SD13-09-2024 12:52:08 //
37009

fújhatnál buborékot:D
én meg örülök hogy ma is rávettem magam a biciklizésre így a száraz garázskájában pihen a tiszta giulia:)))
jó reggel megúsztam az esőt, de délután, este?:D
Shadin13-09-2024 12:49:04 //
37008
Szakad az eső reggel óta, nem tudok próbálni :-)
SD13-09-2024 09:54:25 //
37007
Hát műnő is olcsóbb:D
Látod, mégis lehet jo dolog a műhang :-)
SD12-09-2024 22:44:39 //
37005
Nekem az a baj ami ma teszik az a holnapi légnyomáson nem:D
Megoldható fülre, a Te füledhez 😄 Szerencse is kell hozzá és kísérletezés. Hangfalat is sokan építenek fülre, és elégedettek vele.
SD12-09-2024 19:08:28 //
37003
Tök jó:D végig görgettem, jó lesz aza gyári inkább:D
1. ezt vlaaki megírta
2. ezt valaki évekig tanulta
3. éveket kísérletezett vele..
ha ennek a 90%-át, de ha csak a 70-et... 2x 30km autózás után backprocessben megoldom fülre, akkor most én vagyok a hülye?:D
SD12-09-2024 19:05:42 //
37002
Én azt nem todom hogy egy ilyen gyengébb szerkezetű cső nem inkább berezonál ugyan úgy azon a frekin ami kivágódik a kipuból, ezért csak részben csillapít?
de meg kéne próbálni hogy egy felvételen ugyan azon stream-ben lehúzni a végéről és megmérni mi a különbség
amúgy nekem is azt a bubogó frekit ami sztem ilyen 10-20hz tartományban lehet nem is veszi fel a mikrofon.. mert azt a kaszni apró torzulásaiból adódó testhang hullámok keltik a belső térben..
erre jó az a csü:)
Annak "shell noise" problémája lesz. Tényleg ennyire féltek a kipufogósoktól? Már rég csináltattam volna két sliccelt toldót amit bele lehet nyomni a cső végébe. A Shadin féle kísérlet nekem tetszik, a különböző csőhosszakkal szépen be lehet játszani a tartományt ahol pont jó. Aztán csak csináltatnék megfelelő szögben megvágott toldót amit pár centit lehet ki be tologatni, hogy a végső csőhossz meglegyen. Aztán ha minden a helyén, fel lehet pöttyinteni. Ha még továbbra is van búgó hang, be kell mérni a frekit és építeni egy Helmholtz rezonátort (á'lá sörösüveg). XD
Hát oké....
Akkor tessék, az end correction résznél találsz olyasmit ami ide kell, ha nagyon elméletezni akarsz XDDD
SD12-09-2024 17:59:59 //
36999
levágok otthon két 50ft-os sörösdobozt:D
Bár az lehet nem fékezi meg:D
SD12-09-2024 17:58:57 //
36998
Én úgy elméleti fizikuskodom:)
Jönnek a lökéshullámok a motor felől, kb. mint az optikai kábelben a fény, pattog.
A dobnál mindenképp abszorbeálódik, ezért a dob után lévő cső kimeneti nyílásánál,
180 fok irányban elindul (ez valóban minél hosszabb annyival iránítottabb már), ha kilépésnél közeli alkatrészt talál, esetleg saját frekvenciával akkor erős doboz hangot produkál a kaszniban, ez egy ideig, és egyétől függően lehet wow, de fárasztó is.
A kipufogó vég lökösön kívül vezetése azért tűnik jó megoldásnak mert így nem tudja berázni a kasznit, csak a gumi tartókon keresztül illetve amit maga a dob és a cső rezgése kelt.
Ha a vége felé vastagodik a cső, az hangosít. Hogy mennyit, az teljesen kísérleti dolog, de tapasztalat. Igaz még Waresz érából, de akkor volt leghalkabb ha állandó keresztmetszeten és hosszan jött a gáz a végdobból.
G-MANN🍀12-09-2024 17:17:31 //
36996
Sziasztok!
Amennyiben valakit érdekel maradt 2db Pirelli P ZeroAR 225/40 R19 defekttűrő nyári gumi, első kerekekkel, kb 5 mm lehet a profil. 2021-es gyári szerelés volt.
Üdv.
Csaba


Nagyon szépen köszönöm a gyors segítséget!
Shadin12-09-2024 16:11:58 //
36994
A holnap reggeli indítás 90 mp-ét még felveszem.
Shadin12-09-2024 15:59:38 //
36993
Valóban :-) Ha levágja valaki a gyári végét, akkor lehet akár verbális tuning is belőle :-)
A bajom az, hogy nem akarok kilógatni egy am. brutál véget aminek más a szöge.
Olyasmi felé hajlok, hogy egy
ilyesmi véget teszek rá a gyári kamugyűrűn belülre a megfelelő letörésre korrigálva.
SD12-09-2024 15:49:04 //
36992
Az eredeti kipunál ez lehet tuning is, mert így csinálnak egy kis hangot agyon halkított autónak:)))
Másik ilyen zajforrás szerintem a hátsó csomagtartóban lévő műanyag teknő, mert az kb. semmit nem szigetel.. de ha vég kivezetődik az már ha leveszi az infra tartományban búgó hangot, akkor az állaaatt:)))
SD12-09-2024 15:47:08 //
36991
NA ez már valami!!! Sounds like a plan:)))
Örök hála ez a kísérlet nagy lépés az alfás nemzedéknek:)))
Shadin12-09-2024 15:14:31 //
36990
"Készítettem videót is a módodosítással, hangos videót nem csináltam, de a szignifikáns a különbség"
Ha valaki megnézi az albumot akkor az utolsó (második?) videó az eredeti állapot, sajnos nem jön át az a zavaró dünnyögés amit eltompít a csőhosszabbítás.
Shadin12-09-2024 15:05:36 //
36989
Végeztem egy kis kísérletet és megállapítottam, hogy a Remus a vége rövidsége miatt valóban a lökhárítóba röfög, de nem kicsit.
Így már azt is el tudom képzelni, hogy visszaörvénylik a kipufogógáz és egy esetleges tömítetlenséh miatt az utastérbe is be tud jutni, pláne ha a lehúzott ablakkal még segítünk is neki. Bár én ilyet nem tapasztaltam, de párom érzékeny ilyenre és a Giulia-ba állandóan fáj a feje. Nekem is elég gyakran, még a Remus előtt is.
A teszt igazolta, hogy a meghosszabbított cső a zavaró rezonálósabb alapjárati ill. hidegindítós dúsítós üzemben jelentkező hanghatás nagy részét elnyomja, ill. jelentősen csökkenti.
A kipufogó vége a díszkarika tetején mérve 14 cm-rel beljebb végződik:
Készítettem videót is a módodosítással, hangos videót nem csináltam, de a szignifikáns a különbség.
link
ui.: SD! Must have egy gusztusos vég!
Shadin12-09-2024 14:07:10 //
36988
Gyárit innen pl.:
1
2
Am meg talán innen:
1
2
3
Sziasztok!
Gyors kérdés. 2.0 benzines Giuliához, Stelviohoz hol vennétek motorolajszint érzékelőt?
Shadin12-09-2024 08:25:14 //
36986
👍
SD11-09-2024 22:23:10 //
36985
kipufogó tuning?:)
Shadin11-09-2024 20:35:24 //
36984
SD11-09-2024 19:09:18 //
36983
De ha a házán ott a púp felül mi lenne benne? Persze elég drága sorsjegy:D
Na annyit megtaláltam, hogy a MY21-es nyitott difijén lévő kódszámon Eu6 Final Q4 difi is van, tehát jó eséllyel féltengelyt nem kell cserélni.
Shadin11-09-2024 17:44:34 //
36981
A felső az a biztosan nem Q2,
az alsó meg vagy ez vagy az :-(
From ePer for Giulia - in bold you have LSD (939 option code active - mean mentioned and without !):
for 2.0 AT8 cars:
55274955 KW147 + 531 + TTRWD + CAMAT
55274951 KW147 + 939 + TTRWD + CAMAT == Mopar 68420735AA
55285032 939 + (ECOCF6, ECOCN6B, ECOCN6D, ECOE6D)
46350559 939 + (ECOCF6, ECOCN6B, ECOCN6D, ECOE6D, ECOUL125)
Shadin11-09-2024 17:24:46 //
36980
Egyik sem az :-(
Én meg azt olvastam hogy vékonyabb a Super féltengelye bizonyos évjárattól. Tippem szerint amikor megszűnt a Superhez a performance package.
Shadin11-09-2024 14:50:38 //
36977
Más cikkszámon van a féltengely is, de állítólag ua.
eBay-en december óta nincs elérhető áron LSD, pláne nem 130-ért :-)
SD11-09-2024 14:07:48 //
36976
Abay-en láttam ilyen 130 körüll.. meg nem tiszta hogy kell-e hozzá másik féltengely is?
Shadin11-09-2024 13:52:43 //
36975
Van egy eladó LSD (46350559) egy lengyel csoprtban 240-ért plusz szállítás...
Figyelj, az AI prompt kb. az volt, hogy rajzolj nekem egy Alfa emblémás, pajzs alakú Alfa hűtőmaszkot, amit ötvözz a Rotschildekre jellemző elemekkel :DDD
SD11-09-2024 10:48:24 //
36973
Hogy sikerült generálni ezt? nekem a ChatGPT lefagyott mikor megkérdezdem:D
SD11-09-2024 10:43:38 //
36972
Még mindig bénán írtam: Rothschild na:D
És amúgy egy vöröspajzs nevű fogadóban bérelt anno a család lakosztályt és onnan ragadt rájuk a név:D
SD11-09-2024 10:42:11 //
36971
Annyi hogy bénán írtam, mert az RotSchild de ássz!:D
RotShield:

SD10-09-2024 11:53:59 //
36968
Akkor kell csinálni ScudettoRosso aka RotShiled találkozót is :D
Ez valójában egy Bilderberg-csoport találkozó volt, csak álcázva :)))
SD10-09-2024 10:32:38 //
36966
Mi ez az elitista kirekesztő Q találkozó:))) Mert hogy nehogy lemaradjatok a Veloce meg Dízel giuliák mögött?:D:D:D
Megnekergesselek kakucson megint:D
A TS-nél meg 100e - és volt itt Cartárs aki 160e felett nehezményezte hogy "Már cserélni kell?" :-)
Shadin09-09-2024 20:41:11 //
36963
Lehet. A Giuliettánál én néztem be ugyanazt mint Shadin XD
De ott is a 30e alatt ott a 48 hónap rublika. Na mindegy. Az 1.4-nél 30e, a 2.0-nál 60e. Nekem soknak hangzik.
Nem véletlenül nincs a könyvben, semmi értelme sincs az évtől függésnek.
Félreértés lesz.
Mi megy tönkre a gyertyában az állásban? Ellenben az átugrott szikrák koptatják az elektródákat, az viszont km-t jelent.
Az TS-ben tizenvalahány év után cseréltem, semmi bajuk se volt. A fater Fordjában is 16 év után lett cserélve.
Elnézést ne kérj, lényeg hogy ezek szerint ajánlott 4 évenként a gyertya is. Ha Csaba javasolta, neki hiszek :-) Reálisabban hangzik mint az évektől független 60e (nálam az 6 év).
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.