Forum >> Szerelőműhely

Golyoka06-09-2015 18:36:33 // 50822
Sziasztok egy kis segítségre lenne szükségem!El szeretném adni az eibach ültető rugóimat de nem tudom h milyen más típusokhoz jó még és nem találom sehol!Hülyeséget meg nem szeretnék írkálni :-) Tudnátok ebben segíteni? köszönöm :-)
hg6idn06-09-2015 18:25:29 // 50821
Folyamatban a motor összerakás, alkatrészek már részben beszerezve, vezérlés beállító szett kölcsönözve, hengerfej rendbetéve, vezérműtengely, szívó, javítva. Sajnos után gyártott nincs, bontott nincs jó állapotú, új ára horror. Majd kiderül milyen. Tanulságos kép:

középen az elkopott bütyökhöz tartozó hidrotőke, meg a két "padszomszédja"- Olajozási gondra gondolnék, de ki tudja mi okozta?
Tegnap lejött az olajteknő is, alulról OK-nak tűnik minden, olajszivattyú szűrőkosár tiszta, de a teknő aljában ezért van olajsár lerakódás. Kap egy alapos tisztítást ez is majd össze rakás előtt.
Kristyon06-09-2015 17:27:29 // 50820
Hali!

Lehet valami állat beszabadult a motortérbe és szétrágott pár vezetéket...
Legalább is én ezt nézném meg először...

Üdv.
vologya[kendács mester]06-09-2015 15:54:10 // 50819
Szevasztok.

Pénteken elmentünk a haverokkal kicsit kirándulni a szlovák paradicsomba. 3 napot ált a kocsi és ma mikor jöttem hazafelé félelmetes dolgok történtek. Amint kinyitottam az ajtót (bár lehet zárt ajtónál is ezt csinálta, csak nem hallani) a piezo hangszóró, ami sípol tolatás közben egyfolytában sípolt, de min valami régi modem, idegesítő frekvenciákon. A váltó automatikusan vészüzemmódban. 3 assal jöttem haza, megpakolt kocsival, hegyi utakon. Hála az égnek, hogy a 3 literes erős mint egy barom. Lekötöttem itthon az akut, de miután visszakapcsoltam újra azt csinálj. A váltó hiba jelző 2-3x bevillant, de el is aludt.

Volt már valakinek hasonló gondja?

Már egy váltó vezérlőm beázott, de az nem így viselkedett. Ja és a váltó kijelzője üres.
tbesze06-09-2015 13:26:02 // 50818
Sziasztok!

Azt szeretném megtudni, hogy a 166-os 2.4 JTD 841 C000 motorkódú 110 Kw-os kuplung szerkezete, és tárcsája, jó e a 839 6A.000 motorkódú 103 Kw-os motorú autóhoz?
Előre is köszi.
.......................04-09-2015 13:37:00 // 50817
németországban lehúzós okoskodós parasztnak lenni kötelezö lenne?
lehet
Mr. Z04-09-2015 13:13:41 // 50816
De nem lehet , hogy ott a környezetvédelmi előírás miatt kötelező?
Liquid04-09-2015 12:21:27 // 50815
hengerfej? esetleg koszos és lyukas a hűtőrendszer
donpepe904-09-2015 12:10:56 // 50814
Üdv mindenkinek. Valakinek esetleg van-e tapasztalata? 1.6 TS Hibátlanul jár jól húz nem füstöl ködöl de olaj 50 kilométerre kb 05 liter elfogy a víz trutymós pedig már 3x lett kimosva??????????????
.......................04-09-2015 11:54:44 // 50813
nem szólt ,
hanem lebaszott és pattogott nekem hogy azonnal vissza kell tenni a DPF et
ez azért külömbség

én fizetek 500 eurót
az én autóm

és még lebasznak?
.......................04-09-2015 11:52:06 // 50812
EGR t meg vagy két szondát
Piritu - 1.000.00004-09-2015 11:39:54 // 50811
Nem az ellenzésről van szerintem szó. Neki kötelessége az autó hiányosságaira felhívni a figyelmet, szerintem ugyanígy szólt volna egy átalakított, beépített Porsche féknyeregért is.
Piritu - 1.000.00004-09-2015 11:37:50 // 50810
Eddig négyszer volt dolgom négy különböző helyen. Mindenhol már az írásos ajánlattal jött a szervizvezető az analízis után és mindegyikre rá kellett írnom a telefonszámom, hogy elérhessenek egyéb gond esetén...
Piritu - 1.000.00004-09-2015 11:34:29 // 50809
MI volt a baj és mit cseréltek?
GTPeti04-09-2015 10:58:46 // 50808
Én anno a kuplungos elfelejtettemmondaniaMehrwertsteuert-es lehúzásnál megtanultam, hogy írásos ajánlatot kell tőlük kérni. És explicite hozzátenni, hogy bármi mást csak engedéllyel cserélhetnek. A német ügyfelek ahogy tudom elég jámbor fajták és fizetnek, mint a katonatiszt. Ezért csinálnak ilyen számunkra lehúzásnak tűnő akciókat. (Mielőtt valaki azt mondja, hogy "jó, de nekik van pénzük": Van, de a fizetésük fele v. egésze azért akkor sem mindegy.)
GTPeti04-09-2015 10:54:11 // 50807
Ilyen ultrapedáns ellenzősök sajnos elő-előfordulnak. Lehet, inkább a gyárat kellett volna negatív szavakkal illetnie, amiért sub-optimális helyre tették a 2.4-ben a DPF-et...
(Reméljük, hogy szervízvezetőként ezzel tisztában van.)
.......................04-09-2015 10:42:22 // 50806
Nekem meg pont rossz tapasztalatom van bajorban Mühldorfban betojt a brera,
Meg sem kérdeztek kicseréltek olyan alkatrészeket amit nem kértem
Aztán meg konkrétan lebaszott a szervízvezető hogy nincs dpf
És azonnal vissza kell tenni bele
Ja és otthagytam 500eurót
.......................04-09-2015 10:34:04 // 50805
Ja ,miskolcon és Borsodban nincs ilyen szervíz,
De nyíregyházán az Automériben cserélték gariban a Mito kerékcsapágyat ,
Nem volt alkatrész raktáron azonnal ergo automatikusan kaptam csereautót
Az is jó szervíz
Piritu - 1.000.00004-09-2015 10:32:21 // 50804
Anno Riedl-ben pont annyiért cserélték, mint a Riegler ajánlata volt :-P
GTPeti04-09-2015 09:49:25 // 50803
Ez így tényleg korrekt. Az egyedüli negatívum talán csak az, hogy az ilyen helyeken a rezsióradíj 60-80 euró... (Ha nincs szerencséd, akkor +ÁFA) Egy kuplungcsere lazán kijön 1000 euróra.
Mr. Z04-09-2015 09:35:06 // 50802
Volt szerencsém nekem is járni egy osztrák Alfa szervizben Linz-ben. A náluk javított autónál olyan garancia van, ha útközben robbansz le a recepción tudnak kedvezményes szállást foglalni neked, ha olyan dolog romlott el amit ők javították fizetik minden költséged és a vontatást is. A csáposon az autó alatt mertem volna enni a földről. Van csere autó, linz térképpel és még adnak egy kártyát amivel egy étterembe nem messze kedvezményesen eszel! Minden szerelőnek saját pecsétje és a nevével ellátott matricája van amit a motortérbe ragaszt, így tudják konkrétan ki javította az autót.

summa: Ez itt a balkán :) elmentem nemrég egy itt jónak tartott kipufogóshoz. Imádkoztm hogy a műhely mennyezete ne akkor szakadjon le amikor az én autóm van bent, a bejáratnál olyan emelkedő van, hogy jött a kuplung szag stb... ne is beszéljünk erről mert felbasz,
MiszöszFőnök04-09-2015 07:55:32 // 50801
Nem gondolom, hogy bármely márkaképviseletben, autószalonban is lennének motor felújításhoz szükséges maró, eszterga és fúrógépek. Pl. Debrecenben tudtommal 2 db gépműhely van, az összes autószalon oda hordja a motorbajos autókat. Egy polcon pihen a vw, a peugeot, az alfa motor.
Részemről a most felújított 156 os generáljánál a kb. 2 hétből naponta legalább 1 órát csoszogtam a gépműhelyben. Saját szemmel láttam pl. a hengerfejsíkolást, a szelepfészekmarást. A furatmérővel saját kézzel mértem meg a hajtókar alsó részének oválisságát.
Beadhatja bárhová szervízbe, fizethet bármennyit az ember, végül úgysem tudja pontosan mit csináltak az autóval :-) Reménykedhet, bízhat. És fizethet :-)
Piritu - 1.000.00004-09-2015 07:02:59 // 50800
Amiket leírtál, azok a törvényben is előírt minimumok. Ha ezt nem tennék, bezárnák őket. (Nem véletlenül kell aláírnod a papírt.)
Autót venni meg nem sok választás van, nem sok Alfa kereskedés van az országban.
Úgyhogy - annak ellenére, hogy a 3-ból 2-nél átvertek - valószínűleg én is rájuk szorulok a következő vásárlásnál...
.......................03-09-2015 22:35:51 // 50799
Nincs rokonom,sem pénzem a rieglerben
De nekem mindíg segítettek
Kaptam csereautót
Megbeszélték mindíg velem az árat és a javítás müszaki tartalmát
Sosem volt a számlán olyan amit nem kértem
És mindíg megcsinálták amit kértem

Én vennék tölük autót ma is

Sajnálom ,hogy ez nálad nem müködött
Ferke03-09-2015 21:41:01 // 50798
Azért ha vért izzadva mindent megtesznek, hogy jó legyen, akkor azért az lenne a minimum, hogy egy natúr tömegcikk-motor esetén egy vízpumpát kicserélnek, mivel a liftszerelő szomszédom is tudja, hogy azt is ki KELL cserélni, még ha az Alfa szerelési utasítás nem is tartalmazza...ezt azért alátámasztja, hogy erősen hibásnak is érezték magukat...én is annak érezném magam:)
Úgy általánosságban (nem feltétlen az említett szerviz esete) meg egy vicc, hogy a kisipari szerelőket hívogatják hetente, amikor elakadnak valamivel....ha nem vezérlés vagy kuplung csere van, hanem egy motorgenerál, akkor már rögtön megy a fejvakarás...csak addig meg rugalmasan, amíg be kell nyomni a 700e-1M árat az ügyfélnek....tudnék mesélni a tanácsadásainkról, de akár Zé-ék is...
Eszti 14703-09-2015 21:25:32 // 50797
hát sok választásom nincs ugy látom! köszi!
Piritu - 1.000.00003-09-2015 20:55:20 // 50795
Pont egy öreg vasnál lenne érdekes, hogy mennyire értenek hozzá, milyen a szerszámozottságuk és mennyire alaposak. Az ember meg azt hinné, hogy a drága márkaszeviznél mindez adott.
Szívem szerint a 18 éves Spideremet is márkaszervizbe hordanám, mert elvileg ők a legelhivatottabbak. Aztán mégse...
Sajnos volt szerencsém járni német és osztrák márkaszervizben is, láttam, hogy hogyan is kellene működnie a dolgoknak :-(
Piritu - 1.000.00003-09-2015 20:49:43 // 50794
Megint hamar általánosítasz a tények ismerete nélkül. Rokonod, vagy haverod van ott?
Csak a tények kedvéért:
NEM az Alfa szerelési utasítás nem közölte velem, hogy még valamit cserélni kellene, hanem a "szervízvezetö ...és a munkafelvevö". Nem az Alfa szerelési állta a cekket, hanem ők. Továbbá ők mondták, hogy szándékosan nem szóltak.
Egy garnitúra téli gumit se tudtam szerezni a kocsira átadás előtt. Azt is nekem kellett vinnem...
Még annyit hozzátennék, hogy én egy olyan "megbecsült" ügyfelük voltam, aki három autót vett náluk, amiből kettő null km-es volt (ebből az egyik persze újrafestett hátsó ajtóval volt), és milliós összegeket hagytam ott a szervizben.
Bő 350e km-nyi szervizeltetés után egy pozitívumot tudok mondani, a futóművemet a 156-on csak ők tudták beállítani.
Erhard 242 (Pure Energy)03-09-2015 20:41:31 // 50793
miért lenne horror? kérdezd meg tőlük, legalább értenek hozzá...
Eszti 14703-09-2015 20:05:44 // 50792
Köszi!
szerintem az egy horror, tapasztalata konkrétan tőlük senkinek sincs!
még ez is egy dolog csak nem tudom a kocsi kibirná-e pestig az 100km
de köszönöm!
Erhard 242 (Pure Energy)03-09-2015 19:13:45 // 50791
Bp-en a Szatyiék pl...Szatmári szerviz
hrobi03-09-2015 18:26:15 // 50790
Úgy néz ki jobb első kerékcsapágy...
.......................03-09-2015 17:22:50 // 50789
akkor akku csere lesz,nyugodtan vehetsz
a normál élettartam ólom sav akkukra gápjármüben 4...6 év
Eszti 14703-09-2015 17:11:23 // 50788
sziasztok!
s.os segitség kellene!!
alfa 147 2.0 selespeed 2001-es évj, szoftverfissitésre lenne szükségem, ha tudtok valakit aki rugalmas és nem csak lehúz megkösszönném!!!
az autó napi használatban lenne csak most nem tudok vele járni mert nem mindíg akarja a sebességet tenni, már mindent kicseréltünk rajta, kábelköteg. mágnesszelep egyebek de nem működik!

Előre is köszönöm!!! Eszti 147 06202946405
hrobi03-09-2015 16:57:19 // 50787
Szerintem még a gyári van benne, úgyhogy lassan 6.
.......................03-09-2015 16:21:53 // 50786
Csörgö autószervíz várpalota,
Csöriéknek van GTV je
Peti V6 TB03-09-2015 16:05:51 // 50785
Jól van ne vitázzunk mááár :) Szakszervizbe ilyen öreg vasat amúgy sem szívesen visz már senki..... Inkább segítsetek megoldani, hova vigyem a kocsit??? :)
Liquid03-09-2015 15:37:44 // 50784
156 2.0TS-en vezérlés csere 2008-ban 120eft, vízpumpa csere nélkül, és meg se kérdezték hogy akarja-e. A srác utána külön kicseréltette máshol.
Ja és nekem kb. ugyanakkor 90e volt vízpumpástul, folyadékkal, természetesen nem ott.
Hozzák a magyar márkaszervizes átlagot sajnos.
.......................03-09-2015 15:17:10 // 50783
én is sokáig oda hordtam a Rieglerbe a Mitot
mindíg rendesen megcsináltak mindent


nekem Garanciális javításokat és a sürgös javításokat mindíg idöben megoldották
tehát nekem nem volt vele több dolgom ,csak tankolni és GO
.......................03-09-2015 15:12:53 // 50782
hány éves az akku benne?
.......................03-09-2015 15:01:05 // 50781
meg kell védenem a Rieglert ,mert bizony a szervízvezetö ,értékesítö,és a munkafelvevö is vért izzadva dolgoznak azon hogy a szervíz jó legyen,
igenis jó szervíz a Riegler !!

az hogy Piritunak a 147 ese meg tönkrement az a gyári Alfa szerelési utasítás baromsága miatt van ,azért pedig szarolaszozni kellene nem a Rieglert szidni
hrobi03-09-2015 14:23:57 // 50780
Akksi?! Ez meg sem fordult a fejemben. Azért a biztonság kedvéért csináltatok egy diagnosztikát. Remélem utána okosabb leszek. Feleslegesen nem veszek új akkut.
Forsberg03-09-2015 11:19:37 // 50779
Szia!
Nekem akkor írta ezeket, amikor az akksim haldoklott. Csere után nem volt probléma.
Peti V6 TB03-09-2015 10:58:44 // 50778
Nekem csak annyi volt a negatív tapasztalatom, hogy egy 166-os Alfát árultam egyszer és azt kérték, hogy oda vigyük átvizsgálni és ahogy márkaszrvizhez illő (Audival, Bmw-vel mindennel volt ilyen tapasztalatom), hogy elvesznek az apróságokban, közben pedig nem látják az egész autót, egyben, hogy arról alkossanak véleményt, hogy egészében még a hibák ellenére is jó, vagy egy menthetetlen autó. És ez nem tetszik nekem, egy 15ezer kilométert futott kocsin is találnék hibát, de egy 200ezret futottan azt kellene látni, hogy egy elem volt festve, kicsit szivárog az olaj a váltónál, egy-két szilentet majd cserélni kell...stb stb. Nem elrettenteni a vevőt, hanem felkészíteni, hogy mire számíthat. Na ez nem megy a márkaszrvizeknek. Amúgy nyilván az a konkrét 166-os azóta is megy, 340ezer kilométer van benne és folyamatosan amit kell azt cserélik...de nem az vette meg akivel az átvizsgálást csináltuk, hanem egy ismerősöm, végül. Meg nekem az a tapasztalatom, hogy a kötelező dolgok cseréjét csinálják szívesen az újabb típusoknál, erre vannak felkészítve, betanítva. Egy ilyen GTV-hez eleve másként kell hozzányúlni szerintem. Plusz amúgy én szeretek ott lenni a javításnál, mert ez a kocsi 3 éve áll, akkor lábon jöttem haza vele Olaszországból, de azóta áll, csak néha el elindítottam és mentem vele pár kört. Most lesz forgalomba helyezve ezért szeretném, hogy valaki körültekintően nyúljon hozzá.
GreenArrow03-09-2015 10:30:11 // 50777
Sziasztok!

Tegnap elmentem a boltba az Alfával (156 1.9JTD) mikor indultam haza, indításnál kiírta, hogy VDC System failure és ABS System failure, valamint az ASR OFF gomb is világít...nem tudom kikapcsolni!

Mi lehet ennek az oka?

Előre is Köszönöm a Segítséget!
hrobi03-09-2015 08:39:57 // 50775
Sziasztok!
Tegnap este egy rakás hibajelzést küldött a MITo-m. ABS, ASR, ESP, visszagurulás gátló, kormányzási segéd nem működik. Mi lehet ennek az oka?
Piritu - 1.000.00002-09-2015 20:50:23 // 50774
Azóta is oda kellett járnom, nem sokat változott :-(
Szerencsére a gari lejárta után mehettem a 159-el máshová is :-)
Bomi02-09-2015 20:43:03 // 50773
Hm...ez durva ! Bár 2006 óta lehet ,hogy változott náluk is sok minden...
Az igazat megvallva lassan én is már csak abban bízom amit én cserélek ki, olyan sok a negatív tapasztalat főleg másoktól amiket hallok.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.