Forum >> Szerelőműhely

gizmo14518-10-2006 22:26:05 // 13073
Az Alfámnál nekem is 7000-től piros de 7300-7400-ig elpörög. A leszabályzás a nem minden autónál egyforma. Pl: nálunk a cégnél corrollák vannak, és azok is elég érdekesen szabályoznak le. Olyan mintha csak elfogyna belőle az erő, zugnak és kész. :-)
janrob18-10-2006 21:32:50 // 13072
Szerintetek az mitől lehet, h az anyám Seat Leonja 6000-nél pirosodik, és simán beleengedi a mutatót 6600 körülig, nem tilt, nem csinál semmit. Mentem ma vele egy kicsit, nem a legnyugodtabb pillanatomban, de a jó hír: a mi ALFÁNK sokkal jobban megy!!! Pedig az is 1.6 103 körül van. Gyík volt, alíg vártam, h a 147-esnek is megmozgassam a dugattyúit egy icipicit...
gizmo14518-10-2006 20:48:33 // 13071
Ja ja, én is épp így jártam. El kezdett világitani a kopott fékbetét viszzajelző lámpa, gondoltam majd kicserélem és felszabályoztatom a tárcsát és kész is. Kiváncsiságból rámértem a tárcsára tólómérővel akkor volt 17,0 mm. Utána néztem menyi a min, hát 18,2 mm. Akkor bejátszott egy pár új tárcsa is. :-)
Otto18-10-2006 20:15:57 // 13070
Akkor asszem be kell fektetnem! 17 lenne szabályzás után!
Otto18-10-2006 20:14:37 // 13069
Igen 155!
Paco18-10-2006 19:59:39 // 13068
Nem. 1.8 illetve 2.0 esetén (257-es tárcsa) az új méret 20,2 mm a használt méret 19,2 a minimum méret 18,2. 19 mm alá tilos szabályozni. 2.5 V6 és TD esetében (284-es tárcsa) a fenti értékek 22,2 / 21,2 / 20,2 21 alá tilos szabályozni Hátsó fék egységes, (240-es tömör tárcsa) a méretek 11,2 / 10,2 / 9,2 Ha 17 mm-es a féktárcsád az már most balesetveszélyes,szigorúan csere.
Buddha18-10-2006 19:56:29 // 13067
Hali! Azt hiszem 18.2 mm a gyári minimum! 155-re kellene?
Otto18-10-2006 19:51:39 // 13066
Sziasztok! Mi az a minimum vastagság,aminek az első féktárcsának lenni illik? Mert ha én most felszabályoztatnám kb lenne 17mm.De nagyon nem tetszik már olyan vékonyan!Jó az még?
Dzsozy18-10-2006 18:57:09 // 13065
Szióka mindenkinek. Még tegnap írtam, hogy mivel tisztítottam meg a légtömegmérőt. Örömmel taoasztalom, hogy maradt ez a téma, mivel mindenki aki ide téved, az csak tanulhat belőle! Halkan megjegyzem, hogy ugyan úgy ugrál az alapjáratom, 500-1500 túráztatja magát. Beleőszülük! :) Hát nem maradt más csak az új LMM. A főtengely jeladó álltalában BOSCH márka. Az én vasamban is bekrepált egyszer, de egy Alfa spec autóvill.szerelő tanácsa, elmondása és hatékony közreműködése szerint jó bele a VW Golf-é is. Enyémben az van, ja és "5x olcsóbb".
Frank18-10-2006 13:27:43 // 13064
Helló mindenki! Van esetleg valakinek eladó "főtengely jeladója" 166 2,4JTD-hez? Vagy infó hol lehetne ilyet beszerezni?
Paco18-10-2006 13:12:22 // 13063
Passz. Elképzelhető.
Karakot18-10-2006 12:58:58 // 13062
És ha valaki nem vezeti vissza a kartergázt, hanem a szívócső becsatlakozásához rak egy " szuszogót" (lásd Ronnie oldalán), akkor tovább bírja az lmm?
Paco18-10-2006 12:04:40 // 13061
Nem is a szűrő felől jön a szenny,hanem a kartergázból csapódik ki az olajpára. Lehet hogy rosszabbul van megoldva, esetleg a motorok illesztése más, fene tudja.
BenGa18-10-2006 11:54:24 // 13060
Zsír. Szerintem ezt a témát totál ki is veséztük:) De ha már légtömegmérő taktarítás. Felmerül bennem a kérdés, hogy az alfáknál miért koszolódik el ennyre, ilyne könnyen. Más kocsiknál nincs vele enyni baj. Isuzus Astra G karavánunkba 250 ezernél cseréltük most, és eddig sos volt pucolva. New Beetlenknél 200E körül volt. Ehhez képest az enyém már 120 körül nyűglődött (előző tulaj áll. szerint). Azt nem hinném h. pont az alfa tulajok lennének azok, akik felelőtlenek a szűrőcsere témában.
Paco18-10-2006 10:16:22 // 13059
Tudodmit? Én is kötekedős hangulatban vagyok. :) Kontakt tisztító, kontakt ápoló,és családja. A nevéből is adódóan elektromos csatlakozások tisztítására szolgál. Tényleg lemossa a port, és tényleg deoxidál. De áruld már el nekem, hogy ennek mi haszna a mechanikus tisztításnál ahol olajat és kokxot kell leszednie? Viszont a hatóanyaga szépen elvegyül az olajjal és ott marad. Úgyhogy maradjunk a kifejezetten olaj és zsír leszedésére felhasznált vegyületeknél. Pl. a féktisztító vagy a pillangószelep tisztító spray. Az alkohol is egészen jó ötlet, de ha igazán hatékonyat szeretnél akkor széntetraklorid. Kár hogy nehezen lehet hozzájutni. Én ha olcsó megoldást kell választani akkor a benzinre esküszöm,elvégre az mindig kéznél van. Végeredmény. Kontakt tisztítóval is meg lehet pucolni, csak ha jót akarsz magadnak akkor nem teszed.
igi (Roland)18-10-2006 09:43:50 // 13058
2 órát írnak rá!
BenGa17-10-2006 23:29:32 // 13057
Heló! szite biztos h. az alapjárati szabályozód lesz rosz neked is (márha olyan tipusú a tiéd is). Nekem most h. egy kicst megkentem realizálódott a helyzet. nem most se jó telejsen. mikor szétszedve tapasztaltam, hogy kotyog a mag, és az egyikoldalhoz érve szorul. elvileg lehetne rajta álítani, de nem volt akkor hozzá türelmem.
BenGa17-10-2006 23:20:38 // 13056
Heló Paco! Ebbe egy kcsit beleötnék, most ilyen kedvem van:) Főleg mivel a kontakt spray től mindig agyvérzést kapok, mert az a kérdés, hogy kinek mi a kontakt spray. Van kontakt tisztító és kontakt ápoló illetve a multi- all in one: zájolajozó és kontaktisztító az egyben. (PL:A WD40 az sokminden de leginkább semmi. ) A kontakt tisztító csak tisztít és deoxidál. Nem hagy hátra film réteget. A kontak ápoló pedig megakadályozza a felületek újboli oxidájóját és jobb kontaktot ad. Szóval, Kontakt tisztító sprayel meg lehet pucolni. Egyébként én meg a tiszta alkoholt ajánlanám, csak azt nem tudom h. lehet spriccelni, de sztem, finoman lehet vele törölni (pl:+fülpiszkáló:). A féktiszító az egyik legagresszívabb tisztító folyadék, acetont, tuololt, benzint is tartalmaz. Helyette inkább valamelyik márkásabb fojtószeleptisztító. Az annyira nem agresszív, de jobb old, csak 5x drágább.
kando.17-10-2006 21:21:48 // 13055
Jó, én se teljesen értem a működést, próbáltam összeszedni valami értelmes magyarázatot rá. Nekem sincs benne, csak a tűzfal :)
gizmo14517-10-2006 21:21:29 // 13054
Köszi! Majd kérdezem őket.
Poló17-10-2006 21:16:11 // 13053
Én nem sokmindent vettem észre, mióta bent van. Annyi, hogy tök jól néz ki :)
Dzsozy17-10-2006 21:14:17 // 13052
A "Felni" bótba mondták ezt a maszlagot. Egyenlőre javítgatom a Drágát, oszt majd meglátjuk. Hát a korábbi verdámban 155-ben is nehéz volt a bajuszkapcsolót szétszedni, ERGO: nem is szedtem szét! :)
Kau17-10-2006 21:12:10 // 13051
George és ystuc már szedtek szét. Esetleg ők tudnak segíteni.
Kau17-10-2006 21:11:00 // 13050
Hozzátenném, hogy jobban meg lehet érezni az úthibákat, meg ha rámész egy kőre. Nem nyitok vitát, hogy minek, mert sok embernek van itt is. De ezt én nem igazán értékelem. Felénk két falu között nagyon kanyargós út van. Simán végig autózom 110-170-el. Tehát ettől nem hiszem, hogy gyorsabban mennék akkor sem, ha toronymerevítő lenne bent. Mert, hogy rallyban hasznélják, az oké :)
gizmo14517-10-2006 21:08:12 // 13049
Sziaaztok! Tudja valaki véletlen hogy lehet szétszedni a 145-ben a "bajuszkapcsolókat" izzó csere céljából? Eltörni nem szeretném. Odáig jutottam hogy, semedig. :-(
Kau17-10-2006 21:04:55 // 13048
Ne vegyél úgy LMM-et, hogy előtte nem próbálod ki! Vagy vállaljon rá garanciát, mert nem biztos, hogy jó, attól mert új!
Dzsozy17-10-2006 21:02:45 // 13047
Hát má késő, most mostam le a kezemről a piszkot. :) Első röffentésre indult a vas, a többit holnap reggel tudom meg, hogy üriben mit "dumál" a gíp. :) A Felninél mondjuk a légtömegmérő keleti termék, csak szavatosságot vállalnak, garanciát nem, vagy is a hibát a vevőnek kell bizonyítani. Minalko: Bosch LMM 19.000,-
dfg (Tanárúr)17-10-2006 20:52:46 // 13046
AKkor hétvégén kipróbálom ezt a féktisztítós bulit köszi.
Paco17-10-2006 20:46:07 // 13045
A kontakt sprévelén nem próbálnám meg a helyedben. Vagy csak úgy hogy először letisztítod kontakt sprével utána a kontakt sprét letisztítod féktisztítóval :P
Poló17-10-2006 20:44:10 // 13044
Nekem eddig a felni kft-vel negatív tapasztalataim voltak :(
Dzsozy17-10-2006 20:40:14 // 13043
Lehet, hogy elkésett a válasz, egyébként én is az alapjárattal bajlódom. Menet közben ha üribe dobom 500-1500 pörgeti, túráztatja magát. Ha állok a lámpánál akkor bedobja ezt 2-szer, 3-szor, majd beáll. Egyébként nem reklám Bárdi Győr légtömegmérő 67.000,- , Felni Auto alkatrész üzlet Győr, Kert u. (Fiat, Alfa) 17.000,- a légtömegmérő. Ja az üzletben azt mondták, hogy féktisztító ill. kontak sprével tisztítható! Első körben lebeszéltek a vásárlásról. :) Golf 2000 alkatrész üzlet Győr, lambda szonda 14.000,-.
Seriff17-10-2006 16:25:05 // 13042
Kösz még1szer:)
András bácsi17-10-2006 16:23:27 // 13040
Három óra, ha nincs semmi bibi.
Seriff17-10-2006 16:18:20 // 13039
Mindenképpen!! Nagyon megköszönöm Bandibá!!!!!!!:))))
Tibcsi16617-10-2006 16:18:01 // 13038
Sziasztok, Ki tudja mennyi idő egy 166 2.4JTD -s vezérmű szíj csere görgőkkel és vízpumpával együtt?? Bátyám másodállásban autószerelő, de Alfán még nem cserélt vez. szíjat. Fiat Cromán és Regattán, Tipon és jó pár más kocsin már igen. A kocsimat még nem látta, és az a kérdése, hogy kell-e valamilyen spéci célszerszám a cseréhez. Esetleg mire figyeljen csere közben..
András bácsi17-10-2006 14:10:49 // 13037
Minden megoldható némi faragással. :) Van egy motorhibás/hiteles semmiképpen nem átjátszható QV. Szép belsővel Tb-án. Lehet, hogy benne lenne a csóka egy belső-cserében. Megtudjam a számát?
Seriff17-10-2006 14:04:32 // 13036
Segítséget szeretnék kérni. A GTV ('95től) első ülései beszerelhetők a 145ösbe? Szélességében passzol-e; felfogatás csere megoldható az eredeti 145ülésről? Köszönöm!
Fairlane17-10-2006 13:46:55 // 13035
továbbá egy kicsit rásegít a gumikopásra :)) legalábbis néhány offos haveromnak ez a tapasztalata
Frank17-10-2006 13:25:05 // 13034
Helló mindenki! Van némi kis problémám az autómmal! (2,4Jtd) Kivillan a motorjelzés és egyszer csak megáll, utána kb.: 20percmulva meg simán elindul és mintha semmi nem történt volna ugy müködik! már 3* eljátszotta, a pécsi szervizbe meg nem látnak semmi problémát! :( Tudna valaki mondani valami okosat?!
BenGa17-10-2006 12:09:42 // 13033
Helló! úgy látom ez az alapjárat meg járat stabilitás örökzöld téma. Nekem még mindig nem tökéletes, pedig már sok minden megvolt. Egyedül a lambda szondát nem cseréltem meg az alapjárati szabályozót. Akkor lett jobb a helyzetem mikor utoljára szértszedtem az a. szabájozót és megkentem. így nem szorul, viszint vszínű gakra kell majd cserélni, mert a kenőanyagba bele fog rakódni a korom és megszorítja. De 40 erzerét inkább kipucolom 2 havonta:D Ezekből a 20E ft-os utángyárottakból amúgy sincs minden tipushoz. Én is venni akartam, de az pont nem volt. Egyébként nem érdemes licitálgatni, fel kell őket hívni és pontosan meg lehet beszélni milyen tipushoz kell. Nem reklám (főleg mér én se szeretem az utángyárottat), de akinek kell... Minalko Kft. 9026-Győr, Damjanich u. 7. Tel: 96/519-840 E-mail: aruhaz@minalko.hu Weboldal: http://www.minalko.hu Adószám: 11132990-2-08 Kapcsolattartó neve: Bumberák László Telefon: 96/519-842 E-mail: minalko@minalko.hu Egy érdekesség az ilyen dolgok áraival kapcsolatban. Utánna jártam hol miylen menynibe lenne az enyémhez (145, 1.6 TS, '98) 1) Árajánlat (gyári) Légtömegmérő: 121.300Ft Lambda szonda: 44.300Ft 2) Árajánlat Légtömegmérő: 40.000Ft (BOSCH) Lambda szonda: 20.000Ft (BOSCH) 3) Árajánlat, BOSCH listaár Légtömegmérő: 56.000Ft (BOSCH) Lambda szonda: 35.000Ft (BOSCH) 4) Árajánlat (UNIX, listaárak Légtömegmérő: 40.499Ft (EPS) Lambda szonda: 35E köröl volt 5) lehetőség utángyártott légtömegmérő: 20-40 között több árban utángyártott Lambda szonda: 10-30 között több árban Ebből enkem ami érdekes volt, az hogy, a gyári az BOSCH, akkro miért kerül 2x annyiba? A legjobb, viszont, az volt, mikor Frankfurtba az automechnikán megkérdeztük a kiskínait, hogy "how much the légtömegmérő?" és erre 5$ :D
Balage16-10-2006 22:28:23 // 13032
Az alváz és a kasztni hosszirányú csavarodási képességét javítja.
kando.16-10-2006 21:45:59 // 13030
A futóművet merevíti, növel a kanyarstabilitást. Anno a 33-asban részben ezt csinálta meg a tűzfal, de sokan tettek abba is toronymerevítőt. Persze, a ksztnit is így kíméli, nem terheli annyira le, főleg kanyarokban. Elvileg az a célja, hogy ,,ne ússzon szét'' az első futóműved.
janrob16-10-2006 21:36:03 // 13029
Hülye vagyok! Mire való a toronymerevítő? Karosszériát merevíti vagy...Jó az valamire?
Dzsozy16-10-2006 19:59:31 // 13028
Azért megkérdezném, hogy elekrtomos jeladású a gáz, vagy bovdenes?
dfg (Tanárúr)16-10-2006 17:50:13 // 13027
sziasztok. ide is beírom: mitől ehet, hogy mióta kicseréltem a kicsi gyertyákat, azóta néha meleg motorral fennmarad a alapjáraton a fordulat 1500 és 2000 között. nem biztos, hogy összefügg a két dolog. 2.0 ts
igi (Roland)15-10-2006 21:42:22 // 13026
Ez azé olcsóbb mer utángyártott, ami nem zárja ki hogy rossz, csak volt ezzel tapaszatlat hogy nem az igazi!
csocsi15-10-2006 20:45:09 // 13025
A gép felújításakor ez megtörtént
Dzsozy15-10-2006 20:28:44 // 13024
Most van a vaterán LMM 15.000-től, igaz licitáltak már rá, igy 19.000-nél tart. Körbe nézek a netes autós áruházakban az ár felől, és rálépek a témára. Csocsi ha van időd, akkor tisztízsd ki a pillangó szelepet, nem kell tőle tartani. Ha sok kosz rakódik le rá, akkor nem kap alapjáraton levegőt a gép, ha gázra lépsz, nyit, és így megy a vas! Tisztítás után nálam sokat segített! Lassan lépnem kell, mert az "oldalborda" hívogat!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.