Forum >> Szerelőműhely
Robi25-05-2005 19:50:10 // 5422
Szerintem simán a meleg miatt. Amíg nincs gond az olajnyomással, és szép hangja van az autónak, addig ne aggódj.
perdix15525-05-2005 19:49:56 // 5421
Jól mondod, én is erre gyanakszom, hogy egy pici bibi lehet a hűtésrendszerben, és emiatt nagyobb 1 picit az olajhőfok. 130 alatt, sőt 130-ig semmi probléma, amit a kép is mutat, de terhelésnél jön ki a probléma
Robi25-05-2005 19:48:56 // 5420
Azért lehet. Ha túlmelegszik az olaj, akkor nagyon felhígul, és romlik a kenés. Persze ez a probléma nem 100-110 foknál fog jelentkezni, hanem mondjuk 140-150 foktól.
perdix15525-05-2005 19:48:14 // 5419
Le galább megnyugodtam, mármint én sztem se koszos. Akkor meg mi a bánatos életbe megy fel 100-ra az olaj?? A meleg miatt???
bb1825-05-2005 19:47:44 // 5418
1: sztem ez teljesen tiszta
2: a hütésprobléma természetesen hatással lehet az olaj höre. valahol megjelenik a höfelesleg.
gabi3325-05-2005 19:46:21 // 5417
Ha a víz nem forr akkor valszeg az olaj sem ég le. Az a lényeg, h. az olajszint jó legyen és akkor nem lehet gond!
Robi25-05-2005 19:45:37 // 5416
Nem koszos az a karter. Szerintem egyszerűen a melegebb idő miatt melegszik jobban az olajad.
gabi3325-05-2005 19:44:15 // 5415
Az olaj 340-350 °C körül kezd el kokszosodni!
perdix15525-05-2005 19:42:46 // 5414




Na most sztem a képek alapján nem lehet, hogy ettől megy 100 fokra az oil. De amit 2,jára mondtál, azaz a hűtőket/klímahűtő, hűtő/ az 1 éve lett cserélve, de lehet, hogy a sok bogár, meg egyebek eltömítették??? Mer ha jól belegondolok 150 fölött már a vízhőfok is 90 fölé megy, tehát lehet hogy nem kap elég friss levegőt??? és az akkor kihatással van az olajra is???
Robi25-05-2005 19:36:14 // 5413
Azt tudom, azért írtam oda, hogy erősebb is az első fék. Szerencsére pont ideális a fékerő eloszlása.
bb1825-05-2005 19:30:51 // 5412
lehet hogy ennél a tipusnál bejött, nekem volt hogy csuszosabb uton mindig befogott a háso fék. ez kanyarban igen ciki lehet.( a fékerö nem függ a felületek negyságától ! )
Robi25-05-2005 19:03:31 // 5411
Ott sincs gond. Az első fék nagyobb, mint a hátsó, és erősebb is. Ugyanarra a pedálerőre jobban fog az első fék, mint a hátsó. Hidd el, ha nem működne ideálisan a fékem, akkor vettem volna másik fékerőszabályzót. De tökéletes.
Robi25-05-2005 19:00:04 // 5410
Tényleg 4 db légtelenítő van hátul. A kézifékkel nem kell csinálni semmit.
Viszont nem olyan egyszerű a hátsó féket beállítani és lelégteleníteni, mint ahogy azt az ember gondolná.
1. lépés:
Be kell állítani a betétek és a tárcsa távolságát. A féknyergek külső oldalán van egy-egy imbuszcsavar, egy-egy anyával lekontrázva. Nálam ez úgy működik, hogy rá van rohadva a kontraanya, és annál fogva kényelmesen be lehet állítani a külső betét távolságát. A belső betét állítója (meglepő módon :)) a nyereg belső oldalán van, egy csavar, aminek az autó hátulja felé áll a vége. Erre ha jól emléxem, akkor 8-as kulcs megy rá. A lényeg, hogy úgy kell beállítani a féket, hogy mindkét oldalt éppen hozzáérjen a betét a tárcsához, de még ne fogjon a fék. Ez azért is fontos, mert különben nem fog normálisan működni a kézifék.
2. lépés:
Ki kell légteleníteni. 4 db csavar van, érdemes többször is végigmenni rajta. Egy nyergen azért van két csavar, mert két "legmagasabb pontja" van, ahol meg tud állni a levegő. Én legalább két kört szoktam futni.
Ha ezek után is gond van vele, akkor valahol tömítetlen a fékrendszered.
A legrosszabb eshetőséget le se szeretném írni, de azért megteszem: rossz a főfékhenger. De ezt nem tartom annyira valószínűnek. Szerintem csak egyszerűen nem légtelenítetted ki eléggé, vagy nem állítottad be a nyergeket.
bb1825-05-2005 18:34:18 // 5409
igazábol nincs elöttem a szerkezet, de lehet hogy utána kell állitani kézféknek is, vagy esetleg valami más van. leginkább látni kéne. van néhány trükk de ahoz tényleg bele kell nézni hogy lássa az ember mihez nyuljon.
bb1825-05-2005 18:29:54 // 5408
ezzel azért ovatosan mert néznek pedálerőt is és kibukhat a dolog.
bb1825-05-2005 18:28:31 // 5407
ez teljesen igaz, bár ha rallyra csinálom akkor az ülések közé beteszek egy golyoscsapot is. ( akkor az lesz a szabályzó meg a rögzitő fék ). természetesen igy csak ,,tolos" vizsgára mehet, de feltételezem hogy azért valami szabályzó visszakerül elöbb-utobb. igy viszont marad idő a régi darab szétberhelésére és addig is megy a vas.
bb1825-05-2005 18:24:23 // 5406
már bocs de ezt ugye nem mondod igazán komolyan ugye ? : ))
Wickey25-05-2005 18:17:52 // 5405
Így van. Ha nagyon szét akar hullani, szabunk oda valamit fémből. De akkor már egy délelőttös a munka, szóval pizzáznunk is kell :-)
Wickey25-05-2005 17:18:22 // 5404
mindent lehet, kérdés, hogy érdemes-e.
ALf9025-05-2005 15:00:09 // 5403
ROBi.levetem a fékerő szabályzot,ugy ahogy montad,és öszekötötem a rendszert.most már eljut az olaj hátra,de valami még mindig nem koser!mert felkeményedik lehet is légteleniteni,de valamiért kb 1 perc után megpuhul.az olaj nem folyik sehol.mi lehet a gond?plusz még 1 kérdés.a kéziféket is légteleniteni kel?mert hátul 4db légtelenitö csavar található.ha igen akkor hogy kezdjek hozzá?
perdix15525-05-2005 14:33:47 // 5402
120 fok? Na szépen is néznék ki, remélem annyi sose lessz... Olajhűtőt, ha bontóban veszek, azt útólag be lehet építeni?
Robi25-05-2005 14:25:47 // 5401
Szerintem annyiról van szó, hogy melegebb lett az időjárás. Ha nincs olajhűtőd, akkor semmi nem szabályozza az olaj hőmérsékletét. A karternak van egy hőleadó felülete, ami hideg időben jobban hűti az olajat, melegben kevésbé. Ráérsz akkor aggódni, ha a 120 fokot is elhagyja az olajhőmérsékleted.
perdix15525-05-2005 14:20:29 // 5400


Igaz, hogy itt már 4500-öt forog a főtengely, és az is logikusnak tűnhet, hogy a vízben a 90 fok van függölegesen, tehát üzemi szinten, az olajnál a függöleges az 100-on van. Szal tudni léne, hogy ez normális e? Mer régebben én úgy emlékszem, hogy 150-160-as temponál nem volt 100-on az olaj, csak ha 180-200-al mentem... Na ezt kellene tisztázni.
Paco25-05-2005 11:08:47 // 5399
Lehet hogy hegeszteni kell de hogy az a nyúlvány és a felfelé nyúló többi része egyben kapható, kb 40-50 centis és valahol 2000 és 2500 HUF között azt tutira merem mondani, mert ott volt a kezemben, még el is gondolkodtam, hogy rendelek a 155 re kettőt.
Robi25-05-2005 11:05:55 // 5398
Megnézném azt a vizsgabiztost, aki tudja, hogy ott kellene legyen egy ilyen kütyü. (Már csak azért is, mert nagyon kevés transaxle Alfán van meg a fékerőszabályzó, a legtöbb autóból már kihajították.)
TtK25-05-2005 09:14:57 // 5397
Az a nyúlvány biza oda van hegesztve. Nekem is elhajlott, mikor leszakítottam a lökhárítót és elég nagy szívás volt kiegyenesíteni (az utcán nem is sikerült, Szamosiék csinálták végül). Az autó fél elejét szét kell bontani, hogy azt az idomot cserélni lehessen. Szerintem egyszerűbb a végét kipótolni, ha nagyon lerohadt.
Paco25-05-2005 08:44:57 // 5396
Durván 2000 forint az elaforgban a komplet új idom amit csak oda kell csavarozni.
Wikicica.25-05-2005 08:18:48 // 5395
Üdv!
33-asok FIGYELEM!eladó egy alkatrésznek behozott 92-es 33-as!
ár: 80.000pengő, de valszeg 60-be mehetne!Megvásárlásához keresek partnert!Nekem az elejéről kell a lökös, lámpa, motortető,a többin megegyezünk.SÜRGÖS!!
pb_25-05-2005 08:18:09 // 5394
Már, ha észreveszik.
Barni14725-05-2005 02:52:24 // 5393
Nem a mérés miatt , hanem a hiány miatt.
Az átvizsgálás során szempont a megléte vagy nem léte.
Robi25-05-2005 00:00:24 // 5392
Azt nem vitatom, hogy értenek a FiatAlfákhoz.
Viszont a transaxle Alfám fékjével nem boldogultak, pedig egy nem hivatásos szerelő ismerősöm kb 10 másodperc alatt, látatlanba megállapította a hibát.
Robi24-05-2005 23:57:16 // 5391
Hja, van CO. Ha annyira szét van rohadva, akkor esetleg érdemes lenne hajtani oda új lemezt.
Thomasz24-05-2005 23:51:43 // 5390
Robi24-05-2005 23:48:17 // 5389
Nyugodtan mehet szabályos műszakira is, tengelyenként mérik a féket.
Wickey24-05-2005 23:40:22 // 5388
Ezen sokminden hegeszteni való nincs így első látásra. Le kell drótkorongozni, és lekenni alapozóval. Holnap vagy holnapután gyere át (Pesterzsébet) és megoldjuk okosba'.
Thomasz24-05-2005 23:30:40 // 5387
Barni14724-05-2005 22:48:28 // 5386
Ez a megoldás mondhatni tökéletes "rally" átalakítás. Csak ha nem szereled vissza a fékerő szabályzót akkor meg se próbáld szabályos műszaki vizsgára vinni a gépet. :-))
Barni14724-05-2005 22:44:15 // 5385
Ha nem fékerő elosztó, akkor gumifékcső. Én már "úsztam" rá, fullra eldugult a gumicső. Csak nekem nem, nem fogott, hanem ha éppen átkúszott a nyomás akkor ott is maradt és szépen megette a betétet.
perdix15524-05-2005 21:22:13 // 5384
Na ma már 3-szor zengtem dícshimnuszt "frappáns válaszaidért, és pontos, megingathatatlan ötleteiért". Köszönjük szépen.
Joo eccakat mindenkinek!
tom16424-05-2005 21:21:25 // 5383
Hát gözöm sincs...
Én kb. 5000 km után töltök 0,5 l-t, de azt is tudom, hová tűnik. Az oldalamon van kép a motorról, ott is látszik az olajfolyás helye, megoldása folyamatban. Az én olajnyomásom egyébként hidegen alapjáraton 5-6 bar, melegen fordulaton 2-3 bar, melegen alapjáraton szinte nulla, épp csak a lámpa nem gyullad ki! Megkérdeztem okos embert, akinek maximálisan adok a szavára, azt mondta, a fötengelycsapágyak kezdenek kopni, ezért könnyebben visszafolyik az olaj a karterba, de ne nyugtalankodjak, ezzel sokáig elmegy, csak emiatt ne bontsam még meg, ha nem eszi az olajat!
Egyébként lehet hogy szentségtörés, de Valvoline maxlife 10w-40-el járok..
Paco24-05-2005 21:20:11 // 5382
Nem csak a karterlemez. A lökhárító alsó felénél a hűtő lemezei között ülhet a dzsuva, és nem engedi át a levegőt. Nagynyomású mosó erősen ajánlott neki.
perdix15524-05-2005 21:17:22 // 5381
Ide irok, a kérdésedre: egyszerű, ahogy eléred a kívánt fotósebességet, fogod a masinát a bal kezedben, belövöd a "kockát", közben nem árt ha az utat is figyeled, és exponálsz. Sajna a kép, még a hagyományos fotoapparattal készült, most már van digitcamera, de most meg a gumi, meg a felni kukás, így nem tudok 200 feletti jó minőségű képet készíteni mostanában...
Egyébként a képen jól látható, gogy az olajhőfok 205-nél és 6300-as motorfordulatszámnál 85 fok. Szvsz Paco mesternek lesz megin' igazsa, lehet a karterlemez van elmocskulodva....
perdix15524-05-2005 21:07:39 // 5380
Hát, igen,azért utána kell tölteni,de ez a pörgös motoroknál nem zavaró. Olyan 1000km-ként 0,5 literről van szó, sztem az normális.Az olaj Selenia for Alfa Romeo 20K 10W-40-es, ez írja bele gyáriba is. Az olajnyomás sztem jó, hidegen 5 bar, melegen nyomva neki 4 bar, alapjáratban melegen 2-3 bar.
tom16424-05-2005 20:51:17 // 5379
Ez az "utántöltöm mindig" azért zavar engem egy picit! Az enyémbe nagyon ritkán kell utántőlteni, pedig az órában is 160ezer van, tehát a motorban kb. a duplája lehet, ha realisták vagyunk.
Nem lehet, hogy túl híg olajat használsz (0w-40 vagy 5w-40) vagy alacsony az olajnyomásod (olajpumpa jó?), esetleg mindkettö együtt?
GPti(V6)24-05-2005 20:37:51 // 5378
Hello!Irtam az "Alfa és az autófényezés" topicba egy kérdést és nem kaptam választ.Ha van időtök kérlek nézzetekbe oda is hátha tudtok segiteni.Előre is köszönöm.
perdix15524-05-2005 20:33:55 // 5377
Köszi az infokat, sztem nincs 1.8-ban olajhűtő, de majd megnézem. nyul nincs alatta, de a kosz, vagy olajmaradék az lehet, hogy belejáccil, habár janu-ban volt alsómosáson a műszaki miat... Mástól nem lehet?
Paco24-05-2005 20:21:14 // 5376
Nekem 35 fokos nyárban, dugóban araszolva volt már 100 fokos, az olajhűtő ellenére is. autópályán soha.
Paco24-05-2005 20:19:50 // 5375
Hmm... nem tudom, hogy az 1.8-ban volt-e már olajhűtő, vagy csak a 2.0-tól. Ha igen, akkor az olajhűtőhöz vezető szelep mehetett tönkre. A szelep az olajszűrő mellett található, a hűtő pedig a jobb első kerék előtt.
Ha nem volt benne az érdekes kérdés. Ekkor az olajad nem hűti más mint a karter alján a bordák. Ha nem hűl rendesen annak az lehet az oka, hogy tavaly nyár óta feltettél egy kartervédőt, kicserélted a lökhárítód egy másikra, esetleg egy nyúl torlaszolja el alul a légbeömlődet. Vagy csak egyszerűen tele van kosszal.
Fangio24-05-2005 20:13:53 // 5374
A kerék csapágyak hézag megnövekedése is okozhat ilyen gondot.Menet közben visszaveri a f.munkahengereket.
András bácsi24-05-2005 20:07:34 // 5373
Nekem az 55-ösben még meg se közelítette soha a 100 fokot. Bár nem is mentem vele tartósan két kilókat.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
603
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?