Forum >> Szerelőműhely
TSiga ( I am the TSIG)18-11-2006 14:33:00 // 13373
FRC16-11-2006 11:23:42 // 13372
Help!
164 TS -nél 2 féle motor+váltó létezik, egyik a régi elosztófejes (75) amin hagyományos a hátramenet kapcsolása az újnál viszont kis csonkot kell felhúzni.
Kérdés az új motor kompatibilis a régi váltóval vagy komplett kell cserélni????
Dzsozy15-11-2006 21:08:14 // 13371
Minden hozzászólást köszi, így tanul az ember,hát ha még más is olvassa!
Tudsz róla esetleg valamit? Ha lekapom a gyújtást, kétszer kerreg! Meg hát az alapjárat menet közben.....
kékalfa 15615-11-2006 20:33:48 // 13370
Hali! szétszedheted nyugodtan nem lesz semmi baja!
csak a müanyag fület ne törd le! Bocsi hogy beleszóltam!
Ferke15-11-2006 11:06:47 // 13369
Bakker! Ezt a litát keresem Scott-nak tegnap óta! Köcce pb_!:)))
swan15-11-2006 09:54:46 // 13368
Azokat átnéztem de semmi feltünő gond! Még esetleg gyertyát cserélek aztán készz! Plánne mert úgy néz ki eladódik az autó! Akkor meg nem feketetek bele többenergiát!
Dzsozy14-11-2006 18:56:22 // 13366
Gran.... Bocs a késői válaszért, vagy kérdés miatt, régebbi típusú, amin csavarkötéssel van rajta az alapjárati motor. Leállításnál kétszer kerreg! Leszedtem már, de őszintén szólva a műanyag burkolatot már nem mertem lekapni róla, hátha valami szétugrik benne, hiszen van benne egy "műanyag kerék" , amibe a fojtószelep kölső "nyulványa" csatlakozik.
Brad 15614-11-2006 18:29:31 // 13365
Hali
Tud valaki pesten (Pesterzsébet, Csepel, Kispest, Lőrinc, Gyál, Imre) vagy a környéken alfa bontót??????????????????
Ferke14-11-2006 13:51:30 // 13364
Jaja, erre gondotam én is. Persze ingyen semmi sincs ma már!:)
Ferke14-11-2006 12:58:21 // 13363
Mint az olajleeresztőmet az 56-oson, szintén.:(
Finom kis réz/gumi alátét van alatta, 8-as imbusszal működik. Úgy megtépték, hogy még a 12-es imbuszos puntonál sem húztam meg ennyire soha!
Hidegvágóval jött csak le.:(
Ferke14-11-2006 12:53:23 // 13362
Akkor ott szerintem valami gyújtás probléma lesz. Kábel, gyertya, trafó, esetleg egy nyomorult teskábel is csinál ilyen, én a turbo uno-nál szívtam ezzel elég sokat!
ÁdidiGaga (il hempescattore)14-11-2006 12:29:21 // 13361
sajnos még szerelők is sokszor elfelejtik,hogy nem szegecs az, hanem csavar...
úgy gondolja, az a tutti, ha szarrá húzza :-(
ÁdidiGaga (il hempescattore)14-11-2006 12:27:24 // 13360
ja, normális helyen szép szóért megcsinálják neked...
amíg az a c..gány keresztkulcsom volt, ráadásul valami gagyi (a fej kikopott és leugrált a csavarról) én is így oldottam meg...
először nekifogtam magam,nem ment...
káromkodás, összepakolás aztán ha épp gumos felé jártam,megkéártem őket...
illik megkérdezni ,mivel tartozol, általában nem kérnek semmit,de azért pár százast készíts elő, nehogy zavarba jöjj! :-)
swan14-11-2006 11:48:40 // 13359
Vadiúj szürőt kapott! Most si rángat néha egyt-egyet. De nme áll le! Fogalmam sincs!
granturismo14-11-2006 10:27:52 // 13358
Nem lb/ft:-))
Ferke14-11-2006 09:16:58 // 13357
Igen, itt a berohadással állok szemben szerintem! De hogyan szedjem le??? Legegyszerűbb lenne ha beugoranék egy gumishoz, és légkulccsal lelazítaná gondolom.Nem?
Ferke14-11-2006 09:13:44 // 13356
2x cseréltem 1 hét alatt ki a csapágyat. Másodszor egy kémiai kísérlethez méltó körültekintéssel, óvatossággal. El nem hiszem, hogy ez lenne most a gond. Optima nevű, germany csapágy került bele. ránézésre elég jónak tűnt!:)))
Erősödik bennem a féltengely-gyanú sajna.:(
granturismo14-11-2006 09:03:41 // 13354
Ez igaz, de itt már egyenes mentben is hang van meg ez szerintem nem kerékcsapágy gond lesz.
granturismo14-11-2006 09:01:33 // 13353
Sajnos igen.
Egy collos Tohnichi nyomatékkulccsal akár 850N is lehet húzni, amit 2 birkózónak egy rúdugróléc hosszúságú erőkarral is elég nehéz megnyitni.
És légkulccsal is meg lehet ennyira húzni. Egy normálisabb légkulccsal simán lehet húzni 480N-t is ez csupán beállítás kérdése.
És akkor még a berohadásról nem is beszéltünk.
Nincs olyan kulcs amit ne lehetne elhajlítani.:-)
Egyébként általában 80-120N-al kell lehúzni a kerékcsavarokat.
Én 100-al szoktam a Boxit.
Paco14-11-2006 09:01:01 // 13352
Sajnos sok csapágy csak terhelés alatt morog.
Ferke14-11-2006 08:58:34 // 13351
Igen, ez a rossz sejtés erősödik bennem is, csak pont ezt nem tudtam, hogyan tudnám ellenőrizni álló helyzetben azt a nyavajás csuklót. Na akkor így megpróbálom, köszi!:)))
granturismo14-11-2006 08:35:53 // 13350
Nem tudom melyik fajta fojtószeleped van amire rá van sajtolva az alapjárati szervomotor vagy még a régebbi csavarkötéses?
granturismo14-11-2006 08:31:43 // 13349
Sziasztok.
Ferke
Ha megemeled a törpét és kézzel meghajtod a kereket akkor is morog? Ha igen, akkor kösd le azon az oldalon a féltengelyt, belül egy dróttal akaszd fel. Forgasd a kereket, így is morog? Ha igen, vedd le a kerékagy csavart húzd ki a féltengelyt. Keress vagy csinálj egy, a tengelyfurattal azonos átmérőjű csapot (akár fából) és dugd be a kerékagyba, azzal forgasd meg. Úgy is morog? Ha úgy nem morog akkor vizsgáld át a féltengelycsuklókat különösen a külső oldalon.
Paco13-11-2006 21:52:28 // 13348
Fojtó. Fojtó és fojtó.... Please.
Dzsozy13-11-2006 20:45:18 // 13347
Hát hál istennek 166-nál nem ilyen bonyolult a folytószelep kiszerelése! Ezt a műveletet már én is többször megtettem, kipucoltam. Igaz a pillangó szelepet nem szereltem ki. Az "olajpára" lerakódását állítólag egy szuszógóval ki lehet küszöbölni,mely elősegíti az olajpára eltávozását,igy az nem rakódik le. Ellenben érdeklődnék, hogy a folytószelep házán lévő alapjárati motorról tudsz, tudtok e valamit, illetve annak tisztításáról, mivel az alpjáratom még az LMM csere után sem tökéletes, ha gurul a verda, álló helyzetben nincs gond.
Dzsozy13-11-2006 20:36:14 // 13346
szép estét mindenkinek! Légtömegmérőt pucolni? Hát mindenki másra esküszik. Erről már "vitáztunk" ezen a fórumon. Mindenki csak a saját tapasztalatát tudja csak mondani. Én spec féktisztító sprével tisztítottam meg. De előtte nem árt elolvasni az összetételét, mivel vannak olyan adalékanyagai, mellyek a műanyagra ártalmasak lehetnek!
Ferke13-11-2006 16:10:04 // 13345
Légkulccsal szerintem ilyen nyomatékot nem tud húzni. Ezt kézzel (lábbal) húzhatták rá+így rárohadhatott kb 2 év alatt.
Nasty13-11-2006 16:06:26 // 13344
Nekem azért nincs gyári kulcsom, mert úgyan így jártam, csak az enyém eltört. Csak nyomatékkulccsal szabad meghúzni, némelyik gumis kapkod a nem jól beállított légkulcsal. Még jó,hogy nem volt defektem...
Ferke13-11-2006 14:43:22 // 13343
Csak érdekességképp: láttatok már olyat, hogy egy kereket nem lehet leszedni? Mind a 4 csavar úgy rajta van, hogy egy 3 méteres csövet használva erőkarnak a beta kulcs elhajlott, a csavar meg sem mozdult! :))
Eddig beta kulcsot még sosem sikerült elhajlítanom...:)
granturismo13-11-2006 14:35:14 // 13342
Itt van a cikk amit ebben a témában írtam. Igaz Bravo, de a rendszer majdnem teljesen azonos.
Liquid13-11-2006 12:26:40 // 13341
Alapjárati motorhoz mennyire nehéz hozzáférni, ill. tisztogatni? (156 2.0TS)
Mert valszeg ott van valami gáz, de első ránézésre nem egyszerű...
misi13-11-2006 09:51:05 // 13340
Sziasztok!
Légtömeg mérőt mivel érdemes tisztítani, meg a direkt szürőre is ráférne egy kis puccolás??
Xixo12-11-2006 20:05:13 // 13339
Link az oldalamon, a kedvenceim között!!
Tommaso 15912-11-2006 19:04:33 // 13338
bocsánat: hegesztetni!
Tommaso 15912-11-2006 19:04:00 // 13337
Sziasztok!
Tudnátok nekem mondani egy olyan pesti lakatosműhelyt,ahol kiégett kipufogót meg tudnánk hegeszteni???
Nem kell,h full profi legyen,mert egy 206-ról van szó,és be lenne számítva egy 4 hónapos 156-ba!Csak gáz traktorhanggal bevinni!
tehát nem kell semmi flanc!
Előre is köszi a segítséget!!!!!
Xixo12-11-2006 14:54:12 // 13336
Tudod, hogy az nem én leszek!! :-)))
Ferke12-11-2006 13:45:13 // 13335
Elég durván ráhúztam. Úgy szoktam, hogy valaki fékez, kerék kifordít, rá a nagy 30-as csilagkulcs (elég jó hosszú), és érzésre megtépem úgy, hogy ugrálok rajta.:)
Ennek elégnek kellett lennie.
imi15612-11-2006 13:44:18 // 13334
Ilyen nyikorgást én is szoktam hallani előről,hidegebb időben,de akkor se mindíg!Most már tudom pontosan mi az:)))!
Robert-jtd12-11-2006 13:22:48 // 13333
A 156-os topicban nemrég ez volt a téma.Esetleg ha ráérsz olvasgass vissza pár oldalt:)Volt ott még asszem képpel is ilusztrálva,hogy hogy kell a felső lengőkar szilenteket átzsirozni.Én úgy tudom,hogy a szilent a hidg időben kicsit megkeményszik lessz és ezért nyikorgós hangot ad.Ahogy megenyhül az idő és kicsit melegebb van megpuhul és akkor már kevésbé nyekereg.Nekem legalább is ez a tapasztalatom:))
gerrard2912-11-2006 13:21:32 // 13332
ja most olvasom,hogy igen !
gerrard2912-11-2006 13:18:08 // 13331
szia.
természetesen érdekel és köszönöm szépen előre is !!!
ja + valami.ez egy egész kuplung szerkezet?
csocsi12-11-2006 13:17:50 // 13330
Hasonló gondja már másnak is volt.
A silent minőségével lehet probléma, bár nem tudom neked milyen került be
Brad 15612-11-2006 13:11:29 // 13329
dehát nemréglett kicserélve kb másfél hónapja :(
Robert-jtd12-11-2006 13:10:14 // 13328
Normális igy főleg hideg időben ha kivannak a futómű szilentek:(
Főleg a felső le.kar szilentjei szoknak nyikorogni.
Brad 15612-11-2006 13:07:05 // 13327
sziasztok
Az normális hogy rohadtul nyikorog a gép amikor elindulok és utána egyre halkabb lesz de teljesen enm szűmik meg?
Kau12-11-2006 13:03:34 // 13326
Úgy tűnik. Lehet, hogy egy takarítás segít.
misi12-11-2006 11:32:16 // 13325
Szia!
Köszi az infot, holnap felhívom!
Mike.12-11-2006 11:32:04 // 13324
Hozzáértő urak! Egy tanácsra van szükségem.
Mostanában többször is előfordult a géppel, hogy elinduláskor alapjáraton a gép nem gyorsul! :-(
Hiába nyomom a gázt a ford. mutató csak nagyon lassan mászik feljebb és a gép csiga módjára megy. Aztán 4-5 ezer körül meg meglódul. Néha az az érzésem , hogy a lámpától való elindulás után egyszerűen leáll.
Most az van, hogy felpörgetett motorral, csúsztattott kuplunggal sikerül csak "normálisan"elindulni.
Mi lehet ez? A szokásos LMM hiba?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
379
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?