Forum >> Szerelőműhely
a27-05-2005 15:11:17 // 5522
Igen :))))
A 3,0 V6 24v motor váltóját nagy valószínűséggel fel lehet tenni az 1,8 TS 8v-re :))))))))))))))) Brutal force rulez! :))))
6-os váltók:
166 2,0 TS 16v
164 Q4
156 2,5 V6
A V6-ok váltóit akár el is felejtheted.
A 166 2,0 TS váltóját is szerintem, de azt esetleg van esély rátaknyolni.
De... A váltó nem egy síma fogaskeréksor... Azt igen komolyan hangolják, hogy az ideális váltáskor (a nyomatékhát lefelé ívelésekor) váltva egyet feljebb éppen a következő fokozat olyan pontjára essen a fordulat, ahonnan már van elegendő nyomaték, és az autó gyorsulása a legoptimálisabb legyen. Így ha ügyesen tudsz váltani, folyamatosan az optimális teljesítménytartományban tudod tartani a motor fordulatát.
Szerinted a 164 Q4 optimális teljesítményhát pontjai ott vannak, mint a 155 1,8 TS 8v-nek? De ezt akár a 2,0 TS 16v motorra is mondhatom...
Szóval sok sikert, ha alposan el akarod szúrni az autód menetteljesítményeit, és ki akarsz dobni egy vagon pénzt, hogy aztán visszarakasd bele azt, ami most van benne...
Hosszabb 5. fokozat: azért ez az optimális megoldás, mert így az 1. 4 fokozatok fordulatszám tartományaiban maradnak az ideálisan belőtt fogaskerekek, az 5. fokozatból már úgysem váltassz feljebb. Mivel a sebesség a fordulatszám függvényében - minél magasabb fokozatban vagy, annál meredekebben - lineárisan emelkedik, és a 0 1/s-hez 0 km/h tartozik minden fokozatban, így az 5. fokozat teljesítménycsúcspontján lévő -500 1/s, az a 4->5 ideális váltási ponton az kb csak 200-250 1/s-t jelent, amit a motor még elbír. Ezért nem lehet nagyobb eltérésű 5.-et belerakni (különben nem tudna a váltás után felmenni a fordulat annyira, hogy legyen teljesítmény gyorsítani...).
No de mindegy, én csak itt ülök, és hülyeségeket beszélek... :)
perdix15527-05-2005 15:03:19 // 5521
Jellemző, tavaly én is megjártam ezt az utat. Kb 4 klímást hívtam mert csak meleget fújt: Ebből 3 nem is volt hajlandó fogadni???? Mer' nem ér rá, meg blablaba... A maradék 1 meg 2 hete váratott mire megnézte, de kikötötte, hogy mostanában nem nyúl hozzá???? Csak megnézi: A "megnézésből az lett, hogy felnyitotta a mociháztetőt belelesett, és közölte, hogy szerinte a kuplung döglött be. Azt mondta 60ezer+50 ezer a munkadíj.... Ingyen távoztam, hogy még meggondolom, meg ilyesmi... Ja meg azt mondat, hogy így se biztos joo lesz, meg lehet be van sz@rva a kompresszor is....
Ennyit a hozzáállásról... Ekkor felkerestem a Trencsiket, 12ezerért komlett klíma kompresszor, majd egy klímaszerelőt, aki csak a kibontott klímákkal foglakozik. A szerelőimmel meg kibányáztuk a kompresszort. Cakumpakk ki-beszerelés, zsírozás, olajozás, benzin tatára, teljes gázfeltöltés: 48 ezer forint. belese merek gondóni, hogy az első klímásnál mennyi lett volna, és mit csinált volna annyiért??? Szal körül kell nézni....
perdix15527-05-2005 14:53:07 // 5520
Hát ez nem volt vmi bíztató... vagy a 164-esét? Talán a Q4-ben volt 6 gangos...
Viktor-alfa27-05-2005 14:48:26 // 5519
Köszi!
A tatiakkal már reggel beszéltem, 155 2,5TD-hez nincs kompresszoruk. Ez specko, olyan mint a Voyager-é (szervószivattyún át hardival hajtott), csak ebben a 155-ben van. Na de a történetnek van folytatása. Megjött a fönök az ismerős ismerőse.... Na ő is megnézte, és mivel tudta kié a kompresszor, hirtelen rájött, hogy csak a kuplung van leégve + 1 csapágy csere lesz (kiolvadt a zsír belőle). Hát nem korrekt? Hétfőre igérte, hogy talán meglesz. Az árat még nem tudom. H Á T?
a27-05-2005 14:42:25 // 5518
Mindent bele lehet rakni mindenbe, csak ügyesség kérdése a dolog...
Szerintem ne fűzz hozzá sok reményt...
perdix15527-05-2005 14:32:27 // 5517
Mennyi??? 57250 Ft? Az b@szott sok!!!! és 500rpm-mel nem vagyok kisegítve. Mostanában sokat pályázok és hát...érezni hogy ott már hátrány a sok pörgés... Városban, országutón kifejezetten joo, de pályán... Azt írtad, hogy a 6 gangos-1000 rpm??? Na az jó, mer egyenlőre nem cserélem le, most raktam ugyanis rendbe. Már csak az a kérdés, hogy a 166, vagy GTV 6 gangosát bele lehet e rakni??? Mer láttam 60 ezerért akkor meg is venném bele.
TtK27-05-2005 14:27:13 // 5516
229 ojró. Szerintem félmegoldás. Az igazi egy hatodik fokozat lenne, amivel legalább 1000 rpm-el kevesebb lenne a ford.szám ugyanazzal a sebességgel. Szerintem.
Most már nem érint a dolog. A JTD alig pörög többet 3000-nél 150-nél. :))
perdix15527-05-2005 14:20:51 // 5515
Milyen áron árulja ha nem vagyok Víndizsgrécc?
raga27-05-2005 14:16:12 // 5514
A Novitec árul hosszabb 5.fokozatot (-500 fordulat) én is néztem, de nekem nem ér annyit.
perdix15527-05-2005 14:03:50 // 5513
Klímás felétek én nem tudok, de ha kompresszor kell, vagy csak a kuplung része akkor a Trencsik bontóban kapsz/Tata. Mikovényi út/, én ott vettem 12 ezerért odaadta a 155 be való komplett klímát tavaly... Új ára: 120 ezer lett volna. Ja és full müködik most is...
Viktor-alfa27-05-2005 13:53:02 // 5512
Sziasztok!
Szóval szívás! Tegnap elfüstölt a klimakompresszorom kuplungja (vszinüleg). Ma klimásokat hívtam, 5ből 1 vette fel a telefont!! Az is amikor meghalotta milyen kompresszor van benne, azt mondta, hogy nem tudja megcsinálni, menjek a márkaszervízbe alkatrészért. Most egy ismerős ismerősének az ismerőse klimásnál van a kompresszor, aki szerint le van égve az egész (ezt nem értem mert hűtött a füstölés után is, csak állandóan ment, de kivéve is működött). NEM ISMER VALAKI EGY KORREKT KLIMÁST!
aki hozzá mer nyulni ehhez a fajta kompresszorhoz - olyan mint az OFF-os Voyager-é. Köszi
perdix15527-05-2005 13:37:08 // 5511
Hogy érted, hogy hosszabb 5.? Akkor is meg kell bontani az otót?
a27-05-2005 13:34:59 // 5510
Nem lenne egyszerűbb egy hosszabb 5.-et belerakni? És akkor nem kell kókányolni sem az autót...
perdix15527-05-2005 13:31:18 // 5509
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy Alfa155 1.8 Ts 8v-be jelenleg gyári manuális5 gangos váltó van. 6 sebességes manuálist lehet e belerakni? Mongyuk 166-osét, vagy GTV-jét? Mert ha jól tudom a 155-öknek csak 5 sebességes váltójuk van. Nekem 6 sebességes kell bele. Így autópályán jobban lehetne használni. Megold6tó???
Cselentano27-05-2005 12:03:01 // 5508
egy kis ingyen reklám :-)
Tegnap kaptam egy bontós számot
Kint voltam, megnéztem a bontót
Nagyon sokminden van Alfákhoz (kaszni, elemek, kárpítok, motor, váltó, fútómű mindenféle alk.rész)
egyedül felniket nem láttam
Pl. 15e.-ért árultak 145-hőz jobb ajtót, de mivel nem volt hibátla adadta 10e.-ért, ennél rosszabbat akartam rámsózni pár másik helyen 25-35 között
Szóval a cím: Keresztúri út 208.
(mellett van egy nagy bontó, de nem oda kell menni!!! az a 206 szám, én is majdnem eltévesztettem, egy asztalos üzem van vele szemben)
Tel.: 20/9419773
Majom27-05-2005 11:20:53 // 5507
Ket delelott elolvastam mind az 5500 hozzaszolast! Csak nem ertettem mindent, pl ezt a megkerulot hiaba kersetem, mint kideult nincs is :)
granturismo: olvastam a fiat-os cikkedet, nagyon faca, minden szepen leirva ahogy kell, meg en is ertem! Hazamegyek es nekiesem!
Koszonom!
granturismo27-05-2005 11:02:52 // 5506
Tomi
Majom autójában nincs alapjárati megkerülő rendszer. Az alapjáratot is ugyanaz a fojtószelep szabályozza. (Bosch 1.5.5)
Tehát a fojtószelep pucolás az ilyen hibák javítása esetén az első amivel próbálkozni kell.
Paco
Késő bánat, már elkészült a homokfújás, vissza is festettem feketére. Nagyon klassz lett. (mintha új lenne. )
És mellesleg még működik is:-)
a27-05-2005 10:06:10 // 5505
Mint ahogy arról már ugyanebben a topicban korábban volt szó, takarítsd meg a pillangószelepet.
Segíteni fog.
Lapozz vissza.
tom16426-05-2005 20:37:49 // 5503
Kollega, akkor újra: az alapjárati motornak és a pillagószelepnek egymáshoz nem sok köze van! Alapjáraton a pillangószelep megkerülésével az alapjárati motoron megy a levegő. Abban van egy kis "ablakocska" amit a kocsi számítógépe vezérel, a motor hőfokának megfelelően nyit v. zár, attól függ mennyi levegő kell neki! Ilyenkor a pillangósz. zárva van. Ha lenyomod a gázpedált, akkor a pilla. nyit (azért jóval nagyobb az átmérője!) olyankor az alapj.motor pihen!
EDDI26-05-2005 20:23:55 // 5502
Menyit érhet 4dbVM hengerfej'"++!!!%%/%=(())Ö§§'"+!%=(ÖÜÓ
KI vitte el a kérdöjelet
EDDI26-05-2005 20:19:51 // 5501
Minden amit irtál.+sárga Scirocco1,fényekkel,dobokockával,zebra csikos üléshuzattal!
Majom26-05-2005 19:48:08 // 5500
Lehet hogy hulyeseg:
mi van ha lehuzom az alapjarati motor csatijat?
nem tudja mozgatni a pillangoszelepet es akkor nem ingadozik az alapjarat?
persze igy gondolom hidegen, melegen.. mindig ua lenne az alapjarat..
Hulyeseg?
Ha nem hasznal a tisztitas akkor kellene vmi ideiglenes megoldas, hirtelen nincs 50E forintom erre!
Kösz a választ!
tom16426-05-2005 19:09:48 // 5499
Szerintem csak az alapjárati motort tisztítani kevés! Jobban jársz, ha az odavezető csövet, a pillangószelepet, a kartergáz visszavezető csövet is tisztítod. Vegyél egy féktisztító sprét, lehetöleg olyat, ami nem kezdi ki a gumit, tehát ne a "tescogazdaságost"! Vedd le a cuccot és simán fújd be, majd rázd ki a mocskot, nehogy az alkohol kiszellözése után ottmaradjon a dzsuva.
Ha beindítod a kocsit, alapjáraton nem kell megmozdulnia a pillangónak, mivel akkor nem arra megy a levegő, hanem az alapjárati motor felé. A pillangószelep akkor mozog, ha nyomod a gázt, vagy ha koszos és a rugó próbálja húzni, szóval azt is takarítsd ki!
Majom26-05-2005 18:09:30 // 5497
Keresek valakit aki leirna nekem pontosan hogy is kell kipucolni az alapjarati motort!
Ezt (http://www.fiatbravo.hu/tech/pszelep/pszelep.htm) mar olvastam de nem egeszen ilyen az alfa, no meg itt inkabb folytoszeleprol van szo!
A szervizben azt mondtak hogy nem lehet tisztitani, nincs mi beporosodjon rajta! Nem akarom elhinni mivel tobben is irtak hogy ettol javult meg az ingadozo alapjaratuk!
A computer szerint 1,6fok alaphelyzetben, elinditva pedig 4fokot ir a pillango szelep allasara, nem tom ez mond e valamit valakinek!
Jelenleg a fordulat melegen 1200 (+-200) es nem tudom lejebb allitani!
Lambda, gyertyák es legmennyisegmerő új!
Mas: zorgo hang lehet vizpumpa?
Elore is koszonom!
Robi26-05-2005 17:50:41 // 5496
Ki mondta, hogy úriember vagyok? :P
bb1826-05-2005 17:27:05 // 5495
uriember biztosban nem fogad. bizonytalanban meg csak a hülye fogad. : ))
bb1826-05-2005 16:54:28 // 5493
igen utána én is eljutottam odáig az olvasásban. : )))
Robi26-05-2005 16:47:17 // 5492
Van egy nagy összegű fogadásom, hogy a Mondeo szervós. :)
ALFA75td26-05-2005 14:22:34 // 5490
A csepeli Ford autónetet felejsd el lehuzós társulat és a 8000 ft óradij sem szimpatikus
a26-05-2005 14:16:36 // 5489
Te nagyon világtalan :)
Mondom egy FORD-ról van szó :) Egy haverom Mondeo-jában a márkaszervíz mindenáron ki akarja cseréltetni vele a komplett kormányművet, mert a perselyezés ki van kicsit kopva...
Erre kellene megoldás.
II. ker. www.alfaszamosi.hu :)
TtK26-05-2005 14:09:43 // 5487
XVII. ker. De csak személyesen adnak inormációt! :DDD
a26-05-2005 14:08:07 // 5486
Kicsit pontosabban lehetne? :)
Kölcsey utcából van a II., III., VIII., XVII., XX., XXI., XXII. kerületekben is :)
A Kölcsey utcában van vmi megbízható kontakt, hívd a boss nénit.
Paco26-05-2005 12:55:42 // 5484
Az enyém nem melegszik, igaz új hűtő van benne :-P
a26-05-2005 12:44:06 // 5483
Ki tudja, hogy hol és mennyiért lehet kormányművet felújíttatni egy offos autón (Ford)?
Stee14626-05-2005 12:02:14 // 5482
Na jó, ebben a korban már ezt elnézzük! :))))
Robi26-05-2005 11:48:35 // 5480
Az én autóm is melegszik az érdi emelkedőn, mondjuk az is igaz, hogy 20 éves. :)
W26-05-2005 11:46:58 // 5479
SPQR-nel ismeros van, gepre dugtuk ra. Tulajdonkeppen semmi hibat nem jelzett de a haver azt mondta faziserzekelo lesz :) Hat megsem az volt...
Majom: haat gyanakodnek ra, hogy megint rossz a cuccod mert lehuzott kabellal csinalja ezt. Magas alapjarat, tobbet fogyaszt, alapertekeket vesz.
Stee14626-05-2005 11:39:50 // 5478
Én is az érdi emelkedőn voltam a lentebb emített pillanatban. Az emelkedő tetején kivettem üresbe, szépen lehült a lejtőn és maradt a sebesség is. Na mindegy végülis német verda nem csoda, hogy szar. :))))
Robi26-05-2005 11:36:40 // 5477
Mi érdi emelkedőn nyomtuk 1.7 TD-nek klímával, 4 emberrel 140 körül. Mondjuk kicsit aggódtam, hogy tényleg bírni fogja-e. :)
Stee14626-05-2005 07:31:23 // 5476
Ez igaz, én is mentem régebben Astrával 110 fokos vízzel.
Nem volt vele semmi gáz.
Szegény nem csoda hogy melegedett 6x LE, 4 nagydarab utas full csomagokkal , 140 km/h. :)))))
perdix15526-05-2005 07:01:56 // 5475
Ezt a "na csát" az asszonyka írta, nem én, kis rosszaság.
Majom26-05-2005 06:42:01 // 5474
ezt en is beszoptam, az enyem is rossz volt, vettem hasznaltat, beraktam de a jelenseg ua, nem porog, durrogas! Ujabb csere utan gyogyult meg!
Most megy a jargany de sokat eszik 1.4-es es 8.4L varosi hasznalat nelkul, valamint magas az alapjarat 1200 korul van melegen! A lambda lehuzasra nem reagal semmit az alapjarat, kellene?
Simán tud, ez szvsz teljes behallt. Mit szerettél volna az SPQR-től mikor arra felé vetted az irányt? :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
578
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?