Forum >> 156

Szabeee23-07-2011 13:25:09 // 121953
nekem a kartergáz visszavezető cső nézett ki gyönyörűen:


ezt másik gumicsővel helyettesítettem, a gumicső belső része sz@rrá volt menve :(
fony7223-07-2011 13:12:19 // 121952
Nem tudom mennyire fontos, hogy tudjon tágulni, de az eredeti alsó részét anyag híján kénytelen voltam meghagyni. Igy ha akar, tágulhat.
Állítólag valamelyik kocsiknál a karosszéria első elemeit is kihasználják ilyen célokra, az meg nem hiszem, hogy tágul. Autószerelő tanácsolta ezt a megoldást, majd megmutatja jó-e vagy nem. Bár a motorhoz vezető részek gondolom ott is gumiból vannak.
Nem tudom... Meglátom hogy viselkedik majd. Remélem nem lesz semmi bibi idővel e miatt.
Piritu - 1.000.00023-07-2011 13:08:19 // 121951
Véletlenül se jutna eszembe fémcső a gumi helyett. A cső a rendszer méretezetten gyenge pontja, ha valami gond van ez enged, nem a szívócsősor vagy a turbó.
"Na ezt durrantsd szét wazzeg!!!" - Lehet számolni, hogy mi az olcsóbb...
fony7223-07-2011 13:01:49 // 121950
Na ezt durrantsd szét wazzeg!!! :-D
Ha az eredeti gumi (amit idővel az olajpára képes megcsócsálni) ilyen áron van, akkor szerintem ez jobban megérné még így rozsdamentesből is- persze azért jóval olcsóbban mint a gyári.
Sokkal szebb lenne hajlított csőből egy darabból, de sajna a koranyag elég kemény és nem túl jól alakítható, ezért berogyna a hajlítások helyén. Majd ha rászánom magam a fényesre, akkor esetleg megpróbálom kész hajlított elemekkel helyettesíteni a kanyargós részeket, úgy még jobban mutatna. Hát még ha a hegesztések is el lennének tüntetve... A másik plusz, hogy ha az autó már rég úton lesz az olvasztó kemence felé, ez a cső még mindig ugyanígy fog kinézni.
Amúgy egész az aljáig így akartam megcsinálni, csak a cső hossza nem adta ki az egészet. Ekkorát találtam ebben a méretben.
ystuc23-07-2011 13:01:20 // 121949
Szép munka, kérdés, hogy hosszú távon jó-e? Mert tudtommal ez egy úgynevezett lélegző cső, ami néha tágul, ezért is van gumiból. Én azért azt javaslom, hogy a gyári megoldást állítsd vissza majd, ha lesz rá lehetőséged! Persze az is lehet, hogy en vagyok túlzottan borúlátó, de a motor az a rész, amihez soha nem nyúlok, a gyári megoldásban bízok csak... :-)
Kócosw23-07-2011 11:11:20 // 121948
Zsiir!!sorozatgyärtäs nemlesz belöle? :)
ALFI15623-07-2011 10:44:10 // 121947
Qrva jó lett!Jobb mint az eredeti és örök élet!Szerintem cseréld le az alsót is.Sőőőt!Gyárthatsz töbet is mert szerintem lenne rá vevő.
linzenbold23-07-2011 10:43:39 // 121946
teljesen rendben van!!! Nincs ezzel semmi gond!!! Egy kis polír neki aztán kész is van!!! Egészen szép munka!!!
fony7223-07-2011 09:01:14 // 121945
Na én meg tegnap előtt este leállítottam a gépet (1,9 MJet), tegnap reggel meg indításkor 2 henger csatttogott össze-vissza. Újra indítás, megint ugyanaz. Fölkiáltottam az égre (nem túl szépet). Nyitom a motorteret, kezdek vizslatni nem látok semmi különöset. Indítom, megint csak 2 henger, a motor majd kiugrott a helyéről. Meglépkedem a gázt, hátha csak olyanja van és észhez tér, de valami súgó hangot hallok. Na mondom ennek a fele se tréfa. Aztán észre vettem, hogy valami folt keletkezett az akksi tetején. Olaj!!! Hoppá, mondom ez meg mi a f...? A turbó gumi nyomó csöve nyílt meg kb. 3 cm hosszon persze alul, hogy véletlenül se lássam. Szép. Épp indultam volna valahova. Leszerelés, gyors ragasztás, óvatos közlekedés Max 1500 fordulatig, nehogy szétvágja. Boltban azt mondják nincs utángyártott, az eredeti 110.- euró. Hát egy lóf...t!!!
Hazabicegtem vele, oszt gyártottam egyet rozsdamentesből. Szerencsére találtam itthon egy majdem ugyanolyan átmérőjű darabot. majd egyszer, ha lesz hangulatom meg időm megcsinálom szép fényesből, ennek a felülete nem volt valami gyönyörű de végszükség esetén megteszi. Fő, hogy működik!
Liquid23-07-2011 00:51:03 // 121944
nemtom mivel illik, én 1x tisztítottam akkor féktisztítót adtam neki
Dévid23-07-2011 00:38:40 // 121943
A légtömegmérőm 10-15.000 km-t futott, ezek csak ennyit bírnának? 2000 felett szépen megindul, és utána húz rendesen. Hibás légtömegmérővel vettem, akkor nem is ment.
Dévid23-07-2011 00:35:00 // 121942
Persze most jut az ilyen az eszembe, nem egy hete, amikor szívócsövet cseréltem. :D Már akkor láttam, hogy picit koszos, de sietnem kellett, mert húztam szerelőhöz.
Mivel illik tisztítani amúgy?
Poló23-07-2011 00:33:01 // 121941
Szerintem inkább légtömegmérő hibád van. Ha a pillangószeleped koszos, akkor csak ingadozik az alapjárat. Amúgy tisztítás után resetelni kell géppel.
Liquid23-07-2011 00:25:40 // 121940
semmi extra,lecsatolod a szívócsövet, és hozzá is férsz. esetleg le is szerelheted az egészet az se bonyolult
Dévid23-07-2011 00:04:01 // 121939
Fojtószelep tisztításáról nincs valakinek fényképes leírása? Ugrál az alapjáratom, azaz tegnap ugrált, ma nem, plusz 1500-2000 /perc fordulatnál becsületeset torpanik, az mitől lehet. 2.0 T(urbo)Spark :)
GTPeti22-07-2011 18:22:27 // 121937
teamécsest :)
Piritu - 1.000.00022-07-2011 08:08:55 // 121936
Milyen gyertyákat tettek bele?
GTPeti22-07-2011 00:19:34 // 121935
Úgy emlékszem a kormányoszlopon van. (Hogy halld a kattogását.)
moloch15622-07-2011 00:01:25 // 121934
Helló! Valamiért néha elmegy az irány/elakadásjelzőm, ez mitől lehet? valaki tudja h a reléje merre lehet eldugva?
Gabesz21-07-2011 23:17:56 // 121933
Az elektróda olajos
Ferke21-07-2011 20:59:00 // 121932
Na igen, nagyon nem mindegy:)
Piritu - 1.000.00021-07-2011 20:14:46 // 121931
Felül van olaj, vagy kitekertétek és az elektróda olajos?
Gabesz21-07-2011 20:06:43 // 121930
Szerelő rakta be, nem hiszem, hogy hibázhatott, de ha legközelebb arra járok kivetettem és visszarakatom mindet.
szasza(SW)21-07-2011 19:52:56 // 121929
A gyertyákat jól raktátok be?Hétvégén Fügének cseréltünk gyertyákat.Varionál vette az autót.(ott se vegyetek)Egyes gyertya nem volt betekerve 3-4 es ferdén.Úszót az egész az olajba,de úgy képzeld el,hogy félig ellepte.Beraktuk az újat azóta jobban is megy és nincs olaj se.
Gabesz21-07-2011 19:46:46 // 121928
Sziasztok! Nem rég lettek lecserélve a gyertyáim, most néztük őket, és olajosak. A kérdésem az lenne, hogy hogy juthat be az olaj a gyertyákhoz? 1.6TS 2002 évjáratú
Matta15621-07-2011 18:36:37 // 121927
Sziasztok cartársak, nincs valakinek véletlenül eladó turbója 156 1.9 jtd 140 lovasra 2004 es évjárat.
Már 3 hónapja áll a vas és nam találok sehol. Vaterán volt egy de jó lenne látni mit veszek!
Abarai21-07-2011 11:16:47 // 121926
Lehet, hogy amatőr kérdés... A Twin Sparkok hátsó dobja jó JTS-re is? Esetleg valami más Alfáé?
GTPeti20-07-2011 21:26:43 // 121925
Igen. Nem kipattantani kell, hanem lefűrészelni a hátulját. Én is így tettem anno, mert csak ilyen műanyagot kaptam.
Roll198320-07-2011 20:42:04 // 121924
Szóval, akkor jól láttam, hogy nem lehet kipattintani a közepét.
GTPeti20-07-2011 20:03:34 // 121921
A "takarót" egy kis ügyességgel át lehet alakítani, hogy passzoljon.
Roll198320-07-2011 20:01:11 // 121920
Sziasztok,

Nincs első ködfényszóróm, de szeretnék. Az lenne a kérdésem, hogy ami most ott van takaró a helyén, az szétszedhető, vagy vennem kell rendes tartót is?
mreni20-07-2011 18:53:07 // 121919
akkor készülhetsz a következő generálra...:)
Dévid20-07-2011 17:15:10 // 121918
Nekem főként az lehetett a baj, hogy 2 hengeresen használták sokáig, vastag olajjal... Az első olajcserekor ami kifolyt a blokkból, az rémisztő volt. :(
mizooo20-07-2011 17:02:08 // 121917
Nekem is Selenia-val lett csapágyas :) bár nem az olaj, hanem a sok KM volt a bűnös és nem vagyok babonás, de azóta Castrol Magnatec. :P
Dévid20-07-2011 16:44:04 // 121916
Ezt most teljesen rossz emberkének címezted. :D
Selenia 20K 10w-40 van a kocsimban, azóta mióta én döntöm el, mi kerül bele. Előtte ki tudja mi volt benne. Elsőre az olaszautó specialista szerelő MOL Dynamic 15w-40-et tett bele, mert már 140.000 km volt az órában. Az első adag Selenia után el is tört a 2. hajtókar. Azóta is 20K-t rakok bele...
alfa15620-07-2011 16:30:26 // 121915
Bocs hogy beleugatok az olaj témába , de pl. Tesco gazdaságosat öntenék utóljára a vasamba. A másik miért kell mindenféle mutymuruty olajakkal kisérletezni az alfa olaja a selenia. Ezt az olajat ebbe a tipusba találták ki, kiválló olaj és árban sem rossz. Én semmikép nemtennék másfajtát bele . Dehát lehet kisérletezgetni uraim aztán amit megspóroltok azt jól egészitsétek ki ha a motorba keletkezik valami . Én eddig minden alfámba seleniát öntöttem csak és láss csodát szinte egy mikronnyisem hiányzik belőle cserék közt és nem is kell költenem a kocsiaimra.Hajrá kiváncsi vagyok a fejleményekre.
Dévid20-07-2011 16:02:06 // 121913
Ha rá van írva Teckóban a tartós tejre, hogy 5w-50, akkor az is pont ugyanolyan jól ken, mint amit a Mobil-1 dobozol olajból... :) Mondom.
Trombozis20-07-2011 15:33:19 // 121912
...szerintem a teszkós winny? :-)
mreni20-07-2011 14:56:28 // 121911
mert olyan motorba amibe 5w- olaj kell nem jó a 0w-s,túl vékony,arról nem is beszélve hogy a márkák között nagyon nagy különbségek vannak minőséget tekintve...
0w-30 tesco-s "lötyi" és egy wr diesel 5w-40 közül melyik a jobb szerinted?
teracod20-07-2011 11:34:26 // 121910
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1311154389-6900-85459-forum.png
teracod20-07-2011 11:32:51 // 121909
de igen viszkozitás sorry

a táblázatot meg szétdobálta az oldal.

itt egy kép róla
teracod20-07-2011 11:28:12 // 121908
Az olajnyomás amit írsz az valós igazad van,de csak részben mert az olajnyomás 0w-30 -as olajnál pl. dieselnél eléri a 3 bart 2000 fordulatnál ami novekedik a fordulattal,de 6,2 barnál nem lehet tobb egy motorban mert ilyenkor automatikussan kinyit a olajszivattyú megkerülő szelepe.
A minimális eloírt nyomás pedig 0,7 Bar 1000 fordulatnál amit boven tud minden olaj.

Pár táblázat amelyek valósak:


Három különböző osztályú olaj viszkozitása két hőmérsékleten
40 Celsius fok 100 Celsius fok
30 250 qmm/s 10
10w-30 100 10
0w-30 40 10


Full sintetikusnál:

viszk.osztály: hideg motorolaj 40C fok forró motorolaj 100C fok
egyfokozatú 30-as 250 10
10w-30 100 10
0w-30 40 10

egyfokozatú 10-es 30 6
egyfokozatú 5 20 4
egyfokozatú 2 15 3
egyfokozatú 0 12 3-nál kisebb
Piritu - 1.000.00020-07-2011 11:27:32 // 121907
"Ha nekem nem hiszel akkor keress rá a neten." - mindent elhiszek, csak egy kérdésem lenne: A "w" előtti és utáni szám nem a viszkozitást jelöli? Folyamatosan sűrűséget írsz.
A sűrűség és a viszkozitás két különböző dolog...
Erhard 242 (Pure Energy)20-07-2011 11:07:35 // 121906
ez mind szép és jó de vannak alap problémák pl hogy az olajpumpa be van lőve gyárilag hány bárral tudjon pumpálni különböző viszkozitású olajakat különböző képen tud nyomni, a híg olajjal az a baj hogy gyorsan fogy, a hidrotőkéknél meg lefolyik szóval pl TS-be lehet rakni 5w40-et csak utána lehet gyűjteni rájuk meg mondjuk vezérműtengelyre is pár százer km múlva ... nem hiába találja ki a gyár az adott motorhoz az adott olajat 5w30 vagy 0w30-as olajat azért találták ki dejzeélbe mert csak azok tudják a hosszú csere periódust meg a DPF-hez a C3-as minősítést (már amelyik olaj tudja) és nem azért hogy a hideg indításnál ne kopjon el semmi egyébként ahol nem indokolt bőven elég az 5w40-es olaj lásd kisteherek amik elmennek 600-900e km-et és érdekes módon semmi sem kopik el....ezek arra jók hogy pár emberkének el lehessen adni a drága olajakat :DDD
teracod20-07-2011 10:47:23 // 121905
Miért is?
mreni20-07-2011 10:10:47 // 121904
ez mekkora hülyeség...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.