Sziasztok. Beszereltem a gyári fényszórómosót utólag. Q. nagy meló sajnos.:-(
Talán az egyetlen jó hír hogy akinek "A" biztitáblája van (ez boxernál az L (lusso) felszereltség) annak a lámpamosó kábelezése már gyárilag ki van építve.
Következő cuccok kellettek:
Mosófej jobb (2), mosófej bal (1), mosófej csatlakozó (11) 2db, mosófej anya alátéttel (4-5) 2db, csőbilics (8) 4db, mósócső, csőrögzítő (3) 4db, visszafolyásgátló (9), spec időzítő relé (6).
Illetve szivattyú (2) tömítés (7) tartály (1)
Az alkatrészek bontóból szerezhetők be, de eléggé drágán mert a mosófejeket a bontós külön nem szívesen adja oda mondván akkor mit kezd a lyukas lökössel. Úgyhogy vagy egy ugyanolyan színű lököst veszel mint az autód, vagy átfújatod a bontott lököst az autó színére vagy mégis sikerül vevőt találnod a lyukas lökösre és a saját meglévő lökösöd alakítod át.
A lökösön mosófejenként 2 db lyuk van. Egy nagy, ami rögzíti a helyén a fejet egyúttal ezen a nyíláson meg be a folyadék és egy kisebb, ez gátolja, hogy elforduljon a mosófej. Egy nagy anya rögzítí belülről a fejet és ennek a belső nyílásába kell feldugni a csőcsatlakozót.
Nekem sikerült eladnom a cuccal vett lököst úgyhogy az eredeti saját lökösömbe kellett ezeket a fúratokat elkészítenem.
Ezt persze leszerelt állapotban végeztem.
Miután felszereltem a fejeket, rögzítettem a szintén beszerzett gyári rögzítőelemekkel a lökös belsejébe a csöveket és a visszafolyásgátlót.
A fényszórómosó is ugyanabból a tartályból veszi a folyadékot mint a szélvédőmosó. Az az eltérés, hogy a tartályba a meglévő mellé egy másik hasonló, de nem ugyanolyan szivattyú van beépítve. Ennek a szivattyúnak a helye minden általam látott autón megvan (kis lapos beugró a tartály elején) csak a fényszórómosó nélkül szerelt példányokon nincsen kifúrva.
Mivel a tartály eléggé nehezen hozzáférhető helyen van éppenséggel az eredeti tartályt is ki lehet fúrni, de a műanyag spén belehullik, onnan kivenni nem lehet. Ez eléggé egészségtelen a szivattyú életére, de minimum el fog dugulni tőle úgyhogy ehhez a művelethez a tartályt ajánlatos kiszerelni. Én úgy voltam vele, hogy ha már úgyis ki kell szedni akkor nem fúrogatom, egyszerűebn beépítek egy eleve 2 szivattyús tartályt. A kiszereléshez le kell csapolni a tartályt, leszerelni a JE kereket meg a belső műanyag dobbetétet oldani a tartály csavarjait és akkor nagy kínokkal lefelé le lehet szedni (nekem a laírtnál jobban szét volt szedve a képen a Boxi ennél más miatt)
Az új tartályt szépen be kell szerelni, a tömítését beilleszteni a lyukba.
A szivattyút bepattintani a helyére. Mint mondottam a kábelezés nekem gyárilag benn volt. Elég volt picit kotorászni a tartály körül kezembe akadt a szivattyú 2 pólusú csatlakozója amit szerencsés esetben nem evett még szét a rozsda (nekem kiváló állapotban volt) és szépen rácuppantottam a helyére.
Utastér.
A relé helye sajnos nem a biztitáblán van hanem fölötte. Le kell tehát szerelni a műszerfal bal alsó elemét. A reléfoglalat megvan csak bele kell dugni a relét (legalábbis nálam). Kb a fényszórómagasságállító kapcsolóval egy magasságban amögött van pár relé, azok mellett van egy üres reléhely. Van egy régebbi képem azon meg tudom mutatni a körülbelüli helyét. Nem kell megijedni ennyire nem kell szétszedni.:-)
Ha a relé a helyére kerül akkor még 1db 20A-s biztosítékot kell betenni az üres sárga biztosíték tartóba a relé mellett, feltölteni a tartályt folyadékkal és mehet.
Működés:

Tulajdonképpen a szélvédőmosóval együtt indul, de csak akkor ha legalább a városi fény be van kapcsolva az időzítő relé fél másodpercig működteti a fényszórómosó szivattyúját a szélvédőmosó minden egyes indításakor. Ennek ellenére téli lucsokban mikor állandóan mosni kell a szélvédőt sokkal gyorsabban kifogy a tartály.
Kb ennyi.
Poló18-11-2006 23:20:11 //
13382
Olyan xenon izé utánzatot meg ne vegyél. Szerintem pénz pocsékolás. Vegyél valami jó minőségű halogént, mondjuk amit George írt a 145/146 topicban. Vagy kérdezd meg GT Petit, neki valami Philips volt a xenon előtt, nagyon meg volt vele elégedve.
GEORGE18-11-2006 23:17:59 //
13381
Pedig az az igazi fényerő tuning!!
sty18-11-2006 23:16:33 //
13380
hát xenont emakarok én arra sajnálom a pénzt
Poló18-11-2006 23:16:29 //
13379
Refibe azért nem lehet, mert a xenonnak több idő kell a felkapcsolódáshoz. Így a fénykürtöd nem működne. Meg asszem a sok fel-le kapcsolgatástól hamar meg is döglik, de ebben nem vagyok biztos. Vannak a bixenon izzók. Ezeknél a reflektor is xenon, de asszem ezek csak H4-be építhetőek be (a H4 vagy a H7 az az izzó, amit az egy optikás fényszórókba szoktak szerelni?). Na mindegy, szal itt egy izzóban van a tompított is meg a refi is. A váltás úgy van megoldva, hogy egy lapka van az izzó előtt és ezt állítja ő, amikor te átváltassz tompítottról refire illetve vissza. Mindig ugyanakkora fényerővel világít, csak egyszer kevésbé van útjában a lapka, máskor kicsit jobban.
GEORGE18-11-2006 23:12:08 //
13378
csocsi gépében már többször utaztam, hát ott tényleg nem sokkal van több fény mikor felkapcsolja a refit.
Ha nekem össze jön akkor lehet a refibe is nyomok Xenont.......
Poló18-11-2006 23:09:18 //
13377
Vannak sima halogén izzók, amikre ráírják, hogy xenon. Ezek semmivel sem érnek többet, mint egy sima halogén izzó. Áruk pár ezer forint.
Vannak a H.I.D. xenon szettek. Ezek a gyári izzók helyére mennek be, van hozzájuk egy külön elektronika. Ezek kb. 40.000 Ft-tól kaphatóak (az egész szett, két izzó + elektronikák). Akik beszereltették, azok kb 3x akkora fényerőről beszélnek, mint a halogénnál volt. Sokan azt mondják, hogy mióta xenonnal járnak, azóta nem használnak reflektort.
sty18-11-2006 23:06:11 //
13376
végül is én csak xenonfényü izzót szeetnék,de nem tudom milyenek?
Poló18-11-2006 18:40:15 //
13375
Minél nagyobb ez a szám, annál kékesebb a fénye és annál kevésbé látsz vele. Tehát minél kisebb ez a szám, annál nagyobb a fényerő. Állítólag a 6000-es a legjobb, mert hiába nagyobb a fényereje a 4300-asnak, az emberi szem ebben a tartományban a legérzékenyebb vagy mi :) Én ha veszek, akkor 6000-est veszek. Valahol mintha azt olvastam volna, hogy ez még engedélyezett, 6000 felett már nem.
sty18-11-2006 18:37:31 //
13374
srácok xenon izzóban valaki tud segiteni mi a külömbség a-3.500K-5.800K-7.500K-9.500K között és szeméjautóban melyik a megengedett?
FRC16-11-2006 11:23:42 //
13372
Help!
164 TS -nél 2 féle motor+váltó létezik, egyik a régi elosztófejes (75) amin hagyományos a hátramenet kapcsolása az újnál viszont kis csonkot kell felhúzni.
Kérdés az új motor kompatibilis a régi váltóval vagy komplett kell cserélni????
Dzsozy15-11-2006 21:08:14 //
13371
Minden hozzászólást köszi, így tanul az ember,hát ha még más is olvassa!
Tudsz róla esetleg valamit? Ha lekapom a gyújtást, kétszer kerreg! Meg hát az alapjárat menet közben.....
Hali! szétszedheted nyugodtan nem lesz semmi baja!
csak a müanyag fület ne törd le! Bocsi hogy beleszóltam!
Ferke15-11-2006 11:06:47 //
13369
Bakker! Ezt a litát keresem Scott-nak tegnap óta! Köcce pb_!:)))
swan15-11-2006 09:54:46 //
13368
Azokat átnéztem de semmi feltünő gond! Még esetleg gyertyát cserélek aztán készz! Plánne mert úgy néz ki eladódik az autó! Akkor meg nem feketetek bele többenergiát!
pb_14-11-2006 21:31:08 //
13367
Dzsozy14-11-2006 18:56:22 //
13366
Gran.... Bocs a késői válaszért, vagy kérdés miatt, régebbi típusú, amin csavarkötéssel van rajta az alapjárati motor. Leállításnál kétszer kerreg! Leszedtem már, de őszintén szólva a műanyag burkolatot már nem mertem lekapni róla, hátha valami szétugrik benne, hiszen van benne egy "műanyag kerék" , amibe a fojtószelep kölső "nyulványa" csatlakozik.
Hali
Tud valaki pesten (Pesterzsébet, Csepel, Kispest, Lőrinc, Gyál, Imre) vagy a környéken alfa bontót??????????????????
Ferke14-11-2006 13:51:30 //
13364
Jaja, erre gondotam én is. Persze ingyen semmi sincs ma már!:)
Ferke14-11-2006 12:58:21 //
13363
Mint az olajleeresztőmet az 56-oson, szintén.:(
Finom kis réz/gumi alátét van alatta, 8-as imbusszal működik. Úgy megtépték, hogy még a 12-es imbuszos puntonál sem húztam meg ennyire soha!
Hidegvágóval jött csak le.:(
Ferke14-11-2006 12:53:23 //
13362
Akkor ott szerintem valami gyújtás probléma lesz. Kábel, gyertya, trafó, esetleg egy nyomorult teskábel is csinál ilyen, én a turbo uno-nál szívtam ezzel elég sokat!
sajnos még szerelők is sokszor elfelejtik,hogy nem szegecs az, hanem csavar...
úgy gondolja, az a tutti, ha szarrá húzza :-(
ja, normális helyen szép szóért megcsinálják neked...
amíg az a c..gány keresztkulcsom volt, ráadásul valami gagyi (a fej kikopott és leugrált a csavarról) én is így oldottam meg...
először nekifogtam magam,nem ment...
káromkodás, összepakolás aztán ha épp gumos felé jártam,megkéártem őket...
illik megkérdezni ,mivel tartozol, általában nem kérnek semmit,de azért pár százast készíts elő, nehogy zavarba jöjj! :-)
swan14-11-2006 11:48:40 //
13359
Vadiúj szürőt kapott! Most si rángat néha egyt-egyet. De nme áll le! Fogalmam sincs!
Ferke14-11-2006 09:16:58 //
13357
Igen, itt a berohadással állok szemben szerintem! De hogyan szedjem le??? Legegyszerűbb lenne ha beugoranék egy gumishoz, és légkulccsal lelazítaná gondolom.Nem?
Ferke14-11-2006 09:13:44 //
13356
2x cseréltem 1 hét alatt ki a csapágyat. Másodszor egy kémiai kísérlethez méltó körültekintéssel, óvatossággal. El nem hiszem, hogy ez lenne most a gond. Optima nevű, germany csapágy került bele. ránézésre elég jónak tűnt!:)))
Erősödik bennem a féltengely-gyanú sajna.:(
Paco14-11-2006 09:05:34 //
13355
N = Nm? :)
Ez igaz, de itt már egyenes mentben is hang van meg ez szerintem nem kerékcsapágy gond lesz.
Sajnos igen.
Egy collos Tohnichi nyomatékkulccsal akár 850N is lehet húzni, amit 2 birkózónak egy rúdugróléc hosszúságú erőkarral is elég nehéz megnyitni.
És légkulccsal is meg lehet ennyira húzni. Egy normálisabb légkulccsal simán lehet húzni 480N-t is ez csupán beállítás kérdése.
És akkor még a berohadásról nem is beszéltünk.
Nincs olyan kulcs amit ne lehetne elhajlítani.:-)
Egyébként általában 80-120N-al kell lehúzni a kerékcsavarokat.
Én 100-al szoktam a Boxit.
Paco14-11-2006 09:01:01 //
13352
Sajnos sok csapágy csak terhelés alatt morog.
Ferke14-11-2006 08:58:34 //
13351
Igen, ez a rossz sejtés erősödik bennem is, csak pont ezt nem tudtam, hogyan tudnám ellenőrizni álló helyzetben azt a nyavajás csuklót. Na akkor így megpróbálom, köszi!:)))
Nem tudom melyik fajta fojtószeleped van amire rá van sajtolva az alapjárati szervomotor vagy még a régebbi csavarkötéses?
Sziasztok.
Ferke
Ha megemeled a törpét és kézzel meghajtod a kereket akkor is morog? Ha igen, akkor kösd le azon az oldalon a féltengelyt, belül egy dróttal akaszd fel. Forgasd a kereket, így is morog? Ha igen, vedd le a kerékagy csavart húzd ki a féltengelyt. Keress vagy csinálj egy, a tengelyfurattal azonos átmérőjű csapot (akár fából) és dugd be a kerékagyba, azzal forgasd meg. Úgy is morog? Ha úgy nem morog akkor vizsgáld át a féltengelycsuklókat különösen a külső oldalon.
Paco13-11-2006 21:52:28 //
13348
Fojtó. Fojtó és fojtó.... Please.
Dzsozy13-11-2006 20:45:18 //
13347
Hát hál istennek 166-nál nem ilyen bonyolult a folytószelep kiszerelése! Ezt a műveletet már én is többször megtettem, kipucoltam. Igaz a pillangó szelepet nem szereltem ki. Az "olajpára" lerakódását állítólag egy szuszógóval ki lehet küszöbölni,mely elősegíti az olajpára eltávozását,igy az nem rakódik le. Ellenben érdeklődnék, hogy a folytószelep házán lévő alapjárati motorról tudsz, tudtok e valamit, illetve annak tisztításáról, mivel az alpjáratom még az LMM csere után sem tökéletes, ha gurul a verda, álló helyzetben nincs gond.
Dzsozy13-11-2006 20:36:14 //
13346
szép estét mindenkinek! Légtömegmérőt pucolni? Hát mindenki másra esküszik. Erről már "vitáztunk" ezen a fórumon. Mindenki csak a saját tapasztalatát tudja csak mondani. Én spec féktisztító sprével tisztítottam meg. De előtte nem árt elolvasni az összetételét, mivel vannak olyan adalékanyagai, mellyek a műanyagra ártalmasak lehetnek!
Ferke13-11-2006 16:10:04 //
13345
Légkulccsal szerintem ilyen nyomatékot nem tud húzni. Ezt kézzel (lábbal) húzhatták rá+így rárohadhatott kb 2 év alatt.
Nasty13-11-2006 16:06:26 //
13344
Nekem azért nincs gyári kulcsom, mert úgyan így jártam, csak az enyém eltört. Csak nyomatékkulccsal szabad meghúzni, némelyik gumis kapkod a nem jól beállított légkulcsal. Még jó,hogy nem volt defektem...
Ferke13-11-2006 14:43:22 //
13343
Csak érdekességképp: láttatok már olyat, hogy egy kereket nem lehet leszedni? Mind a 4 csavar úgy rajta van, hogy egy 3 méteres csövet használva erőkarnak a beta kulcs elhajlott, a csavar meg sem mozdult! :))
Eddig beta kulcsot még sosem sikerült elhajlítanom...:)
Itt van a cikk amit ebben a témában írtam. Igaz Bravo, de a rendszer majdnem teljesen azonos.
Liquid13-11-2006 12:26:40 //
13341
Alapjárati motorhoz mennyire nehéz hozzáférni, ill. tisztogatni? (156 2.0TS)
Mert valszeg ott van valami gáz, de első ránézésre nem egyszerű...
misi13-11-2006 09:51:05 //
13340
Sziasztok!
Légtömeg mérőt mivel érdemes tisztítani, meg a direkt szürőre is ráférne egy kis puccolás??
Xixo12-11-2006 20:05:13 //
13339
Link az oldalamon, a kedvenceim között!!
Sziasztok!
Tudnátok nekem mondani egy olyan pesti lakatosműhelyt,ahol kiégett kipufogót meg tudnánk hegeszteni???
Nem kell,h full profi legyen,mert egy 206-ról van szó,és be lenne számítva egy 4 hónapos 156-ba!Csak gáz traktorhanggal bevinni!
tehát nem kell semmi flanc!
Előre is köszi a segítséget!!!!!
Xixo12-11-2006 14:54:12 //
13336
Tudod, hogy az nem én leszek!! :-)))
Ferke12-11-2006 13:45:13 //
13335
Elég durván ráhúztam. Úgy szoktam, hogy valaki fékez, kerék kifordít, rá a nagy 30-as csilagkulcs (elég jó hosszú), és érzésre megtépem úgy, hogy ugrálok rajta.:)
Ennek elégnek kellett lennie.
imi15612-11-2006 13:44:18 //
13334
Ilyen nyikorgást én is szoktam hallani előről,hidegebb időben,de akkor se mindíg!Most már tudom pontosan mi az:)))!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.