Squeky06-03-2013 20:59:41 //
43322
Köszi, így azért jobban átlátom :) Ami biztos, hogy jövő héten kicserélem a módosítót és kiderül minden. Hatalmas köszönet Buddhának, aki telefonos segítséget nyújtott és mindenki másnak is, aki valamilyen formában próbált segíteni :) Ha megvolt csere írom egyből a fejleményeket ;) Mindenesetre a tank tele, hátha végre nyugodtan kitudom belőle autózni :D

Máté
mreni06-03-2013 20:19:51 //
43321
mondjuk kat nélkül ne is csodálkozz rajta :)
Dzsozy06-03-2013 20:15:44 //
43320
Végre Valaki aki ért is hozzá! :)))))
Csöri06-03-2013 20:01:09 //
43319
Elvileg nincs különbség. Az 1.6-nál van 2 féle vezérműszíj méret.
Dzsozy06-03-2013 19:05:18 //
43318
Szét kéne,hogy ugorjon magától a benne lévő rugó erejétől! Fogd be a "házat" satuba, a tengelyt meg ütögesd meg körbe, vagy tekerj rá egy anyát, aztán egy pajszerral feszítsd meg. Csak tipp, de talán műxik! :) De fölé azért ne hajolj!!!!!!
Hogy kell az ilyet szétszedni? Most akadt a kezembe egy, amelyikből évekkel ez előtt szedtem ki a seeget gyűrűt, de sehogy nem jön szét még mindig. Satuval meg kell nyomni vagy mi a módja?
Dzsozy06-03-2013 18:39:18 //
43316
Buddha06-03-2013 18:07:35 //
43315
Délelőtt nem tudtalak hívni, de ma este nyolc körül megcsörgetlek! :-D
A feszítőről is tudnál ilyen szép képet csinálni? :-)
süsnye06-03-2013 17:01:52 //
43314
jah, bocs.. ha biztos, h motorcserés volt, akkor ezzel nem jutsz előrébb.. :)
süsnye06-03-2013 17:00:15 //
43313
eper-ben le tudod ellenőrizni.. az alvázszám utolsó 8 számjegye kell és megmondja a motorkódot, azt meg összeveted az autóban lévő motorkóddal..
Squeky06-03-2013 16:41:20 //
43312
Unix viszont ugyanazt hozza. Kanizsán megnézek egy "gyárit". Ha van bármi különbség felteszem és megpróbálom azt. Mást ötlet nincs. Bocs mindenkitől hogy teleírtam a falat :)
Squeky06-03-2013 16:09:54 //
43311
Egyenlőre háttérbe szorult a módosító: ma kiderült, hogy nagy valószínűséggel 156os motorja került a 147be (Tudtam, hogy motorcserés volt)
A rendszer az én alvázszámomhoz más szíjat ír, mint a bennlévő motorhoz tartozó. Előfordulhat, hogy a 156-147 2.0TS nem teljesen egyezik a szíjban?
A képen ott a szíj. 400km futás után szerintem nem így kéne kinézni :/

Squeky06-03-2013 16:08:23 //
43310
Egyenlőre háttérbe szorult a módosító: ma kiderült, hogy nagy valószínűséggel 156os motorja került a 147be (Tudtam, hogy motorcserés volt)
A rendszer az én alvázszámomhoz más szíjat ír, mint a bennlévő motorhoz tartozó. Előfordulhat, hogy a 156-147 2.0TS nem teljesen egyezik a szíjban?
A képen ott a szíj. 400km futás után szerintem nem így kéne kinézni :/
Még nem vettem meg, csak tapasztalatokat gyűjtök. :)
Ferke06-03-2013 13:08:39 //
43307
Kezdőődik:D
Az esetlegesen korán elhalálozó LMM-el azért kalkulálj. (Nemrégiben csináltunk egy gyors felmérést, és kb 80% esély van, hogy LMM csere lesz.)
Köszi, azt tudtam, hogy K&N nagyon jó, de én erre lennék kíváncsi. Mert feltűnően olcsó.
Én K&N-t használok ilyenből. Picivel több erőt ad alsó tartományban, de alig érezhető. Cserébe pucolni kell, amit én 5000 km-enként szoktam megtenni. Negatívumot nem tapasztaltam vele kapcsolatban.
Használ, vagy használt közületek valaki
ilyet? Esetleg valami vélemény?
Bilux06-03-2013 10:51:15 //
43302
Új határoló megoldja a problémád.
Szerintem szedd szét majd meglátod hogy hol van eltörve és miért kattog.
halihó
baloldali ajtóhatárolóm kegyetlenül kopog. nézegettem fotókat neten és mindegyiknél úgy volt, hogy a csuklós réséznél mintha egy műanyag betét lenne. az kophatott ki ennyire? ahogy lestem ott ugrál és onnan jön a kattogó hang. mennyire érdemes foglalkozni vele? gondolom másik betétet esztergálni műanyagból, vagy ilyesmi?
ùgy néz ki lyukas a hütö a Mito ban ,szerintetek milyen típust vegyek?
Nissens?
van Wezel ?
Hella ?
Valeo?
az ára ebben a sorrendben emelkedik
Coyote06-03-2013 09:15:45 //
43299
sziasztok, lenne egy kis OFF kérdésem.
van egy céges olasz furgonom Iveco. központ zárás bicska kulcso van hozzá, da valamiért a kulcs elfelejtette a dolgát. csereltem elemet de az se oldotta meg a gondot. voltam szervízbe hogy újra kodoljak a kulcsot, de nemtudtak megcsinálni mert nem volt programjuk hozzá. nincs esetleg köztünk valaki aki ért ehez vagy tudná ajánlani egy helyet ahol megcsinalnak nekem?
köszönöm
ON
Dzsozy05-03-2013 21:19:56 //
43298
Azért én azt ajánlom, hogy kérdezd meg Erhardot vez.mód "árilag", nehéz űberelni az árait. :) Nem eladni akartam Neked a módot, csak próbára. :) Nincs abba a módosítóba semmi! Szedd szét! Van rajta egy zéger gyűrű, ha azt kikapod, akkor szét kell ugornia a benne lévő erős rugó hatására. A "ház" is fogazott, meg a benne lévő "tengely" is! Nincs benne semmi kütyü. Sajna nem tudom a meghúzási nyomatékokat, csak van egy ismerősöm a helyi Riegler ( Alfa) szalonba, srác csinálta már többször a vasat, és ott lehet lenni a műhelybe, végig lehet nézni a folyamatot. Én csak olyan hobbi alfa szerelő vagyok, mint oly sokan. :)
Squeky05-03-2013 20:26:33 //
43297
Buddhának visszírtam az előbb a mai fejleményekkel ;) Egyre valószínűbb az elméletem, de az csak jövő héten lesz biztos. A "felajánlást" köszönöm, de Nagykanizsán az Autotorinónál kaptam ajánaltot: 41e Ft az új, egyenesen Olaszból. A cseréről esetleg tudnál valamit mondani? Konkrétan a nyomaték érdekelne és hogy mekkora macera. A legnagyobb gondom, hogy a veztengely lefogatóm dolomitból van, nemtudom mennyire bírja/ bírná :/ A tengelyt nem szeretném kivenni mindenáron.
Máté
Squeky05-03-2013 20:20:04 //
43296
Üdv!
Először is Köszönöm a hívást, csak tanfolyamon voltam, de akkor már tudom ki hívott:) Gondolom amikor visszahívtalak Neked nem volt alkalmas. Megmondom őszintén ez az első TS vezérlésem, de nem egy autót tudhatok már a hátam mögött. A feszítők mind jelen futnak és a "feszítőkatikolás" csak néha és alapjáraton jelentkezik. Egyre valószínűbb a vezmód hiba: már gyanús volt a vezérléscserénél, hogy a szívó oldalon a tengelyen kb 3 fogat tudtam fordítani oda-vissza párszor és utána kattant be. Az oké hogy eltolja a nyitás idejét, de szerintem az enyém utána nem áll vissza alaphelyzetbe. A vezmódban lehet egy retesz, ami nálam nem mindig akad be, és ezmiatt visszafele néha fellazíthatja a szíjat. Legalábbis ez az elképzelés. Főleg a mai után: csak 3500ig forgattam és nem jelentkezett a hiba, nem nyitott a módosító és ezért a retesz is nyugalomban volt. Ha tévedek javíts ki :) Sajnos más ötlet nincs, de jövő héten mindenképp cserélem.
Máté
gecsa05-03-2013 19:30:22 //
43295
lehet bepróbálkozok vele, mert csereérett lett a cucc..:(
betéteket majd meglátjuk...:)
köszi az infókat... :)
Liquid05-03-2013 18:34:02 //
43294
Bő fél évet használtam a 156-on Brembo betétekkel, nekem bejött, fogott rendesen.
Imyx05-03-2013 17:59:35 //
43293
Én használtam, melegen iszonyatosan jól fogott. hidegen vigyázni kellett vele. Ferrodo betétekkel használtam, más betéteket kell választani hozzá, igy idő után nyikorgott, nyekeregett rendesen :-))).
gecsa05-03-2013 17:23:55 //
43292
brembo max féktárcsákkal van valakinek tapasztalata?
régi szondámnál hiányztak a fűtőszálak, akkor ezt dobta hibának. majd kaptam egy bontottat, azt raktuk bele (belevaló) és most ezt csinálja. demajd kimérem azért :)
természetesen 1x lesz új is benne, csakmost nincs rá keret...
Buddha05-03-2013 14:40:54 //
43290
Szia!
Bocsi, hogy belekotyogok! :-)
A vez.szíj nem lazulhat fel semmilyen esetben ha előírásszerűen van telepítve! Automata a feszítője, ami azzal jár, hogy bőséges tartalékkal rendelkezik a terhelés kompenzálására. Ha úgy érzed, hogy lazul a szíj akkor a feszítő működése akadályoztatott, vagy nincs rendesen előfeszítve.
A kollégák jól írták már, a vez.mód.-nak nincs szerepe a feszítésben, csak a nyitás idejét tolja (hangolja) el!
Találkoztam már rosszul telepített vez.szettel, amikor nem volt jelre előfeszítve a görgő, így hangosan zakatolt mivel végállásában ütközőre koppant vissza a motor járása közben!
Ne sértődj meg a kérdésemen: van tapasztalatod ilyen vezérlés telepítésében? ;-)
hg6idn05-03-2013 14:39:33 //
43289
Lambda hibát írt vagy katalizátort? , egyébként beleszól ez is a 2. körös keverékképzésbe.
Feszültség ugrásost szerencsére viszonylag könnyű mérni, habár még nem találtam korrekt infót, hogy katalizátor után milyen feszültség adatot kellene produkálnia... Mármint ha előtte minden OK
ezt olvastam én is :) bár most bontott szonda lett berakva, ami 70ezret futott és 2 napig bírta :) 1x már ütöttük ki a hibáját és ugyanúgy 2 nap után kakk. szerencsére második soznda, így nem kócolja a fogyasztást, csak hibát dobja...
hg6idn05-03-2013 13:51:42 //
43287
Okosok szerint kb 150-180eKm ( forrás: injektor.hu, sok tanulságos írás található itt) utána várható az öregedés..
A lengőkarokon vannak elöl is hàtul is ,valamelyik oldalon
Külön eper szàma van a xenonos lengőkarnak
Fotón nem làtszik
hello mindenki!
Tudna valaki egy kepet feltenni ,vagy valami infot arrol, hogy hol helyezkednek el az alfa mito xenon szint szabalyzo senzorai az elso es a hatso tengelyen? Thx
mennyit bírn egy lambdaszonda? mennyi km-t?
Dzsozy04-03-2013 21:45:18 //
43282
Hát én még mindig szkeptikus vagyok. A szíjtárcsát a vez.módhoz csavar fogja,nyomaték kulccsal meghúzva. A vez tengelybe meg bele van csavarva a vez.mód. A vez.mód belseje tengely irányba elmozdul a megnövekedett olajnyomás hatására. A vez.tengelyt eltolja, jobban nyitja a szelepeket. Ha szar a vezmód nem akkor nyitnak-zárnak a szelepek mikor kellene,dízeles lenne a vas. Nem vonom kétségbe amit mondasz, csak én vizuális típus vagyok, és nem értem a dolgot. Amúgy nekem van egy 2.0 való tökéletes módosítóm, el van rakva a biztonság kedvéért. Nem tudom a tiédbe passzolna? Ha gondolod? :)
Sziasztok!
Egy nagy hatalmas kérdés, de nem azért teszem fel, hogy azt kapjam, hogy okoshoz kell elvinni stb. Csak nagy az érdeklődési köröm és mindenről szeretnék tudni. :-P
1.6-ban, ha cserélik a szívó oldali vezérműtengelyt 1.8-2.0-ra, akkor az simán bemegy vagy el szokták fokolni. Egy sima csere esetében ehhez írnak valamit még vagy minden OK. Éééés az a cserélt darab mivel nyújt többet a kisebb testvérében? Kérdés kérdést szül...köszönöm előre a sok választ, amiből lehet tanulni. :-D
Sziasztok! Lehet, hogy hülye kérdés, de a lengőkaroknál a "Kónusz emelkedés" mi az istent jelent? :) Köszi!
mellesleg mennyi km-er bírnak a lambdák? mennyi a csere intyervallumuk?
Egyszer megúsztad, másodszorra már necces :)
Szombathelyen Falco cartárs esetleg?
Amikor a VVT dolgozik, abból semmit nem vesz észre a vezérlés futása, mert a hajtott kerékhez képest mozog a vezérműtengely. Kívülről egy stabil rendszer, amelynek semmilyen hatása nincs a feszességre.
Squeky03-03-2013 22:10:02 //
43275
Nem mindig laza a szíj. Dzsozynak írt válaszomban kifejtettem mi a helyzet ;)
A szíjelugrásról egyenlőre jók a tapasztalataim: 3 napja volt nálam az autó, amikor elszakadt a balansztengely szíja ami "befutott" a veszérműszíj alá és elugrott a vezérlés. Szerencsére megúsztam a jelrerakással, pedig már röpködtek a deákferik a szemem előtt :)
Squeky03-03-2013 22:05:58 //
43274
Köszönöm a választ, de sajnos nem ilyen egyszerű a helyzet, a szíj nem laza, csak néha lazul fel. Görgőkből, feszítőkből ez már a második garnitúra. A Gates szett 700kmert bírt (feszítőcsapágy szétment) most Dayco van rajt. 300kmert mentem, utána kezdte ezt, de mivel nem mindig szól a feszítő ezért a vezmódosítóra gondolok. Alaphelyzetben jelre feszítve fut a feszítő, csak néha lazul meg gázfröccsről alapjáratra visszaállva. A felújítószettről tudom, hogy nem az igazi csak ötlet volt, de sajnos már nem jut eszembe semmi más. Ha teljesen fixen lenne a tengely a vezérműkerékhez képest, akkor nem tudna állítani rajt. Viszont ha eltolja a vezérlést és nem áll vissza alaphelyzetbe (szóval haldoklik a vezmód) akkor visszalazíthtja a szíjat elméletben. Zalaegerszegi vagyok, itt nincs kifejezetten erre szakosodott műhely, ezért jobb híján én csinálom és próbálom megfejteni a dolgokat.
:-/ pedig arban eleg csabito...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.