Forum >> Szerelőműhely

Lillus10-01-2013 15:16:04 // 42122
Amit írsz, hogy meglátják az Alfát és menekülnek a szerelők, én is tapasztaltam, nem isakárhogy! Gondolhatod, nemhogy Alfa, de még Selespeed is! Többnyire az volt a válasz, amikor elmentem egy problémával hozzájuk, hogy amíg nem döglik meg az az alkatrész, ami a hibát okozza, nem tudják, hogy mit kell cserélni. Ők nem tudják kideríteni. Magyarul addig menjek, amíg nem robbanok le valahol. Na, nálam ez nem hozzáállás! Szatyinak odaadtam az autót és addig ment vele, amíg rá nem jött a hibára (és nem robbant le)! :-)
Nálad az mondjuk egyszerűbb, ha tudod, hogy mit kell javítani.
Lillus10-01-2013 15:09:36 // 42121
Szia! Alfa-Szatmárit - Szatyi - javaslom Neked is (a tagok között megtalálod, mobilon éred el). Nekem a Selespeed vacakolt és kitartóan kereste a hibát, míg végül (természetesen :-)) ő nyert! :-) Nagyon elégedett vagyok a munkájával, hozzáállásával és az árral is! :-)
Pest környékén dolgozik viszont, Neked nincs olyan közel, de az M0 mellett, így jól megközelíthető!
gecsa10-01-2013 14:50:36 // 42120
mreni tiszaújvárosi, az 110km tőled. esetleg vedd fel vele a kapcsolatot..
Pedo10-01-2013 13:27:21 // 42119
Üdv kartársak ! INFO KELLENE ! Ki tud ajánlani egy hozzá értő emberkét. V6 TB vezérlés cseréhez ( szíj , görgő , vízpumpa ) Karcag közelében vagy a környéken ( 100 km belül ha lehet ) Nincs ebben a tetű városban olyan akire rá lehetne bízni. Meglátják hogy Alfa és menekülnek. Akit tudok az meg nehéz szülés.
Viki&Joe14610-01-2013 13:15:45 // 42118
Szerintem megéri, már csak tényleg az olaj hőtűrése miatt is jobb az a 60-as egy pörgős motorba. Persze mielőtt belelocsolod én is azt javaslom mint előttem ahogy látom már páran, hogy nézesd meg és ha külső olajfolyást nem is találtak akkor elgondolkodnék azon a sz.sz. szimmeringen. Mert az az eltűnt mennyiség amit Te írtál az tényleg nagyon soknak tűnik nekem.
gecsa10-01-2013 12:41:16 // 42117
kérdés mennyire hosszú távon tervezel a kocsival..:D
Bambinoo10-01-2013 12:36:17 // 42116
igenigen én is néztem, meg mondtam neki, hogy gyári adatok szerint is lehet bele tölteni 10-60-ast, és akkor csak ennyit mondott, hogy az drágább, és hosszú távon nem biztos, hogy megéri..de erre inkább nem is válaszoltam.


Én is át fogok térni a 10-60-ra. Az a biztos :)
Viki&Joe14610-01-2013 11:41:36 // 42115
Én is 10W-60.at használok. (Castrol Edge Sport,régen RS Sport volt)
Ugye bár az enyém kis 1.4TS,forgatni kell ha nagyon menni akarok,pont emiatt választottam bele ezt hiszen,hogy úgy mondja jobb a hőtűrése az olajnak. Amikor megvettem a gépet akkor matrica szerint 10W-40 volt benne és ~6000km ment bele csere óta. Majdnem minimum szinten volt a nívó szerint. Ezzel már a 4. olajcserén vagyok túl (15ezrenként ledobom) és cserétől cseréig eddig max 3dl volt amit rá kellett töltenem.
232.412km amit most mutat,szerintem az nem rossz.
Grando10-01-2013 11:31:20 // 42114
Ja, nem mondtam: a kép a gyári kezelési útmutatóból való.
Szerelő ügyben azért majd nézz körül a "piacon" alternatívák után, alkalomadtán. Csak úgy minden eshetőségre felkészülve. Persze nem biztos, hogy sikerrel jársz. ;))
A mostani nem éppen naprakész ezek szerint, bár ezzel nincs egyedül, és ettől még ügyes is lehet. De hogy gyári ajánlások ellen őt is beoltották, az tuti. Ezt vmi, már az iskolaévek során beléjük vert/berögzült dolog lehet. :((
Kareszka198410-01-2013 11:28:17 // 42113
nálam most is racing van benne és hogy lekopogjam (kop-kop-kop) nincs gond vele a mínuszokban sem :)
Grando10-01-2013 11:24:24 // 42112
A hidegoldali viszkozitása megegyezik a 10-40-esével. Azért 10-60-as.
Versenyekre... háhóógynepersze...
Bambinoo10-01-2013 11:00:27 // 42111
nos, most jöttem meg szerelőtől, és aztmondta, hogy semmi eresztést nem lát, 2 liter eléggé látszana, de az enyém 1 cl-t se ereszt.. Ő szerinte sportos vezetésnek tudható be a túlzott olajfogyasztás, és nem kell aggódni, próbáljak meg 1000km-t kicsit "máshogy" menni és akkor meglátjuk milesz.

Mondtam neki, hogy rakok bele 10-60-as seleniat, és azt mondta, hogy szerinte az nem jó, mert az már versenyekre van tervezve, magas hőmérsékletre. Télen nem igazán lenne nyerő..
gecsa10-01-2013 07:36:41 // 42110
hosszabb autópályára inkább nagyobb köbcentivel indulnék...általában fogyasztásban is jobban jönnek ki..ezek a pici szarok inkább városban fogyasztanak csak jobban..
droberto09-01-2013 23:03:29 // 42109
Az 1.6 egy jóval újabb konstrukció.
Egyébként szerintem nem eszik ennyit.
Most volt kint barátom Hollandiában vele és nyomkálta neki. Majd rákérdezek még 1x a fogyasztására, mert nem akarok hülyeséget mondani. :)
.......................09-01-2013 22:48:39 // 42108
Csak autópàlyàn 7 et eszik dieselből,
Az 1,6 120 lóval meg 5,5 öt
droberto09-01-2013 22:43:40 // 42107
Nem olyan rossz ám az!
Én nagyon elfogadnám városi verdának.
Állítólag jobban autózható, mint a 90 LE-s.
Dévid09-01-2013 22:42:23 // 42106
Ohh, ne haragudj, mindig elfelejtem. :)
Piritu - 1.000.00009-01-2013 22:40:22 // 42105
ez csak a másfeledik :-P
Dévid09-01-2013 22:38:47 // 42104
Meg kell hogy jegyezzem, jól áll nekem a Pók. :D Kár, hogy nem engedhetek meg még magamnak második autót. :)
Piritu - 1.000.00009-01-2013 22:37:00 // 42103
Remélem nincs igazad :-DD
Piritu - 1.000.00009-01-2013 22:35:08 // 42102
...vagy csak belefutottál (pár) gondos előző gazdiba és szakértő szerelőbe :-((
Dévid09-01-2013 22:34:39 // 42101
Már párszor kielemeztük. A sofőr. :D
Piritu - 1.000.00009-01-2013 22:34:06 // 42100
Valami nagyon más volt a Te kocsidban :-((
Dévid09-01-2013 22:33:47 // 42099
Nem kell!
Bizonyára autógyilkos vagyok, és emellett még szerencsétlen is. :)
Talán az utódja jobban beválik majd. :)
Piritu - 1.000.00009-01-2013 22:33:07 // 42098
Pont azt sírom vissza a kormosnál, hogy a TS-el nagyságrenddel kevesebbet kell váltani. Egyszerű képlet, ha országúton a STOP táblától kikanyarodva felveszed az utazót a kormossal 5-öt kell kapcsolnod, a TS-el csak 4-et. :-P
Nem beszélve, hogy a faluba beérve 1-2-t vissza kell gangolni, utána meg vissza. TS-el elmegyek Pestig 5-ben.
Liquid09-01-2013 22:31:29 // 42097
háát sajna úgy tűnik :(
Komolyan sajnálom...
Liquid09-01-2013 22:30:54 // 42096
tényleg, az 50 visszakapcsolás nélkül valóban hiányzik nekem is :)
Dévid09-01-2013 22:29:22 // 42095
Mintha nem is ugyanaz a motor lett volna az enyémben, mint a tietekben. :)
Fairlane09-01-2013 22:27:40 // 42094
Tényleg, ez a váltogatás...
Piritu - 1.000.00009-01-2013 22:26:20 // 42093
" 2 dolog hiányzik nagyon, az egyik a hang, a másik az 50-ről 150-re gyorsítás 3-ban "
- motorhang
- 50-100 gyorsítás 2-ben
- falun végiggurulás 50-el visszakapcsolás nélkül
Alfa GT-Csaba09-01-2013 22:25:33 // 42092
nekem az 1,6-os ha 120- 130 körül mentem vele meg ette a 9-et a gt 6 nál többet nem eszik,de télen még 10 fölött is evett a ts
Fairlane09-01-2013 22:22:11 // 42091
Mondjuk úgy, hogy a jobb fogyasztás kompenzálja a motorhangot.
A menetteljesítmény a nyereség :)
Liquid09-01-2013 22:20:10 // 42090
a 159 se fogyaszt nagyságrendekkel kevesebbet, max. 1 vagy 2 literrel
Liquid09-01-2013 22:19:12 // 42089
miért tenné, az még a leszabályzás előtt van egy hangyakukival :) persze nem percekig és állandóan, de bírja. A 2.0 nemtom mennyit forog 200-nál, de óra szerinti 220-nál olyan 6200-körülire emlékezem.
Alfa GT-Csaba09-01-2013 22:18:03 // 42088
de gondolom az étvágya nem hiányzik :-)!!??
Dévid09-01-2013 22:17:43 // 42087
Kikönyököl az alacsonyabb fordulaton is. Hidd el, tapasztalatból beszélek. :)
Liquid09-01-2013 22:16:50 // 42086
hogyne :)
Liquid09-01-2013 22:16:21 // 42085
a benzinesnél természetes hogy vissza kel váltani ahhoz hogy optimális legyen, a dízel is erősebb ha visszakapcsolsz, csak az a nagyobb nyomaték miatt kevésbé veszít a lendületéből. No de a TS pont azt szereti ha pöröghet. 2 dolog hiányzik nagyon, az egyik a hang, a másik az 50-ről 150-re gyorsítás 3-ban :)
Alfa GT-Csaba09-01-2013 22:12:53 // 42084
7200nál kikönyököl a hajtókar !az 1,6-os 200 nál 5800-at forgott
Alfa GT-Csaba09-01-2013 22:11:55 // 42083
nem is azzal van baj!az 1,6os is megy de pl az érdi emelkedőn vissza kell lassitani 140-ről 100ra akkor onnan vissza kell váltani 4-be és kitolni a szemét hogy menjen!Nekem volt 3 évig ,sokszor megszivtam ha beértem egy tötyörgő majmot ,vagy ha letoltak a dieselek !!
Dévid09-01-2013 22:11:46 // 42082
7200-ig??? :O
Liquid09-01-2013 22:06:20 // 42081
azé neem, a TS is megy 2800-tól 7200-ig, csak máshogy, nem rug seggbe mint a dízel.
Dévid09-01-2013 22:06:00 // 42080
Nem volt még dolgom 2.4-el, így nem tudhatom, de hiszek neked. Ha minden jól megy, akkor 2.0 TS-el sem lesz már.
Alfa GT-Csaba09-01-2013 22:04:53 // 42079
de ott a 159 már negyon megy a ts-meg csak erölködik
Liquid09-01-2013 22:01:04 // 42078
naja :) a 159 erősen kezd füstölni ott ahol a TS-nek éppcsak megjön a hangja :)
Alfa GT-Csaba09-01-2013 22:00:29 // 42077
én egyszer 4500ig kiforgattam 4.be 160 210nél 6.ba 3600
Dévid09-01-2013 21:59:32 // 42076
Jól mondod. Tapasztaltam én is. :D
Dévid09-01-2013 21:57:51 // 42075
Mindenki máshogy próbál jót tenni az autójával, aztán vagy bejön, vagy nem. :D
Fairlane09-01-2013 21:56:58 // 42074
Jah, de nálunk a JTDben ez bukó... :|
Alfa GT-Csaba09-01-2013 21:55:58 // 42073
5000 fölött jön meg az igazi hang!!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.