Forum >> Szerelőműhely

gizmo14507-10-2006 19:47:55 // 12923
Itt egy jó példa erre.
A 145 1,4TS és 1,6TS 2000 évjárat-nál a fékek teljesen egyformák.
Itt az 1,4-es 151,3 mm széles fékbetettel van szerelve.

Itt az 1,6-os pedig 156,3 mm szélessel.


Pedig egyformák a fékek!!!
gizmo14507-10-2006 19:28:41 // 12922
Ma épp Féktárcsát és Fékbetéteket és Fékolajat akartam cserélni. De sajnos ez sem úgy megy hogy, bemegyek a boltba és kérek az automhoz fékbetétet, és egyből jót adnak. ÁÁÁ Nem. Ott kezdödik a probléma hogy sok autosboltnak hibás az alkatrészkatalogusa. Amit kaptam ép nem jó, véletlen. És mikor jönnek az új betétek hogy, belerakjam a helyére, HOPPÁ! Pár mm eltérés. Pedig szépen letakaritottam a nyerget a rozsdától (drótkefe; drótkorong vagy 1 órán át, szerencsére csak az egyiknek estem neki) de hiába rakhatam vissza a régit. :-(((
Kau07-10-2006 13:32:47 // 12921
Vagy inkább szívócsőre, légszűrőhöz.
Hari06-10-2006 21:55:19 // 12920
Csak nem kipuf végnek kell? Milyenre gondoltál? Kromozotra vagy polirozott korcsöre.
Kau06-10-2006 16:57:01 // 12919
Többnyire tuning boltokban lehet ilyet kapni. Igaz a méretet sokszor házilag kell igazítani.
Ferke06-10-2006 16:35:15 // 12918
Van valakinek ötlete, hogy hol kaphatnék 60mm átmérőjű, kb 150mm hosszú króm csövet???:)))
Ferke06-10-2006 16:34:27 // 12917
És az máris többről szól, mint egy sima út mellett maradás..:(
Xixo06-10-2006 01:17:46 // 12916
Csak ügyesen!!! :-))
Tommaso 15906-10-2006 00:44:07 // 12915
Meg lesz:-)))166&147 közös project!:-))
Xixo06-10-2006 00:28:50 // 12914
Te inkább a spricni-projectel foglalkozzál!!! :-))))))))))))
András bácsi05-10-2006 20:39:03 // 12912
Hát okozhat szíjszakadást.
gabi alfa3305-10-2006 20:03:16 // 12911
Sziasztok! Bocs hogy beleszolok de egyértelmüen cseréld a vizpumpát mert ezek is ugy vannak kifejlesztve hogy annyit bir amennyit a szij. Ez vonatkozik a pdtdi motorrokra és a jtd-re is.A barátomnak igaz a passatján cseréltünk vezszijat 1000 km után széthullott a vizpumpa!
Tommaso 15905-10-2006 19:52:54 // 12910
De ezzel gondolom az út mellet is maradhatok?? Még nem hallok semmit,pedig általában a rendellenes zajokat észre veszei a fülem!
András bácsi05-10-2006 19:48:42 // 12909
Nehéz. Ha van tapasztalatod, akkor hallod, hogy szól a csapágy. Egyébként meg soxor előfordul, hogy nincs hangja, de ha leveszed a szíjat, érzed, hogy kotyog.
Tommaso 15905-10-2006 19:39:15 // 12908
:-)))))
Xixo05-10-2006 18:26:12 // 12907
Hi! SOS!! A 147-nél hogy lehet leszedni a váltógombot??????
BenGa05-10-2006 17:35:32 // 12906
Köszi akkor most az lesz hogy, rányomjuk gépre.
granturismo05-10-2006 14:56:29 // 12905
Ha most jó a fojtószeleped, minden tiszta akkor egy service resetet kell csinálni, hogy helyre álljon az alapjáratod.
Paco05-10-2006 09:21:45 // 12904
Nem állítható, programozott a motronic vezérlőben.
Kau04-10-2006 21:43:30 // 12903
Húha. Tényleg? Az enyémben 124e van. Remélem még bír egy évet, mert addig nem szeretnék vezérlést cserélni...
Tommaso 15904-10-2006 20:00:57 // 12902
OFF Hali!Otthon voltam,meg most is otthon leszek,de szombaton gyerekre kell vigyáznom,vas meg már jövök vissza Nyíregyre,meg Debrecenben tali!Oda ha tudsz gyere!!!!Tehát ha szombat este kijössz,akkor összenézhetjük! ON
BenGa04-10-2006 15:10:24 // 12901
ha már ebbe a topciba járok, itt is felteszem a kérdés, hátha van itt oylan kai tudja, és nem jár a 145 topicban: ...Tudja valaki, hogy ennek a tipusnak (145, '98, 1.6TS, 676.01) programozható-e az alapjárata? (mivel manuális állítasielehtőség nincs, így én gyanítom). Maert arra is gondoltam,hogy: mivel azután emelkedett meg az alapjárat, hogy ki lett takarítva a kalibrált járat, így több levegő jut be ugyan olyan szabájozó tevékenység mellett. És a gép mielőtt megvettem volt szervzizelésen, és ott lehet ráálíották a koszos rendzerre az alapjáratot. Ez mndjuk csak az én elmélkedésem... lehet nem is leht álíltani rajta... http://alfaamore.hu/forum.php?c=5&id=104&mode=message#664064 Köszi Gábor
BenGa04-10-2006 15:07:52 // 12900
Csá Tomi! Én amennyire tudom, van előjele, és egy szerelő kiszűri. Legegyszerűbb, az, hogy hangja van a szivattyú csapágynak. Amúgy nem voltál itthon most hétvégén se? Majd ha leszel, azért mérjük már össze a 6000K meg a 8000K-t. HÚ amúgy tegnap hogy a barátnőm kocsijával mentünk, rettenetesen fura volt a hagyományos izzó színe meg fényereje. Pedig azelőtt az övé sokkal jobbnak tűnt:)
Ferke04-10-2006 14:55:12 // 12899
És ezt úgy veszed észre, hogy beáll motor..:(
Ferke04-10-2006 14:54:28 // 12898
Ha jól tudom, akkor a Tiedben is a vízpumpát a vezérlés hajtja. A vízpumpa csapágya képes besülni, ha már a végét járja, és ez megállítja a vezérlésedet, tehát vezműszíj szakadás, teljes motorgenerál az eredménye. De biztos kijavít valaki, ha esetleg a Tieden a vízpumpát nem a vezérlés hajtja.
Tommaso 15904-10-2006 14:27:25 // 12897
De mi a tünete,ha gáz van?
András bácsi04-10-2006 14:19:35 // 12896
A konklúzió az, hogy elvesztettem a jó nevű alkatrészekbe vetett hitemet. Inkább azt fogom tenni, hogy közepes árkategóriás cuccokat veszek, és csökkentem a csereperiódus hosszát. A Multijet motorokban nem vagyok otthon.A leírtakat mindenképpen cserélném, és a vízpumpát is. Balanszszíjról nem tudok ebben a motorban.
András bácsi04-10-2006 14:15:29 // 12895
100e-nél már illik.
kru04-10-2006 14:13:57 // 12894
Most már a gyári szintidő alatt megy a JTD-n a vezérléscsere. :) :-) Értem és akkor most mi a konklúzió? A gyári még mindig a legjobb, de hamar lógni fog az is?! Tényleg, nem tudod a 2.4jtd-n vezérlésileg van egy vezető, egy feszítő, hosszbordásszíjilag meg két vezető (80-as, 90-es), egy feszítő, ezen kívül van még valami, balanszszíj, bármi, amit ilyenkor illik cserélni? (vízpumpán kívül). Köszi!
András bácsi04-10-2006 14:05:55 // 12893
Ideiglenesen egy másik SKF, amit itthon találtam. Ugyan használt volt, de még így is jobb, mint az ominózus darab. Szombat lévén meg nem volt más lehetőség. Most már a gyári szintidő alatt megy a JTD-n a vezérléscsere. :)
Tommaso 15904-10-2006 11:30:45 // 12892
Gondolom befolyásolja az élettartamát a hűtővíz és fagyálló is!Az most lett cserélve,igaz nem alfa,hanem skoda gyári fagyállóra...Akkor azt mondták nekem,h az mind1,h alfa v skoda,egyedül a hűtő anyaga a lényeg!
Tommaso 15904-10-2006 11:28:44 // 12891
Ha már a vízpumpánál járunk akkor kérdeznék én is! Nekem 93.000 van az 1.6 TS-ben,de én úgy tudom,h most másodszorra is csak szíjat,és görgőket cseréltek benne!A vízpumpa mennyire kényes kérdés az 1.6 TS-ben???Mikor időszerű a csere,és honnan veszem észre?Túlzottan melegszik a vizem???
kru04-10-2006 11:25:42 // 12890
ha szabad kérdezni mi lett a gyári vezetőgörgő helyett?
kru04-10-2006 11:23:27 // 12889
ellenben a Gates hangosabb, nem? az persze nem kérdés, hogy az a fontos, melyik bírja tovább, de mégis...
Tibcsi16604-10-2006 11:19:07 // 12888
Hali, Most akkor jól összekavartatok :) Az egyértelmű, hogy szíjat és görgőket is kell cserélnem, de milyet?? Találtam gyári készletet de akkor ez most valójában milyen is lehet? SKF vagy Gates ?? Sőt akkor még ha vízpumpát is cserélek akkor máris 50eFt körül járok :( Igi lszi nézd meg te mennyiért és milyen szettet tudnál szerezni vízpumpával.. Motor: 841C000 Alváz: ZAR9360000.. Köszi
igi (Roland)04-10-2006 10:48:15 // 12887
Gates az jobb, már nem 1 szerelő mondta...
András bácsi04-10-2006 10:42:28 // 12886
Kb egy héttel ezelőttig egyezett a véleményünk. Akkor cseréltem fater JTD-jén főtengelyszimmeringet többek között. A gyári SKF vezetőgörgő ekkor (9000km-t futott) már szemmel láthatóan lógott, így távozott a kukába. :( Láttam továbbá Gombóc Dayco vezérműszíját 60e km után. Na ez sem volt meggyőző: a kb. 2x annyit futott Gates jobban nézett ki.
brien04-10-2006 10:28:20 // 12885
izé...első
brien04-10-2006 10:24:57 // 12884
Naív kérdésem van :)) Honnan a francból tudom meg, hogy az alső fékrendszerem Lucas vagy ATE? :)) Mert mindig ez az első kérdés a fékbetét cserénél :)
kru04-10-2006 09:09:12 // 12883
Kérem tisztelettel, a kis füstösökön időnként illik szelephézagot nézni, állítani. Tudja-é valaki, hogy a multijet motorok, leginkább a 20V-s is ilyen vagy az hidrotőkés?
kru04-10-2006 09:07:12 // 12882
...tudta-e Ön? szóval idegesített, hogy a hőfokjelző (füstösről van szó) állandóan az 50 és 90 közötti kis csíknál áll bebetonozva, néha picit feljebb kúszik, de minimálisan. Mondom nem igaz, hogy 70 fok az üzemi hőmérséklet. Biztos szar a termosztát. Felvilágosítottak, de erről egy leírás sem szól sehol tudtommal, hogy az 50 és 90 közötti osztás az a 80 fok. És nem 70, ahogy alapból gondolnánk. Ezt megerősítendő ki is lett mérve, hogy tényleg annyi fokos a víz, mint amit mutat. Vagyis 80. Nem tudom a benzines is így van-e, gondolom igen.
janrob04-10-2006 08:29:20 // 12881
nekem is elkezdték fikázni a Daycot, felhívtam a márkaszervizet, és a gyári beszállítók egyike. SKF-et tettem bele én is.
brien04-10-2006 07:53:08 // 12880
Elgondolkoztam :DD
igi (Roland)03-10-2006 18:50:08 // 12879
Megtudom nézni a neked a szettet, csak kéne egy alvázszám..és hogy mi kell!Amúgy ajánlott a vízpumpát is cserélni! Én miután megvettem, midnent cseréltem, a balansz szijat, és a balansz görgöket!
sztane03-10-2006 18:39:02 // 12878
én is azt javaséom, hogy ne csak a szíjakat és görgőket, feszítőket cseréd, hanem a vízpumpát is. tőlünk nyugatra ez nem kérdés, csak így együtt cserélnek.
Karakot03-10-2006 18:28:17 // 12877
Nem értek hozzá, de sokan favorizálják még a Gates szíjakat is.
csocsi03-10-2006 18:06:21 // 12876
Igen a vízpumpa is fontos, nekem amiatt adódtak gondjaim :((((
granturismo03-10-2006 18:03:22 // 12875
Feltétlenül cseréljél. Görgőket is, sőt a JTD-nél a vízpumpát is. Van sajnos ismerősöm aki amiatt járt pórul, mert a vízpuma cserét kihagya. Én a Dayco vezérműszíjat és az SKF, SNR görgőket javaslom.
csocsi03-10-2006 18:01:26 // 12874
Szerintem ha cserélsz szíjat akkor a csapágyakat is dobd ki
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.