Forum >> Giulia

Bagee22-07-2025 09:53:27 // 39601
hogymicsinálni? :D
Piritu - 1.000.00022-07-2025 09:23:42 // 39600
Cserébe a gyári navi kell az önvezetéshez. Csak ott hajlandó magától menni ami benne van a gyári térképben. (Mondjuk ezt lenne jó meghekkelni mert az se pontos.)
Nekem most a frissítésnél lemamaradt Szlovénia, kénytelen is voltam magam vezetn. Az olaszoknál már eltalált magától :-)
SD22-07-2025 06:25:37 // 39599
Én a tükrözést használom, arra szoktam rá, az frissül, és úgy is rá kell dugni, zene, telefon, töltés... Gugli maps-ot használok, már kiismertem, nem egyszer mentett már meg kemény dugógktól.

létezik olyan adapter ami drót nélkül is műxik..
SD22-07-2025 06:23:59 // 39598
Köszi ezt megvizsgálom hogy kapjon még egy firsebb tréképet az autó, mielőtt kifut az öregségi nyugdíjból:D Köszi köszi!!
Piritu - 1.000.00021-07-2025 20:43:56 // 39597
Nem frissíti magát a SIM-en keresztül :-(
A MOPAR oldalalán kell regisztrálni és onnan tudod letölteni a térképet, amit USB-re téve lehet feltenni. A menete is le van írva ott. blog
Bagee21-07-2025 17:42:37 // 39596
Tomtom-ot frissítettem volna, de akkor marad a teló tükrözés
SD21-07-2025 12:19:30 // 39595
Az autó magát frissíti a beépített sim-en keresztül, illetve márkaszervízben tudják frissíteni.
A navigációt is, de van valami USB megoldás is.(a navi-ra)

Mit frissítenél?:)
Bagee21-07-2025 07:22:45 // 39594
Navihoz honnan lehet letölteni frissítést?
SD18-07-2025 15:11:56 // 39593
Hát ez rendesen rozsdásnak néz ki:P
WarbiRunner (Gyuri)18-07-2025 12:31:23 // 39592


Még nincs egy éve hogy cseréltem, lehet benne 8e km..
SD18-07-2025 08:12:02 // 39591
De ott nem a rászált fékpor (acél dara) rozsdál meg, tehát nem lemosható róla?
WarbiRunner (Gyuri)17-07-2025 23:04:33 // 39590
Mondjuk nekem pont nem szimpi a fúrt. Az anyagot teljes keresztmetszetében megbontja, tipikus repedési pont. Kinézetre is jobban bejön a mart, és az némileg öntisztító, illetve a marások a betét felületét is simítják.
A Rotinger grafit színű galván (?) bevonatról csak annyit, hogy az első esőig tart. Sajnos lópikulát sem ér. Egy nagyobb eső után szolidan rozsda színű lesz az egész. Nekem is, másnak is ilyen :-)
SD17-07-2025 17:35:05 // 39589
de pl, a kipufogómat is már meg kellett törölni mert nem csillogott:D
SD17-07-2025 17:34:38 // 39588
Nekem amúgy a full gyári fék most kezd picit rozsdálni, voltam pár esős napot kint.. így 35k km után:D lassan már cserés is lesz a betét..
szana817-07-2025 17:30:44 // 39587
:) Igen ezt én is hallottam, úgy kell eltenni télire mint a bográcsot ki kell kenni zsírral hogy ne rozsdásodjon. :)
SD17-07-2025 17:17:03 // 39586
beszéltem AC-ben Elfaforg standon, kérdeztem hogy bírja a fúrt tárcsa:)

Annyit mondtak hogy azt is ki kell néha nyomatni magasnyomásúval mert szeret beleülni a fékpor a lukakba, de amúgy nagyon performance.

Nyilván a sötét bevonat megkopik, de a nem kopó felületeken gátolja a rozsdát továbbra is.

Tehát a fékmosás lehet alap karbantartási elem:D
Néha meg meg is kell zsírozni:)
SD17-07-2025 17:14:49 // 39585
én is, nem baj majd akkor elhasználom előbb a gyárit:D
szana817-07-2025 16:26:16 // 39584
Köszönöm, de valószínű én is valami komolyabb tárcsát szeretnék rátenni. Amit itt láttam WarbiRunner-nél a Rottinger tárcsa az szimpatikus.
SD17-07-2025 16:17:45 // 39583
ha üt a tárcsa az azt jelenti hogy nagyon meg lett melegítve és tartott fékkel hűlt vissza ezért eldefromálódott, mert a betét lehúzta róla a hőt a többi rész meg máshogy hűlt és megvetemedett

amúgy lehet van eladó gyári tárcsám:) betéttel 330-as szetthez első hátsó:)
vettem egy szett komplett féket egy 23" autóról szinte új és én majd racing cuccot szeretnék bele:))) ha egyszer rákerül:) ezért igazából nekem a nyereg kell

de a tárcsa betét full új, kopás nem látszik rajta ha pár ezer km-et ment sokat mondok..
szana817-07-2025 15:53:39 // 39582
Az jó kérdés. Elől nem tudom. Hátul valami bosch betét van. De nem a hátsó a ludas. Próbáltam már mosni is meg minden de ugyan olyan. Nem most jött ez elő. Már egy ideje ilyen. De akkor szét kell kapni. Gyanús, hogy hullámos a tárcsa. Ugyanis a kormány is remeg kicsit nagyobb sebességnél.
Meg olyan mintha a betét mozogna elől a nyeregbe egy minimálisan.
G-MANN🍀17-07-2025 15:01:02 // 39581
gyárival ilyen gondom soha nem volt (most milyen tárcsa és betét van benne?)
SD17-07-2025 14:45:50 // 39580
jaa akkor erre emlékeztem szóval nem jól viselkedett a neveletlen zsír, jó zsír kell oda:)
WarbiRunner (Gyuri)17-07-2025 11:47:35 // 39579
Nekem ha kifolyt volna az a zsír, még jobban jártam volna, akkor nem égett volna szét a fékem hátul. Ehelyett a kifolyás megkísérlése közben ráégett a csúszkára, egy peremet képzett, amit úgy kellett levakarnom.
WarbiRunner (Gyuri)17-07-2025 11:38:29 // 39578
Elöl négy dugattyús a fék, nem csúszkás. Hegyi használat után ha kicsit csikorog, az valóban lehet a fékportól, el kéne múlnia. Ha nem, akkor át kell nézni. Olyan nincs hogy "ez ilyen".
SD17-07-2025 11:06:11 // 39577
Hát akkor teslát kellet volna venni az prakol magától:D
szépen tessék felnőni a eladathoz nehogy szertefusson a ménes:D
Én lassan a 200 ló hoz talán felnövök...:) Mondjuk ha Kakucson 2 másodpercre fogom a QV-t EcoContact gumin?:D

De egy nagy tanulság számomra ha nem vagy abban a passzban ne ülj autóba, tényleg nem kér bocsánatot:)

Nálam a garázsból kiállás az első vizsgapont +2cm oldalanként, ha ezt nem vállalom be mert nem vagyok elég éber, akkor vezetni sem kell:D:D:D

Viszont így garantált a hosszútávú boldogság:)
SD17-07-2025 11:03:24 // 39576
Ha hülye hangja van a féknek, a bele rakódott fékportól, én meg szoktam nyomatni magasnyomásúval, akkor ideiglenesen megszűnik.

A hátsó fék csuszkája tud szorulni és akkor rendellenesen félre koptatja a féket, elképzelhető hogy a belső fele hozzáér folyamatosan, mert nem áll vissza középre.

Az első fék nem csuszkás ha jól tudom.

Viszont a hátsón a megoldás hogy szétszeded, szétszedik és hőálló zsírral megkened.
Ha nagyobb hőterhelést kap az autó elvileg kifolyik a gyári zsír és utána szorul.

De majd megmondják. A mosó ha nem is segít de nem is árt:)
tirex16-07-2025 20:48:06 // 39575
Kössz 👍
tirex16-07-2025 20:47:44 // 39574
Köszi, ááá nagyon megy, kevés vagyok hozzá de igyekszem…😂
GT Ɨ|ѯ16-07-2025 20:42:01 // 39573
Gratu!

10s:-)
szana816-07-2025 20:26:56 // 39572
Sziasztok,
Az első fékeim piszkosul nyikorognak. De nem fékezéskor hanem amikor leveszem a lábam a fékről és gurulok. Van amikor elhalgat van amikor egy döccenő után újra szól. Kb 70-80km/h fölött elhallgat. Szerelő azt mondta ez ilyen, mikor kértem hogy nézze meg meg takarítsa ki a csúszkát. Ez tényleg ilyen szar - ezt azért nehezen hiszem - vagy lehet valamit kezdeni vele. Piszkosul idegesít. Jah, és használva van rendesen, nem pedig városi járatban. Itt vagyunk most az Alpokban ahol azért kell a fék.
SD16-07-2025 20:07:40 // 39571
Szép a gép!
Sok boldog km-et:)
Ezzel arrébb lehet állni:)))
tirex16-07-2025 20:04:59 // 39570
Köszönöm, nagy becsben lesz tartva…
Kazes☻16-07-2025 19:15:29 // 39569
Grat + sok boldog km-t! :)
tirex16-07-2025 18:48:28 // 39568
Köszönöm. Szeintem én annak a közelében sem leszek soha…😂
RomeoOne16-07-2025 18:10:06 // 39567
Gratula! Megnézted már, hogy megfutja-e a 300-at? :D
RomeoOne16-07-2025 18:08:07 // 39566
Előbb még kérdezd meg Érden is az Autócentrum Szabót, szerintem.
Bagee16-07-2025 17:28:34 // 39565
Kíváncsiság képen kértem árat a PAPPAS-tól váltóolajcserére... Srác hívott hogy nem kell benne cserélni mert "élettartam olaj" van benne... mondom amíg be nem szarik a váltó addig bírja, végül is jogos ! :D No de, mondom ha még is le szeretném cseréltetni... akkor 8-900.000 között fog megállni, mondtam hogy köszönöm az értékes információkat :D
Marad a Szatmári Gabi
tirex16-07-2025 16:53:28 // 39563
Végre saját rendszám került a Juliskára…újra benzinesben! Örülök, remélem nem hagy cserben, hosszú házasságot tervezek vele…
Shadin15-07-2025 12:29:22 // 39562
Engem halálosan bosszant és ciki is állandóan a féken lógni, míg korábban egy ráfutás jellegű megközelítésnél, vagy egy pályalehajtón stb. bőven elég volt a motorfék.
A MiTo 1.4 MA 135 LE is hasonló érzés sztem, mint nálad a Giulietta.
Shadin15-07-2025 12:25:14 // 39561
Olajos szervo, kisebb rásegítés mint a Giunál.
WarbiRunner (Gyuri)15-07-2025 10:07:44 // 39560
A GPF miatt is. Motorfék helyett jó hosszan összenyitnak a szelepek, hogy a dugattyúk oxigént pumpáljanak a GPF-be. Ilyenkor történik a kiégetés.
A másik ami miatt nincs motorfék, szerintem a fogyasztás. Manapság inkább elvárás a vitorlázás szerű gurulás, mint az erős motorfék.
A hibrid megoldásokban nekem is kb ennyi tetszik, hogy van rendes motorfék, és még energiát is termel vissza.
A váltó miatt szerintem ennél jóval határozottabb lehetne, a 159-en is több motorfék volt ennél lényegesen.
Nekem a Giulietta ami nagyon teli találat, nagyon szeretem. Forog, prüszköl, kapar, rángat, mindent csinál amitől elhiszem hogy nagyon megy :-) A futóműve baromi jól ötvözi a régi Alfás keménységet egy valóban működő futóművel, ami az úthibákon dolgozik, nem csak odavág az autónak egyet. Szeretem, jól eltalált cucc.
A Giulia persze totálisan más dimenzió, szóljon aki talál olyan autót amiben ugyanez az eszméletlenül összehangolt mozgás megvan. :-) Persze emiatt duplán bosszantó tud lenni, hogy van pár modernautós vonása. Aztán amikor meg 170-nel csendesen suhan a pályán, olyankor annyira nem rossz a modernautósága.
Piritu - 1.000.00015-07-2025 09:34:12 // 39559
A PGF miatt van, motorfék alatt égeti ki a kormot….
RomeoOne15-07-2025 09:19:26 // 39558
A kapaszkodós kormány mit jelent?
Shadin15-07-2025 08:48:30 // 39557
Motorfék hiánya inkább a váltó miatt van és nem a GPF miatt ugye? Valamivel jobb a ~2017-esek motorféke, de azok sem tolják túl.
Juniorban (is) rohadtul tetszett, hogy a motorféket visszaadják még ha csak az elektromotorral is. Jó érzés volt (3 fokozatban).
A GT-t vezetni mék mindig élmény, egyenletes nyomaték/teljesítményleadás, motorfék, kapaszkodós kormány stb., még mindig benne van a feeling.
WarbiRunner (Gyuri)14-07-2025 22:11:01 // 39556
De jól mellégépeltem párat..
WarbiRunner (Gyuri)14-07-2025 22:10:11 // 39555
Szerintem nem az előfűtés maga, hanem amíg nem üzemkész a GPF, addig nem tolja bele a levegőt. A lendkerekes feeling azért van, hogy sok levegőt pumpáljon át a motor a GPF-be a kiégetéshez. Amíg nem üzemmeleg a motor, GPF, addig a Multiair szerintem más üzemmódban van. Mondhatni normálisban. Már nekem is feltűnt, hogy kb olyannak szeretném a motor reakcióját, mint beindítás után kicsivel.
A kívánságlistájám bonyolódik :-) Ezt a lassú fordulat ejtést nagyon kipusztítanám, és lenne motorfék is..GPF nyilván kuka. És kéne az a dynamic mód, ami TC off, ESP on. Vagyis fisgtail, slide on, leesés off :-)
SD14-07-2025 16:31:12 // 39554
GPF na.. olyan érzés mint mikor lecsavarod a hifit:D
SD14-07-2025 16:30:35 // 39553
Nem tom, olyankor engedi a motort vissza normálisan alapjáratra nem ilyen lendkerekes kisautó hanggal.. némi hangja is tud lenni, meg durrog is:D

Azt el tudom képzelni ha engedné ezeket akkor kiolvadna a DPF...

ejj el kell azt rakni későbbre:D
Shadin14-07-2025 16:10:27 // 39552
Az a röfögés nem a GPF/Cat előfűtése? Nem akarod azt állandóra:-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.