Sziasztok!
Aranykezu villanyost keresek, aki mar latott 159-et es tudja, hogyan kell nekiallni lebontani a muszerfalat. Ha a pesti oldalon van, az kulon orom. Lenne valakinek bejaratott szakija?
Kösz
Sasi
Forum >> Szerelőműhely
Sasi18-12-2012 14:23:43 // 41872
süsnye18-12-2012 13:51:56 // 41871
a hiba:
- szabálytalan alapjárat
- gyenge motor
- MIL világít
miután félreálltam és hagytam "száradni"
+ alapjárat rendben
+ motor erő rendben
- MIL világít
- 4300 körüli megtorpanás
másnap, a hiba bekövetkezte utáni 3. indításnál
+ MIL nem világít
+/- 4300 körüli megtorpanást még nem tudtam kipróbálni
persze, hogy kell hibakód kiolvasás, csak még nem tudom mikor lesz időm elvinni és addig, gondoltam érdeklődöm
- szabálytalan alapjárat
- gyenge motor
- MIL világít
miután félreálltam és hagytam "száradni"
+ alapjárat rendben
+ motor erő rendben
- MIL világít
- 4300 körüli megtorpanás
másnap, a hiba bekövetkezte utáni 3. indításnál
+ MIL nem világít
+/- 4300 körüli megtorpanást még nem tudtam kipróbálni
persze, hogy kell hibakód kiolvasás, csak még nem tudom mikor lesz időm elvinni és addig, gondoltam érdeklődöm
gecsa18-12-2012 13:30:32 // 41870
nekem csak tippem van, hogy a hiba folytán vészüzembe tette magát..mil kapcsolt, aztán kialudt..tippre esetleg hogy a lámpát levette, de a hibakód, és a vészüzem maradt? szerintem mindenképp kellene egy olvasás, ha nincs hiba, akkor meg élőadat...
írtad, hogy megoldódott a probléma, ezalatt azt értetted, hogy mil kikapcsolt, vagy hogy meglett a hiba forrása, és javítva lett?
írtad, hogy megoldódott a probléma, ezalatt azt értetted, hogy mil kikapcsolt, vagy hogy meglett a hiba forrása, és javítva lett?
süsnye18-12-2012 13:18:59 // 41869
hibakód olvasás és törlés még nem volt..
igen, MIL megjött, de a 3. indítás után eltűnt..
egyébként az eset, aminek kapcsán kérdezem itt olvasható..
igen, MIL megjött, de a 3. indítás után eltűnt..
egyébként az eset, aminek kapcsán kérdezem itt olvasható..
gecsa18-12-2012 11:58:32 // 41868
hibakód törlésre került-e?MIL kapcsolt-e?
süsnye18-12-2012 11:50:02 // 41867
ez érdekes..
a 156omnál stimmel az eper által hozott motorszám, de a forgalmiba csak a motorkód van benne..
a 156omnál stimmel az eper által hozott motorszám, de a forgalmiba csak a motorkód van benne..
süsnye18-12-2012 11:44:27 // 41866
Egy eltárolt hibakód okozhat leszabályozást, lefolytást a motorvezérlésben, úgy, hogy a kiváltó esemény már nem áll fenn?
gecsa18-12-2012 11:26:40 // 41865
tudom..:)
mi a végrehajtás során csak azt szoktuk nézni, hogy af-es, vagy nem, mert az az értékét csökkenti...
mi a végrehajtás során csak azt szoktuk nézni, hogy af-es, vagy nem, mert az az értékét csökkenti...
G-Burt18-12-2012 11:24:52 // 41864
nem oltásnak szántam:)
gecsa18-12-2012 11:16:48 // 41863
mint lentebb is írtam, ebben a témában valóban nem voltam naprakész....
G-Burt18-12-2012 10:44:06 // 41862
Kevered a szezont a fazonnal. Az AF az alvázszámra vonatkozik, régen a motor is ilyen számot kapott, de már évek óta a motor gyári kódját írják a forgalmiba, semmit nem ütnek a tömbbe. Ha a motorszámod kirohad, akkor kódot kapsz (pl AR33201, ami az 1.6 boxer gyári kódja). Viszont ha idegen beavatkozás látszik a motorszámon (pl kopácsolás nyoma vagy csiszolás nyoma) akkor az már bűncselekmény, egyedi azonosító jel meghamisítása.
gecsa18-12-2012 09:35:20 // 41861
akkor lemaradtam egy kicsit....:D:D:D
mreni18-12-2012 09:27:05 // 41860
nem,nincs af ,megszűnt:)
gecsa18-12-2012 09:24:18 // 41859
de, ha kisavazod, akkor biza af-et kapsz..ha cserélsz, akkor kódot..
mreni18-12-2012 08:39:20 // 41858
AF helyett van a moorkód,nekem is ilyen az 56...
mreni18-12-2012 08:38:41 // 41857
egyrészt nincs AF,másrészt meg ez nem igaz motorszám esetében.(TS-eknek amúgy is szeret kirohadni a motorszáma)
gecsa18-12-2012 08:09:39 // 41856
az AF-es szám sosem jelent jót...csökkenti az autó értékét, és eladni is nehezebb...
G-Burt17-12-2012 22:08:34 // 41855
Ha motort cserélsz, akkor utána nem lesz benne a forgalmiban a teljes motorszám, csak motorkód. Innentől kezdve teljesen mindegy, hogy a motorba van-e valami beütve vagy nincs.
Regadós megoldás: a donor motorról kell egy számla, vagy adásvételi szerződés. Engedélyeztetni kell a dolgot, hiába volt ugyanilyen nagyobb motorral szerelt autó. Rengeteg papírozás, stb. Be kell fizetni a regadót, utána szemlékre járni, vizsgáztatni stb. Többe kerül a papírmunka, mint megvenni és berakatni a másik motort.
Másik legális út: ha elkorrodál a motorszám. Akkor műszaki vizsgán megállapítják, hogy nem olvasható a motorszám. Elküldenek az okmányirodába, kapsz egy motorkódot. Kb 30ezer forintból megvan.
Ismétlem, a végeredmény ugyanaz mindkét megoldásnál: motorkódos lesz az autód, a blokkban semmi nem kell legyen beütve.
Regadós megoldás: a donor motorról kell egy számla, vagy adásvételi szerződés. Engedélyeztetni kell a dolgot, hiába volt ugyanilyen nagyobb motorral szerelt autó. Rengeteg papírozás, stb. Be kell fizetni a regadót, utána szemlékre járni, vizsgáztatni stb. Többe kerül a papírmunka, mint megvenni és berakatni a másik motort.
Másik legális út: ha elkorrodál a motorszám. Akkor műszaki vizsgán megállapítják, hogy nem olvasható a motorszám. Elküldenek az okmányirodába, kapsz egy motorkódot. Kb 30ezer forintból megvan.
Ismétlem, a végeredmény ugyanaz mindkét megoldásnál: motorkódos lesz az autód, a blokkban semmi nem kell legyen beütve.
moloch15617-12-2012 21:52:05 // 41854
És a regadós dolgok hogy mennek és kb. mennyibe fáj? ha minden rendes papiros.
Hari17-12-2012 21:46:54 // 41853
Igen! Nem is olyan régen! ... én spec. csak a motortömböt+ hf cseréltem a többi MINDEN maradt a régi 1,6-é! (önindító, generátor, ECU, kuplung, váltó, féltengelyek, szervósziv. stb :)
,,, és teljesen hibátlanul működik!
(A motor teljesítményt is ellenőriztük! - 137LE! - 0 tuning! Minden "gyári"!)
... de 2,5 V6 24v helyett is raktam már be 3,0 V6 24v motort amiben szintén maradt a régi!
Sőt! Van egy Spider amiben gyárilag 3,0 V6 12v motor volt - míg meg nem pusztult! - nem mondom, hogy kis meló volt, de már 3,0 V6 24v szív adja benne az ütemet!!! (Szintén a 12v-s ECU-val! És nagyon jól muzsikál!)
:)
,,, és teljesen hibátlanul működik!
(A motor teljesítményt is ellenőriztük! - 137LE! - 0 tuning! Minden "gyári"!)
... de 2,5 V6 24v helyett is raktam már be 3,0 V6 24v motort amiben szintén maradt a régi!
Sőt! Van egy Spider amiben gyárilag 3,0 V6 12v motor volt - míg meg nem pusztult! - nem mondom, hogy kis meló volt, de már 3,0 V6 24v szív adja benne az ütemet!!! (Szintén a 12v-s ECU-val! És nagyon jól muzsikál!)
:)
mreni17-12-2012 21:39:24 // 41852
ha jól emlékszem azok maradhatnak
G-Burt17-12-2012 21:39:02 // 41851
Azok stimmelnek, de a működéshez szükséges többi nagyobb dolog nem. Csináld meg a mostanit.
moloch15617-12-2012 21:37:23 // 41850
És a hűtő csövei meg a klíma ?
mreni17-12-2012 21:25:55 // 41849
motor,váltót is érdemes komplett kábelköteg motorvezérlő,kulcs immo box,ez biztos+még ha nem kompatibilis a légtömegmérő lambda ilyenek
moloch15617-12-2012 21:23:07 // 41847
Valaki már cserélt 1.6-ról 1.8-ra? mi az amit még ki kell cserélni?
mreni17-12-2012 21:14:15 // 41846
az meg a másik :D
G-Burt17-12-2012 21:12:57 // 41845
Máshogy is lehet motorkódot kapni.
mreni17-12-2012 21:10:04 // 41844
regadó különbözetet befizeted,elcsattogsz az nkh-hoz,megkapod az engedélyt(főleg ha van ismerős) motorcsere újra nkh szemle,műszaki,forgalmi,törzsköny és annyi.
tavaly végigjártam...
tavaly végigjártam...
gecsa17-12-2012 21:08:35 // 41843
a kicsit azért nem kicsit..
MYSKHA17-12-2012 21:07:30 // 41842
Szia!
Köszi..
Ez hol van ? :D
Köszi..
Ez hol van ? :D
mreni17-12-2012 21:04:55 // 41841
de az 1.8-at bele lehet papírozni,mivel szerelték ezzel a motorral a tipust,kicsit több macera,mint tipusazonos csere,de megoldható.
gecsa17-12-2012 21:00:50 // 41840
1.8at nem papírozod bele, ezért cserélni csak típusazonosra tudsz..kb egy árban mozog a vége, de a feltámasztott motorról tudni fogod, hogy új minden porcikája..munkában a csere egyszerűbb...
moloch15617-12-2012 20:55:01 // 41839
Helló!
A 156-omban kicsit megadta magát menet közbe a szívó oldali vezérműkerék.
Amiben véleményeket kérnék az az lenne hogy szerintetek megérné-e helyre tenni ezt a motort vagy inkább motorcserét ajánlotok?én a cserén gondolkoztam és akkor 1.6 helyett 1.8-at szeretnék bele.
A 156-omban kicsit megadta magát menet közbe a szívó oldali vezérműkerék.
Amiben véleményeket kérnék az az lenne hogy szerintetek megérné-e helyre tenni ezt a motort vagy inkább motorcserét ajánlotok?én a cserén gondolkoztam és akkor 1.6 helyett 1.8-at szeretnék bele.
gecsa17-12-2012 20:51:08 // 41838
selénia 20k a gyári ajánlás..
gecsa17-12-2012 20:49:28 // 41837
a típusoknál megtalálsz mindent..:D
NT Kundi17-12-2012 20:44:56 // 41836
ki milyen motorolajat ajánl 145 boxiba?!?
Drago Ragazza17-12-2012 20:38:01 // 41835
Üdv .
Tud valaki nekem segíteni , egy jó szélvédős kéne nekem :))
Tud valaki nekem segíteni , egy jó szélvédős kéne nekem :))
Dzsozy17-12-2012 19:47:40 // 41834
Gyújtótrafó(k)
Hakesh17-12-2012 15:42:44 // 41832
Akkor ez is egy "szellem a gépben" eset. :)
gecsa17-12-2012 15:07:26 // 41831
az abs lámpa nekem is csak indítás után alszik ki..mindig úgy volt..és működik rendesen..
eldiablo15617-12-2012 14:34:04 // 41830
Sziasztok!
Ismerősömnek van egy 1.6os 115ös spidere ami ha gondol egyet és elkezd ppuffogni durrogni. Van valakinek valami ötlete hogy mi lehet a kínja?
Ismerősömnek van egy 1.6os 115ös spidere ami ha gondol egyet és elkezd ppuffogni durrogni. Van valakinek valami ötlete hogy mi lehet a kínja?
Hakesh17-12-2012 14:20:20 // 41829
Ma küldik fel az akkut bevizsgálni, majd update-elem a híreket. Elvileg a héten már lesz eredmény...
Az új akkuval eddig kifogástalanul működik a vas.
Egyébként a régi akkuval jellemző volt, hogy mikor MAR állásba tekertem a kulcsot, az összes kontroll lámpa kivillant, majd elaludt, kivéve az ABS lámpáját. Gyújtás után már az is kialudt. Addig ilyen sem volt. Most sincs az új akksival sem, az összessel együtt kialszik az ABSé is... Érdekes.
Az új akkuval eddig kifogástalanul működik a vas.
Egyébként a régi akkuval jellemző volt, hogy mikor MAR állásba tekertem a kulcsot, az összes kontroll lámpa kivillant, majd elaludt, kivéve az ABS lámpáját. Gyújtás után már az is kialudt. Addig ilyen sem volt. Most sincs az új akksival sem, az összessel együtt kialszik az ABSé is... Érdekes.
Tentacle16-12-2012 20:28:20 // 41828
Naja, mert csak úgy van garancia, ha "szakszervízben" érvényesíted a garanciajegyet, ami azt is takarja, hogy az autót is megmérik, mert sok esetben nem az akksi romlik el, hanem az autó rontja el, a szar töltésével. Amúgy normális helyen simán bevállalják a garanciát (visszaküldik a gyártónak/importőrnek, nem őket terheli amúgy sem), de az esetek nagy többségében nincs is alapja az igénynek, csak a vevők nem tudják vagy értik mire is vonatkozik a garancia.
Riki15-12-2012 19:58:55 // 41827
Sziasztok!
Tudok ajánlani olyan szerelőt Pesten, aki elektronikai dolgokkal foglalkozik? (egy DRL-t szeretnék beköttetni). köszi.
Tudok ajánlani olyan szerelőt Pesten, aki elektronikai dolgokkal foglalkozik? (egy DRL-t szeretnék beköttetni). köszi.
gecsa14-12-2012 22:03:40 // 41826
tesóssal én is jártam így...bár ott a tesó cserélte vissza...:D
TSiga ( I am the TSIG)14-12-2012 18:53:12 // 41825
Én is vettem anno a tuskóba akksit. Ugyanúgy vartát. Ezekben az übermarketekben nem vigyáznak az akkukra. pl. a Norautóban bemérik az akksit, hogy mit tud. Megkapod a garijeggyel a mérőlapot. Az autót is bemérik.
A vartát a faterom vitte el a garis szervízbe. Ott nem mértek semmit, csak megkérdezték, hogy tesco? Én máris cserélték...
A vartát a faterom vitte el a garis szervízbe. Ott nem mértek semmit, csak megkérdezték, hogy tesco? Én máris cserélték...
159 Indigo Gray 2.4 Monster14-12-2012 18:46:28 // 41824
Remélem egyszer összefutok én is ilyen eladóval. utána nem fog felágaskodni egy darabig senkinek :)
mreni14-12-2012 18:36:19 // 41823
nekem is volt egy kísértetiesen hasonló szitu,panaszkönyvet sem volt hajlandó elővenni,aztán felhívtam egy "jóképességű" haveromat 15percen belül ott voltak egy fekete E mercivel,mondtam is az ürgének,hogy hozzá jöttek ám :D
10perc és egy kis beszélgetés és a kocsiban volt az új akksi.
Máshogy nem lehet az ilyenekkel "beszélni"...
10perc és egy kis beszélgetés és a kocsiban volt az új akksi.
Máshogy nem lehet az ilyenekkel "beszélni"...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
753
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?