Forum >> 156

Piritu - 1.000.00018-06-2011 22:02:34 // 121053
Ugye ezt Te sem gondolod komolyan? A gyárak maguknak képezik a szakembereket, nálunk is nem csak nyugaton, ahol ennek hagyománya is van. A mi német gyárunk is ezt teszi még a gépbeállítói szinten is...
Csak be kéne írni pár címszót a gugliba és pár cikket elolvasni, tényleg nem értem miért járnak évekig suliba...
GTPeti18-06-2011 22:01:15 // 121052
Miben jelentjük ki még hogy a gyár tulajdonképpen hülye ahhoz, amit gyárt és miben hisszük el amit mond??
Bocsánat cartárs, jobban nem tudom elmagyarázni, hogy értem.
Piritu - 1.000.00018-06-2011 21:59:09 // 121051
Másik kérdés, hogy hol a határ.
Miben jelentjük ki még hogy a gyár tulajdonképpen hülye ahhoz, amit gyárt és miben hisszük el amit mond??
pl. Miért hisszük el, hogy a TS gyertyái elmennek 100 ezret? Régebbi kocsikban nem mentek ennyit. Tapasztaltam is, hogy nem ment annyit, amennyit a gyár javasolt. Mégsem kételkedem benne...
Piritu - 1.000.00018-06-2011 21:54:46 // 121050
A fogyasztói társadalom igaz, de ettől még nem szaggatom szét magamat egy Trabi (Lada, Dacia TLX, Ford T-Modell, stb) utáni sóvárgásom miatt, mert az nem ennek a terméke.

"Hoztak a cartársak pár példát, a határra belőtt intervallumokról" - és hányan nem hoztak? Mert egyre inkább frusztrálva érzik magukat, az eluralkodó negatív hangulat miatt. Már szinte senki sem mer reagálni "egy szar a TS, mert nem megy el 350 ezret bontás nélkül" bejegyzésre. Pedig a Pókom is 20 ezres csereperiódussal került hozzám, ma 145 ezernél sem fogyasztja az olajat.

Megint csak a 159 topikot hozom példának. Pár aktív fórumozó rendszeresen csak negatív dolgokat írt. Olvass el pár oldalt és az jön át, hogy az egész egy rakás sz@r.
Bgabor18-06-2011 21:51:07 // 121049
Mert kevés a szakember!!! Az iskolai végzettség az nem sokat számít ,tapasztalom saját ismeretségemben !! A másik meg hogy most már a mennyiség számít nem minőség !
GTPeti18-06-2011 21:34:58 // 121048
Az én elemzéseim azt mutatták, hogy fogyasztói társadalomban élünk és egyre vadabb a helyzet. Az egyedüli, aki a te érdekeidet képviseli, te vagy. Az adatok a használatiban pedig csak részben származnak a mérnököktől.
Hoztak a cartársak pár példát, a határra belőtt intervallumokról, de ezek a jelek szerint nem számítanak. Nem baj. Ettől még lehet, hogy igazad van. Nekem pedig megéri "a tudat" azt a páreFt többletet évente. B)
Piritu - 1.000.00018-06-2011 21:21:30 // 121047
Na itt a tuti cikk :-))
"a mérnökök hangolják be,semmit nem ér szerintem." - szóval hiába tanultak évekig, nem értem miért nem vesznek fel az autógyárakba szakembereket :-)
Piritu - 1.000.00018-06-2011 21:14:53 // 121046
Megint csak azt mondom, hogy sehol sem állítottam ilyet. Mindössze annyit írtam, hogy nem kell mindent mérni, bizonyos dolgok mérésével következtetni lehet más paraméterekre is. Ha pedig VAN előzetes elemzés, akkor miért hülye mindenki aki ott dolgozik?
Ha mi átlagos userek némi utána olvasással percek alatt megtudhatjuk a tutit (volt már pár forrás belinkelve itt az Amore-n is), miért feltételezzük, hogy ők nem értenek hozzá?

(valószínűleg azért azt fejlesztitek, mert az abból nyert adatokból sok mindenre lehet következtetni, esetleg több mindenre, mint az eddigi megoldásokból)
Piritu - 1.000.00018-06-2011 21:06:57 // 121045
Sehol sem mondtam, hogy Te írtad. Csak általában ez a legfőbb indok, meg hogy tulajdonképpen mindenki hülye az autógyárban.
Ha kicsit visszakeresel megtalálod a hsz-t is :-))
Roll198318-06-2011 21:00:14 // 121044
Ha már így mondod, akkor vagy francia vagy német lesz. :D
GTPeti18-06-2011 18:52:31 // 121043
Válasz ment privátban.
Oriza18-06-2011 18:09:45 // 121042
Autórádió
2001 júniusi kocsim gyári autórádiója botladozik. Néha elhalkul teljesen, majd nem reagál semelyik gomb nyomogatására. Kikapcsolom, majd vissza, néha megjavul. Majd ismét ez a probléma.
Ez valami magyar betegség lehet, mert csak itt csinálja, külföldön semmi baja :O
uppsssz
Találkozott vmelyikőtök ezzel már? Kihez vihetném megjavíttatni?
Köszönöm előre is!
Dévid18-06-2011 17:01:22 // 121041
A benzines Cliomnak is 30.000 km az olajcsere-periódusa. Ezek már modern motorok, modern kenőanyagok, bevállalható.
dfg (Tanárúr)18-06-2011 16:25:19 // 121040
az első négyütemű autómban 30-40K körül cseréltem olajat... igaz abba még Mol Botond járt, és kb 4-5K km-ként rátöltöttem a teljes mennyiséget. Skoda S100 :)
Gábor7918-06-2011 14:38:54 // 121039
Andrásbácsi nevét már valahol olvastam ezzel kapcsolatban, így kontaktálok vele.
Köszi a tippet! :-)
mreni18-06-2011 13:59:33 // 121038
Olyat már hallottam,hogy az autó külön tudja választani a városi illetve autópályás közlekedést,és a hidegindításokat is számolja,így tud következtetni a motorolaj elhasználódására...de ezt is a mérnökök hangolják be,semmit nem ér szerintem.
10-15ezrenként csere és kész.... vagy évente.

Egy cikket ajánlok figyelmetekbe a sok közül,akik a motorolaj elhasználódásával foglalkoztak...

CIKK
GTPeti18-06-2011 13:21:41 // 121037
az a feltételezés, hogy ilyen NINCS egy autógyárban, már megint csak egy összeesküvés elmélet...

Ilyet pedig abszolút nem írtam. (Amúgy véletlenül éppen egy viszkozimétert fejlesztünk.)
GTPeti18-06-2011 13:19:39 // 121036
hogy az a kijelentés, mely szerint aki 15 ezernél többet megy egy olajjal az motorgenerált kockáztat, az nem ugyan ilyen "durva közelítés"?
Én ilyet nem írtam. Mindenesetre túl sokat kockáztat az ember, minthogy ezen spóroljon. Legalább is aki valóban hosszú távra tervez az autójával ÉS nincs már rajta garancia.
Piritu - 1.000.00018-06-2011 13:14:14 // 121035
"Egy durva közelítést tudnak maximum adni az olaj állapotáról." - erről az jut eszembe, hogy az a kijelentés, mely szerint aki 15 ezernél többet megy egy olajjal az motorgenerált kockáztat, az nem ugyan ilyen "durva közelítés"?
Nem mégis csak megalapozottabb, ha bármit is ellenőrzök, mérek ?
Piritu - 1.000.00018-06-2011 13:11:54 // 121034
Miért kellene labor? :-O
(Lehet, hogy más gyárakban nincs így, de nálunk még az egyszerű tömegcikk gyártásban is létezik az előzetes tervezés, a legegyszerűbb esetben is egy FMEA formájában, ahol ki lehet választani pár egyszerűen mérhető paramétert, ami alapján el lehet dönteni, hogy jó-e a termék. Nem kell mindig mindent mérni. - az a feltételezés, hogy ilyen NINCS egy autógyárban, már megint csak egy összeesküvés elmélet...
A mi autóipari vevőink ezt fokozottan követelik meg.)
GTPeti18-06-2011 13:04:25 // 121033
épp most derítette ki Erhard, hogy valamit tényleg mér a kocsi, ami alapján jelez.
Sem a 159-ben, sem más egyéb "intelligens intervallumú" autóban NINCS tribológiai laboratórium beépítve. Egy durva közelítést tudnak maximum adni az olaj állapotáról.
GTPeti18-06-2011 13:02:33 // 121032
Komolyan már kezdek fóbiás lenni az állandó összeesküvés elméletektől :-DD
Inkább igyál egy sört. :)
Piritu - 1.000.00018-06-2011 13:01:03 // 121031
...és az kinek az érdeke, hogy 2x 3x annyi olajat, szűrőt vegyél? Nem az olaj marketingeseké? :-DD
u.i.
Komolyan már kezdek fóbiás lenni az állandó összeesküvés elméletektől :-DD
Piritu - 1.000.00018-06-2011 12:56:00 // 121030
Majd nézd meg, milyen gyártmány és melyik náció terméke :-))
Piritu - 1.000.00018-06-2011 12:54:29 // 121029
"Az 59-nél 30ezer van megadva.Az újnál meg azt hiszem már 35" - A kocsi szól, ha csere kell, ezek az ELVI lehetséges maximumok. A kijelzett érték ennél kisebb. (A korábbi összeesküvés elméletekkel szemben - mely szerint az a lényeg, hogy a usernek legyen szar - épp most derítette ki Erhard, hogy valamit tényleg mér a kocsi, ami alapján jelez.)
GTPeti18-06-2011 12:52:52 // 121028
"Soha nem merném megrezkírozni."
Én sem. Pedig "A gyár" azt írja...
Nekem meg az a véleményem, hogy a gyár érdekei nem feltétlenül azonosak az enyémmel. És ezeket az intervallumokat NEM a mérnökök, hanem a gazdaságisok határozzák meg.
Roll198318-06-2011 12:02:07 // 121027
Kicsit ma megszopatott az autó. Épp kerültem egyet a városban mikor a kuplung megadta magát, nem emelt ki a szemét. Egyből hívtam a szerelőt, hogy jöjjön a kocsiért és vigye a szemem elől. Már a helyszínen kiderült, hogy munkahenger adta be a kulcsot. Nem vagyok hozzászokva, hogy cserben hagyjon egy autó, kicsit felébredtem a lila ködből. :S
ALFI15618-06-2011 08:46:21 // 121026
Andrásbácsi csináltatott.Az ment fel az enyémre a kékre is.Igaz az faceliftre való de amit Adrián vett azt eladta és aki megvette a facelift elöttire rakta fel.Kis átalakítással de felment.
Gábor7918-06-2011 08:43:28 // 121025
Ha esetleg valaki tudna eladó Novitec első toldatot és / vagy oldal spoiler-t 156-ra (facelift előtti), akkor ne habozzon szólni :-)
Az is infó lenne számomra, hogy hol lehet ilyet (csak ilyet!) kapni Magyarországon (csak külföldi oldalakon találtam meg :-/)
Köszi ;-)
Piritu - 1.000.00018-06-2011 08:27:06 // 121024
Igazad van, beneztem a blog cimet.
Csöri18-06-2011 07:32:57 // 121023
A gyári szett 30 körül van. Érdemes azon is elgondolkodni.
fony7218-06-2011 07:15:41 // 121022
http://albaalkatresz.hu/vezerles-szett-p-930.html?osCsid=1dbdedb659f470faadeff20587fa3de7
Ezt már próbálta valaki? Elég szép árkülönbségek is akadnak az egyes boltok között. Persze + a vízpumpa.
Erhard cartárs? Ajánlat?
Alfa GT-Csaba17-06-2011 23:00:32 // 121021
Én 15 ezernél cserélem,annyit nem spórol vele az ember hogy megérje kockáztatni egy motorgenerált.
ALFI15617-06-2011 22:58:00 // 121020
Mindenki maga dönti el,hogy cserél és mit.Az 59-nél 30ezer van megadva.Az újnál meg azt hiszem már 35.Soha nem merném megrezkírozni.
Kócosw17-06-2011 22:51:07 // 121019
30-ezres olajcsere?
aha rönoeknäl is elöirtäk gyärilag a 30k-t a dizeleknel,nemreg beszeltem cimborammal röno szervizben dolgozik aki emlitette,hogy sorban ällnak be a rendszeresen idöszakos szervizre hordott lagunak dizelei 150k-näl..
hajtokarcsapägy, fötengelycsapägy etc...
es megkellett ällapitsäk hogy egyszerüen tul hosszu volt a csereperiodus,de csak annyit tudnak mondani sorry... :S
izgalmas helyzet...
ALFI15617-06-2011 22:42:06 // 121018
Valamelyest én is csatlakozom.De azért a 120ezrenként a vezérlés cserét kicsit hosszúnak tartom meg a 30ezres olajcserét.Én biztos nem tennék így.Olajba max.15ezer ami belemehet.
ALFI15617-06-2011 22:38:22 // 121017
Mindenképpen vízpumpástól.Keresd meg Erhardot.Nekem eddig ő mondott jó árat.
GTPeti17-06-2011 22:37:48 // 121016
Elaforg, Alba autó, ilyen helyeken nézelődj... B)
ALFI15617-06-2011 22:36:30 // 121015
Neked 118.800-nál cseréltek könyv szerint.A könyv 120ezernél írja a cserét.Neked ennek megfelelően jártak el.Én nem reszkíroznám meg.Szerintem a 100ezer az nagyon max.
fony7217-06-2011 22:34:40 // 121014
Esedékes lesz nálam is a vezérlés cseréje. Várom a tippeket, hol érdemes venni, milyet és mennyiért? 1,9 JTD MJet 103 kW
Persze nem méreg drágán keresek!
ALFI15617-06-2011 22:33:01 // 121013
Csodálkoztam volna ha te elmész vele 150ezret.Nem az a fajta vagy.Na meg neked a 150 ezer az tíz év :)
cseko7617-06-2011 21:47:10 // 121012
van benne ráció :D
GTPeti17-06-2011 21:45:21 // 121011
Egy Galla-jelenetet juttatott az eszembe. Azt, amikor visszakérdez " szándékosan csináltad, ugye?". B)
cseko7617-06-2011 21:41:36 // 121010
csak egy kicsit feldobom ezt a szürke estét + lehet máshonnan is közelíteni a dolgokat :D; ha valakinek nem tetszett akkor bocs, de ez van :)
GTPeti17-06-2011 21:39:37 // 121009
Te is tudod, hogy nem az volt a kérdés. Na. B)
cseko7617-06-2011 21:38:22 // 121008
:) a kérdés az volt,h mennyinél lenne csere :) nem arról,h mennyit ment a szíj :D :D :D; szóval erről beszélünk :D
Liquid17-06-2011 21:35:58 // 121007
úgy könnyű póverkedni :)
GTPeti17-06-2011 21:35:31 // 121006
Akkor miről beszélünk??
Piritu - 1.000.00017-06-2011 21:32:47 // 121005
Így már más a helyzet :-)
cseko7617-06-2011 21:31:28 // 121004
megközelítőleg 61ekm-t ment a szíj :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.