra, de a másikkal csak annyit csinál, hogy brummanik egyet és megáll.Ilyenkor mi van? Üdv! Mike
Hermész 8807-05-2013 20:50:27 // 44498
Cia.

166-os üza betöltő belső nyitó madzagja nincs meg..- gondolom előző gazdinál leszakadt...-Hogy lehetne pótolni?
frusciante07-05-2013 18:26:23 // 44497
Júliusban megyünk vezérlésmódosító cserére, akkor majd belenézek mit kell még cserélni. Azt mondod készüljek rendesen... :(
frusciante07-05-2013 18:24:48 // 44496
Közben ki lett takaritva ezt a 13 éve alatt tuti senki nem tisztította...
gecsa07-05-2013 18:17:21 // 44495
Európában mindenhol alkalmazzák, még a benzinesekben is..alfától a fosvágenig..
0Balazs07-05-2013 18:09:48 // 44494
Sziasztok!

146 1.6 TS-en hogy célszerű főtengely jeladót cserélni? Kicsit szűkös a hely :D
Alfa GT-Csaba07-05-2013 17:57:48 // 44493
Jó azt írjuk hogy levegő szennyezés csökkentése ,de azt megnézném hogy egy 30 éves Ikarus busz levegő szennyezettségét hány alfa gt pufogná ki egr nélkül!!Amúgy meg az EGR miatt sok más problémája is lesz azon kívül a kocsinak hogy dzsuvás lesz a szívó sor,ami mind a mi zsebünket terheli ,nem kicsit!!!
Piritu - 1.000.00007-05-2013 17:39:29 // 44492
Nem ilyen egyértelmű a dolog, a nitrogén-oxidok mennyiségét csökkentik vele. Jó lenne, ha a gyermekeinknek is maradna valami élhető...
Piritu - 1.000.00007-05-2013 17:36:18 // 44491
Tényleg ekkora probléma százezrenként kitakarítani?
(Szidjuk őket a gyertyák miatt is, hogy beletervezték, mert a TS-ben kb ennyi időközönként kell gyertyát cserélni.)
Alfa GT-Csaba07-05-2013 16:28:48 // 44490
a lényegen nem változtat,akkor is egy barom volt :-)!!
Ferke07-05-2013 16:28:47 // 44489
Minél koszosabb, annál kopottabb a motor:)) Merhogy jön fel a kartergáz.:(
Ferke07-05-2013 16:26:34 // 44488
Azt nem a Giovanniék találták ki, hanem az eu:))
Alfa GT-Csaba07-05-2013 16:19:07 // 44487
igen az mind dzsuva ,de gondolj bele hogy egy dieselé milyen szarom ,mert az egr-en a kipufogó kormos gáz is vissza vezette az agyon iskolázott spagetti zabáló!!!
frusciante07-05-2013 16:10:51 // 44486
Közbe takarítom a pillangószelepet.
Lehet hülye kérdés! A szelepet kívülről letakarítottam, aztán kinyitottam, benyúltam és jó 2 mm vastagon fekete szotty van benne körbe... ez mind a dzsuva? vagy be van kenve belülről vmivel? ha dzsuva akkor elég komoly... mitől lehet ez? a szívócső pedig szinte tiszta...
Kareszka198407-05-2013 16:10:26 // 44485
egy percig se gondoltam, hogy egyszeru...de pl az also lengokar tartocsavarjait nem kell kicsavarni ha jol tudom (?)
frusciante07-05-2013 15:56:29 // 44484
Te spec. mit ajánlasz ts-be? Mi tud többet mint a selénia?
frusciante07-05-2013 15:54:51 // 44483
Abban biztos van valami, h nem 20évre tervezik az alfákat, meg abba is, hogy ez csak keleten meg afrikában használják eddig, és az is biztos, h az autógyártó cég pénzt kap az olajgyártól, h az ő olaját használják gyárilak és, h azzal ajánlják...és a racing? Az is szar?
Tuningman07-05-2013 15:42:55 // 44482
Ferkének igaza van, nem mindig van ideje az embernek itt írogatni. Most is éppen az aknából jövök:))
Szóval gyorsan és tömören a Selénia problémái a minőségből adódnak. Kissé gyenguszka olaj. Amikor frissen betöltöd, semmi gond vele. Viszont 5ezer km múlva szépen elkezd felhígulni és felégni, kokszosodni, amit kívülről nem látsz. Ez a koksz ráég a motorod minden egyes belső alkatrészeire, eltömi a járatokat és szép fekete színbe borít mindent. Természetesen ez hosszú távú használat mellett jelentkezik látható módon, mikor pl vezérlés csere alkalmával leveszed a szelepfedelet. Na akkor látható. kb. 100ezer km felett. Az sem elhanyagolandó, hogy amikor egy olaj felhígul akkor veszít a viszkozitásából és a kenőképességéből. Az olajnyomásod is szépen leesik amit megint csak nem érzékelsz mivel nincs olajnyomásmérőd, hogy láthassad. Az olajpumpa nem tud megfelelő nyomást produkálni mivel nem egy híg valami szállítására lett kitalálva. Az már csak hab a tortán, hogy a motor hangos lesz és a hidrotőkék elkezdenek kopogni. 20 év alatt pár motort már szétszedtem ( nem csak alfát ) és láttam, tudom mit művel a nem túl jó minőségű olaj. Szóval a laikus használja nem is érez semmit, minden szép és jó kívülről de aztán jön a csodálkozás amikor meg kell bontani a motort és kiderülnek a problémák. Most lehet mondani, hogy de ezt ajánlja a gyár. Persze. A gyár nem 20évre tervezi a mai kor autóit ezért a saját olajával sem foglalkozik mélyebben, mondván 5évre jó az, utána úgy is újrahasznosítás. Csak nálunk és a szegényebb országokba divat a kényszer 20év autóhasználatból. Viszont a komoly olajgyártók akik nem egy bizonyos márkának gyártanak olajat, hanem globálisan szinte mindenhez, ott komolyan veszik a minőséget és sok időt és pénzt áldoznak a fejlesztésekre hiszen nem tudhatják milyen idős autóba, gépbe kerül a termékük. Ők nem spórolhatnak mert ebből élnek, míg az autógyárak a minél több autó értékesítéséből. Jó példa az évekkel ezelőtti nyomtató balhé. Ember megvette a nyomtatót és x db. nyomtatás után vége lett a nyomtatónak. Persze mert a gyár beépített egy olyan alkatrészt ami tönkreteszi a gépet, hogy vegyél újat. Kb. ez a helyzet a Fiat gyárnál is a Seléniával.
Ferke07-05-2013 15:30:46 // 44481
Azért ez nem ilyen egyszerű:) A középső bakot nem elhajtani kell, hanem levenni. Ahogy a leömlőt is. A bölcsőn kb mindent le kell csavarozz, mert a bölcsőt ugye le kell billenteni, a korménymű viszont marad, amit le kell csavarozni a bölcsőről.
A stabot jobbra told ki a bölcsőből, arra egyszerűbb. Szerintem. De ki mire esküszik:)
frusciante07-05-2013 15:09:18 // 44480
Köszi a gyors választ! Meg a képet! Bilincsem az van itthon, ha a gyári nem akarja a tutit ráteszek egy újat!
frusciante07-05-2013 15:06:16 // 44479
Kösz! Akkor ránézek! Hál' égnek még nem kellet ezzel foglalkozzak, ezért nincs fingom se róla...
Kareszka198407-05-2013 15:04:09 // 44478
44319-es hsz-em még mindig él...jövő héten szeretném letudni :)
Lacci07-05-2013 15:04:05 // 44477
Ciao!

A nyíllal jelölt résznél, ha leveszed a csövet, már látod is, eléggé egyszerű manőver, nem kell hozzá szerelő, de egy jó bilincs lehet hogy nem árt, mert a gyárit visszatenni rémálom!

Sok sikert!
frusciante07-05-2013 14:56:31 // 44476
Pályán 1x akasztottam le az órámat 200-nál(vicces, h gyárilag 195 a vége ezért le is fényképeztem csajom telójával) gondolom a kmóra csal... de akkor nem álltam neki satuzgatni...:D egyébként utoljára győr és Veszprém közt "rallyztam" szerpentinen, de úgy még nem sikerült mennem, h a fék elfogyjon..:D valszeg, h hozzátok képest akkor nagymamisan vezetek...:D bár lehet ez a mamikra nézve is sértés, mert egyszer haverom civicével mentünk Sz.helyre és Sárvártól Sz.helyig üldözött haver egy mamit aki egy 1,4es poloban ült, de 140 alatt csak városban ment!!! :D Szóval maradjunk annyiban, h tatásan vezetek...:D tata még nem előzött meg!:D
Ferke07-05-2013 14:52:47 // 44475
Háát meglepő módon ott, ahol a motorra csatlakozik a szívócső:)))
frusciante07-05-2013 14:44:19 // 44474
Valaki meg tudja nekem mondani, h hol találom az 16, tsen a pillangószelepet? Multkor 47es topikban írtam, h néha indításkor úgy viselkedik a vas mintha falsot szívna, vagy le akarna fulladni, de nem fullad le hanem szépen ráál a fordulatra... szivatóval 1100 melegen 800ra akkor talán Bambinoo cartárs írta, h neki is ugyanez volt és h ki kellett takarítani a pillangószelepet... nemsoká viszem futóműveztetni, de ha már itthon vok és meg tudom csinálni én is akkor nem szerelőnél oldom meg! Szerintetek nagy projekt vagy neki tudok esni itthon? Hol van az? Gondolom valahol a légszűrő és a motor közt? :D
Köszi előre is!!!
Ferke07-05-2013 14:43:51 // 44473
Persze jó az, ártani nem fog, de én ennyi pénzt már nem adnék a fos petronas termékért:)
Ferke07-05-2013 14:42:50 // 44472
Mentél te már úgy emberes tempóval, annyira, hogy a végén már kevés volt a fék, és annyira felmelegedett, hogy elfogyott?:))
Már hogy a fenébe ne lenne szaga, legutóbb több órán át éreztem a sajátomon egy komolyabb hajsza után a szagot, annyira elfogyott a fék...pedig a nagy fék van fenn.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.