Szabeee23-07-2011 13:25:09 //
121953
nekem a kartergáz visszavezető cső nézett ki gyönyörűen:
ezt másik gumicsővel helyettesítettem, a gumicső belső része sz@rrá volt menve :(
fony7223-07-2011 13:12:19 //
121952
Nem tudom mennyire fontos, hogy tudjon tágulni, de az eredeti alsó részét anyag híján kénytelen voltam meghagyni. Igy ha akar, tágulhat.
Állítólag valamelyik kocsiknál a karosszéria első elemeit is kihasználják ilyen célokra, az meg nem hiszem, hogy tágul. Autószerelő tanácsolta ezt a megoldást, majd megmutatja jó-e vagy nem. Bár a motorhoz vezető részek gondolom ott is gumiból vannak.
Nem tudom... Meglátom hogy viselkedik majd. Remélem nem lesz semmi bibi idővel e miatt.
Véletlenül se jutna eszembe fémcső a gumi helyett. A cső a rendszer méretezetten gyenge pontja, ha valami gond van ez enged, nem a szívócsősor vagy a turbó.
"Na ezt durrantsd szét wazzeg!!!" - Lehet számolni, hogy mi az olcsóbb...
fony7223-07-2011 13:01:49 //
121950
Na ezt durrantsd szét wazzeg!!! :-D
Ha az eredeti gumi (amit idővel az olajpára képes megcsócsálni) ilyen áron van, akkor szerintem ez jobban megérné még így rozsdamentesből is- persze azért jóval olcsóbban mint a gyári.
Sokkal szebb lenne hajlított csőből egy darabból, de sajna a koranyag elég kemény és nem túl jól alakítható, ezért berogyna a hajlítások helyén. Majd ha rászánom magam a fényesre, akkor esetleg megpróbálom kész hajlított elemekkel helyettesíteni a kanyargós részeket, úgy még jobban mutatna. Hát még ha a hegesztések is el lennének tüntetve... A másik plusz, hogy ha az autó már rég úton lesz az olvasztó kemence felé, ez a cső még mindig ugyanígy fog kinézni.
Amúgy egész az aljáig így akartam megcsinálni, csak a cső hossza nem adta ki az egészet. Ekkorát találtam ebben a méretben.
ystuc23-07-2011 13:01:20 //
121949
Szép munka, kérdés, hogy hosszú távon jó-e? Mert tudtommal ez egy úgynevezett lélegző cső, ami néha tágul, ezért is van gumiból. Én azért azt javaslom, hogy a gyári megoldást állítsd vissza majd, ha lesz rá lehetőséged! Persze az is lehet, hogy en vagyok túlzottan borúlátó, de a motor az a rész, amihez soha nem nyúlok, a gyári megoldásban bízok csak... :-)
Kócosw23-07-2011 11:11:20 //
121948
Zsiir!!sorozatgyärtäs nemlesz belöle? :)
ALFI15623-07-2011 10:44:10 //
121947
Qrva jó lett!Jobb mint az eredeti és örök élet!Szerintem cseréld le az alsót is.Sőőőt!Gyárthatsz töbet is mert szerintem lenne rá vevő.
teljesen rendben van!!! Nincs ezzel semmi gond!!! Egy kis polír neki aztán kész is van!!! Egészen szép munka!!!
fony7223-07-2011 09:01:14 //
121945
Na én meg tegnap előtt este leállítottam a gépet (1,9 MJet), tegnap reggel meg indításkor 2 henger csatttogott össze-vissza. Újra indítás, megint ugyanaz. Fölkiáltottam az égre (nem túl szépet). Nyitom a motorteret, kezdek vizslatni nem látok semmi különöset. Indítom, megint csak 2 henger, a motor majd kiugrott a helyéről. Meglépkedem a gázt, hátha csak olyanja van és észhez tér, de valami súgó hangot hallok. Na mondom ennek a fele se tréfa. Aztán észre vettem, hogy valami folt keletkezett az akksi tetején. Olaj!!! Hoppá, mondom ez meg mi a f...? A turbó gumi nyomó csöve nyílt meg kb. 3 cm hosszon persze alul, hogy véletlenül se lássam. Szép. Épp indultam volna valahova. Leszerelés, gyors ragasztás, óvatos közlekedés Max 1500 fordulatig, nehogy szétvágja. Boltban azt mondják nincs utángyártott, az eredeti 110.- euró. Hát egy lóf...t!!!
Hazabicegtem vele, oszt gyártottam egyet rozsdamentesből. Szerencsére találtam itthon egy majdem ugyanolyan átmérőjű darabot. majd egyszer, ha lesz hangulatom meg időm megcsinálom szép fényesből, ennek a felülete nem volt valami gyönyörű de végszükség esetén megteszi. Fő, hogy működik!

Liquid23-07-2011 00:51:03 //
121944
nemtom mivel illik, én 1x tisztítottam akkor féktisztítót adtam neki
Dévid23-07-2011 00:38:40 //
121943
A légtömegmérőm 10-15.000 km-t futott, ezek csak ennyit bírnának? 2000 felett szépen megindul, és utána húz rendesen. Hibás légtömegmérővel vettem, akkor nem is ment.
Dévid23-07-2011 00:35:00 //
121942
Persze most jut az ilyen az eszembe, nem egy hete, amikor szívócsövet cseréltem. :D Már akkor láttam, hogy picit koszos, de sietnem kellett, mert húztam szerelőhöz.
Mivel illik tisztítani amúgy?
Poló23-07-2011 00:33:01 //
121941
Szerintem inkább légtömegmérő hibád van. Ha a pillangószeleped koszos, akkor csak ingadozik az alapjárat. Amúgy tisztítás után resetelni kell géppel.
Liquid23-07-2011 00:25:40 //
121940
semmi extra,lecsatolod a szívócsövet, és hozzá is férsz. esetleg le is szerelheted az egészet az se bonyolult
Dévid23-07-2011 00:04:01 //
121939
Fojtószelep tisztításáról nincs valakinek fényképes leírása? Ugrál az alapjáratom, azaz tegnap ugrált, ma nem, plusz 1500-2000 /perc fordulatnál becsületeset torpanik, az mitől lehet. 2.0 T(urbo)Spark :)
Gabesz22-07-2011 21:02:32 //
121938
Champion.
GTPeti22-07-2011 18:22:27 //
121937
teamécsest :)
Milyen gyertyákat tettek bele?
GTPeti22-07-2011 00:19:34 //
121935
Úgy emlékszem a kormányoszlopon van. (Hogy halld a kattogását.)
Helló! Valamiért néha elmegy az irány/elakadásjelzőm, ez mitől lehet? valaki tudja h a reléje merre lehet eldugva?
Gabesz21-07-2011 23:17:56 //
121933
Az elektróda olajos
Ferke21-07-2011 20:59:00 //
121932
Na igen, nagyon nem mindegy:)
Felül van olaj, vagy kitekertétek és az elektróda olajos?
Gabesz21-07-2011 20:06:43 //
121930
Szerelő rakta be, nem hiszem, hogy hibázhatott, de ha legközelebb arra járok kivetettem és visszarakatom mindet.
A gyertyákat jól raktátok be?Hétvégén Fügének cseréltünk gyertyákat.Varionál vette az autót.(ott se vegyetek)Egyes gyertya nem volt betekerve 3-4 es ferdén.Úszót az egész az olajba,de úgy képzeld el,hogy félig ellepte.Beraktuk az újat azóta jobban is megy és nincs olaj se.
Gabesz21-07-2011 19:46:46 //
121928
Sziasztok! Nem rég lettek lecserélve a gyertyáim, most néztük őket, és olajosak. A kérdésem az lenne, hogy hogy juthat be az olaj a gyertyákhoz? 1.6TS 2002 évjáratú
Sziasztok cartársak, nincs valakinek véletlenül eladó turbója 156 1.9 jtd 140 lovasra 2004 es évjárat.
Már 3 hónapja áll a vas és nam találok sehol. Vaterán volt egy de jó lenne látni mit veszek!
Abarai21-07-2011 11:16:47 //
121926
Lehet, hogy amatőr kérdés... A Twin Sparkok hátsó dobja jó JTS-re is? Esetleg valami más Alfáé?
GTPeti20-07-2011 21:26:43 //
121925
Igen. Nem kipattantani kell, hanem lefűrészelni a hátulját. Én is így tettem anno, mert csak ilyen műanyagot kaptam.
Szóval, akkor jól láttam, hogy nem lehet kipattintani a közepét.
satya20-07-2011 20:36:06 //
121923
satya20-07-2011 20:30:47 //
121922
GTPeti20-07-2011 20:03:34 //
121921
A "takarót" egy kis ügyességgel át lehet alakítani, hogy passzoljon.
Sziasztok,
Nincs első ködfényszóróm, de szeretnék. Az lenne a kérdésem, hogy ami most ott van takaró a helyén, az szétszedhető, vagy vennem kell rendes tartót is?
mreni20-07-2011 18:53:07 //
121919
akkor készülhetsz a következő generálra...:)
Dévid20-07-2011 17:15:10 //
121918
Nekem főként az lehetett a baj, hogy 2 hengeresen használták sokáig, vastag olajjal... Az első olajcserekor ami kifolyt a blokkból, az rémisztő volt. :(
mizooo20-07-2011 17:02:08 //
121917
Nekem is Selenia-val lett csapágyas :) bár nem az olaj, hanem a sok KM volt a bűnös és nem vagyok babonás, de azóta Castrol Magnatec. :P
Dévid20-07-2011 16:44:04 //
121916
Ezt most teljesen rossz emberkének címezted. :D
Selenia 20K 10w-40 van a kocsimban, azóta mióta én döntöm el, mi kerül bele. Előtte ki tudja mi volt benne. Elsőre az olaszautó specialista szerelő MOL Dynamic 15w-40-et tett bele, mert már 140.000 km volt az órában. Az első adag Selenia után el is tört a 2. hajtókar. Azóta is 20K-t rakok bele...
alfa15620-07-2011 16:30:26 //
121915
Bocs hogy beleugatok az olaj témába , de pl. Tesco gazdaságosat öntenék utóljára a vasamba. A másik miért kell mindenféle mutymuruty olajakkal kisérletezni az alfa olaja a selenia. Ezt az olajat ebbe a tipusba találták ki, kiválló olaj és árban sem rossz. Én semmikép nemtennék másfajtát bele . Dehát lehet kisérletezgetni uraim aztán amit megspóroltok azt jól egészitsétek ki ha a motorba keletkezik valami . Én eddig minden alfámba seleniát öntöttem csak és láss csodát szinte egy mikronnyisem hiányzik belőle cserék közt és nem is kell költenem a kocsiaimra.Hajrá kiváncsi vagyok a fejleményekre.
Dévid20-07-2011 16:02:48 //
121914
Dévid20-07-2011 16:02:06 //
121913
Ha rá van írva Teckóban a tartós tejre, hogy 5w-50, akkor az is pont ugyanolyan jól ken, mint amit a Mobil-1 dobozol olajból... :) Mondom.
...szerintem a teszkós winny? :-)
mreni20-07-2011 14:56:28 //
121911
mert olyan motorba amibe 5w- olaj kell nem jó a 0w-s,túl vékony,arról nem is beszélve hogy a márkák között nagyon nagy különbségek vannak minőséget tekintve...
0w-30 tesco-s "lötyi" és egy wr diesel 5w-40 közül melyik a jobb szerinted?
teracod20-07-2011 11:34:26 //
121910

http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1311154389-6900-85459-forum.png

teracod20-07-2011 11:32:51 //
121909
de igen viszkozitás sorry
a táblázatot meg szétdobálta az oldal.
itt egy kép róla
teracod20-07-2011 11:28:12 //
121908
Az olajnyomás amit írsz az valós igazad van,de csak részben mert az olajnyomás 0w-30 -as olajnál pl. dieselnél eléri a 3 bart 2000 fordulatnál ami novekedik a fordulattal,de 6,2 barnál nem lehet tobb egy motorban mert ilyenkor automatikussan kinyit a olajszivattyú megkerülő szelepe.
A minimális eloírt nyomás pedig 0,7 Bar 1000 fordulatnál amit boven tud minden olaj.
Pár táblázat amelyek valósak:
Három különböző osztályú olaj viszkozitása két hőmérsékleten
40 Celsius fok 100 Celsius fok
30 250 qmm/s 10
10w-30 100 10
0w-30 40 10
Full sintetikusnál:
viszk.osztály: hideg motorolaj 40C fok forró motorolaj 100C fok
egyfokozatú 30-as 250 10
10w-30 100 10
0w-30 40 10
egyfokozatú 10-es 30 6
egyfokozatú 5 20 4
egyfokozatú 2 15 3
egyfokozatú 0 12 3-nál kisebb
"Ha nekem nem hiszel akkor keress rá a neten." - mindent elhiszek, csak egy kérdésem lenne: A "w" előtti és utáni szám nem a viszkozitást jelöli? Folyamatosan sűrűséget írsz.
A sűrűség és a viszkozitás két különböző dolog...
ez mind szép és jó de vannak alap problémák pl hogy az olajpumpa be van lőve gyárilag hány bárral tudjon pumpálni különböző viszkozitású olajakat különböző képen tud nyomni, a híg olajjal az a baj hogy gyorsan fogy, a hidrotőkéknél meg lefolyik szóval pl TS-be lehet rakni 5w40-et csak utána lehet gyűjteni rájuk meg mondjuk vezérműtengelyre is pár százer km múlva ... nem hiába találja ki a gyár az adott motorhoz az adott olajat 5w30 vagy 0w30-as olajat azért találták ki dejzeélbe mert csak azok tudják a hosszú csere periódust meg a DPF-hez a C3-as minősítést (már amelyik olaj tudja) és nem azért hogy a hideg indításnál ne kopjon el semmi egyébként ahol nem indokolt bőven elég az 5w40-es olaj lásd kisteherek amik elmennek 600-900e km-et és érdekes módon semmi sem kopik el....ezek arra jók hogy pár emberkének el lehessen adni a drága olajakat :DDD
teracod20-07-2011 10:47:23 //
121905
Miért is?
mreni20-07-2011 10:10:47 //
121904
ez mekkora hülyeség...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.