Szia.
Belső féltengely csuklókat nézd meg először. Hajlamos összetörni a csapágy a csillagon ha a kehely már kopott. Ezt a problémát szokta generálni. Ha megrángatod a féltengelyeket és lóg akkor elég nagy rá az esély, hogy ez a probléma.
Forum >> 156
sprint8330-09-2015 20:15:07 // 149253
Alfa GT-Csaba30-09-2015 20:07:23 // 149252
Kettős tömegű lendkerék
JulesTS30-09-2015 16:17:56 // 149251
Nekem offos autón stabilizátor szilent csinált ilyet. A 156-osnál szerintem lehet gömbfej is...
A gumit mondtam volna még, de ha cseréltél (elsőt-hátsóra), akkor az elvileg kizárva.
A gumit mondtam volna még, de ha cseréltél (elsőt-hátsóra), akkor az elvileg kizárva.
blackbird0030-09-2015 14:43:03 // 149250
Sziasztok!
Azt tapasztaltam, hogy bizonyos sebességtartományban (70-100 közt) elkezd rázni a kocsi eleje. Mivel sebességfüggő, a motorhibát kizárnám. Váltófokozat mindegy. Olyan, mintha a kerék nem lenne kerek. A hiba csak gyorsításkor jön elő, sima haladásnál nem lehet érzékelni. A kormányon és a kasztnin is érezhető, de nem rángat.
A kerekeket elvittem centríroztani, és meg is lettek cserélve, nem vátozott semmi. Guminyomás gyári.
Addig én is eljutottam, hogy vagy futómű, vagy kihajtás. Esetleg tartóbak.
Ha volt valakinek ilyen problémája, vagy tudja a megoldást, és segítene, azt nagyon megköszönném.
156SW 2,4JTD, 2004 évjárat.
Azt tapasztaltam, hogy bizonyos sebességtartományban (70-100 közt) elkezd rázni a kocsi eleje. Mivel sebességfüggő, a motorhibát kizárnám. Váltófokozat mindegy. Olyan, mintha a kerék nem lenne kerek. A hiba csak gyorsításkor jön elő, sima haladásnál nem lehet érzékelni. A kormányon és a kasztnin is érezhető, de nem rángat.
A kerekeket elvittem centríroztani, és meg is lettek cserélve, nem vátozott semmi. Guminyomás gyári.
Addig én is eljutottam, hogy vagy futómű, vagy kihajtás. Esetleg tartóbak.
Ha volt valakinek ilyen problémája, vagy tudja a megoldást, és segítene, azt nagyon megköszönném.
156SW 2,4JTD, 2004 évjárat.
GTPeti30-09-2015 12:19:15 // 149249
Persze, hogy mehet más is. Csak ne Alko és tsai. :)
Pl. Mobil 1, Liqui Moly, Valvoline.
A GTV blogjában írtam pár szót e témában. Csak, hogy tovább árnyaljam a képet. :)
Pl. Mobil 1, Liqui Moly, Valvoline.
A GTV blogjában írtam pár szót e témában. Csak, hogy tovább árnyaljam a képet. :)
Liquid30-09-2015 11:15:37 // 149248
ez is előkerül pár hetente :)
röcid konklúzió:
- egyik oldal: használd a gyári ajánlást, hiszen azzal lett összehergelve a gyárban, semmi ok a próbálgatásra, úgysem tudja senki felelősen megmondani, hogy adott autó, adott motorjában egyik vagy másik olaj teljesít jobban, mivel ez hosszútávú teszt híjján lehetetlen.
- a Selénia egy szar, legalábbis azon az áron, mivel lehet kapni sokkal jobb (ez megint érdekes, hogy miben jobb), modernebb, satöbbi, vagy éppen olcsóbb olajat
Szóval a te döntésed :)
nem akarván újabb olajháborút, csak annyit fűzök hozzá, hogy én a gyári ajánlást használtam, sőt még csak nem is Racinget, hanem a sima 10W40 20K AR-t gond nélkül. Nem ette, pedig pörgettem sokat és 200e km-rel adtam el
röcid konklúzió:
- egyik oldal: használd a gyári ajánlást, hiszen azzal lett összehergelve a gyárban, semmi ok a próbálgatásra, úgysem tudja senki felelősen megmondani, hogy adott autó, adott motorjában egyik vagy másik olaj teljesít jobban, mivel ez hosszútávú teszt híjján lehetetlen.
- a Selénia egy szar, legalábbis azon az áron, mivel lehet kapni sokkal jobb (ez megint érdekes, hogy miben jobb), modernebb, satöbbi, vagy éppen olcsóbb olajat
Szóval a te döntésed :)
nem akarván újabb olajháborút, csak annyit fűzök hozzá, hogy én a gyári ajánlást használtam, sőt még csak nem is Racinget, hanem a sima 10W40 20K AR-t gond nélkül. Nem ette, pedig pörgettem sokat és 200e km-rel adtam el
LKwrwv7RfL30-09-2015 11:08:46 // 149247
Sziasztok, olajat kéne cserélnem... Csak Selenia vagy mehet más márka is 10w60 olajból a 2.0 TS-be?
Dévid28-09-2015 20:51:18 // 149246
Jó lenne, de ezzel egy bajom van csak, hogy nekem sürgős, holnap beugrok a bontóba, aztán leteszem a kocsit a szerelőnél, másnap meg elhozom, mert kell. Elég nehezen lehet időpontot kapni nála. Abból kell építkeznem, amit a szomszéd faluban levő bontókban találok.
Ha nem jutok semmire, akkor elcsúsztatom a projektet kicsit, és megkereslek. Van olyan alkatrészed más is, ami majd érdekelne.
Ha nem jutok semmire, akkor elcsúsztatom a projektet kicsit, és megkereslek. Van olyan alkatrészed más is, ami majd érdekelne.
Alfás Theo28-09-2015 20:34:25 // 149245
Megvan minden, most melózom, holnap dél körül rád csörgök megbeszéljük, képet készítek róla. Baráti áron mindent átadok neked, mert nekem nem kell a jtd-mhez. Jó lesz?
Dévid28-09-2015 20:26:22 // 149244
Az összes relé az akksi elől, foglalatostól.
Alfás Theo28-09-2015 20:18:23 // 149243
Bontok v6 ost. Van relé csoportom. Mi kell pontosan?
Dévid28-09-2015 18:45:12 // 149242
Szétdurrant, foglalatostól, tavaly Alfacity előtti este, és szerintem akkor vitte magával az új LMM-et is. Fél éjszaka szereltem, hogy reggel lejussak az új csajommal és a kocsimmal.
Este tíz és reggel négy között elintéztem pár telefont, futtattam egy diagnosztikát, és az így nyert adatok alapján visszaépítettem a 3 nappal korábban kiszerelt régi-rossz LMM-et, átdobtam egy jó relét a TS-emből ami a kert végében rohad. Azóta a régi LMM dolgozik a vasban. Pár hét múlva lett új LMM, de azóta sem került bele, mivel tartok tőle, hogy hasonló sorsra jut.
Most szántam rá magam, hogy rendbe rakassam teljesen a gépet, hátha jobb áron megy majd el, és épp az elektromos hibák egy részét szünteti meg az autóvillamossággal foglalkozó szerelő. A közeli bontóban csak TS és JTD van bontás alatt, V6 nincs. Végülis amelyik hasonló, azt veszem meg hozzá.
Este tíz és reggel négy között elintéztem pár telefont, futtattam egy diagnosztikát, és az így nyert adatok alapján visszaépítettem a 3 nappal korábban kiszerelt régi-rossz LMM-et, átdobtam egy jó relét a TS-emből ami a kert végében rohad. Azóta a régi LMM dolgozik a vasban. Pár hét múlva lett új LMM, de azóta sem került bele, mivel tartok tőle, hogy hasonló sorsra jut.
Most szántam rá magam, hogy rendbe rakassam teljesen a gépet, hátha jobb áron megy majd el, és épp az elektromos hibák egy részét szünteti meg az autóvillamossággal foglalkozó szerelő. A közeli bontóban csak TS és JTD van bontás alatt, V6 nincs. Végülis amelyik hasonló, azt veszem meg hozzá.
redbull9028-09-2015 16:25:17 // 149241
Ezt a könyvben megtudod nézni melyiknek mi a szerepe, gondolom a V6 ban nincs gázolaj előmelegítés, Izzítás meg ilyenek :D
Mi a probléma amúgy?
Mi a probléma amúgy?
Dévid28-09-2015 15:31:19 // 149240
Tudja valaki, hogy az akkumulátor előtti relésor megegyezik-e a V6-ban és a JTD-ben?
Kazes☻28-09-2015 15:17:04 // 149239
Szvsz üléshuzat... bizti hideg volt a bőr, amúgy is ilyen rút anyag talán sosem volt Alfában... :)
Kócosw28-09-2015 14:58:19 // 149238
A cw az összkerek miatt kicsit jobban harapja a kuplungot, plusz a specifikus alkatreszek nem olcsok, bontoban meg sztem nemsok esellyel szerzel alkatreszt hozza,amugy ugyanaz a müsor...
blackbird0028-09-2015 14:04:16 // 149237
Nekem az 1. szimpatikusabb. A kettesnél szerintem kicserélték az üléseket, mert ha jól tudom, az ajtókárpít színe megegyezik az ülésekével. Ebben eredetileg vajbőrnek, vagy vaj szövetnek kéne lennie. Legalább is szerintem, de majd kijavítanak a hozzáértőbbek.
Ha viszont cserélték, kérdés: miért?????? Vagy üléshuzat van rajta:)))))
Ha viszont cserélték, kérdés: miért?????? Vagy üléshuzat van rajta:)))))
Zabbancs28-09-2015 11:48:36 // 149236
GTPeti27-09-2015 23:02:14 // 149235
A Xenon-look az egy mese. Nem tudsz halogénból olyan izzót csinálni, ami ne lenne azonnal kiszúrható, hogy nem xenon. Ahhoz többe kerülne a szűrőbevonat az izzón, mint amit bárki is megfizetne... Arról nem beszélve, hogy ha szűréssel történik a színspektrum beállítása, akkor az a fényerő rovására megy. Márpedig az egy elég buta kompromisszum, tekintve az elsődleges cél, hogy jól láss vele.
Na ezért nincs izzó, amelyik a look és a +50% követelményeknek egyszerre eleget tesz.
Na ezért nincs izzó, amelyik a look és a +50% követelményeknek egyszerre eleget tesz.
GTPeti27-09-2015 22:59:35 // 149234
Ez egy egyszerűen megválaszolható kérdés:
OSRAM Nightbreaker Ultimate
Csakis nagy (eBay-es) cégtől rendelj, mert létezik belőle hamisítvány.
OSRAM Nightbreaker Ultimate
Csakis nagy (eBay-es) cégtől rendelj, mert létezik belőle hamisítvány.
Kócosw27-09-2015 22:37:12 // 149233
Hali Urak,
mivel sajna a 156 lámpái nem a legjobbak,igy keresnék valami meggyőző erejű izzókat tompítottba és refibe is.Lehetőleg ne sárga fényűt (fehér, xenon look jöhet).
Ki mit ajanlana? tapasztalatok etc? esetleg link ahol jóáron hozzájuthatok.A lenyeg hogy ne szentjanos bogarak legyenek...
Köszi
mivel sajna a 156 lámpái nem a legjobbak,igy keresnék valami meggyőző erejű izzókat tompítottba és refibe is.Lehetőleg ne sárga fényűt (fehér, xenon look jöhet).
Ki mit ajanlana? tapasztalatok etc? esetleg link ahol jóáron hozzájuthatok.A lenyeg hogy ne szentjanos bogarak legyenek...
Köszi
DobosHunor27-09-2015 08:49:31 // 149232
Sziasztok. Erdeklodnek, hogy esetleg valakinek elado gewindeje lenne? Ha nincs akkor esetleg valaki kulfoldi forumokat nem tudna ahol talalhatok? Vagy valaki nem rendelt mar Magzarorszagon kivul valahonnan? Koszi elore is! :)
donpepe926-09-2015 19:37:47 // 149231
Szépen megcsináltátok gratulálok!!
Alfás Theo26-09-2015 18:36:23 // 149230
Dévid26-09-2015 01:43:19 // 149229
Á, túl drága móka lenne nekem JTS-el járni, a V6 pont elég, olcsó a bekerülési ára, és nem drága a fenntartás sem.
Totokid25-09-2015 21:50:06 // 149228
Haloo!
Nemsokára végre a tulajdonomba lesz egy multikormány :D
És az lenne a kérdésem, hogy mennyire macerás a beszerelése? :)
Nemsokára végre a tulajdonomba lesz egy multikormány :D
És az lenne a kérdésem, hogy mennyire macerás a beszerelése? :)
GTPeti25-09-2015 16:10:07 // 149227
Akkor JTS-t kéne venned. :) Ez max. 2000-nél megindul. Gyakorlatilag dinamikus autózáshoz tökélegesen elég a dízeles fordulatszámtartomány. Minden más már állatkodás. :)
Az állandó EGR puceválás a 159 topic kedvelt sportja. :) Én sosem értettem. Igaz a golfhoz sem nőttem még fel. :)
Az állandó EGR puceválás a 159 topic kedvelt sportja. :) Én sosem értettem. Igaz a golfhoz sem nőttem még fel. :)
Liquid25-09-2015 13:55:09 // 149226
azé mer benzint töltesz bele, tankolj bele gázolajat akkor majd húz 1500-tól :D
redbull9025-09-2015 13:23:32 // 149225
Dévid25-09-2015 12:13:31 // 149224
Lehet nekem is le kellene falaznom, hátha kicsit jobban lépne a gép. Most csak 4500 felett jön meg az erő, alatta csak finoman húz. Merre található ez az EGR?
redbull9025-09-2015 12:00:11 // 149223
Sziasztok!
Egy kis tapasztalat, eddig nem mertem lefalazni az EGR-t mondom ne sipoljon nekem.
Múlt héten beadta a derekát és elromlott, nyitva maradt szétszedtem kitakarítottam semmi változás a füst (turtyi) meg csak ömlik a kocsiba, gondoltam magamban ha már úgy is világít mint a karácsonyfadísz ez már nem árthat neki lefalaztam, hibakód maradt ugyan az de kocsi sokkal jobban ugrik alacsonyabb tartományban és nincs kis torpanás se ringás.
Egy kis tapasztalat, eddig nem mertem lefalazni az EGR-t mondom ne sipoljon nekem.
Múlt héten beadta a derekát és elromlott, nyitva maradt szétszedtem kitakarítottam semmi változás a füst (turtyi) meg csak ömlik a kocsiba, gondoltam magamban ha már úgy is világít mint a karácsonyfadísz ez már nem árthat neki lefalaztam, hibakód maradt ugyan az de kocsi sokkal jobban ugrik alacsonyabb tartományban és nincs kis torpanás se ringás.
Alfás Theo24-09-2015 10:08:29 // 149222
Ott a pont. Anno a kappán is többször csináltuk ezt. Igaz ott a jobbra index tűnt el csak.
GTPeti23-09-2015 18:14:33 // 149221
Az Uno-mban is megadta magát az indexrelé. Ui. egyszer régen LED-esíteni akartam hátul és vettem bele egy Hellát... (Jó pénzért...) Ha visszakerül a gyári, valószínűleg minden rendben lesz újra... Ennyit erről. :)
Bati23-09-2015 17:26:48 // 149220
az indexrelé lábai lettek kontak hibásak
a villamosságis csak egyszerűen újra forrasztotta a panelen és kész
mondta hogy a fiat konszern minden kocsijában ilyen van és nagyon gyakori hiba
a villamosságis csak egyszerűen újra forrasztotta a panelen és kész
mondta hogy a fiat konszern minden kocsijában ilyen van és nagyon gyakori hiba
Alfás Theo23-09-2015 11:15:19 // 149219
Bocsánat de a telefonom folyamatosan ismétli önmagát, újra és újra küldi az utolsó hszt.
Alfás Theo23-09-2015 11:12:21 // 149218
Rugókat nézted? Az alsó vagy a felső karikán lévő műanyag alatt rozsdásodik és eltörik. Szét nem ugrik a feszítés miatt. Csak ha szétszeded akkor lehet látni. Teszek fel képet róla holnap, ha otthon leszek majd.
Alfás Theo22-09-2015 20:24:37 // 149217
Kontaktos az elakadásjelző csatlakozója. 2 csati fehér és fekete megy rá 6-8 saruval. nem kicsit porosodik a saru rajta.
Bati22-09-2015 20:11:16 // 149216
szolt a szomszéd hogy villog az elakadás jelzöm
meggyógyította magát ???
ez az autó egyre rejtélyesebb
alkalom szerűen nem indul forgatja az önindító de nem indul aztán meg elindul és jó napokig
2 hétig volt a szerelönél aki naponta 3 szor beindította és nem produkálta a hibát
kíváncsi vagyok mikor kezd megint viccelődni
meggyógyította magát ???
ez az autó egyre rejtélyesebb
alkalom szerűen nem indul forgatja az önindító de nem indul aztán meg elindul és jó napokig
2 hétig volt a szerelönél aki naponta 3 szor beindította és nem produkálta a hibát
kíváncsi vagyok mikor kezd megint viccelődni
Alfás Theo22-09-2015 20:01:34 // 149215
Ha a biztosítékod jó, ami szerintem tutti, a vészvillogó kapcsolónak az érintkezője adhatja meg magát, vagy a rámenő csatlakozók.
A 156 ban úgy alakították ki az index vészvillogó kapcsolást, hogy ha a vészvillogókapcsoló meghibásodik, szakadás lesz benne, akkor már az irányjelzőnk sem működik semelyik irányba. Én a biztosítékok után a kapcsolót keresném nézném át, ha kell kapcsoló tudok küldeni FL előttim van egy bontott.
A 156 ban úgy alakították ki az index vészvillogó kapcsolást, hogy ha a vészvillogókapcsoló meghibásodik, szakadás lesz benne, akkor már az irányjelzőnk sem működik semelyik irányba. Én a biztosítékok után a kapcsolót keresném nézném át, ha kell kapcsoló tudok küldeni FL előttim van egy bontott.
Abarai22-09-2015 17:44:33 // 149214
Az indexreléd nem adta meg magát?
Bati22-09-2015 17:17:39 // 149213
csá index és az elakadásjelző egyszer csak nem működik
mivel van közös biztosítékon? ha van vele valami közös biztosítékon
mert mind ha minden más működne
mivel van közös biztosítékon? ha van vele valami közös biztosítékon
mert mind ha minden más működne
bb_14522-09-2015 14:24:59 // 149212
Alfás Theo22-09-2015 13:37:43 // 149211
Van 2 darab jó 3 szögem, tökéletesek, ha nem jönne össze a mutatványod..
Fentről egy lapos műanyag lappal benyúlsz lefelé, majd finoman ráfeszítesz az ablak felé a kinti végén, úgy, hogy a műanyag vége, ami az ajtó és a 3szög között van az ajtótól távolodjon el.
Az igazi egy patent leszedő lenne, én azzal szedtem le már 4 db-ot.
Fentről egy lapos műanyag lappal benyúlsz lefelé, majd finoman ráfeszítesz az ablak felé a kinti végén, úgy, hogy a műanyag vége, ami az ajtó és a 3szög között van az ajtótól távolodjon el.
Az igazi egy patent leszedő lenne, én azzal szedtem le már 4 db-ot.
blackbird0022-09-2015 10:51:30 // 149210
Letörni nem kell,lejön az, ha ügyesen feszíted:))))))))))) Alatta van három csavar, azokat kitekered, és kész. A kábel csatival van, adja magát, csak szét kell húzni. Az lehet, hogy ha nem volt még leszedve, rá van ragadva kívülről, erősebben megmozgatod, és lejön.
Visszarakásnál meg kell húzni rendesen a csavarokat, de előtte érdemes leengedni az ablakot.
Visszarakásnál meg kell húzni rendesen a csavarokat, de előtte érdemes leengedni az ablakot.
Zsolesz22-09-2015 10:31:54 // 149209
Na akkor ez úgy látom hétvégi program lesz. Az ajtóról hogy jön le? Belül a kis háromszöget letöröm, utána bontó? :)
A kábelekkel mit kell csinálni?
A kábelekkel mit kell csinálni?
blackbird0022-09-2015 10:02:51 // 149208
Az is tökéletes, gondolom lehet még pár variáns:)))))))))) Én az enyémet írtam le.
Pisti130022-09-2015 06:17:33 // 149207
En a rudba keresztbe furtam egy lyukat es abba egy sasszeget. Olyan mint a gyari:)
blackbird0022-09-2015 06:06:32 // 149206
Ja, gondoltam, hogy zavaros lesz, főleg képek nélkül.
Le kell venni az ajtóról a tükröt, szétszedi, és akkor látni fogod a lényeget. Van egy körmös rögzítő alátét a hengeren, ez fixálja a rugót. Na ez jön le, és ezért esik szét. Visszarakni nem igazán lehet, mert állandóan lecsúszik. A csavaros megoldás meg adni fogja magát.
Remélem sikerül.
Le kell venni az ajtóról a tükröt, szétszedi, és akkor látni fogod a lényeget. Van egy körmös rögzítő alátét a hengeren, ez fixálja a rugót. Na ez jön le, és ezért esik szét. Visszarakni nem igazán lehet, mert állandóan lecsúszik. A csavaros megoldás meg adni fogja magát.
Remélem sikerül.
blackbird0022-09-2015 06:02:16 // 149205
A rögzítő alátét nekem már azonnal leugrott. Sajna elég ostoba megoldás, viszont a csavar örök élet, meg egy nap:))))
Dévid21-09-2015 22:03:47 // 149204
Tudom, de rá volt zárva a garázsajtó, mert látni sem bírtam. Mikor a V6-é megadta magát, próbáltam feléleszteni, de már nem bírta tárolni a delejt. :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
428
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?