Forum >> Szerelőműhely
andrej03124-01-2013 08:28:02 // 42272
nekem a két csapágykerült 5 ezerbe a munka része volt sokáig nehézvolt kiütni a régieket az újat csak oda illesztettem és finoman kalapáccsal ütögettem körbe
gecsa24-01-2013 07:45:34 // 42271
irónikus megjegyzés volt, hogy a válság miatt kevesbb lenne a bevételük, így azt kompenzálni kell..:)
természetesen semmi köze hozzá, ahogyan azt mondod is..
természetesen semmi köze hozzá, ahogyan azt mondod is..
Ferke23-01-2013 21:58:23 // 42270
Miről beszélünk? Mikor volt egy márkaszerviz megbízható ebben az országban??:) Ennek semmi köze a válsághoz...
GTPeti23-01-2013 21:46:54 // 42269
OFF Én örülök, hogy a MOL támogatja őket. Illetve, hogy egyáltalán van még Mo-n kenőanyaggyártás. Bár egy olyan cikket nagyon hiányolok, amiben megkísérelnék meggyőzni a zembereket, hogy jó minőségűek ezek az olajok. Tesztekkel persze. ON
Alfa 159 Zico23-01-2013 21:34:18 // 42268
Köszi a válaszokat, gyanús, hogy ez lesz a gond.
Szerintetek mennyibe fájhat egy csapágy-csere?
Szerintetek mennyibe fájhat egy csapágy-csere?
Piritu - 1.000.00023-01-2013 21:32:54 // 42267
15w40 a csomagtartóból :-)
Erhard 242 (Pure Energy)23-01-2013 21:31:08 // 42266
igen ez kerékcsapágy
Alfa 159 Zico23-01-2013 21:29:14 // 42265
Akarom mondani: féltengely...
Késő van, na.
Késő van, na.
G-Burt23-01-2013 21:27:55 // 42264
kerékcsapágy
Alfa 159 Zico23-01-2013 21:26:05 // 42263
Sziasztok!
Ha egyenesen autózom 159-esemmel, minél gyorsabban megyek, hangosodó búgó hang hallatszik valahol előröl, a futómű környékéről, ami balra kormányzáskor teljesen megszűnik, jobbra kormányzáskor erősödik.
Mivel lehet a gond?
Fék, esetleg kerékcsapágy, félhenger?
Előre is köszi a válaszokat!
Ha egyenesen autózom 159-esemmel, minél gyorsabban megyek, hangosodó búgó hang hallatszik valahol előröl, a futómű környékéről, ami balra kormányzáskor teljesen megszűnik, jobbra kormányzáskor erősödik.
Mivel lehet a gond?
Fék, esetleg kerékcsapágy, félhenger?
Előre is köszi a válaszokat!
GTPeti23-01-2013 21:24:52 // 42262
Klassz az a mézszerű olaj... B)
Piritu - 1.000.00023-01-2013 21:23:54 // 42261
Az olajos flakon misztériuma - klatty
[k i z z o]23-01-2013 19:44:06 // 42260
Ideális esetben egymás inverzei.
atis_166jtd23-01-2013 19:42:42 // 42259
Értem. Köszi szépen a segitséget. Viszont még egy kérdés tudom volt már szo róla de most had ne kutassak. A gázpedál hejzet érzékelönél alap állásban két értéket kell mérnem. Egy 5 volt közelit és egy 0 volt közelit ha jol gondolom mert referencia értékkel dolgozik.
[k i z z o]23-01-2013 18:52:03 // 42258
Alap esetben leállításkor zárják el, hogy a kellemetlen rángatózást csökkentsék, azaz a motor "szépen" álljon le + vészüzemben a motort lehet vele limitálni (egyes szoftverek pl. letapadt geometria miatti overboost esetén ezzel avatkoznak be) .
DPF esetén használják már REGEN alatt is, részlegesen el tudják zárni, hogy REGEN alatt a beszívott friss levegő ne hűtse a kipufogógázt, azaz a REGEN ciklus hatásfokát adott esetben ne rontsa el. A régebbieken ezért vákuum vezérli, és egy ON - OFF szelep valójában, az újabbakban ugyanúgy egy félhíd vezérli a szelepet, mint pl. az EGR-t és ugyanúgy, mint pl. az EGR -nél van pozíció visszacsatolás is.
DPF esetén használják már REGEN alatt is, részlegesen el tudják zárni, hogy REGEN alatt a beszívott friss levegő ne hűtse a kipufogógázt, azaz a REGEN ciklus hatásfokát adott esetben ne rontsa el. A régebbieken ezért vákuum vezérli, és egy ON - OFF szelep valójában, az újabbakban ugyanúgy egy félhíd vezérli a szelepet, mint pl. az EGR-t és ugyanúgy, mint pl. az EGR -nél van pozíció visszacsatolás is.
[k i z z o]23-01-2013 18:20:53 // 42257
A Toyotának is volt kompresszorosa, itthon az a baj nehéz hozzájutni, de tengerentúlon pl. nagyon szeretik, még alfára is használják:)
Ez egy szép kis történet, akinek van ereje végignyálazni és egy kicsit ért angolul, szép dolgok vannak benne, ezen is SC14 Toyota kompresszor van, 750ccm -es (Bár angoltudás nélkül is élvezetes):
http://www.alfabb.com/bb/forums/engine-conversions/78130-8v-2l-twin-charged-my-little-project.html
Ez egy szép kis történet, akinek van ereje végignyálazni és egy kicsit ért angolul, szép dolgok vannak benne, ezen is SC14 Toyota kompresszor van, 750ccm -es (Bár angoltudás nélkül is élvezetes):
http://www.alfabb.com/bb/forums/engine-conversions/78130-8v-2l-twin-charged-my-little-project.html
andrej03123-01-2013 18:18:41 // 42256
azért mondom mert sok opel és folkswagenes ismerősőm van és mind elégedett a kocsijával hogy alig kel költeni rájuk kivéve az új folkswageneket azok már könnyen romlanak
mreni23-01-2013 18:10:23 // 42255
opel meg vw sose volt megbízható,max az 1.6 D golf I korszakban :D
andrej03123-01-2013 18:04:55 // 42254
Ez érdekes mivel bármerre járok a legmegbízhatób motornak mindenütt a szuzukit az opelt és Volkswagent tartják és a legmegbizhatatlanabbak köuött van ebből kettő
gecsa23-01-2013 17:59:39 // 42253
akkor a lexus-t se válasszuk szét a toyotától, és akkor 6...:D
.......................23-01-2013 17:55:59 // 42252
én azért szétválasztottam volna a Benzin és Diesel motorokat a statisztikában
.......................23-01-2013 17:54:57 // 42251
az alfa motorok szinte 100% ban Fiat motorok mostanság,
úgyhogy a 7. hely igen jó
úgyhogy a 7. hely igen jó
gecsa23-01-2013 17:39:42 // 42250
mint a másik topicban is az észrevétel, hogy az Alfa hiányzik a listáról...lehet, hogy annyira mégsem szarolasz, mint mondják??:D
Hari23-01-2013 17:00:53 // 42249
A múltkor beszéltünk a motorok megbízhatóságáról! Na most itt a cikk folytatása!
... ennek már csak azért is örülök, mert a szomszéd műhelyben istenítik a Pezsókat! ("Azok a legjobbak! - mármint a HDI! - Azok elmennek 300 - 350 e km-t is hiba nélkül ! ... A "FIAT"-ok meg mind szarok!!!" ) .... Akkor most hogy is van ez?! :) Na biztos, hogy átmegyek és az orruk alá dörgölöm ezt a cikket!
... ennek már csak azért is örülök, mert a szomszéd műhelyben istenítik a Pezsókat! ("Azok a legjobbak! - mármint a HDI! - Azok elmennek 300 - 350 e km-t is hiba nélkül ! ... A "FIAT"-ok meg mind szarok!!!" ) .... Akkor most hogy is van ez?! :) Na biztos, hogy átmegyek és az orruk alá dörgölöm ezt a cikket!
andrej03123-01-2013 16:56:19 // 42248
Sajnos telyesen igazad van nekem amikor elkezdte foralni a vizet három szervizbe is hengerfejet akartak cserélni hiába mondtam nekik akkor vizes lenne az olaj.Majd fogtam és kiszedtem a vizpumpát és máris kiderült a gond,volt hogy szaggatott és rángatott a moci szétakarták kapni a szervizbe kideritsék az okát én megoldottam úgy hogy átpucoltam az üzemanyag csövekett.Szélvédőt kiszedtem és vittem az ujjat az eggyik mühelyben 25 öt kértek a berakásért számla nélkül a másiknál 8 at ugyan azért és hosszason lehet sorolni a 20ezer kilóméteres octáviát elvittük olajcserére és visszajött lamdaszonda halállal .
Ferke23-01-2013 13:57:14 // 42246
A hidraulikusat ráadásul nehéz is:))
atis_166jtd23-01-2013 13:21:33 // 42245
Látod és tudnék még mesélni szörnyübeket. Mondjuk azt is meg kell emliteni hogy vannak kivételek és ezért tisztelet nekik. Viszont sajna öket is ez alapján kategorizáljuk. Egyébként vidéken jobb a helyzet valamivel, ott figyelnek az ügyfélre mind szerviz ügyileg mind autovásárláskor. Legalább is személyes tapasztalat.
gecsa23-01-2013 13:07:18 // 42244
és még kérdezik, hogy miért ilyen a megítélés? :D
atis_166jtd23-01-2013 13:06:26 // 42243
Viszont lenne egy kérdésem. Hogyan müködik a folytoszelep a dieselben? Vagyis mikor van zárva?
atis_166jtd23-01-2013 13:02:55 // 42242
Á nehogy azt hidd. Sajna dolgoztam márkaszervizben és nincs jó tapasztalat. Mind gari javitás terén mind "új auto" eladásban. Csak egy példa. Fötengely jeladó csere gyári visszahivásnál aki nem tudott róla annak nem cserélték ki mondván ha megáll majd pénzért cserélik. Akit visszahivtak és nem tudta mi a helyzet azzal kifizetették a munkadijat. Egyébként ez teljesen ingyen lett volna.
Szoval ezt a szervizröl.
Szoval ezt a szervizröl.
gecsa23-01-2013 12:42:00 // 42241
nem ez az egyetlen ilyen cikk a tc-n..olvastam mást is már ott hasonló kategóriában..
pedig azért az ember egy márkaszervíztől nem ezt várná..de válság van, kell a lóvé..:)
gondolom garanciális javításban máshogy állnának hozzá...
pedig azért az ember egy márkaszervíztől nem ezt várná..de válság van, kell a lóvé..:)
gondolom garanciális javításban máshogy állnának hozzá...
Alfa GT-Csaba23-01-2013 11:51:59 // 42240
Ha megcsúszik akkor azt már hiába állitod!!
atis_166jtd23-01-2013 11:20:03 // 42239
Érdekes volt. Nekem is volt egy munkatársam egy Hdivel ott nyomástarto szelepet meg uvyan igy szivattyut akarak cseréltetni vele aztán mondtam neki melegedjünk bele egy kicsit és kiderült hogy a szivattyú releje volt csak. Pár száz forintos tétel. Sajna az a meglátás hogy a szervizek megazdagodni akarnak és nem javitani.
DELFIN23-01-2013 10:57:04 // 42238
Sziasztok! A 145 kuplungján lehet állitani, hogy lenntebb fogjon?? csak nagy fordulatszámon megcsúszik. Ha 3500/ford. fölött beletaposok felpörög, és csak utána indul meg....... normál közlekedésnél nem csúszik meg.....
gecsa23-01-2013 10:44:02 // 42237
ugyanígy jártam a sárga szutyokkal..a karban a merevítés tört el, gyakorlatilag nem tudta ráfeszíteni magát a szélvédőre.. szemmel nem volt látható, csak az sem törölt..:) azóta nem csapkodom vissza az ablakra, hanem szépen visszakísérem..:)
gecsa23-01-2013 10:40:17 // 42236
ha jól tudom a toyota konszern is alkalmazza a technológiát (m62), azt hiszem a zz motoroknál saját berkein belül, de jutott a lotusnak is belőle, meg néhány kisebb felvásárolt gyártónak. igaz ezek elég limitált példányszámos cuccok.
a 4agze esetében nem vagyok biztos a kuplungos megoldásban, a 80as években még talán nem használták, de annak most lusta vagyok utánajárni.. :) (ebből a motorból 1 db vagy magyarországon hivatalosan)
én sem vagyok mindentudó, de jobb tudni dolgokat. ha hülyeséget írok, ami előfordul (a fórumot olvasgatva több helyen is előfordult már :) ) engem is kijavítanak, és én ennek örülök, mert így növelhetem a tudásomat, és nem néznek az aznapi plussz bevételnek a szervízben. igaz, kerülöm a szervizeket, és amit tudok, azt magam csinálom..:) ilyen esetben általában jót röhögök magamon..:)
ha esetleg sértő volt, amit írtam, akkor itt kérek elnézést érte!
jobb tisztán látni a szervizekben is sajnos..
cikk
a 4agze esetében nem vagyok biztos a kuplungos megoldásban, a 80as években még talán nem használták, de annak most lusta vagyok utánajárni.. :) (ebből a motorból 1 db vagy magyarországon hivatalosan)
én sem vagyok mindentudó, de jobb tudni dolgokat. ha hülyeséget írok, ami előfordul (a fórumot olvasgatva több helyen is előfordult már :) ) engem is kijavítanak, és én ennek örülök, mert így növelhetem a tudásomat, és nem néznek az aznapi plussz bevételnek a szervízben. igaz, kerülöm a szervizeket, és amit tudok, azt magam csinálom..:) ilyen esetben általában jót röhögök magamon..:)
ha esetleg sértő volt, amit írtam, akkor itt kérek elnézést érte!
jobb tisztán látni a szervizekben is sajnos..
cikk
Wickey23-01-2013 10:12:58 // 42235
én champion K55C-t vettem asszem, nem is túl pici pénzért, de középen visszafele törlésnél egy elég széles tartományban nem töröl.
Lehet, hogy a karral van valami, mittudomén gyenge a rugó benne vagy ilyesmi, azt nem tudom... de annyira nem vagyok elájulva a championtól.
Lehet, hogy a karral van valami, mittudomén gyenge a rugó benne vagy ilyesmi, azt nem tudom... de annyira nem vagyok elájulva a championtól.
Wickey23-01-2013 10:04:52 // 42234
Semmi gond, még egy ilyen, és egyből turbócserét és hengerfej felújítást fogok neki javasolni, amit kedvezményes áron mintegy négyszázötvenezer forintért elvégzek neki :-))
mreni23-01-2013 09:48:21 // 42233
ketten is leírtuk,hogy mi lehet a hiba,ez elég segítség szerintem
gecsa23-01-2013 09:43:53 // 42232
ja, az első garnitúra kb 1 hónapot bírt nyáron, bár az nem a sima tesós volt, hanem a sárga csomagolásos olcsó..
és csak flexi törlőkről beszélek...:)
és csak flexi törlőkről beszélek...:)
gecsa23-01-2013 08:42:53 // 42231
én nyáron vettem tesósat nyóccázé, eddig nincs vele nagy gond, szépen töröl, nem csíkoz, nem ugrál, és halk is..eddig a jeget is jól tolerálta..
aerotwinnel nincs tapasztalatom, de az több szezonos az itteni tapasztalatok szerint..
szerintem anyagilag nincs nagy különbség, csak a drágábbat jóval ritkábban kell csereberélni..:)
aerotwinnel nincs tapasztalatom, de az több szezonos az itteni tapasztalatok szerint..
szerintem anyagilag nincs nagy különbség, csak a drágábbat jóval ritkábban kell csereberélni..:)
[k i z z o]23-01-2013 06:37:45 // 42230
Ez meg egy szép tradicionális kettős feltöltés ahol már a turbót is túlnyomással láthatják el: (Dízelnél inkább 2 turbó van, a kompresszor helyett, így a LAG ott kicsit nagyobb, mivel a felhasznált kompresszoroknak nagyságrendekkel jobb a volumetrikus hatásfokuk az alsó tartományokban - ami persze letörik feljebb, de ott már él a turbo)


[k i z z o]23-01-2013 06:28:03 // 42229
Bocs, ha dízel akkor másként van (ez benzinesre igaz a tradicionális feltöltött motorok esetében és nem az egyetlen kuplungos feltöltött Mercire M62 -vel) ott nem játszik a VE + ha résztartományban használják a kompresszort (mint a kis tehetetlenségű turbót) akkor valóban elektromosan "utaztatják" őket, azaz egy szeleprendszer kerülgeti őket.
Én itt erre gondoltam ahol teljes mértékben a szívócsőnyomás vezérel mindent:


Én itt erre gondoltam ahol teljes mértékben a szívócsőnyomás vezérel mindent:


atis_166jtd23-01-2013 01:04:47 // 42228
Egyetértek veled teljesen. Általában azért teszik itt fel a kérdéseket hátha valaki tud valami okosat mondani és nem lehurrogni. Sokan vannak akik nem értenek hozzá. Engem is ért már ilyen forumozás közben igy inkább olvasgatok meg van egy nagyon kedves kolléga aki szerintem szivesen segit.
Viszont az egy jo pont hogy azért tudott válaszolni több mondatban is.
Viszont az egy jo pont hogy azért tudott válaszolni több mondatban is.
[k i z z o]23-01-2013 00:33:39 // 42227
Itt csak arra akartam utalni, hogy segítséget kértek és szerintem nem kaptak, ellenben a kedvét elvették a fórumozástól a kérdezőnek. Persze nem így kellett volna lereagálni egyik oldalról sem.
[k i z z o]23-01-2013 00:30:58 // 42226
Igaza van de okoskodik és nem segít :( Ha ért hozzá szóljon, ha nem ,arra ott Google.
[k i z z o]23-01-2013 00:27:11 // 42225
A mai kompresszorokat elektromosan nem kapcsoljuk:( Fogyasztás azért nő, mert nő a motor VE értéke, ami teljesítménnyel is jár.
atis_166jtd22-01-2013 23:54:29 // 42224
Nézd meg hogy rendesen folyik e az üzemanyag benne mert lehet hogy a ragasztótól eldugult és ezmiatt csinálja mert nagy lesz az üzemanyag nyomás.
Fairlane22-01-2013 22:41:37 // 42223
Ablaktörlőlapátból ki mit szeret?
A gyári aerotwin helyett van bevált másfajta?
Megér ~7500-at, vagy inkább vegyek helyette öt pár olcsót? :)
A gyári aerotwin helyett van bevált másfajta?
Megér ~7500-at, vagy inkább vegyek helyette öt pár olcsót? :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
573
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?