Forum >> Giulia

matt123427-07-2025 15:11:31 // 39676
Igértem küldök képet.
Nekem igy sikerült megoldani hidegen melegen csendben van. A rugó átmérője természetesen nagyobb mint a toll rugó, viszont nem erősebb. Különben billegne.

Remélem segíthettem
M
WarbiRunner (Gyuri)27-07-2025 13:48:54 // 39675
Kettő biztos nem :-) Nekem megfelel Chili, cégesen beruházok valami villanyos adómentesre, az jó lesz városozni, hosszú úrta meg megyünk repülővel. Probléma megoldva .Ezzel a kombóval igen komoly összeg maradna a Porsche kasszában évente :-)
Kazes☻27-07-2025 13:23:57 // 39674
De akkor már kettő lesz... egy csajos, meg egy fiús! XD
WarbiRunner (Gyuri)27-07-2025 13:05:59 // 39673
Akkor utazóautó nyista. A Giulietta azért már kicsi nekünk. városban okés, nem túl messze menni okés, de egy hosszú úthoz nagyon szűk az utastere. Megnőttek a gyerekek.
Kazes☻27-07-2025 12:00:18 // 39672
No, hát akkor nem bömös (:P) kell(ene) neked, hanem egy saját (akár izmosabb) Julcsa! :D
WarbiRunner (Gyuri)27-07-2025 11:07:34 // 39671
Rosszul látod a koncepciót. A Giuliában áll a pénz. Azt én forgó tőkévé varázsolom, és dolgozik nekem. Gyűlik a GT3-ra (elég az nekem). Közben járok valamivel ami olcsó, de megy, egyszerűen életben tartható, használható, de ha megkotlik gond nélkül hordják szét az alkatrészeit, és nem is sajnálom . A csere Fiat 500-zal is hazajöttem, csak kicsit fájt, igazából nem volt gond. Aminek van 4 kereke azzal én megoldom aztán annyi.
WarbiRunner (Gyuri)27-07-2025 10:55:44 // 39670
Van ebben igazság, de a régi autók vonzanak továbbra is. Ha egyszer a Giulia túlhúzza a tűréshatáron, akkor vagy régi autóm lesz, vagy tojom le mi, csak minél több adókedvezményt és támogatást igénybe tudjak venni minél kisebb értékvesztéssel.
A dízel a világból kimegy, csak nem midegy melyik. Tegnap indítottunk egy e34 525 tds-t. A jóég tudja mióta áll. 400e km van benne, gyári a motor, nem volt még baja. Kapott egy akksit, első indítózásra hallatszott, hogy bugyog a tank, ment ki a levegő a rendszerből. Másodikra 3 tekerés és vajpuhán járt az előkamrás dízel. Anyit nem rezgett mint a Giulia benzinmotorja. Ha belegondolok most az élményre költök. Ha ezt elengedem, akkor mégis mi az amire nem alkalmas egy 143 lóerős ilyen dízel? Pont ugyanúgy elvisz Budapestre és környékére kb még végtelenszer. Tudom végletek közt mozgok, de ez van. A Giulia az aminél tökéletesebb élmény nekem nem kell. Most jelenleg viszont csak azt érzem, hogy áll a pénzem benne. Kéne, és nem tudom használni. A létező legszarabb pillanatban adta fel az benne, ami újkora óta rossz. Két nyaralás közt lenne egy igen fontos pesti utam is vele. Ehelyett valahogy meg kell oldanom, hogy hazaküzdjem hétfőn, vagy kedden, aztán dísztárgy lesz. Bosszant, nem kicsit. Nem megyek vele sokat, de most nagyon kéne. És pont ez a funkciója, nem használom én sokat, de ha kell, akkor legyen, és ha bárhová mennem kell, az autózás legyen, kényelmes legyen, élmény legyen. Az évi 10e km-ből most 2500 amit biztosan mással kell megoldani. És szeptemberben is megyek, ott még 500, és még ki tudja hol a sztori vége. Nem közel, ezt érzem.
SD27-07-2025 10:39:13 // 39669
Szóval hogy te ezt keresed szerintem, de ezzel szerintem még várhatsz kicsit, addig meg elbírja a giulia:)) addigra meg megjön az eszed és megtartod a maradék zsetont megtartod a gyerekeknek fagyira:D
SD27-07-2025 10:37:26 // 39668
Na még egy utolsó lélekmentési kísérlet:
El lehet ismerni hogy ez nem néz ki annyira rosszul:)

De valahova ide lehet tenni a Giulia élményfaktort. Egy belét húzó béjembével nem lennél már boldog:) viszont ha meg a fenti asset árával hasonlítod össze akkor meg.. na:D
WarbiRunner (Gyuri)27-07-2025 10:18:27 // 39667
Azzal semmi. Meglepett, hogy még fagyálló leeresztője is van, minden flottul ment.. csak lassan műhely híján. A Giulieta jó autó, pont kellően régimódi, pont kellően modern.
SD27-07-2025 05:35:17 // 39666
De még pofátlanabb megkózelítés: Tesla ha 50e nettó szervíz után mondják hogy majd 50k km-mulva hozd újra:D

Csak annyi a dolgod hogy fogadd el a havi 200k értékvesztést:D
Ami az alfánál havi 50-60k (by ChatGPT) matematika ko professzor:D
SD27-07-2025 05:25:54 // 39665
Még egy apró kiegészítés: a minden megoldást 1,5x annyi alkatrészből megoldö renkívül szervíz igényes technika, nem a te vágyad.. hanem a szerelőé.. volt ott is két használt bimmer a gyerekeknek… a bedobta a kódot a váltó hogy túlmelegedett az autópályán, 200k-nál motor komplett szétszed, légrugó lefosta magát… én meg ott járok vadalma vigyorral az alfával:)

Rá egy évre kihoztak ők is a PAPPAS-ból egy mercit.. az még nem volt emelőn.. vagy nem ott:D
SD27-07-2025 05:19:28 // 39664
Nagyon sokat jelent igen hogy milyen szerelde van a szomszédban. Nekem is ezen az alapon volt megkímélt Passatom. Mert a szerelőnek is olyanja volt meg a dízel a világból kimegy a satöbbi…

Azonban a nagy marketing duma után azért a valóság is ott volt.. nem titkolta.. hogy az auto ára 2x amit ráköltött, az ové így volt jó…

Az enyémet is gombokból szerepvette.. ha annak vesszük az évi 300k felújítást egy 1milliós autóra.. ami amúgy rendkívül megkímélt 14 éve a családban futó garázsban tartott gép volt.

Mikor adtam el? Akkor amikor kiderült hogy a gépműhelyben specialistájál felújított kormánymű fél év múlva bexart, úgy hogy előtte karácsony előtt szájhúzások közepedte, cserélte ki a fél auto szétszedésével járó alkatrészt.. mialatt 3 napig a műhelyében állt a gép lehúzott abllakkal… és full teli bagózta gyerekszékestül az addig füstmentes autót:D

S végül eladás előtt 2 nappL még meg kellett patkolni az üa. szivattyú elektronikát:P mert kb. Így lehetett életre kelteni a sárkányt.. aztán már rántott néha a automata váltó ami majd 1,5m-ért újítottak volna fel… fél évre?:D

Szóval nagyon jó a mindemt megcainál haver szerelő ha alapvetően nem vagy hozzákótve mert különben már sorsközösséget vállalsz vele. Neki ez az élete.. de akkor neked is.

Ezt csak úgy itt hagyom:) öreg bmw-t azt:) meg virágföldet bele:D
Még haveszel egy japánt is mellé:D
Kazes☻27-07-2025 01:09:24 // 39663
Miért, a Giuliettával mi bajod?! :P
WarbiRunner (Gyuri)26-07-2025 23:24:36 // 39662
Az egész nap így telt, hogy legyen autónk a nyaraláshoz.

Mindent is kellett cserélni. Olaj, szűrők, Multiair szűrő, kiegyenlítő tartály, fagyálló, gyertyák, fékfolyadék.
A végét ismét a BMW szervízben fejeztük be, a fékhez eleve két ember kell, és volt szabad emelő. Ma megint egy hajszállal közelebb kerültem ahhoz, hogy BMW-m legyen. Nem modern, nem új. Régi.
SD26-07-2025 16:37:34 // 39661
Ez jó mert hőre nem szorul be, de megszünteti a vergődést.
WarbiRunner (Gyuri)26-07-2025 15:55:32 // 39660
Köszi, érdekel a megoldás. Nálam gyári új kora óta hallani a zörgést, és nem az összekötő rúd (lemez) adja a hangot, hanem eleve nagy volt a lógása a wg tengelynek. Valahol videóm is van róla, majd előkresem, de rendesen bólogat a helyén.
SD26-07-2025 14:08:11 // 39659
Én ózd felé közeledek, nyomjak egy képet? Amíg még megvan a kerék?:D
SD26-07-2025 14:07:01 // 39658
Megnéztem, a kar hosszabti lógása tized mm, a tengely lógása szintén.. a kettő együtt lehet 0.2mm

Viszont a kar magasságban majdnem 1mm-et mozog, de 0,5-öt biztos.

A fő baj szerintem hogy a kigyenlítetlen alacson rpm rezgések verik ezt szét, mert van vagy 4cm-re a főtengelytől, már nagy az amlitudó, az pedig amit hallok pont saját frekvencián szerencsétlen mód berázza ezt a kart..

Viszont hallgatva az útközbrn nyomatékból gyorsítás sípilását hátulról hallom:P

Ez a szelep téma nem lehet indokolatlan, de vagy a benyapumpám szív falsot.. vagy a kipu-t raktam szarul össze:D
matt123426-07-2025 09:44:30 // 39657
A Wg és az actuator között tul nagy a távolság ezáltal az irányitó kar tömege is nagy. Ezért hallani, hogy csörög, ez veri szét a Wg tengelyét. Rakjatok be egy toll rugót a hővédő lemez és az actuator kar közé ugy , hogy csak támassza a kart de ne akadályozza. Méretre csiped és a rugo meneteit rátolod a lemezre. Holnap tudok képet felrakni . M
G-MANN🍀26-07-2025 07:55:55 // 39656
ÁLOM!😁
RomeoOne25-07-2025 22:41:11 // 39655
Őszintén megmondva, nem tudom. Az utcán nem láttam, gondolom bent tárolják valahol. Gyorsan végeztünk az enyémmel, aztán mentem is, nem maradtam csevegni. Mindenkinek péntek délután volt már :D
WarbiRunner (Gyuri)25-07-2025 22:30:02 // 39654
Megvan még az én ződem? Szerintem hétfőn valahogy elvergődök érte...
RomeoOne25-07-2025 22:11:22 // 39653
Na, 3-ra berobogtam Érdre, kicserélték a döglött nyomásszenzort, az autó megint 100%-ig funkcionális :D
El is vittem a Bajna-Héreg tesztpályára lepróbálni, tökéletes (avagy Álom©).



A többit majd megírom blogban xd
RomeoOne25-07-2025 21:51:51 // 39652
'26 tavaszán ezért majd elviszed szavazni, hogy szokja az urnát? :DDD
SD25-07-2025 20:12:49 // 39651
SpúrSprint:D:D:D
SD25-07-2025 20:10:39 // 39650
Anyósom szerintem megfogalmazta a sportkipufogó lényegét:D:D:D
Ezért tesz az ember 700e ft-os SpureSprint 70-es rendszert az autóra, hogy ilyen elismeréseket kapjon:D

Ez dízel? Ez biztos dízel igen mert olyan mormogós!

LOL :D
SD25-07-2025 19:05:07 // 39649
ki akarta ezt megnézni?

Árulják még mindig a dízel QV-t:)
G-MANN🍀25-07-2025 18:20:03 // 39648
😅😅
SD25-07-2025 16:39:43 // 39647
És még carbon belsőt sem kell venned:)
:D
SD25-07-2025 16:39:21 // 39646
Viszonylag friss a kép, a a tésztafóka jár boltba:)) Az alfa kanyart vadász és utazik:)))
Kazes☻25-07-2025 15:52:06 // 39645
Ez valami nagyon régi kép lehet, mert ezen a helyen már csak egy hóka „tészta” szokott parkolni! :P
;)
G-MANN🍀25-07-2025 15:48:54 // 39644
19" felni, nulla töltés, csak használat és minden okk😁😁
SD25-07-2025 15:24:43 // 39643
az az igazság hogy utazni ezzel a kerékkel is zseniális:D
SD25-07-2025 15:23:53 // 39642
és nyilván hogy az ampera felnivel használom:D


mondjuk az egy kicsit csalódás hogy óvatoskodok it a 17" felnivel erre nem széthullik a futómű?
töltögetem az akkut erre nem meg kotlik?:D

még egy pont és abból már ívet rajzolok:D
SD25-07-2025 15:09:27 // 39641
Van egy titkos gondolatom.. hogy a Trofeo felni nem tom.. egyelőre úgy vagyok vele hogy amásik jobban passzol a karakteréhez hmmm...



A Calssio-val olyan decens alfa kész van érzés..
A trofeoval meg hogy ezen még faragni kell.. kezdődik a fékkel és jönnek a karbon skirt meg hasonlók:D:D:D:D

ÉS ráadásul most ez a hangya megy a fejemben folyamatosna...
ezt valaki vegye meg mert ha nem, én fogom és asszony kidobna ha már nem rabolt volna ki háromszorosan azóta ... de jáájjj kell:D
SD25-07-2025 14:56:03 // 39640
Meg kell várni míg a pénz elporlad és marad a szerelgető hobbi autó:D Addig meg meg tud csinálni pár olyan dolgot is amiért nem kell venned pl: pluszban egy lexust:D:D:D

Nekem a végterv az hogy 20 év mulva amikor beleülök akkor tudom hogy ami gány azt én gyányoltam és egy olyan használt autóm van amit felesleges hogy szidjam az előző tulajt mert én vagyok:D:D:D
Az hogy most mit tud szinte lényegtelen. Illetve mint autó lényeges és mint feeling. De hogy nekem extra elvárásaim legyenk mert új vagy mittom.. Legyen jó persze..

A futómű kattogás baxxa a csőröm.. mert így akkor nem is a stabilizátor volt.. de igazából ha jó minden pont leszarom:D Csak a gari miatt hajtom én is.. amúgy ez meg olyan kispolgári.. hogy gari előtt legyen körbetatarozva az autó:D (itt most ezt kizárólag magamra értem) ha lefutotta azokat a km-eket és nincs nagy baja amit neki terveztek és már látható hogy mennyi nyűg lesz vele akkor az egy elhatároládósi pont hogy most tovább adod, vagy bevállalod a teljes életciklust.

nekem a tervem bevállalni, mert ez így még zöld is:D:D:D

De igen én is ha pl: értékesíteni akarnám mit mondanék? Hát olyan egyéves korában elkezdett kattogni azóta kattog:D
WarbiRunner (Gyuri)25-07-2025 14:39:21 // 39639
A kettes ponttal egyetértek, ez így van.
A többit meglátjuk. Garis autóba nem fogok belenyúlni az biztos. ha lejár róla, majd akkor mókolom. vagy eladom. Még nem tudom. ahhoz sok pénz áll benne hogy szeregetős hobbiautó legyen. Azt lehet olcsóbban is keríteni.
WarbiRunner (Gyuri)25-07-2025 14:37:36 // 39638
Két dolog tud zörögni. Mindkettő tipikus, de az egyik könnyebben orvosolható.
Az egyik ami zöröghet, a kis összekötő lemez, ami az aktuátor és a wastegate kar között van. Annyira precíz vezérlést igényel a wg, hogy amikor ezen az összekötő lemezalkatrészen a furat oválisra kopik, már jön a hibakód és a betiltás. Ilyen gatya tűrésekkel viszonylag pontos szabályzást hajt végre a cucc, ezért ennyire problémás.
Olyan lemez összekötő izét már mindenhol is lehet kapni, és ha szerencséd van, akkor az aktuátor csapja nem kopott meg, és csak cseréled és jó lesz. Kb 10 perc kicserélni.
A másik ami zöröghet, az maga a wastegate szelep tengelye. Ezt is elméletben és egy normális világban ki kéne tudni cserélni, viszont ide kell gépműhely, pláne ha a perselyt nem csak bepréselni szeretnéd, hanem mondjuk oldalról csavarral nútban rögzíteni.
Ez egy nyűgösebb meló, de megoldható.
Egyébként az enyém már szerintem elég hangosan zörgött, szóval egyelőre ne parázz :-) És nem csak hidegen, hanem bárhogy.
SD25-07-2025 14:13:08 // 39637
még azt nem értem hogy nem fordul el az aktuátor kar azon a kis tengelyen, semmi forma kiképzés csak rá kell húzni a csavart?
SD25-07-2025 14:10:51 // 39636
most kezdek beparázni hogy a susnyohó hang is abból van hogy hidegen zörög, melegen meg már nem zár rendesen:P

ehh én is megyek nyaralni...
SD25-07-2025 14:09:09 // 39635
Ebben az esetben én következő módon járnék el: csak gondolat kísérlet.
1. adnak-e normális csereautót ha nem tudják időben megcsinálni
2. valójában sokkal jobban jártál így mint ha külföldön teszi magát limp módba
3. megveszed a kis szart és a béjembés haverjaid veszerelik
4. veszel egy komplett turbo-t míg ezt helyre kerül addig fel megy az:)
5. azért valljuk be egy gyanított hiba 4 éve húzódik nem most derült ki..
SD25-07-2025 14:06:32 // 39634
Vagy áttolod:D
SD25-07-2025 14:04:41 // 39633
Én eskü hallom ezt a hangot... Amikor melegedik be az autó és még nem meleg 2000-es fordulat alatt van egy kellemetlen daráló hang.. utálom.. és iyenkor általában kézbe is veszem a kérdéskört és nem engedem oda, manuálissal:D

De szerintem itt két hiba van... vagyis az egyik nem hiba..
A nagy hőingadozás miatt nagy tűrést adtak.. csak kulturáltan kellett volna oda egy acél persely mint ahogy ebben a kiegészítő termékben is van...

Kérdés hogy az acél persely szét fogja-e repeszteni a turbo-t...

Hmm rendelünk?:D
SD25-07-2025 14:02:40 // 39632
Már rajta van a kezem a Paypal gombon még ha nem is ez a turbo van az autómban:D
Amúgy 9 pénz a szállítás, többet kéne egyben rendelni...

ki rendel még? 76 db. van:D
WarbiRunner (Gyuri)25-07-2025 11:25:44 // 39631
Ha a Giuliettát elhozom, azt a feleségem alól kell kiszedni. Munkába jár vele, bevásárolni, eléggé kell minden nap. Nyilván így kell megoldani. A nyaralás egy kín lesz a gyerekeknek, a Giulietta hátul azért nagyon kicsi. A nagyobbik lányom kb behajtogatja magát oda, de hogy 9 órát ott ülni, nem lesz jó :-(
Most rohangálok, hogy Chilit felkészítsem a hosszú utakra. Nyaralás után akartam foglalkozni a szervizével, akkor telik le az egy év. Úgyhogy most neki kell állnom ledobni az olajat, szűrőket, vizet, fékfolyadékot, mindent.
A faramuci megint az, hogy van egy Alfám, és megint egy BMW műhelyben fogok kikötni a Giuliettával, és a BMW-s ismerőseim fognak segíteni abban, hogy biztonságosan el tudjunk menni nyaralni. Holott ha van egy "prémium" újonnan vett alig futott garis Alfám, ezt nem az Alfa Romeonak kéne valamiképp biztosítani? Kicsit dühöngök magamban azért.
Érden a hozzáállást nagyon tisztelem, viszont az Alfa Romeo customer supportja egyébként nívó alatti. A kisfityóval hazafelé az M3-mason megelőzött egy nem túl nagy, de szép Lexus suv. Láthatóan tudott menni 140-nél gyorsabban, és nem csak lehajtott üléssel fért bele egy lavor XD A felirat rajta: LexusDebrecen - csereautó.
Kicsit fájt.
Tudom SD az OT-re hajt, én egész biztosan nem, szóval nem veszek aliról alkatrészt :-)
Most lesz időm kitalálni, hogy mennyire van nekem szükségem erre az amúgy csodás Giuliára. Legjobb autóm eddig, de az évi 10e km 10-15%-a szervizbe járás.
Legközelebb csak és kizárólag olyan autóm lesz amit itt helyben tudnak javítani. Mondjuk egy öreg BMW. Átszaladok Tomihoz, vagy átviszem a 200m-re lévő szakműhelybe.
RomeoOne25-07-2025 10:58:18 // 39630
Ha megvan a hiba oka, akkor nagy gond nem kellene, hogy legyen. Az alkatrész beérkezési ideje szabja meg, hogy mikorra tud készen lenni. Ha úgy vesszük, neked nem 7 hónap volt, hanem 4 év, mire diagnosztizálták :D Gyorsan vásárolj be Ali-ról is, mielőtt SD megveszi a teljes készletet, hátha egyszer szüksége lesz rá xd

Egyébként meg van egy Giuliettád is, nem értem a dilemmát. Annak is bírnia kell az autópályát :D
WarbiRunner (Gyuri)25-07-2025 10:41:11 // 39629
Önként besétáltam ebbe az utcába, remélem nem 7 hónap lesz...
Eléggé úgy tűnik, hogy a vájt fülem nem csalt, és pontosan az a baja az autómnak amit régóta sejtek. Nem sejtek, tudok. A wastegate szelep tengelye lóg. Senki nem tudott még nekem erre tűrési értéket mondani, pedig kérdeztem olyat is aki turbók adataihoz valamennyire hozzáférhet. Úgyhogy nem műszakilag megfogalmazva szerintem kurvára lóg. Én csodálkoztam, hogy gond nélkül megy így az autó, és "csak" zörög. Kicsit idegesített is, a hangon túl, hogy mikor fog ez megkotlani alattam. Nos asszem kimaxoltam a sztorit, 39999km-nél a szervízes keze alatt adta fel. Lehúzták a stekkert, gondolom kézzel megmozgatták, nem tudom, de végül kiment határértékből. Ha tippelnem kell (ilyen részleteket nem mondtak) beírt egy low boost hibát a MAP szenzor és egy Wastegate Circuit Malfunctiont. Az autó vészüzembe állt és ki sem lehet szedni onnan. Hiába raknak mindent vissza, futtatják a végállás tesztet az aktuátoron (ami lefut jól), visszajön a hiba és a limp mód.
Most agyalok, hogy mikor vigyem vissza a kis Fityót, és szenvedjem haza limp-ben az autót. Még nem tudni mikor lesz alkatrész. Ezt hívják szívásnak.
Naralni már tuti nem Giuliával megyünk. Előtte egy ügyfélnek igen fontos és értékes műszaki árut kéne pestre leszállítanom, oda sem Giuliával megyek. Hülye ötlet lenne kistáskában MÁV-ozni ilyen cuccot, és futárra sem bíznám. Fogalmam sincs basszus, ez így necces hogy pont most nincs autóm, ki tudja meddig.
Ez egy sima tervezési hiba. És ezt nézzétek Szana cartárs mit küldött át nekem. Sírtam amikor megláttam:
https://www.aliexpress.com/item/1005006680196415.html
XD
Ő a hibás alkatrész XD
RomeoOne24-07-2025 15:54:40 // 39628
Még az is lehet. A szervizes hirtelen nem tudta megmondani, hogy melyik oldalival volt a gond. Most meg visszaolvasva a régi blogjaim, rájöttem, hogy én sem írtam fel, hogy anno, melyik oldalon kellett cserélni... Úgyhogy ez valószínűleg nem fog kiderülni :D
SD24-07-2025 15:05:56 // 39627
Vagy most törött el a másik:D Amit még a gyárban megropogtatott igor az olasz:D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.