Forum >> 156
szasza(SW)30-07-2011 21:33:26 // 122153
Ja a kicsit kifelejtettem vele vagy un 5-en:)
szasza(SW)30-07-2011 21:32:27 // 122152
Mi is pedig a fiam nagyobb nálam a lányom akkora mint asszony.Na most viszont már van kutyánk is.Így idén meglesz a teszt,hogy ő is befér-e:)Ha nem ,akkor kell nekem is box:)
ystuc30-07-2011 21:26:47 // 122151
Mi 5-en elfértünk az SW-ben... Box nélkül. :-)
szasza(SW)30-07-2011 21:18:42 // 122150
Négyen nem fértek el?Viszed magaddal a lakást?:)
Elég méretes,de ezt szerintem neked kell eldönteni:)
Elég méretes,de ezt szerintem neked kell eldönteni:)
dfg (Tanárúr)30-07-2011 21:05:13 // 122149
sziasztok.
nyaraláskor kiderült, hogyha már 4en leszünk, akkor nem fogunk elférni az 56-ban. megoldást jelenthet egy tetőbox, érdekelne, kinek milyen tapasztalatai vannak ezzel kapcsolatban.
a másik kérdés, hogy ez nagy rá szerintetek? olcsón ideadná a kolégám, rádaásul van hozzá egy audi A4 tetőcsomagtartó(benne van az árban), amit természetesen azonnal eladnék:

bocsi a kép minőségéért, valami nem passzol a telefonommal.
nyaraláskor kiderült, hogyha már 4en leszünk, akkor nem fogunk elférni az 56-ban. megoldást jelenthet egy tetőbox, érdekelne, kinek milyen tapasztalatai vannak ezzel kapcsolatban.
a másik kérdés, hogy ez nagy rá szerintetek? olcsón ideadná a kolégám, rádaásul van hozzá egy audi A4 tetőcsomagtartó(benne van az árban), amit természetesen azonnal eladnék:

bocsi a kép minőségéért, valami nem passzol a telefonommal.
Taxi33™30-07-2011 20:30:40 // 122148
Szia! Nekem az alapjárati motort és az alapjárati jeladót is cserélték. De elvileg már az egyik is okozhatja. Nekem hibát írt ki mindkettőre a gép.
Petya 15630-07-2011 20:11:16 // 122147
Sziasztok! Szeretném megkérdezni tudna e nekem valaki segíteni abban hogy mitől lehet az hogy az autóm motorja 800 és 0 fordulatszám között ingadozik ha üresben gurulók meg ha alapjáraton jár a motor. Ha valakinek is volt már ilyen problémája és tudja hogy mitől lehet ez . Kérem segítsen! Előre is köszönöm !
GTPeti30-07-2011 19:24:24 // 122146
zalan30-07-2011 19:11:48 // 122145
ezer köszönet, és még értettem is miről beszélsz ennek örömére :) 22:00körül átnézem a kocsit :) reggel itt vannak a többi kérdések :) :)
GTPeti30-07-2011 19:06:27 // 122144
Nyugodtan menj 1500as fsz-al, az önmagában nem árt. Alapvetően minél alacsonyabb a fordulatszám, annál kevesebbet fogyaszt egy motor. Ez sem mindig igaz, mert tapasztalataim szerint a 130-as és 150-160-as tempó között alig van pár deci eltérés a fogyasztásban. (Vagy még annyi sincs.) Ennek az az oka, hogy nagyobb terhelésnél megemelkedig a befecskendezési nyomás, ezáltal javul a porlasztás hatásfoka is. (Persze az injektorok az alacsony nyomást szeretik, de ha nincsenek agyonhajtva, akkor azért elvannak. Max nyomáson amúgy 80óra az élettartamuk, legalábbis egyes Mercedes injektoroknak. Ezt a régi Carlsson-os kollégámék mérték le. Ez csak érdekesség volt, józanul használva sokáig élnek. Persze egy Bosch Dízelszervízben mondjuk 200ekm-nél leelenőriztetni ezeket nagyon bölcs dolog.)
Ahogy írod, az a lényeg, hogy ha erősen gyorsítani akarsz, akkor inkább kapcsolj vissza (min. kettesbe). Városban 2000-es fordulatszám körül remekül el lehet autózni.
Padlózáskor összenyomódnak az DMF (kettőstömegű) rugói, ez igénybevétel, de erre csak "a nem meghajtás" az orvosság, ami persze irreális elvárás lenne. A másik dolog, amit nem szeret, az az 1500 körüli padlózáskor fellépő rángatás. Ezt méginkább kerülni kell.
SZVSZ pályán, hosszútávon max. 3000es fsz-szal célszerű menni. Ha 6seb váltód van, akkor ez legalább 160kmh-nak felel meg.
Ahogy írod, az a lényeg, hogy ha erősen gyorsítani akarsz, akkor inkább kapcsolj vissza (min. kettesbe). Városban 2000-es fordulatszám körül remekül el lehet autózni.
Padlózáskor összenyomódnak az DMF (kettőstömegű) rugói, ez igénybevétel, de erre csak "a nem meghajtás" az orvosság, ami persze irreális elvárás lenne. A másik dolog, amit nem szeret, az az 1500 körüli padlózáskor fellépő rángatás. Ezt méginkább kerülni kell.
SZVSZ pályán, hosszútávon max. 3000es fsz-szal célszerű menni. Ha 6seb váltód van, akkor ez legalább 160kmh-nak felel meg.
Piritu - 1.000.00030-07-2011 18:43:35 // 122143
Általános irányelv, hmmm... nem egyszerű. Talán annyi, hogy amit a motor erőlködés és remegés nélkül csinál, az nem árt neki.
A példánál maradva, ha 1500-as fordulattal mész országúton semmi gond, lepadlózáskor már érezhetően remeg, aminek a kettős tömegű nem örül. Peti majd többet tud mondani a jtd-s tapasztalatokról.
A példánál maradva, ha 1500-as fordulattal mész országúton semmi gond, lepadlózáskor már érezhetően remeg, aminek a kettős tömegű nem örül. Peti majd többet tud mondani a jtd-s tapasztalatokról.
zalan30-07-2011 18:38:15 // 122142
na akkor tőled is megkérdem, milyen fordulatszámmal érdemes vezetni meg hogy mik a tippjeid, első diesel autom azt vettem eszre ha jol fogyaszt ha alacsonyabb fordulatszammal megy de erzem h kuszkod .. vagy most akkor mit nem lehet 1500 menni azt lehet csak erre inkabb valtsak vissza ha gyorsulni akarok mint padlozni vagy hogy ?
Piritu - 1.000.00030-07-2011 18:34:42 // 122141
Lehet hogy Hawai, nálam viszont bejött. 2000 alatt nem nagyon használva 183ezerrel még az eredeti kettős tömegűvel adtam el úgy, hogy ebből 53 ezret ment 165 LE körülre "húzva" a motor :-))
A 159-en van turbónyomás mérő ( a teljesítménnyel arányos értéket mutat) és nagyon sokszor meglepődöm, hogy viszonylag lájtos esetekben is (pl, szembeszél széllökésekkel) milyen magas nyomással megy a Vas, mennyire "dolgozik" a motor.
A 159-en van turbónyomás mérő ( a teljesítménnyel arányos értéket mutat) és nagyon sokszor meglepődöm, hogy viszonylag lájtos esetekben is (pl, szembeszél széllökésekkel) milyen magas nyomással megy a Vas, mennyire "dolgozik" a motor.
zalan30-07-2011 18:28:31 // 122140
akkor azt ird már le, mert sosem volt diesel autom h milyenfordulatszam az idealis foygasztas szempontjabol mint motor szempontjabol minden mindenbol milyen fordulatszam
GTPeti30-07-2011 18:20:56 // 122139
Az, hgoy 1500as fordulatszámmal mész, vagy 1500-nál lepadlózod, az azért nem ugyanaz. Előbbi esetben Hawai van a kettőstömegűnek. B)
Piritu - 1.000.00030-07-2011 18:09:46 // 122138
"általában 1500 körül forog a motor " - a kettős tömegűnek ez a legrosszabb, ilyenkor kapja a legnagyobb igénybevételt :-((
Még egy rossz hír: 30.000 ezer egy kicsit sok, de 30 ezer meg egy kicsit kevés a rendbe hozatalára a kettős tömegűnek :-((
Még egy rossz hír: 30.000 ezer egy kicsit sok, de 30 ezer meg egy kicsit kevés a rendbe hozatalára a kettős tömegűnek :-((
Trombozis30-07-2011 18:05:16 // 122137
...mássz alá és kopogtasd meg. :-) Ha úgy nem csörög, akkor egy lehetőség kihúzva. :-)
Trombozis30-07-2011 18:04:43 // 122136
Nem lehet, hogy a katalizátorod adja ezt a hangot? :-O
zalan30-07-2011 16:13:11 // 122135
ezt leirnad nekem jo reszletesen, h hogy gyilkoltad :) ??? nagyon reszletesen :)
_ÁRPÁD_30-07-2011 16:10:39 // 122134
"gyilkolni" lehet kis sebességnél is. sajnos én is úgy jártam még amikor megvettem ezelőtt pár éve.... tetszett hogy húúúz és béna voltam. (lehetne szépíteni de nem teszem) 1-ből raktam 2-be és "FALÁBÚ"voltam, azóta csörög. Alapjáraton és leállításnál.
zalan30-07-2011 16:00:48 // 122133
Nem megmondom őszintén kevésszer hajtom meg, mert nem esne jól egy 30.000 ezres csekk ... általában 1500 körül forog a motor de lehet meg alább ha nem sietek és nem szoktam akkor nem hajtam de valalmikor kifordulok magambol .... nem lehet h az alacsony fordulat hozza ki belole ? Nem mindig csörgött és nem is mindig csörög mittomen 10 inditasbol 4x ami kb tenyleg 1mp és vege ...
_ÁRPÁD_30-07-2011 15:54:01 // 122132
A csörgés jelentkezése előtt nem "gyilkoltad" egy kicsit? ...mert én gyanakodnék a kettős tömegű lendkerékre... de ez csak gyanú :-)
Poló30-07-2011 15:41:05 // 122131
3 liter elég bele. A maradékot meg felöntöd ioncserélt vízzel. Nem érdemes játszani a hűtőfolyadékkal, mert az keni a vízpumpát. Lehet, hogy a tescós is állja a fagyokat, de lehet annak nincs kenőhatása. A fagyállóságot tudod mérni a műszerrel, de azt nem, hogy ken -e rendesen. Érdeklődj Ofinál, hogy mennyiért adja a fagyállónak literjét, mondd neki, hogy Alfaamore tag vagy, akkor kapsz kedvezményt.
Zselé30-07-2011 15:39:29 // 122130
ez télen volt, akkor a csere után a szerelő töltötte fel fagyállóval, azóta egyszer láttam, hogy kéne bele kb. 3 deci még, akkor sima ioncseréltet tettem bele
GTPeti30-07-2011 15:39:03 // 122129
Mostanában sokan a piros Tutelát preferálják. Nem olcsó, viszont a hűtő szeretni fogja.
zalan30-07-2011 15:36:51 // 122128
hutoviznek a gyarit teszed be, vagy sima ioncserelt vizet vagy van ennel valami speckosabb ??? mert a gyart neztem vagy 2000 literje
Zselé30-07-2011 15:31:08 // 122127
Ezzel nekem is volt problémám, én cseréltem is termosztátot, de azért, mert a középső vonalnál alig ment feljebb, és ha nem volt terhelés, lejtőn képes volt teljesen kihűlni.. A termosztát csere után már eléri a 90et, bár nem pont rááll, kicsit alatta marad normál használatnál, ha pedig sokáig padlózom az autópályán hegynek fel, akkor picit fölé megy.
Nekem is lassan melegszik, főleg most, hogy hűvösebb az idő, érezhetően még lassabban, azt mondták ez normális..
Nekem is lassan melegszik, főleg most, hogy hűvösebb az idő, érezhetően még lassabban, azt mondták ez normális..
GTPeti30-07-2011 15:30:09 // 122126
Nyugi, a JTD-nél tényleg sokáig tart, míg eléri az üzemi hőmérsékletet. Az viszont nem lenne meglepetés, ha egy 2003-as autónál csereérett lenne a termosztát.
Poló30-07-2011 15:25:53 // 122125
Dízellel nincs tapasztalatom, de ha az 50 és a 90 közötti vonalkát eléri, az akkor 80 fok (logikusan 70 lenne, de nem, az ott 80 fok). Ha azt a vonalat eléri, akkor én nem foglalkoznék vele, ha jól tudom, a legtöbb JTD hőfoka nem megy feljebb.
zalan30-07-2011 15:20:27 // 122124
Na akkor még egy kérdés :) gondolom a termosztát rossz ha nem megy fel a mutato 90 fokra általában ha sokat mászkálok avárosba akkor felkúszik lassan de nem siet de ha hosszu tavon megyek akkor csak elocsikig. Akkor itt szar a mutato berendezes de normalisan forr fel a hutoviz vagy a mutato jo es a hutoviz nem melegszik fel, ez csak termosztat cseres vagy lehet a hutoviz keves benne vagy hasonlo?
Poló30-07-2011 15:07:39 // 122123
Nem biztos, hogy orvosolja ezt a csörgős problémát. Mindenki azt fogja mondani, hogy cseréltess szíjat, görgőt stb-t, ha még nem tetted meg. Ha elszakad, akkor az sokba fog kerülni.
Turbódízelnél figyelni kell, hogy amíg hideg a motor, addig ne nyomj padlógázt és ne pörgesd a motor, kis gázadással és alacsony motorfordulattal közlekedj. Ha bemelegedett a motor, a vízhőfok elérte az üzemi hőmérsékletet, akkor már nyomhatod neki. Leállításkor pedig figyelni kell arra, hogy ha meghajtottad, vagy tartósan mentél autópályán, akkor leállítás előtt picit járatni kell alapjáraton, hogy a turbó visszahűljön. Erre 1 perc elegendő.
Turbódízelnél figyelni kell, hogy amíg hideg a motor, addig ne nyomj padlógázt és ne pörgesd a motor, kis gázadással és alacsony motorfordulattal közlekedj. Ha bemelegedett a motor, a vízhőfok elérte az üzemi hőmérsékletet, akkor már nyomhatod neki. Leállításkor pedig figyelni kell arra, hogy ha meghajtottad, vagy tartósan mentél autópályán, akkor leállítás előtt picit járatni kell alapjáraton, hogy a turbó visszahűljön. Erre 1 perc elegendő.
zalan30-07-2011 15:02:20 // 122122
ja és ezt eddig csak most tapasztaltam egy ket napja iditasnal meg leallitasnal, kicsi csörgest meg akkor hallok ha leakarna fulladni pl figyelmetlensegbol 1000 ala engedem a fordulatot, de azt eddig ugy veltem mivel 1000 ala esik ezert ad ilyen hangot ...
zalan30-07-2011 15:01:03 // 122121
de ha cserélek vezérműszettet az orvosolja ezen problémát, vagy ez független és ezt is kell ? mellesleg nem tudod h inditas leallitas elott meddig kell várni vagy kell? h "lenyugodjon" a motor vagy valami ?
Poló30-07-2011 14:57:41 // 122120
Ne haragudj, hogy így ismerten írok neked, de szerintem nem reagált úgy Zalán, hogy így leosszad :D
Csak megkérdezte, hogy GTPeti hozzászólása válasz vagy valami más :)
Csak megkérdezte, hogy GTPeti hozzászólása válasz vagy valami más :)
Poló30-07-2011 14:55:44 // 122119
Csak gyújtásnál csinálja vagy akkor ha megy a motor is? Ha csak gyújtásnál, akkor nem a feszítő az. Viszont ha még nem volt vezérműszíj cseréd, akkor azt mindenképp érdemes lenne megejteni a feszítőjével és görgőjével együtt, mert nem tudhatod mennyi km van benne. És ha sok, akkor bármikor elszakadhat, okozva ezzel 200ezer Ft-os kárt. És a szíjszakadt motorod már sosem lesz olyan, mint volt.
Nekem igaz benzines van, de álló motornál 3 dolgot lehet hallani. Az egyik az üzemanyagpumpa, ráadom a gyújtást és pár másodpercig búg. Ez a hang hátulról jön. Motor leállítása után az alapjárati motor alaphelyzetbe áll, ez 1-2 másodpercig tart, ez a hang elölről jön. A harmadik dolog a fűtés állítómotorja, ez a hang a középkonzol felől jön.
Nekem igaz benzines van, de álló motornál 3 dolgot lehet hallani. Az egyik az üzemanyagpumpa, ráadom a gyújtást és pár másodpercig búg. Ez a hang hátulról jön. Motor leállítása után az alapjárati motor alaphelyzetbe áll, ez 1-2 másodpercig tart, ez a hang elölről jön. A harmadik dolog a fűtés állítómotorja, ez a hang a középkonzol felől jön.
Dévid30-07-2011 14:39:36 // 122118
Ritkán nézel adatlapokat. :)
Dévid30-07-2011 14:38:21 // 122117
Én még mindig kezdő vagyok. :D
Amúgy ez a távdiagnosztika nem igazán korrekt, hallani kellene élőben. :)
Amúgy ez a távdiagnosztika nem igazán korrekt, hallani kellene élőben. :)
GEORGE30-07-2011 14:33:01 // 122116
Egy időben pedig úgy volt, hogy azok fekete-fehérek voltak, de valószínűleg nem mostanában volt :-)))))
Abarai30-07-2011 14:31:36 // 122115
Az a nagyon régi autóknál van, amiket még a háború előtt fényképeztek. :D
zalan30-07-2011 14:31:27 // 122114
ezt orvosolná a vezérműszett csere, vagy az teljesen más? (mert azt is kéne vétel óta nem volt, csak teszem össze rá a lóvét). Ja és ne harapjátok le a fejem ti is voltatok kezdők !! :):)
Abarai30-07-2011 14:30:48 // 122113
Lee-nél már exautó státuszban van. :)
GEORGE30-07-2011 14:22:13 // 122112
Közben látom, hogy a Lee cartársnak a Régi verdája volt :-)))
Nem tudom miért gondoltam úgy, hogy a régi verdáknál nem kéne színesnek lennie a képnek........öregszem már :-)))
Nem tudom miért gondoltam úgy, hogy a régi verdáknál nem kéne színesnek lennie a képnek........öregszem már :-)))
Dévid30-07-2011 14:19:46 // 122111
Talán mivel az adatlap szerint egyiküknél, mint "Régi autóm" van feltüntetve a kocsi? :D
GTPeti30-07-2011 14:17:44 // 122110
Ezt hívják úgy, hogy redundancia. :)))
GTPeti30-07-2011 14:17:11 // 122109
Nem. Ha válasz lett volna, akkor alul látható lennem, hogy "Előzmény ... erre".
GEORGE30-07-2011 14:16:11 // 122108
Nézegetem az online tagokat.....lee-nek és Abarai cartársnak még rendszámra is egyező autójuk van :-)))))
GEORGE30-07-2011 14:07:55 // 122107
Ne haragudj, hogy ismeretlenül írok neked. De úgy látom kell egy kis magyarázat neked, mert az 1 hónapos tagságból még nem nagyon tudhatod, hogy hogyan mennek itt a dolgok.
Szombat van, alig van forgalom itt, azért mert 17 perc alatt nem írtak választ még nem kell így reagálni.
Lehet, hogy egy hét múlva se kapsz választ, de az azért lesz mert senkinek sincs érdemes ötlete, nem pedig azért mert nem akarnak válaszolni.
bocs, hogy bele ugattam.
Szombat van, alig van forgalom itt, azért mert 17 perc alatt nem írtak választ még nem kell így reagálni.
Lehet, hogy egy hét múlva se kapsz választ, de az azért lesz mert senkinek sincs érdemes ötlete, nem pedig azért mert nem akarnak válaszolni.
bocs, hogy bele ugattam.
Dévid30-07-2011 14:04:11 // 122105
Kösz Peti, sok értékes információt adtál. :)
zalan30-07-2011 14:02:02 // 122104
ez válasz lenne :) ?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
376
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?