Forum >> 156

Abarai09-09-2014 12:27:38 // 146703
Gratula mindkettőtöknek! :)
dev16609-09-2014 10:29:23 // 146702
az előző hsz.-emben felsorolt hibatípusok egyike sem jár semmilyen hibakóddal, csak a legvégső stádiumban. pl LMM-nél, amikor a mért érték kívül esik a hihetőségi tartományon, akkor beírja az ECU az LMM hibát, de jóval előtte már érezhető, h durván kormol a gép, akadozva és erőtlenül gyorsul, fulladozik, stb. A sok korom meg előbb utóbb más alkatrészeket is hazavág (turbógeometria, szívósor, EGR szelep, EGR csövek).

Mielőtt bármit is teszel, naplózd FES/MES-sel az összes lényeges válozót és így később össze tudod hasonlítani az LMM tisztítás utáni és előtti LMM pontosságot.
Rolee4609-09-2014 07:41:05 // 146701
Megkerdem majd itt kint is a kulcs arat kivancsi vagyok mennyi lesz.az ebay-en van tobb hirdetes csak meg nem tudom pontosan melyik jo.
Rolee4609-09-2014 07:34:33 // 146700
Koszi Gergo!mar keresem is mert hetvegen szeretnem cserelni.Jani baratom is megtalalta az Alfajat.most indulnak erte.
Abarai09-09-2014 05:29:31 // 146699
A TRW lengőkarok még nem okoztak csalódást. Kulcsot másolni Pápán tudnak, de asszem, nálad az nem játszik. Alfa kereskedésben is vehetsz, de gusztustalanul drága. Nekem 80 ezer körüli árat mondtak, annyiért meg nem kellett.
Abarai09-09-2014 05:25:49 // 146698
Hazafelé én is azon filóztam, hogy mit hozhazzam volna el belőle. :D
Abarai09-09-2014 05:24:36 // 146697
Amit mindig is akartam: facelift előtti (na nem sokkal, 2002-es), kéziváltós, V6-os 156-ot.
Annak idején ehelyett lett faceliftes JTS Selespeed, amit imádtam ugyan, de mindig motoszkált a fejemben, hogy lenne 156, amit még jobban szeretnék. Most lett. :)
redbull9009-09-2014 00:41:51 // 146696
én cseréltem lmm-et is de utána is dobta a hibát aztán map tisztításra kelt életre.
ja meg egyik vákum csövem elvolt repedezve ami szabályozza a turbo geometriát.
zalan08-09-2014 23:27:26 // 146695
Hi! köszi hogy írtál - laikusként- a felső turbó csövet néztem alsót még nem, de egyszer már volt mind a kettő kiszakadva, elég jellegzetes hangja van! Azért reménykedek, és azért is kérdeztem h az LMM-nek van e hibakódja mert nálam nincs semmi, és hátha még csak tisztítani kell!
dev16608-09-2014 23:20:01 // 146694
MAP szenzorral amúgy a legritkább esetekben van baj, annak ellenére, h vastag olajos koksz borítja, sokkal inkább az LMM-mel, amit nagyon rövid élettartamra terveztek a Boschnál. Ha rosszul mér két dolog segíthet: új LMM vagy tisztítás, de kizárólag LMM tisztító spray-vel. a féktisztító hazavágja és pár nap után rosszabbul fog mérni mint valaha. Hosszú távon csak a csere segít, de ha megengedsz egy javaslatot, ne Bosch-t vegyél, hanem Pierburg-ot. A Bosch LMM-eknek nagy a minőségi szórása, simán lehet selejtes köztük, a Pierburg viszont már nagyon sokunknál bevált és nem mellesleg fele annyiba kerül.

ami még eszembe jutott, az a lyukas turbócső, amiatt is kormolhat a kicsike, ha elszökik a turbónyomás.
dev16608-09-2014 23:05:37 // 146693
Nálam ugyanennek a hibajelenségnek az oka a turbó egy bizonyos alkatrészének kopottsága volt, fel kellett újítani (2.4 JTD 100kw). Persze, ha FES/MES nagyjából egymást fedő görbéket hoz a boost pressure-re és desired boost pressure-re terhelésváltáskor és tartós emelt fordulaton, akkor nálad más lesz a gond. Egy JTD ha mindene rendben van, csak hirtelen terhelésnöveléskor és nagyon magas fordulaton (3500 felett) kormolhat, akkor is csak egészen szolidan. Az alacsony fordulaton jelentkező korom 1 vagy több érzékelő vagy beavatkozó nem 100%-os állapotára utal (LMM, MAP, EGR szelep, kompresszor lapátok, turbó geometria, injektorok, nagynyomású, stb.). Ebben az a jó, hogy a FES/MES-sel ezek nagy része vizsgálható.
zalan08-09-2014 22:51:38 // 146692
Ja igen és nincs kiszakadva, bár még csak a felsőt néztem!
zalan08-09-2014 22:50:55 // 146691
okés köszönöm map-t is megnézem a héten!
csak le lett falazva nem lett kiírva, ami okozhatna a problémát de 2 évvel a falazás után ...

igen igen lomha és kormol valamikor kicsit valamikor nagyot de mindig kormol!

de hiba kódnak nincs semmi jele mondom csak az egr, és a izzítógyertya... egyedül ezek az említett értékek utalnának az lmm-re

Akkor neked a map szenzor megtisztítása megoldott mindent?
redbull9008-09-2014 22:36:11 // 146690
Kormol tehát a motor nem kap elég levegőt gázolaj nem ég el rendesen...
A cooler csöved nincs kiszakadva?
A mapszenzort is tisztísd meg ne csakk a lmm-et nekem ez volt a gondom h nem ment a kocsi csak füstölt meg olyan volt mint egy szívó dízel...

ilyenekre tudok gondolni.

Egr ki is lett írva vagy csak le lett falazva ??
zalan08-09-2014 22:02:04 // 146689
ja igen én azok a jelenségek amiket sokan írtok az lmm-re, nem rángat nem ingadozik az alapjárat!
A szerelőm ránézett ma két értékre amint az lmm produkál azt mondta hasonlónak kellene lennie de nálam ha gázt nyomtam 3x-4x nagyobb volt az egyik! (remélem nagyjából érthető amit leírtam:))
zalan08-09-2014 21:36:23 // 146688
háát még mindig sajnos egy hónapja. nincs erő jön egy pici 2800-3000 környékén akkor kormol mint állat de lomha. Üresben lassan pörög fel a motor.

Turbó tölt vákum van, túlnyomás szabályzó jó. Gépre rá lett kötve EGR meg izzitogyertyát ír. EGR két éve kb le lett falazva, de holnap visszacserélem az alátétet, meg kitisztitom az EGRt ... meg sztem az LMM is ...

kaptam tippeket katalizatorra meg ..
redbull9008-09-2014 21:25:57 // 146687
mit produkál az autó? vagy mit vettél észre?
zalan08-09-2014 21:00:33 // 146686
Tehát ha mondjuk lmm gyanús a dolog de a hiba kód nincs akkor elképzelhető, hogy csak tisztításra szorul nem cserere ?
Rolee4608-09-2014 20:59:27 // 146685
Az uj gepemen lesz javitani valo erdekelne,hogy az elso futomube melyik markat javasoljatok ill sajna egy kulcsot kaptam hozza hol vegyek es hol vagy hogyan lehet bekodolni?
Rolee4608-09-2014 20:54:44 // 146684
Az ido jo gyogyszer csak most minnel tovabb tart annal rosszab.
pdudas08-09-2014 20:38:46 // 146683
En amiota szethuzgaltam a motorterben az ECU-nal es a 4 lambda szondanal levo csatikat es megfujkaltam jol Kontakt WL nevu lemosoval azota nem rangat az alapjarat.
Igaz az egyik lambdam halodik - kb hetente kiirja az MCSF-et, de ez egyelore nem gaz.
Az auto kvazi hibatlan. Nem durrog, nem rangatozik az alapjarat.

Szerintem valami mocsok kontakt hibaval alssz te is szemben (ha nem valamelyik trafo gazos)...
redbull9008-09-2014 20:29:42 // 146682
általában igen!
zalan08-09-2014 20:10:06 // 146681
Sziasztok! Ha esetleges lmm probléma lenne a kocsinál annak lenne hibakódja?
indi6908-09-2014 19:05:32 // 146680
Üdv. hol lehet Pesten jó áron ts-be gyertyát venni? Első indulásra rángat és prüszköl, aztán pár perc melegítés után szépen kisimul. 50000km sampipi van benne 30000km futás teljesítménnyel.
Rolee4608-09-2014 18:51:19 // 146679
Ismerem az erzest.en is csak szombaton erek haza.addig csak a kepet nezhetem.bakker legalabb a konyoklot magamal hoztam volna.
Roll198308-09-2014 18:48:32 // 146678
Nem sokáig voltál Alfa nélkül. Mit vettél?
Trombozis08-09-2014 18:28:56 // 146677
Sziasztok!

Tudnátok durrogásban és a rángatásban segíteni? Már annyit böngésztem, hogy szétpukkad a fejem. Cseréltem a trafó alatti bizbaszokat, mert azok szét voltak égve, a blogomban ezt lefotóztam akkor (trafósort nem - tudom valami oka van, hogy olyan lett). Pár napig tökéletes volt és most megint elkezdte a buziskodást. Nagyon unom. De most nem látszik semmi égés ezeken a szarokon.

Kérdésem az lenne, hogy trafó vagy lambda? A lambda az nem Bosch, hanem Denso. Megfelel-e vagy az is okozhat ilyen durrogást, amikor áll pár órát a kocsi. Szar jelet küld, stb, stb.
Vagy trafó? Az a baj, hogy ötletem sincs, hogyan mérjem ki vagy köszüböljem ki az egyik vagy a másiknak a hibáját. Tudom, cseréljem mind a kettőt, de szerintem ez túlzás lenne.
FES/MES semmi okosat nem mond...még, hogy okosat, semmit sem és nem azért, mert nem tudom használni. :D

Minden ötletet elfogadok. A hülyeséget is, mert legalább van min agyalni. :)

Köszöntem!
Abarai08-09-2014 17:12:28 // 146676
Én meg félórája foglalóztam a V6-ot. Talán még a héten haza is vihetem. Múlik a depresszió. :)
pmolnar08-09-2014 16:43:15 // 146675
Írtam nincs hová rögzíteni...ja rövid is tehát mégse sw így tárgytalan
redbull9008-09-2014 10:37:04 // 146674
Sikaflex :)
pmolnar08-09-2014 09:56:01 // 146673
Küszöbre nana:)
pmolnar08-09-2014 09:54:43 // 146672
Hali sw-re tennék spoljert fel, de a kassxnin
nincsenek fulek. Akkor ragasztani lehet csak?és milyen ragasztoval?
Köszi
Rolee4608-09-2014 07:29:28 // 146671
Köszi.De ùgy volt csak nem birtam tovabb varni.Jani baratom ma is megy megnezni egy masikat.nala all meg az enyem is 1-2hetet mert ma jelenti ki a tulaj en meg csak szombaton erek haza.Meg nem tudom mikor tudom a rendszamot intezni ra.Meg a futomube is van javitani valo.
Abarai08-09-2014 04:47:34 // 146670
Gratula! Nem úgy volt, hogy nem te veszel autót? :D
Rolee4607-09-2014 23:33:45 // 146669
Remélem mielöbb hazatalál a másik!
Rolee4607-09-2014 23:31:00 // 146668
Üdv Cartársak!!
Rolee4607-09-2014 23:27:23 // 146667
Ne szomorkodj!Én meg olyan boldog vagyok,hogy nyúlat lehet velem fogatni,mert két hosszú év után újra ALFÁBA ülhetek.Ma megvettem életem elsö 156át!
Abarai07-09-2014 20:15:50 // 146666
Szomorú vagyok. Ma elment a háztól az Alfám. :(
Szabeee07-09-2014 13:50:01 // 146665
méreteiben mekkora cooler ez? :)
szasza(SW)06-09-2014 21:53:02 // 146662
Sziasztok!
Kilyukadt a felső turbó csövem.Be toldanák egy fém csövet.Tudja valaki pontosan milyen átmérőjű csövet keresek?
Kócosw06-09-2014 21:22:01 // 146661
Csinos.érdekelnének majd a tapasztalatok is.
LacUS06-09-2014 20:04:42 // 146660
Szóval kész lett a nagy mű, a teljesítményről még nem kaptam beszámolót, valószínűleg még Kollár féle hangolás lesz. És akkor a képek:












Szabeee06-09-2014 12:35:03 // 146659
én nagyon meg vagyok elégedve az 5 hengerrel.... bár én egyáltalán nem pályázok sokat, sajnos.... de a gyári 385 Nm és 129 kW nagyon meggyőző :) a fogyasztással sincs gondom, nyáron AC menet-jövet kb. 950 km volt, végig klímázva, pályán 130-170, pesten dugó és így jött ki a fogyasztás 6,3 literre...
Balage1506-09-2014 12:00:00 // 146658
Sziasztok. Autóvásárlás előtt állok és mindenképp 156 SW JTD faceliftet szeretnék min. 2004-és évjáratot. Az lenne a kérdés hogy 1.9 jtd 16v vagy 2.4 jtd 20v? Megoszlanak a vélemények a 2 motorról, ezért kérdezem hogy mit javasoltok, kinek mi a tapasztalata? Nagyon sokat autópályázok, én a 2.4 20v motorra gondoltam, most egy 1.9 jtd 8v-vel járok. Ez is bírja szépen, de a 6 gangosok tudtommal kevesebbet forognak. Előre is köszönöm szépen a válaszokat.
pdudas05-09-2014 22:31:25 // 146657
Koszonom, mar instalalom is.
En egyebkent pont a jobb also lambdara gyanakszom - annak a hovedo burkolata kicsit viseltes. Pedig nem er hozza a kipuffogohoz vagy a hovedo pajzshoz.
Majd szerelo megnezi - ha tartosan megmarad akkor ugyis cserlni kell.
Vagy lehet ezt tisztitani?
Dante05-09-2014 22:19:06 // 146656
Bank 1 - ha szemben állsz a motorral ezek a bal oldali kat.-nál lévő szondák (vezérlés felőli oldal)
Bank 2 - szemben állva a jobb oldaliak

"senso xr":
1. szonda - katalizátor előtti
2. szonda - kat. utáni szonda.

Torque pro helyett ajánlom az alábbi progit ha telefonról akarsz hibakódokat nézni:

http://www.alfaobd.com/download.html (van ingyenes demo verzió)
pdudas05-09-2014 21:39:15 // 146655
P0139 Powertrain O2 sensor circuit slow response (Bank1 sensor2)

Ugy nez ki ez megmarad. Pending-kent.
Melyik lambda ez?
Also/felso/bal/jobb?
pdudas04-09-2014 19:11:48 // 146654


No kiolvastam az uj OBD interfesszel a Torque Pro segitsegevel.

P0352 Ignition Coil 'B' Primary/Secondary circuit.
P1172 Powertrain
P0100 Mass or volume air flow circuit
P0139 Powertrain O2 sensor circuit slow response (Bank1 sensor2)

Az elso 3 Current, a negyedik pending fault. Ezek ellenere a MCSF nem aktiv (nincs hibajelzes).

A kettes gyujtotrafora mar gyanakodtam - biztosan volt misfire. Miota megfujkaltam az ecu kabelkoteget azota nincs egyenetlen jaras. Meg a 100-as benzin is segitett szerintem. Koszi a tippet forumtarsak!

P1172: szerintem uzemanyag nyomas lesz. Akkor jott elo a hiba mikor eros bal kanyarban kb 40-rol harmasban kigyorsitottam kb negyed tankkal. Szerintem ellottyent az uzemanyag. Ujrainditasra elmult.

P0100 MAF senzor. Hetfon reggl lehuztam a kabelet jaro motor mellett - csak hogy lassam valtozik-e valami. Semmi valtozas. Egy ora mulva azonban az addig aktiv MCSF elmult. Kontaktos lehetett a csatija? Egyik muanyag fule hianyzik (egyik oldalon).

P0139 A katalizator utani (jonn oldali csovon ulo) lambda szonda hovedo kabelezese elegge szet van foszolva. Nem er hozza sem a kipuffogohoz, sem a hovedo pajzshoz, de fentrol latszanak a szalai. Elobb-utobb ezzel valamit kezdeni kell - de szerintem ez csak alulrol szedheto le... Erdemes lenne valami aluminium hovedo szalaggal korbe tekerni? Van jobb megoldas?

Mit javasoltok? Hibakod torles es figyeljem visszajon-e barmelyik fenti hibajelzes? Mert most az auto hibatlan. Nem durrog (misfire), szepen egyenletesen jar, jol huz, nincs hibakod.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.